Τετάρτη, 30 Σεπτεμβρίου 2015

Δάσκαλοι ακρίτες, φάροι των βουνών

Ποιος θα φαντάζονταν ότι υπάρχουν σήμερα δάσκαλοι που επιλέγουν καθημερινά να διανύουν δεκάδες χιλιόμετρα, σε δύσκολους δρόμους, με πολλά απρόοπτα, για να βρεθούν κοντά στους πέντε μαθητές ενός ορεινού σχολείου; Ποιος θα πίστευε ότι υπάρχουν εθελοντές δάσκαλοι που αφήνουν τις ανέσεις των κεντρικών σχολείων για να ανοίξουν μονοθέσια σχολεία που δεν έχουν εκπαιδευτικούς; Και όμως υπάρχουν και είναι συμπατριώτες μας!  


Η δημοσιογραφική μας έρευνα για τις συνθήκες έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς μάς αποκάλυψε κάποιες από τις περιπτώσεις αυτών των εκπαιδευτικών. Η πόρτα των σχολείων στα ορεινά χωριά των Καλαβρύτων Πόρτες, Πάος και Πετσάκους άνοιξε επειδή βρέθηκαν εθελοντές δάσκαλοι, ανταποκρινόμενοι στα κάλεσμα του διευθυντή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Τριαντάφυλλου Κιντή. Εθελοντές που καθημερινά διανύουν αποστάσεις δύο και πλέον ωρών για να είναι εγκαίρως στο σχολείο και να υποδεχτούν τους μαθητές τους. Εθελοντές που χρηματοδοτούν επί της ουσίας οι ίδιοι την εργασία τους, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις ούτε ο μισθός τους δεν αρκεί για τα έξοδα που κάνουν.

Κι αυτό είναι κάτι που αναγνωρίζουν οι τοπικές κοινωνίες, καθώς στον δάσκαλό τους οφείλουν το ζωντάνεμα του τόπου τους. Απομένει να το αναγνωρίσει και η ελληνική Πολιτεία, φροντίζοντας την επιβράβευσή τους.

ΗΡΩ ΣΚΟΥΡΓΙΑ: «Με γεμίζει η προσφορά»

Η οργανική θέση της Ηρώς Σκουργιά είναι στη Δάφνη Καλαβρύτων, αλλά εθελοντικά κρατάει ανοιχτό το διθέσιο σχολείο στο Πάος όπου φοιτούν 19 μαθητές (Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄).
«Για μένα προέχουν οι μαθητές. Οσο δυσπρόσιτο και να είναι το σχολείο έπρεπε να ανοίξει. Ιδιαίτερα εάν είναι σε θέση κανείς να καταλάβει τι σημαίνει το σχολείο για μία ορεινή περιοχή θα έκανε τα πάντα για να ανοίξει την πόρτα του. Οι κάτοικοι μ' έχουν δεχτεί με πολλή αγάπη και, καθημερινά, μου εκφράζουν τις ευχαριστίες τους» μας είπε η κ. Σκουριά προσθέτοντας:
«Πιστεύω ότι τα παιδιά, όπου κι αν ζουν, πρέπει να έχουν τις ίδιες εκπαιδευτικές ευκαιρίες με τα παιδιά των πόλεων. Νιώθω ότι προσφέρω κάτι παραπάνω σε αυτά τα παιδιά κι αυτό με γεμίζει και με κάνει χαρούμενη. Ξέρετε, το σχολείο είναι η μοναδική τους διέξοδος όχι μόνον στο διδακτικό κομμάτι, αλλά σε όλα. Σε αυτό θα μάθουν κανόνες, συμπεριφορές, τον κόσμο γενικότερα. Στα σχολεία αυτά δεν υπάρχουν ειδικότητες (γυμναστής, μουσικός, καλλιτεχνικών κ.ά.) και ο δάσκαλος καλείται να διδάξει στα παιδιά τα πάντα. Από το παιχνίδι, τη ζωγραφική, τη μουσική».

ΒΑΣΙΛΗΣ ΦΑΚΑΣ: Διανύει 64 χλμ την ημέρα
Διανύει καθημερινά 64 χιλιόμετρα για να μην μείνει κλειστό το σχολείο στους Πετσάκους όπου φοιτούν 6 μαθητές (Β΄, Γ΄, Ε΄ και ΣΤ΄).

Η οργανική του θέση είναι στο διθέσιο σχολείο στο Σελινούντα όπου φοιτούν 20 τσιγγανόπαιδια. Ο Βασίλης Φάκας κατάγεται από τη Λάρισα. Πριν από 15 χρόνια διορίστηκε στην Αχαΐα κι έκτοτε έχει παραμείνει εδώ.

