Σάββατο, 30 Μαρτίου 2013

Δείτε ποια αεροπλάνα πετούν αυτή τη στιγμή από πάνω σας και πού πάνε. Δείτε και πού πάνε τα καράβια που φεύγούν απ' το γιαλό


Το planefinder.net  σας δίνει τη δυνατότητα που ανέφερα στον τίτλο. Απλώς πατήστε map options και ζητήστε την πόλη και τη χώρα σας. Αν δεν σας δείξει κανένα αεροπλάνο πάει να πει ότι έχετε έρθει πολύ κοντά στη γη, οπότε απομακρυνθείτε λίγο και θα δείτε ότι ιπτάμενο κυκλοφορεί. Αν πατήσετε πάνω στο αεροπλάνο θα σας δώσει πληροφορίες όπως τι είδους είναι + φωτογραφίες, πού ακριβώς βρίσκεται, την ακριβή διαδρομή του κλπ. 

Με την ίδια λογική δουλεύει το shipfinder.co όπου μπορείς να βρεις όλα τα πλοία που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή σε όποια περιοχή θέλεις. 

Ουδέν κρυπτόν υπό του δορυφόρου...

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Διεξαγωγή μαθητικού διαγωνισμού με θέμα «Μηδέν Τροχαία στις Ισόπεδες Διαβάσεις»



Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» στο πλαίσιο ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης πολιτών και φορέων, στοχεύοντας στην πρόληψη των τροχαίων δυστυχημάτων υλοποιεί δράσεις και προγράμματα κυκλοφοριακής αγωγής καθώς και καμπάνιες ενημέρωσης. 

Με αιτία τη συχνή πρόκληση τροχαίων σε περιοχές όπου  υπάρχουν σιδηροδρομικές γραμμές και στο πλαίσιο Ευρωπαϊκής και Διεθνούς καμπάνιας ενημέρωσης για την ασφάλεια και την πρόληψη των ατυχημάτων στις ισόπεδες διαβάσεις το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας  διοργανώνει μαθητικό διαγωνισμό με θέμα Οδική Ασφάλεια: «Μηδέν Τροχαία στις Ισόπεδες Διαβάσεις».
 

Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε όλους τους μαθητές των σχολείων Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, Ηλείας, Έβρου, Φλώρινας, Σερρών και των σχολείων Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης όλων των Δ/νσεων Εκπ/σης της Περιφέρειας Αττικής.
 

Διοργάνωση Ημερίδας για τη Χλωρίδα - 61ο δημοτικό





Το 61ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας, σε συνεργασία με τους κ. Δημητρέλλο και Λαμπρόπουλο από το τμήμα Βιολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών,  θα διοργανώσει ημερίδα με θέμα τα φαρμακευτικά φυτά, την αναγνώρισή τους και τις θεραπευτικές τους ιδιότητες.

Η ημερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Α/θμιας και θα εξελιχθεί σε 2 φάσεις. Στις 21/4 θα πραγματοποιηθούν ομιλίες για τα φαρμακευτικά φυτά από ειδικούς στο χώρο του 61ου Δημοτικού. Αρχές του Ιούνη θα βγούμε στο πεδίο για αναγνώριση φυτών.

Για δηλώσεις συμμετοχής μπορείτε να στείλετε αίτηση ηλεκτρονικά στο mail@61dim-patras.ach.sch.gr
 
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να τηλεφωνείτε στο 2610-329856.

αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.
 

Σχολείο ελληνορθόδοξο και πάλι στην Ίμβρο




Εγκρίθηκε η άδεια λειτουργίας ελληνορθόδοξου δημοτικού σχολείου στην Ίμβρο ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας της Τουρκίας Ναμπί Αβτζί.
 

Σε δήλωσή του προς το τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων "Αναντολού" ο Αβτζί είπε πως το σχολείο είχε αρχίσει να λειτουργεί το 1951 και έκλεισε το 1964 μετά από σχετικό αίτημα του ιδρυτή της σχολής.
 

Σημειώνεται πάντως ότι τα σχολεία στην Ίμβρο έκλεισαν το 1964, αφού προηγουμένως η τουρκική κυβέρνηση απαγόρευσε τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στα σχολεία αυτά.
 

Η Ίμβρος είναι το μεγαλύτερο νησί της Τουρκίας και βρίσκεται στο βόρειο Αιγαίο, στην είσοδο του Ελλησπόντου.Το 1920, η Συνθήκη των Σεβρών παραχωρούσε τα δυο νησιά στην Ελλάδα. Μετά όμως την ήττα των Ελλήνων στη Μικρά Ασία και τη Μικρασιατική Καταστροφή, η Συνθήκη της Λωζάννης έδωσε τα δύο νησιά στην Τουρκία, διάδοχο πλέον της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
 

Ενδεικτικός πληθυσμός Ελλήνων στα χωριά της Ίμβρου:

•    Άγιοι Θεόδωροι, με πληθυσμό 60 Ελλήνων.
•    Σχοινούδι, με πληθυσμό 47 Ελλήνων.
•    Παναγιά, με πληθυσμό 30 Ελλήνων.
•    Αγρίδια, με πληθυσμό 23 Ελλήνων.
•    Ευλάμπιο, με πληθυσμό 10 Ελλήνων.
•    Γλυκί, με πληθυσμό 3-4 Ελλήνων.
•    Κάστρο, με πληθυσμό 0 Ελλήνων.
 

www.news.gr

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.
 

