κάθονται δυο δάσκαλοι του 60ού Δημοτικού Σχολείου Πάτρας, η Δήμητρα Μυλωνάκη και ο Γιάννης Παναγιωτόπουλος, που σερφάρουν, προτείνουν, μοιράζονται, αλλά και παθιάζονται... Σας προσκαλούν στο ταξίδι της περιπλάνησής τους στην εκπαίδευση και στον υπόλοιπο κόσμο... και σας περιμένουν.
Σελίδες
▼
Τετάρτη 30 Απριλίου 2014
Στον Άρειο Πάγο για 2,2 ευρώ!
To ευτελές ποσό των 2,20 ευρώ, που χάθηκε μέσα σε μια τάξη,
έγινε η αφορμή για την αναστάτωση μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών, ενώ έχει φέρει στα πρόθυρα νευρικής κρίσης τη δασκάλα. Για το περιστατικό έγινε ΕΔΕ με την οποία αθωώθηκε η συναδέλφισσα, αλλά όπως μαθαίνω στις 28/4/2014 επιδόθηκε και νέα κλήση για διενέργεια συμπληρωματικής
ΕΔΕ από την Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης Αττικής σε πέντε συνολικά συναδέλφους
του 6ου Δημοτικού Σχολείου Αγίας Παρασκευής. Είναι ανάγκη αυτός ο νόμος που βάζει τους εκπαιδευτικούς σε ομηρεία να αλλάξει όσο πιο γρήγορα γίνεται...
Σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση βρίσκονται μαθητές, γονείς
και δάσκαλοι μετά τον «πόλεμο» που ξέσπασε σε δημοτικό σχολείο επειδή χάθηκαν
2,20 ευρώ
Η ιστορία ξεκίνησε λίγες μέρες πριν από τα περασμένα Χριστούγεννα
όταν ένα μικρό αγόρι κατηγορήθηκε από τον πατέρα συμμαθητή του ότι έκλεψε το
παραπάνω ποσό. Ο πατέρας μάλιστα, δικαστής στο επάγγελμα, απαίτησε από τη
δασκάλα να τιμωρήσει παραδειγματικά τον μαθητή της και ούτε λίγο ούτε πολύ της
ζήτησε να δώσει εύφημον… μνείαν στον γιο του επειδή εντόπισε και κατέδωσε τον
κλέφτη!
Η δασκάλα όπως ήταν φυσικό δεν μπορούσε να αντιδράσει όπως την… πρόσταξε ο δικαστής, αλλά όπως όφειλε εκ του λειτουργήματος που ασκεί. Ετσι προσπάθησε με παιδαγωγικό τρόπο να αντιμετωπίσει την κατάσταση ώστε να μην προκληθεί πρόβλημα στους μαθητές της και να μη στιγματίσει κάποιο παιδί. Η παιδαγωγική συμπεριφορά όμως της δασκάλας εξόργισε τον επίμονο δικαστή, ο οποίος μετά μανίας ζητούσε (και ακόμη το ζητά) να ξεμπροστιάσει η παιδαγωγός τον μαθητή μπροστά σε όλο το σχολείο, ενώ όπως έλεγαν χαρακτηριστικά γονείς του σχολείου «πάλι καλά που ο δικαστής δεν απαίτησε να κρεμάσουμε τον μαθητή στο… προαύλιο για παραδειγματισμό».
Η δασκάλα όπως ήταν φυσικό δεν μπορούσε να αντιδράσει όπως την… πρόσταξε ο δικαστής, αλλά όπως όφειλε εκ του λειτουργήματος που ασκεί. Ετσι προσπάθησε με παιδαγωγικό τρόπο να αντιμετωπίσει την κατάσταση ώστε να μην προκληθεί πρόβλημα στους μαθητές της και να μη στιγματίσει κάποιο παιδί. Η παιδαγωγική συμπεριφορά όμως της δασκάλας εξόργισε τον επίμονο δικαστή, ο οποίος μετά μανίας ζητούσε (και ακόμη το ζητά) να ξεμπροστιάσει η παιδαγωγός τον μαθητή μπροστά σε όλο το σχολείο, ενώ όπως έλεγαν χαρακτηριστικά γονείς του σχολείου «πάλι καλά που ο δικαστής δεν απαίτησε να κρεμάσουμε τον μαθητή στο… προαύλιο για παραδειγματισμό».
Τρίτη 29 Απριλίου 2014
Έχετε ένα κούτσουρο και δεν ξέρετε τι να το κάνετε;
Για πάρτε μια νόστιμη ιδέα...
Πηγή: http://theownerbuildernetwork.co
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Πρωτομαγιάτικο στεφάνι από χαρτοπετσέτες
Απλό, γρήγορο, εντυπωσιακό. Το έφτιαξε η κ. Μαρία, αγαπητή συνάδελφος. Όπως βλέπετε απαιτούνται μόνο λίγες χρωματιστές χαρτοπετσέτες και ένα χάρτινο πιάτο. Νόστιμο, έτσι;
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Οδηγίες της ΕΛ.ΑΣ. για τον «ιό» του Facebook
Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής
Αστυνομίας, ενημερώνει τους χρήστες του διαδικτύου, σχετικά με «ιό» που
διαδίδεται μέσω της ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης «Facebook».
Πιο συγκεκριμένα, αρχικά ο χρήστης λαμβάνει από έτερο χρήστη
του «Facebook» μήνυμα, το οποίο περιέχει επισυναπτόμενο αρχείο, με διαφορετικές
ονομασίες κάθε φορά, το οποίο έχοντας φαινομενικά ενδιαφέρουσα περιγραφή
προτρέπει τον χρήστη να το «ανοίξει».
Το περιεχόμενο του επισυναπτόμενου είναι συνήθως αρχείο με
ονομασία «Watch This!!!.vbs», το οποίο μόλις εκτελεστεί, εγκαθίσταται μόνιμα ο
«ιός» στο σύστημα και αποκτά τη δυνατότητα να εκτελέσει διάφορες παράνομες
ενέργειες στον υπολογιστή, εν αγνοία του χρήστη, όπως προβολή διαφημίσεων,
υποκλοπή κωδικών, εκτέλεση κακόβουλων προγραμμάτων κλπ.
Επίσης, ο ιός χρησιμοποιεί τον λογαριασμό «Facebook» του
χρήστη, προκειμένου να διαδοθεί με τη μορφή μηνύματος σε άλλους χρήστες της
συγκεκριμένης ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης.
Παρακαλούνται οι χρήστες του διαδικτύου, που έχουν λάβει
παρόμοιο μήνυμα και έχουν εκτελέσει το επισυναπτόμενο αρχείο:
«Το Ωδείο παρουσιάζει…» στην Πάτρα
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων που διοργανώνει το Δημοτικό Ωδείο υπό τον
γενικό τίτλο «Το Ωδείο παρουσιάζει…», την Τετάρτη 30 Απριλίου στις 8.00
το βράδυ στην αίθουσα συναυλιών του Δημοτικού Ωδείου Πατρών Μαιζώνος 42
& Αράτου (Παλαιό Μουσείο) θα πραγματοποιηθεί “Ρεσιτάλ βιολιού» με
τους Γιάννη και Νίκο Μαυρίδη” σε έργα των : Jean-Marie Leclair,Eugene
Ysaye & Georg Friedrich Handel.
Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Α΄Μέρος
Jean-Marie Leclair - SONATA Op.2 No.5 e moll για 2 βιολιά
Νικόλαος Μαυρίδης, Γιάννης Μαυρίδης
Eugene Ysaye - SONATA Op.27 No.1 για βιολί σόλο
Νικόλαος Μαυρίδης
Β΄Μέρος
Eugene Ysaye - SONATA a moll για 2 βιολιά
Georg Friedrich Handel
(Johan HALVORSEN) - PASSACAGLIA για 2 βιολιά
Νικόλαος Μαυρίδης, Γιάννης Μαυρίδης
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Α΄Μέρος
Jean-Marie Leclair - SONATA Op.2 No.5 e moll για 2 βιολιά
Νικόλαος Μαυρίδης, Γιάννης Μαυρίδης
Eugene Ysaye - SONATA Op.27 No.1 για βιολί σόλο
Νικόλαος Μαυρίδης
Β΄Μέρος
Eugene Ysaye - SONATA a moll για 2 βιολιά
Georg Friedrich Handel
(Johan HALVORSEN) - PASSACAGLIA για 2 βιολιά
Νικόλαος Μαυρίδης, Γιάννης Μαυρίδης
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Eκδηλώσεις Πρωτομαγιάς στην Πάτρα
Οι εκδηλώσεις θα ξεκινήσουν στις 6.00 το απόγευμα της Τετάρτης 30 Απριλίου, με την πραγματοποίηση της παρέλασης των Χορευτικών Συγκροτημάτων τα οποία θα ακολουθήσουν τη διαδρομή Πλ. Όλγας, Γούναρη με κατάληξη στην Πλ. Υψηλών Αλωνίων.
Τα δρώμενα στην Πλατεία Υψηλών Αλωνίων θα ξεκινήσουν στις 6.30 το απόγευμα με την πραγματοποίηση του Μουσικοκινητικού Παιχνιδιού από τους X-Saltibagos .Στις 7.30 το απόγευμα θα πραγματοποιηθεί η έναρξη των παραδοσιακών χορών, από συγκροτήματα της Πόλης και του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Πατρέων. Στις 9.15’ το βράδυ θ’ ακολουθήσει μουσικό πρόγραμμα από το μουσικό σχήμα «Τρίκυκλο», το οποίο θα διαρκέσει έως και τα μεσάνυχτα, ενώ παράλληλα θα πραγματοποιείται έκθεση φωτογραφίας από την Οικολογική Κίνηση Πάτρας, με θέμα «Οι προστατευόμενοι βιότοποι της Δυτικής Ελλάδας».
Στην πλατεία Ομονοίας οι εκδηλώσεις θα ξεκινήσουν στις 8.30 το βράδυ με παράσταση Καραγκιόζη από τον Χρήστο Πατρινό. Στις 9.30 το βράδυ τη σκυτάλη θα πάρει η Ορχήστρα του Γιώργου Πετρίτση.
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Ποια πρωτεύουσα της Λατινικής Αμερικής γέμισε το Μετρό της με έργα του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού ;;;
Εναν πρωτότυπο φόρο τιμής αποτίει η Χιλή στην Αρχαία Ελλάδα, καθώς, από τις 7 Μαρτίου ο σταθμός με το όνομα Grecia (Ελλάδα) στην πρωτεύουσα Σαντιάγο κοσμείται από μια έκθεση αντιγράφων του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού.
Στον σταθμό, από τον οποίο υπολογίζεται ότι περνούν καθημερινά 22.000 επιβάτες, παρουσιάζονται 23 προσκετικά επεξεργασμένα αντίγραφ από γύψο, χαλκό και ασήμι, τα οποία απεικονίζουν εμβληματικά για τον δυτικό πολιτισμό θέματα.
Ανάμεσά τους η δημοκρατία, η δικαιοσύνη και οι τέχνες, ενώ από τα εκθέματα ξεχωρίζουν ένα αντίγραφο κεφαλής του Ομήρου, πορτραίτοα αθλητών, ένα αγαλματίδιο πυγμάχου και θεατρικές μάσκες.
Το στήσιμο της έκθεσης αυτής, που αποτελεί μια από τις πρώτες προσπάθειες λειτουργίας ενός «αρχαίου μουσείου» στη Χιλή, θυμίζει έντονα την αντίστοιχη έκθεση που συναντούν οι επιβάτες στη στάση «Ακρόπολη» του αθηναϊκού μετρό.
Η δωρεά έγινε από το ελληνικό υπουργείο Πολιτισμού με πρωτοβουλία της πρεσβείας Χιλής στην Ελλάδα, της ελληνικής Πρεσβείας στη Χιλή και με τη στήριξη της Διεύθυνσης Πολιτιστικών Σχέσεων του χιλιανού Υπουργείου Εξωτερικών και του Ιδρύματος Γαβριήλ και Μαρία Μουστάκης.
Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ,
Δευτέρα 28 Απριλίου 2014
Φτιάξτε τσάντα ψωμιού από το μανίκι του παλιού σας πουκαμίσου
Αν είστε φίλοι του περιβάλλοντος και δε θέλετε να χρησιμοποιείτε πλαστικές σακούλες, για δείτε μια ωραία, πρακτική και πρωτότυπη τσάντα για να βάζετε το ψωμί σας, που μπορείτε να τη φτιάξετε πολύ εύκολα μόνοι σας κόβοντας το μανίκι από ένα παλιό πουκάμισό σας.
Θυμηθείτε μονάχα ότι το μανίκι θα πρέπει να το ράψετε από την ανάποδη για να μη φαίνονται μετά οι ραφές.
Όταν οι εκπαιδευτικοί είναι όμηροι των αξιολογήσεων
Η ετήσια θεατρική παράσταση νηπιαγωγείου της Νέας Υόρκης
ακυρώθηκε γιατί τα παιδιά θα έπρεπε "να συνεχίσουν να εργάζονται και να
διαβάζουν για να προετοιμαστούν για το Πανεπιστήμιο και την μελλοντική τους
καριέρα"! Ναι, δεν είναι φάρσα, πρόκειται για την επίσημη απόφαση του συλλόγου διδασκόντων του
σχολείου.
Η απόφαση κοινοποιήθηκε στους γονείς των παιδιών του
νηπιαγωγείου με επιστολή που εστάλη από την Ellen Best-Laimit, την επικεφαλής
του Harley Avenue Primary School που βρίσκεται στο Elwood της Νέας Υόρκης.
Συνυπογράφουν τέσσερις καθηγητές του νηπιαγωγείου, οι οποίοι
κάνουν λόγο για "χάσιμο πολύτιμου χρόνου".
Η θεατρική παράσταση ήταν προγραμματισμένη να
"ανέβει" στις 14 και 15 Μαΐου, σύμφωνα με το πρόγραμμα. Μία μητέρα
που έλαβε την επιστολή έγραψε στο Facebook ότι οι γονείς πληροφορήθηκαν
πρόσφατα ότι το θεατρικό θα ακυρωνόταν, κάτι που τους δυσαρέστησε μιας και θα
είχαν την ευκαιρία να δουν τα παιδιά τους να παίζουν στο τέλος του σχολικού
έτους.
Η Washington Post που δημοσίευσε την είδηση, προσπάθησε να επικοινωνήσει
με τους υπεύθυνους του σχολείου χωρίς όμως επιτυχία. Τελικά, μετά από
επανειλημμένες προσπάθειες, έλαβε ένα απαντητικό mail το οποίο ανέφερε:
"Ναι, το γράμμα των καθηγητών προς τους γονείς είναι
αυθεντικό. Οι καθηγητές του Harley Avenue Primary School πιστεύουν ότι αυτή είναι η καλύτερη απόφαση
για το καλό των μαθητών. Δεν έχουμε να προσθέσουμε κάτι περισσότερο,
ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον".
"Είμαστε υπεύθυνοι για την προετοιμασία των παιδιών για
το κολέγιο και την καριέρα με την πολύτιμη δια βίου μάθηση και ανάπτυξη
δεξιοτήτων και γνωρίζουμε ότι μπορούμε να κάνουμε ότι καλύτερο για αυτούς για
να γίνουν ικανοί αναγνώστες , συγγραφείς, και λύτες προβλημάτων. Ξέρουμε ότι η
απόφαση μας δεν θα ικανοποιήσει τους πάντες, αλλά έγινε έχοντας κατά νου το
καλό των μαθητών μας", αναφέρει η επιστολή επιγραμματικά.
Στην ουσία, η αλλαγή του εκπαιδευτικού συστήματος στις ΗΠΑ,
καθιστά τη ζωή των καθηγητών δυσκολότερη μιας και αξιολογούνται συνεχώς κατά τη
διάρκεια της χρονιάς με επαναλαμβανόμενα τεστ και κρίνονται από τον βαθμό
ετοιμότητας των μαθητών τους. Προφανώς, για να κερδίσουν χρόνο έναντι της
τελικής αξιολόγησης, αποφάσισαν να ακυρώσουν και την θεατρική παράσταση για να
είναι έτοιμα τα παιδιά όσο το δυνατόν καλύτερα για το τελικό τεστ από το οποίο κρίνεται
και η δουλειά των υπεύθυνων του σχολείου.
Το γράμμα:
Στις δέκα χώρες με τη μεγαλύτερη εξαθλίωση παγκοσμίως η Ελλάδα
Αγαπημένοι μου αναγνώστες, δεν ξέρω αν τα μάθατε τα νέα, αλλά τώρα μπορούμε να το πάρουμε απόφαση, αφού και επίσημα οι αναλύσεις δεδομένων σπουδαίων ινστιτούτων μας πληροφορούν ότι είμαστε από τις πλέον εξαθλιωμένες χώρες. Βέβαια τα δεδομένα που σας παραθέτω αφορούν το 2013 και δεν ξέρω αν έχουν λάβει υπόψη τους το περίφημο πρωτογενές πλεόνασμα του κ. Σαμαρά...
Σύμφωνα με έρευνα ανάλυσης δεδομένων του 2013 που δημοσιεύθηκε από το Ινστιτούτο Cato, στη λίστα των δέκα χωρών με τη μεγαλύτερη εξαθλίωση παγκοσμίως βρίσκεται και η Ελλάδα.
Η Βενεζουέλα βρίσκεται στην κορυφή με το έθνος της να συγκεντρώνει τα μεγαλύτερα ποσοστά εξαθλίωσης, ενώ ακολουθεί το Ιράν και η Σερβία. Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η Αργεντινή και ακολουθούν κατά σειρά η Τζαμάικα, η Αίγυπτος, η Ισπανία, η Ν.Αφρική, η Βραζιλία και τέλος η Ελλάδα.
Οι συνολικά 90 χώρες που περιλαμβάνονται στον "δείκτη δυστυχίας" επιλέχθηκαν με βάση τα δεδομένα του Economist Intelligence Unit και αναλύθηκαν από τον καθηγητή Steve Hanke του πανεπιστημίου Johns Hopkins. Ο τύπος που χρησιμοποιήθηκε για την κατάρτιση του καταλόγου αφορά τον πληθωρισμό, τα επιτόκια δανεισμού, τα ποσοστά ανεργίας και τη μείωση του κατά κεφαλήν ΑΕΠ από έτος σε έτος.
Ο πληθωρισμός είναι ο σημαντικότερος παράγοντας που μαστίζει τρεις από τις τέσσερις κορυφαίες χώρες που παρατίθενται. Για την Ελλάδα, ο παράγοντας που υπήρξε καθοριστικός στη διαμόρφωση της θέσης της στη λίστα ήταν η ανεργία. Αναλυτικά ο κατάλογος με τις 90 χώρες που παρουσιάζονται στην Έκθεση:
Πηγή: www.lifo.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
«Παγκόσμια Ημέρα ευαισθητοποίησης κατά του θορύβου» & «Εορτασμός Διεθνούς Ημέρας Μουσείων»
«Μουσική-Ήχος-Φυσική» &
«Στους Ορίζοντες της Φυσικής»
Με την Ημερίδα «Μουσική-Ήχος-Φυσική», το Σάββατο 3 Μαϊου
2013, στις 19.30, το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών
εγκαινιάζει την έκθεση «Στους Ορίζοντες
της Φυσικής» στο πλαίσιο του «Παγκόσμια Ημέρας ευαισθητοποίησης κατά του
θορύβου» & του «Εορτασμού της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων». Η Ημερίδα
συνδιοργανώνεται με τη Διεύθυνση Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Αχαΐας - ΕΚΦΕ
Αχαΐας & Τμήμα Πολιτιστικών Θεμάτων και το Γαλλικό Ινστιτούτο Πάτρας
Ομιλίες θα ακουστούν από τους Ευάγγελο Βιτωράτο, Καθηγητή
Τμήμα Φυσικής, Διευθυντή ΜΕΤ Π.Π. «H Μουσική μέσα από τη Φυσική», Γιάννη
Μουρτζόπουλο, καθηγητή, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Η/Υ ΠΠ
«Ήχος στο Διάστημα» και Δημήτρη Σκαρλάτο, καθηγητή, Τμήμα Μηχανολόγων και
Αεροναυπηγών Μηχανικών Π.Π. «Ηχορρύπανση. Ένας ύπουλος ρύπος». Θα ακολουθήσει
συναυλία με τον εξαιρετικό Κιθαριστή Δημήτρη Μακρή με συμμετοχή μαθητριών του,
Ευγενική προσφορά του Ωδείου Φ. Νάκας και θα τελειώσει με ξεναγήσεις στην περιοδική
έκθεση «Οι Ορίζοντες της Φυσικής» &
στη μόνιμη έκθεση του Μ.Ε.Τ. Οι
συμμετέχοντες στην Ημερίδα θα λάβουν Βεβαίωση Συμμετοχής
Ημερίδα: "Ομοφοβία και Τρανσφοβία στην Εκπαίδευση, παιδιά - γονείς - εκπαιδευτικοί"
Παρασκευή 2 Μαΐου 2014,
στο 66ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών
Η ημερίδα διοργανώνεται από την ομάδα "Ομοφοβία και
Τρανσφοβία στην Εκπαίδευση" (βλ.ιστοσελίδα: www.omofovia.gr) σε συνεργασία
με:
το Σχολείο
Παιχνιδιού - Εργαστήρι Πολιτιστικής Εκπαίδευσης,
τη Ζωντανή
Βιβλιοθήκη - Human Library Greece και
το Σύλλογο
Διδασκόντων 66ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών
Σκοπός της ημερίδας είναι να ανοίξει γόνιμο διάλογο γύρω από
αυτό το θέμα, το οποίο απασχολεί σοβαρά τα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο χώρο
της εκπαίδευσης.
Πρόγραμμα Ημερίδας
1ος Λαϊκός Αγώνας Δρόμου Εγλυκάδας
Τετρακόσιοι και πλέον δρομείς κάθε ηλικίας, κυρίως νέοι και παιδιά, έλαβαν μέρος στον 1ο Λαϊκό Αγώνα Δρόμου που διοργάνωσε η ενορία του Αγίου Ανδρέου Εγλυκάδος, υπό την αιγίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών και τις ευλογίες του Σεβασμιωτάτου κ.κ. Χρυσοστόμου εις μνήμην του αοιδίμου Ιερέως π. Δημητρίου Αθανασόπουλου, οποίος πριν από λίγους μήνες έφυγε από τον κόσμο αυτό.
Το όλο κλίμα ενθουσιαστικό και συγκινητικό.
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρών κ.κ. Χρυσόστομος χαιρέτησε με θερμά λόγια την εκδήλωση και συνεχάρη τον εφημέριο και τους συνεργάτες του και συνδιοργανωτές της πρωτότυπης και πρωτοπόρας αυτής εκδηλώσεως και ευχαρίστησε και επήνεσε τους συμμετέχοντες αθλητές, στους οποίους επέδωσε τους επαίνους και από μίαν εικόνα της Παναγίας.
Στην εκδήλωση ετιμήθησαν οι δύο παλαιοί Πατρινοί Μαραθωνοδρόμοι, οι Νικόλαος Αργυρόπουλος και Θεοφάνης Τσιμιγκάτος, ο πρωταθλητής του βάδην Ιωάννης Καυκάς, ο 3ος παγκόσμιος Πρωταθλητής στα διακόσια μέτρα Γεώργιος Παναγιωτόπουλος και η εν ενεργεία αθλήτρια της Κολύμβησης και 1η Μεσογειονίκης το 2013, Θεοδώρα Δράκου.
Το πρώτο βραβείο στους άνδρες, δόθηκε εις μνήμην του Εγλυκαδιώτη 3ου Βαλκανιονίκη Πέτρου Παπαγεωργίου, ο οποίος εκοιμήθη εξ αιτίας τροχαίου ατυχήματος σε ηλικία 27 ετών.
Στους άνδρες οι δέκα πρώτοι ήσαν:
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ - ΠΟ.Κ.Ε.Π.Ε.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
Πολιτιστική Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης - ΠΟ.Κ.Ε.Π.Ε
Πολιτιστική Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης - ΠΟ.Κ.Ε.Π.Ε
"Ψυχική Υγεία των Παιδιών στην Κοινωνία της Κρίσης
Ο ρόλος των γονιών και των εκπαιδευτικών"
Ο ρόλος των γονιών και των εκπαιδευτικών"
Σάββατο 10 & Κυριακή 11 MAΪOY 2014
AUDΙTORIUM, Σίνα 2-4, Αθήνα
Πληροφορίες: Βικτ Κοντογιάννη, Γεν. Γραμματέας ΠΟ.Κ.Ε.Π.Ε:
Τηλέφωνο: 210 3464785, 6-8 μμ
Email: pokepe2005@yahoo.gr
Site: www.pokepenet.wordpress.com
Συμπληρώστε την αίτηση συμμετοχής που θα βρείτε στο site: www.pokepenet.wordpress.com και αποστείλετέ την ηλεκτρονικά στο: pokepe2005@yahoo.gr
Αναρτήθηκε από ΓΑΝ. ΠΑΝ.
Πώς να επανακινήσετε τους μαθητές σας μετά τις διακοπές των εορτών
Η επιστροφή στο σχολείο, μετά τις διακοπές, είναι δύσκολη
για τους περισσότερους μαθητές. Μετά από δύο εβδομάδες ξεκούρασης, παιχνιδιού, φαγητού και
καλοπέρασης, η προοπτική της βύθισης στη σχολική ρουτίνα είναι δύσκολα αποδεκτή
από τα παιδιά. Ως δάσκαλοι, είναι σπουδαίο αλλά και επιβεβλημένο να βρούμε
τρόπους ώστε να παρακινήσουμε τους μαθητές μας, μετά το μακρύ διάλειμμα των
διακοπών, να επανέλθουν στην σχολική ζωή και στα καθήκοντά τους.
Η διαδικασία δεν είναι δύσκολη, είναι λίγο πολύ κοινή, και
περιλαμβάνει βραχυπρόθεσμους στόχους με συναρπαστικό υλικό, όπως μικρές
εργασίες που χρησιμοποιούν την νέα τεχνολογία. Μία μικρή σειρά από μικρές εργασίες θα επαναδραστηριοποιήσει
και τους λιγότερο δραστήριους μαθητές.
1. Βραχυπρόθεσμοι στόχοι
Είναι απαραίτητοι γιατί διευκολύνουν τους μαθητές να
επιστρέψουν στα καθήκοντά τους.
Οι βραχυπρόθεσμοι στόχοι πρέπει να είναι ανάλογοι με το πόσο
χρονικό διάστημα έλειψαν οι μαθητές. Ένα καλό ξεκίνημα είναι μία επίσκεψη σε
έναν ενδιαφέροντα χώρο και η εκπόνηση μιας εργασίας που έχει σχέση με τον χώρο.
Άλλη μία ιδέα είναι να ασχοληθείτε για λίγο με κάτι που
εκπονήσατε ήδη, πριν από τις διακοπές.
Με τον τρόπο αυτό θα ανακτήστε την χαμένη σας ταχύτητα.
2. Βρείτε κάτι συναρπαστικό
Τέτοιο μπορεί να είναι ένα ντοκιμαντέρ που μπορεί να
προβληθεί στην τάξη και να αποτελέσει τη βάση μιας εργασίας, ή κάποιο
ενδιαφέρον γεγονός που συνέβη κατά τη διάρκεια των διακοπών και που μπορεί,
επίσης, να γίνει αντικείμενο εργασίας.
3. Ξεκινήστε με κάτι μικρό
Αυτό που εμείς θεωρούμε μικρό και ασήμαντο μπορεί να είναι
μεγάλο και σημαντικό για τα παιδιά. Παρακινείστε τους μαθητές σας να
ανταλλάξουν, μέσα από τους δρόμους της κοινωνικής δικτύωσης, τις εμπειρίες που
βίωσαν τα Χριστούγεννα, καθώς και τι περιμένουν από το νέο έτος.
Άλλες δραστηριότητες μπορεί να περιλαμβάνουν παρουσίαση
βιβλίων ή παραμυθιών που έχουν διαβάσει τα παιδιά τις ημέρες που ήταν στο σπίτι
ή ο σχολιασμός μίας ταινίας ή ενός ντοκιμαντέρ που είδαν στην τηλεόραση.
Κυριακή 27 Απριλίου 2014
Έρχεται το "Νέο Σχολείο" και το "myschool"
Σημαντικές αλλαγές για μαθητές και εκπαιδευτικούς θα γίνουν από
τον Σεπτέμβριο
Το «Νέο Σχολείο» και το «myschool» είναι οι δύο πιο
σημαντικές πρωτοβουλίες, που εισάγονται στον χώρο τής Εκπαίδευσης, από τον
Σεπτέμβριο, με τη μεν πρώτη, να αφορά σε αλλαγές σε Δημοτικό, Γυμνάσιο και
Λύκειο, και τη δε δεύτερη, να αποτελεί ένα καινοτόμο, Πανευρωπαϊκό «εργαλείο»
για όλα τα επίπεδα και όλους τους εμπλεκόμενους Φορείς και τις Μονάδες τής
Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Πότε θα χτυπήσει το κουδούνι κατά τη νέα Σχολική Χρονιά; Στις 5 αντί στις 11 Σεπτεμβρίου θα χτυπάει το κουδούνι τής νέας Σχολικής Χρονιάς, σύμφωνα με το epoli και τα μαθήματα θα τελειώνουν στις 15 Ιουνίου για τα Δημοτικά Σχολεία, στις 31 Μαΐου για τα Γυμνάσια και τις Α' και Β' τάξεις τού Λυκείου, ενώ στις 21 Μαΐου για τη Γ' Λυκείου, λόγω των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
Τί είναι το «myschool»;
Είναι το νέο ηλεκτρονικό χρονοδιάγραμμα διαχείρισης τού ανθρωπίνου δυναμικού, αλλά και ένα βασικό εργαλείο, που θα βοηθήσει στον προγραμματισμό τής νέας Σχολικής Χρονιάς.