«Αν αγαπάς αυτό που κάνεις, ξεπερνάς όλα τα εμπόδια και φτάνεις στο σημείο όχι να το κάνεις τυπικά, αλλά με πολλή όρεξη και δημιουργικότητα. Δεν σε φοβίζει ούτε ο δύσκολος δρόμος που πρέπει να διανύεις καθημερινά, ούτε το να βρίσκεσαι μπροστά σε βράχους όπως συνέβη προχθές με τις κατολισθήσεις. Οι μαθητές σου σε περιμένουν και πρέπει να είσαι εκεί» μας λέει ο κ. Φάκας.
«Είναι αξιαγάπητοι όλοι οι κάτοικοι. Σέβονται και εκτιμούν τον δάσκαλο όπως τα παλαιότερα χρόνια. Αναγνωρίζουν το έργο του. Κι αυτό, αν θέλετε, μας δημιουργεί περισσότερες ευθύνες. Είναι πολύ δύσκολες οι καταστάσεις και το σχολείο είναι αυτό που κρατάει ζωντανές αυτές τις περιοχές. Γι' αυτό λέω ότι τα σχολεία αυτά δεν πρέπει να κλείσουν. Κι αυτό το διεκδικούν και οι ντόπιοι».

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΚΑΒΑΣ: «Εδώ, γίνεσαι καλύτερος»

Ο Κωνσταντίνος Κακαβάς διδάσκει στο μονοθέσιο σχολείο Πορτών Αχαΐας. Εχει 5 μαθητές που φοιτούν σε όλες τις τάξεις πλην της Β΄ τάξεως. Η οργανική του θέση είναι στην Ηλεία αλλά έχει επιλέξει να διδάσκει σε απομακρυσμένα σχολεία.

«Οταν ξεκίνησα να εργάζομαι ευχόμουν να μην μου τύχει να πάω σε απομακρυσμένο σχολείο και να είμαι μόνος μου. Κάτι που δεν μπόρεσα να αποφύγω. Αλλά αυτό ήταν μοιραίο για τις μελλοντικές μου επιλογές καθώς επιλέγω ορεινές περιοχές για να διδάξω» μας είπε ο ίδιος εξηγώντας:
«Εχω υπηρετήσει σε ορεινά και δυσπρόσιτα σχολεία. Σε περιοχές όπου το σχολείο είναι η μοναδική διέξοδος όχι μόνον για τους μαθητές αλλά για όλους τους κατοίκους. Οι κάτοικοι εκτιμούν πάρα πολύ το σχολείο και το δάσκαλο τον οποίο τιμούν ιδιαίτερα. Εχω εισπράξει πολλή αγάπη. 

Περιμένουν πώς και πώς τις εθνικές γιορτές για να συνοδεύσουν τους μαθητές και τον δάσκαλο στην εκκλησία ή την καλοκαιρινή γιορτή που μετατρέπεται σε γιορτή όλου του χωριού».

Οπως ο ίδιος παρατηρεί, το σχολείο δίνει ζωή σε αυτές τις περιοχές γι' αυτό και οι κάτοικοι το υπερασπίζονται με κάθε τρόπο.

«Υπηρετώντας σ' ένα τέτοιο σχολείο δεν κερδίζουν μόνον οι κάτοικοι αλλά και ο ίδιος ο δάσκαλος γίνεται πολύ καλύτερος, εκτιμά πράγματα που πριν τα θεωρούσε δεδομένα. Ξέρετε τι είναι να έχεις αυτά τα μικρά παιδιά απέναντί σου που δεν μπορούν να φανταστούν τι υπάρχει πέρα από τη μικρή τους κοινωνία; Τους δίνεται η ευκαιρία να μάθουν ότι ο κόσμος έχει μεγαλύτερες προεκτάσεις από το δικό τους σχολείο. Για παράδειγμα, τους λέω ότι θα συνεργαστούμε με άλλα σχολεία στο πλαίσιο προγραμμάτων και με ρωτούν «με το διπλανό;». Δεν μπορούν να φανταστούν ότι μπορούμε να συνεργαστούμε με οποιοδήποτε σχολείο στην Ελλάδα και στο εξωτερικό».

(Το παρόν ρεπορτάζ φιλοξενήθηκε στην εφημερίδα "ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ" 28 Σεπτεμβρίου 2015)

Της Μαρίνας Ριζογιάννη

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Εκπαιδευτικές Δράσεις ΜΕΤ 2015- 2016



Μάθετε τα παλιά και καινούρια εκπαιδευτικά προγράμματα που πραγματοποιούνται τη φετινή χρονιά 2015-2016 στο ΜΕΤ Πατρών. 

Το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών συνεχίζει δυναμικά τη λειτουργία του με τη μόνιμη έκθεση «Οι τηλεπικοινωνίες στη ζωή μας» που εμπλουτίζεται συνεχώς και 2 περιοδικές εκθέσεις που θα υλοποιηθούν στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2015-2016.




Στο πλαίσιο της μόνιμης έκθεσης, στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2015-2016, οι σχολικές ομάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  θα μπορούν να συμμετάσχουν, όπως κάθε χρόνο, στις ειδικά σχεδιασμένες εκπαιδευτικές δράσεις,  οι οποίες μετά την υλοποίησή τους για ένα μεγάλο διάστημα, έχουν αξιολογηθεί και βελτιωθεί , καθώς και σε νέες. Αυτές είναι οι παρακάτω:

