κάθονται δυο δάσκαλοι του 60ού Δημοτικού Σχολείου Πάτρας, η Δήμητρα Μυλωνάκη και ο Γιάννης Παναγιωτόπουλος, που σερφάρουν, προτείνουν, μοιράζονται, αλλά και παθιάζονται... Σας προσκαλούν στο ταξίδι της περιπλάνησής τους στην εκπαίδευση και στον υπόλοιπο κόσμο... και σας περιμένουν.
Σελίδες
▼
Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2015
Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2015
Λειτουργεί από σήμερα το Υπνωτήριο για τους άστεγους
Με δεδομένη την κρίσιμη κοινωνικό - οικονομική κατάσταση
στην πόλη μας και ενόψει των χαμηλών θερμοκρασιών που, σύμφωνα με τις
προβλέψεις της μετεωρολογικής υπηρεσίας, θα επικρατήσουν τις επόμενες ημέρες, ο
Δήμος Πατρέων με τον Κοινωνικό Οργανισμό θα λειτουργήσουν άτυπο υπνωτήριο σε
χώρο του πρώην Αρσακείου για άστεγους
συμπολίτες μας.
Η φιλοξενία στο άτυπο υπνωτήριο θα ξεκινήσει από σήμερα, Τετάρτη 30
Δεκεμβρίου, και θα διαρκέσει καθ’ όλη την διάρκεια της επικράτησης των χαμηλών
θερμοκρασιών (ψύχος ).
Η διαμονή στο χώρο του άτυπου υπνωτηρίου θα γίνεται από τις
8 μ.μ. έως και τις 8:00 π.μ.
Ο Δήμος Πατρέων και ο Κοινωνικός Οργανισμός καλούν τους
ενδιαφερόμενους, όλους τους συμπολίτες
και τις υπηρεσίες που γνωρίζουν περιστατικά αστέγων να ενημερώσουν σχετικά τις
υπηρεσίες τους.
Τηλ επικοινωνίας:
Αγγελική Ψαρρού 2610390968 / 6984617545 - Αντώνιος Ταβουλάρης 6972329595
Πηγή: http://www.e-patras.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Κανείς δεν ήθελε να έρθει στα γενέθλια της κόρης της και δείτε τι έκανε!
Πόσοι άραγε έχουν ζήσει την επώδυνη στιγμή που… κανένας δεν
έρχεται στο πάρτι γενεθλίων του παιδιού τους, επειδή είναι «διαφορετικό»; Κάτι
ανάλογο συνέβη και με τη 10χρονη Mackenzie Moretter, όμως η μαμά της δεν το έβαλε
κάτω και τελικά η μικρή είχε τριακόσιους διάσημους καλεσμένους στο πάρτι της!!!
Όταν η Mackenzie ήταν μόλις ενός έτους, διαγνώστηκε με μια
σπάνια διαταραχή που λέγεται Sotos Syndrome και προκαλεί γιγαντισμό, όπου τα παιδιά
μεγαλώνουν με γρηγορότερους ρυθμούς. Έτσι η Mackenzie είναι πολύ ψηλότερη από
τους συμμαθητές της. Τα παιδιά είναι φιλικά μαζί της αλλά δεν έχει φίλους.
Κανένας δεν την παίρνει τηλέφωνο να της μιλήσει.
Η Mackenzie στενοχωρήθηκε όταν κανένα από τα παιδιά που
κάλεσε δεν ήθελε να έρθει στο πάρτι της. Τότε η μητέρα της, μπήκε στο Facebook
και ζήτησε από τις φίλες της να φέρουν τις κόρες τους στο πάρτι. Πιο
συγκεκριμένα, έγραψε στο στάτους της :
«Μαμάδες, γεια σας. Σας γράφω επειδή έχω μια όμορφη κόρη που
την λένε Mackenzie και κλείνει τα 10 της χρόνια. Πρόσφατα κάλεσα αρκετά παιδιά
στο πάρτι γενεθλίων της που είναι το Σάββατο αλλά κάποιοι γονείς μου είπαν ότι
δεν θα έρθουν και κάποιες συμμαθήτριες της δεν έχουν απαντήσει καθόλου. Η κόρη μου
έχει Sotos Syndrome το οποίο σημαίνει ότι έχει καθυστέρηση στην ανάπτυξη της σε
τομείς όπως η ομιλία και η μάθηση. Στο σχολείο δυσκολεύεται και συχνά κάθεται
μόνη της στο διάλειμμα κι όπως καταλαβαίνετε, σαν μητέρα, θέλω το παιδί μου να
είναι ευτυχισμένο. Αν έχετε κόρες από 9 έως 11 ετών που θα ήθελαν να έρθουν σ”
ένα πάρτι γενεθλίων, είναι προσκεκλημένες αύριο στο πάρτι γενεθλίων της κόρης
μου. Δεν χρειάζεται να φέρετε δώρα ή να μείνετε για πολύ, απλά περάστε να της
ευχηθείτε χρόνια πολλά. Προς το παρόν μόνο δυο κορίτσια έχουν πει ότι θα έρθουν
και είναι συγγενείς μας. Θα ήταν μεγάλη έκπληξη αν έρθουν και άλλα κορίτσια.
Εάν ενδιαφέρεστε στείλτε μου ένα μήνυμα και θα στείλτε μου μήνυμα να σας δώσω
την διεύθυνση μου. Σας ευχαριστώ που διαβάσατε την επιθυμία μιας μητέρας!»
