Σάββατο, 24 Σεπτεμβρίου 2016

Δυσκολεύεται με τον πολλαπλασιασμό; Διδάξτε του τη μέθοδο Νάπιερ

Δυσκολεύεται με τον συνηθισμένο τρόπο που διδάσκουμε τον πολλαπλασιασμό στην τάξη; Δείξτε του τη μέθοδο Νάπιερ. Νομίζω τη δείχνει και το βιβλίο των μαθηματικών της Γ΄, αλλά ας την ξαναθυμηθούμε. Μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά που έχουν δυσκολίες με το χώρο, προβλήματα δυσγραφίας, που ξεχνούν να βάλουν μηδενικό ή να πάνε μια θέση αριστερά.

Ας πούμε ότι θέλουμε να κάνουμε τον πολλαπλασιασμό 376Χ18. Επειδή οι αριθμοί που θα πολλαπλασιάσουμε είναι ο ένας τριψήφιος και ο άλλος διψήφιος ζωγραφίζουμε ένα ορθογώνιο με πέντε κουτάκια και τοποθετούμε τους αριθμούς μας απ' έξω, τον έναν οριζόντια και τον άλλον κάθετα: 


Αμέσως μετά το κάθε κουτάκι το χωρίζουμε στη μέση διαγωνίως και φροντίζοντας να βγούμε λίγο προς τα έξω:


Αρχίζουμε τον πολλαπλασιασμό ακολουθώντας την τακτική σταυρολέξου και γράφοντας το αποτέλεσμα μοιράζοντάς το στα δύο τρίγωνα: 
1Χ3=03 (για το το 0 και το 1 δίνουμε δεκάδα 0)
1Χ7=07
1Χ6=06
3Χ8=24
7Χ8=56
6Χ8=48
Δεν έχει σημασία με ποια σειρά θα γίνουν οι πολλαπλασιασμοί.


Τέλος κάνουμε τις προσθέσεις ξεκινώντας από την κάτω δεξιά γωνία. Όπου πρέπει απλά κατεβάζουμε τον αριθμό και όπου πρέπει φυλάμε το κρατούμενο: 


Το αποτέλεσμα του πολλαπλασιασμού μας είναι 6.768.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

1 σχόλιο: