κάθονται δυο δάσκαλοι του 60ού Δημοτικού Σχολείου Πάτρας, η Δήμητρα Μυλωνάκη και ο Γιάννης Παναγιωτόπουλος, που σερφάρουν, προτείνουν, μοιράζονται, αλλά και παθιάζονται... Σας προσκαλούν στο ταξίδι της περιπλάνησής τους στην εκπαίδευση και στον υπόλοιπο κόσμο... και σας περιμένουν.
Σελίδες
▼
Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011
Εορτασμός Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου - Τρίτη, 8 Φεβρουαρίου 2011
Με αφορμή τoν εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου (Τρίτη 8/2/2011), το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο σας προτείνει να ενημερώστε τους μαθητές σας για το θέμα της ασφάλειας στο Διαδίκτυο.
Τονίζουμε ότι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ελεύθερα το υλικό που είναι αναρτημένο στον Ενημερωτικό Κόμβο ΠΣΔ για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο http://internet-safety.sch.gr. Εκεί θα βρείτε επιλεγμένα νέα, βίντεο ευαισθητοποίησης και ποιοτικό ενημερωτικό / εκπαιδευτικό υλικό. Μέρος του υλικού έχει παραχωρηθεί από το SaferInternet στα πλαίσια της συνεργασίας του με το Υπουργείο Παιδείας ΔΒΜΘ.
Αν δημιουργήσετε δικό σας υλικό και θέλετε να το μοιραστείτε με τα άλλα μέλη της σχολικής κοινότητας, μπορείτε να μας το αποστείλετε στο intener-safety@sch.gr ή αν είναι βίντεο να το αναρτήσετε στο http://vod.sch.gr.
Τέλος, σας καλούμε να γίνετε μέλη της Online Κοινότητας ΠΣΔ για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο http://blogs.sch.gr/groups/internet-safety/ ή να εγγραφείτε στην ενημερωτική λίστα επικοινωνίας http://list.sch.gr/mailman/listinfo/safetynet.
Και μην ξεχνάτε ! Αν υποπέσει στην αντίληψή σας ιστότοπος με ακατάλληλο ή παράνομο περιεχόμενο ενημερώστε την υπηρεσία ελέγχου περιεχομένου ΠΣΔ στο cachemaster@sch.gr.
Μαθητικός Διαγωνισμός Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας
H Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία διοργανώνει τον 5ο Μαθητικό Διαγωνισμό «Παιχνίδι και Μαθηματικά» του περιοδικού «ο μικρός Ευκλείδης» για τους μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου.
Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί υπό την αιγίδα του ΥΠΔΒΜΘ στις 11 Μαρτίου 2011, ημέρα Παρασκευή, για τους μαθητές της Ε' και ΣΤ' τάξης, κατά τις δύο τελευταίες διδακτικές ώρες, αφού προβλεφθεί από του Δ/ντές και εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων τάξεων αναπροσαρμογή του προγράμματος.
Στο διαγωνισμό μπορούν να λάβουν μέρος όλα τα Δημοτικά Σχολεία της χώρας. Όποια σχολεία επιθυμούν μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στο διαγωνισμό, συμπληρώνοντας ηλεκτρονικά τη σχετική αίτηση στην ιστοσελίδα (site) της EME (http://www.hms.gr) μέχρι 10-3-2011 ημέρα Πέμπτη και ώρα 12πμ προκειμένου να τους σταλούν ηλεκτρονικά με e-mail τα θέματα και οι οδηγίες του Διαγωνισμού.
Οι πλημμύρες στην Αυστραλία
Δείτε τις διπλές φωτογραφίες...
Μετακινήστε τον cursor δεξιά-αριστερά,
για να δείτε τις διαφορές πριν και μετά τις πλημμύρες !!!
Σελίδα πρώτη:
και σελίδα δεύτερη:
για να δείτε τις διαφορές πριν και μετά τις πλημμύρες !!!
Σελίδα πρώτη:
και σελίδα δεύτερη:
PrimaryAccess
PrimaryAccess: Ελεύθερα online εργαλεία που επιτρέπουν σε μαθητές και διδάσκοντες να χρησιμοποιήσουν και να επεξεργαστούν υλικό με στόχο την μάθηση.
Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2011
Κανονικά από Δευτέρα η μεταφορά των μαθητών στην Αχαϊα
Κανονικά θα γίνουν την Δευτέρα οι μεταφορές των μαθητών στο νομό Αχαΐας. Σε συνάντηση σήμερα το βράδυ ανάμεσα στον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απόστολο Κατσιφάρα, τον Αντιπεριφερειάρχη Αχαΐας Γρηγόρη Αλεξόπουλο, εκπροσώπους του Υπεραστικού ΚΤΕΛ και των ιδιοκτητών ταξί αποφασίστηκε το έργο μεταφοράς των μαθητών να παραταθεί έως τις 11 Φεβρουαρίου 2011.
Το πρόβλημα που έχει ανακύψει αφορά, ως γνωστόν, παλαιότερες οφειλές προς τους μεταφορείς αλλά και το γεγονός ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο έκρινε άκυρη την σύμβαση που είχε υπογραφεί μεταξύ της πρώην Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αχαΐας και των μεταφορέων για την τρέχουσα σχολική χρονιά.
Η αιρετή Περιφέρεια ήδη με προσφυγή της προς το Ελεγκτικό Συνέδριο έχει ζητήσει την ανάκληση της απόφασης ακυρότητας της σύμβασης ώστε να μην σταματήσει το έργο της μεταφοράς των μαθητών μεσούσης της σχολικής περιόδου.
Παράλληλα, σε περίπτωση που η αίτηση ανάκλησης απορριφθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο η Περιφέρεια θα προχωρήσει άμεσα σε παρέμβαση προς το Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ζητώντας να υπάρξει ρύθμιση στο ζήτημα.
Πηγή: ΤHE BEST
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Το πρόβλημα που έχει ανακύψει αφορά, ως γνωστόν, παλαιότερες οφειλές προς τους μεταφορείς αλλά και το γεγονός ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο έκρινε άκυρη την σύμβαση που είχε υπογραφεί μεταξύ της πρώην Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αχαΐας και των μεταφορέων για την τρέχουσα σχολική χρονιά.
Η αιρετή Περιφέρεια ήδη με προσφυγή της προς το Ελεγκτικό Συνέδριο έχει ζητήσει την ανάκληση της απόφασης ακυρότητας της σύμβασης ώστε να μην σταματήσει το έργο της μεταφοράς των μαθητών μεσούσης της σχολικής περιόδου.
Παράλληλα, σε περίπτωση που η αίτηση ανάκλησης απορριφθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο η Περιφέρεια θα προχωρήσει άμεσα σε παρέμβαση προς το Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ζητώντας να υπάρξει ρύθμιση στο ζήτημα.
