Σελίδες

Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2015

«Εθελοντισμός και Κινητικότητα» στο Μουσείο Επιστημών

Το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών (ΜΕΤ) σε συνεργασία με το γραφείο Διασύνδεσης του Πανεπιστημίου Πατρών και τον Κόμβο διοργανώνουν στους χώρους του ΜΕΤ την Πέμπτη 5 Μαρτίου την εκδήλωση με τίτλο:
«Εθελοντισμός και Κινητικότητα»

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης θα δοθούν ενδιαφέρουσες διαλέξεις ενημερωτικού κυρίως χαρακτήρα σχετικά με τα οφέλη του εθελοντισμού και των προγραμμάτων κινητικότητας, θα παρουσιαστούν οι φοιτητικές ομάδες που δραστηριοποιούνται στο Πανεπιστήμιο Πατρών και θα υλοποιηθούν workshops από φοιτητικές ομάδες και το γραφείο Διασύνδεσης με πολύ χρήσιμα θέματα για τους φοιτητές και όχι μόνο. Καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης, η οποία θα πλαισιώνεται μουσικά από τον Up Fm του Πανεπιστημίου Πατρών, οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για τις φοιτητικές ομάδες του πανεπιστημίου σε stand που θα υπάρχουν στο χώρο του Μουσείου, καθώς και από το ΚΕΘΕΑ και το Χάρισε Ζωή-ΚΕΔΜΟΠ για την δωρεά μυελού των οστών  και αν το επιθυμούν να εγγραφούν στις λίστες των εθελοντών δοτών. Η εκδήλωση θα κορυφωθεί με ξενάγηση στις μόνιμες και περιοδικές εκθέσεις του ΜΕΤ και αστροπαρατήρηση με τον Ωρίωνα.

Ώρα έναρξης της ημερίδας 12.00. Mετάδοση mms://vod.upnet.gr/met
Για περισσότερες πληροφορίες και το πρόγραμμα της εκδήλωσης επισκεφθείτε τη σελίδα: https://www.facebook.com/pages/Museum-of-Science-and-Technology/109823479058588?ref=br_rs


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Lindsey Painter: Μαι δασκάλα δίνει το νεφρό της σε άρρωστο μαθητή της

Μάθημα ζωής δίνει η Lindsey Painter, δασκάλα Α΄ δημοτικού στο Τέξας, το οποίο πάει πιο μακριά από το διάβασμα, το γράψιμο και την αριθμητική: Θα δώσει το νεφρό της σε άρρωστο μαθητή της! 


Τον Δεκέμβριο, όταν οι γονείς του 6χρονου μαθητή Matthew Parker αναζήτησαν ανοιχτά δότη νεφρού, η Lindsey ήταν η πρώτη που προσφέρθηκε να κάνει τις εξετάσεις για να διαπιστωθεί αν υπάρχει συμβατότητα. 

Ο Parker είχε πρόβλημα εκ γενετής και το 2010 είχε υποβληθεί σε μεταμόσχευση νεφρού. Ωστόσο, πριν από δύο χρόνια ο οργανισμός του απέρριψε το μόσχευμα και έπρεπε να μπει εκ νέου στη λίστα. 

Η εύρεση συμβατού δότη για τον Parker δεν ήταν εύκολη, εξαιτίας της προηγούμενης μεταμόσχευσης, και οι γιατροί του έδιναν πιθανότητες μόλις 1%. Έπειτα από την εξέταση 80 περιπτώσεων,  βρέθηκε τελικά ο «τέλειος δότης»: η δασκάλα του. 


«Είναι δύσκολο να μην νιώθεις πως έτσι έπρεπε να γίνουν τα πράγματα. Όλα μπήκαν στη θέση τους και έγιναν έτσι για κάποιο λόγο», δήλωσε η Painter, η οποία ξεκίνησε να διδάσκει στο σχολείο του Parker το περασμένο καλοκαίρι. 

Η εγχείρηση θα γίνει μέσα στον Μάρτιο και δασκάλα και μαθητής θα λείψουν περίπου έξι εβδομάδες από το σχολείο.

ΠΗΓΗ: madata

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Πάγωσαν και τα κύματα στην Μασαχουσέτη

Δείτε υπέροχες φωτογραφίες που τράβηξε ο σέρφερ Τζόναθαν Νίμερφρο στο Ναντάκετ της Μασαχουσέτης όπου ακόμα και τα κύματα αρχίζουν να παγώνουν.







Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2015

Πρώτη η Νομική Αθηνών στην Ευρώπη! Γιούπι!

H ελληνική ομάδα τη Νομικής Σχολής Αθηνών κατέκτησε το «Τσάμπιονς Λιγκ» Νομικών Σχολών στο Στρασβούργο. Επίσης, η Νομική Σχολή του ΕΚΠΑ ήρθε πρώτη και στην κατηγορία «Καλύτερα Δικόγραφα», ενώ καλύτερη ομιλήτρια αναδείχθηκε η φοιτήτριά της Μυρτώ Σταυρίδη. Εντυπωσιακό επίσης είναι ότι στους «16» βρίσκονται και οι ομάδες του ΑΠΘ και Δημοκρίτειου. Μπράβο σε όλα τα παιδιά!


Ειδικότερα, στον διαγωνισμό, που διοργανώθηκε από τη φοιτητική οργάνωση European Law Students Association σε συνεργασία με το Συμβούλιο της Ευρώπης, μετείχαν νομικές σχολές από όλα τα κράτη-μέλη του Συμβουλίου της Ευρώπης. Οι φοιτητές κλήθηκαν να υποστηρίξουν γραπτώς και τις δύο πλευρές (προσφεύγων και κράτος) σε μια εικονική υπόθεση που αφορά σε παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Κρίθηκαν μάλιστα από δικηγόρους και δικαστές του Δικαστηρίου. Στον τελικό η ομάδα της Αθήνας κέρδισε εκείνη του Πανεπιστημίου του Essex.


Ποιο είναι όμως το θέμα του διαγωνισμού; Η Β.Ν., γεννημένη στη (φανταστική) Foretia, και η Κ.Ν., γεννημένη στην (επίσης φανταστική) Utopin Republic βρίσκονταν σε μία ομοφυλοφιλική σχέση από το 2008. Το 2010 παντρεύτηκαν στη γενέτειρα της Β.Ν., ενώ δύο χρόνια αργότερα πήραν την απόφαση να αποκτήσουν παιδί και γι’ αυτό κατέφυγαν σε τεχνητή γονιμοποίηση. Ωστόσο, τη διαδικασία έμελλε να ανακόψει ένα τροχαίο ατύχημα που είχαν οι δύο γυναίκες. Μάλιστα, η Κ.Ν. τραυματίστηκε πολύ σοβαρά και έπεσε σε κώμα. Οι γονείς της Κ.Ν. δεν εγκρίνουν τη σχέση της με τη Β.Ν. και ζητούν από τα δικαστήρια της Utopin Republic να καταστραφούν τα γονιμοποιημένα ωάρια της κόρης τους. Παρά τη θετική απάντηση των δικαστηρίων στο αίτημα, η Β.Ν., που κυοφορούσε, προχώρησε τη διαδικασία. Τον Σεπτέμβριο του 2013 η Β.Ν. γέννησε δίδυμα. Στην Utopin Republic αναγνωρίστηκε ως μητέρα, αφού εκείνη τα γέννησε. Οι γονείς της Κ.Ν., που νοσηλευόταν ακόμα σε κωματώδη κατάσταση, αμφισβήτησαν τη μητρότητα της Β.Ν., ζητώντας να αναγνωριστεί η κόρη τους, λόγω του εξ αίματος συνδέσμου της, ως μητέρα των παιδιών και εκείνοι ως κηδεμόνες τους. Ακόμα, κατόπιν αιτήματός τους, εκδόθηκε ιατρική γνωμάτευση που δηλώνει ότι η Κ.Ν. είναι σε μη αναστρέψιμη φυσική κατάσταση και η οικογένειά της μπορεί, εάν το επιθυμεί, να διακόψει τη μηχανική υποστήριξή της. Η Β.Ν. προσέφυγε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ισχυριζόμενη παραβίαση της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου.