Η έκκληση της μητέρας έγινε viral στο διαδίκτυο κι ενώ καμία
από τις συμμαθήτριες της Mackenzie δεν πήγαν στο πάρτι , οι 300 διάσημοι
καλεσμένοι που πήγαν μάλλον την αποζημίωσαν για τα καλά. Διάσημοι όπως ο
Charles Johnson των Minnesota Vikings και η οικογένεια του καθώς και η Elsa από
την ταινία Frozen βρέθηκαν στο πάρτι ενώ ο Δήμαρχος της περιοχής, που είχε
έρθει ως καλεσμένος, διακήρυξε τη 18η Απριλίου ως ημέρα «Mackenzie Moretter» .
Καθόλου άσχημα για ένα πάρτι που οργανώθηκε μέσα σε μόλις 12 ώρες!
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Η εκκλησία που εξαφανίζεται μπροστά στα μάτια σου!
Μια σχεδιαστική ομάδα κατασκεύασε στο Βέλγιο αυτήν την εκκλησία που αν την κοιτάξεις από τη σωστή οπτική γωνία εξαφανίζεται μπροστά στα μάτια σου! Μεγαλοφυές!
Πηγή: http://www.rouding.com/
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Πηγή: http://www.rouding.com/
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2015
Δώστε ζωή στα πακέτα σας
Φωτό: http://asubtlerevelry.com/face-front-wrapping |
«Απόσταση» Φινλανδίας -Ελλάδας στην Παιδεία
«In Finland, we believe in evolution, not in revolution»
λέει στην «Κ» η Κριστίνα Βόλμαρι, υψηλόβαθμο στέλεχος του Εθνικού Συμβουλίου
Παιδείας της Φινλανδίας. Δεν θέλουν επανάσταση (revolution), θέλουν εξέλιξη
(evolution) οι Φινλανδοί, και η κ. Βόλμαρι αξιοποιεί τη ρίμα μεταξύ των δύο
αγγλικών λέξεων για να καταδείξει τη φιλοσοφία του εκπαιδευτικού συστήματος της
χώρας της, που αποτελεί πρότυπο.
Το εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας βασίζεται στη
σταθερότητα, την οργάνωση και την εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς όλων των
βαθμίδων, από το νηπιαγωγείο έως και το πανεπιστήμιο. Οι ίδιοι οι Φινλανδοί
δίνουν μεγάλο βάρος στη λειτουργία των θεσμών και εμπιστεύονται τους
εκπαιδευτικούς.
Αυτοί είναι, ουσιαστικά, και οι λόγοι που το ελληνικό και το
φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα απέχουν παρασάγγας, παρότι και τα δύο δημόσια
και δωρεάν. «Στη Φινλανδία σπάνια αλλάζουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα και
μόνο μετά μακροχρόνια μελέτη των δεδομένων. Ας πούμε, ύστερα από 10 χρόνια το
επόμενο σχολικό έτος θα κάνουμε αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα, δίνοντας
βάρος στην εκπαίδευση των μαθητών στις τέχνες» απαντά η κ. Βόλμαρι,
σχολιάζοντας την αναφορά για τον νέο εθνικό διάλογο που οργανώνεται στην Ελλάδα
για αλλαγές στις τρεις εκπαιδευτικές βαθμίδες.
Ωστόσο, ο μελετημένος τρόπος με τον οποίοι οι Φινλανδοί
εισάγουν αλλαγές στα σχολεία τους, σε αντίθεση με την ελληνική προχειρότητα,
δεν είναι η μόνη διαφορά ανάμεσα στο ελληνικό και το φινλανδικό σύστημα.
Ενδεικτικά, στη Φινλανδία:
• Οι μαθητές ξεκινούν το Δημοτικό από τα 7 τους χρόνια και
ολοκληρώνουν το Λύκειο στα 19 τους. Κάθε σχολείο μπορεί να διαφοροποιεί εν
μέρει το πρόγραμμά του. Άλλωστε, το εκπαιδευτικό σύστημα χρηματοδοτείται κατά
25% από το κράτος και κατά 75% από τους δήμους, τα δημοτικά τέλη των οποίων
είναι ιδιαίτερα υψηλά.
• Κάθε τμήμα σχολικής τάξης έχει κατά μέσο όρο 20 μαθητές.
• «Στόχος μας είναι η οικογένεια να έχει ελεύθερο χρόνο στο
σπίτι το απόγευμα. Γι’ αυτό και η προετοιμασία των παιδιών για τα μαθήματα της
επόμενης ημέρας γίνεται κατά κύριο λόγο στο σχολείο, και εκτιμάται ότι είναι
αρκετή το πολύ μιας ώρας δουλειά στο σπίτι» παρατηρεί η κ. Βόλμαρι. Βεβαίως δεν
υπάρχει η λογική το παιδί να πάει σε φροντιστήριο για να μάθει αντικείμενα που
διδάσκονται στο σχολείο (π.χ. ξένες γλώσσες, πληροφορική). Για όσα παιδιά
υστερούν, ο δήμος χρηματοδοτεί τάξεις ολιγόωρης ενισχυτικής διδασκαλίας.
• Δεν υπάρχει ιδιωτική εκπαίδευση, εκτός από λιγοστά σχολεία
κάποιων Εκκλησιών. «Δεν πιστεύουμε στην ιδιωτική εκπαίδευση. Θεωρούμε ότι όλοι
οι γονείς πρέπει να εμπιστεύονται το σχολείο της γειτονιάς. Η εκπαίδευση είναι
δωρεάν σε όλα τα επίπεδα. Μόνο στο λύκειο οι γονείς χρεώνονται τα βιβλία και τη
μεταφορά των παιδιών σε κάποιες περιπτώσεις».