Πηγή: ΤHE BEST
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Οι εκδότες για τις σχολικές βιβλιοθήκες
Με αφορμή τη "Συνδιάσκεψη για τη Διαμόρφωση Εθνικής Πολιτικής για τα Αρχεία και τις Βιβλιοθήκες" η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκδοτών Βιβλιοπωλών και οι όλοι οι συνδικαλιστικοί φορείς των εκδοτών, επισημαίνοντας ότι ο κλάδος των εκδοτών δεν εκλήθη να συμμετέχει, υπενθυμίζει τη "δραματική κατάσταση" που επικρατεί στο χώρο των σχολικών - ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών παρουσιάζοντας οικονομικά στοιχεία και αριθμούς που τη σκιαγραφούν ανάγλυφα.
Σύμφωνα με τους αριθμούς που παραθέτει η ΠΟΕΒ στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση σε 6.078 νηπιαγωγεία και 5.368 Δημοτικά Σχολεία δεν λειτουργεί καμία βιβλιοθήκη. Αντιστοίχως στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε 1.908 Γυμνάσια, 1.124 Λύκεια, 472 ΤΕΕ και 125 ΣΕΚ λειτουργούν 765 βιβλιοθήκες. Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Κεντρικές Βιβλιοθήκες διαθέτουν 24 Πανεπιστήμια και 14 ΤΕΙ. Σ' αυτά δεν περιλαμβάνονται τα επιμέρους αναγνωστήρια και σπουδαστήρια τμημάτων.
Όσον αφορά τα οικονομικά στοιχεία επισημαίνει ότι το αρχικό ποσό που επρόκειτο να διατεθεί για τη δημιουργία 1.000 νέων σχολικών βιβλιοθηκών (εκτός των πρώτων 499) μέσω των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων ήταν 70.431.000 ευρώ. Απʼ αυτά (κατά τον εμπλουτισμό των επόμενων 266 βιβλιοθηκών) τιμολογήθηκαν μόνον 8.500.000 ευρώ συν τα έξοδα αποστολής και συσκευασίας 1.500.000 ευρώ. Συνολικά 10.000.000 ευρώ. "Χάθηκαν συνολικά 60.431.000 ευρώ" επισημαίνει η ΠΟΕΒ και αναρωτιέται: "Τι απέγιναν τα χρήματα αυτά; Απορροφήθηκαν αλλού;" τονίζοντας ότι "Κανείς ποτέ -ούτε πρωθυπουργός, ούτε υπουργός, ούτε άλλος αρμόδιος- δεν λογοδότησε για την τύχη του ποσού αυτού".
Η ΠΟΕΒ επισημαίνει παράλληλα ότι, σε αντίθεση με ολόκληρο τον προηγμένο κόσμο, στην Ελλάδα δεν υπάρχουν "οι μοναδικές 'υποδοχές' για το ποιοτικό επιστημονικό, και όχι μόνο, βιβλίο" και ο Έλληνας εκδότης δεν βρίσκεται σε αντιστοιχία με τον συνάδελφό του του εξωτερικού, ο οποίος "γνωρίζει πάρα πολύ καλά ότι θα διαθέσει την πρώτη έκδοση του βιβλίου του στις βιβλιοθήκες. Πού βρίσκονται οι αντίστοιχες υποδοχές στην ελληνική πραγματικότητα;".
Καυτηριάζουν για μια ακόμα φορά το "ένα και μοναδικό βιβλίο, μια και μοναδική άποψη που διδάσκεται στα σχολεία και την παρέχουμε δωρεάν" και επίσης ότι "η έρευνα απουσιάζει από τα σχολεία και φυτοζωεί στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα". Τονίζει ότι "οφείλουμε να διαμορφώσουμε αντίληψη και πολιτική για το βιβλίο και τις σχολικές βιβλιοθήκες", διαφορετικά "οδηγούμαστε με μαθηματική ακρίβεια σε πνευματική αναπηρία".
Πηγή: Η ΑΥΓΗ
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Σύμφωνα με τους αριθμούς που παραθέτει η ΠΟΕΒ στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση σε 6.078 νηπιαγωγεία και 5.368 Δημοτικά Σχολεία δεν λειτουργεί καμία βιβλιοθήκη. Αντιστοίχως στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε 1.908 Γυμνάσια, 1.124 Λύκεια, 472 ΤΕΕ και 125 ΣΕΚ λειτουργούν 765 βιβλιοθήκες. Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Κεντρικές Βιβλιοθήκες διαθέτουν 24 Πανεπιστήμια και 14 ΤΕΙ. Σ' αυτά δεν περιλαμβάνονται τα επιμέρους αναγνωστήρια και σπουδαστήρια τμημάτων.
Όσον αφορά τα οικονομικά στοιχεία επισημαίνει ότι το αρχικό ποσό που επρόκειτο να διατεθεί για τη δημιουργία 1.000 νέων σχολικών βιβλιοθηκών (εκτός των πρώτων 499) μέσω των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων ήταν 70.431.000 ευρώ. Απʼ αυτά (κατά τον εμπλουτισμό των επόμενων 266 βιβλιοθηκών) τιμολογήθηκαν μόνον 8.500.000 ευρώ συν τα έξοδα αποστολής και συσκευασίας 1.500.000 ευρώ. Συνολικά 10.000.000 ευρώ. "Χάθηκαν συνολικά 60.431.000 ευρώ" επισημαίνει η ΠΟΕΒ και αναρωτιέται: "Τι απέγιναν τα χρήματα αυτά; Απορροφήθηκαν αλλού;" τονίζοντας ότι "Κανείς ποτέ -ούτε πρωθυπουργός, ούτε υπουργός, ούτε άλλος αρμόδιος- δεν λογοδότησε για την τύχη του ποσού αυτού".
Η ΠΟΕΒ επισημαίνει παράλληλα ότι, σε αντίθεση με ολόκληρο τον προηγμένο κόσμο, στην Ελλάδα δεν υπάρχουν "οι μοναδικές 'υποδοχές' για το ποιοτικό επιστημονικό, και όχι μόνο, βιβλίο" και ο Έλληνας εκδότης δεν βρίσκεται σε αντιστοιχία με τον συνάδελφό του του εξωτερικού, ο οποίος "γνωρίζει πάρα πολύ καλά ότι θα διαθέσει την πρώτη έκδοση του βιβλίου του στις βιβλιοθήκες. Πού βρίσκονται οι αντίστοιχες υποδοχές στην ελληνική πραγματικότητα;".
Καυτηριάζουν για μια ακόμα φορά το "ένα και μοναδικό βιβλίο, μια και μοναδική άποψη που διδάσκεται στα σχολεία και την παρέχουμε δωρεάν" και επίσης ότι "η έρευνα απουσιάζει από τα σχολεία και φυτοζωεί στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα". Τονίζει ότι "οφείλουμε να διαμορφώσουμε αντίληψη και πολιτική για το βιβλίο και τις σχολικές βιβλιοθήκες", διαφορετικά "οδηγούμαστε με μαθηματική ακρίβεια σε πνευματική αναπηρία".