Περισσότερα: http://www.kathimerini.gr/805009/article/epikairothta/ellada/prwtia-gia-th-nomikh-a8hnwn-sthn-eyrwph
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Γνωρίστε τον πιο ευρηματικό εκπαιδευτικό μαθηματικών

Ο Matthew Weathers είναι καθηγητής μαθηματικών στο πανεπιστήμιο Biola του Λος Άντζελες και πραγματικά πολύ αγαπητός από τους εκατοντάδες φοιτητές του χάρη στον ευρηματικό τρόπο που διδάσκει τα μαθηματικά. Αρκεί να δείτε τα πραγματικά ζωντανά βίντεό του για να καταλάβετε πόσο ευρηματικός είναι και πόσο ζωντανό κρατά το ενδιαφέρον των φοιτητών του. Σημειώστε ότι το κανάλι του στο YouΤube έχει εγγεγραμμένα 11.523 μέλη!


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Έρχεται και το YouTubeKids



Όσο πιο μικρός ο καταναλωτής τόσο πιο πιστός. H Google παρουσίασε την Τρίτη το πρώτο της προϊόν αποκλειστικά για παιδιά. Και είναι το παιδικό YouTube.

Ο σχεδιασμός της πλοήγησης στον διαδικτυακό τόπο των αναρτώμενων βίντεο είναι απλοποιημένος και οι μικροί χρήστες θα έχουν τέσσερις επιλογές: κινούμενα σχέδια, μουσική, εκπαίδευση και εξερεύνηση.

Παράλληλα το YouTubeKids δίνει τη δυνατότητα στους γονείς να έχουν μεγαλύτερο έλεγχο στο περιεχόμενο και στην χρήση του διαδικτύου από τα παιδιά τους καθώς ελοχεύει ο κίνδυνος του εθισμού. Έτσι έχει προβλεφθεί χρονοδιακόπτης που επιτρέπει μέγιστη χρήση έως 120 λεπτά.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, τα παιδιά «μπαίνουν» στον κόσμο του διαδικτύου σε όλο μικρότερες ηλικίες. Στην Ελλάδα το 65,4% των παιδιών ηλικίας 7 - 12 ετών χρησιμοποιούν καθημερινά PC, ενώ το 55,7% σερφάρει καθημερινά στο Internet (πηγή FocusBari, περίοδος Οκτώβριος - Δεκέμβριος 2014).

Βασικό αντικείμενο της χρήσης του Internet για τα ελληνόπουλα είναι τα παιχνίδια (ποσοστό 88,5%), τα τραγούδια (50%) και η αναζήτηση πληροφοριών (46,6%, με μεγαλύτερο ποσοστό στις ηλικίες 10 - 12).

πηγή: ΤΑ ΝΕΑ.gr

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Με κλήρωση από φέτος στα Πειραματικά Σχολεία



Την κατάργηση των εξετάσεων στα 55 Πειραματικά Σχολεία ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Παιδείας, Αριστείδης Μπαλτάς. Έτσι από φέτος η εισαγωγή θα γίνεται με κλήρωση.

Το θέμα, αντίθετα, θα εξεταστεί αν θα ισχύσει για τα πέντε Πρότυπα Σχολεία (Ιωνίδειος, Βαρβάκειος, Ανάβρυτα, Ζωσιμαία, Ευαγγελική Σχολή).

Ακόμη, ο ίδιος γνωστοποίησε ότι όποιος μπαίνει με κλήρωση στο Πειραματικό Σχολείο, θα βγαίνει από αυτό χωρίς ενδιάμεσες εξετάσεις ή κληρώσεις.

Σήμερα λειτουργούν 60 Πρότυπα Πειραματικά Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια σχολεία και φοιτούν σ' αυτά 12.000 περίπου μαθητές και μαθήτριες

Το σύνολο των Πρωτοβάθμιων και Δευτεροβάθμιων σχολείων της χώρας είναι σήμερα 12.734 και σ' αυτά φοιτούν 1.387.000 παιδιά.

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2015

1ος Περιφερειακός Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Δυτικής Ελλάδας για μαθητές Δημοτικού Σχολείου


Ο 1ος Περιφερειακός Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Δυτικής Ελλάδας για μαθητές Δημοτικού Σχολείου «Η δική μου πόλη», θα διεξαχθεί στην Πάτρα το Σάββατο 14 Μαρτίου 2015 και ώρα προσέλευσης 10:30 π.μ. στην αίθουσα εκδηλώσεων του Πρότυπου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Πανεπιστημίου Πατρών.

O διαγωνισμός με θέμα «Η δική μου πόλη», πραγματοποιείται στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας για τη διάδοση της νέας εκπαιδευτικής μεθόδου STEM (Science – Technology – Engineering - Mathematics) και την ένταξή της στο σύστημα διδασκαλίας και εκπαίδευσης μαθητών στην Ελλάδα και διοργανώνεται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες του διαγωνισμού στον δικτυακό τόπο http://wrohellas.gr

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Η κυρα-Σαρακοστή






Σαρακοστή λέγεται η περίοδος νηστείας της Εκκλησίας μας που ξεκινάει μετά την περίοδο της Απόκριας και διαρκεί 49 ημέρες μέχρι την Μ. Εβδομάδα.

Παλαιότερα η κυρά – Σαρακοστή ήταν και ένα είδος ημερολογίου που παρίστανε μια καλόγρια με επτά πόδια, γιατί είναι και επτά οι εβδομάδες νηστείας μέχρι τη Μεγάλη Εβδομάδα.

Έχει τα χέρια σταυρωμένα, γιατί διαρκώς προσεύχεται, δεν έχει στόμα για να μην πολυλογεί και επειδή νηστεύει, δεν έχει αυτιά για να μην ακούει πολλές κουβέντες ή άσχημα λόγια.

Την κυρα Σαρακοστή την φτιάχνουν και με νερό και αλεύρι, όπως έκανε η συνάδελφος και φίλη κ. Σ. Γ. από το 14ο δημοτικό σχολείο. Την ευχαριστούμε πολύ για τις φωτογραφίες που μας έστειλε.

ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Μαθήματα ζωής

Είμαι ΜΑΝΑ εγώ! Πόσα μαθήματα δίνω καθημερινά στα παιδιά μου.....Και πόση αγάπη και υπομονή έχω.... Είμαι πάντα δίπλα τους να τα υποστηρίζω και να τα περιμένω να κάνουν τις προσπάθειές τους μέχρι να τα καταφέρουν μόνα τους... Αλλά πάλι, είμαι μια μάνα πάπια. Αν ήμουν μια μάνα άνθρωπος θα τα είχα βουτήξει προ πολλού.....


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Πώς να διπλώσετε όμορφα τις χαρτοπετσέτες

και γενικά τις πετσέτες φαγητού. 




Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Η δασκάλα που μαθαίνει ελληνικά στα παιδιά της Ν. Αφρικής

Η Άβα Παπαθεοφίλου διδάσκει στο δημοτικό σχολείο του Ανατολικού Τζαμπούβου (Jabuvu East Primary School), στην περιοχή του Σοβέτο, στο Γιοχάνεσμπουργκ της Νότιας Αφρικής. Μέσα από ελληνικά τραγουδάκια και παιχνίδια, χρησιμοποιώντας την ελληνική φιλοσοφία και τη μυθολογία μεταδίδει την ελληνική γλώσσα και τον πολιτισμό.