• Δεν υπάρχει η σκληρή αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Βέβαια,
αυτοαξιολόγηση γίνεται τόσο για τις σχολικές μονάδες όσο και από τους ίδιους
τους εκπαιδευτικούς.
• Δεν υπάρχει ενιαίο σύστημα εξετάσεων για την προαγωγή των
μαθητών από τάξη σε τάξη. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιολογεί τους μαθητές του
με τον τρόπο που επιθυμεί. «Δίνουμε βάρος στην ουσιαστική εκμάθηση παρά στη
συνεχή εξέταση των γνώσεων» αναφέρει η κ. Βόλμαρι.
• Η πολυπληθέστερη ηλικιακή ομάδα των εκπαιδευτικών (σχεδόν
το 35% του συνόλου) είναι κάτω των 40 ετών.
• Οι εκπαιδευτικοί περνούν από κατάρτιση περίπου κάθε τρία
χρόνια στο πλαίσιο του εργασιακού τους βίου.
• Η εκπαίδευση των μεταναστών ξεκινά με ένα χρόνο εκμάθησης της
φινλανδικής γλώσσας και πολιτισμού, ενώ οργανώνονται τάξεις για τη διδασκαλία
των μητρικών γλωσσών, ακόμη κι αν υπάρχουν μόνο τρία παιδιά από μία χώρα για
ένα τμήμα. «Η γνώση της μητρικής γλώσσας
είναι πολύ σημαντική για να μάθεις μια δεύτερη γλώσσα» λέει η κ. Βόλμαρι,
προσθέτοντας ότι τον πρώτο χρόνο τα παιδιά των μεταναστών δεν διδάσκονται τα
βασικά μαθήματα αλλά ξεκινούν με ευκολότερα, όπως οι τέχνες, η χειροτεχνία, η
φυσική αγωγή.
«Δίνουμε πάντα πολύ μεγάλη αξία στην εκπαίδευση και την
καινοτομία. Είμαστε μια φτωχή σε παραγωγικές πηγές χώρα και πρέπει να βάλουμε
το μυαλό μας να δουλέψει» παρατηρεί, μιλώντας στην «Κ», η διπλωμάτης Πέτρα
Θίμαν. Και προσθέτει με χιούμορ: «Αλλιώς θα πεθάνουμε στο κρύο».
Περισσότερα στο: http://www.kathimerini.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Γνωρίστε το Culford, ένα σχολείο για τυχερούς!
Πραγματικά όποια παιδιά σπουδάζουν στο Culford θα πρέπει να είναι πολύ τυχερά, αφού το σχολείο προσφέρει πληθώρα διδακτικών αντικειμένων και διαθέτει εγκαταστάσεις σχεδόν αμέτρητες!!!! Επίσης διαθέτει 100 άτομα προσωπικό και 700 μαθητές, σε μια αναλογία εκπαιδευτικών - μαθητών 1:10!
- Το Culford Prep School που ιδρύθηκε το 1984 και φοιτούν αγόρια και κορίτσια από 3 έως 7 ετών. Βρίσκεται στη δυτική πλευρά του Πάρκου.
- Το Preparatory School (προπαρασκευαστικό σχολείο) για μαθητές ηλικίας 7 – 13 ετών. Καταλαμβάνει το βόρειο τμήμα του Πάρκου, περιβάλλεται από δικά του γήπεδα, αλλά χρησιμοποιεί και τις κεντρικές εγκαταστάσεις.
- Το Senior School για μαθητές ηλικίας 13 – 18 ετών. Έχει θέα στο πάρκο και δικά του γήπεδα.
Το Culford είναι ένα χριστιανικό μεθοδιστικό ίδρυμα και η
Εκκλησία το υποστηρίζει αν και το σχολείο δέχεται μαθητές όλων των θρησκειών καθώς
και άθρησκους. Πραγματοποιούνται εννιά θρησκευτικές δραστηριότητες εβδομαδιαίως
μαζί με τη λειτουργία της Κυριακής στην εκκλησία St Mary για τους μαθητές που
το επιθυμούν.
Η έκθεση αξιολόγησης από το Ανεξάρτητο Σώμα Επιθεωρητών
Σχολείων (ISI) του 2008 αναφέρει ότι το σχολείο είναι "εξαιρετικό"
στην πνευματική, ηθική, κοινωνική και πολιτιστική ανάπτυξη των μαθητών, στην
ποιότητα της περίθαλψης, στους δεσμού του με την κοινότητα και τη διαχείρισή
του. Η ποιότητα της εκπαιδευτικής εμπειρίας που παρέχεται, η μάθηση και τα
επιτεύγματα των μαθητών, είναι καλά, η διδασκαλία είναι «καλή, και σε ένα υψηλό
ποσοστό των μαθημάτων εξαιρετική". Το Νηπιαγωγείο, για παιδιά ηλικίας 3-4
ετών, βαθμολογήθηκε με «εξαιρετικά» σε κάθε τομέα.