Πηγή: Η ΑΥΓΗ
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Απεργία διαρκείας των εκπαιδευτικών στη Σερβία
Κλειστά είναι σήμερα περίπου 1.500 από τα συνολικά 1.800 σχολεία της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη Σερβία, λόγω της γενικής απεργίας που ξεκίνησαν από σήμερα οι εκπαιδευτικοί, μετά την απόρριψη από την κυβέρνηση του αιτήματος για αύξηση των μισθών τους.
Από τα καθήκοντά τους απέχουν τα μέλη τριών συνδικάτων, της Ένωσης Συνδικάτων Εκπαιδευτικών Σερβίας, του Συνδικάτου Εργαζομένων στην Εκπαίδευση και του συνδικάτου «Ανεξαρτησία», ενώ τα μέλη του Συνδικάτου Εκπαίδευσης Σερβίας θα πραγματοποιήσουν 30λεπτη στάση εργασίας. Στα σχολεία, σε όλη τη Σερβία, προσέρχονται οι εκπαιδευτικοί που απεργούν και οι μαθητές, αλλά δεν θα γίνουν μαθήματα.
Από το Υπουργείο Παιδείας ανακοινώθηκε ότι η γενική απεργία είναι παράνομη και ότι οι απεργοί εκπαιδευτικοί θα υποστούν τις συνέπειες του νόμου, μεταξύ άλλων και λύση της εργασιακής σχέσης.
Η απεργιακή επιτροπή, ωστόσο, υποστηρίζει ότι στη Σερβία παραβιάζονται διεθνείς συμβάσεις, που προβλέπουν το δικαίωμα πλήρους αποχής από τα καθήκοντά τους και καταγγέλλει πιέσεις, απειλές και αστυνομική παρουσία.
Πηγή: www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2011
Σήμερα στον Αγ. Αιμιλιανό ακούσαμε λόγο υπέροχο...
Οι Τρεις Ιεράρχες «στα αζήτητα»(;) μιας γιορτής(;) για την Παιδείατου Χριστόφορου Γ. Παπασωτηρόπουλου, εκπαιδευτικού θεολόγου
Έπρεπε να μιλήσω για τους Τρεις Ιεράρχες, όμως είχα κουραστεί ν’ ακούω μεγάλες κουβέντες και να μιλώ για ανθρώπους άγιους, πανάκριβους, ανεκτίμητους σαν να διαφημίζω ένα προϊόν στο ραδιόφωνο. Είναι κι η εποχή που πάσχει από πολυλογία, κι έτσι βάλθηκα να περπατώ στα σοκάκια της σημερινής ελληνικής κοινωνίας, με προσοχή να μη χαθώ και με σκοπό να φτάσω στην πλατεία, στο ξέφωτο της παρουσίας των Αγίων, που και σήμερα τιμά η παιδεία μας- Του Μεγάλου Βασιλείου, του Ιερού Χρυσοστόμου, του αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου- και να ψηλαφίσω τη σχέση τους με τον σημερινό μας βίο.
Προχώρησα κι είδα ένα λαό να έχει κάνει την πίστη του στο Θεό ζήτημα προσωπικού γούστου. Μια θάλασσα από άγνοια, ημιμάθεια ή αδιαφορία, μια που ο λόγος της Εκκλησίας φαίνεται να μην προκαλεί πια κανένα ενδιαφέρον. Φταίει άραγε μόνον η Εκκλησία ή κι η δική μας τρυφηλότητα;
Έπρεπε να μιλήσω για τους Τρεις Ιεράρχες, όμως είχα κουραστεί ν’ ακούω μεγάλες κουβέντες και να μιλώ για ανθρώπους άγιους, πανάκριβους, ανεκτίμητους σαν να διαφημίζω ένα προϊόν στο ραδιόφωνο. Είναι κι η εποχή που πάσχει από πολυλογία, κι έτσι βάλθηκα να περπατώ στα σοκάκια της σημερινής ελληνικής κοινωνίας, με προσοχή να μη χαθώ και με σκοπό να φτάσω στην πλατεία, στο ξέφωτο της παρουσίας των Αγίων, που και σήμερα τιμά η παιδεία μας- Του Μεγάλου Βασιλείου, του Ιερού Χρυσοστόμου, του αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου- και να ψηλαφίσω τη σχέση τους με τον σημερινό μας βίο.
Προχώρησα κι είδα ένα λαό να έχει κάνει την πίστη του στο Θεό ζήτημα προσωπικού γούστου. Μια θάλασσα από άγνοια, ημιμάθεια ή αδιαφορία, μια που ο λόγος της Εκκλησίας φαίνεται να μην προκαλεί πια κανένα ενδιαφέρον. Φταίει άραγε μόνον η Εκκλησία ή κι η δική μας τρυφηλότητα;
Προχώρησα κι είδα ανθρώπους να τρέχουν να προλάβουν τη ζωή τους, να τυραννιούνται από το κυνήγι του χρόνου για να είναι «εντάξει» .Και θυμήθηκα τον Ελύτη: «Δώσε δωρεάν το χρόνο σου αν θέλεις να σου μείνει λίγη αξιοπρέπεια».
Είδα τους άρχοντες, εκκλησιαστικούς και μη, να μας μαλώνουν, να μας κουνάνε το δάχτυλο επιτακτικά στο πρόσωπο μπροστά μας, γιατί δεν είμαστε αρκετά υπάκουοι, δεν είμαστε όσο θα έπρεπε υποτακτικοί, γιατί δεν τους σεβόμαστε όσο θα έπρεπε και θυμήθηκα ένα παλιό σύνθημα γραμμένο στον τοίχο: «Αγάπη που ’ναι η εκκλησιά σου; Βαρέθηκα πια στα μετόχια».
Είδα ανθρώπους σκυφτούς να κλαίνε, να πεινούν, ν’ απελπίζονται, να μαζεύονται φοβισμένοι, να βράζουν από θυμό και πόνο και να περιμένουν πότε ο πόνος θα γίνει δημιουργία.
Είδα παιδιά να με κοιτούν καχύποπτα, σαν προδομένα από εμάς τους μεγαλύτερους, που τους παραδίνουμε αυτόν τον κόσμο, θυμωμένα, που σκοτώνουμε «κατά λάθος» παιδιά στα Εξάρχεια, που σιχαινόμαστε τους «λαθραίους» ανθρώπους που ζητούν καταφύγιο στη χώρα μας κυνηγημένοι, που ξεπουλήσαμε χωρίς καλά καλά να το καταλάβουμε τις αξίες μας για μια περίοπτη θέση σε μια εταιρία, για ένα τζιπ, για μια βίλλα παραπάνω.
