Σελίδες

Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2011

Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών, αποδοκιμασία δημάρχων

Αναταραχή επικράτησε τη Δευπέρα το πρωί στο υπουργείο Παιδείας, κατά τη διάρκεια σύσκεψης της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου με τους εκπροσώπους και φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης για τις συνενώσεις σχολείων.

Μικρή ομάδα εκπαιδευτικών εισέβαλαν στην αίθουσα όπου γινόταν η σύσκεψη, άνοιξαν πανό και άρχισαν να φωνάζουν συνθήματα εναντίον των συνενώσεων και του ΔΝΤ. Την ίδια ώρα, συνάδελφοί τους διαμαρτύρονταν έξω από το κτίριο, φωνάζοντας επίσης συνθήματα.

Η εκδήλωση διακόπηκε για λίγα λεπτά, καθώς ορισμένοι δήμαρχοι αποδοκίμασαν έντονα τους εκπαιδευτικούς. Ορισμένοι, μάλιστα, άρχισαν να τους ζητούν να αποχωρήσουν και πάνε στα σχολεία να κάνουν μαθήματα.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, η Άννα Διαμαντοπούλου υπεραμύνθηκε των συγχωνεύσεων, λέγοντας ότι γίνονται πρωτίστως με εκπαιδευτικά κριτήρια. "Κανένα μνημόνιο δεν περιέχει αναφορά ή δέσμευση για τις συνενώσεις" ξεκαθάρισε και τόνισε οτι στόχος των αλλαγών είναι ένα νέου τύπου σχολείο, που ευνοεί την ομαδική συνεργασία, προς όφελος των μαθητών.

Μεταξύ άλλων, η υπουργός ανέφερε πολλά παραδείγματα σχολείων που βρίσκονται σε μικρή απόσταση μεταξύ τους και έχουν ελάχιστους μαθητές και έκανε λόγο για ανάγκη σωστής αξιοποίησης σχολικών υποδομών και εκπαιδευτικού προσωπικού.

Παράλληλα, η υπουργός κάλεσε τους δημάρχους να ελέγξουν και τις δαπάνες μεταφοράς των μαθητών, σημειώνοντας ενδεικτικά ότι ενώ το 2005 το σχετικό κόστος ήταν 105 εκατ. ευρώ, το 2009 ανήλθε σε 260 εκατ. ευρώ. Κατά μέσον όρο παρατηρείται -όπως είπε- αύξηση της τάξεως του 30% με 60% κάθε χρόνο.

Πηγή: MEGA Γεγονότα
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Επιμορφωτική Ημερίδα για τους εκπαιδευτικούς των τάξεων Α΄ και Β΄ των σχολείων της 2ης Περιφέρειας

Την Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011, 8.30 – 13.30, θα πραγματοποιηθεί Επιμορφωτική Ημερίδα για τους εκπαιδευτικούς των τάξεων Α΄ και Β΄ των σχολείων της 2ης Περιφέρειας.
Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης (πρώην ΕΛΚΕΠΑ – 4ος όροφος, Ακτή Δυμαίων & Υψηλάντου, απέναντι από το Δημοτικό Πάρκιν της Παπαφλέσσα)
Την ημέρα αυτή έχει εξασφαλιστεί η σχετική άδεια και παρακαλούνται οι κ.κ. διευθυντές και διευθύντριες να ενημερώσουν έγκαιρα τους γονείς των μαθητών των τάξεων αυτών.
Την Ημερίδα μπορούν να παρακολουθήσουν και οι κ.κ. διευθυντές και διευθύντριες των σχολείων, εάν διδάσκουν στις τάξεις αυτές και εφόσον δεν κωλύεται η ομαλή λειτουργία των σχολείων.

Πρόγραμμα της Ημερίδας.