Το σχολικό πρόγραμμα περιλαμβάνει εκτός των άλλων μαθήματα Αγγλικών, Ιστορίας
της Τέχνης και της Ιατρικής. Ο Οδηγός των Καλών Σχολείων που κυκλοφορεί στην Αγγλία
ισχυρίζεται ότι το Culford έχει ένα από τα έξι καλύτερα μαθηματικά τμήματα της
χώρας. Το σχολείο διδάσκει επίσης μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές
ανάγκες και μαθητές για τους οποίους τα αγγλικά είναι πρόσθετη γλώσσα. Η αναλογία μαθητή / προσωπικό είναι περίπου 1:10.
Το Culford έχει αγκαλιάσει τις Τέχνες και όλοι μαθητές
ασχολούνται με κάποια καλλιτεχνικά αντικείμενα. Υπάρχουν περίπου δώδεκα
μουσικές ομάδες, συμπεριλαμβανομένων δύο ορχηστρών, μια Χορωδία, Χορωδία
Δωματίου κλπ. Πάνω από τους μισούς μαθητές μαθαίνουν ένα μουσικό όργανο. Δύο μεγάλες δραματικές παραγωγές διοργανώνεται κάθε χρόνο,
ένα μουσικό και ένα θεατρικό έργο.
Τα αθλήματα βρίσκονται επίσης στο καθημερινό σχολικό πρόγραμμα
των μαθητών που ασχολούνται με ράγκμπι, κρίκετ, χόκεϊ, τένις, βόλεϊ, κολύμβηση,
ιππασία, καράτε, πόλο και παίρνουν συχνά μέρος σε αθλητικούς διαγωνισμούς. Για όλα
αυτά τα αθλήματα το εν λόγω σχολείο διαθέτει:
- Έξι γήπεδα ράγκμπι και πέντε γήπεδα χόκεϊ επί χόρτου
- Ένα γήπεδο τένις εσωτερικού χώρου
- Έξι γήπεδα τένις με γρασίδι, έξι γήπεδα τένις σκληρά και άλλα έξι ακόμα με επενδυμένο πάτωμα.
- Τρία γήπεδα κρίκετ
- Μια λίμνη, που χρησιμοποιείται για ψάρεμα και κανό
- Ένα γήπεδο γκολφ 9 οπών
- Μια ακόμα λίμνη που χρησιμοποιείται για Ιστιοπλοΐα και για υπαίθριες δραστηριότητες.
Στο σχολείο, που διαθέτει και στρατιωτικό τμήμα, πραγματοποιούνται
επίσης εβδομαδιαίες δραστηριότητες κατάρτισης που περιλαμβάνουν σκοποβολή,
αποστολές, ελιγμούς μάχης, ενέδρα, ασκήσεις, εκπαιδευτικά σήματα, αναρρίχηση,
καγιάκ, πρώτων βοηθειών και διάσωσης.
Από το Culford έχουν αποφοιτήσει σπουδαίοι επιστήμονες,
πολιτικοί, καλλιτέχνες κλπ.
Με πληροφορίες από: https://en.wikipedia.org/
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Κυριακή 27 Δεκεμβρίου 2015
Τυλίξτε τα δώρα σας με εφημερίδες!
Δώρα της τελευταίας στιγμής και είναι απακετάριστα; Αν είστε φανατικοί αναγνώστες του έντυπου τύπου ή απλώς λάτρεις της ανακύκλωσης μη φοβού! Τυλίξτε τα δώρα σας με εφημερίδες ή περιοδικά και εντυπωσιάστε!
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Φωτό: http://www.adelle.com.au/gift-wrapping-ideas |
Φωτό: https://trashthetic.wordpress.com/upcycle-tutorials/paper/ |
Φωτό: http://cms.islam.gov.kw/woman/Pages/ar/ArticleDetails.aspx?newsId=426 |
Φωτό: http://my-handmade.livejournal.com/47396.html?page=1 |
Φωτό: http://cms.islam.gov.kw/woman/Pages/ar/ArticleDetails.aspx?newsId=426 |
Φωτό: http://cms.islam.gov.kw/woman/Pages/ar/ArticleDetails.aspx?newsId=426 |
Φωτό: http://cms.islam.gov.kw/woman/Pages/ar/ArticleDetails.aspx?newsId=426 |
Φωτό: http://cms.islam.gov.kw/woman/Pages/ar/ArticleDetails.aspx?newsId=426 |
Χάρτινα κουλουράκια τύχης για την Πρωτοχρονιά
Να μια ωραία ιδέα: φτιάχνετε χάρτινα κουλουράκια τύχης και τα μοιράζετε στους καλεσμένους του πρωτοχρονιάτικου τραπεζιού για μια ευχάριστη νότα έκπληξης. Το μυστικό; Φροντίστε οι ευχές που θα γράψετε να είναι αστείες... Δείτε πώς φτιάχνονται....
Φωτό: http://www.gartnerstudios.com/2012/01/paper-fortune-cookies/ |
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Γνωρίστε το ελληνικό σχολείο του Λουμπουμπάσι στο Κονγκό
Το ελληνικό σχολείο στο Λουμπουμπάσι του Κονγκό έχει 60
μαθητές και 15 εκπαιδευτικούς και λειτουργεί από το 1967. Από το 1981 μάλιστα με
υπουργική απόφαση έχει αναγνωριστεί ως ισότιμο δημόσιο σχολείο της Ελλάδας και
λειτουργεί σύμφωνα με την ισχύουσα ελληνική νομοθεσία για τα δημόσια
σχολεία της πατρίδας. Δείτε πώς ζουν οι μαθητές εκεί....