Είδα δασκάλους να κάνουν αυτό που «πρέπει», να είναι αρκούντως υπηρεσιακοί-με καθαρά, μεν αλλά άδεια χέρια!- να τρέχουν να προλάβουν την ύλη τους, να οδηγούν με ταχείς ρυθμούς τους μαθητές τους στην κρεατομηχανή της επιτυχίας, στις εξετάσεις. Με την ψυχή αφυδατωμένη, τσακισμένη και την αγάπη και το μεράκι καλά κρυμμένο βαθιά μέσα τους, μη τύχει και κατασπαταληθεί τσάμπα, μια που η καρδιά και το συναίσθημα χρειάζεται κι έξω από τη δουλειά. Και σκέφτηκα τον Μίλτο Κουντουρά: «όποιος αγωνίζεται για τα παιδιά, αγωνίζεται για την ανθρωπότητα».
Κι είδα γονείς πιο κάτω, στραμένους στα παιδιά τους να τους μιλούν με φόβο κι αγωνία για το αύριο που έρχεται σαν καταιγίδα καταπάνω τους. Κι όταν αυτά ζητούσαν «μια ιδέα στεγανή που να μη μπάζει κρύο», μια ελπίδα για να παλέψουν, ο πατέρας δάκρυζε κι η μάνα σιωπηλή αγκάλιαζε. Η κραυγή της σιωπής σκέφτηκα…
Κι είδα γονείς να ορμούν στους καθηγητές των παιδιών τους-με θάρρος ή με θράσος;-γιατί δε δίνουν όσα θα ήθελαν κι όχι γνώσεις μόνο μα κι αγωγή και κοινωνικοποίηση κι ιδέες κι ελπίδες και οράματα κι αξίες …κι όλα αυτά που οι ίδιοι δεν πρόλαβαν να δώσουν. Και βρήκαν κι έβαζαν στο στόμα τους τους τεμπέληδες που δουλεύουν λίγο, που δεν ελέγχει κανείς τη δουλειά τους, που ρουφάνε άδειες και διακοπές για να βολεύονται και σκέφτηκα και πάλι τον Ελύτη: «Ιδιώτευε μες στο Ανερυθρίαστο».
Κι είδα την Εκκλησία να ταπεινώνεται, να απαξιώνεται μες στις κραυγές του ορθού λόγου και της συλλογικής λήθης και να πληρώνει σκληρά το τίμημα χρόνιων παθογενειών, ακέραιων καρκινωμάτων στο σώμα της που άλλες φορές η αγάπη της κι άλλες φορές η αδυναμία της, τα σκέπαζε για να μη φαίνονται. Κι έτσι βαυκαλιζόταν πως δεν υπήρχαν…
Κι είδα πιο κάτω ένα φως αχνό, μάλλον σα φωτοστέφανο, αλλά δεν ήμουν σίγουρος-λες κι έχω δει φωτοστέφανο για να ξέρω;-…
Κι είδα πιο κάτω ένα φως αχνό, μάλλον σα φωτοστέφανο, αλλά δεν ήμουν σίγουρος-λες κι έχω δει φωτοστέφανο για να ξέρω;-…
Ένας παπάς μοίραζε τη νύχτα φαγητό και κουβέρτες στους άστεγους που είχαν κάνει τα παγκάκια σπίτια τους, ένας άλλος τραβούσε από μια τρύπια βάρκα μια γυναίκα μ’ ένα μωρό στην αγκαλιά της που έφτασαν από απέναντι, πεθαμένοι σχεδόν από το φόβο κι από τα παγωμένα μαύρα νερά του Αιγαίου, κι ένας άλλος μέχρι αργά τη νύχτα φόρτωνε στο πετραχήλι του καημούς κι απελπισία από πρεζόνια κι αλαφιασμένους απόκληρους. Και σκέφτηκα τη μωρία του σταυρού, τη σαλότητα των αγίων, την πίστη στην Ανάσταση, όταν όλα μυρίζουν θάνατο…
Κι έκανα «ένα βήμα πιο γρήγορο απ’ τη φθορά». Κι είδα στο ξέφωτο τρεις δεσποτάδες, χωρίς πλουμιστά άμφια και μίτρες χρυσοκέντητες, μα με ράσα φθαρμένα αλλά καθαρά και μια μαγκούρα ξύλινη ο καθένας για να ακουμπάει. Κοιτούσαν σιωπηλοί κι ολόμονοι, κρυμμένοι θαρρείς, κουρασμένοι, μα μ’ ένα πεισματάρικο χαμόγελο, αυτό που έχουν οι άνθρωποι που αγάπησαν κι αγαπήθηκαν.
Εκεί πλησίασα, γονάτισα κι αφέθηκα στην παραμυθία τους:
Μου ψιθύρισε ο άγιος Γρηγόριος, για το Θεό που κρύβεται-«Θεέ μου, πόσο μπλε ξοδεύεις για να μη σε βλέπουμε!»- στα μικρά ασήμαντα πράγματα, στους ανθρώπους που προσπερνάμε, στο σπόρο που φυτεύουμε περιμένοντας ν’ ανθίσει.
Μου είπε για τις δικαιολογίες των ανθρώπων που δεν απλώνουν το χέρι τους να μοιραστούν.
Εκεί πλησίασα, γονάτισα κι αφέθηκα στην παραμυθία τους:
Μου ψιθύρισε ο άγιος Γρηγόριος, για το Θεό που κρύβεται-«Θεέ μου, πόσο μπλε ξοδεύεις για να μη σε βλέπουμε!»- στα μικρά ασήμαντα πράγματα, στους ανθρώπους που προσπερνάμε, στο σπόρο που φυτεύουμε περιμένοντας ν’ ανθίσει.
Μου είπε για τις δικαιολογίες των ανθρώπων που δεν απλώνουν το χέρι τους να μοιραστούν.
Για την απελπισία της φτώχειας, της ορφάνιας, της ερήμωσης.
Κι ο Μέγας Βασίλειος, μου θύμισε για τους ψευτο-ευλαβείς που αρκούνται στην ελεημοσύνη-άλλοθι της αδικίας και για τους πλούσιους που χαρίζουν για να βολέψουν τη συνείδησή τους.
Κι ο Μέγας Βασίλειος, μου θύμισε για τους ψευτο-ευλαβείς που αρκούνται στην ελεημοσύνη-άλλοθι της αδικίας και για τους πλούσιους που χαρίζουν για να βολέψουν τη συνείδησή τους.
Κι ο ιερός Χρυσόστομος, αργά και σταθερά μου διηγήθηκε ιστορίες για την Εκκλησία, που πάντα στους κόλπους της μέσα είχε κι ανθρώπους που της τρώγανε τις σάρκες και για το Χριστό που πάντα μεταμόρφωνε το σώμα της με την πεισματάρικη αγάπη του.