Πώς θα ζήσω με το Διαδίκτυο; Πλαίσιο συμβίωσης για γονείς, δασκάλους και κάθε χρήστη



ΜΙΧΑΛΗΣ ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ
εκδ. Μεταίχμιο

Τι μπορούμε να πάθουμε και τι μπορούμε να κάνουμε στη ζωή μας με το Διαδίκτυο;
 

Τα βασικά σημεία για το Διαδίκτυο που θα πρέπει να γνωρίζει ο κάθε γονιός, ο δάσκαλος και ο κάθε χρήστης.

Λίγα λόγια για το βιβλίο

Όπως όλοι γνωρίζουμε το Διαδίκτυο βρίσκεται πλέον παντού. Στο σχολείο, στο έγκλημα, στη διασκέδαση, στον εκφοβισμό, στην ενημέρωση, στην εργασία, στην απάτη, στην κυβέρνηση και στον θάνατο. Βρίσκεται στο κινητό. Στα χέρια μας. Στα χέρια των παιδιών και των φίλων, των δασκάλων και των συνεργατών μας. Είναι παντού, είναι πολύπλοκο και αντιφατικό. Το να είσαι σήμερα γονιός, δάσκαλος ή επαγγελματίας απαιτεί να διαχειρίζεσαι πρωτόγνωρες ισορροπίες και νέες δεξιότητες. 


Οι έτοιμες συνταγές δεν λειτουργούν αποτελεσματικά, διότι το Διαδίκτυο επηρεάζει σχεδόν κάθε υφή της ύπαρξής μας και αλλάζει σαν αστραπή. Ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για την online διαβίωση και τα κύρια συστατικά της. Δεν αρκεί μόνο η συμβουλή «μέχρι δύο ώρες στο Διαδίκτυο και ο υπολογιστής σε κεντρικό σημείο». Γιατί μπορεί να μην φτάνει ο χρόνος ή να είναι καταστροφικά άφθονος. Γιατί τα παιδιά μας είναι στο Διαδίκτυο από το κινητό του συμμαθητή τους. Και από οπουδήποτε αλλού θελήσουν. 

Το βιβλίο αυτό εστιάζει στα βασικά σημεία για το Διαδίκτυο που θα πρέπει να γνωρίζει ο κάθε γονιός, ο δάσκαλος και ο χρήστης. Με απτά παραδείγματα, οι αναγνώστες, διαβάζοντας το βιβλίο, θα συνειδητοποιήσουν τι  μπορούν να πάθουν και τι να κάνουν στη ζωή τους με το Διαδίκτυο μέσα σε ένα πλαίσιο ασφάλειας και δημιουργικότητας.

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2013

Μπράβο, παιδιά! Δώσατε σε όλους μας ένα πολύ καλό μάθημα!

Μαθήματα ανθρωπιάς και στήριξης του πλησίον δίνουν τις τελευταίες ώρες οι μαθητές της Γ’ τάξης του λυκείου των Δεμενίκων στην Πάτρα, οι οποίοι προχώρησαν σε μια κίνηση, η οποία θα συζητηθεί αλλά και θα μείνει χαραγμένη για καιρό στις μνήμες των μελών του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας της περιοχής. 

Οι μαθητές του λυκείου πριν από λίγες ημέρες πληροφορήθηκαν μέσω mail, που έστειλε προς όλα τα σχολεία της περιοχής, η διεύθυνση του 11ου Γυμνασίου της Πάτρας, για το σοβαρό πρόβλημα υγείας που αντιμετωπίζει μαθητής του συγκεκριμένου σχολείου.
Πρόκειται για μαθητή ο οποίος πάσχει από ινομύωμα εγκεφάλου και χρειάζεται οικονομική ενίσχυση για την ιατρική αντιμετώπιση του προβλήματος.
Αμέσως, μόλις οι μαθητές της Γ’ Λυκείου των Δεμενίκων πληροφορήθηκαν για το πρόβλημα υγείας που αντιμετωπίζει ο μαθητής του 11ου Γυμνασίου, έλαβαν την απόφαση, όλα τα χρήματα που έχουν συγκεντρώσει για την πραγματοποίηση της πενταήμερης εκδρομής τους, να τα διαθέσουν για τις ανάγκες της νοσηλείας και πραγματοποίησης της εγχείρησης.
Σήμερα Αντιπροσωπεία των μαθητών του Λυκείου Δεμενίκων θα επισκεφθεί στο Νοσοκομείου τον μικρό μαθητή και θα παραδώσει τα χρήματα που προορίζονταν για την εκδρομή.
 