Όλα τα σχολεία (Νηπιαγωγείo-Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο), στεγάζονται
και ανήκουν στην Ελληνική Κοινότητα Λουμπουμπάσι. Κτίστηκαν από την κοινότητα
χάρη στις δωρεές και τις προσφορές των Ομογενών. Διαθέτουν πλήρως εξοπλισμένο εργαστήριο φυσικής-χημείας, αίθουσα
πληροφορικής, εικαστικών, γυμναστήριο, πλούσια δανειστική βιβλιοθήκη και
κυλικείο και ανακαινίστηκαν πρόσφατα.
Σύμφωνα με τη διευθύντρια, Ελένη Μπακούση, το σχολείο αποτελεί
τον πυρήνα της ελληνικής κοινότητας εφόσον συνιστά τη μοναδική πηγή μάθησης και
διατήρησης της ελληνικής γλώσσας, των ελληνικών ηθών και εθίμων. Η λειτουργία
του σχολείου στηρίζει την παροικία και δίνει τη δυνατότητα στις οικογένειες να
παραμένουν στη χώρα ενωμένες.
Τα παιδιά του σχολείου αντιμετωπίζουν διάφορα προβλήματα λόγω
της πολιτικής αστάθειας που επικρατεί στη χώρα και στερούνται μικρές καθημερινές
χαρές και δραστηριότητες όπως την επαφή με βιβλιοθήκες, βιβλιοπωλεία, μουσεία,
κινηματογράφους, θέατρο και άλλα παιδευτικά και ψυχαγωγικά μέσα. Πάντως οι
τελειόφοιτοι συνεχίζουν τις σπουδές τους στην Ελλάδα με επιτυχία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλοί μαθητές και μαθήτριες δεν
έχουν γεννηθεί ούτε έχουν ταξιδέψει στην Ελλάδα. Πρόσφατα μάλιστα τα παιδιά κέρδισαν
το πρώτο βραβείο στο διαγωνισμό που διοργάνωσε η Π. Ε. Σερρών για το Κυπριακό Ζήτημα
στην κατηγορία των ταινιών μυθοπλασίας και σποτ.
Οι κατοικίες των δασκάλων |
Στο Λουμπουμπάσι ζουν περίπου 400 Έλληνες, ιδιοκτήτες μικρών εργοστασίων όπου
παρασκευάζουν μπισκότα, χυμούς, εμφιαλωμένα νερά κ.ά. Η καθημερινότητα στο
Κονγκό είναι δύσκολη. Yπάρχουν
συνεχείς διακοπές ρεύματος και νερού, ενώ τα νοσοκομεία είναι χαμηλού επιπέδου
και δεν υπάρχουν αρκετές ειδικότητες, αναφέρει ο γραμματέας του Συμβουλίου της
Ελληνικής Κοινότητας Γεώργιος Πηγαδάς.
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Κάτω από το βόρειο σέλας
Northern Lights Over Iceland Photograph by Daniele Boffelli |
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Σάββατο 26 Δεκεμβρίου 2015
Γνωρίστε τη νέα κοινότητα μάθησης «Florinano»
Η «Florinano» είναι μια νέα κοινότητα μάθησης, που
δημιουργήθηκε στη Φλώρινα, και εστιάζει στην ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού και
μαθησιακών διαδικασιών σχετικών με τον νανόκοσμο. Αποτελείται από μαθητές
δημοτικών σχολείων, δασκάλους, σχολικούς συμβούλους, φοιτητές και ερευνητές της
Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών που υπηρετούν στο Πανεπιστήμιο Δυτικής
Μακεδονίας. Με τι ακριβώς ασχολούνται;;; Δείτε.....
Τα μέλη της κοινότητας εργάζονται πάνω στον κόσμο της νανοκλίμακας
και στο παρακάτω βίντεο παρουσιάζουν μέρος της δουλειάς τους. Συγκεκριμένα,
περιγράφουν ένα πολύ γνωστό φαινόμενο που σχετίζεται με την υπερ-υδροφοβικότητα
των φύλλων του λωτού: το «φαινόμενο του λωτού».
Το λουλούδι του λωτού (Lotus Flower) είναι πολύ γνωστό λόγω
της νανοδομής των επιφανειών του, όμως δεν συναντάται συχνά στην Ελλάδα. Γι’
αυτό, η κοινότητα Florinano μελετά άλλα υπερ-υδροφοβικά φυτά, όπως το
κουνουπίδι, το λάχανο και το μπρόκολο. Επίσης, εστιάζει στους τρόπους με τους
οποίους τα μοντέλα συμβάλλουν στην κατανόηση του νανόκοσμου. Τέλος, το βίντεο
περιλαμβάνει μερικές εφαρμογές της νανοτεχνολογίας, όπως είναι το
υπερ-υδροφοβικό ξύλο και το ύφασμα.
Συγχαρητήρια σε όλους για την ωραία ιδέα και τη δουλειά που κάνουν. Απολαύστε τους!
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Πέμπτη 24 Δεκεμβρίου 2015
Ξεκινάει η χαρτογράφηση της Ελλάδας
Ξεκινά η χαρτογράφηση της Ελλάδας με το ανανεωμένο εργαλείο
www.prosvasis.co.
Στη μεταπτυχιακή
φοιτήτρια του Πανεπιστημίου Πατρών Έφη Δασκαλοπούλου και την MKO Intermediakt,
δίνεται το εισιτήριο για το όραμα τους να δημιουργηθεί μια Ελλάδα και ένας κόσμος για όλους. Μέσω του
εν λόγω έργου θα ξεκινήσει η χαρτογράφηση και η συλλογή βάσης προσβάσιμων σημείων
σε 6 πόλεις της Ελλάδας αποσκοπώντας στην βελτίωση της ποιότητας ζωής των ΑΜΕΑ,
παρέχοντας μια ολοκληρωμένη προβολή των σημείων αυτών στα Εμποδιζόμενα άτομα.