Μου είπαν για τους ανθρώπους τους αμόρφωτους,- όχι αυτούς που δεν ξέρουν γράμματα-τους άλλους, που ξέρουν οτι έχουν πάντα δίκιο και κρίνουν με άνεση κάθε στραβό ανθρώπινο σα να μη είδαν ποτέ τις δικές τους συμφορές, γερασμένοι δικαστές μιας ζωής τσιγγούνικης…
Μου είπαν για τους ανθρώπους τους αμόρφωτους,- όχι αυτούς που δεν ξέρουν γράμματα-τους άλλους, που ξέρουν οτι έχουν πάντα δίκιο και κρίνουν με άνεση κάθε στραβό ανθρώπινο σα να μη είδαν ποτέ τις δικές τους συμφορές, γερασμένοι δικαστές μιας ζωής τσιγγούνικης…
Μου είπαν για τις ελπίδες και τα όνειρα του κόσμου, τις ουτοπίες που δεν έχουν ακόμη τόπο. Για τον Καινούργιο Κόσμο του Θεού που αγκαλιάζει όλους, κι αυτούς που θέλουμε κι αυτούς που θ’ αποφεύγαμε ακόμη και καλημέρα να τους πούμε, για το σταυρό και τη θυσία αυτού που αγωνίζεται όχι για να κερδίσει, αλλά από έρωτα, γιατί αλλιώς δεν θα μπορούσε να ζήσει.
Για το σταυρό που παραλάβαμε όχι για να τον κάνουμε κόσμημα, μα για να προκαλέσουμε την ανάσταση εδώ και τώρα.
Για τις ελπίδες που δε χάθηκαν κι ούτε ποτέ θα χαθούν όσο οι άνθρωποι παλεύουν, αγωνίζονται, αγαπούν.
Με παρηγόρησαν, όλες οι εποχές μοιάζουν, μου είπαν, μη σκιάζεσαι γιατί ο θάνατος είναι πάντα προσωρινός, φαίνεται δυνατός μα είναι σκόνη μπροστά στη χάρη του Θεού!
Και μου ψιθύρισαν κι ένα στιχάκι για τους δασκάλους που πάντα παλεύουν μαζί με τους μαθητές τους, σ’ αυτά τα σχολεία, μ’ αυτές τις συνθήκες, μ’ αυτές τις ανημποριές :
«και τι δεν κάνατε για να με θάψετε, όμως ξεχάσατε πως ήμουν σπόρος…».Σηκώθηκα να φύγω, μου δώσαν την ευχή τους κι ένα χαρτί τυλιγμένο να το διαβάζω κάθε φορά που θα φοβόμουν και θα δείλιαζα. Απομακρύνθηκα, το άνοιξα με λαχτάρα και το διάβασα. Ήταν δυο στίχοι του Μπέρτολτ Μπρεχτ(!):
Και μου ψιθύρισαν κι ένα στιχάκι για τους δασκάλους που πάντα παλεύουν μαζί με τους μαθητές τους, σ’ αυτά τα σχολεία, μ’ αυτές τις συνθήκες, μ’ αυτές τις ανημποριές :
«και τι δεν κάνατε για να με θάψετε, όμως ξεχάσατε πως ήμουν σπόρος…».Σηκώθηκα να φύγω, μου δώσαν την ευχή τους κι ένα χαρτί τυλιγμένο να το διαβάζω κάθε φορά που θα φοβόμουν και θα δείλιαζα. Απομακρύνθηκα, το άνοιξα με λαχτάρα και το διάβασα. Ήταν δυο στίχοι του Μπέρτολτ Μπρεχτ(!):
«Κι όταν θα έχετε καλυτερέψει τον κόσμο,
Να συνεχίσετε να τον καλυτερεύετε αυτόν τον καλύτερο κόσμο.
Κι αν καλυτερεύοντας τον κόσμο, συμπληρώσετε την αλήθεια
λοιπόν, συμπληρώστε κι άλλο τη συμπληρωμένη αλήθεια.
Κι αν συμπληρώνοντας την αλήθεια, αλλάξατε την ανθρωπότητα,
Λοιπόν ,
αλλάξτε κι άλλο την αλλαγμένη ανθρωπότητα.»
Πάτρα, Ιανουάριος 2011
σημείωση: ευτυχώς που για να γραφτούν αυτές οι λιγοστές αράδες εκτός από τους Τρεις Ιεράρχες, τα όσα είπαν και κυρίως τα όσα έκαναν και μας άφησαν κληρονομιά, βοήθησαν και ο Οδυσσέας Ελύτης (Μαρία Νεφέλη), ο Μίλτος Κουντουράς (Κλείστε τα σχολειά), ο Γιώργος Σεφέρης (Fog), ο Ντίνος Χριστιανόπουλος, ο Μπέρτολτ Μπρεχτ και ο Παύλος Σιδηρόπουλος (εν Κατακλείδι).
Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2011
Η Μαθηματικός και Φιλόσοφος Υπατία και οι Κωνικές Τομές έως σήμερα
Συνεχίζεται και φέτος ο κύκλος εκδηλώσεων με τίτλο «Τα Πρόσωπα της Επιστήμης», που πραγματοποιείται από το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Φυσικών – Παράρτημα Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας.
Η θεματολογία των εκδηλώσεων αυτών αφορά στους ανθρώπους που άνοιξαν νέους δρόμους στις επιστήμες, στη ζωή τους και στις άγνωστες πτυχές της προσωπικότητάς τους, σε ζητήματα φιλοσοφίας, δεοντολογίας, ηθικής, διδακτικής και γνωσιολογίας των επιστημών, καθώς και σε πρόσωπα της επιστήμης, που δραστηριοποιούνται στον παρόντα χρόνο, αναδεικνύοντας τη συμβολή τους στη διάδοσή της.
Η επόμενη εκδήλωση πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις του Κέντρου την Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011, στις 11.00 το πρωί, με θέμα «Η Μαθηματικός και Φιλόσοφος Υπατία και οι Κωνικές Τομές έως σήμερα» και ομιλητή τον Αθανάσιο Φυλάκη, Μαθηματικό, Πρόεδρο του Παραρτήματος της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας Παραρτήματος Κεντρικής Μακεδονίας.
Η μαθηματικός και φιλόσοφος Υπατία είναι μία από τις ελάχιστες ιστορικές μορφές γυναικών με ενασχόληση στις επιστήμες και τη φιλοσοφία την περίοδο του 4ου μ.Χ. αιώνα. Ασχολήθηκε με τα μαθηματικά και αστρονομικά προβλήματα της εποχής της, στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου.
Οι κωνικές τομές και τα θέματα που ανέκυψαν από τη μελέτη τους έχουν εφαρμογές σε όλες τις επιστήμες που υπάρχουν και εξελίσσονται έως και σήμερα.
Είσοδος Ελεύθερη.
Ο καφές είναι προσφορά του «Συνδέσμου Φροντιστών Βορείου Ελλάδος».