8:30 – 8:45 Προσέλευση
8:45 – 9:00 Νικόλαος Μάνεσης, Η θεματική και οι στόχοι της Ημερίδας
9:00 – 9:20 Ζωγόπουλος Άνθης, Med, Δάσκαλος Ειδικής Αγωγής, Μαθησιακές Δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης στο σχολικό περιβάλλον
9:20 – 9:40 Συζήτηση
9:40 – 10:00 Τσαγγάρης Γεώργιος, Med, Διευθυντής 20ου Δ.Σ. Πατρών, Η Δυσλεξία: μια ειδική Μαθησιακή Δυσκολία
10:00 - 10:20 Συζήτηση
10:20 – 10:40 Μπάρλου Ευτυχία, Med, Δασκάλα Ειδικής Αγωγής, Οι Μαθησιακές Δυσκολίες. Προτεινόμενες δραστηριότητες και καλές πρακτικές
10:40 - 11:00 Συζήτηση
11:00 – 11:30 Διάλειμμα – Καφές
11:30 – 11:50 Βόγκα Μαριάννα, Med, Δασκάλα, Εννοιολογική Κατανόηση και Διδακτική Προσέγγιση του Πολλαπλασιασμού
11:50 – 12:10  Συζήτηση
12:10 - 12:30 Μανώλης Πομώνης, Δάσκαλος, Επιμορφωτής Β' Επιπέδου, Εκπαιδευτικά Λογισμικά για τα μαθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών Α’ και Β’ Δημοτικού
12:30 – 12:50 Συζήτηση
12:50 – 13:30 Κλείσιμο – Αξιολόγηση της Ημερίδας

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Οι νέες σχολικές επιτροπές

Υπογράφτηκε στις 24 Φεβρουαρίου 2011 η νέα εγκύκλιος για τη σύσταση και λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών με βάση το υφιστάμενο νόμο για τους Καλλικρατικούς Δήμους.
Στη συγκεκριμένη εγκύκλιο καθορίζονται:
α) Όλα όσα αφορούν τη λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών
β) Πώς γίνεται η κατανομή των πιστώσεων
γ) Ο τρόπος και διαδικασία πραγματοποίησης, δικαιολόγησης και ελέγχου των πάσης φύσεως εσόδων και εξόδων, καθώς και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια και
δ) Τα υποδείγματα βιβλίων και εντύπων

Πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε την εγκύκλιο
ΕΔΩ θα βρείτε τον ηλεκτρονικό τύπου του Βιβλίου Εσόδων Εξόδων και
ΕΔΩ το νόμο για τη σύσταση και λειτουργία των Καλλικρατικών Δήμων

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

«Αλέκος Χαράρης – Ένας λαϊκός καλλιτέχνης της μασκαράτας».

Μια προσπάθεια να ξαναθυμηθούμε τις Μασκαράτες που μεσουράνησαν στο Πατρινό Καρναβάλι στις δεκαετίες 1950 – 1970 και να τιμήσουμε τη μνήμη ενός λαϊκού καλλιτέχνη που τις κατασκεύαζε, αποτελεί η εκδήλωση που διοργανώνουν την Τρίτη 1 Μαρτίου στις 9.00 μ.μ. στο Δημοτικό Θέατρο οι εκδόσεις ΤΟ ΔΟΝΤΙ με τίτλο «Αλέκος Χαράρης – Ένας λαϊκός καλλιτέχνης της μασκαράτας».

Η εκδήλωση πραγματοποιείται σε συνεργασία με το «Πλήρωμα 94» και με την υποστήριξη της ΚΔΕΠΑΚ, με αφορμή το βιβλίο του Ξενοφώντα Παπαευθυμίου «Αλέκος Χαράρης (1918 – 1979) – Ένας λαϊκός καλλιτέχνης της μασκαράτας» που μόλις κυκλοφόρησε από το ΔΟΝΤΙ.


Οι Μασκαράτες ήταν ένα χαρακτηριστικό στοιχείο της παρέλασης στο Πατρινό Καρναβάλι της μεταπολεμικής περιόδου. Πρόκειται για καρναβαλικά στοιχεία που τα κουβαλούσαν πεζοί αλλά και ποδηλάτες και μοτοποδηλάτες και είχαν πάντα ένα σατιρικό θέμα. Συνόδευαν κάποιο αντίστοιχο άρμα ή αποτελούσαν ένα αυτόνομο θεματικό γκρουπ από τρία, τέσσερα ή και περισσότερα στοιχεία.

Οι Μασκαράτες ήταν εφήμερες δημιουργίες, φτιαγμένες από ταπεινά και φθαρτά υλικά, χρώμα, κόλλα, χαρτί, ύφασμα, με σκελετό από ξύλα ή σύρμα, που έπαιρναν μορφή και κίνηση χάρη στη φαντασία, το μεράκι και τη σκληρή εργασία των πατρινών καλλιτεχνών.