Τον Οκτώβριο του 2015 η Έφη Δασκαλοπούλου, μια εκ των
εμπνευστών του εργαλείουProsvasis.co οραματίστηκε και δημιούργησε το Έργο «
Προσβάσιμοι δρομοι –Ανθρωποι με αναπηρία ορατοί στην κοινωνία» που αποτελεί το
εισιτήριο για να ξεκινήσει και επίσημα η χαρτογράφηση της Ελλάδας για
εμποδιζόμενα άτομα και η ενημέρωση των φορέων/κατοίκων ΑμεΑ για τους χώρους
προσβασιμότητας. Κερδίζοντας το στοίχημα της και πρωτοπορώντας με την δημιουργία της πολυβραβευμένης
διαδικτυακής πλατφόρμας Prosvasis.co
http://www.prosvasis.co/ μαζί με τον Νίκο Φαζάκη και την ομάδα της Μη
κυβερνητικής Οργάνωσης Intermedi@kt http://intermediakt.org/ βάζουν σε εφαρμογή
το έργο.
Πιο συγκεκριμένα θα καταγραφούν:
1. Εστιατόρια/καφέ,
προσβάσιμα
2. Ξενοδοχεία
με δωμάτια ΑμεΑ
3. Χώροι
πολιτισμού προσβάσιμοι (Μουσεία)
4. Θέσεις
παρκαρίσματος για αυτοκίνητα ΑμεΑ
5. Χώροι
«περιπάτου» για ΑμεΑ (πεζόδρομοι)
6. Χώροι
κινηματογράφων/θεάτρων
7. Σημεία
πρόσβασης σε θάλασσες μέσω του συστήματος SEATRAC
8. Σχολεία με
προσβασιμότητα για παιδιά με κινητική αναπηρία
9. Ειδικά
σχολεία
Τα σημεία θα προβάλλονται στο εργαλείο www.prosvasis.co και
αποτελεί μια online διαδικτυακή πλατφόρμα για ΑμεΑ που χαρτογραφεί τα σημεία
πρόσβασης και προσπαθεί να δημιουργήσει προσβάσιμους προορισμούς.
Η βάση που θα αποκτηθεί από το συγκεκριμένο έργο θα
αποτελέσει κίνητρο για να ξεκινήσει και επίσημα μια καμπάνια για να γίνουν
επιτέλους ορατοί οι Άνθρωποι με αναπηρία συμπεριλαμβανομένου πολλών παιδιών με
αναπηρία στην κοινωνία. Κατά τη διάρκεια του έργου θα γίνει η αναβάθμιση του
εργαλείου www.prosvasis.co με περισσότερες λειτουργίες και
καλούνται όλο και περισσότεροι άνθρωποι να βάλουν σημεία στο εργαλείο.
Έτσι με σεβασμό στην διαφορετικότητα και ζήλο να παρέχουμε βοήθεια στους
συνανθρώπους μας για ένα καινούργιο αύριο που θα έχουμε δημιουργήσει εμείς
γιατί, ο κόσμος μας αλλάζει με το παράδειγμα μας.
Η Ελλάδα έχει παρόμοια μεγάλο αριθμό σε εμποδιζόμενα άτομα
με τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες που όμως είναι κλεισμένα στα σπίτια τους.
Ακόμα και οι ίδιοι οι τουρίστες ΑμεΑ που επισκέπτονται την Χώρα μας
αντιμετωπίζουν πρόβλημα στη γνώση των σημείων Υποδομές υπάρχουν αλλά δεν είναι
γνωστές στο κοινό που απευθύνονται.
Στόχος είναι αυτό το πρωτοποριακό έργο και παγκοσμίως
καινοτόμο να συνεχίσει να γίνεται και έξω από Ελληνικά όρια για τη δημιουργία
ενός προσβάσιμου πλανήτη ώστε να αναδειχθούν και να συλλεχθούν όλες οι
προσβάσιμοι προορισμοί για τα Άτομα με αναπηρία. Έχοντας πάντα ως κύριο γνώμονα
τη σημασία και τη σπουδαιότητα του έργου, είμαστε έτοιμοι να συνδράμουμε με τις
γνώσεις και το ανθρώπινο δυναμικό των μελών μας στην προσπάθεια αυτή.
Η Χίλαρι Κλίντον θέλει να κλείσει τα μισά σχολεία στις ΗΠΑ
Η Χίλαρι Κλίντον σε ομιλία της ενόψει των προεδρικών εκλογών
στις ΗΠΑ δήλωσε πως προτίθεται να κλείσει τα μισά σχολεία στη χώρα, καθώς δε φαίνεται
να προσφέρουν τις κατάλληλες υπηρεσίες στους μαθητές τους. Δήλωσε μάλιστα πως
δεν θα αφήσει κανένα σχολείο ανοικτό, αν δεν υπερβαίνει το μέσο όρο που έχει
τεθεί ως μίνιμουμ επίπεδο παροχής υπηρεσιών.
Όπως αναφέρουν τα αμερικανικά ΜΜΕ, η Χίλαρι Κλίντον δεν
διευκρίνισε με ποια κριτήρια μέτρησης και ποιο σύστημα χρησιμοποιεί για να
αποδώσει το «μέσο όρο» που ανέφερε, καθώς και ποια θα είναι η τύχη των
καθηγητών και των μαθητών των σχολείων που σκοπεύει να κλείσει.