Για την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση:
1. «Το ταξίδι της φωνής» το Νηπιαγωγείο και Α και Β Δημοτικού
2.  «Τα μηνύματα κρύφτηκαν στο μουσείο» για Νηπιαγωγείο και  Α και Β Δημοτικού
3. «Ραδιο-φωνάζοντας» το Νηπιαγωγείο και Α και Β Δημοτικού
4. «Ανακαλύπτοντας την αραχνοϊστόπολη» το Νηπιαγωγείο και Α και Β Δημοτικού
5.  «Τι, τι, τι είναι μέσα στο κουτί/Υπολογιστής» το Νηπιαγωγείο και Α και Β Δημοτικού (ΝΕΟ)
6.  «Ανακαλύπτοντας το σπίτι του Μουσειάκη» (ΝΕΟ)
7.  «Η επικοινωνία παλιά και σήμερα» για Γ και Δ Δημοτικού
8. «Ζωντανεύω το ραδιόφωνο» για Γ και Δ Δημοτικού
9.  «Τα Μυστικά του Διαδικτύου» (ΝΕΟ από 1/1/2016)
10. «Μαθαίνω πώς λειτουργεί ο τηλέγραφος» για Ε και ΣΤ Δημοτικού
11. «Μαθαίνω πώς λειτουργεί το τηλέφωνο»  για Ε και ΣΤ Δημοτικού
12.  «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο διαδίκτυο»  για Δ, Ε και ΣΤ Δημοτικού

13. «Μαθαίνω πώς λειτουργεί το ραδιόφωνο» για Ε και ΣΤ Δημοτικού

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σπίτι

Σπίτι. Τι και αν απόμεινε μόνο ο σκελετός από τα ντουβάρια; Τι και αν παντού υπάρχει σκόνη και σιδεριές; Ο νεαρός Παλαιστίνιος αυτό γνώρισε για σπίτι και σε αυτό θα συνεχίσει να κοιμάται, έστω και αν καταστράφηκε από τους βομβαρδισμούς του 2014. 

REUTERS/Suhaib Salem
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τρίτη, 29 Σεπτεμβρίου 2015

Η δικαιοσύνη στην Ελλάδα

Η θεά Θέμιδα ζητιανεύει καθισμένη πάνω σε μία σημαία της ΕΕ. Σκίτσο του Γκουντούζ Αγκάγιεβ. 


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Κυριακή, 27 Σεπτεμβρίου 2015

«Ωχ! βασανάκια»: Παπαδιαμάντης



Το ήμισυ του μεγάλου ακόμψου κτιρίου ήτο πατωμένον, το άλλο ήμισυ, χάνι, απάτωτον, απαλάμιστον, υγρόν και σκοτεινόν. Επάνω εις το μισόν πάτωμα, ο αγαθός ελληνοδιδάσκαλος εδίδασκε τους σκληροτραχήλους μαθητάς του, δεκατρείς ώρας την ημέραν. Τέσσαρας ώρας έκαμνε μάθημα εις την πρώτην τάξιν, τέσσαρας εις την δευτέραν και πέντε εις την τρίτην. 


Κάτω εις την συσσωρευμένην κόνιν τριών δεκαετηρίδων, έβοσκον χιλιάδες βλατούδες, ψαλίδες, αλογάκια και άλλα ζωύφια, και εχόρευον μυριάδες ποντικοί. Επάνω εις το φατνωμένον μέρος του κτιρίου,  προς  το  ανατολικομεσημβρινόν   ήμισυ,   ίπταντο   μετοχαί,   απαρέμφατα, αντωνυμίαι, και εκελάδουν μονοτόνως εναλλασσόμενα πρόσωπα και αριθμοί και εγκλίσεις, και η ράβδος εκράτει συχνά τον χρόνον επί των νώτων των μαθητών.

Δυσμόθεν και αντικρύ του σχολείου ήτο το μικρόν μετόχι της διαλυμένης μονής του Αγ. Νικολάου, οικίσκος εκ δύο χωριστών θαλάμων, με τας θύρας προς την οδόν. Εις τον ένα κατώκει διαρκώς η μήτηρ Συγκλητική, εβδομηκοντούτις ενάρετος καλογραία. Εις τον άλλον κατέλυεν, οσάκις κατέβαινεν από το μοναστήρι διά να εξομολογήσει τους μετανοούντας, ο αγαθός πατήρ Ισαάκιος, ο παρά πάσι σεβάσμιος πνευματικός.

Δίπλα εις το κατάλυμα του πνευματικού υψούντο,  με τους κλώνους γυμνούς, δύο φυλλορροήσασαι συκαμινέαι. Ολίγον παρακάτω από τας συκαμινέας, προς βορράν, ήτο το σπίτι της Σοφιανίνας, εις τον εξώστην του οποίου εφαίνετο κρεμασμένον ωραίον κλωβίον, και μέσα εις το κλωβίον, ώκλαζεν επί τινος οριζοντίου ξυλαρίου, μέγας λαμπρόπτερος και ποικιλόπτερος παπαγάλος. Δίπλα εις το σπίτι της Σοφιανίνας υψούτο μεγάλη οικία, με ευρείαν αυλήν και πλατείαν υψηλήν ταράτσαν, αντικρύζουσαν σχεδόν με την μεγάλην θύραν του κτιρίου, του χρησιμεύοντος ως σχο­λείου. Και παραπέρα από την οικίαν αυτήν ευρίσκετο το μικρόν ισόγειον, απαίσιου φήμης, με ασβεστωμένα τα κλειστά παράθυρα σπιτάκι, όπου κατώκει η Βότσαινα η μάγισσα.
                                              