Διοργάνωση
Ένωση Ελλήνων Φυσικών – Παράρτημα Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας
Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ
6ο χμ Θεσσαλονίκης – Θέρμης
τηλέφωνο: 2310 483000
e-mail: info@noesis.gr
www.noesis.edu.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Η θεματολογία των εκδηλώσεων αυτών αφορά στους ανθρώπους που άνοιξαν νέους δρόμους στις επιστήμες, στη ζωή τους και στις άγνωστες πτυχές της προσωπικότητάς τους, σε ζητήματα φιλοσοφίας, δεοντολογίας, ηθικής, διδακτικής και γνωσιολογίας των επιστημών, καθώς και σε πρόσωπα της επιστήμης, που δραστηριοποιούνται στον παρόντα χρόνο, αναδεικνύοντας τη συμβολή τους στη διάδοσή της.
Η επόμενη εκδήλωση πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις του Κέντρου την Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011, στις 11.00 το πρωί, με θέμα «Η Μαθηματικός και Φιλόσοφος Υπατία και οι Κωνικές Τομές έως σήμερα» και ομιλητή τον Αθανάσιο Φυλάκη, Μαθηματικό, Πρόεδρο του Παραρτήματος της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας Παραρτήματος Κεντρικής Μακεδονίας.
Η μαθηματικός και φιλόσοφος Υπατία είναι μία από τις ελάχιστες ιστορικές μορφές γυναικών με ενασχόληση στις επιστήμες και τη φιλοσοφία την περίοδο του 4ου μ.Χ. αιώνα. Ασχολήθηκε με τα μαθηματικά και αστρονομικά προβλήματα της εποχής της, στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου.
Οι κωνικές τομές και τα θέματα που ανέκυψαν από τη μελέτη τους έχουν εφαρμογές σε όλες τις επιστήμες που υπάρχουν και εξελίσσονται έως και σήμερα.
Είσοδος Ελεύθερη.
Ο καφές είναι προσφορά του «Συνδέσμου Φροντιστών Βορείου Ελλάδος».
Διοργάνωση
Ένωση Ελλήνων Φυσικών – Παράρτημα Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας
Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ
6ο χμ Θεσσαλονίκης – Θέρμης
τηλέφωνο: 2310 483000
e-mail: info@noesis.gr
www.noesis.edu.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Τι θα πουν φέτος;
Προληπτικά μέτρα με αφορμή την ήπια επανεμφάνιση της γρίπης Η1Ν1, θα λάβουν οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην Αχαΐα, την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και πανελλαδικά.
Το υπουργείο Παιδείας απέστειλε μια σειρά οδηγιών για τον περιορισμός της εξάπλωσης της γρίπης. Οι οδηγίες στάλθηκαν στην Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και στη συνέχεια, οι διευθυντές των σχολικών μονάδων θα αναλάβουν να ενημερώσουν τους μαθητές τους και τους εκπαιδευτικούς.
Τα μέτρα είναι προληπτικού χαρακτήρα, ενώ το ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ., σε ανακοίνωσή του επισημαίνει ότι «δεν κρίνεται σκόπιμη η αναστολή λειτουργίας των σχολείων καθώς και η επιδημιολογική καταγραφή των απουσιών».
Το υπουργείο Παιδείας απέστειλε μια σειρά οδηγιών για τον περιορισμός της εξάπλωσης της γρίπης. Οι οδηγίες στάλθηκαν στην Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και στη συνέχεια, οι διευθυντές των σχολικών μονάδων θα αναλάβουν να ενημερώσουν τους μαθητές τους και τους εκπαιδευτικούς.
Τα μέτρα είναι προληπτικού χαρακτήρα, ενώ το ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ., σε ανακοίνωσή του επισημαίνει ότι «δεν κρίνεται σκόπιμη η αναστολή λειτουργίας των σχολείων καθώς και η επιδημιολογική καταγραφή των απουσιών».
ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΜΕ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΦΘΗΝΑ ΒΙΒΛΙΑ
Οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ απαντούν στην κρίση που μας ταλανίζει όλους προσφέροντας αγαπημένα βιβλία για όλα τα γούστα –λογοτεχνικά (ελληνική και ξένη πεζογραφία), αστυνομικά, παιδικά (εκπαιδευτικά, εικονογραφημένα, εγκυκλοπαίδεις), βιογραφίες, δοκίμια, ακόμα και λευκώματα- με 50% έκπτωση.
Μπορείτε να επισκεφθείτε το βιβλιοπωλείο της περιοχής σας και να αναζητήσετε τους τίτλους με την ένδειξη -50%.
Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2011
«Ασφαλές Διαδίκτυο: Αγωγή και Προστασία Παιδιών και Εφήβων»
Σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Ελλάδας και το Πανεπιστήμιο Πατρών, διοργανώνεται ημερίδα με θέμα:
«Ασφαλές Διαδίκτυο: Αγωγή και Προστασία Παιδιών
και Εφήβων»
την Παρασκευή 11η Φεβρουαρίου 2011,
09:00 – 13:00.
Η εκδήλωση θα λάβει χώρα στο Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας του Παν/μίου Πατρών.
Οι ενδιαφερόμενοι για να συμμετάσχουν θα πρέπει να συμπληρώσουν την επισυναπτόμενη έντυπη δήλωση συμμετοχής, ώστε να τους χορηγηθεί: α) ειδική άδεια συμμετοχής και β) η σχετική βεβαίωση. Οι θέσεις είναι περιορισμένες.
Οι δηλώσεις συμμετοχής θα πρέπει να αποσταλούν το αργότερο έως την Τρίτη 08-2-2011.
Η ελληνική μυθολογία και οι...... Αυστραλοί !
Αφιερωμένο σε όλους τους ακούραστους Υπουργούς Παιδείας που πασχίζουν, ξοδεύοντας αλόγιστα κονδύλια τόσα χρόνια, να εκσυχρονίσουν την ελληνική εκπαίδευση...
Δείτε τι έφτιαξαν οι Αυστραλοί για να διδάξουν στους μαθητές τους την ελληνική Μυθολογία!!!
Νορβηγική Βασιλική Φρουρά
Δείτε τη Νορβηγική Βασιλική Φρουρά.
Είναι υπέροχο το θέαμα αλλά και ο ήχος!
http://sorisomail.com/email/16993/exibicao-de-banda-militar--um-espectaculo-imperdivel.html
http://sorisomail.com/email/16993/exibicao-de-banda-militar--um-espectaculo-imperdivel.html
Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011
1821 από το Σκάι
Η σειρά «1821» είναι η νέα μεγάλη παραγωγή που θα προβληθεί από την τηλεόραση του ΣΚΑΪ. Με ιστορικούς συμβούλους τους καθηγητές Θάνο Βερέμη και Ιάκωβο Μιχαηλίδη και συνεντεύξεις με διακεκριμένους Έλληνες και ξένους ιστορικούς, η σειρά προσφέρει μία σπάνια και επίκαιρη οπτική στο κορυφαίο γεγονός της σύγχρονης ιστορίας μας.