Το βιβλίο «Αλέκος Χαράρης (1918 – 1979) – Ένας λαϊκός καλλιτέχνης της μασκαράτας» παρουσιάζει μέσα από τεκμηριωμένο πρωτότυπο φωτογραφικό υλικό και δημοσιεύματα του τύπου, τη δημιουργική πορεία του Αλέκου Χαράρη, ενός ειδικευμένου στις Μασκαράτες κατασκευαστή, από τους πρωτοπόρους στο μεταπολεμικό Πατρινό Καρναβάλι.

Για τον Αλέκο Χαράρη θα μιλήσουν οι Θανάσης Μανθόπουλος και Ξενοφών Παπαευθυμίου, ενώ η εκδήλωση θα περιλαμβάνει προβολή φωτογραφιών και βίντεο εποχής, πρωτότυπες χορογραφίες και μουσική, καθώς και παρουσίαση σύγχρονων κατασκευών για μασκαράτες.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ
Διοργάνωση: ΤΟ ΔΟΝΤΙ – Πλήρωμα 94
Ομιλητές: Θανάσης Μανθόπουλος - Ξενοφών Παπαευθυμίου
Σκηνοθεσία: Πλήρωμα 94
Τραγούδι: Λίνα Γερονίκου
Πιάνο: Μαριλένα Σουρή
Χορογραφία:  Μαριμίλλη Ασημακοπούλου
Φωνή: Γεωργία Ηλιοπούλου
Χορεύουν (από την ομάδα «Χορογαία»):
Δανάη Αναστασία, Φαίη Δαλιάνη, Όλγα Σκεπετάρη, Ολίνα Σταυροπούλου
Μουσική επένδυση: Παναγιώτης Χριστόπουλος
Ηχογράφηση:  Γιώργος Παπαιωάννου
Κοστούμια:  Αγγελική Σαλπιστή
Μασκαράτες:  Μαριμίλλη Ασημακοπούλου
Επιμέλεια μαλλιών: Βάσω Θεοχάρη-Παολίνου

Aναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: ΑυτόΑξιολόγηση της σχολικής μονάδας

Το Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων στοχεύει με σταδιακές παρεμβάσεις να οικοδομήσει το «Νέο Σχολείο», αλλάζοντας το εκπαιδευτικό σύστημα προς όφελος του μαθητή, του εκπαιδευτικού και της κοινωνίας ευρύτερα.

Η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας έχει ως στόχο να αναδείξει τη σχολική μονάδα ως βασικό φορέα προγραμματισμού και υλοποίησης του εκπαιδευτικού έργου και να βελτιώσει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Βασική επιδίωξη του Υπουργείου είναι η ενδυνάμωση της σχολικής μονάδας και των παραγόντων που την συναποτελούν (εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς), οι οποίοι με τις δράσεις τους να οδηγηθούν σε μια αποτελεσματικότερη οργάνωση, διοίκηση και διαχείριση της σχολικής μονάδας.

Η πολιτική ηγεσία του Υπ. ΠΔΒΜΘ πιστεύει ότι οι αλλαγές που επιχειρούνται στο χώρο της εκπαίδευσης πρέπει να έχουν τη συναίνεση και την αποδοχή των εκπαιδευτικών ως προϋπόθεση για την επιτυχία τους.
Το Υπ. ΠΔΒΜΘ και το ΚΕΕ θα υποστηρίξουν τις σχολικές μονάδες να αναπτύξουν τις διαδικασίες της αυτoαξιολόγησης τους.

Για την επόμενη σχολική χρονιά τα μέλη των σχολικών μονάδων που θα επιλεγούν, θα αναπτύξουν διαδικασίες προγραμματισμού και αποτίμησης της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και στη συνέχεια θα διαμορφώσουν, θα υλοποιήσουν, θα παρακολουθούν και θα αξιολογήσουν Σχέδια Δράσης με στόχο την ανάπτυξη και βελτίωση της σχολικής μονάδας.