                                                                                    * * *

Ήτο ώρα δεκάτη της πρωίας. Ο διδάσκαλος, αφού ετελείωσε το πρωινόν μάθημα της πρώτης τάξεως, είχεν αποπέμψει τους βαρυκεφάλους μαθητάς και είχεν αρχίσει να παραδίδει εις την δευτέραν. Κάτω εις τα πρόθυρα του σχολείου, επί του κατωφλίου της θύρας και εντός και έκτος αυτής επί του εδάφους, με τα βιβλία των υπό την μασχάλην ή ανοικτά επί των γονάτων, χωρίς ν’ αναγινώσκωσιν, εκάθηντο οι μαθηταί της τρίτης τάξεως, περιμένοντες να έλθει η σειρά των, περί την ενδεκάτην, διά ν’ ακροασθώσι και αυτοί το πρωινόν μάθημα.

Μεσημβρινώτερον, έξωθεν του οικίσκου του πνευματικού, τέσσαρες ή πέντε ευλαβείς γραίαι, εκάθηντο επί τινων στελεχών και χονδρών ξύ­λων, περιμένουσαι να έλθει η σειρά των, διά να εισέλθωσι πλησίον του πνευματικού. Ήτο δύο ή τρεις ημέρας προ των Χριστουγέννων, και αφού είχον νηστεύσει ως καλαί χριστιαναί, ησθάνοντο την ανάγκην της εξομολογήσεως διά ν’ αξιωθώσι της θείας κοινωνίας. Εν τω μεταξύ δε, καθήμεναι έξωθεν της θύρας του πνευματικού, ανεκοίνουν προς αλλήλας αξιο­περίεργους ιστορίας, και κατέκρινον, από χριστιανικόν ζήλον, την διαγωγήν των γειτονισσών και των γνωρίμων των.

Από καιρού εις καιρόν ηκούετο, οξεία και διαπεραστική, η φωνή του διδασκάλου, αιρομένη υπέρ τον συνήθη τόνον, επιπλήττοντος και κραυγάζοντος εν εξάψει. Και κατόπιν διεκρίνετο ως ψιθυρισμός η ασθενεστέρα φωνή μαθητού τινος απαντώντος εις τας ερωτήσεις του διδασκάλου. Και συγχρόνως, εις τον αντικρινόν εξώστην, ο παπαγάλος, ηλεκτριζόμενος, έκραζε:
— Παπαγάου !  θέλεις καφέ;
Και οι μαθηταί, οι καθήμενοι εις τα πρόθυρα του σχολείου, εκάγχαζον κι έκλειον τα βιβλία των, κι έτρεχον κι εφώναζον  και οιστρηλατούντο.

                                                                        * * *

Ο είς των μαθητών της Γ' τάξεως, υψηλός, οστεώδης, με ζωηρόν βλέμμα, φαινόμενος να είναι τουλάχιστον δεκαεξαέτης, δεν απέσπα το βλέμμα του από την ταράτσαν εκείνην, την υψηλήν. Έως τότε ψυχή δεν εφαίνετο επάνω εις την ταράτσαν, αλλά μετ’ ολίγον  ωραίον κοράσιον, δεκατεσσάρων ετών, με τα ξανθά μαλλιά ξέπλεκα εφάνη επί της ταράτσας. Κατόπιν άλλο της αυτής ηλικίας επίσης με ξανθά μαλλιά, και έν άλλο με μαύρα μαλλιά. Ο μαθητής τότε εκείνος, όστις έπασχε φαίνεται, από πρώιμον έρωτα, ηκούσθη να ψιθυρίζη:
—Αχ! βασανάκια, βασανάκια!
Ο γείτων του, όστις εφαίνετο γνωρίζων την αδυναμίαν του, κύψας εις το ούς, του εψιθύρισε το εξής δίστιχον, το οποίον

Η αγάπη θα νικήσει

Αφήνονται σε δημόσιους χώρους, κοιμούνται στον δρόμο - στην καλύτερη περίπτωση σε σκηνές- ο ένας πάνω στον άλλον, περιμένοντας βοήθεια. Αλλά δεν χάνουν την ελπίδα τους, γιατί η ψυχή τους πλημμυρίζει από αγάπη. Αγάπη για ζωή... Και αυτό ακριβώς απεικονίζει η φωτογραφία του Γιάννη Ανδρουλιδάκη. 


Ένα ζευγάρι προσφύγων κατάφερε να περάσει τα σύνορα της Ουγγαρίας. Βρίσκεται μέσα σε μια σκηνή και γύρω του δεκάδες άλλοι μετανάστες - ανάμεσά τους και πολλά μικρά παιδιά - κοιμούνται στο πάτωμα. Άγνωστο τι θα ξημερώσει για εκείνους, αλλά ό,τι και να έρθει θα αντιμετωπιστεί, γιατί έχουν ο ένας τον άλλον και μαζί θα ξεπερνούν κάθε αντιξοότητα. Η σφιχτή αγκαλιά τους «μαρτυρά» την αστείρευτη αγάπη τους, από την οποία αντλούν δύναμη για να τα βγάλουν πέρα και να μπορούν να ονειρεύονται ελεύθερα και πάλι... μαζί.