Με παρουσιαστή τον συγγραφέα Πέτρο Τατσόπουλο, ταξιδεύει σε ιστορικές τοποθεσίες της Ελλάδας, της Ευρώπης και των Βαλκανίων όπου διαδραματίστηκαν τα σημαντικότερα γεγονότα της επανάστασης: Πελοπόννησος, Ήπειρος, Στερεά Ελλάδα, Χίος, Μακεδονία, Λονδίνο, Παρίσι, Μόναχο και Κωνσταντινούπολη...
Πρεμιέρα: Τρίτη 25 Ιανουαρίου, στις 23:00
Κυκλοφορούν και τα αντίστοιχα βιβλία...
Περισσότερες πληροφορίες στον ιστότοπο
«Μυθολογία» - Διον. Σαββόπουλος
Τέσσερις τόμοι της «Μυθολογίας» θα κυκλοφορήσουν από τις εκδόσεις «Καθημερινή». Κάνει λάθος όποιος νομίζει ότι απευθύνονται μόνο σε παιδιά αυτά τα τέσσερα βιβλία. «Ολες οι ηλικίες ταξιδεύουν εύπλοα μες στους μύθους», εξηγεί ο αρχαιολόγος και συγγραφέας και παιδικών βιβλίων Χρήστος Μπουλώτης (συνεργάτης της έκδοσης). «Αλλωστε, μπροστά σε μια αφήγηση που ξετυλίγεται μπροστά μας γεμάτη θαύματα, ξαναγινόμαστε όλοι παιδιά», λέει ο Διονύσης Σαββόπουλος και ξετυλίγει την κόκκινη κλωστή του παραμυθιού.
info:
Διονύση Σαββόπουλου, «Μυθολογία», τέσσερις τόμοι.
Πρόλογος, σχολιασμός των μύθων: Χρήστος Μπουλώτης
Εικονογράφηση: Φωτεινή Στεφανίδη
Σχεδιασμός, καλλιτεχνική επιμέλεια: Φωτεινή Στεφανίδη, Ολγα Κοντονή
Διονύση Σαββόπουλου, «Μυθολογία», τέσσερις τόμοι.
Πρόλογος, σχολιασμός των μύθων: Χρήστος Μπουλώτης
Εικονογράφηση: Φωτεινή Στεφανίδη
Σχεδιασμός, καλλιτεχνική επιμέλεια: Φωτεινή Στεφανίδη, Ολγα Κοντονή
Καθένα από τα τέσσερα βιβλία συνοδεύεται από CD που περιέχει αυτούσια την αφήγηση, με λίγα τραγουδίσματα και λίγες μουσικές, που ο Διονύσης Σαββόπουλος έγραψε επί τούτου, καθώς και τα «ηχητικά τοπία» που σχεδίασε ως υπόκρουση. Στην ηχογράφηση τον συνοδεύουν δύο κορυφαίοι μουσικοί και παλιοί του συνεργάτες: ο Σταύρος Λάντσιας και ο Γιώτης Κιουρτσόγλου.
Baobab, το ανάποδο δέντρο
Ο μύθος λέει ότι μόλις το Baobab φυτεύτηκε από τον Θεό συνέχισε να περπατάει, γι’ αυτό ο Θεός το φύτεψε ανάποδα με τις ρίζες προς τα πάνω για να σταματήσει να κινείται. Φυτρώνει στην Αυστραλία, την Αφρική ή τη Μαδαγασκάρη και μοιάζει πραγματικά σαν να είναι οι ρίζες του επάνω!
Το Baobab είναι από τα πιο τεράστια δέντρα και από τα παλαιότερα και πιο παράξενα πράγματα στον πλανήτη. Τα ανάποδα αυτά δέντρα μπορούν να φτάσουν από 5 έως30 μέτρα ύψος και έχουν διάμετρο κορμού από 7 έως 11 μέτρα .
Το Baobab είναι από τα πιο τεράστια δέντρα και από τα παλαιότερα και πιο παράξενα πράγματα στον πλανήτη. Τα ανάποδα αυτά δέντρα μπορούν να φτάσουν από 5 έως
Ο φλοιός του δέντρου έχει ροζ γκρίζο χρώμα και μοιάζει με το δέρμα του ιπποπόταμου. του ομοειδούς δέρματος hippo. Το φρούτο του περιέχει ουσίες που το κάνουν πολύ πικρό, αλλά παρόλα αυτά οι κάτοικοι το χρησιμοποιούν ακόμη ως τρόφιμο.
Είναι πολύ καλό για το ρίξιμο των πυρετών και μερικοί ντόπιοι θεωρούν ότι μπορεί να θεραπεύσει την ελονοσία. Οι κάτοικοι επίσης το βράζουν και πίνουν το ζωμό του σε μικρές δόσεις ο οποίος μπορεί να θεραπεύσει το βήχα και άλλες σχετικές με το στήθος ασθένειες.
Είναι πολύ καλό για το ρίξιμο των πυρετών και μερικοί ντόπιοι θεωρούν ότι μπορεί να θεραπεύσει την ελονοσία. Οι κάτοικοι επίσης το βράζουν και πίνουν το ζωμό του σε μικρές δόσεις ο οποίος μπορεί να θεραπεύσει το βήχα και άλλες σχετικές με το στήθος ασθένειες.
Αναρτήθηκε από: Μυλωνάκη Δήμητρα
Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2011
Έκπτωση 25% στις ετήσιες κάρτες απεριόριστων διαδρομών
Αγαπημένοι μου, τυχεράκηδες Αθηναίοι συνάδελφοι, τα μάθατε τα καλά νέα; Η ΑΔΕΔΥ ήρθε σε συμφωνία με τον ΟΑΣΑ και θα σας δίνονται ετήσιες κάρτες απεριόριστων διαδρομών με τα μέσα μαζικής μεταφοράς εντός λεκανοπεδίου Αττικής με έκπτωση 25 %.
Για φέτος η ετήσια κάρτα θα έχει ισχύ από 1/2/2011 έως & 31/1/2012.
Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ.
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Για φέτος η ετήσια κάρτα θα έχει ισχύ από 1/2/2011 έως & 31/1/2012.
Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ.
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Ανοιχτό το Μουσείο της Ακρόπολης μέχρις τις 22:00 κάθε Παρασκευή
Οι επισκέπτες έτσι θα έχουν την ευκαιρία να περιηγηθούν στους χώρους του Μουσείο ατενίζοντας την Ακρόπολη φωτισμένη.
Παράλληλα, το Μουσείο προχωρά στην συντήρηση των Καρυάτιδων του Ερεχθείου και μάλιστα στη θέση τους, μέσα στο χώρο του Μουσείου και όχι σε κάποιο εργαστήρι συντήρησης. Έτσι οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τη διαδικασία συντήρησης.
Την Παρασκευή λοιπόν, 28 Ιανουαρίου 2011 στις 8 μ.μ., ο ειδικευμένος συντηρητής κ. Κώστας Βασιλειάδης θα παρουσιάσει τη διαδικασία καθαρισμού των Καρυατίδων στο κοινό.