Πηγή: Patrastimes.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Πρωταπριλιάτικη κατασκευή

Χρειάζεστε ένα κουτάκι δώρου (μπορείτε να το φτιάξετε και μόνοι σας), ένα φιδάκι από δύο χρωματιστά χαρτιά (ξέρετε, σαν αυτό που φτιάχνουμε με τις αποκριάτικες κορδέλες) και μία φωτογραφία. Φτιάχνετε το φιδάκι αρκετά μεγάλο, ώστε να το πιέσετε για να κάτσει στο κουτί. Έτσι όταν κάποιος το ανοίξει, αυτό θα πεταχτεί προς τα πάνω!

Πηγή: ambrosiagirl.com
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

"Θάλασσα τραγουδισμένη"




Το χορευτικό τμήμα του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρας, πραγματοποιεί την Κυριακή στις 20:00 εκδήλωση με θέμα: "Θάλασσα τραγουδισμένη". Η Εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο Συνεδριακό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών.

Συμμετέχουν:
Χορευτικό Συλλόγου Διοικητικών Υπαλλήλων ΤΕΙ Πάτρας
Χορευτικό των εν Πάτραις Κεφαλλήνιων
Μουσικό Εργαστήρι Αιγίου «Ηδύφωνο»


Τιμή εισιτηρίου: 7€, Μαθητικό: 3€

Υπό την Αιγίδα της Αντιδημαρχίας Παιδείας Διαφάνειας & Ηλεκτρονικής Διαβούλευσης. Τα έσοδα θα δοθούν στο "Χαμόγελο του Παιδιού".

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2013

Οι περιπέτειες ενός χαρτόκουτου

Ω, ναι, η φαντασία ενός παιδιού είναι αστείρευτη και ω! ναι, αυτό πρέπει οπωσδήποτε να κάνει κάθε παιδί: να παίζει! Τι χρειάζεται; Ένα περιβάλλον που να το καταλαβαίνει και να το αφήνει να είναι παιδί. Τότε θα πλάσει δικούς του κόσμους και θα τους γεμίσει με χαμόγελα, τρυφερότητα και χαρά. Και όλα αυτά χωρίς καν να χρειάζεται  πανάκριβα παιχνίδια που πολλές φορές το αποχαυνώνουν. Πολλές φορές κάτι πολύ απλό, όπως ένα χαρτόκουτο, είναι αρκετό.....

Απολαύστε το βίντεο.
 
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Το φως κρύβει μέσα του πολλά χρώματα

 παρουσιάζει ο κ. Ι. Καραντζής, επίκουρος καθηγητής

               
Πηγή: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Αλεξίσφαιρες τσάντες στις ΗΠΑ


Με όλα τα τραγικά που έχουν συμβεί κατά καιρούς στα σχολεία των ΗΠΑ ήταν αναμενόμενο κάποια στιγμή να το δούμε και αυτό: αλεξίσφαιρες σχολικές τσάντες για μικρούς μαθητές. (Πηγή: ΕΘΝΟΣ)

αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ. 

Τα μυστικά της γιαγιάς (V)

Από το βιβλίο

Παραδοσιακά Γιατροσόφια και Πρακτικές Συμβουλές
 
 
- Αν θέλετε να μακρύνετε ένα ρούχο και φαίνεται το σημάδι του στριφώματος το βουρτσίζουμε με λευκό ξύδι και σιδέρωμα με χλιαρό σίδερο.
    
- Εάν το σίδερο σκουριάσει αλοίψτε το με αγνό λάδι για 12 ώρες και μετά τρίψτε το με ένα πανί.
 
- Για να καθαρίσετε την σκουριά από την μπανιέρα, τρίψτε το σημείο με κόκκινο ξύδι ζεστό.
 
- Θέλετε τα σκεύη της κουζίνας να αστράφτουν, ρίξτε 3 κουταλιές της σούπας λευκαντικό ρούχων.
 
- Για να βγάλετε ένα φελλό από ένα μπουκάλι, αφήστε να τρέξει ζεστό νερό στο μπουκάλι. Ο φελλός θα βγει εύκολα.
 
- Για να μην σας μαυρίσει η κατσαρόλα πριν βάλετε το σιρόπι για το γλυκό σας ρίξτε 5 σταγόνες λεμόνι.
 
- Για να φύγει ένας λεκές λαδιού από ευαίσθητα υφάσματα, βάλτε μια χαρτοπετσέτα κάτω από τον λεκέ με πολύ ταλκ.
 

Κάντε τα ρολά χαρτιού υγείας σφραγίδες!

Να μια ωραία χρήση των ρολών χαρτιού υγείας. Μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε σαν σφραγίδες! Κόβετε τη μία άκρη σε διάφορα σχέδια και μετά αφήστε τα μικρούλια να δημιουργήσουν λουλούδια, αστέρια και διάφορα άλλα σχήματα. Με πινέλο μπορούν να προσθέσουν λεπτομέρειες όπως κοτσάνια στα λουλούδια κλπ. 

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

2 Απριλίου: Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου



Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.

Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα ( International Board on Books for Young People- IBBY) το 1966.

Από τότε, κάθε χρόνο,ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο, με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης, και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της παιδικής λογοτεχνίας.

Το 2013 υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα των ΗΠΑ. Η ποιήτρια Pat Mora έγραψε το μήνυμα και την αφίσα φιλοτέχνησε ο Ashley Bryan. 