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι, στελέχη που εργάζονται για την βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, θα έχουν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία του όλου εγχειρήματος. Στην κατεύθυνση αυτή:
  1. Το Υπ. ΠΔΒΜΘ θα ενημερώσει αναλυτικά τους Σχολικούς Συμβούλους για την «αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας και τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης» σε συναντήσεις, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν στις Περιφερειακές Δ/νσεις πανελλαδικά, αλλά και σε άλλα σημεία που πιθανόν κριθεί αναγκαίο (Απρίλιος-Μάιος 2010).
  2. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι στη συνέχεια θα καλέσουν σε συναντήσεις (ενημερωτικές – παιδαγωγικές): α) Τους Δ/ντές των σχολείων που έχουν την εποπτεία και την παιδαγωγική & επιστημονική καθοδήγηση, β) Το εκπαιδευτικό προσωπικό όλων των σχολείων ευθύνης τους . Στις συναντήσεις αυτές θα γίνει αναλυτική ενημέρωση για την «αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας και τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης». Στόχος θα είναι η επιλογή δύο (2) σχολικών μονάδων από κάθε Περιφέρεια Σχολικού Συμβούλου (από αυτές που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον) για την αρχική εφαρμογή (Απρίλιος – Μάιος 2010).
  3. Επιλογή των σχολικών μονάδων, οι οποίες θα εφαρμόσουν πιλοτικά την αυτό -αξιολόγηση από τους Σχολικούς Συμβούλους (Μάιος-Ιούνιος 2010).
  4. Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών των επιλεγέντων σχολείων από τους Σχολικούς Συμβούλους (Χρονοδιάγραμμα ενεργειών, σχεδιασμός, καθορισμός ρόλων και αρμοδιοτήτων και τέλος παρουσίαση αποτελεσμάτων).
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δεν χωνεύονται με τίποτα οι συγχωνεύσεις


 
Με κινητοποιήσεις και διαμαρτυρίες αντιδρούν πολλές τοπικές κοινωνίες στα σενάρια περί μαζικών καταργήσεων και συγχωνεύσεων σχολείων. Σε κάποιες περιπτώσεις φαίνεται πως πέτυχαν να επηρεάσουν μερικώς τις εισηγήσεις των διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προς τους περιφερειακούς διευθυντές, περιορίζοντας τον αριθμό των σχολείων που προτάθηκε να κλείσουν, αφού διαπιστώθηκε ότι τα ποσοτικά κριτήρια που έθετε το υπουργείο συχνά οδηγούσαν σε αδιέξοδο. Αλλού, όμως, οι εσηγητές έμειναν πιστοί στα λογιστικά κριτήρια που έθεσε το υπουργείο και υπάρχουν φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης που ετοιμάζονται να απαντήσουν ακόμη και με νομικές προσφυγές κατά του κράτους.

Αυτό συζητείται στη Θεσσαλία, μία από τις πρώτες περιοχές όπου οι αντιδρώντες συσπειρώνονται διαμορφώνοντας κοινό μέτωπο εναντίον του κλεισίματος σχολείων. Στα Τρίκαλα, για παράδειγμα, στο όνομα της «ποιοτικής αναβάθμισης της παρεχόμενης εκπαίδευσης» που ευαγγελίζεται το υπουργείο Παιδείας, ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων πρότεινε να κλείσουν 7 γυμνάσια της υπαίθρου του νομού. Κι ενώ οι μαθητές πρέπει να διανύουν έως και 45 λεπτά για να πάνε σε σχολεία αστικών κέντρων, τα δικά τους, που χτίστηκαν όλα την τελευταία εικοσαετία, θα εκκενωθούν.

Στην Πύλη Τρικάλων, με 20.000 κατοίκους, στόχος είναι να απομείνει μόνο ένα από τα τρία γυμνάσια, τα οποία εξυπηρετούν και περιφερειακά χωριά. Στα κεντρικά σχολεία των Τρικάλων θα διοχετευθούν οι μαθητές των γυμνασίων Μεγάρχης, Ριζώματος και Μεγαλοχωρίου, καθώς και του Ζάρκου Φαρκαδώνας. Για κλείσιμο πάει πιθανότατα και το γυμνάσιο της ορεινής Οξύνειας.
«Ολα αυτά τα σχολεία, έχουν 35 έως 80 μαθητές, υπερσύγχρονο εξοπλισμό, εργαστήρια, αίθουσες πολλαπλών χρήσεων και υπολογιστή για κάθε παιδί. Λένε ότι θα τα κλείσουν για να στείλουν τα παιδιά στα Τρίκαλα. Ομως η μεταφορά 35 παιδιών καθημερινά (3 ευρώ ανά παιδί) θα κοστίζει 18.000-20.000 ευρώ, ενώ το λειτουργικό κόστος ενός γυμνασίου είναι 10.000-12.000. Δηλαδή το Δημόσιο θα ζημιωθεί κι από πάνω» εξηγεί ο Σπ. Τσιγάρας, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Τρικάλων.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το περιφερειακό συμβούλιο Θεσσαλίας ετοιμάζεται να προσφύγει στον εισαγγελέα εναντίον των εισηγήσεων για καταργήσεις σχολείων -όποτε αυτές κατατεθούν επισήμως- δεδομένου ότι αυτές θα έχουν ληφθεί χωρίς τη συγκατάθεση των περιφερειακών και δημοτικών επιτροπών, που βάσει του άρθρου 282 του ν. 3852/2010 («Καλλικράτης») ασκούν μεταβατικές αρμοδιότητες για θέματα κατάργησης σχολείων.

