Σελίδες

Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011

Μαθήματα για ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς στο διαδίκτυο



Στον κόμβο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (www.pi-schools.gr) και στην ιστοσελίδα του μαθήματος ‘’ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ’’ στο πεδίο ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ, αναρτήθηκαν ηλεκτρονικά μαθήματα με χρήση βίντεο με στόχο την υποστήριξη της διδασκαλίας των ελληνικών παραδοσιακών χορών που συμπεριλαμβάνονται στο Πρόγραμμα Σπουδών της Φυσικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
 

Κάθε ηλεκτρονικό μάθημα περιλαμβάνει τα ακόλουθα στοιχεία για κάθε χορό:

- Μεθοδολογία διδασκαλίας (ολική και μερική)
- Παρουσίαση, με χρήση βίντεο, του χορού με έναν χορευτή με μέτρημα (χωρίς μουσική)
- Παρουσίαση, με χρήση βίντεο, του χορού με έναν χορευτή χωρίς μέτρημα (με μουσική)
- Παρουσίαση, με χρήση βίντεο, του χορού με ομάδα χορευτών
 
Ελεύθερη πρόσβαση στο υλικό πατώντας τις ενεργές κάτωθι ετικέτες (μπάρες).
► Εισαγωγικά Θέματα
► Χοροί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
► Χοροί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Επίσης, στο ίδιο πεδίο αναρτήθηκε σύνδεσμος που παραπέμπει σε ηλεκτρονικά μαθήματα κολύμβησης.
 
Για την ελεύθερη πρόσβαση πατήστε: Είσοδος ως επισκέπτης



«Τα Παιδιά Γράφουν & Ζωγραφίζουν τα Δικαιώματα τους»


Στη χώρα μας, η UNICEFσε συνεργασία με το Υπ. Παιδείας Δ.Β.Μ.Ο. υλοποιεί κοινές εκπαιδευτικές δράσεις, με βάση τις αρχές της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού. Στο πλαίσιο των ανωτέρω δράσεων είναι το πόγραμμα «Τα Παιδιά Γράφουν & Ζωγραφίζουν τα Δικαιώματα τους», το οποίο απευθύνεται σε μαθητές όλων των σχολικών μονάδων της Π.Ε.

Οι μαθητές μπορούν να λάβουν μέρος με ομαδικές εργασίες που θα περιγράφουν το πώς οι ίδιοι αντιλαμβάνονται τα Δικαιώματα τους, μετά από τη σχετική κατανόηση του θέματος , με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους.

Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί σε τρεις (3) φάσεις :

Α' φάση : Ύστερα από ενημέρωση των μαθητών για τα Δικαιώματα τους, όπως αυτά περιγράφονται στη Σύμβαση,

α) τα Νηπιαγωγεία και οι Α' και Β' τάξεις των Δημοτικών Σχολείων μπορούν να ετοιμάσουν ομαδικές αφίσες, διαστάσεων 50 εκ. Χ 70 εκ.,

β) οι Γ' και Δ' τάξεις των Δημοτικών μπορούν να δημιουργήσουν ένα παραμύθι και

γ) οι Ε' και Στ' τάξεις μπορούν να φτιάξουν ένα βιβλίο ή μια εφημερίδα, με θέμα : «Να σας γνωρίσω τους φίλους μου, τα παιδιά του κόσμου», σαν αποτέλεσμα μιας δημιουργικής προσπάθειας όλης της τάξης, καθώς πρόκειται για κοινό πρόγραμμα που προϋποθέτει τη συμμετοχή όλων.

Η Α' φάση θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τη Δευτέρα 31 Μαΐου. Οι σχολικές μονάδες θα αποστείλουν τα έργα τους στην Ελληνική Εθνική Επιτροπή UNICEF, στη διεύθυνση :

Ανδρ. Δημητρίου 8 & Τζ. Κέννεντυ 37
16 121 Καισαριανή, Αθήνα

Β' φάση : Όλα τα σχολεία που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα, θα λάβουν από τη UNICEF έναν Έπαινο Συμμετοχής για το σχολείο, καθώς και ο κάθε μαθητής θα παραλάβει το δικό του έπαινο, ως επιβράβευση και αναγνώριση των προσπαθειών του.

Γ' φάση : Στη φάση αυτή, η UNICEF θα διοργανώσει έκθεση, όπου θα παρουσιαστούν τα έργα των σχολείων. Ο τόπος και ο χρόνος της έκθεσης θα καθοριστεί αργότερα και σε ημερομηνία κοντινή της 20ης Νοεμβρίου, ημέρα που έχει ορισθεί ως επέτειος της υιοθέτησης της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού.

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, ομάδα αποτελούμενη από διακεκριμένους ανθρώπους των Γραμμάτων και των Τεχνών, στην οποία θα συμμετέχει και το Υπ. Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ., θα επιλέξει και θα βραβεύσει τα καλύτερα έργα από κάθε κατηγορία. Με δελτία τύπου θα δημοσιοποιηθούν τα ονόματα των σχολείων της Γ' φάσης.

Παρακαλούνται οι Προϊστάμενοι και οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων Π.Ε. της χώρας, όπως διευκολύνουν τη συμμετοχή των μαθητών και των εκπαιδευτικών, που θα εκδηλώσουν σχετικό ενδιαφέρον, δεδομένου ότι η συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι προαιρετική.

μαθητικός Διαγωνισμός με θέμα την κουζίνα



Το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο  της Αγωγής Υγείας στα σχολεία ΠΡΟΚΗΡΥΣΣΕΙ πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό για τους μαθητές/τριες της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:

1. Παραδοσιακή συνταγή  μαγειρικής


2. Δημιουργία πρωτότυπου έργου ζωγραφικής, με θέμα την παραδοσιακή ελληνική μεσογειακή διατροφή, τα τοπικά προϊόντα και τη σύνδεσή τους με την υγεία και τον πολιτισμό.

3.  Σχεδιασμός πρωτότυπης αφίσας, με θέμα την προώθηση της μεσογειακής διατροφής και των τοπικών προϊόντων διατροφής, με άξονα  τη συμβολή τους στην υγεία και τον πολιτισμό.

4.  Δημιουργία ψηφιακού video διάρκειας έως 5 λεπτά, με θέμα την προώθηση της μεσογειακής διατροφής και των τοπικών προϊόντων, με άξονα τη συμβολή της στην υγεία και τον πολιτισμό.

Οι συμμετοχές θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά στο micro-site  ΄΄ΣΧΟΛΙΚΑ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ΄΄ της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης www.i-create.gr , με βάση ειδικές τεχνικές προδιαγραφές που βρίσκονται αναρτημένες στο site.
 