Μάρτυρας αυτών των προσπαθειών έγινε ο πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής Θεόδωρος, όταν κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στο σχολείο, οι μαθητές τον υποδέχθηκαν, κρατώντας ελληνικές σημαίες και τραγουδώντας τον εθνικό ύμνο της χώρας μας.

Στην εκδήλωση, οι μαθητές απήγγειλαν ποιήματα και στα ελληνικά, ενώ, όπως είπε η κ. Παπαθεοφίλου, ο αναπληρωτής του υπουργού Παιδείας μίλησε με ενθουσιασμό για την ελληνική γλώσσα και τον πολιτισμό, επισημαίνοντας ότι "είναι η βάση όλων των επιστημών, είναι ο τρόπος για να μπορέσουν τα παιδιά, οι γενιές του μέλλοντος να ζήσουν μια καλύτερη ζωή", και παρότρυνε τα παιδιά να σπουδάσουν ελληνικά.

Οι μαθητές έχουν την επιλογή στο Λύκειο να διαλέξουν τα ελληνικά ως μάθημα επιλογής, ενώ στο πανεπιστήμιο του Γιοχάνεσμπουργκ λειτουργεί έδρα ελληνικών σπουδών.

Υπάρχει ενδιαφέρον και από άλλα σχολεία για επέκταση του προγράμματος και, σύμφωνα με την κ. Παπαθεοφίλου, αυτό θα μπορούσε να υλοποιηθεί μέσα από τη συνεργασία της Ελλάδας με τη Νότια Αφρική, που θα είχε ως αποτέλεσμα να βρουν δουλειά εκπαιδευτικοί και των δύο χωρών. Η ίδια προσθέτει ότι ύστερα από 30 χρόνια προσφοράς, στην αρχή στα ελληνικά σχολεία και μετά στους καλλιτέχνες και στα παιδιά της Νότιας Αφρικής, πρέπει να παραδώσει τη "σκυτάλη" στους νεότερους.

Η κ. Παπαθεοφίλου πήγε στη Νότια Αφρική το 1982, εν μέσω Απαρτχάιντ, όταν οι φυλετικές ομάδες ζούσαν ξεχωριστά. Μετά την αλλαγή του καθεστώτος, το 1993, ξεκίνησε να εκπαιδεύει Νοτιοαφρικανούς δασκάλους πάνω στην προσέγγιση των παιδιών του Σοβέτο, μέσω της τέχνης.

«Δίδασκα τους δασκάλους για να ανεβάζουν θεατρικά έργα, να κάνουν εκθέσεις ζωγραφικής, δημιούργησα πλατφόρμα για να δείξουν τη δουλειά τους» είπε. Μέσα από την

Φιλμάκι κατά του bullying που.... μικραίνει με κάθε μοίρασμα

Για να στρέψει την προσοχή μας  στον εκφοβισμό δημιουργήθηκε το βίντεο αυτό κατά της παρενόχλησης των παιδιών και των νέων και γίνεται μικρότερο κάθε φορά που κάποιος το μοιράζεται.



Η ασπρόμαυρη ταινία κινουμένων σχεδίων είναι συγκινητική και δείχνει ένα αγόρι που είναι θύμα εκφοβισμού στο σχολείο, τα συναισθήματά του και τις σκέψεις του. «Δεν αισθάνομαι ασφαλής πουθενά," λέει ο μικρός. «Νιώθω μόνος."

Το βίντεο, σχεδιάστηκε αρχικά για να το μοιράζονται οι χρήστες στο Facebook. Κάθε φορά που κάποιος το κοινοποιεί, το επόμενο άτομο βλέπει μια έκδοση που τρέχει ένα χιλιοστό του δευτερολέπτου λιγότερο. Αυτό συνεχίζεται κάθε φορά που το βίντεο μοιράζεται στο Facebook (όχι όταν γίνεται embeddable).


Η ιδέα είναι ότι κάνοντας τους άλλους να γνωρίσουν τον εκφοβισμό, ίσως στο τέλος να εξαφανιστεί. Εξ ου και η ονομασία της εκστρατείας, «Μοιραστείτε το για να τελειώσει." 


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2015

Ραδιοφωνικό σχολείο

Κάθε μέρα, η 6χρονη Angela Kamara πηγαίνει στο σχολείο απλώς ανοίγοντας το ραδιόφωνό της. Είναι ένα από τα εκατομμύρια παιδιά στην Σιέρα Λεόνε που δεν παρακολουθεί μαθήματα από τον Ιούλιο και αυτό γιατί η κυβέρνηση έκλεισε όλα τα σχολεία για να περιοριστεί η εξάπλωση του ιού Έμπολα.
 

Angela Kamara, 6 years old, takes a lesson from the radio. - Tolu Bade/Courtesy of UNICEF

Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τα παιδιά έχουν σταματήσει τα μαθήματα. Τον Οκτώβριο, η κυβέρνηση ξεκίνησε ένα ραδιοφωνικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, σε συνεργασία με τη UNICEF και διάφορες οργανώσεις. Οι εκπαιδευτικοί γράφουν και μαγνητοφωνούν ωριαία μαθήματα που μεταδίδονται από 41 κυβερνητικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς, καθώς και από το μοναδικό τηλεοπτικό κανάλι της χώρας. Τα μικρότερα παιδιά ακούνε τα μαθήματά τους τα πρωινά. Τα μεγαλύτερα συντονίζονται τα απογεύματα και τα βράδια.  

«Αυτό συμβαίνει για να εξασφαλιστεί ότι το δικαίωμα των παιδιών στην εκπαίδευση δεν διαταράσσεται ακόμη και όταν τα σχολεία είναι κλειστά" λέει ο Wongani Γκρέις Taulo, επικεφαλής εκπαίδευσης της UNICEF στη Σιέρα Λεόνε. «Έχει περάσει περισσότερος από μισός χρόνος από το κλείσιμο των σχολείων. Οι συνέπειες θα μπορούσαν να είναι καταστροφικές, αν τα παιδιά απλώς έμεναν στο σπίτι και έχαναν παντελώς τα μαθήματά τους."

Ειδικοί επισκέπτες της UNICEF επισκέπτονται περίπου 2.000 νοικοκυριά των παιδιών σχολικής ηλικίας κάθε εβδομάδα για να δουν πόσα παιδιά ακούνε. Αρχικά, λιγότερο από το 20 τοις εκατό ήταν συντονισμένα. Σταδιακά οι αριθμοί αυξήθηκαν. Στο απόγειό του προγράμματος, περισσότερο από το 70 τοις εκατό των μαθητών συντονίζονται. Το μέσο ποσοστό, λέει ο Taulo, είναι περίπου 50 τοις εκατό.
 

Jimmy Kamara, 9, is one of the students in Sierra Leone who use radios to continue their education while schools remain closed owing to Ebola.-Tolu Bade/Courtesy of UNICEF
Τα ραδιοφωνικά μαθήματα θα μπορούσαν να είναι κρίσιμα σε μια χώρα όπου ο μακροχρόνιος εμφύλιος πόλεμος έχει εξασθενήσει το εκπαιδευτικό σύστημα, ακόμη και πριν τον  Έμπολα. Λιγότεροι από το 45 τοις εκατό των ενηλίκων είναι εγγράμματοι, και το ποσοστό σχολικής φοίτησης μεταξύ των εφήβων αγοριών και κοριτσιών είναι 40 και 33 τοις εκατό, αντίστοιχα. Το ξέσπασμα επιδημίας Έμπολα έχει απειλήσει να αντιστρέψει οποιαδήποτε πρόοδο στη Σιέρα Λεόνε.