Περίπου 18% των σχολείων της Αιτωλοακαρνανίας (12 από τα 91) πρόκειται να καταργηθούν ή να συγχωνευτούν. Οι αντιδράσεις φαίνεται πως απέτρεψαν την κατάργηση 4 γυμνασίων και λυκείων, αλλά στη λίστα παραμένουν απομακρυσμένα σχολεία όπως το γυμνάσιο του Αγίου Βλασίου με 15 μαθητές που πρέπει να ταξιδεύουν 40 χιλιόμετρα στο βουνό. Με περίπου 40 μαθητές το καθένα προτείνεται να κλείσουν τα γυμνάσια Κάτω Μακρινούς, Γαβαλούς, Ματαράγκα Μοναστηρακίου, Μαλεσιάδας, και Σαρδηνίων. «Ολες αυτές οι περιοχές είναι αγροτικές και κτηνοτροφικές και ο φόβος μας είναι ότι αρκετά παιδιά θα αναγκαστούν να κόψουν το σχολείο αντί να διανύουν μεγάλες αποστάσεις καθημερινά» εξηγεί ο Φώτης Παπουτσής, πρόεδρος της Β' ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας.
Αύξηση της μαθητικής διαρροής φοβούνται και στην Αρκαδία, όπου κάποια σχολεία ήδη έχουν μαθητές που κάνουν 25-30 λεπτά δρόμο από τα χωριά τους ώς τα κοντινότερα σχολεία και τώρα αυτά προτείνεται να μεταφερθούν ακόμη πιο μακριά (έως και 45 λεπτά επιπλέον). Οι προθέσεις των στελεχών του υπουργείου για το νομό δεν είναι σαφείς, αλλά αναμένεται να επανέλθουν τουλάχιστον οι προτάσεις για καταργήσεις 5-6 σχολείων της ορεινής Γορτυνίας, που συζητούνταν από το 2005 και είχαν αναβληθεί επ' αόριστον το 2009.

Στη Χαλκιδική η σκέψη που υπήρχε να κλείσει το γυμνάσιο Στρατωνίου επειδή έχει «μόνο» 30 μαθητές εκτιμάται ότι ίσως εγκαταλειφθεί, αφού «τα παιδιά θα μπορούσαν να μετεγγραφούν είτε σε ένα ορεινό σχολείο 25 χιλιόμετρα μακριά και με πολύ κακό οδικό δίκτυο, είτε προς την Ιερισσό, που απέχει 17 χιλιόμετρα αλλά όπου οι μαθητές είναι ήδη στοιβαγμένοι σε υπερκορεσμένα τμήματα μέσα σε αίθουσες "τυφλές", σαν φωταγωγούς» αναφέρει η Ιωάννα Στίνη, πρόεδρος της Ενωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) Χαλκιδικής.

Καθοριστικοί όροι βάσει των οποίων προτείνονται οι καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων έρχονται σε αντίθεση με το νόμο 1566/1985 (περί εκπαίδευσης), ο οποίος ορίζει ότι οι σχολικές μονάδες πρέπει να είναι μικρές και αποθαρρύνει την υπερσυγκέντρωση μαθητικών πληθυσμών σε μεγάλα συγκροτήματα σαν αυτά που επιχειρείται να διαμορφωθούν. Η ανησυχία για τέτοιες υπερσυγκεντρώσεις είναι μεγαλύτερη σε περιοχές όπως η Καλλιθέα Αττικής, όπου το 40% του μαθητικού πληθυσμού είναι μετανάστες και παλιννοστούντες. «Εκεί οι κοινωνικοί ιστοί είναι διασπασμένοι, η πολυπολιτισμικότητα είναι εντονότερη και τώρα πάνε να φτιάξουν σχολεία -π.χ. τη φημολογούμενη συγχώνευση των σχολείων του Αγίου Νικολάου- όπου οι εκπαιδευτικοί και τα παιδιά δεν θα γνωρίζονται μεταξύ τους και η εκπαιδευτική διαδικασία θα διαρραγεί» εκτιμά η Μαρία Δανιήλ, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Νέας Σμύρνης, Καλλιθέας, Μοσχάτου.