Μέσω του «myschool» το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων φιλοδοξεί να «χτυπήσει» τη γραφειοκρατία σε όλα τα επίπεδα τής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς επίσης, και να προχωρήσει στον εξορθολογισμό και την αποτελεσματικότερη χρήση των διαθέσιμων πόρων (ανθρωπίνων και μη) με παράλληλη αύξηση τής διαφάνειας.
Πότε θα χτυπήσει το κουδούνι κατά τη νέα Σχολική Χρονιά; Στις 5 αντί στις 11 Σεπτεμβρίου θα χτυπάει το κουδούνι τής νέας Σχολικής Χρονιάς, σύμφωνα με το epoli και τα μαθήματα θα τελειώνουν στις 15 Ιουνίου για τα Δημοτικά Σχολεία, στις 31 Μαΐου για τα Γυμνάσια και τις Α' και Β' τάξεις τού Λυκείου, ενώ στις 21 Μαΐου για τη Γ' Λυκείου, λόγω των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
Τί είναι το «myschool»;
Είναι το νέο ηλεκτρονικό χρονοδιάγραμμα διαχείρισης τού ανθρωπίνου δυναμικού, αλλά και ένα βασικό εργαλείο, που θα βοηθήσει στον προγραμματισμό τής νέας Σχολικής Χρονιάς.
Μέσω του «myschool» το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων φιλοδοξεί να «χτυπήσει» τη γραφειοκρατία σε όλα τα επίπεδα τής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς επίσης, και να προχωρήσει στον εξορθολογισμό και την αποτελεσματικότερη χρήση των διαθέσιμων πόρων (ανθρωπίνων και μη) με παράλληλη αύξηση τής διαφάνειας.
Σπιτάκι από χαρτόκουτα
Για να γίνει διώροφο χρειάζεστε δύο ίδια χαρτόκουτα. Κόψτε παράθυρα και πόρτες σύμφωνα με τη φαντασία σας. Φτιάξτε τη σκεπή. Κόψτε τον πάτο του πρώτου ορόφου, σπρώξτε μέσα τα αυτιά του ισογείου και κολλήστε τα με σιλικόνη. Για πιο χαρούμενη νότα κολλήστε στα παράθυρα χρωματιστή ζελατίνα. Τέλειο για να κρύβετε παλιά περιοδικά και εφημερίδες, αν κόψετε και τον πάτο του ισογείου. Δε χρειάζεται καν βάψιμο.
Πηγή: http://www.prakticideas.com
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Αρχιτέκτονες της φύσης
Δείτε καταπληκτικά αρχιτεκτονικά
αριστουργήματα και θαυμάστε το ταλέντο των μικρών αρχιτεκτόνων της φύσης! |
Η φωλιά του Bowerbird στα βουνά Arfak της Ινδονησίας είναι ένα σύνθετο αρχιτεκτονικό αριστούργημα, που χτίζεται για να προσελκύσει το θηλυκό . Ο πύργος, που οι ντόπιοι ονομάζουν γαϊτανάκι, κατασκευάζεται γύρω από ένα λεπτό κορμό . Οτιδήποτε έχει εντυπωσιακά χρώματα χρησιμοποιείται για να διακοσμήσει το οικοδόμημα: άνθη , καρποί, φύλλα, μανιτάρια, βρύα, ακόμη και τα σκουπίδια που άφησαν πίσω τους οι άνθρωποι. |
Με μεγάλη επιδεξιότητα , οι υφαντές baya στη Ναμίμπια κατασκευάζουν τις φωλιές τους από λεπτές λεπίδες χόρτου . Οι μίσχοι δαγκώνονται και στη συνέχεια χρησιμοποιούνται για την ύφανση της φωλιάς, όσο είναι ακόμη φρέσκοι. Μετά από ένα σύντομο χρονικό διάστημα, ο τροπικός ήλιος στεγνώνει το πράσινο χόρτο και το σκληραίνει και η φωλιά αλλάζει χρώμα . |
Μια τεράστια φωλιά μυρμηγκιών σε δάσος στο Hessen της Γερμανίας. Σε σύγκριση με το μέγεθος του σώματός τους, μόνο ένα εκατοστό, τα κοκκινομέρμηγκα χτίζουν στ' αλήθεια ουρανοξύστες. Στο εσωτερικό του πύργου , υπάρχει ένα πολύπλοκο σύστημα διαδρομών έτσι ώστε να μην μπορεί να εισχωρήσει το νερό. Για να φτιάξουν αυτές τις φωλιές τα μυρμήγκια συχνά μεταφέρουν υλικά που ζυγίζουν 40 φορές το βάρος του σώματός τους. |
Συνήθειες ευτυχισμένων ανθρώπων
Αν και η ευτυχία είναι ένα ζήτημα καθαρά υποκειμενικό, δείτε τι κάνουν οι λεγόμενοι ευτυχισμένοι άνθρωποι και πάρτε ένα μικρό παράδειγμα για να προσπαθήσετε να βελτιώσετε και σεις την καθημερινή σας ζωή.
1. Κάνουν παρέα με άλλους ευτυχισμένους ανθρώπους, γιατί, φίλοι μου, η
ευτυχία είναι μεταδοτική!
2. Χαμογελούν ειλικρινά, αφού ξέρουν ότι το να χαμογελάς
όταν δεν το εννοείς, μπορεί να σου χαλάσει την διάθεση. Ρίχνουν πίσω λοιπόν, τα διάφορα σπαστικά καθημερινά προβλήματα και χαμογελούν ειλικρινά.
3. Ξέρουν πώς να ξεπεράσουν μια αποτυχία και
"δουλεύουν" την ανθεκτικότητά τους στις μικρές καθημερινές αποτυχίες που μπορούν να τους συμβούν.
4. Προσπαθούν να είναι ευτυχισμένοι. Το να προσπαθήσεις από
το να περιμένεις να σου έρθει ουρανοκατέβατο μπορεί πραγματικά να βοηθήσει.
5. Έχουν επίγνωση του καλού, παίρνουν πολλές μικρές
ανταμοιβές κατά τη διάρκεια της ημέρας και δίνουν μεγάλη προσοχή στις μικρές
νίκες τους.
6. Εκτιμούν τις μικρές χαρές, όπως ένα παγωτό χωνάκι, ένα γλυκό φιλί και χάδι, μια ωραία συζήτηση με ένα φίλο.
7. Αφιερώνουν μερικό από το χρόνο τους στους άλλους. Έχει αποδειχθεί ότι οι
άνθρωποι που εθελοντικά βοηθούν άλλους είναι πιο ευτυχισμένοι, έχουν καλύτερη
σωματική υγεία και λιγότερη κατάθλιψη!
8. Καμιά φορά χάνουν την αίσθηση του χρόνου και αφήνουν μια
δραστηριότητα που τους ευχαριστεί να τους παρασύρει.
9. Κάνουν πολλές φορές ουσιαστικές συζητήσεις με τους φίλους τους
καθώς έρευνες λένε ότι όσοι το κάνουν αυτό βιώνουν περισσότερα αισθήματα
ικανοποίησης.
10. Ξοδεύουν χρήματα για άλλους ανθρώπους. Αν και πιστεύεται
ότι τα χρήματα δεν φέρνουν την ευτυχία, τα χρήματα που δαπανούμε για άλλους
ανθρώπους έχουν πιο άμεση επίδραση στην ευτυχία μας, από όταν τα ξοδεύουμε για
τον εαυτό μας.
11. Βλέπουν την θετική πλευρά της ζωής, το μυαλό τους δεν πάει στο κακό και διακρίνουν την καλή πλευρά των ανθρώπων.
12. Κρατούν τις σχέσεις τους ζωντανές και προτιμούν να
επισκεφθούν κάποιον από το να του μιλήσουν στο τηλέφωνο ή να του στείλουν μηνύματα.
13. Είναι καλοί ακροατές, δεν κλείνονται στον εαυτό τους και στις σκέψεις τους και αυτό τους βοηθά να είναι άνθρωποι θετικοί, χαρούμενοι και πιο ευτυχισμένοι.
14. Αναγνωρίζουν την δύναμη της μουσικής και την εκτιμούν.
15. Κλείνουν συχνά τον ηλεκτρονικό
υπολογιστή, το κινητό, την τηλεόραση και προτιμούν την άμεση επαφή με τον συνάνθρωπο.
16. Η γυμναστική είναι στις προτεραιότητες τους.
17. Ο διαλογισμός, οι πνευματικές και θρησκευτικές
αναζητήσεις αποτελούν ευτυχισμένες συνήθειες, στιγμές στοχασμού και ηρεμίας.
18. Βγαίνουν συχνά βόλτες στη φύση.
19. Εκτιμούν έναν καλό ύπνο, καθώς μπορεί να βοηθήσει έναν
αγχωτικό άνθρωπο να ηρεμήσει ή να αποκτήσει μεγαλύτερη συναισθηματική
σταθερότητα.
20. Kάνουν αστεία με όλα και όλους και περισσότερο με τον ευατό τους και γελάνε περισσότερο, καθώς ξέρουν ότι το γέλιο είναι το καλύτερο
φάρμακο.
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Πως θα αξιολογηθούν δάσκαλοι και καθηγητές
Την ίδια στιγμή, οι συνδικαλιστές της ομοσπονδίας των καθηγητών δημόσιων σχολείων (ΟΛΜΕ) παρεμπόδιζαν τις σχετικές διαδικασίες με κατάληψη χώρων του υπουργείου και κινητοποιήσεις. Καθώς στην επόμενη φάση η επιμόρφωση και η αξιολόγηση...αποκεντρώνονται, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες του «Βήματος», σε περιπτώσεις που εμποδίζεται από αντιδρώντες η διαδικασία θα γίνεται εξ' αποστάσεως και ηλεκτρονικά.
Ως τον Ιούνιο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η επιμόρφωση και των 12.000 διευθυντών των σχολείων, με στόχο ως το 2015 να έχουν αξιολογηθεί παράλληλα με τα στελέχη της εκπαίδευσης όλοι οι δάσκαλοι και οι καθηγητές των δημόσιων σχολείων της χώρας.
Όπως προβλέπει ο σχετικός νόμος, στις κρίσεις για τα νέα στελέχη της εκπαίδευσης που θα γίνουν την επόμενη χρονιά η αξιολόγηση των υποψηφίων πλέον θα είναι απαραίτητη προϋπόθεση: Σε όλες τις περιπτώσεις αξιολόγησης ή προαγωγής τα τυπικά κριτήρια (τίτλοι σπουδών, προσόντα, συνέντευξη) θα κατέχουν το 60% κριτηρίων επιλογής και η αξιολόγηση το 40%.
Κάντε κλικ για μεγέθυνση:
Πηγές: http://www.enikos.gr, ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Βάψτε ρύζι και ζυμαρικά
Το βαμμένο ρύζι και τα ζυμαρικά είναι πολύ όμορφα για τα παιδικά κολλάζ και το παιχνίδι το παιδιών. Επίσης το βαμμένο ρύζι είναι τέλειο και για γάμους! Δείτε πώς μπορείτε να τα βάψετε.
Χρειάζεστε
ρύζι γλασέ χύμα για να σας έρθει πιο φθηνό ή ζυμαρικά και χρώματα
ζαχαροπλαστικής που δεν είναι τοξικά, αν και μπορείτε να χρησιμοποιήσετε
οποιαδήποτε χρώματα με βάση το νερό. Μπορείτε να βρείτε χρώματα
ζαχαροπλαστικής σε πολύ καλές τιμές ΕΔΩ.
Βάζετε
το ρύζι σε σακουλάκια φαγητού, ρίχνετε μερικές σταγόνες χρώματος μέσα
και λίγο λευκό ξύδι (θα βοηθήσει το χρώμα να απλωθεί πιο εύκολα). Δένετε
το σακουλάκι κόμπο και αρχίζετε να ταρακουνάτε και να ανακατεύετε μέχρι
να απλωθεί το χρώμα σε όλο το ρύζι ή τα ζυμαρικά. Εδώ κάντε κάποιες
δοκιμές. Αν σας βγαίνει αχνό το χρώμα προσθέστε κι άλλο ή αν δεν
απλώνεται εύκολα προσθέστε ξύδι. Όταν πετύχετε το αποτέλεσμα που θέλετε
απλώνετε το υλικό κάπου, ας πούμε σε ένα αλουμινένιο τεψάκι και το
αφήνετε αρκετές ώρες να στεγνώσει.
Μπορείτε
να φτιάξετε διάφορα χρώματα και να έχετε αποθέματα από διάφορα χρώματα
για τις κατασκευές που θα χρειαστείτε να κάνετε μέσα στη χρονιά. Ή να
γεμίσετε ένα μεγάλο δοχείο με χρωματισμένο ρύζι όπου τα παιδιά θα
μπορούν να παίζουν.
Φωτό: http://www.racheldomesticated.com/2012/07/rainbow-rice.html |
Φωτό: http://www.growingajeweledrose.com/2013/10/how-to-make-rainbow-rice.html |
Φωτό: http://www.gonnatakeyouthere.com/2013/01/18/rainbow-pasta-craft/ |
Σάββατο 26 Απριλίου 2014
«Σχολείο στα σύννεφα» ή… μια ελπίδα μάθησης για φτωχούς μαθητές!
Το φιλόδοξο πρόγραμμα που εκπόνησε πειραματικά το 2000 ο
Ινδός ακαδημαϊκός Sugata Mitra, δίνοντας έναν υπολογιστή στους μαθητές ενός
σχολείου και λέγοντάς τους να τον χρησιμοποιήσουν όπως αυτοί νομίζουν, παίρνει
«σάρκα και οστά» σχεδόν σε όλη την Ινδία…
Πριν πέντε χρόνια ο 13χρονος Ινδός μαθητής Khan, από την
πόλη Hyderabad, δεν είχε καμία ελπίδα για να μορφωθεί και να περάσει το κατώφλι
ενός πανεπιστημίου, αλλά διέθετε και ελάχιστη πληροφόρηση για το τι γίνεται
στον υπόλοιπο κόσμο.
Όταν ένας υπολογιστής έκανε την εμφάνισή του στο σχολείο του
μικρού Ινδού, ο ίδιος και οι συμμαθητές του μπήκαν στο πρόγραμμα του
ακαδημαϊκού Sugata Mitra, με βάση το οποίο οι μικροί και φτωχοί μαθητές
γνωρίζουν ένα «δάσκαλο» στην άλλη άκρη του κόσμου. Ο μέντορας, ο οποίος είναι
συνήθως εκπαιδευτικός, επικοινωνεί με τα παιδιά δίνοντας συμβουλές και
πληροφορίες σε όσα θέματα τα παιδιά τις χρειάζονται.
Αν όλα αυτά ακούγονται απλά για τον δυτικό πολιτισμό, ένα
παιδί σαν τον Khan, ορφανό από πατέρα και από εξαιρετικά φτωχή οικογένεια,
βρήκε στο πρόσωπο της συνταξιούχου εκπαιδευτικού, της 60χρονης Βρετανίδας, Liz
Fewings, ένα πολύτιμο σύμβουλο και έναν μέντορα με τον οποίο μπορούσε να
μοιραστεί τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς του.
Πέντε χρόνια μετά, ο Khan είναι φοιτητής της Ιατρικής! Το
πρόγραμμα βοήθειας από απόσταση άλλαξε για πάντα την προδιαγεγραμμένη -από το
σύστημα με τις ινδικές κάστες- ζωή του. Ο Khan, που ζει πλέον στις Φιλιππίνες
παραδέχθηκε ότι χάρη στην καθημερινή του επικοινωνία με την κυρία Fewings,
κατόρθωσε να βελτιώσει τα Αγγλικά του και να πάρει τις σωστές πληροφορίες για
δίδακτρα και διαμονή σε πανεπιστήμια του εξωτερικού.
Ανάλογες περιπτώσεις όπως του Khan είναι και άλλων παιδιών
στην Ινδία, αφού το project του καθηγητή Mitra αναπτύσσεται σε πολλές πόλεις της
Ινδίας, όπου σχολεία εξοπλίζονται με υπολογιστές και οι μαθητές ανακαλύπτουν
τους μέντορές τους στην άλλη άκρη της γης.
ΔΟΕ ΔΟΕ είσαι εδώ;
Γράφει η Αναστασία Καλαφάτη
Αγαπητή ΔΟΕ, Διαβάζω στην τελευταία ανακοίνωση της ομοσπονδιας:
«Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία του για την άδικη
και πέρα από κάθε λογική κοινή υπουργική απόφαση Κ.Υ.Α. 2/24529/0022
(ΦΕΚ 928/Β-14-4-2014), την οποία συνυπογράφουν ο Υπουργός Διοικητικής
Μεταρρύθμισης Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Υπουργός Οικονομικών Χρήστος
Σταϊκούρας.
Με την απόφαση αυτή αφαιρείται από τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι οποίοι είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου, η δυνατότητα αναγνώρισης των τίτλων αυτών για τη μισθολογική τους εξέλιξη κάτι που δικαιούνταν σύμφωνα με παλαιότερη απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών.
Με την απόφαση αυτή αφαιρείται από τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι οποίοι είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου, η δυνατότητα αναγνώρισης των τίτλων αυτών για τη μισθολογική τους εξέλιξη κάτι που δικαιούνταν σύμφωνα με παλαιότερη απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών.
Η νέα ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία " ...Επιπλέον, κάτοχοι
διδακτορικού ή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών μπορούν να προσμετρήσουν
τους εν λόγω τίτλους για μισθολογική εξέλιξη από την ημερομηνία
πρόσληψης τους, με την απαραίτητη προϋπόθεση και μόνο οι ανωτέρω τίτλοι
να έχουν αποτελέσει τυπικό προσόν για την πρόσληψη αυτών..." , είναι
εξαιρετικά δυσμενής για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που, με εξαίρεση
κάποιες περιπτώσεις στην Ειδική Αγωγή, δεν προσλαμβάνονται με τυπικό
προσόν διορισμού κάποιον μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο. Το Δ.Σ. της
Δ.Ο.Ε. ζητά την άμεση ανάκληση της παραπάνω ρύθμισης και την άμεση
παρέμβαση του Υπουργού Παιδείας σε αυτήν την κατεύθυνση».
Ως αναπληρώτρια αισθάνομαι περήφανη και ασφαλής, αφού εκφράζεις έντονη
διαμαρτυρία και ζητάς ανάκληση της απόφασης. Για πολλοστή φορά το
Υπουργείο Παιδείας αποδεικνύει πως αντιμετωπίζει τους αναπληρωτές ως
εκπαιδευτικούς β’ κατηγορίας, προωθώντας την ήδη υφιστάμενη διαίρεση του
κλάδου και μη επιτρέποντάς τους να αναγνωρίσουν μισθολογικά τους
μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους τους. Σε μια χρονική συγκυρία
στην οποία η αξιολόγηση ευαγγελίζεται την επικράτηση των «άξιων» και
«ικανών», το Υπουργείο αρνείται στην ουσία να αναγνωρίσει τα προσόντα
των εκπαιδευτικών του που το ίδιο απαιτεί, χωρίς κανένα επιχειρημα ως
συνήθως.
«΄Αλλο εκπαιδευτική αξιολόγηση και άλλο αυταρχισμός»
Τέσσερα χρόνια Μνημόνιο, τέσσερα χρόνια η Παιδεία στο γύψο.
Ο Δημήτρης Μπράτης, αιρετός στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας
Εκπαίδευσης (ΚΥΣΠΕ) και πρώην πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας,
μιλάει για «κατάλυση κάθε έννοιας δικαίου», «αδιαφάνεια και ρουσφετολογική
πολιτική» από πλευράς του υπουργείου Παιδείας και σχολιάζει τα ζητήματα που
«καίνε» τους εκπαιδευτικούς.
- Μεγάλη αναταραχή επικρατεί στο χώρο της εκπαίδευσης.
Υπάρχει κάποια «ανοιχτή πόρτα διαλόγου» μεταξύ υπουργείου Παιδείας και
εκπαιδευτικών;
«Το υπουργείο Παιδείας έχει κλείσει κάθε πόρτα διαλόγου με
τους εκπαιδευτικούς και ακολουθεί την πρακτική του "αποφασίζομεν και
διατάσσομεν", προσπαθώντας ταυτόχρονα να στοχοποιήσει τους εκπαιδευτικούς
απέναντι στην ελληνική κοινωνία. Η φετινή χρονιά ήταν από τις χειρότερες στο
χώρο της εκπαίδευσης. Πρώτη φορά έγιναν απολύσεις εκπαιδευτικών στη
Δευτεροβάθμια, διαθεσιμότητες, υποχρεωτικές μετατάξεις, αξιολόγηση -
χειραγώγηση και τόσα άλλα που ήρθαν να συσσωρευτούν στα αποτελέσματα των αντιεκπαιδευτικών
πολιτικών των τελευταίων ετών. Εξ όσων γνωρίζω η ΔΟΕ έχει ζητήσει πολλές φορές
συνάντηση με τον κ. Αρβανιτόπουλο, κάτι που ο υπουργός δεν έχει κάνει
αποδεκτό».
- Επειτα από 32 χρόνια εφαρμόζεται ξανά η αξιολόγηση των
εκπαιδευτικών. Είναι αλήθεια ότι οι εκπαιδευτικοί είναι αντίθετοι σε κάθε μορφή
αξιολόγησης;
«Στην εκπαίδευση δεν είχαμε ποτέ εκπαιδευτική αξιολόγηση.
Αυτό που είχαμε από το 1830 μέχρι το 1982 ήταν ο επιθεωρητισμός και ο
αυταρχισμός που καταργήθηκε με το Ν 1304/82 μέσα από τους διαχρονικούς αγώνες
του κλάδου. Οι αγώνες αυτοί συνεχίστηκαν και μετά το ξήλωμα των επιθεωρητών και
του επιθεωρητισμού και από τότε δεν επέτρεψαν σε κανέναν, από όσους το
προσπάθησαν, να επαναφέρει τον σκοταδισμό στο Δημόσιο Σχολείο.
«Τεράστια κενά, εκτός από τις μηδενικές προσλήψεις,
δημιουργούν οι ρουσφετολογικές αποσπάσεις σε γραφεία και φορείς, σε βουλευτές,
ακόμη και σε ιερές μητροπόλεις», λέει ο Δημήτρης Μπράτης «Τεράστια κενά, εκτός
από τις μηδενικές προσλήψεις, δημιουργούν οι ρουσφετολογικές αποσπάσεις σε
γραφεία και φορείς, σε βουλευτές, ακόμη και σε ιερές μητροπόλεις», λέει ο
Δημήτρης Μπράτης Αυτό που προωθεί ως αξιολόγηση ο κ. Αρβανιτόπουλος είναι ακόμη
χειρότερο από τον επιθεωρητισμό του παρελθόντος. Μάλιστα οι ποσοστώσεις που
προβλέπονται αποτελούν παγκόσμια πρωτοτυπία. Ο κλάδος μας, αντίθετα με ό,τι
ισχυρίζονται μερικοί, έχει συγκεκριμένες προτάσεις για την αξιολόγηση από το
1993 μέχρι και σήμερα οι οποίες έχουν κατατεθεί στο υπουργείο Παιδείας. Λέμε
ναι στην αξιολόγηση-αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου που δεν θα έχει
τιμωρητικό χαρακτήρα και δεν θα συνδέεται με τη μισθολογική και βαθμολογική
εξέλιξη του εκπαιδευτικού αλλά θα λειτουργεί ως διαδικασία ανατροφοδότησης και
θα συνδέεται με την επιμόρφωση».
Τετάρτη 23 Απριλίου 2014
Ο Δάσκαλος που Ταξίδευε Πολύ
Μια πολύ ωραία αναδρομική παρουσίαση διάβασα στην ιστοσελίδα vice.com για τα ταξίδια του εκλεκτού συνάδελφου Δημήτριου Κουτάντου, που αφιέρωσε τα τελευταία 20 χρόνια της ζωής του στη συλλογή εμπειριών επισκεπτόμενος περισσότερες από 120 χώρες και την μετάδοσή τους σε όλους εμάς. Γνωρίστε τον κι εσείς στο παρακάτω άρθρο.
Αυτός ο δάσκαλος από την Κρήτη εδώ και είκοσι χρόνια έχει
γυρίσει όλες τις ηπείρους και έχει επισκεφθεί περισσότερες από 120 χώρες του
πλανήτη. Έχει φίλους ιθαγενείς από την Παπούα Γουινέα, από την φυλή των Μασάϊ,
έχει θερίσει ρύζι στην Ινδία, έχει κάτσει στη θέση του δασκάλου στην Κεράλα της
Ινδίας, έχει ζήσει στη ζούγκλα του Αμαζόνιου, έχει ζήσει από κοντά τις αλλαγές
του περιβάλλοντος στην Ανταρκτική και στην πλατεία Μπολίβαρ του Καράκας θεώρησε
δεδομένο ότι θα φάει σφαίρα την ώρα που το’ βαζε στα πόδια. «Τώρα θα δω πως
είναι να πεθαίνεις», σκέφτηκε, αλλά τη γλίτωσε.
Ο Δημήτρης Κουτάντος είναι ο πλέον πολυταξιδεμένος
εκπαιδευτικός της Ελλάδας, ο οποίος προσπαθεί να μεταδώσει τις εμπειρίες από
κάθε ταξίδι στους μαθητές του, να δημιουργήσει δηλαδή τις νέες γενιές των
«πολιτών του κόσμου».
Αντισταθείτε!
Το νέο διαφημιστικό σπότ του Συνεταιρισμού Καταναλωτών ΙΝΚΑ απλά συγκλονίζει....
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Το βραβείο Πούλιτζερ 2014 στη Ντόνα Ταρτ για την «Καρδερίνα»
Το βραβείο Πούλιτζερ Μυθοπλασίας απονεμήθηκε στο βιβλίο "Η Καρδερίνα" της Ντόνα
Ταρτ, γιατί -σύμφωνα με το σκεπτικό της επιτροπής- είναι ένα
εξαιρετικά καλογραμμένο μυθιστόρημα ενηλικίωσης με άψογα δομημένους χαρακτήρες, το οποίο παρακολουθεί την αναπάντεχη σύνδεση της ζωής ενός ορφανού αγοριού με ένα διάσημο μικρό πίνακα που γλίτωσε από την καταστροφή. Ένα μυθιστόρημα που κεντρίζει τη σκέψη και συγκινεί την
καρδιά.
Στα δεκατρία του, ο Θίο Ντέκερ, γιος μιας αφοσιωμένης
μητέρας και ενός ασυλλόγιστου, κατά κύριο λόγο απόντα πατέρα, επιζεί ως εκ
θαύματος από ένα τραγικό συμβάν του ρημάζει τη ζωή. Μόνος κι απροστάτευτος στη Νέα Υόρκη, τελικά θα βρει
καταφύγιο στην οικογένεια ενός πλούσιου φίλου. Θαμπώνεται από το καινούριο του
σπιτικό στη Λεωφόρο Παρκ, αγανακτεί με συμμαθητές που δεν ξέρουν πώς να τον
αντιμετωπίσουν, βασανίζεται από μια αβάσταχτη νοσταλγία για τη μητέρα του και,
όσο περνάει ο καιρός, αγκιστρώνεται σε αυτό που διατηρεί πιο έντονη τη θύμησή
της: ένα μικρό, ανεξήγητα σαγηνευτικό πίνακα που τελικά παρασύρει τον Θίο στον
υπόκοσμο και την παρανομία…
«Ο πίνακας, η μαγεία και η ζωντάνια του, θύμιζε εκείνη την
παράξενη, αιθέρια στιγμή που πιάνει να χιονίζει, πρασινωπό φως και νιφάδες που
χορεύουν μπροστά στις κάμερες, τότε που δε σε νοιάζει πια ο αγώνας, ποιος
κέρδιζε ή ποιος έχανε, αλλά ήθελες μόνο να ρουφήξεις εκείνη την εκστατική,
ανεμόδαρτη στιγμή. Όταν κοίταζα τον πίνακα ένιωθα όλες μου τις αισθήσεις να
συγκλίνουν σε ένα μοναδικό σημείο: στη μία τρεμουλιαστή, ηλιόπληκτη στιγμή που
υπήρχε τώρα και για πάντα. Μόνο αραιά και πού πρόσεχα την αλυσίδα στο ποδαράκι
της καρδερίνας ή σκεφτόμουν πόσο σκληρή πρέπει να ήταν η ζωή για το ζωντανό
πλασματάκι – να χτυπάει για λίγο τα φτερά του, αναγκασμένο να προσγειώνεται
στην ίδια πάντα απελπιστική θέση».
Πηγή: http://filanagnosia1pyr.blogspot.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