H προθεσμία για την υποβολή των συμμετοχών είναι: από 5 Απριλίου 2011 ως   5 Μαΐου 2011.


Τετάρτη 30 Μαρτίου 2011

Κλείνουν το Δημοτικό Σχολείο Πυλών Καρπάθου! Γιατί άραγε;



Δείτε το βίντεο για ένα πράγματι πρωτοποριακό σχολείο που κλείνει...


Τρίτη 29 Μαρτίου 2011

Η πρόταση του Π.Ι. για Δημοτικό και Γυμνάσιο

1.  Ολοήμερο  ωράριο και πρόγραμμα

• Προτείνεται για το Δημοτικό η σχολική μέρα  να ξεκινά από τις  8:00 π.μ. και να λήγει στις 3:00 μ.μ. με περίπου μία ώρα για γεύμα και διάλειμμα και μικρότερα διαλείμματα ενδιάμεσα των μαθημάτων. Για τις Ε’ και Στ’ τάξεις προτείνεται να λήγει η σχολική μέρα στις 3:30.

• Προτείνεται για το Γυμνάσιο η σχολική μέρα  να ξεκινά από τις  8:00 π.μ. και να λήγει στις 4:00 μ.μ. με μισή ώρα για γεύμα, καθώς και διαλείμματα ενδιάμεσα των μαθημάτων.

• Οι πρόσθετες διδακτικές ώρες θα περιλαμβάνουν τη ζώνη για ξένες γλώσσες (που βασίζεται σε επιλογές και επίπεδα), καθώς και  τουλάχιστον 5 πρόσθετες ώρες τη βδομάδα που εντάσσονται στο πεδίο σχολική και κοινωνική ζωή και αφορούν προσωπική μελέτη και ενίσχυση, εργασίες/ projects που προτείνονται στο πλαίσιο των μαθησιακών-διδακτικών αντικειμένων και θέματα όπως το περιβάλλον, τον πολιτισμό και τις νέες τεχνολογίες, καθώς και ομίλους. Ειδικότερα περιλαμβάνει  δίωρα ελεύθερης, συλλογικής, συνθετικής δραστηριότητας (ελεύθερο project) με πρωτεύοντα στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας, δημιουργικότητας και ανάληψης πρωτοβουλιών, έτσι ώστε το σχολείο να γίνει χώρος δημιουργικής μάθησης.

• Με την ολοήμερη λειτουργία του σχολείου δίνεται η ευκαιρία να προγραμματιστεί χρόνος για τακτική συνεργασία των διδασκόντων, μια πρακτική απαραίτητη για τη μετάβαση στις νέες παιδαγωγικές μεθόδους. Ως παράδειγμα, στο πνεύμα του διαθεματικού και συνεκτικού προγράμματος σπουδών – όπως επίσης της τρίτης πρότασης για σύνδεση ομοειδών γνωστικών αντικειμένων –  η διοργάνωση συνδιδασκαλιών γίνεται εφικτή μόνο εφόσον προβλέπεται χρόνος για τη συνεργασία των εμπλεκομένων εκπαιδευτικών.


2. Επιμήκυνση μαθησιακού χρόνου με ενοποίηση διδακτικών ωρών

•Προτείνεται η ενοποίηση διδακτικών ωρών σε μακρύτερες διδακτικές περιόδους όπου αυτό ενδείκνυται παιδαγωγικά. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι όπου αυτό είναι εφικτό, δύναται να συνδυάζονται δύο διδακτικές ώρες σε ένα  συνεχόμενο δίωρο. Αυτό ισχύει και για τις περιπτώσεις μονόωρων μαθημάτων που γίνονται δίωρα στο εξάμηνο.

Με τον τρόπο αυτό παρέχεται η δυνατότητα να γίνεται η εργασία του μαθητή μέσα στην τάξη και να υπάρχει ουσιαστική καθοδήγηση των μαθητών από τον εκπαιδευτικό όπου εντός σχολικού χρόνου ο διδάσκων μπορεί να παρακολουθεί και να υποστηρίζει τον κάθε μαθητή στον τρόπο εργασίας του.  Έτσι ο ρόλος του διδάσκοντος μετατοπίζεται από την παροχή πληροφοριών στην υποστήριξη του μαθητή προκειμένου ο ίδιος να  αξιολογήσει και να αξιοποιήσει την πληροφορία.

Παράλληλα, η μακρύτερη διδακτική περίοδος προσανατολίζει τον διδάσκοντα στην εφαρμογή μεγαλύτερης ποικιλίας διδακτικών μεθόδων και πρακτικών. Η προοπτική ενός συνεχούς ενενηντάλεπτου απομακρύνει από την επιλογή της μετωπικής διδασκαλίας ενώ προτρέπει στην εφαρμογή περισσότερο διερευνητικών πρακτικών και εργασιών. Σημειώνεται ότι στην προοπτική ενός συνεχόμενου δίωρου πρέπει να προβλέπεται χρόνος για κάποιο μικρό διάλειμμα ανάλογα με την ηλικία, ενώ  ο συνολικός διαθέσιμος μαθησιακός χρόνος αυξάνεται με βάση τον χρόνο που κερδίζεται ανάλογα με την έναρξη και το πέρας κάθε μαθήματος.

3.  Στο πλαίσιο του συνολικού διδακτικού χρόνου που κατανέμεται στα ευρύτερα μαθησιακά-διδακτικά πεδία:

1. Γλώσσα 
2. Ξένες Γλώσσες
3. Μαθηματικά
4. Φυσικές Επιστήμες, Περιβάλλον και Τεχνολογία
5. Σπουδές του Ανθρώπου και της Κοινωνίας
6. Τέχνες
7. Σχολική και Κοινωνική Ζωή
8. Τεχνολογία Πληροφορίας και Επικοινωνιών

Θα διαμορφωθούν προτάσεις από τις αρμόδιες ομάδες εργασίας για την εσωτερική ανακατανομή και αναδιάρθρωση μαθημάτων με γνώμονα  τη σύνδεση ομοειδών γνωστικών αντικειμένων (όπως για παράδειγμα περιβάλλον και γεωγραφία), καθώς  και την ενσωμάτωση και ενίσχυση βασικών διεπιστημονικών θεμάτων.  