το μήνυμα:

«BIBΛΙΟΧΑΡΑ» Σ΄ ΟΛΗ ΤΗ ΓΗ
 
Διαβάζουμε, εγώ κι εσύ.
Τα γράμματα γίνονται λέξεις
κι οι λέξεις έπειτα, όλες μαζί,
γίνονται βιβλία να διαλέξεις.
Άκου πώς ψιθυρίζουν!
Ποτάμια στις σελίδες κελαρύζουν,
αρκούδες τραγουδούν,
όταν το φεγγάρι αντικρίζουν.
Μπαίνουμε σε κάστρα φοβερά.
Δέντρα σκαρφαλώνουν ως τα σύννεφα.
Γενναία κορίτσια πετούν θαρρετά,
αγόρια ψαρεύουν άστρα λαμπερά.
Εσύ κι εγώ διαβάζουμε μαζί,
«βιβλιοχαρά» σ’ όλη τη γη.

Μετάφραση: Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.
 

Η Ελένη Αντωνιάδου τιμήθηκε στο Λονδίνο για το ερευνητικό της έργο

Η Ελένη Αντωνιάδου αναδείχθηκε “γυναίκα της χρονιάς” στη Μεγάλη Βρετανία και βραβεύτηκε σε ειδική τελετή στο Λονδίνο για το ερευνητικό της έργο στα «2013 FDM Everywoman in Technology Awards».

Η Ελληνίδα επιστήμων, ειδική στις νανοεπιστήμες, εργάζεται ως ερευνήτρια στη NASA και πρωτοπορεί στην τεχνολογία της αναγεννητικής ιατρικής, που επιτρέπει τη μελέτη της μεταμόσχευσης οργάνων χωρίς την ύπαρξη δωρητών. Η ίδια είναι μάλιστα μία εκ των ιδρυτών της εταιρίας «Transplants Without Donors LLC» (Μεταμοσχεύσεις Χωρίς Δωρητές) που δραστηριοποιείται στον συγκεκριμένο τομέα.

Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι στο κοντινό μέλλον θα μπορεί να εφαρμοστεί μία εναλλακτική θεραπεία στις μεταμοσχεύσεις που θα επιτρέπει την ανάπτυξη ζωτικών οργάνων από τα κύτταρα των ίδιων των ασθενών, τα οποία ο οργανισμός θα έχει λιγότερες πιθανότητες να απορρίψει.

 

“Είμαι ενθουσιασμένη. Πραγματικά δεν το περίμενα. Ελπίζω αυτό το βραβείο να αφυπνίσει τον κόσμο αναφορικά με την τεχνολογία της αναγεννητικής ιατρικής και τη θετική επίδραση που μπορεί να έχει στην ανθρωπότητα. Η τεχνολογία αυτή είναι ένας εναλλακτικός τρόπος θεραπείας. Είμαι πραγματικά ευγνώμων για το βραβείο αυτό”, δήλωσε η Ελληνίδα ερευνήτρια.

Το ενδιαφέρον της Ελένης Αντωνιάδου για την εξερεύνηση του διαστήματος την οδήγησε στη NASA, όπου ερευνά την επίδραση της ακτινοβολίας στο νευρικό σύστημα για την προστασία των αστροναυτών όταν βρίσκονται στο διάστημα.

Πηγή: gr.euronews.com
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τετάρτη, 27 Μαρτίου 2013

Αλκίνοος Ιωαννίδης: «Το '74 κλαίγαμε για τα σπίτια μας, τώρα κλαίμε για τις επαύλεις μας»



Αγαπητοί φίλοι, ένα κείμενο του τραγουδοποιού Αλκίνοου Ιωαννίδη (Κύπριος στην καταγωγή) αξίζει να διαβάσετε. Περιγράφει με γλαφυρό τρόπο τα αμαρτήματα της γενιάς μας... και την αιτία των προβλημάτων της πατρίδας του.

Δείτε το στην ιστοσελίδα του εδώ και σχολιάστε ελεύθερα...

 Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.


Κουνιστά πουλάκια

Θα χρειαστείτε χρωματιστό κανσόν, υφασμάτινα ή αληθινά φύλλα χρωματιστά χαρτιά. 
Κόβετε έναν κύκλο για το σώμα του πουλιού και τον διπλώνετε στη μέση. Κολλάτε μύτη, μάτια και φτερά. Έτοιμο!
Για φτερά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και χρωματιστό βελουτέ χαρτί ή ότι άλλο σας περισσεύει.