Σημείωση: Ο φωτογράφος έχει συνοδεύσει τη φωτογραφία με το εξής μήνυμα:


Οι πρόσφυγες θα κερδίσουν, γιατί είναι πράκτορες της ελευθερίας, γιατί αναιρούν και καταργούν  τα σύνορα στην πράξη, γιατί είναι μάρτυρες της βαρβαρότητας του πολέμου και έχουν έρθει στη Δύση κουβαλώντας μαζί τους τη ζωντανή απόδειξη των εγκλημάτων που διαπράττουν οι αποικιακές δυνάμεις. Αλλά η ζωή πάντα κερδίζει  στο τέλος.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο, 26 Σεπτεμβρίου 2015

Πώς θα συντηρήσετε σωστά την μπαταρία του κινητού σας

Παλιά οι ειδικοί συνιστούσαν να αποφορτίζουμε τη μπαταρία (νικελίου) όσο γίνεται περισσότερο, πριν την επαναφορτίσουμε. Πλέον όμως, με την έλευση των μπαταριών Λιθίου, αυτό έχει καταργηθεί. Μάθετε τι πρέπει να κάνετε για να έχετε την μπαταρία σας πολυυυυυύ καιρό. 


Σε πειράματα που πραγματοποιήθηκαν βρέθηκε ότι μια μπαταρία λιθίου που ξεφορτίζεται πλήρως πριν επαναφορτιστεί, χρειάζεται 300-500 κύκλους φόρτισης για να πέσει στο 70% της αρχικής της χωρητικότητας. Η ίδια μπαταρία, αν επαναφορτίζεται όταν είναι στο 50%, χρειάζεται 1200-1500 πλήρεις κύκλους για να πέσει αντίστοιχα.

Δηλαδή 3 με 4 φορές μεγαλύτερη διάρκεια ζωής!

Οι περισσότερες μπαταρίες ιόντων λιθίου χρησιμοποιούν ταχεία φόρτιση, ώστε η μπαταρία να φορτιστεί γρήγορα έως το 80% και στη συνέχεια, μεταβαίνουν σε συντηρητική φόρτιση. Αυτό σημαίνει ότι ενα τηλέφωνο χρειάζεται περίπου 1,5 ώρα φόρτισης έως το 80% και άλλο τόσο από το 80% έως το 100%.

Παρ' όλα αυτά, οι ειδικοί συνιστούν μια πλήρη αποφόρτιση-φόρτιση την πρώτη φορά που θα χρησιμοποιηθεί η μπαταρία ή αν δεν έχει λειτουργήσει για καιρό.


Καθώς η μπαταρία μας παλιώνει καλό ειναι να κάνουμε την ίδια διαδικασία μια φορά καθε 2 μήνες, καθώς αυτό βοηθάει το τηλέφωνο να επαναυπολογίσει τη χωρητικότητα και να υπολογίζει με ακρίβεια την ένδειξη της μπαταρίας στην οθόνη.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Η ανθρωπιά είναι εδώ

και ξεχειλίζει από αυτή τη φωτογραφία ενός Δανού αστυνομικού,  που κάθεται οκλαδόν στο δρόμο για να παίξει με ένα ταλαιπωρημένο κοριτσάκι από τη Συρία.


Το τρυφερό στιγμιότυπο απαθανάτισε ο φωτορεπόρτερ Michael Drost-Hansen, ο οποίος παρακολούθησε το ταξίδι των προσφύγων που προσπάθησαν να περάσουν τα δανέζικα σύνορα από τη Σουηδία. Οι αστυνομικές δυνάμεις της Δανίας, εκτελώντας εντολές, κατέφθασαν για να εμποδίσουν την είσοδο των προσφύγων στη χώρα τους. Έτσι, τμήμα του αυτοκινητόδρομου είχε κλείσει, δίνοντας την ευκαιρία στον αστυνομικό να παίξει με το μικρό παιδί, δίνοντας μια νότα ανθρωπιάς στη σκληρή πραγματικότητα που βιώνουν οι Σύροι μετανάστες.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σία Αναγνωστοπούλου: Έως τις 10 Οκτωβρίου θα καλυφθούν τα κενά στα σχολεία

Η κ. Αναγνωστοπούλου μιλά για την αξιολόγηση και τονίζει τα 7 σημεία που είναι προτεραιότητα αυτή τη στιγμή για το υπουργείο. 


Ναι στην αξιολόγηση, αλλά προέχει η αξιολόγηση των σχολικών δομών, δηλαδή να δούμε «τι σχολεία» έχουμε, ανέφερε η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου, προσθέτοντας ότι καταρρίπτει κατηγορηματικά την αντίληψη της «αξιολόγησης – τιμωρίας».

Μιλώντας στο «Κόκκινο» και την Τζούλυ Τσίγκα η αναπληρώτρια υπουργός, σημείωσε ότι πρώτα θα καλυφθούν τα κενά και κατόπιν θα επεκταθεί η αξιολόγηση στους εκπαιδευτικούς «που δίνουν τη ζωή τους σε αυτήν τη δουλειά».

Πρώτον, ότι η εντολή του πρωθυπουργού είναι να δοθεί ιδιαίτερο βάρος στο κυβερνητικό έργο στη δημόσια Υγεία και τη δημόσια Παιδεία.