Για να μειώσουμε τον βαθμό κατακερματισμού του σημερινού προγράμματος, προτείνεται μια χρονική αναδιάρθρωση μαθημάτων, ίδιου γνωστικού πεδίου με στόχο τη μείωση του αριθμού των αντικειμένων που διδάσκονται κάθε χρόνο. Για παράδειγμα, προτείνεται να δημιουργηθούν ζώνες μαθησιακών-διδακτικών αντικειμένων όπου αντί να απλώνεται ένα αντικείμενο σε όλα τα χρόνια του γυμνασίου, μπορεί να γίνει η διδασκαλία του σε μία χρονιά (ή δύο), όπου αυτό είναι αυτό παιδαγωγικά ενδεδειγμένο, σύμφωνα με την πρόταση της σχετικής ομάδας εργασίας εμπειρογνωμόνων των Προγραμμάτων Σπουδών. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγεται η κατανομή του διδακτικού χρόνου ενός αντικειμένου σε πολλά έτη, ή οποία ευνοεί τον τεμαχισμό της γνώσης σε μικρά ‘πακέτα’ προς αποστήθιση και επίσης, περιορίζεται η υπερφόρτωση του προγράμματος.  Για παράδειγμα, το σημερινό πρόγραμμα του Γυμνασίου της Α’ Γυμνασίου καλύπτει μόνο(!) 17 διαφορετικά μαθήματα, ενώ της Β’ και Γ’ δεκαοκτώ (18), μια κατάσταση που κουράζει τους μαθητές και αποτρέπει την εμβάθυνση. 

4.   Το Πρόγραμμα Σπουδών δίνοντας έμφαση στην διαμορφωτική αξιολόγηση καθιερώνει τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών και των μαθητών στη γενικότερη αξιολογική διαδικασία. Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές μαθαίνουν να ολοκληρώνουν και να αξιολογούν κάθε έργο που παράγουν και οι εκπαιδευτικοί παρατηρούν συστηματικά και καταγράφουν τις κατακτήσεις των μαθητών τους.   Με τον τρόπο αυτό η αξιολόγηση εντάσσεται οργανικά στον καθημερινό μαθησιακό χρόνο και ως αποτέλεσμα μειώνεται ο χρόνος που χρειάζεται να αφιερωθεί στην τελική αξιολόγηση (με τη μορφή γραπτών ανακεφαλαιωτικών εξετάσεων) και αυξάνεται ο διαθέσιμος μαθησιακός χρόνος.  Στο πλαίσιο αναμόρφωσης των προγραμμάτων σπουδών των διαφόρων μαθησιακών-διδακτικών αντικειμένων, προτείνεται να μελετηθεί το θέμα της τελικής αξιολόγησης σε σχέση με τον χρόνο που αφιερώνεται σε αυτήν και τη μορφή/μορφές που θα πάρει.  

5.   Η ενίσχυση της αυτονομίας και ευελιξίας της σχολικής μονάδας στην κατανομή των διδακτικών περιόδων του ωρολογίου προγράμματος συνδυάζεται με την πρόταση 2, που αναπτύχθηκε παραπάνω, και αφορά κυρίως την μετατροπή ενός ετήσιου μονόωρου μαθήματος σε δίωρο μάθημα τετράμηνου (α’ τετράμηνο ή β’ τετράμηνο). 

6. Για να κάνουμε πράξη το ανοικτό στην τοπική κοινωνία σχολείο προτείνουμε  μετά τη λήξη της σχολικής μέρας το σχολείο να μην κλείνει, αλλά να μπορούν να υλοποιούνται από τους τοπικούς φορείς (δήμοι, κοινότητες) εξωσχολικές δραστηριότητες  στις εγκαταστάσεις επιλεγμένων σχολείων της περιοχής που διαθέτουν τις κατάλληλες υποδομές. Έτσι το σχολείο γίνεται ζωντανό κύτταρο της τοπικής κοινωνίας.  Επίσης κατά τη διάρκεια της σχολικής μέρας, η ενσωμάτωση χρόνου για εργασίες/projects, δραστηριότητες και ομίλους, δίνει τη δυνατότητα για ευκαιριακή πρόσκληση εξωτερικών επισκεπτών, ενισχύοντας έτσι τη δημιουργική σύνδεση σχολείου και κοινωνίας.

Οι παραπάνω προτάσεις αποσκοπούν σε ένα πιο αποτελεσματικό και πιο αποδοτικό εκπαιδευτικό σύστημα, ώστε να προσφέρει στους μαθητές καλύτερη ποιότητα μάθησης και μια καλύτερη σχολική εμπειρία. Είναι γεγονός όμως ότι οι προτάσεις αυτές σηματοδοτούν ρήξη με τις πρακτικές του παρελθόντος, καθώς και ότι θα πρέπει να επιλυθούν μια σειρά πρακτικών προβλημάτων σε σχέση με τα τωρινά δεδομένα του εκπαιδευτικού συστήματος, π.χ. όσον αφορά σχολεία που λειτουργούν πρωί-απόγευμα (αποτελούσαν το σχολικό έτος 2005-06 το 02,8% των γυμνασίων, τα ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία, την οργάνωση του γυμνασίου σε τρίμηνα, κ.ο.κ.  Είναι επίσης προφανές ότι η επέκταση του ωραρίου σε ολοήμερο συνδέεται με πρόσθετο οικονομικό κόστος, ενώ άλλες προτάσεις που αφορούν την αναδιοργάνωση του  χρόνου  συνδέονται με μείωση του κόστους της εκπαίδευσης.  Για τους λόγους αυτούς είναι απαραίτητο να γίνουν εξειδικευμένες μελέτες και αναλύσεις σε σχέση με τις παιδαγωγικές, διοικητικές και οικονομικές διαστάσεις της αποτελεσματικότητας της εφαρμογής των παραπάνω  προτάσεων.

Προτάσεις Κατανομής Διδακτικών Ωρών

Συγκρίνοντας την ποσοστιαία  κατανομή του διδακτικού χρόνου ανάμεσα στα διάφορα γνωστικά πεδία στην Ελλάδα με το μέσο όρο της ΕΕ (σχολικά έτη 7 έως 10), οι μεγαλύτερες διαφορές που προκύπτουν εντοπίζονται στις εξής:  λίγο λιγότερος χρόνος στα μαθηματικά (11% έναντι 13%), λιγότερος χρόνος στις τέχνες (6% έναντι 9%), περισσότερος χρόνος στα θρησκευτικά (6% έναντι 4%), καθώς και με αναγκαία διόρθωση των στοιχείων λίγο περισσότερος χρόνος στις φυσικές επιστήμες (14% έναντι 12%) και πολύ περισσότερος χρόνος στα γλωσσικά μαθήματα συμπεριλαμβανομένων της λογοτεχνίας και αρχαίας ελληνικής γλώσσας (27% έναντι 16%).   Στα υπόλοιπα γνωστικά πεδία τα ποσοστά διαφοροποιούνται οριακά ή και καθόλου.  Οι ίδιες περίπου διαφορές παρατηρούνται και σε σχέση με την κατανομή του ωρολογίου προγράμματος του δημοτικού,  με εξαίρεση τη γλώσσα όπου σαφώς μειώνεται η θετική απόκλιση (28% έναντι 25%),  καθώς και προστίθεται αρνητική απόκλιση για τη φυσική αγωγή στο δημοτικό (7% έναντι 9%).