«Το πρότυπο των "σχολείων-μαμούθ" φαντάζει ακόμα πιο απρόσωπο στην επαρχία, όπου έχουμε συνηθίσει το πολύ σε συγκροτήματα 250 μαθητών» εξηγεί ο Κωνσταντίνος Αντωνιάδης, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Καβάλας. Εκεί σχεδιάζεται να συγχωνευθούν τα 1ο και 4ο λύκειο, αθροίζοντας τους μαθητές σε 400. Τα σχέδια για άλλες δύο συγχωνεύσεις (3ο-5ο λύκειο και 1ο-4ο γυμνάσιο) εγκαταλείφθηκαν όταν διαπιστώθηκε ότι δεν υπήρχαν υποδομές να στεγάσουν τα σχολεία των 450 μαθητών που θα προέκυπταν. «Ηταν μια βεβιασμένη ενέργεια να αλλάξουν το σχολικό χάρτη της Ελλάδας σε 20 μέρες. Πρώτη φορά, όμως, κινητοποιήθηκαν και συντονίστηκαν όλοι και μαζί οι σύλλογοι και οι ενώσεις γονέων που συνειδητοποίησαν τι επιχειρείται να γίνει» λέει ο ίδιος.

Πηγή: Ελευθεροτυπία, της Αγγελικής Μπουμπουκά
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Μόνο μαθητές στις εξέδρες στον τελικό Κυπέλλου μπάσκετ


Αποκλειστικά μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης θα παρακολουθήσουν τον τελικό του Κυπέλλου μπάσκετ ανάμεσα στον Παναθηναϊκό και τον Ολυμπιακό, που είναι προγραμματισμένος για την Κυριακή 6 Μαρτίου (18:30). Αυτό αποφασίστηκε σήμερα στη σύσκεψη για τα μέτρα του αγώνα.

Μετά από αίτημα της γενικής γραμματείας Αθλητισμού, αλλά και της αστυνομίας, αποφασίστηκε να διατεθούν 3.000 εισιτήρια σε μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ σε Παναθηναϊκό και Ολυμπιακό θα δοθούν 175 προσκλήσεις για να εξυπηρετηθούν μέλη του ΔΣ και των χορηγών.
 
Από κει και πέρα απορρίφθηκε η ιδέα να δοθούν εισιτήρια και σε παιδιά από της ακαδημίες των δύο συλλόγων, αλλά και σε παλαίμαχους παίκτες των «αιωνίων».
 
Πηγή: Ελευθεροτυπία
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο 26 Φεβρουαρίου 2011

Η Αθήνα τη νύχτα από πολύ.... ψηλά


Μία νέα φωτογραφία της Ελλάδας έστειλε ο Ιταλός αστροναύτης Πάολο Νέσπολι, ο οποίος, όπως ανακοίνωσε ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (ESA), μέσα από το γυάλινο θόλο του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού (ISS), φωτογράφισε την πόλη της Αθήνας, όπως φαίνεται από το διάστημα τη νύχτα. 

Η φωτογραφία υπάρχει στη διεύθυνση του διαδικτύου: 

Έ-Έ-Έρχονται


Με λιγότερους αγώνες πίστας, αλλά με αρκετούς αγώνες... δρόμου και μπόλικη κατασκοπία και πράκτορα 007 η θρυλική (πλέον) ταινία CARS 2, επιστρέφει το καλοκαίρι για να σπάσει και πάλι τα ταμεία!

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

Ο σύλλογος μετεκπαιδευόμενων του
Διδασκαλείου Π.Τ.Δ.Ε. – Α.Π.Θ.
«ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΛΗΝΟΣ»

σας προσκαλεί σε συνέντευξη τύπου με θέμα:
« ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗ ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ»
Τη Δευτέρα   28  Φεβρουαρίου και ώρα 11 π.μ.
στην αίθουσα Λόγου και Τέχνης
 στο 10ο όροφο του Πύργου της Παιδαγωγικής Σχολής.

                                                                     Το Διοικητικό Συμβούλιο

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ ΖΩΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΗΠΟΥΣ;

Συμπεράσματα σοκ από έκθεση διεθνών οργανώσεων.
Ερώτηση των Οικολόγων Πράσινων στο ευρωκοινοβούλιο.
Με ερώτηση του Μιχάλη Τρεμόπουλου προς την Κομισιόν δημοσιοποιούν οι Οικολόγοι Πράσινοι τα συμπεράσματα-σοκ διεθνούς έκθεσης για τους ελληνικούς ζωολογικούς κήπους.
Η έκθεση συντάχθηκε από το Born Free Foundation για λογαριασμό του ευρωπαϊκού δικτύου ζωοφιλικών οργανώσεων ENDCAP ενώ από ελληνικής πλευράς συμμετείχε η περιβαλλοντική οργάνωση ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έκθεσης:
  • Οι απαιτήσεις της Οδηγίας 1999/22 για τους ζωολογικούς κήπους παραβιάζονται συστηματικά και είναι αμφίβολο αν έχουν ενσωματωθεί επαρκώς στην ελληνική νομοθεσία.
  • 14 από τους 15 ελληνικούς ζωολογικούς κήπους λειτουργούν χωρίς νόμιμη άδεια.
  • 3 στους 4 ζωολογικούς κήπους παραβιάζουν τις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για συμβολή σε δραστηριότητες προστασίας της βιοποικιλότητας, όπως επιστημονική έρευνα ή προγράμματα στη φύση. 
  • Τα μέτρα προστασίας των επισκεπτών από κινδύνους τραυματισμού ή μετάδοση ασθενειών από τα ζώα, είναι ελλιπέστατα.
  • Πολλοί από τους περιφραγμένους χώρους είναι ανθυγιεινοί και παραβιάζουν τις απαιτήσεις για  διαφύλαξη της υγείας των ζώων και για ανεκτές συνθήκες διαβίωσής τους.
  • Καμιά προσπάθεια δε γίνεται να εμπλουτιστούν οι χώροι με στοιχεία που να παραπέμπουν στο περιβάλλον όπου κανονικά ζουν τα ζώα, στοιχείο σημαντικό τόσο για  την ψυχική τους υγεία όσο και για τις προβαλλόμενες ως εκπαιδευτικές λειτουργίες.     
Στη γραπτή ερώτηση του Μ. Τρεμόπουλου τίθενται υπόψη της Κομισιόν τα συμπεράσματα της Έκθεσης, με το ερώτημα κατά πόσο έχει ενσωματωθεί ορθά και εφαρμόζεται επαρκώς η ευρωπαϊκή νομοθεσία για τους ζωολογικούς κήπους και αν οι ζωολογικοί κήποι που αναφέρονται στη μελέτη έχουν γίνει αποδέκτες ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων.
«Στα θέματα των ζωολογικών κήπων, η τήρηση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας είναι το ελάχιστο που μπορούμε να απαιτήσουμε», δήλωσε ο Μιχάλης Τρεμόπουλος. «Η αιχμαλωσία ζώων και η αποκοπή τους από το φυσικό τους περιβάλλον, δύσκολα μπορεί να είναι χωρίς καθόλου  προβληματικές όψεις. Προκαλεί, όμως, σοβαρότατη ανησυχία η διαπίστωση ότι στους ζωολογικούς κήπους της Ελλάδας του 2011, πρακτικά δεν υπάρχει καθόλου κρατική εποπτεία και δεν προστατεύονται ούτε οι άνθρωποι ούτε τα ζώα. Η πρακτική του υπουργείου να κλείνει τα αυτιά του στις προτάσεις και τις καταγγελίες των ζωοφιλικών οργανώσεων, εκθέτει τη χώρα μας διεθνώς. Επιδιώκουμε να ενισχυθούν οι πιέσεις για στοιχειώδη νομιμότητα και βιώσιμους όρους λειτουργίας».
Πηγή: Γραφείο του ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πράσινων Μιχ. Τρεμόπουλου
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2011

Πιτσιρικάδες Επί Ποδός


Την Κυριακή 27 Φεβρουαρίου το Καρναβάλι των Παιδιών κορυφώνεται με τη Μεγάλη Παρέλαση των Παιδιών, με 7.000 μικρούς καρναβαλιστές που θα πλημμυρίσουν τους κεντρικούς δρόμους της πόλης σκορπίζοντας παντού παιδικά χαμόγελα και ελπίδα.