Δεύτερον, ότι έως τις 10 Οκτωβρίου θα έχουν καλυφθεί τα κενά σε όλα τα σχολεία («έχουμε μπροστά μας τη λίστα των αναπληρωτών», είπε χαρακτηριστικά).

Τρίτον, ότι προτεραιότητα θα δοθεί στα Ειδικά Σχολεία.

Τέταρτον, ότι η ηγεσία του υπουργείου θα βαδίσει «στα χνάρια» και των Μπαλτά – Κουράκη.

Πέμπτον, ότι θα επανέλθουν ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί στο υπουργείο Παιδείας, από το Εργασίας, «στο οποίο τους είχε στείλει η κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου»

Έκτον, ότι ελπίζει πως θα υπάρξει δυνατότητα να καταργηθεί ο συντελεστής ΦΠΑ του 23%, καθώς τα φροντιστήρια δεν είναι «για τα παιδιά της μπουρζουαζίας».


Έβδομον, ότι θα πρέπει να απλοποιηθεί η διαδικασία απαλλαγής από τη διδασκαλία των Θρησκευτικών, όσων μαθητών το επιθυμούν. Δεν είναι δυνατόν, είπε η αναπληρώτρια υπουργός, να οφείλει να δηλώνει ο μαθητής σε δημόσιο έγγραφο το θρήσκευμά του (ή την ιδιότητα του άθεου), ώστε να εξασφαλίσει την απαλλαγή. «Κακώς δεν το αλλάξαμε ως τώρα, θα το αλλάξουμε», πρόσθεσε.

Πηγή: http://www.avgi.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Πόσο κοστίζει η αλλαγή της ονομασίας ενός υπουργείου

Αναρωτιέστε καθόλου πόσο κοστίζει μια απλή αλλαγή ονομασίας ενός υπουργείου; Το ΕΘΝΟΣ μας πληροφορεί ότι το κόστος φτάνει για το Δημόσιο περίπου 800.000 ευρώ! Μάθετε γιατί…


Διότι κάθε φορά πρέπει να αλλάζουν όλα. Δηλαδή: οι σφραγίδες, τα λογότυπα, οι φάκελοι και τα επίσημα επιστολόχαρτα, οι τίτλοι σπουδών (απολυτήρια των μαθητών κ.ά.) και δεκάδες ακόμη έντυπα. Το μεγαλύτερο κόστος εντοπίζεται στους τίτλους σπουδών που παρέχουν τα σχολεία και οι οποίοι υπολογίζονται σε πάνω από 1.000.000 κάθε χρόνο!

Για να καταλάβει κάποιος πόσο στοιχίζουν αυτές οι μετονομασίες στο ελληνικό Δημόσιο, αξίζει να πούμε ότι μόνο από το 2009 έως σήμερα η ονομασία του υπουργείου έχει αλλάξει τέσσερις φορές, με ό,τι σημαίνει αυτό σε οικονομικό κόστος.

Και όλα αυτά σε ό,τι αφορά στο υπουργείο Παιδείας. Γιατί ονομασία δεν άλλαξε μέσα στο χρόνια που πέρασαν μόνο αυτό, αλλά και άλλα υπουργεία, προφανώς με ανάλογο κόστος.

Βέβαια εκείνο που έκαναν καλύτερα και με μεγάλη επιτυχία οι πολιτικοί μας ανά τους αιώνες ήταν πάντα το βάφτισμα των υπουργείων! Με γεια μας!


Με πληροφορίες από: http://www.iefimerida.gr/
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Παρασκευή, 25 Σεπτεμβρίου 2015

κάρτα - αρκούδα (με πατρόν)



Γιορτάζει ένα παιδάκι από την τάξη σας;

Μπορείτε να του φτιάξετε αυτή την πανέμορφη, εύκολη στην κατασκευή κάρτα.

Στο εσωτερικό μπορείτε να γράψετε ευχές...

Μας την έστειλε η κα Χριστίνα από τον Πελαργό.


Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

7 στους 10 Έλληνες μαθαίνουν ξένη γλώσσα


Μεγαλύτερο από 80% είναι το ποσοστό των μαθητών δημοτικού της ΕΕ που διδάσκονται τουλάχιστον μία ξένη γλώσσα.

Σύμφωνα με δημοσιευμένη έρευνα της Eurostat, περίπου το 75,5% των Ελλήνων μαθητών μαθαίνουν ξένες γλώσσες, ενώ η πιο πολύ-διδασκόμενη στους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι τα αγγλικά (99%).

Εκτός από τα αγγλικά, η Ελλάδα κατέχει το μεγαλύτερο ποσοστό εκμάθησης στα γαλλικά με (15%), μετά το Λουξεμβούργο (84%) και το Βέλγιο (16%) ,καθώς τα γαλλικά είναι μεταξύ των επίσημων γλωσσών στις χώρες αυτές.

Όσον αφορά τις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ (πλην του Βελγίου και του Λουξεμβούργου), τα αγγλικά είναι η πλέον διδασκόμενη γλώσσα στους μαθητές του δημοτικού. Ως δεύτερη ξένη γλώσσα, μαθαίνουν γερμανικά τα παιδιά του δημοτικού σε οχτώ κράτη μέλη, ενώ γαλλικά σε επτά κράτη μέλη.