«Αν τα σχολεία δεν κάνουν καλή δουλειά, τότε δεν είναι
κατάλληλα για τα παιδιά», πρόσθεσε στην ομιλία της η υποψήφια πρόεδρος,
προκαλώντας ακόμη περισσότερα ερωτηματικά.
Διαβάστε περισσότερα: http://www.protothema.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2015
Χριστουγεννιάτικη γιορτή 60 Δημοτικού Πάτρας
Στις 23 Δεκεμβρίου
πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας η χριστουγεννιάτικη γιορτή από τη Β΄ τάξη. Τα
δευτεράκια χόρεψαν, τραγούδησαν, έπαιξαν και σκόρπισαν τη χαρά σε όλους μας με
τον αυθορμητισμό και την αθωότητά τους.
Ο Άγιος Βασίλης άκουσε τα παράπονα των παιχνιδιών, αλλά και των παιδιών στη δύσκολη οικονομική κρίση που διανύουμε.
Τη γιορτή οργάνωσαν και παρουσίασαν οι δασκάλες των δύο τμημάτων Ελευθεριάδου Ευσεβεία και Χρυσανθοπούλου Χαρίκλεια.
Τη χορωδία της Γ΄ τάξης εκπαίδευσε η μουσικός του σχολείου μας Μαρία Μεταξά.
Στον ήχο ήταν ο κ. Γιάννης Παναγιωτόπουλος.
Σκηνικά: Δήμητρα Μυλωνάκη.
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Ζαχαροπλαστική στην τάξη: Βραχάκια λαδιού
Τη συνταγή αυτή τη φτιάξαμε στην τάξη στα πλαίσια της 7ης ενότητας της Γλώσσα Δ΄ δημοτικού "Η ελιά". Τα παιδιά κοπάνησαν τα καρύδια, έστυψαν τα πορτοκάλια, χτύπησαν, ανακάτεψαν. Τα βραχάκια τους ήταν λίγο περίεργα στην εμφάνιση, αλλά από νοστιμιά έσκιζαν! Χρόνια πολλά!
Άναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Τη συνταγή μπορείτε να τη βρείτε ΕΔΩ.
Άναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2015
Κυριακή 20 Δεκεμβρίου 2015
Φτιάξτε γάτες από κάλτσες
Τρύπησαν οι κάλτσες σας; Ευκαιρία να φτιάξετε γατούλες! Δείτε πώς...
Πηγή: http://www.kreativita.info/
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Πηγή: http://www.kreativita.info/
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Υψιστη διάκριση για την τηνιακή μαρμαροτεχνία
Η τηνιακή μαρμαροτεχνία και το αξεπέραστο έργο των Τήνιων
λαϊκών τεχνιτών περιλαμβάνονται πλέον
στον Κατάλογο της Αϋλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.
Το έργο των Τήνιων τεχνιτών είναι τόσο σεβαστό και αξιέπαινο
που, κατά τη 10η συνεδρίαση της Γενικής Διάσκεψης της Σύμβασης για τη Διαφύλαξη
της Αϋλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς, που διεξήχθη στις αρχές Δεκεμβρίου στη
Ναμίμπια, αποφασίστηκε να ενταχτεί η τηνιακή μαρμαροτεχνία στον συγκεκριμένο
κατάλογο.
Ενταξη που δίνει την ευκαιρία να αναδειχθούν μερικές από τις
πολλές όψεις της μακραίωνης αυτής λαϊκής τέχνης, όπως οι προφορικές παραδόσεις
που συνδέονται με την τέχνη και η σημασία της για τη συλλογική μνήμη και την
ταυτότητα των ίδιων των Τηνίων.
Μια τέχνη που κλείνει μέσα της όλα τα στάδια, από την
εξόρυξη του μαρμάρου, τα μοτίβα (κυπαρίσσια, καράβια κ.λπ.) που αποτυπώνουν οι
τεχνίτες στα έργα τους, τις τελετουργικές και εορταστικές πρακτικές που
ακολουθούνται σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, όπως στη διάνοιξη ενός λατομείου,
στη μετάβαση από το στάδιο της μαθητείας στη βαθμίδα του μάστορη, στη γιορτή
του προστάτη αγίου των μαρμαράδων (Αγιος Χαράλαμπος), αλλά και γνώσεις και
πρακτικές που αφορούν τη φύση και το σύμπαν.
Να σημειωθεί ότι η τηνιακή μαρμαροτεχνία είναι το τρίτο
στοιχείο Αϋλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς που εγγράφει η χώρα μας στον
Αντιπροσωπευτικό Κατάλογο. Η απόφαση συνοδεύεται από έπαινο για τον φάκελο που
υπέβαλε η χώρα και ιδιαίτερα για το δεκάλεπτο φιλμ με τίτλο «Μόνο τον μαντρακά
βαστεί...» που συμπλήρωσε την τεκμηρίωση του στοιχείου και μάλιστα το
συγκεκριμένο φιλμ προτείνεται ως πρότυπο για την ανάδειξη ανάλογων στοιχείων
της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς. Η υποβολή του φακέλου έγινε σε συνεργασία
του υπουργείου Πολιτισμού με το Πολιτιστικό Ιδρυμα του Ομίλου Πειραιώς.