Πηγή: craftyjournal.com
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Mαθαίνοντας

Στο Budyali, επαρχία Nengarhar, Αφγανιστάν
Φωτό:
AP
 

Αποστηθίζοντας το κοράνι σε ένα σχολείο στη Βεγγάζη, Λιβύη
Φωτό:
REUTERS

Μαθαίνοντας Γαλλικά σε Γυμνάσιο στο Μπαμάκο του Μαλί
Φωτό: Reuters
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τι είναι η δυσγραφία; – Στρατηγικές βελτίωσης

Η γραφή είναι μια αναπτυξιακή διαδικασία κατά την οποία τα παιδιά μαθαίνουν τις απαραίτητες κινητικές δεξιότητες που απαιτούνται για να γράψουν, καθώς και τις δεξιότητες που απαιτούνται για να μεταφέρουν τη σκέψη τους στο γραπτό. Επομένως η γραφή εκ φύσεως, είναι ένας πολύπλοκος μηχανισμός και απαιτεί τόσο κινητικές δεξιότητες, όσο και δεξιότητες επεξεργασίας των πληροφοριών. Πότε όμως μπορούμε να μιλήσουμε για δυσκολία στις δεξιότητες γραφής και πότε η γραφή μπορεί να αποτελέσει σημάδι μαθησιακής δυσκολίας;

Η δυσγραφία ανήκει στις μαθησιακές δυσκολίες και επηρεάζει σημαντικά τις ικανότητες γραφής. Μπορεί να εκδηλωθεί με δυσκολία στην ορθογραφία, με κακό γραφικό χαρακτήρα και με δυσκολία μεταφοράς της σκέψης στο γραπτό λόγο. Η δυσγραφία προκαλεί κούραση στο γράψιμο και φτωχή οργάνωση του γραπτού τόσο σε επίπεδο γραμμής όσο και σε επίπεδο σελίδας.

Ποια είναι τα προειδοποιητικά σημάδια της δυσγραφίας;

Ο κακός γραφικός χαρακτήρας από μόνος του δεν αποτελεί ένδειξη ότι το άτομο έχει δυσγραφία. Δεδομένου ότι η δυσγραφία είναι μια εξελικτική δυσκολία που συνδέεται με τη δυσκολία επεξεργασίας των πληροφοριών, οι δυσκολίες που παρουσιάζει το άτομο μπορεί να αλλάξουν κατά τη διάρκεια της ζωής του.

Σύμφωνα με το διεθνές κέντρο μαθησιακών δυσκολιών, τα παρακάτω χαρακτηριστικά αποτελούν ενδείξεις δυσγραφίας:
  • Παράξενη και ανορθόδοξη τοποθέτηση του καρπού, του σώματος και σφίξιμο των δακτύλων κατά το γράψιμο.
  • Ανορθόγραφο γράψιμο.
  • Ανάμειξη κεφαλαίων και μικρών γραμμάτων.
  • Κουράζεται γρήγορα όταν γράφει.
  • Μη κανονικό μέγεθος και σχήμα στα γράμματα.
  • Ημιτελή γράμματα ή λέξεις σε προτάσεις.
  • Κακή χρήση των γραμμών και των περιθωρίων στο τετράδιο.
  • Κακή οργάνωση της σελίδας και της σκέψης.
  • Αργοπορία κατά την αντιγραφή και μειωμένη ταχύτητα γραφής.
  • Συχνά παρατηρείται ψιθύρισμα και λεκτικά σήματα κατά το γράψιμο.
  • Δυσκολία στη δομή, στη σύνταξη και στη γραμματική.
  • Μεγάλη απόκλιση μεταξύ του προφορικού λόγου και του γραπτού λόγου.
Πώς μπορούν να βοηθηθούν τα παιδιά;

Υπάρχουν πολλοί τρόποι και στρατηγικές που μπορούν να βοηθήσουν το παιδί με δυσγραφία να βελτιώσει τις δεξιότητες γραφής. Παρακάτω ακολουθούν μερικά παραδείγματα:

Το τρελό χωριό που αγωνίζεται ενάντια στο… άπληστον κέρδος



«Έχουν μετατρέψει τη Χαλκιδική σε εμπόλεμη ζώνη» λέει ο Γ. Καρυπίδης που υπογράφει το ντοκιμαντέρ «Απληστον κέρδος» με θέμα την τριετή πάλη των κατοίκων. Οι ίδιοι μετατρέπουν σε συλλαλητήριο ακόμα και τις παρελάσεις


                       ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ 
                         Ρεπορτάζ: Ντίνα Δασκαλοπούλου Φωτ.: Κατερίνα Σεϊτανίδη   


«Εδώ στο χωριό μας θα τα δεις όλα: πρώτα γνώρισες τους τρομοκράτες, τώρα αποκτήσαμε και υπόπτους. Καθόλου δεν ντρέπονται που μάσανε τα παιδιά μας και τα πηγαίνουν στις Ασφάλειες. Αμ έχουν τσίπα αυτοί;» Είναι μια από τις γιαγιάδες που χτες παρακολούθησαν την παρέλαση στην Ιερισσό και μια από τις πολλές γυναίκες που σχηματίζουν κύκλο γύρω μου για να πουν «αυτό που δεν δείχνουν τα κανάλια, αλλά τώρα πια τους μάθαμε κι αυτουνούς. Τόσες μέρες αγώνα τίποτα δεν δείχνουν». Από την Παρασκευή μέχρι και σήμερα η Χαλκιδική βρίσκεται συνεχώς στον δρόμο: συλλαλητήρια, ντοκιμαντέρ, εκδηλώσεις, μια εντυπωσιακή παρέλαση με υψωμένες γροθιές και μια πορεία στο βουνό μόνο τις τελευταίες τέσσερις μέρες.