Γενικά, οι πλέον διδασκόμενες γλώσσες στην ΕΕ μετά τα αγγλικά (95,6%), είναι τα γαλλικά (27,4%), τα γερμανικά (16,3%), τα ισπανικά (11,6%), τα ρώσικα (2,7%) και τα ιταλικά (1%).

Πηγή:  iefimerida.gr 

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Πέμπτη, 24 Σεπτεμβρίου 2015

Φτιάχνουν μάρσιπους για τα μωρά των προσφύγων και συγκινούν

Έβλεπαν τους πρόσφυγες να κουβαλούν με δυσκολία, στο κουραστικό ταξίδι, τα μικρά παιδιά τους και αποφάσισαν να τους διευκολύνουν ράβοντας και μοιράζοντας ειδικούς μάρσιπους!


Μια μικρή πολυπολιτισμική ομάδα κοριτσιών από Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία και Ελλάδα, αποφάσισε να βοηθήσει τους ταλαιπωρημένους γονείς μικρών παιδιών φτιάχνοντας μάρσιπους, προκειμένου να κουβαλούν με μεγαλύτερη ευκολία τα παιδιά τους και να μην κουράζονται ή να πληγώνουν τα ποδαράκια τους.

Εθελόντρια σε πρόγραμμα της Ενωμένης Κοινωνίας των Βαλκανίων, η 29χρονη Φραντζέσκα από την Ιταλία, μετέβη μαζί με την ομάδα Refugee Solidarity Movement Thessaloniki στην ουδέτερη ζώνη Ελλάδας-ΠΓΔΜ, στο ύψος της Ειδομένης και αντικρίζοντας τα εκατοντάδες μωρά και μικρά παιδιά, διαπίστωσε τη συγκεκριμένη ανάγκη και αποφάσισε να κινητοποιηθεί.

Με τη συνδρομή της μητέρας μιας Ελληνίδας φίλης της, που είναι μοδίστρα, βρήκαν τα ειδικά πατρόν και έραψαν τους πρώτους μάρσιπους που μοίρασαν σε πρόσφυγες, πατέρες και μητέρες με παιδιά.

"Κάποιοι δεν ήξεραν πώς να τα χρησιμοποιήσουν αλλά μόλις τους δείξαμε, τα χρησιμοποίησαν με χαρά" λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η 29χρονη. Στο ατελιέ που λειτουργεί στο κτίριο της κοινοτικής οργάνωσης "Οικόπολις" και τους παραχωρήθηκε από την οργάνωση "Naomi", μαζεύτηκε χθες το βράδυ μια ομάδα εθελοντριών με σκοπό να ράψουν ακόμη περισσότερους μάρσιπους και να οργανώσουν καλύτερα την δράση τους.

Αγόρασαν με δικά τους χρήματα τα υφάσματα και με την συνδρομή της Γερμανίδας φοιτήτριας Μαλίνα, η οποία γνωρίζει να ράβει, ξεκίνησαν το έργο τους.

Προς το παρόν, η ομάδα που βρίσκεται στα σπάργανα, απευθύνει έκκληση για περισσότερα ...χέρια βοήθειας στο εγχείρημά τους και για δωρεές χρημάτων ή υφασμάτων προκειμένου ακόμη περισσότερα παιδάκια να κάνουν το ταξίδι της προσφυγιάς, προστατευμένα στην αγκαλιά της μαμάς ή του μπαμπά τους....


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τετάρτη, 23 Σεπτεμβρίου 2015

Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων: Η νέα ηγεσία


Αναπλ. υπουργός αρμόδιος για θέματα Έρευνας και Καινοτομίας: Κώστας Φωτάκης

O Κώστας Φωτάκης έλαβε το Πτυχίο του από το Τμήμα Χημείας του Πανεπιστημίου Αθηνών το 1973 και το Διδακτορικό Δίπλωμα στη Χημειοφυσική (Chemical Physics) από το Πανεπιστημίο του Εδιμβούργου το 1977.

Από το 1977 εώς το 1983 δούλεψε ως Μεταδιδακτορικός Συνεργάτης και Διδάσκων στο Παν. του Εδιμβούργου και στο Central Laser Facility του Εργαστηρίου Rutherford στην Οξφόρδη. Το 1984 ήλθε ως αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Κρήτης και το 1989 έγινε καθηγητής. Διετέλεσε Πρόεδρος του Επιστημονικού Συμβουλίου του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» (1994-96), Μέλος του Εθνικού Γνωμοδοτικού Συμβουλίου Έρευνας (ΕΓΣΕ) (1997-2001) και Διευθυντής του Ινστιτούτου Ηλεκτρονικής Δομής και Λειζερ (ΙΗΔΛ/ΙΤΕ) από το 1997 έως το 2013. Από το 2011 είναι ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΤΕ

To 2015 ορίστηκε Αναπληρωτής Υπουργός Έρευνας και Καινοτομίας, στο Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού και Θρησκευμάτων.