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δευτέρα 28 Μαρτίου 2011

Τα 4 στάδια της ζωής


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Παγκόσμια ημέρα Παιδικού βιβλίου



Με αφορμή την "Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού βιβλίου" το Σάββατο 2 Απριλίου 2011 και ώρα 11:30 οι Εκδόσεις Παπαδόπουλος και το Παιδαγωγικό Βιβλιοπωλείο Βιβλιοπολιτεία μας προσκαλούν για να γιορτάσουμε μαζί αυτήν την ημέρα. 

Μαζί θα είναι η συγγραφέας Τζέμη Τασάκου η οποία θα παρουσιάσει το νέο της βιβλίο "Κοραλλία η νεραϊδογοργόνα".
 

Κυριακή 27 Μαρτίου 2011

Ωδή στον ανθρώπινο εγκέφαλο

Η "Ωδή στον εγκέφαλο "είναι το ένατο κομμάτι της "Συμφωνικής της Επιστήμης" η οποία είναι ένα πρότζεκτ που σκοπό έχει να διαδώσει επιστημονικές γνώσεις χρησιμοποιώντας τη μουσική.


Το συγκεκριμένο κομμάτι παρουσιάζει γνώσεις για τον εγκέφαλο σχετικές με την εξέλιξή του, την κατασκευή του, τα νευρωτικά δίκτυα κ. ά. χρησιμοποιώντας λόγια σπουδαίων επιστημόνων όπως των Carl Sagan, Robert Winston, Vilayanur Ramachandran, Jill Bolte Taylor, Bill Nye, και Oliver Sacks.


Το υλικό που χρησιμοποιήθηκε για αυτό το βίντεο προέρχεται από: Carl Sagan's Cosmos, Jill Bolte Taylor's TED Talk, Vilayanur Ramachandran's TED Talk, Bill Nye's Brain episode, BBC's "The Human Body", Oliver Sachs' TED Talk, Discovery Channel's "Human Body: Pushing the Limits" κ.ά.


Στην ιστοσελίδα της "Συμφωνικής της Επιστήμης" μπορείτε να ακούσετε και τις υπόλοιπες οχτώ ωδές.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δέντρα κουκούλια


Αυτά  τα δέντρα στο Sindh του Πακιστάν, είναι ένα απροσδόκητο αποτέλεσμα των πλημμυρών που χτύπησαν την περιοχή το 2010. Για να δραπετεύσουν από τα νερά που συνεχώς ανέβαινε η στάθμη τους, εκατομμύρια αραχνών σύρθηκαν επάνω στα δέντρα. Μέχρι τα νερά να υποχωρήσουν τα δέντα είχαν τυλιχτεί τελείως από τους ιστούς των αραχνών.

Αν και τα δέντρα πεθαίνουν σιγά σιγά, το φαινόμενο βοηθά φαινομενικά το τοπικό πληθυσμό. Οι κάτοικοι της περιοχής ανέφεραν λιγότερα κουνούπια αν και υπήρχε μεγάλη ποσότητα στάσιμων νερών. Φαίνεται ότι εκατομμύρια κουνούπια πιάνονταν στους ιστούς με αποτέλεσμα να μειωθεί σημαντικά ο κίνδυνος ελονοσίας.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

«Ιστορίες για να ονειρεύεσαι…παιχνίδια για να μεγαλώνεις»


Οι Υπεύθυνοι Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης των Δ/νεων Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας , η Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε -παράρτημα Δυτικής Ελλάδας ( Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση ) και  η «ΠΡΟΤΑΣΗ» Κίνηση για έναν άλλο  τρόπο ζωής, θα παρουσιάσουν την  Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011 και ώρα 19.30 στο χώρο του Κ.Δ.Α.  της Κίνησης «ΠΡΟΤΑΣΗ» Σαρανταπόρου 20, το βιβλίο της Δάφνης Φιλίππου-Πόλας Καραντάνα: 

«Ιστορίες για να ονειρεύεσαι…παιχνίδια για να μεγαλώνεις»

που αφορά στην εμψύχωση βιωματικών ομάδων με αφετηρία  τα παραμύθια.


Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011

Το Παραμύθι στη νοσηλευτική και εκπαιδευτική διαδικασία

H ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ, ΑΠΘ
Το Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Τ.Ε.Π.Α.Ε.)
και ο Σύλλογος Μετεκπαιδευομένων Διδασκαλείου  Τ.Ε.Π.Α.Ε.
 
σας προσκαλούν σε σεμινάριο με θέμα:                                                       
 Tο Παραμύθι στη νοσηλευτική και εκπαιδευτική διαδικασία 
Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011, στις 17:30
 10ος όροφος του Πύργου της Παιδαγωγικής
 
Εισηγητής είναι ο κ. Δημήτρης Αβούρης,  πρόεδρος της Μη Κυβερνητικής οργάνωσης «Οναρ-μέσω τέχνης για το άρρωστο παιδί». Η οργάνωση συστάθηκε πριν από 9 χρόνια,  με σκοπό να στηρίξει μέσω τέχνης τα παιδιά με σοβαρά προβλήματα υγείας, που νοσηλεύονται για μεγάλο χρονικό διάστημα στα παιδιατρικά νοσοκομεία. Η επιλογή των κατάλληλων παραμυθιών, ο τρόπος απόδοσης και αφήγησής τους, οι δυσκολίες που καλείται να αντιμετωπίσει ο «παραμυθάς» στον χώρο της αφήγησης θα απασχολήσουν το σεμινάριο.. Αφηγητής παραμυθιών και συγγραφέας ο ίδιος, με μεγάλη εμπειρία από παραστάσεις και με καθημερινή εθελοντική δράση τόσο στα Νοσοκομεία Παίδων όσο και στα Σχολεία, θα δώσει απαντήσεις σε ερωτήσεις όπως: πώς προσεγγίζουμε τα παιδιά, τι λέμε και τι όχι, τι κάνουμε και τι αποφεύγουμε να κάνουμε, πώς κερδίζουμε την εμπιστοσύνη τους και με ποιον τρόπο τα καλούμε να συμμετάσχουν στην αφήγηση.