«Είμαστε το τρελό χωριό που τραγουδάει ο Μαραβέγιας, με μια μικρή διαφορά στους στίχους» μού λέει ο Γιάννης κι αρχίζει να τραγουδάει. «Δεν έχουμε γιατρό, δεν είμαστε καλά, φωνάζει το χωριό τρελό απ’ τα χημικά». «Νόμιζαν πως θα μας τρομοκρατήσουν επειδή μας χαρακτήρισε ως υπόπτους η Ασφάλεια; Ε, λοιπόν, όχι μόνο δεν έχω τρομοκρατηθεί, αλλά συνεχίζω τον αγώνα», λέει ο Α. Γ., ένας από τους 20 υπόπτους. «Δεν έχουμε κάνει τίποτα κακό. Εναν αγώνα για τον τόπο μας κάνουμε. Ούτε στα σπίτια μας θα κλειστούμε ούτε σε πορείες θα σταματήσουμε να πηγαίνουμε. Και σήμερα θα ανεβούμε στον Κάκαβο ξανά». «Κανένας δεν φοβάται, αντιθέτως είναι όλοι εξοργισμένοι. Οταν χτυπάνε τα παιδιά σου στο σχολείο, τότε γίνεσαι θηρίο» λέει ο Γ. Κ., ενώ τα πρώτα πιτσιρίκια ξεκινούν να παρελαύνουν στην κεντρική πλατεία του χωριού.
«Δακρυγόνα στα σχολεία; 7/3/2012» γράφουν τα μπλουζάκια τους και γύρω από τις υψωμένες γροθιές τους φορούν μαύρες κορδέλες. Χαιρετούν τους επισήμους με υψωμένες γροθιές και φοράνε χειρουργικές μάσκες. «Βλέπω κάθε βράδυ εφιάλτες ότι με κλείνουν σε ένα κελί και δεν μπορώ να αποδράσω. Κανένας μας δεν το έχει ξεπεράσει ακόμα» μας λέει η 15χρονη Μαρία. «Την Παρασκευή, 500 μαθητές κάναμε πορεία στον Πολύγυρο, γιατί μέχρι τώρα κανένας αρμόδιος δεν έχει αναλάβει την ευθύνη για ό,τι έγινε στο σχολείο και κανένας δήμαρχος, νομάρχης, υπουργός δεν έχει κάνει για να μας προστατεύσει στο μέλλον. Ο μόνος τρόπος για να προστατεύσουμε τον εαυτό μας είναι να αγωνιστούμε».
Πολλοί –ακόμα και ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης- έχουν φτάσει στο σημείο να συγκρίνουν την Ιερισσό με τη λωρίδα της Γάζας. Ο σκηνοθέτης Γιάννης Καρυπίδης ήταν ο λοστρόμος του καραβιού που έσπασε τον αποκλεισμό το 2008. Υπογράφει το «Απληστον κέρδος» που έκανε πρεμιέρα την Παρασκευή στη Θεσσαλονίκη. Ισχύει ο παραλληλισμός ή υπερβάλλει, τον ρωτήσαμε. «Στο ντοκιμαντέρ καταγράφω τον αγώνα των κατοίκων επί 3 χρόνια. Είναι απολύτως σωστή η σύγκριση. Εχουν μετατρέψει τη Χαλκιδική σε εμπόλεμη ζώνη. Μόνο που εμείς δεν παίζουμε για να καταγγείλουμε απλώς. Οπως έλεγε κι η γιαγιά από την Κερατέα, βγείτε στο δρόμο κι εσείς να βρείτε την υγειά σας. Είμαστε καταδικασμένοι να κερδίσουμε».

Μας ψάχνουνε

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Εκδήλωση για τα «Ηφαίστεια του Αιγαίου» στο ΝΟΗΣΙΣ

 
Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου, το Τμήμα Γεωλογίας του ΑΠΘ και το ΝΟΗΣΙΣ σας προσκαλούν σε διάλεξη με θέμα «Ηφαίστεια του Αιγαίου», που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 30 Μαρτίου 2013 και ώρα 18:00, στο Αμφιθέατρο του ΝΟΗΣΙΣ.

Στόχος της εκδήλωσης, στην οποία συμμετέχουν καθηγητές του ΑΠΘ με πολύχρονη ερευνητική εμπειρία στη μελέτη των γεωδυναμικών διεργασιών της γης, είναι η ενημέρωση για το φαινόμενο της ηφαιστειακής δραστηριότητας, καθώς και η γνωριμία με τα μεγάλα ενεργά ηφαίστεια του Ελληνικού Αρχιπελάγους και το ρόλο της ηφαιστειακής δραστηριότητας στη διαμόρφωση του Αιγαίου.