Όταν τα σχολεία ξανανοίξουν τελικά στη Σιέρα Λεόνε,

Υπόγειο πάρκινγκ ποδηλάτων επιστημονικής φαντασίας στην Ιαπωνία

Φοβερό! Σε αντίθεση με τους Ολλανδούς που εκατομμύρια ποδήλατα τα παρκάρουν σε υπαίθρια πάρκινγκ ή όπου βρουν χώρο, οι Ιάπωνες αναπτύσσουν ένα υπόγειο σύστημα παρκαρίσματος ποδηλάτων πραγματικά εντυπωσιακό! Ο πελάτης μπορεί να αποθηκεύσει το ποδήλατό του εκεί με ασφάλεια και να το προστατεύσει από τις κακές καιρικές συνθήκες, διατηρώντας παράλληλα ελεύθερες τις ζώνες των πεζών.




Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2015

Χαρταετοί



Χαρταετούς έφτιαξαν τα παιδάκια του Β2 του 60ου δημοτικού με την δασκάλα τους της κ. Δώρα Μακρυστάθη.

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Συντακτικό για μαθητές


Στο πάντα ενημερωμένο site του Δημήτρη Παπαδάκη βρήκαμε ένα πολύ λεπτομερές συντακτικό για μαθητές γυμνασίου και Λυκείου. 

Είναι μια συνεργασία του δασκάλου Ηλία Καρκανιά και του φιλολόγου Άρη Μυλωνά. 

Μπορείτε εύκολα να το κατεβάσετε από εδώ.

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Κυριακή 22 Φεβρουαρίου 2015

Ένα πάφερ φουσκωωωώνει!!!!

Τα  ψάρια μπαλόνια ή Pufferfish όταν φοβούνται, φουσκώνουν! Είναι πραγματικά εντυπωσιακό να τα βλέπεις!



Τα  ψάρια μπαλόνια ή Pufferfish ανήκουν στην οικογένεια των Tetraodontidae που περιλαμβάνει  τουλάχιστον 120 είδη. Ζουν στις τροπικές περιοχές , σχετικά σπάνια συναντώνται στην εύκρατη ζώνη, ενώ απουσιάζουν παντελώς από κρύα νερά . Είναι συνήθως μικρού και μεσαίου μεγέθους, αν και μερικά είδη μπορεί να φτάσουν και το ένα μέτρο!


Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που έχουν αυτά τα ψάρια είναι ότι όταν κινδυνεύουν ξαφνικά φουσκώνουν και γίνονται τεράστια (σχετικά με το μέγεθός τους) μπαλόνια! Συγχρόνως εκκρίνουν τοξίνες με αποτέλεσμα να μην μπορούν οι εχθροί τους να τα καταπιούν.

Πιστεύεται ότι το Pufferfish είναι το δεύτερο πιο δηλητηριώδες σπονδυλωτό στον κόσμο, μετά το χρυσό δηλητηριώδη βάτραχο. Ορισμένα όργανά του, όπως το ήπαρ, και μερικές φορές το δέρμα του, περιέχουν τετροδοτοξίνη και είναι ιδιαίτερα τοξικά για τα περισσότερα ζώα όταν τρώγονται.

Παρ 'όλα αυτά, το κρέας ορισμένων ειδών θεωρείται λιχουδιά στην Ιαπωνία, στην Κορέα και την Κίνα όταν μαγειρεύεται από ειδικά εκπαιδευμένους σεφ που γνωρίζουν καλά ποιο μέρος του ψαριού είναι ασφαλές προς βρώση και σε ποια ποσότητα.


Πληροφορίες: http://en.wikipedia.org/
Φωτό: http://www.reddit.com/r/mildlyinteresting/comments/2hrfgb/a_bird_dropped_a_teeny_tiny_pufferfish_in_my_lot/
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Γλέζος: «Βαφτίσαμε το κρέας... ψάρι» και το σχόλιο του Ζουγανέλη

Μετονομάζοντας την Τρόικα σε θεσμούς, το μνημόνιο σε συμφωνία και τους δανειστές σε εταίρους είναι όπως όταν βαφτίζεις το κρέας ψάρι, γράφει ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στο άρθρο του που δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα της Κίνησης Ενεργοί Πολίτες. Τι σχολείασε ο Ζουγανέλης....



Ολόκληρο το άρθρο του Μανώλη Γλέζου

«Η μετονομασία της Τρόικας σε Θεσμούς, του Μνημονίου σε Συμφωνία και των Δανειστών σε Εταίρους, όπως και όταν βαφτίζεις το κρέας ψάρι, δεν αλλάζεις την προηγούμενη κατάσταση.

Δεν αλλάζεις, βέβαια, και την ψήφο του Ελληνικού Λαού, στις εκλογές της 25 Ιανουαρίου 2015. Ψήφισε αυτό που υποσχέθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ: καταργούμε το καθεστώς της λιτότητας, που δεν αποτελεί μόνο στρατηγική της ολιγαρχίας της Γερμανίας και των άλλων δανειστριών χωρών της ΕΕ, αλλά και της ελληνικής ολιγαρχίας.

Καταργούμε τα Μνημόνια και την Τρόικα, καταργούμε όλους τους νόμους της λιτότητας. Την επομένη των εκλογών με ένα νόμο καταργούμε την Τρόικα και τις συνέπειές της.

Πέρασε ένας μήνας κι ακόμα η εξαγγελία να γίνει πράξη. Κρίμα και πάλι κρίμα.

Από την πλευρά μου ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ από τον Ελληνικό Λαό διότι συνήργησα σ΄αυτή την ψευδαίσθηση.
Πριν, όμως, προχωρήσει το κακό. Πριν να είναι πολύ αργά, ας αντιδράσουμε. Πριν απ΄όλα τα μέλη, οι φίλοι και οι οπαδοί του ΣΥΡΙΖΑ, σε έκτακτες συνελεύσεις, όλων των βαθμίδων των οργανώσεων να αποφασίσουν αν δέχονται αυτήν την κατάσταση.

Μερικοί υποστηρίζουν, πως σε μια συμφωνία, πρέπει κι εσύ να υποχωρήσεις. Κατ΄αρχήν ανάμεσα σε καταπιεστή και καταπιεζόμενο δεν μπορεί να υπάρξει συμβιβασμός, όπως ακριβώς ανάμεσα στον σκλάβο και στον κατακτητή, λύση είναι μόνο η Λευτεριά.


Αλλά κι αν δεχτούμε αυτό τον παραλογισμό, ήδη οι παραχωρήσεις που έκαναν οι προηγούμενες μνημονιακές κυβερνήσεις με την ανεργία, τη λιτότητα, τη φτώχεια, τους αυτόχειρες, ξεπερνούν κάθε όριο υποχώρησης».


Ο Γιάννης Ζουγανέλης σχολίασε μέσω Facebook το άρθρο-παρέμβαση του Μανώλη Γλέζου και του έστειλε ένα δημόσιο μήνυμα.



«Σεβαστέ και αγαπημένε πατριώτη και αγωνιστή Μανώλη Γλέζο. ΕΣΥ ξέρεις καλύτερα απ όλους μας ότι η πολιτική

Σχέδιο δράσης κατά της μαθητικής διαρροής

Πάνω από 16.000 μαθητές εγκατέλειψαν την τελευταία τετραετία το δημοτικό σχολείο, ενώ μόνο πέρυσι 1.130 παιδιά έφυγαν από τα ελληνικά σχολεία και «σκόρπισαν» σε όλα τα σημεία του πλανήτη, ακολουθώντας προφανώς τους γονείς τους οι οποίοι εγκαταστάθηκαν για δουλειά σε κάποια άλλη χώρα.



Για τον λόγο αυτόν ήδη συγκροτήθηκε Ομάδα εργασίας, που θα εργαστεί για την καταγραφή και την αντιμετώπιση της μαθητικής διαρροής, με απόφαση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

Στο πλαίσιο αυτό, θα συγκεντρωθούν στοιχεία τόσο από τη διεθνή εμπειρία όσο και από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και θα προταθούν δράσεις και παρεμβάσεις, που ενδέχεται να χρηματοδοτηθούν κατά την Προγραμματική Περίοδο 2014-2020, ώστε να συμβάλουν στην καταπολέμηση της μαθητικής διαρροής με τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων. Η Ομάδα εργασίας θα καταγράψει την υφιστάμενη κατάσταση και θα κάνει σχετική εισήγηση στο ΙΕΠ μελετώντας θέματα όπως: Καταγραφή ευρωπαϊκών και διεθνών καλών πρακτικών σε θέματα μαθητικής διαρροής.