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Δωρεάν προβολή της ταινίας "Πριν ένα χρόνο το Χειμώνα" της Caroline Link
Η ταινία έλαβε το Αργυρό Κρατικό Βραβείο της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας και προβάλλεται στην αίθουσα εκδηλώσεων του Goethe-Institut Athen, Ομήρου 14-16, σήμερα Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2011, στις 20:30.
Είσοδος ελεύθερηΤηλ.: 210 3661 000
Υπόθεση: Ο 19χρονος Άλεξ δίνει τέλος στη ζωή του. Η οικογένειά του παραλύει. Ενοχή, απώλεια, πένθος, αυτά τα βαθειά οδυνηρά συναισθήματα που βασανίζουν τη μάνα, την αδερφή, τον πατέρα, γίνονται εικόνες που μιλούν διακριτικά, συγκρατημένα, αινιγματικά, σιγανά, αλλά με δύναμη και ένταση γι’ αυτόν τον χρόνο χωρίς τον Άλεξ, εικόνες που αντανακλούν την απουσία και την παρουσία του.
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Είσοδος ελεύθερηΤηλ.: 210 3661 000
Υπόθεση: Ο 19χρονος Άλεξ δίνει τέλος στη ζωή του. Η οικογένειά του παραλύει. Ενοχή, απώλεια, πένθος, αυτά τα βαθειά οδυνηρά συναισθήματα που βασανίζουν τη μάνα, την αδερφή, τον πατέρα, γίνονται εικόνες που μιλούν διακριτικά, συγκρατημένα, αινιγματικά, σιγανά, αλλά με δύναμη και ένταση γι’ αυτόν τον χρόνο χωρίς τον Άλεξ, εικόνες που αντανακλούν την απουσία και την παρουσία του.
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Και μια και γίνεται κουβέντα για το τείχος στον Έβρο, γνωρίστε το τείχος που χωρίζει ΗΠΑ με ΜΕΞΙΚΟ
Το 2005, στο Τμήμα Εσωτερικής Ασφάλειας εκχωρήθηκε η εξουσία να παραμερίσει τους περιβαλλοντικούς νόμους για να επιταχυνθεί η οικοδόμηση ενός τείχους μεταξύ των ΗΠΑ και του Μεξικού. Στο πλαίσιο αυτής της άρσης κατασκευάστηκαν περισσότερα από 500 μίλια τείχους και περίφραξης που περνούν κυρίως μέσα από αγροτικές περιοχές και κομμάτια της ερήμου.
Το τείχος αυτό είναι η μεγαλύτερη ανθρώπινη κατασκευή που έχει γίνει για να διαιρέσει δύο χώρες μετά από το Σινικό Τείχος.
Τον Ιανουάριο του 2009, η Διεθνής Ένωση Φωτογράφων έστειλε μια ομάδα παγκοσμίου φήμης φωτογράφους, συγγραφείς, κινηματογραφιστές και επιστήμονες στις παραμεθόριες περιοχές των Ηνωμένων Πολιτειών και του Μεξικού για να διαπιστώσει την κατάσταση της άγριας φύσης, και την επίδραση της μετανάστευσης και της κατασκευής του τείχους στην περιοχή αυτή.
Η ομάδα που αποτελείτο από 17 μέλη πέρασε σχεδόν έναν μήνα ταξιδεύοντας δίπλα στο τείχος σχεδόν 2000 μίλια και τράβηξε περισσότερες από 10.000 φωτογραφίες που παρουσιάζουν το τοπίο και την κακή επίδραση του τείχους στην άγρια φύση, αφού το τείχος δεν εμποδίζει μόνο την ελεύθερη μετακίνηση των ανθρώπων, αλλά και των άγριων ζώων της περιοχής.
Εκτός του ότι η διασυνοριακή γραμμή κόβει το έδαφος της φυλής Tohono O'odham στο μισό. Η στρατιωτικοποίηση των συνόρων έχει περιορίσει σημαντικά την ικανότητα των μελών της φυλής να ταξιδέψει σε ιερούς χώρους και να επισκεφθεί συγγενείς που ζουν στην απέναντι πλευρά των συνόρων.
Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2011
«Η ορχήστρα της συμφοράς»
Η Πανελλήνια Ένωση ΕΚπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε.) Παράρτημα Δυτ. Ελλάδας
ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΚΑΙ... ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ
στο ΘΕΑΤΡΟ ΛΙΘΟΓΡΑΦΕΙΟΝ (Μαιζώνος 168-174, Πάτρα)
με την παράσταση
με την παράσταση
« Η ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΤΗΣ ΣΥΜΦΟΡΑΣ»
του Κάρλ Βάλεντιν από τη Θεατρική Έκφραση Αιγίου (Θ.Ε.Α.)
Κυριακή 23 και Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2011
στις 9.30 μ.μ.
του Κάρλ Βάλεντιν από τη Θεατρική Έκφραση Αιγίου (Θ.Ε.Α.)
Κυριακή 23 και Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2011
στις 9.30 μ.μ.
Πρόκειται για μια σειρά μονοπράκτων του βαυαρού συγγραφέα σε μετάφραση-διασκευή & σκηνοθεσία Γιάννη Σταματίου.
Στα μονόπρακτα (δεμένα σε ενιαία παράσταση) τούτου του έργου, ο Valentin παρουσιάζει μουσικούς ορχήστρας που μισούν το αφεντικό τους και αποκαλύπτουν τη γελοιότητά του, τεχνικούς σκηνής που επιχειρούν να οργανώσουν τα ανοργάνωτα, ζευγάρια μικροαστικά που επιθυμούν την ανατροπή και εν τέλει δημιουργούν απίστευτο χάος στην καθημερινότητα τους, μάγους που ενώ είναι «ξένοι» αποκαλύπτονται ως οι πλέον γνωστοί σε όλους μας, ατάλαντες πρωταγωνίστριες που πασχίζουν να γίνουν μεγάλα αστέρια μέσα σε περιβάλλον που δεν ενδείκνυται, πρωταθλητές νηστείας σε μια εποχή που μάλλον ενδείκνυται, πτηνεμπόρους που άλλα πουλούν και άλλα διαθέτουν, βουκόλους που προστατεύουν την πραμάτεια τους από τους επιτήδειους, ακροβάτες-ποδηλάτες που κατορθώνουν τα ακατόρθωτα μέσα στην ομίχλη και το σκοτάδι!!
Τιμή εισιτηρίου: 5 €
10 € (για μη μέλη)
Πληροφορίες- Κρατήσεις θέσεωνΤηλ.: 6977816373 (Γιάννης Βλάχος) & 6944714168 (Βαρβάρα Σεφέρη) (για μέλη της Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε.)
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Γνωρίστε το 4ο Δημοτικό Σχολείο Θέρμης
| |||||