Περισσότερα στο: http://www.ethnos.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Εξάχρονα Γιαπωνεζάκια που κυκλοφορούν ασυνόδευτα και φοβισμένα Ελληνόπουλα
Αν κυκλοφορήσει κανείς με το μετρό του Τόκιο, θα εκπλαγεί
από τον μεγάλο αριθμό μικρών παιδιών που το χρησιμοποιούν, για να πάνε σχολείο.
Τα πιτσιρίκια, φορώντας τις σχολικές στολές τους, πλημμυρίζουν τα βαγόνια και
κυκλοφορούν είτε μεμονωμένα είτε σε μικρές ομάδες. Αυτό που εντυπωσιάζει, είναι
ότι στον ορίζοντα δε φαίνεται να υπάρχει ενήλικας που τα επιτηρεί –τα παιδιά
είναι ασυνόδευτα, ακόμα και αν η ηλικία τους δεν ξεπερνά τα έξι-επτά χρόνια.
Πριν βιαστείτε να σκεφτείτε ότι οι Γιαπωνέζοι γονείς τρελάθηκαν και δε
μεριμνούν για την ασφάλεια των παιδιών τους, ας δούμε κάποια χαρακτηριστικά της
κουλτούρας τους, που εξηγούν το φαινόμενο.
Σύμφωνα με τον Dwayne Dixon, καθηγητή πολιτισμικής ανθρωπολογίας,
που στη διδακτορική του διατριβή μελέτησε τη γιαπωνέζικη νεολαία, «τα παιδιά
στην Ιαπωνία μαθαίνουν από νωρίς ότι, στην ιδανική περίπτωση, κάθε μέλος της
κοινότητας μπορεί να κληθεί να υπηρετήσει ή να βοηθήσει τους άλλους».
Αυτήν την αντίληψη ενισχύει και το σχολείο, όπου τα παιδιά
αναλαμβάνουν εκ περιτροπής να καθαρίζουν και να σερβίρουν το μεσημεριανό,
μαθαίνοντας να στηρίζονται στην ομάδα για ό,τι χρειαστούν. Επιπλέον, μαθαίνουν
να είναι υπεύθυνα για το δημόσιο χώρο και μπορούν να αισθάνονται υπερήφανα,
όταν αυτός βρίσκεται σε καλή κατάσταση. Οι πεντακάθαροι δρόμοι της Ιαπωνίας,
αντανακλούν αυτό το αίσθημα κοινωνικής ευθύνης.
Ένας ακόμα παράγοντας, που συμβάλλει στην πρώιμη
ανεξαρτητοποίηση των μικρών Γιαπωνέζων, είναι η χαμηλή εγκληματικότητα που έχει
η Ιαπωνία, καθώς και η κουλτούρα της πεζοπορίας και της χρήσης μέσων μαζικής
μεταφοράς, με τα οποία πραγματοποιούνται οι μισές μετακινήσεις ημερησίως. Σε
αυτό βοηθά και η μικρή κλίμακα των δημοσίων χώρων, που τους καθιστά πιο
«ανθρώπινους» και πιο ασφαλείς.
Επιπλέον, οι οδηγοί έχουν μάθει να σέβονται τους πεζούς και
τους ποδηλάτες, οι οποίοι κυριαρχούν στις οδικές αρτηρίες. «Με το να τους
δίνουν την ελευθερία τους, οι γονείς δείχνουν εμπιστοσύνη όχι μόνο στα παιδιά
τους αλλά και σε ολόκληρη την κοινότητα. Πολλά παιδιά σε όλο τον κόσμο είναι
ανεξάρτητα, αλλά υποψιάζομαι ότι οι Δυτικοί εντυπωσιάζονται από το αίσθημα της
ασφάλειας και της συνεργασίας που κυριαρχεί, συχνά σιωπηλά και αυθόρμητα»,
παρατηρεί ο Dixon.
Αν προσπαθήσει κανείς να κάνει τη σύγκριση με την Ελλάδα,
μάλλον θα απογοητευτεί. Τα παιδιά στις ελληνικές μεγαλουπόλεις όχι μόνο δε
διανοείται κανείς να τα αφήσει να κυκλοφορήσουν μόνα τους σε ηλικία έξι ετών,
αλλά το πρώτο που διδάσκονται είναι να μην εμπιστεύονται κανέναν.
Η ανασφάλεια που διακατέχει τον σύγχρονο Έλληνα έχει
γιγαντωθεί και αυτό δε θα μπορούσε παρά να αντανακλάται και στον τρόπο που
μεγαλώνει τα παιδιά του. Επιπλέον, σε καιρούς ταραγμένους, ο ατομικισμός τείνει
να θεριεύει και κανείς -πλην ρομαντικών εξαιρέσεων- δεν προτίθεται να ασχοληθεί
με τον συνάνθρωπό του, ακόμα κι αν πρόκειται για παιδί –όπως άλλωστε έχουν
αποδείξει τραγικές υποθέσεις των τελευταίων χρόνων.
Όσον αφορά στο αίσθημα κοινωνικής ευθύνης, όλοι οι δημόσιοι
χώροι «κραυγάζουν» την αδιαφορία μικρών και μεγάλων, μια και δυστυχώς δε μάθαμε
να τους αγαπάμε και να τους φροντίζουμε, αντίθετα συχνά τους βανδαλίζουμε,
τιμωρώντας έναν αόρατο εχθρό, το ελληνικό κράτος, που φταίει για όλα μας τα
δεινά.
Διαβάστε περισσότερα στο: http://www.lifo.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