Οι υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας αντιμετωπίζουν με προβληματισμό τις περιπτώσεις των μαθητών που εγκαταλείπουν τη φοίτηση στα δημοτικά σχολεία, καθώς φαίνεται ότι αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στις δυσκολίες (οικονομικές και κοινωνικές), που αντιμετωπίζουν οι οικογένειες.


Ο κυριότερος όγκος μάλιστα προέρχεται από περιοχές της Δυτικής Αττικής, της Αχαΐας, της Α΄ Αθήνας, της Δυτ. Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου Κρήτης, της Ξάνθης, της Μαγνησίας και της Ροδόπης.

Πηγή: http://www.ethnos.gr/entheta.asp?catid=23327&subid=2&pubid=64143157
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο 21 Φεβρουαρίου 2015

Η Ναυμαχία της Πάτρας (20.2.1822)



Στις αρχές του 1822 ο τουρκοαιγυπτιακός στόλος με αρχηγούς τον αντιναύαρχο Καρά Πεπέ Αλή και τον αιγύπτιο υποναύαρχο Ισμαήλ Γιβραλτάρ βγήκε από τον Ελλήσποντο με διαταγή να πλεύσει προς την Πάτρα, προκειμένου να ανεφοδιάσει τους πολιορκούμενους από τους έλληνες επαναστάτες, Τούρκους. Στο κατόπι του βρέθηκε στόλος 63 ελληνικών πλοίων από τα Ψαρά, την Ύδρα και τις Σπέτσες με αρχηγούς τον Νικολή Αποστόλη, τον Ανδρέα Μιαούλη και τον Γκίκα Τσούπα.

Στις 15 Φεβρουαρίου ο τουρκικός στόλος ναυλόχησε στο λιμάνι της Πάτρας, λόγω κακοκαιρίας. Ο Ανδρέας Μιαούλης, που είχε αναλάβει τη διοίκηση της ελληνικής αρμάδας, θεώρησε ότι ήταν η κατάλληλη ευκαιρία για επίθεση.

Το πρωί της 20ης Φεβρουαρίου οι τουρκοαιγύπτιοι είδαν έκπληκτοι να κανονιοβολούνται από τα μικρά ελληνικά πλοία και μάλιστα υπό φοβερή τρικυμία. Έπειτα από ναυμαχία πέντε ωρών, μία τουρκική φρεγάτα καταστράφηκε ολοκληρωτικά και πολλά άλλα πλοία υπέστησαν σημαντικές ζημιές. Πολλοί Τούρκοι βρήκαν το θάνατο ή τραυματίστηκαν σοβαρά.

Ο τουρκικός στόλος, μετά την αποχώρησή του από την Πάτρα, κατέφυγε στη Ζάκυνθο, η οποία ευρίσκετο υπό αγγλική διοίκηση. Όταν οι Έλληνες έπλευσαν εκεί για να επαναλάβουν την επίθεσή τους, εμποδίστηκαν από τους Άγγλους, που προφασίστηκαν την ουδετερότητα του νησιού. Ο ελληνικός στόλος επέστρεψε στις 24 Φεβρουαρίου και αγκυροβόλησε στο Μεσολόγγι, έτοιμος για να νέα αναμέτρηση.

Η Ναυμαχία της Πάτρας, στην οποία έλαμψε το άστρο του Ανδρέα Μιαούλη, υπήρξε γεγονός μεγάλης σημασίας για τον κατά θάλασσα αγώνα των Ελλήνων, παρά τις μικρές τουρκικές απώλειες. Ήταν η πρώτη φορά που ελληνικά πλοία αντιμετώπισαν κατά παράταξη τον στόλο του Σουλτάνου, χωρίς να χρησιμοποιήσουν πυρπολικά.

ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/216#ixzz3SPCWIWMs

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Η αλάνθαστη ζωή

 «Ο μόνος άνθρωπος που δεν κάνει λάθη είναι εκείνος που δεν κάνει τίποτα»,ΤΗ. Roosevelt


«Θα ΄πρεπε να ζούμε δυο ζωές. Η μία δεν φτάνει.
Η πρώτη θα “πρεπε να ήταν η πρόβα, η δοκιμή. Θα τη ζούσαμε και θα σημειώναμε τα λάθη μας και τα σωστά μας.
Θα σημειώναμε: «Μη σκας για το γαμημένο διαγώνισμα στη γλώσσα. Διάβασε ποίηση.»
Θα σημειώναμε: «Φίλησε “την, τώρα! Φίλησε “την, ανόητε, τι κοιτάς;»
Θα σημειώναμε: «Ταξίδεψε τώρα που είσαι δεκαοκτώ.»
Θα σημειώναμε: «Μην μένεις άλλο σ” αυτή τη δουλειά. Σε τρώει.»
Θα σημειώναμε: «Μην μένεις άλλο σ” αυτή τη σχέση. Σε τρώει.»
Θα σημειώναμε: «Κάνε νήμα.»
Θα σημειώναμε: «Διάλεξε να σπουδάσεις κάτι που αγαπάς. Θα το κάνεις για ολόκληρη τη ζωή σου.»
Θα σημειώναμε: «Ναι, ωραία η τέχνη σου, αλλά θα χρειαστείς χρήματα και χρόνο για να συνεχίσεις να την κάνεις.»
Θα σημειώναμε: «Παίξε με το παιδί σου σήμερα. Του υποσχέθηκες μια έκρηξη ηφαιστείου.»
Θα σημειώναμε: «Πήγαινε να δεις τη μάνα σου. Μην της κρατάς κακία. Πόσο καιρό ακόμα θα την έχεις;»
Θα σημειώναμε: «Βγες έξω. Είναι μια υπέροχη ηλιόλουστη μέρα.»

Θα κρατούσαμε σημειώσεις για όλα τα λάθη μας, για ό,τι πρέπει ν” αποφύγουμε κι ό,τι πρέπει να προσέξουμε. Μετά θα ζούσαμε τη δεύτερη ζωή, την κανονική, έχοντας επίγνωση της πρώτης.

Μια αλάνθαστη ζωή.

Το λέω στην Νέλλη. Εκείνη γελάει.
«Πάλι τα ίδια θα κάναμε», μου λέει.

Την κοιτάω και θυμάμαι όσα έχουμε ζήσει. Σίγουρα. Σίγουρα πάλι τα ίδια θα έκανα. Αρκεί να ζούσα εκείνο το πρώτο φιλί, στο λιμάνι, με το νυχτερινό πλοίο να φεύγει σαν θηρίο.

Είμαστε τα λάθη μας και τα πάθη μας.
Δεν υπάρχει τελειότητα, όπως δεν υπάρχει κάποιο βαθύτερο νόημα. Το νόημα είναι η ζωή.

Όλοι εκείνοι οι εαυτοί μας είναι θαμμένοι μέσα μας. Το βρέφος, το παιδί, ο έφηβος, ο νέος, ο όχι και τόσο νέος όσο θα “θελε να είναι, ο μεσήλικας και συνεχίζεται.