Θα πραγματοποιηθούν οι εξής διαλέξεις:
•          «Η γεωτεκτονική διαμόρφωση του Αιγαίου και η ηφαιστειότητά του: από τη Σαμοθράκη στη Λέσβο και τη Σαντορίνη», από τον Καθηγητή Γεωλογίας και Κοσμήτορα της Σχολής Θετικών Επιστημών Α.Π.Θ. Σπύρο Παυλίδη.
•          «Τα ηφαίστεια του Αιγαίου: από τη Λήμνο, τη Λέσβο και την Πάτμο στο ενεργό ηφαιστειακό τόξο του Νοτίου Αιγαίου – Κως, Νίσυρος, Σαντορίνη, Μήλος, Μέθανα, Σουσάκι», από τον Ομότιμο Καθηγητή Ηφαιστειολογίας και Γεωθερμίας Α.Π.Θ. Μιχάλη Φυτίκα.
•          «Η παρακολούθηση του ηφαιστείου της Σαντορίνης από το Ινστιτούτο Μελέτης και Παρακολούθησης (ΙΜΠΗΣ) και η πρόσφατη (2011-12) σεισμο-ηφαιστειακή κρίση», από τον Καθηγητή Σεισμολογίας Α.Π.Θ. Δημήτρη Παναγιωτόπουλο.

Θα ακολουθήσει ξενάγηση των παρευρισκόμενων στην περιοδική έκθεση «Αιγαίον - η γέννηση ενός Αρχιπελάγους» από τον Αναπληρωτή Καθηγητή του Πανεπιστημίου Αιγαίου Νίκο Ζούρο, Διευθυντή του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου.

Η εκδήλωση αυτή είναι η πρώτη από μία σειρά εκδηλώσεων που πλαισιώνουν την περιοδική έκθεση «Αιγαίον - η γέννηση ενός Αρχιπελάγους», η οποία παρουσιάζεται στους χώρους του ΝΟΗΣΙΣ μέχρι και τις 30 Μαΐου 2013. Η έκθεση παρουσιάζει, μέσα από σημαντικά εκθέματα, πλούσιο φωτογραφικό υλικό, αναπαραστάσεις και οπτικοακουστικές διαδραστικές εφαρμογές, τις διεργασίες και τα αποτελέσματα των δυνάμεων που διαμόρφωσαν το ιστορικό αρχιπέλαγος, στο πέρασμα εκατομμυρίων χρόνων, καθώς και στοιχεία της ζωής στην περιοχή.

Είσοδος ελεύθερη.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τρίτη, 26 Μαρτίου 2013

Ο Παλαιών, ο Πατρών και ο Γερμανός – Της Ελενας Ακρίτα

Εμάς η δασκάλα μάς έβαλε έκθεση για την 25η Μαρτίου και γι΄ αυτό εμείς τώρα γράφουμε έκθεση για την 25η Μαρτίου. Η 25η Μαρτίου είναι τέ-λει-α και τη γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου για πολλούς λόγους: 

1. Την 25η Μαρτίου όλοι οι Ελληνες, με μια φωνή, είπαν στους Τούρκους «ουστ να μου χαθείτε, ξουτ ξουτ στα τσακίδια»! Κι όλοι οι Τούρκοι, με μια φωνή, είπαν «καλά ντε, μη βαράς» και φύγανε. Και τότε ήρθε ο Καποδίστριας και έφερε την πατάτα τηγανητή.

2. Την 25η Μαρτίου ο Κολοκοτρώνης θύμωσε πάαααρα πολύ και πήρε ένα όπλο και σκότωσε όλους τους Τούρκους και μερικούς Ελληνες που δε χώνευε. Και οι υπόλοιποι Ελληνες (οι ζωντανοί) τον έκαναν εθνικό ήρωα και μετά τον είπανε προδότη και τον δικάσανε σε θάνατο.

3. Τέλος, είμαι μια περήφανη Ελληνοπούλα γιατί φέτος η 25η Μαρτίου πέφτει Δεύτερα και βγαίνει τριήμερο. Θα μαζευτούμε οικογενειακά, θα κάτσουμε γύρω γύρω, θα θυμηθούμε τις εκδρομές που πηγαίναμε παλιά, θα κλαίμε και θα περάσουμε τέ-λει-α!

Την 25η Μαρτίου ανεβάσανε το λάβαρο της επανάστασης. Όταν το βγάλανε από το σεντούκι, ήταν παλιό, βρώμικο και δε βλεπότανε. Κι όλοι οι επαναστάτες ντραπήκανε. Κάνανε μια εθνοσυνέλευση και είπανε:
- Εγώ τέτοιο λάβαρο δεν το βγάζω έξω, θα γίνουμε ρεζίλι στη γειτονιά.
- Μην το συζητάς, μόνο που το βλέπω έχουν πέσει τα μούτρα μου.
- Θα μας πιάσουν κι οι Τούρκοι στο στόμα τους, δεν έχω χειρότερο!
- Θα πουν «καλά, αυτό το λάβαρο μάνα δεν έχει να το σουλουπώσει»;
Και γι” αυτό το βάλανε στο πλυντήριο στους 60 βαθμούς, το σιδερώσανε και του κάνανε και τσάκιση. Κι ήρθε κι έγινε το λάβαρο τέ-λει-ο, να ντρέπεσαι να το πατήσεις!

Και μετά το σηκώσανε. Αλλά επειδή δεν παίρνω και όρκο ποιος το σήκωσε ακριβώς. Πολλά ακούγονται, πολύ κουτσομπολιό πέφτει, τρελό θάψιμο:

1. Κάποιοι λένε πως το σήκωσε ο Παλαιών Πατρών Γερμανός που ήταν ένας άνθρωπος με τρία ονόματα. Οπως «Ελένη Γλύκατζη Αρβελέρ», στο πιο παπάς.