  Όσοι/ες επιθυμούν να παρακολουθήσουν το σεμινάριο καλό θα είναι να έχουν μαζί τους στυλό και μπλόκ σημειώσεων.


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Ας μιλήσουμε για επαναστάτες

Η δασκάλα συζητά με τα παιδιά της Β΄ τάξης για την Ελληνική Επανάσταση του 1821 και αφού έχουν μιλήσει για όλα τα σχετικά, πολλά από τα οποία στα παιδιά είναι ήδη γνωστά και χαίρονται να συμμετέχουν, αποφασίζει να μπει στο τελευταίο μέρος της παρουσίασής της.
ΔΑΣΚΑΛΑ: Εκείνο, λοιπόν, τον καιρό, παιδά, πολλοί γενναίοι Έλληνες πολέμησαν για την πατρίδα. Μήπως ξέρετε μερικούς από αυτούς τους ήρωες;
ΓΙΩΡΓΑΚΗΣ: Κυρία, κυρία, κυρίααααααααααααα. Εγώ ξέρω πέντε!!!!!!!!!!!!
ΔΑΣΚΑΛΑ: Δε θέλω να μου πεις πέντε, Γιωργάκη. Ένας μου αρκεί. Για πες μου έναν.
ΓΙΩΡΓΑΚΗΣ: Ο ΤΣΕ ΓΚΕΒΑΡΑ!!!!!!!!!!!!!!!!

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Απαντήσεις σε υποθετικό ερώτημα

Ενα κοτόπουλο διασχίζει το δρόμο.
ΕΡΩΤΗΜΑ: Γιατί διέσχισε το δρόμο;

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ:

ΠΛΑΤΩΝ: Για το καλό του. Στην άλλη πλευρά του δρόμου βρίσκεται η αλήθεια.

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ: Είναι στη φύση του κοτόπουλου να διασχίζει τους δρόμους.

ΓΑΛΙΛΑΙΟΣ: Κι όμως τον..... διέσχισε

ΜΑΚΙΑΒΕΛΙ: Ο σκοπός, να περάσει το κοτόπουλο το δρόμο, αγιάζει τα μέσα -όποια κι αν είναι αυτά.

ΚΑΡΛ ΜΑΡΞ: Ηταν ιστορικά αναπόφευκτο.

ΔΑΡΒΙΝΟΣ: Τα κοτόπουλα στο πέρασμα των αιώνων επιλέχτηκαν από τη φύση με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι σήμερα γενετικώς ικανά να διασχίζουν δρόμους.

ΣΙΓΚΜΟΥΝΤ ΦΡΟΙΝΤ: Το γεγονός ότι ασχολείστε με το εάν το κοτόπουλο διέσχισε το δρόμο αποδεικνύει ότι διακατέχεστε από σύνδρομα ανασφάλειας και ότι η σεξουαλικότητά σας είναι καταπιεσμένη.

ΜΑΡΤΙΝ ΛΟΥΘΕΡ ΚΙΝΓΚ: Ονειρεύομαι έναν κόσμο όπου κάθε κοτόπουλο θα είναι ελεύθερο να διασχίζει το δρόμο χωρίς να δίνει λογαριασμό για την πράξη του.

ΓΙΟΥΡΙ ΓΚΑΓΚΑΡΙΝ: Για να πάει εκεί όπου κανένα άλλο κοτόπουλο δεν έχει πάει πριν.

ΜΠΙΛ ΓΚΕΙΤΣ: Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας αναγγείλουμε ότι μόλις κυκλοφόρησε το νέο Chicken Office 2.010 που δεν διασχίζει μόνο το δρόμο, αλλά εκκολάπτει, αρχειοθετεί, σχεδιάζει και άλλα ενδιαφέροντα.

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: Εμείς με σεμνότητα και ταπεινότητα εξασφαλίσαμε τις προϋποθέσεις σε όλα τα κοτόπουλα της Ελλάδος να διασχίζουν ανεμπόδιστα τους δρόμους, χωρίς παρέμβαση νταβατζήδων.

ΚΩΣΤΑΣ ΠΡΕΚΑΣ: Αξιοσέβαστο κοτόπουλο, χαίρομαι που η ελληνική σου παιδεία, σου επιτρέπει να περνάς το δρόμο με το ήθος και το κάλλος των αρχαίων μας προγόνων... Να προσθέσω επίσης, ότι είναι ντροπή και διασυρμός να χαρακτηρίζεται η Επανάσταση, Χούντα και το κοτόπουλο το γνωρίζει καλώς.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗΣ: Μόνο εγώ, εδώ στο Τηλεάστυ, τόλμησα να πω και να αποκαλύψω ότι το κοτόπουλο προήλθε από ισραηλίτικο αβγό...

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ: Πρέπει να αφουγκραστούμε τις σκέψεις και τις ανάγκες που έχει το κάθε κοτόπουλο. Να νοιώθει ότι έχει την ελευθερία να περπατάει στους δρόμους χωρίς τον φόβο των τροχοφόρων της δεξιάς!

ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ: Το κοτόπουλο είναι τυχερό που δεν διασχίζει τον δρόμο που μένει ο κ. Πάγκαλος! Θα είχε γίνει θύμα της αχαλίνωτης όρεξής του!

ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ: Οι αντεργατικές πολιτικές που ακολουθούν ΠΑΣΟΚ και δεξιά έχουν ωθήσει τα κοτόπουλα στους δρόμους.

ΚΩΣΤΑΣ ΖΟΥΡΑΡΙΣ: Ω υπερφίαλη όρνις, ω πουλοκλαίουσα, περιπεσούσα στις υποανθρωπιστικοαναλυτικές σου διακυμάνσεις, πώς θα διασχίσεις τον σπαρμένο με οιοφαινάκες υποσχέσεις δρόμο, ω κνώδαλο;

ΕΝΑΣ ΙΝΔΟΣ: Εμείς έχουμε αγελάδες που κάνουν το ίδιο.

ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΤΗΣ Ν..Α.Σ.Α.: Στείλαμε πρώτα το κοτόπουλο για να μελετήσουμε τις συνθήκες διάβασης, πριν στείλουμε κάποιον άνθρωπο.

Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ : Πιάσ'το γρήγορα πριν περάσει απέναντι.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Την επιστρέφουν πίσω

Ως «απαράδεκτη» επιστρέφουν οι δάσκαλοι την επιστολή που τους έστειλε η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, με την οποία τους ζητά να προτείνουν τρόπους αναπλήρωσης του διδακτικού χρόνου που έχει χαθεί λόγω καταλήψεων ή απεργιών.