Πηγή: http://sanejoker.info/2015/02/mistakes.html
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Ανατομία της σύγχρονης Ελλάδας

Με απλό και χαριτωμένο τρόπο, αυτό το infographic της εταιρείας interweave απεικονίζει την ανατομία της σύγχρονης Ελλάδας σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η ΕΛ.ΣΤΑΤ. το Σεπτέμβρη του 2014 και την απογραφή του 2011. Παρουσιάζει τον ακριβή πληθυσμό της Ελλάδας, τη διάρθρωσή του ανά ηλικία, φύλλο και επαγγελματικό προσανατολισμό, την οικογενειακή του κατάσταση, την on line σύνδεσή του, είναι ενδιαφέρον και διασκεδαστικό. Απολαύστε το.


Πηγή: http://interweaveagency.gr/demographics-greece/
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Πώς να αφαιρέσετε το μελάνι από τα πλαστικά μπολάκια-κυπελάκια

Είναι κάποια μπολάκια που είναι πάρα πολύ ωραία και θα μπορούσατε να τα επαναχρησιμοποιήσετε, αλλά έχουν επάνω γράμματα και σχέδια που σας "χαλάνε". Μην τα πετάτε, φίλοι μου, γιατί μπορείτε εύκολα να αφαιρέσετε το μελάνι. Πώς;


Χρησιμοποιώντας καθαρή (100%) ακετόνη δηλαδή καθαρό ασετόν για τα νύχια. Απλώς τρίψτε με λίγο χαρτί κουζίνας και το μελάνι θα φύγει. 

Πηγή: http://sweetpenniesfromheaven.com/how-to-remove-ink-print-from-plastic-containers/
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Πού ζούνε οι Έλληνες του εξωτερικού;

Οι «Έλληνες του εξωτερικού» είναι γνωστό ότι βρίσκονται σε όλο τον κόσμο. Όμως σε ποια ήπειρο ζουν οι περισσότεροι, σε ποια χώρα και ποιος είναι ο αριθμός τους;



Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού, οι Έλληνες βρίσκονται σε ποσοστό 61% στην Αμερική, 23% σε άλλες χώρες της Ευρώπης, 13% στην Ωκεανία (συμπεριλαμβανομένης της Αυστραλίας και Νέας Ζηλανδίας), 2% στην Αφρική και 1% στην Ασία.

Όσον αφορά τις χώρες στις οποίες συναντάμε τους περισσότερους Έλληνες, στην πρώτη θέση βρίσκονται οι Η.Π.Α. με 1.213.807 σύμφωνα με απογραφή του 2000 κι αμέσως μετά η απογραφή του 2001 έδειξε 375.703 Έλληνες στην Αυστραλία.

Στην τρίτη θέση συναντάμε τη Γερμανία με 370.000 σύμφωνα με στοιχεία του 2006 κι ακολουθεί ο Καναδάς με 215.105 Έλληνες. Το Ηνωμένο Βασίλειο, φυσικά δεν γινόταν να λείπει από τη λίστα με 212.000 Έλληνες και στη συνέχεια βρίσκουμε τη Νότια Αφρική με 120.000 Έλληνες, τη Ρωσία με 97.827 Έλληνες, την Ουκρανία με 91.500. Απογραφή του 1989 δείχνει 58.785 Έλληνες στην Αλβανία, ενώ αμέσως μετά βρίσκεται η Γαλλία και το Βέλγιο με 35.000 Έλληνες η κάθε χώρα.


Οι 30.000 Έλληνες της Ιταλίας την κατατάσσουν στην επόμενη θέση κι ακολουθούν χώρες της Ν. Αμερικής, η Αργεντινή και η Βραζιλία με 20.000 και 25.000 Έλληνες αντίστοιχα. Η χώρα με τους λιγότερους Έλληνες της διασποράς είναι η Αρμενία με 1.176 Έλληνες, την οποία διαδέχεται το Λουξεμβούργο με 2.000 Έλληνες και στη συνέχεια η Τουρκία με 2.500 Έλληνες, σύμφωνα με υπολογισμό του 2006.

Πηγή: http://pyramisnews.gr/poy-zoyne-oi-ellines-toy-exoterikou/
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σελιδοδείκτες σαρανταποδαρούσες!

Χρειάζεστε ξυλάκια παγωτού, νήματα που σας έχουν περισσέψει και ένα ζευγάρι μάτια. 


Πηγή: http://ohamanda.com/2011/03/03/craft-sticks-yarn-book-worms/
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τακουνάκια με πατρόν

Φτιάχνονται από απλό χαρτόνι και είναι πολύ χαριτωμένα. Θέλουν λίγη προσοχή στην κατασκευή, αλλά το αποτέλεσμα είναι ξεχωριστό. 






Αναστέλλει την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών το υπ. Παιδείας

Σταματά η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών καθώς και οι αποσπάσεις λόγω των κενών στα σχολεία της χώρας, όπως αναφέρει ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας.


Ήδη από την περασμένη Παρασκευή το υπουργείο έκλεισε τη διαδικτυακή πύλη ανάρτησης των εκθέσεων αξιολόγησης των σχολικών μονάδων.

«Οι αμοιβές εκπαιδευτικών που συμμετείχαν σε προγράμματα αξιολόγησης εκτός του ωραρίου εργασίας τους θα διασφαλιστούν κατόπιν διερεύνησης με νέα υπουργική απόφαση», αναφέρει το υπουργείο.

Παράλληλα, καταργείται το κριτήριο της βαθμολογίας για τους εκπαιδευτικούς που απέκτησαν το πτυχίο τους στην ίδια εξεταστική περίοδο, στην κατάρτιση των πινάκων των αναπληρωτών.

Ανακαλείται τέλος η υπουργική απόφαση για την έγκριση παροχής υπηρεσιών των στελεχών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για την υποστήριξη και υλοποίηση των επιμορφωτικών δράσεων στο πλαίσιο της «Πράξης Προκαταρκτικές ενέργειες για την εφαρμογή συστήματος αξιολόγησης».

Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/918766/anastellei-tin-aksiologisi-ton-ekpaideutikon-to-upourgeio-paideias
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2015

Το μεγαλύτερο μωσαϊκό νερού στον κόσμο

Για να ευαισθητοποιήσει το ευρύτερο κοινό σχετικά με την παγκόσμια κρίση καθαρού νερού, ο καλλιτέχνης Belo πριν από δύο χρόνια, δημιούργησε μια εικόνα που αποτελείτο από 66.000 ποτήρια χρωματιστό βρόχινο νερό!!!



Το χρωματιστό νερό αντιπροσώπευε τα επίπεδα των προσμείξεων που υπάρχουν στο νερό σε όλο τον πλανήτη. Αυτό το σημαντικό έργο των 335 τετραγωνικών μέτρων, που παρουσίαζε ένα έμβρυο στην κοιλιά της μητέρας του, τόνιζε την αναγκαιότητα του νερού, ακόμη και πριν από τη γέννηση, για κάθε άτομο που ζει.


Για την κατασκευή της εικόνας χρησιμοποιήθηκαν 66.000 κύπελλα (το ένα πίσω από το άλλο θα έφταναν σε μήκος τα 5,2 χιλιόμετρα), 15.000 λίτρα χρωματιστό βρόχινο νερό, 1 κιλό βαφής λαχανικών, πάνω από 100 εθελοντές και 62 ώρες εργασίας!!!



Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Άναψε φωτιές η αναφορά Μπαλτά για "χιτλερικά σχολεία"

Ο κ. Μπαλτάς φέρεται να χαρακτήρισε το εγχείρημα των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων ως προσομοιάζον σε "χιτλερικό", κάτι που προκάλεσε την έντονη αντίδραση της Διοικούσας Επιτροπής και τελικά οδήγησε στην παραίτησή της.



Στην συνάντηση παρευρέθηκε και ο νέος γ.γ. του υπουργείου Δ. Χασάπης, με τον οποίο επίσης δημιουργήθηκε ένταση, όταν είπε στην Επιτροπή ότι δεν διοικεί τίποτα και δεν είναι αξιολογημένη.