Η Μεγάλη Παρέλαση των Παιδιών θα ξεκινήσει από την Πλατεία Ομονοίας στις 11.00 και θα ακολουθήσει την πορεία: Γούναρη – Κορίνθου (κάτω μέρος πλ. Γεωργίου) - Κορίνθου – Αγ. Νικολάου. Θα συμμετάσχουν η Mπαντίνα του Δήμου Πατρέων, Θέατρο Δρόμου, Εμψυχωτές, η μασκότ του Καρναβαλιού των Παιδιών, ο Τζίτζικας, τα άρματα του Καρναβαλιού των Παιδιών και οι ομάδες συμμετοχής.

Το φετινό θέμα αφορά στην κυκλοφοριακή αγωγή και έχει τίτλο «Πιτσιρικάδες Επί Ποδός».

 

Κρατικά Βραβεία Λογοτεχνίας Παιδικού Βιβλίου 2010

Ανακοινώθηκαν τα Κρατικά Βραβεία Λογοτεχνίας Παιδικού Βιβλίου 2010 από τη Διεύθυνση Γραμμάτων της Γενικής Διεύθυνσης Σύγχρονου Πολιτισμού του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού. Τα βραβεία αφορούν στις εκδόσεις έτους 2009, στα οποία κατέληξε η αρμόδια επιτροπή από το «βραχύ κατάλογο» των υποψηφίων προς βράβευση έργων.

Σημειώνεται ότι είναι η τελευταία φορά που τα Κρατικά Λογοτεχνικά Βραβεία απονέμονται με βάση τις διατάξεις του ν. 2557/1997. Από την επόμενη χρονιά και εφεξής, θα εφαρμοσθεί η νέα νομοθεσία, η οποία αναμόρφωσε ριζικά τον εν λόγω θεσμό (άρ. 40 του ν. 3905/2010).

- Το Βραβείο Παιδικού Λογοτεχνικού βιβλίου απονέμεται ομόφωνα εξ ημισείας: κατα πλειοψηφία στον κ. Βασίλη Παπαθεοδώρου για το βιβλίο του με τίτλο «Στη διαπασών», εκδ. Καστανιώτη και κατά πλειοψηφία στον κ. Μάνο Κοντολέων για το βιβλίο του με τίτλο «Πολύτιμα δώρα», εκδ. Πατάκης.

- Το Βραβείο Εικονογράφησης Παιδικού βιβλίου απονέμεται κατά πλειοψηφία στη Φωτεινή Στεφανίδη για την εικονογράφηση του βιβλίου με τίτλο « Η σκυλίσια ζωή του γάτου ΤΖΟΝ ΑΦΕΝΤΟΥΛΗ» του συγγραφέα Χρήστου Μπουλώτη, εκδ. Ελληνικά Γράμματα.

Η Επιτροπή Κρατικών Βραβείων Παιδικού Βιβλίου αποφάσισε ομόφωνα να μην απονείμει Βραβείο Βιβλίου Γνώσεων για παιδιά έτους 2010 (εκδόσεις 2009) θεωρώντας ότι κανένα από τα υποβληθέντα βιβλία (κατατεθειμένα εμπρόθεσμα στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας) δεν πληροί τις προυποθέσεις βράβευσης.

Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου 2011

Παράθυρο με θέα

Αγαπημένοι μου αναγνώστες, εσείς τι βλέπετε από το παράθυρό σας; Μήπως την μπουγάδα της απέναντι νοικοκυράς; Ή τους υπέροχους κάδους του δήμου που όπως πάντα είναι τίγκα και αποπνέουν τέτοιες μυρωδιές που αδύνατον να το ανοίξεις το ρημάδι; Ή το γκρίζο τοίχο της απέναντι πολυκατοικίας;

Ε, καιρός είναι πια ή να αλλάξετε σπίτι ή να αλλάξετε θέα. Μμμμ, το πιο φθηνό από τα δύο υποψιάζομαι ότι είναι να το δεύτερο! Το μόνο που χρειάζεστε είναι ένα παράθυρο και  ένα Winscape software. Άσε που μπορείς να έχεις διάφορες επιλογές χρησιμοποιώντας σαν κοντρόλ το iPhone σας. Α, ρε τεχνολογία, καθάρισες πάλι....


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