2. Κάποιοι λένε πως λόγω βάρους το σηκώσανε τρεις μαζί. Ο Παλαιών, ο Πατρών και ο Γερμανός! Οπως τα σεντόνια που τα διπλώνουν μάνα με κόρη κι η πεθερά δίνει οδηγίες μη βγει στραβή η ούγια.

3. Κάποιοι λένε πως «Παλαιών Πατρών» είναι δρόμος που σώζεται μέχρι τις μέρες μας. (Γενικά, όλοι οι κατσικόδρομοι σώζονται μέχρι τις μέρες μας: είναι διατηρητέοι και δεν επιτρέπεται να πειράξεις ούτε κοτρόνα, ούτε πατημένη γάτα, αν δε λαδώσεις πρώτα την πολεοδομία.)

Ξεκινήσανε οι ήρωες από άλλες πόλεις και δώσανε ραντεβού στο λάβαρο:
- Εγώ θα πάω από την Παλαιά Εθνική Αθηνών – Πατρών, να γλιτώσω διόδια.
- Εγώ θα πάω από την Αττική Οδό να τα σκάσω, γιατί κληρονόμησα μια θεία μου.
- Ραντεβού στα χάμπουργκερ μη χαθούμε.
- Κινητά έχουμε όλοι;

Κι εδώ μπαίνει ο Γερμανός. Αυτός τους έδωσε κινητά για να συντονίσουν την επανάσταση: Γιατί, άλλοι από την Παλαιών Πατρών Εθνική, άλλοι απ” την καινούργια Εθνική, υπήρχε κίνδυνος να χαθούνε και να σηκώνει ο καθένας άλλα αντ” άλλα λάβαρο.

4. Το λάβαρο δεν το σήκωσε ούτε ο Παλαιών, ούτε ο Πατρών, ούτε ο Γερμανός. Το σήκωσε ο Παναγιώτης Καρατζάς. Αυτός ήταν ένας λαϊκός ηγέτης που τσατίστηκαν μαζί του οι Πατρινοί και τον σκοτώσανε. Γιατί, σου λέει, τι πετάγεσαι σαν την πορδή, κύριος; Γιατί σηκώνεις το ξένο λάβαρο, ορίστε μας τώρα;

Εμείς τον κύριο Καρατζά δεν τον ξέραμε κι από χτες, γιατί δεν τον κάναμε στο σχολείο. Αλλά στείλανε γράμμα οι δάσκαλοι του ΠΑΜΕ. Το ΠΑΜΕ δεν ξέρω ακριβώς τι είναι. Μπορεί να είναι ΠΑΜΕ κάπου συγκεκριμένα. Μπορεί ΠΑΜΕ και βλέπουμε. Μπορεί ΠΑΜΕ και θα περάσουμε τέ-λει-α!
Αυτοί είπανε ότι μας μαθαίνουνε ψέματα. Και το λάβαρο το σήκωσε ο κύριος Καρατζάς. Κι ότι πώς γίνεται να γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου στις 25 Μαρτίου, όταν η Καλαμάτα ξεσηκώθηκε δυο μέρες πριν στις 23 Μαρτίου; Ε;

Κι εμένα αυτό λογικό μού ακούγεται. Η μόνη μου αντίρρηση είναι ότι φέτος 23 πέφτει Σάββατο και δε συμφέρει, γιατί Δευτέρα θα πρέπει να πάμε σχολείο. Μόνο γι” αυτό προτιμάω τον παπά από τον σκέτο κύριο.

Και οι ίδιοι δάσκαλοι είπαν πως όταν ο Παλαιών Πατρών Γερμανός συναντήθηκε με τον Παπαφλέσσα μαλώσανε, βριστήκανε και πιαστήκανε μαλλί με μαλλί – γιατί τότε είχανε όλοι αλογοουρές. Γιατί ο ένας έλεγε να υψώσουμε το λάβαρο κι άλλος το έβλεπε βρώμικο και το σιχαινότανε.

Κι είπαν ακόμα ότι το πλήρωμα του Μιαούλη δε μίλαγαν ελληνικά αλλά αρβανίτικα. Και το είπα στη μαμά μου και μου λέει «μάλλιασε η γλώσσα μου να πάρεις το λόουερ, μια ξένη γλώσσα είναι εφόδιο».

Κι εγώ δεν ξέρω τι από όλα αυτά να πιστέψω. Ποιος το σήκωσε το τιμημένο; Ο Παλαιών; Ο Πατρών; Ο Γερμανός; Ή ο Καρατζάς; Πάντως κάποιος το σήκωσε. Γι” αυτό κι εμείς σήμερα ζούμε ελεύθεροι κι ευτυχισμένοι. Και περνάμε τέ-λει-α που διώξαμε τον τούρκο κατακτητή και ξαναφέραμε τον Γερμανό.

Οχι τον Παλαιό. Τον καινούργιο Γερμανό.
Ζήτω η 25η Μαρτίου. Άντε η 23η!

Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