Στην επιστολή παραίτησης αναφέρεται ότι η Επιτροπή θεωρεί πως η νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας κινείται σε μια κατεύθυνση που δεν εξυπηρετί ένα ποιοτικό δημόσιο σχολείο.

Η επιστολή παραίτησης της Επιτροπής:
"Η Διοικούσα Επιτροπή των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων επί 4 χρόνια εργάστηκε χωρίς την παραμικρή υλική απολαβή ή αμοιβή για τα μέλη της, με μοναδικό στόχο τη δημιουργία ενός δικτύου 60 σχολικών μονάδων το οποίο είχε ως σκοπό να αποτελέσει οδηγό και παράδειγμα καλών πρακτικών για τη δημόσια πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Στην προοπτική αυτή επιτελέστηκε ένα πολύπλευρο έργο με συγκεκριμένες παιδαγωγικές και αναπτυξιακές επιλογές, με εθελοντική προσφορά εκατοντάδων εκπαιδευτικών, σχολικών συμβούλων, διευθυντών σχολικών μονάδων, πανεπιστημιακών που ανέλαβαν την υλοποίηση του εγχειρήματος, με τη γενικευμένη αποδοχή στο επίπεδο της κοινωνίας και των εκπαιδευτικών θεσμών.

Οι διαφαινόμενες προθέσεις της νέας πολιτικής ηγεσίας όπως αυτές αποτυπώθηκαν κατ' αρχάς στο δημόσιο λόγο της και ακολούθως στις συναντήσεις με τη ΔΕΠΠΣ κινούνται σε μια κατεύθυνση ολοκληρωτικής απαξίωσης του όλου θεσμικού πλαισίου και της προσπάθειας για ένα καλό, ποιοτικό, καινοτόμο δημόσιο σχολείο.

Επομένως η ΔΕΠΠΣ, η οποία αμέσως έθεσε την παραίτησή της στη διάθεση του κ. Υπουργού, δεν είναι δυνατόν να έχει άλλη επιλογή από την υποβολή της οριστικής της παραίτησης.

Γεώργιος Θεόφ. Καλκάνης, Πρόεδρος
Γιάννης Αντωνίου, Αντιπρόεδρος
Τάκης Δέγλερης
Κώστας Ραβάνης
Βασιλική Ζιάκα
Παναγιώτης Πήλιουρας
Γιάννης Σωσσίδης
Αικατερίνη Ριζάκη (Γραμματέας της ΔΕΠΠΣ)"


Η επιτροπή πρόκειται να παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα.

Πηγή: http://www.pathfinder.gr/news/4197647/napse-fwties-h-anafora-mpalta-gia-hitlerika-sholeia/
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2015

Διάκριση για τα Τμήματα Περιβάλλοντος και Επιστήμης της Θάλασσας και το Τμήμα Μαθηματικών του Παν. Αιγαίου

Καλά νέα από τα Πανεπιστήμιά μας, αφού το Τμήμα Επιστημών της Θάλασσας και το Τμήμα Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αιγαίου, που εδρεύουν στη Μυτιλήνη, κατατάσσονται στην 461η θέση μεταξύ των τμημάτων των σχολών Περιβάλλοντος που λειτουργούν σε 2.000 πανεπιστήμια παγκοσμίως. Επίσης το Τμήμα Μαθηματικών που εδρεύει στη Σάμο κατέλαβε την 804η θέση.



Η συγκεκριμένη κατάταξη προκύπτει στο πλαίσιο της δημιουργίας λίστας των καλύτερων πανεπιστημιακών τμημάτων από το Middle East Technical University, στην οποία το Πανεπιστήμιο Αιγαίου εντάχθηκε για πρώτη φορά.


Η κατάταξη έγινε με βάση δείκτες που αφορούν σε δημοσιεύσεις στα αντίστοιχα πεδία, όπως έχουν εντοπιστεί από τα Web of Science, InCites και άλλες σχετικές βάσεις δεδομένων.

Πηγή: http://www.emprosnet.gr/article/69721-diethnis-diakrisi
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

PISA: βλάπτει σοβαρά την Παιδεία

Χιλιάδες ακαδημαϊκοί, εκπαιδευτικοί και γονείς απ’ όλο τον κόσμο ανησυχούν για τις επιπτώσεις του ομώνυμου τεστ του ΟΟΣΑ και αξιώνουν το σταμάτημά του.



Σε μια δραματική επιστολή προς τον διευθυντή του προγράμματος Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών (PISA), δρα Αντρέας Σλάισερ, ακαδημαϊκοί, εκπαιδευτικοί και γονείς από όλο τον κόσμο εκφράζουν έντονη ανησυχία για τις επιπτώσεις του τεστ PISA (Πίζα), το οποίο βρίσκεται στον 14ο χρόνο διεξαγωγής του, και καλούν για την παύση του.

Η προσέγγιση που υιοθετούν οι συντάκτες της επιστολής είναι αυστηρά εκπαιδευτική. Αναδεικνύει με συντομία τη ζημιά που προκαλούν οι έρευνες αυτές στα σχολεία, τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τη διδασκαλία.

Η πρωτοβουλία εμφανίστηκε στο Διαδίκτυο (http://oecdpisaletter.org/) πέρσι τον Απρίλη και από τον Μάιο της ίδιας χρονιάς μέχρι φέτος τον Ιανουάριο συγκέντρωσε κάτι παραπάνω από 2.300 υπογραφές υποστήριξης. Αντίστοιχη κίνηση έχει ξεκινήσει και από εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων καθώς και γονείς και στη χώρα μας.

Τι φοβούνται οι 2.300 που υπογράφουν την επιστολή

«Αγαπητέ δόκτορα Σλάισερ, απευθυνόμαστε σε εσάς, ως διευθυντή του Προγράμματος Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών (PISA) του ΟΟΣΑ. Ανησυχούμε ειλικρινά για τις αρνητικές συνέπειες των κατατάξεων της PISA. Μερικές από τις ανησυχίες είναι οι παρακάτω:

1. Το πρόγραμμα PISA συμβάλλει στην κλιμάκωση ποσοτικών μετρήσεων και στη δραματική αύξηση της εξάρτησης από αυτές. Το καθεστώς που επιβάλλει, με τον διαρκή κύκλο των τεστ, βλάπτει τα παιδιά και αποδυναμώνει τις σχολικές τάξεις καθώς αναπόφευκτα συνεπάγεται όλο και περισσότερα τεστ πολλαπλής επιλογής, περισσότερα λεπτομερώς προσχεδιασμένα μαθήματα από «προμηθευτές» που βρίσκονται έξω από το σχολείο – και λιγότερη αυτονομία για τους εκπαιδευτικούς. Με τον τρόπο αυτό το πρόγραμμα PISA έχει αυξήσει ακόμη περισσότερο το άγχος που προϋπήρχε στα σχολεία, θέτοντας σε κίνδυνο την ισορροπία μαθητών και εκπαιδευτικών.

2. Επικεντρωνόμενο σε ένα περιορισμένο εύρος μετρήσιμων τομέων της εκπαίδευσης, αποσπά την προσοχή από τομείς που είναι αδύνατο (ή λιγότερο δυνατό) να μετρηθούν, όπως η φυσική αγωγή, η ηθική, η πολιτική και η αισθητική ανάπτυξη, με αποτέλεσμα τον επικίνδυνο περιορισμό του συλλογικού φαντασιακού για το τι είναι και το τι οφείλει να είναι η εκπαίδευση.

3. Η περιορισμένη εστίαση του ΟΟΣΑ στα σταθμισμένα τεστ διακινδυνεύει τη μετατροπή της μάθησης σε πληκτική εργασία και τον θάνατο της χαράς της μάθησης. Καθώς το πρόγραμμα PISA οδηγεί πολλές χώρες στον διεθνή ανταγωνισμό για τις υψηλότερες επιδόσεις, ο ΟΟΣΑ έχει αποκτήσει τη δύναμη να διαμορφώνει την εκπαιδευτική πολιτική σε όλο τον κόσμο, χωρίς να προηγηθεί καμία συζήτηση για την αναγκαιότητα ή τους περιορισμούς των τελικών σκοπών του. Η μέτρηση μιας μεγάλης ποικιλίας εκπαιδευτικών παραδόσεων και πολιτισμών με τη χρήση ενός μοναδικού, περιορισμένου και προκατειλημμένου μέτρου σύγκρισης θα μπορούσε τελικά να προκαλέσει ανεπανόρθωτη ζημιά στα σχολεία και τους μαθητές.


4. Οι εξελίξεις αυτές συγκρούονται εμφανώς με ευρέως αποδεκτές αρχές καλής εκπαιδευτικής και δημοκρατικής πρακτικής. Καμία εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, οποιασδήποτε σημασίας, δεν μπορεί να αγνοεί τον ρόλο μη εκπαιδευτικών παραγόντων, ανάμεσα στους οποίους κυρίαρχη σημασία έχει η κοινωνική και οικονομική ανισότητα μιας χώρας. Σε πολλές χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, η ανισότητα έχει δραματικά αυξηθεί τα τελευταία 15 χρόνια, γεγονός που ερμηνεύει το άνοιγμα της εκπαιδευτικής ψαλίδας μεταξύ πλούσιων και φτωχών και το οποίο είναι αδύνατο να κλείσουν οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, όσο επεξεργασμένες κι αν είναι».

Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/pisa-vlaptei-sovara-tin-paideia
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Ένα ζωάκι γεννιέται

Μια ωραία παρουσίαση για το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος Γ΄ Δημοτικού "Ένα ζωάκι γεννιέται", μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Ζητούνται παιδιά 6 έως 15 ετών για εκτίμηση δεξιοτήτων

Παιδιά χωρίς αναπτυξιακά, συμπεριφορικά ή μαθησιακά προβλήματα ηλικίας από 6 έως 15 ετών ζητούνται από τη Μονάδα Αναπτυξιακής και Συμπεριφορικής Παιδιατρικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στο Νοσοκομείο Παίδων «Η Αγία Σοφία», ώστε να γίνει εκτίμηση δεξιοτήτων τους.




Η εξέταση γίνεται δωρεάν, καθώς εντάσσεται στο πλαίσιο κλινικής μελέτης.

Η αξιολόγηση ολοκληρώνεται σε ένα ραντεβού διάρκειας περίπου μιάμισης ώρας και περιλαμβάνει:
Α) Κλινική εξέταση από Αναπτυξιολόγο Παιδίατρο
Β) Μαθησιακή αξιολόγηση από Eιδικό Παιδαγωγό.
Γ) Αξιολόγηση του Νοητικού Δυναμικού (Raven test) από Eιδικό Ψυχολόγο.
Δ) Ψυχοφυσιολογικές μεθόδους που εξετάζουν τρία επίπεδα λειτουργιών με χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή (Η/Υ):
1) την κινητικότητα των άνω άκρων,
2) την αντίληψη του χρόνου και
3) την ικανότητα λογικής κρίσης και λήψης αποφάσεων
Ε) Ηλεκτροεγκεφαλογραφική καταγραφή με χρήση ασύρματου ηλεκτροεγκεφαλογράφου.
ΣΤ) Τα παιδιά συμπληρώνουν ειδικά ερωτηματολόγια αξιολόγησης προσωπικότητας, άγχους και συναισθηματικής κατάστασης.
Ζ) Οι γονείς συμπληρώνουν αντίστοιχου περιεχομένου ερωτηματολόγια που αφορούν τους ίδιους.

Η παρούσα μελέτη προτείνεται ως ενιαίο σύνολο αξιολόγησης γνωστικών και κινητικών λειτουργιών, με στόχο να τις αναδείξει σε θεμελιώδεις παραμέτρους σε διαγνωστικό και θεραπευτικό επίπεδο.

Στην παρούσα φάση καλούνται έως 31 Μαρτίου να συμμετάσχουν παιδιά ηλικίας από 6 έως 15 ετών.


Για ραντεβού καλέστε 210 746 7457, 693 9750609 (κ. Γεράσιμος Μακρής), e-mail: gerasimos_makris@hotmail.com, ppervanidou@gmail.com

Πηγή: http://www.tanea.gr/news/greece/article/5210629/panepisthmio-athhnwn-zhtoyntai-paidia-6-ews-15-etwn-gia-ektimhsh-deksiothtwn/
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο 14 Φεβρουαρίου 2015

Μαζί χτίσαμε γέφυρες - Σπύρος Μαρίνης

Έξω από το κτίριο διοίκησης της Γέφυρας «Χαρίλαος Τρικούπης» στο Αντίρριο, υπάρχει μία μαρμάρινη πυραμίδα με τα ονόματα όλων εκείνων που οικοδόμησαν τη Ζεύξη. Από την Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2014, ένα όνομα έχει προστεθεί στα δικά τους. Αυτό του εκπαιδευτικού Σπύρου Μαρίνη, ο οποίος χάθηκε τον Αύγουστο, έχοντας υπάρξει ο θεμελιωτής του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης & Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) Αχαΐας για μαθητές με νοητική στέρηση, το οποίο φέρει επισήμως το προσωνύμιο «ΓΕΦΥΡΑ – Γέφυρα Αλληλεγγύης & Επικοινωνίας».


Οι άνθρωποι της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου οργάνωσαν ειδική τελετή απόδοσης τιμής στον φίλο με τον οποίο συμπορεύτηκαν από τα χρόνια της κατασκευής του Έργου, στηρίζοντας την προσπάθειά του από τότε που το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. δεν ήταν παρά «μία σφραγίδα μέσα σε ένα σακουλάκι», όπως ανέφερε από το βήμα της εκδήλωσης η σύζυγός του Δώρα.

Η συμπόρευση συνεχίστηκε σταθερά και κατά τη διάρκεια της λειτουργίας της Γέφυρας, ενώ κορυφώθηκε μετά την ίδρυση της Ένωσης Κοινωνικών Φορέων «ΠΥΛΩΝΕΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ», πρωτεργάτης της οποίας υπήρξε εκείνος.

Για «τον ενεργό πολίτη που έβαζε το ΕΜΕΙΣ μπροστά από το ΕΓΩ» μίλησε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας κ. Απόστολος Κατσιφάρας, ο οποίος αποκάλυψε και την πλάκα με το όνομα του Σπύρου Μαρίνη.

Για «μέριασμα των ανθρώπων που έχτισαν τη Γέφυρα από τσιμέντο και ατσάλι, προκειμένου να πάρει για πάντα θέση ανάμεσά τους ο άνδρας που συμβόλισε με τον προφανέστερο τρόπο τις ανθρώπινες γέφυρες που έχτισε η ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. με την τοπική κοινωνία», μίλησε εκ μέρους της διοίκησης της εταιρείας ο Γιάννης Φρέρης, Διευθυντής Εταιρικής Επικοινωνίας & Αειφόρου Ανάπτυξης και Γενικός Συντονιστής των «Πυλώνων Αλληλεγγύης».




Πλήθος φίλων του αγωνιστή εκπαιδευτικού γέμισε τον ανακαινισμένο εκθεσιακό χώρο της Γέφυρας, κατά τη φορτισμένη από συγκίνηση και συμβολισμό τελετή, η οποία αποτέλεσε την τελευταία εκδήλωση της δεκαετηρίδας της Γέφυρας, αφιερωμένη και αυτή στην κοινωνία της αλληλεγγύης, όπως και η κεντρική, δηλ. η συναυλία της Λαϊκής Ορχήστρας «Μίκης Θεοδωράκης» που είχε οργανωθεί τον Σεπτέμβριο στο φρούριο του Αντιρρίου.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