«Αντί άλλης απαντήσεως η εισήγηση μου προς το Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας», λέει ο πρόεδρος των δασκάλων, Κ. Μαντάς, «θα είναι η επιστροφή της επιστολής ως απαράδεκτης, γιατί αν μη τι άλλο ξεχειλίζει από υποκρισία».

Συγκεκριμένα, στην επιστολή του, ο πρόεδρος της ΔΟΕ, επισημαίνει:

«Η υπουργός Παιδείας, με την επιστολή που απέστειλε στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, ανακάλυψε τον "ένοχο" για την απώλεια διδακτικών ωρών στις απεργιακές κινητοποιήσεις, που πραγματοποίησαν φέτος οι Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και όχι στα εκατοντάδες κενά που υπάρχουν, με ευθύνη της, από την αρχή της χρονιάς στα σχολεία. Η αποστολή της επιστολής σήμερα, που οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες πήραν απόφαση για 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση στις 30 του Μάρτη, καθόλου τυχαία δεν είναι και έχει ως στόχο τον εκφοβισμό των συναδέλφων και τη συκοφάντηση του κινήματος των εκπαιδευτικών».

Πηγή: ΔΟΕ
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Απεργία στις 30 Μαρτίου


Εικοσιτετράωρη απεργιακή κινητοποίηση εξήγγειλε για τις 30 Μαρτίου το ΔΣ της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ), μαζί με την ΟΛΜΕ και άλλους κλάδους εργαζομένων.

Σε σχετική ανακοίνωσή τους τα μέλη του ΔΣ της ΔΟΕ αναφέρουν ότι τα αιτήματα αιχμής του κλάδου είναι:

-Όχι στο Νέο Σχολείο, στις συγχωνεύσεις-καταργήσεις-υποβιβασμούς σχολείων, την κατάργηση των Διδασκαλείων, την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Όχι στο νέο μισθολόγιο λαιμητόμο και τη σύνδεση μισθού-παραγωγικότητας.

-Να χρηματοδοτηθεί ο Οργανισμός Περίθαλψης, ώστε να εξασφαλιστεί δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη στους δικαιούχους.

-Να πληρωθούν τώρα οι αναπληρωτές του ΕΣΠΑ. Έκτακτη επιχορήγηση για την κάλυψη των αναγκών των σχολείων ΤΩΡΑ.


Πηγή: ΣΚΑΙ
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Επανεξέταση προβληματικών συγχωνεύσεων υποσχέθηκε η Διαμαντοπούλου

Θα επανεξετασθούν όσες περιπτώσεις συγχωνεύσεων σχολείων παρουσιάζουν παιδαγωγικά προβλήματα και θα διορθωθούν όσα λάθη έχουν γίνει, δεσμεύτηκε και από την Βουλή η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά πως δεν έχει «καμία δογματική προσέγγιση όταν μιλάμε για παιδιά».

Κατά την συζήτηση επερώτησης των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ κατά την οποία - με αιχμή τις πρόσφατες προωθούμενες αλλαγές των συνενώσεων σχολείων - ασκήθηκε δριμεία κριτική για το σύνολο της κυβερνητικής πολιτικής στην εκπαίδευση, η υπουργός υπεραμύνθηκε της επιλογής αυτής με κριτήρια το καλό των μαθητών, την ορθολογική διαχείριση του προσωπικού και την καλή διαχείριση των πόρων.

Ταυτόχρονα ανέφερε ότι γίνονται σεβαστές οι γεωγραφικές ιδιαιτερότητες, αλλά επισήμανε πως δεν μπορεί να συνεχιστεί η σημερινή κατάσταση κατά την οποία - επί παραδείγματι - υπάρχουν δύο σχολεία σε απόσταση οκτώ χιλιομέτρων ή σχολεία με 45 μαθητές και 16 καθηγητές στην Αθήνα και τον Πειραιά, ενώ υπάρχουν λύκεια με 30 -50 ακόμα και 60 παιδιά που δεν κάνουν κατευθύνσεις».

«Το 2011 δεν μας πειράζει να κάνουν όλες οι τάξεις του δημοτικού μάθημα με ένα δάσκαλο;» διερωτήθηκε κι ανέφερε ότι το στοίχημα του πολιτικού είναι να κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί με ό,τι έχει, όχι με ό,τι ονειρεύεται. Είναι εξαιρετικά δύσκολη αυτή η άσκηση. Η βασική μας πολιτική όμως, είναι να κάνουμε αλλαγές κι ο μηδενισμός είναι το χειρότερο», τόνισε.

Ο πρώτος επερωτών βουλευτής, Τ. Κουράκης, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι οδηγεί σε μαρασμό τη δημόσια εκπαίδευση και μίλησε για εκχώρηση κρίσιμων λειτουργιών στον ιδιωτικό τομέα. Αναφερόμενος στις συγχωνεύσεις είπε πως είναι λογιστικό και όχι παιδαγωγικό το επίτευγμα της συγχώνευσης, έκανε λόγο για ορισμένες περιπτώσεις εξαιρετικά απαράδεκτες, σημείωσε ότι γίνονται για μνημονιακούς λόγους και έχουν ταξικό χαρακτήρα. Η Ηρώ Διώτη μιλώντας για τις αντιδράσεις στην εκλογική της περιφέρεια σχετικά με τις συγχωνεύσεις ανέφερε πως στη Θεσσαλία επικράτησε κλαυσίγελος. Ο Β. Μουλόπουλος είπε πως η συνένωση οδηγεί σε ελαστικοποίηση της γνώσης. Τέλος, η Λίτσα Αμμανατίδου ανέφερε ότι το υπουργείο Παιδείας έχει επιδοθεί σε μια προσπάθεια να πείσει ότι είναι πολιτική ποιοτικής αναβάθμισης της Παιδείας το θέμα της συγχώνευσης.

Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τρίτη 22 Μαρτίου 2011

«Τέχνη και καλλιτεχνικές δράσεις στο δημοτικό σχολείο»


Σχετικά με το πρόγραμμα «Υποστήριξη εκπαιδευτικών για την λειτουργία της Τέχνης και την παραγωγή καλλιτεχνικών δράσεων στο Δημοτικό Σχολείο» που υλοποιούν το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών, σε συνεργασία με το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (αναλυτική ενημέρωση στην εγκύκλιο 2-37/Φ3/10-3-2011), σας γνωρίζουμε ότι για τη φετινή χρονιά θα λειτουργήσει πιλοτικά με θεματικά σεμινάρια τα οποία θα γίνονται κάθε Πέμπτη, ώρες 17.00-20.00, με έναρξη την Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011.
 

Στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.artschoolpatras.weebly.com μπορείτε να βρείτε πληροφορίες για το πρόγραμμα καθώς και τη φόρμα για την αίτηση συμμετοχής, την οποία θα αποστείλετε στη διεύθυνση artschoolpatras@gmail.com είτε στο fax 2610277569. 

Για πληροφορίες και διαθεσιμότητα των θέσεων στα τηλέφωνα 2610997735 Μάρω Γαλάνη, 2610623730 Συγκλητική Βλαχάκη. 

«2ο Πανελλήνιο Συμπόσιο Πολιτιστικών Θεμάτων»

Η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Πολιτιστικών Θεμάτων διοργανώνει το 2ο Πανελλήνιο Συμπόσιο με θέμα «Με τον παλμό του πολιτισμού για ένα ζωντανό σχολείο» το οποίο θα διεξαχθεί 1-3 Απριλίου 2011 και απευθύνεται σε όλους τους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. 

Το συμπόσιο θα πραγματοποιηθεί στα νέα Εκπαιδευτήρια Γ. Μαλλιάρα, Πυθαγόρα 4-8 στον Άλιμο στην Αθήνα και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Οι εργασίες του συμποσίου θα περιλαμβάνουν επιστημονικές εισηγήσεις, ειδικά και θεματικά βιωματικά εργαστήρια, εκθέσεις εκπαιδευτικών και μαθητών, παρουσιάσεις δρώμενων και καλλιτεχνικό πρόγραμμα.
 

Πληροφορίες (συμμετοχή, εγγραφή, παρακολούθηση εργαστηρίων κ.ά.) στην Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Πολιτιστικών Θεμάτων (Π.Ε.Ε.ΠΟ.ΘΕ), στην ιστοσελίδα http://peepothe.blogspot.com και στα mail: peepothe@gmail.com  και infopeepothe@gmail.com   


Δευτέρα 21 Μαρτίου 2011

Το Υπουργείο σχετικά με το 57ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά


"Όπως έχουμε επανειλημμένως τονίσει οι συνενώσεις των σχολείων υπηρετούν πρωτίστως παιδαγωγικά κριτήρια με γνώμονα το μαθητή και τις ανάγκες της σύγχρονης εκπαίδευσης.

Ορισμένοι βρίσκουν πρόσφορο έδαφος ανέξοδης μικροπολιτικής ρητορείας επενδύοντας στην ελλιπή ενημέρωση και πλαστή αποτύπωση των πραγματικών δεδομένων.

Τέτοιο παράδειγμα αποτελεί και η συζήτηση γύρω από το 57ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά. Θα θέλαμε λοιπόν, να ενημερώσουμε ότι το σχολείο έχει συνολικά 75 μαθητές: Α’ τάξη 15, Β’ τάξη 10, Γ’ τάξη 16, Δ’ τάξη 8, Ε’ τάξη 9 και Στ’ τάξη 17.

Το κτήριο που φιλοξενεί τα παιδιά είναι αδιαμφισβήτητα σε κακή κατάσταση και δεν καλύπτει τις ανάγκες των σύγχρονων εκπαιδευτικών απαιτήσεων.
Επιπλέον, για αυτό το κτήριο δίδεται μηνιαίο μίσθωμα 2.700 ευρώ.

Οι μαθητές δεν ταλαιπωρούνται, καθώς μπορούν να απορροφηθούν στα όμορα δημοτικά σχολεία 9ο, 11ο, 31ο, ακόμα και στο 27ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά, ανάλογα με την περιοχή κατοικίας τους".

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Μικτό σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ, ΤΕΙ ζητεί η πλειοψηφία, σύμφωνα με έρευνα του υπ. Παιδείας

Να εφαρμοστεί μικτό σύστημα εισαγωγής στα ανώτατα Ιδρύματα, με συνυπολογισμό βαθμού απολυτηρίου του κάθε υποψηφίου, των επιδόσεων του στις πανελλαδικές εξετάσεις, καθώς και των κριτηρίων που θέτουν τα ίδια τα ΑΕΙ και ΤΕΙ, ζητεί το 55% των ερωτηθέντων, σύμφωνα με τα αποτελέσματα δημοσκόπησης που παρουσίασε την Κυριακή το υπουργείο Παιδείας.

Βάσει της έρευνας, το 86,5% των ελληνικών οικογενειών κρίνει ότι ο τρόπος διδασκαλίας στο λύκειο ευνοεί την απομνημόνευση και την αποστήθιση. Επίσης, το 48,9% του δείγματος, απαντάει ότι τα εκπαιδευτικά προγράμματα του λυκείου σήμερα δεν προάγουν την δημιουργική και κριτική σκέψη των μαθητών και το 54,8% ότι δεν προετοιμάζουν τους μαθητές για το μέλλον τους.

Η έρευνα παρουσιάστηκε παραμονές της ανακοίνωσης των αναλυτικών προγραμμάτων του Νέου Λυκείου που θα εφαρμοστούν από την επόμενη σχολική χρονιά και έγινε πανελλαδικά σε ένα δείγμα 2.000 ατόμων και χρηματοδοτήθηκε από κοινοτικά κονδύλια.

Η αναποτελεσματικότητα του σχολικού προγράμματος οδηγεί στην παραπαιδεία κρίνει το 50% του δείγματος, ενώ ένα ποσοστό 33,2% απαντάει ότι το φαινόμενο αυτό θα μειωθεί εάν αλλάξει ο τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.

Ένα 73,3% των ελληνικών οικογενειών θέλουν να σπουδάσουν τα παιδιά τους εκείνο που πραγματικά θέλουν και όχι να επιλέξουν τα σπουδές τους με κριτήριο την επαγγελματική τους αποκατάσταση. Επίσης, ένα 67% κρίνει ότι οι εισακτέοι στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας, είναι περισσότεροι από όσους «αντέχει» η χώρα.

Ένα ποσοστό του δείγματος που ξεπερνάει το 40% κρίνουν αναποτελεσματική την μορφή της δευτεροβάθμιας τεχνολογικής εκπαίδευσης της χώρας και ζητούν την αναβάθμιση της.

Ακόμη, στην έρευνα του υπουργείου Παιδείας, το 62,4% των ερωτηθέντων εκφράζουν την άποψη ότι τα Θρησκευτικά πρέπει να είναι «σίγουρα και μάλλον μάθημα επιλογής», ενώ το 37% τα χαρακτηρίζει «σίγουρα και μάλλον υποχρεωτικά».

Ποσοστά που ξεπερνούν το 50% των ερωτηθέντων κατατάσσουν στην κατηγορία του «σίγουρα και μάλλον επιλογής» τα μαθήματα των πολιτικών επιστημών, δεύτερης ξένης γλώσσας,
μουσικής, εικαστικών.

Αντιθέτως, τέλος, ένα 88,9% του δείγματος κατατάσσει στην κατηγορία «σίγουρα και μάλλον υποχρεωτική» την διδασκαλία της Ιστορίας, μαζί με τα άλλα μαθήματα υποδομής (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Αρχαία και Νέα Ελληνικά, Βιολογία κ.α.)


Πηγή: in.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Απάντηση του υπουργείου στις αντιδράσεις για τις συγχωνεύσεις


Σηματοδοτώντας την υιοθέτηση του «Καλλικράτη της εκπαίδευσης», ως στοίχημα πρώτης γραμμής κι ενώ οι «κατά τόπους» αντιδράσεις εντείνονται, το υπουργείο Παιδείας διαμηνύει ότι οι συνενώσεις σχολείων, πέρα από την εξοικονόμηση κονδυλίων, εξυπηρετούν τη βελτίωση του παρεχόμενου παιδαγωγικού έργου και την καλύτερη αξιοποίηση όλων των ειδικοτήτων εκπαιδευτικών. Αυτό -προς το παρόν- δεν φαίνεται να πείθει μαθητές που προχωρούν σε καταλήψεις, σε πολλές περιπτώσεις με τη σιωπηρή συναίνεση γονέων, μερίδας εκπαιδευτικών, αλλά και δημοτικών αρχόντων προσδίδοντας χαρακτήρα διευρυμένης σύγκρουσης.

Το αμέσως προσεχές διάστημα η ηγεσία του υπουργείου -που ζητεί ευρύτερη κοινωνική και πολιτική συναίνεση για το εγχείρημα- θα προσμετρήσει τη δυναμική των κινητοποιήσεων, προειδοποιώντας παράλληλα ότι οι χαμένες λόγω μαθητικών καταλήψεων διδακτικές ώρες θα αναπληρωθούν με μαθήματα ακόμη και τα Σάββατα και τις αργίες.

Συνολικά, συνενώνονται 1.933 σχολεία και προκύπτουν 877 σε σύνολο 16.000 σχολικών μονάδων, με τις αντιδράσεις να επικεντρώνονται στην «καθημερινή μετακόμιση των μαθητών χιλιόμετρα μακριά» αλλά και στην κατάργηση 3.000-3.500 θέσεων εργασίας εκπαιδευτικών.

Ως απάντηση σε εκπαιδευτικούς και ομοσπονδίες που προσανατολίζονται σε απεργιακές κινητοποιήσεις η υπουργός Παιδείας κ. Αννα Διαμαντοπούλου ξεκαθαρίζει ότι ουδείς εκπαιδευτικός, που χάνει την οργανική του θέση, θα απολυθεί. Αντίθετα, θα τοποθετηθούν κατά προτεραιότητα σε σχολεία του ίδιου ή γειτονικού νομού. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί μαζί με τους λίγους διορισμούς μονίμων για το 2011-2012 θα καλύψουν τις ανάγκες, ενώ θα μειωθούν δραστικά οι διορισμοί αναπληρωτών. Τα υψηλότερα ποσοστά συνενώσεων καταγράφονται στην Καρδίτσα (44,4%), τις Σέρρες (42,6%), την Πρέβεζα (37%), τα Τρίκαλα (29,3%), την Κοζάνη (22,2%).

Την ίδια ώρα, πάντως, και τοπικοί άρχοντες αντιδρούν, φοβούμενοι από τη μια την «ερήμωση» περιοχών όπου κλείνουν σχολεία και από την άλλη το υψηλό κόστος που θα κληθούν να καταβάλουν οι δήμοι για τη μεταφορά των μαθητών σε μια περίοδο που πολλοί ΟΤΑ αντιμετωπίζουν οξύτατα οικονομικά προβλήματα.

«Είναι πολύ δύσκολη η διαδρομή από το ένα χωριό στο άλλο. Πρόκειται για έναν άσχημο επαρχιακό δρόμο με στροφές. Ανησυχώ πώς θα μετακινούνται τα παιδιά. Ποιος θα διασφαλίσει την ασφάλειά τους. Επίσης, το σχολείο που θα δεχθεί τα παιδιά του χωριού μας δεν έχει τις απαραίτητες υποδομές», ανέφερε χαρακτηριστικά στην «Κ» ο κ. Βασίλης Κύρου, πατέρας τεσσάρων παιδιών από την Ανω Καμήλα Σερρών, το δημοτικό σχολείο, της οποίας θα συγχωνευθεί με αυτό του Προβατά για να δημιουργηθεί ένα εξαθέσιο δημοτικό.

Το παράδειγμα είναι ενδεικτικό, καθώς πρόκειται για μία από τις 1.523 σχολικές μονάδες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, οι οποίες θα συνενωθούν σε 672. Αλλες 410 στη δευτεροβάθμια συνενωθούν σε 205, με αποτέλεσμα συνολικά 1.933 σχολεία να συνενώνονται σε 877. Τα σχολεία που καταργούνται ανέρχονται σε 1.056, από τα οποία 851 στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (σε σύνολο 10.798) και 205 της δευτεροβάθμιας (σε σύνολο 3.185). Την ίδια στιγμή, από τα στοιχεία του υπουργείου προκύπτει ότι προγραμματίζονται περί τις 100 ιδρύσεις σχολείων και στις δύο εκπαιδευτικές βαθμίδες.

Το σχέδιο συνενώσεων, αφορά σχολεία από όλες τις περιφέρειες της χώρας. Ηδη, εστίες έντασης έχουν δημιουργηθεί σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Κρήτη, Σέρρες, Κοζάνη, Λάρισα, Πιερία και αρκετοί μαθητές έχουν προχωρήσει σε καταλήψεις. Η νέα εβδομάδα εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει με περίπου 100 σχολεία. Παράλληλα με τον «Καλλικράτη της εκπαίδευσης», το υπουργείο Παιδείας δρομολογεί μεταρρυθμίσεις στο Λύκειο, επίσης από την προσεχή σχολική χρονικά, που θα «συνδέονται» με το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ.

Πηγή: Καθημερινή
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