Υφυπουργός: Θεοδόσης Πελεγρίνης

Γεννήθηκε το 1948, στο Σουδάν. Εργάζεται ως καθηγητής Φιλοσοφίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι απόφοιτος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με μεταπτυχιακές σπουδές του στο Πανεπιστήμιο του ΄Εξετερ της Αγγλίας και διδάκτωρ της Φιλοσοφίας του πανεπιστημίου αυτού.

Διδάσκει στην Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου της Αθήνας από το 1977. Διετέλεσε Κοσμήτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής από το 2001 έως το 2007, Πρόεδρος του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας από το 2007 έως το 2011, Διευθυντής του Μεταπτυχιακού Προγράμ­ματος Σπουδών στη Φιλοσοφία από το 2005, και Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών από τον Σεπτέμβριο του 2010 έως τον Αύγουστο του 2014.


Πηγή: http://pelegrinis.gr

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων: Η νέα ηγεσία


ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ν. Φίλης

Γεννήθηκε το 1960 στην Αθήνα όπου και ζει. Είναι δημοσιογράφος και από το 2008 διευθυντής της εφημερίδας “Η ΑΥΓΗ”. Είναι μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ.

Από τα μαθητικά του χρόνια συμμετείχε στα κινήματα της νεολαίας και τους δημοκρατικούς αγώνες, διετέλεσε γραμματέας της ΕΚΟΝ Ρήγας Φεραίος, νεολαίας του ΚΚΕ εσωτερικού. Ως φοιτητής της Νομικής του Πανεπιστημίου Αθηνών συμμετείχε στους αγώνες για τον εκδημοκρατισμό της εκπαίδευσης, υπήρξε μέλος του ΚΣ της ΕΦΕΕ και της Συγκλήτου. Συμμετείχε σε κινήσεις για τη δημοσιογραφική δεοντολογία, σε οικολογικές πρωτοβουλίες καθώς και σε κινήσεις Αλληλεγγύης για τους μετανάστες.

Διετέλεσε μέλος του ΔΣ της ΕΣΗΕΑ και του ΔΣ του Μορφωτικού Ιδρύματος της ΕΣΗΕΑ.

Εργάστηκε ως αρχισυντάκτης στους ραδιοφωνικούς σταθμούς Φλάς, Πόλις, ΒήμαFM και ΕΡΑ 4 . Άρθρα του για την Αριστερά, την πολιτική και τα δικαιώματα έχουν δημοσιευθεί στις εφημερίδες “Επικαιρότητα” και “Η Εποχή” καθώς και στα περιοδικά “Αντί” και “Ο Πολίτης”. Υπήρξε συνεργάτης της εγκυκλοπαίδειας του Ελληνικού Τύπου (έκδοση του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών). Ασχολήθηκε με την ιστορία των φοιτητών κατά τον Μεσοπόλεμο στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Είναι παντρεμένος με την Χριστίνα κι έχουν μια κόρη, την Μαριάνα.

Πηγή: http://nikosfilis.gr/




Αναπληρώτρια Υπουργός : Αναγνωστοπούλου Σία

Η Σία ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ είναι αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ιστορίας στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου. Σπούδασε στην Αθήνα στο Τμήμα Βυζαντινών και Νεοελληνικών Σπουδών, Φιλοσοφική Σχολή Πανεπιστημίου Αθηνών. 

Συνέχισε μεταπτυχιακές σπουδές στο Παρίσι, όπου πήρε δύο τίτλους. Ένα DULCO (Πτυχίο) στην Τουρκική γλώσσα και πολιτισμό, από το INALCO (Institut Nationaldes LanguesOrientales) και ένα D.E.A.Histoireetcivilisations, με τον βαθμό trèsbien, από τηνEcolePratique, IVèmesection, Paris-I. Εκπόνησε με υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) και στη συνέχεια του Ιδρύματος «Αλέξανδρος Ωνάσης», διδακτορική διατριβή στην Ιστορία, την οποία υποστήριξε στην Ecoledes Hautes EtudesenSciences Sociales (EHESS).

Από το 1995 μέχρι το 2004 εργάστηκε, στις βαθμίδες λέκτορα και επίκουρου, στο Πανεπιστήμιο Κύπρου (Τμήμα Τουρκικών Σπουδών). Δίδαξε, ως επισκέπτρια καθηγήτρια, στο New York University (2000), στο Πανεπιστήμιο Κύπρου (2008-2009) και στην Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales (EHESS, 2011). Από το 1998 μέχρι το 2000 ήταν μέλος της επιστημονικής επιτροπής των ερευνητικών προγραμμάτων Transeuropéennes, με θέμα, Αgiraprèslaguerre. Altérités et construction démocratique dans l’Europe du Sud-Est. 

Την περίοδο 2000-2003 ήταν υπεύθυνη της ερευνητικής ομάδας του Υπουργείου Εξωτερικών της Κύπρου για θέματα που αφορούσαν την Τουρκία και την Τουρκοκυπριακή κοινότητα. Είναι μέλος του ΔΣ των Αρχείων Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας (ΑΣΚΙ), μέλος της Συντακτικής Επιτροπής του περιοδικού "Τα Ιστορικά", γραμματέας του Centre Pierre Belon / Étudesbyzantinesetnéo-helléniques (EHESS). Είναι μέλος της ευρωπαϊκής επιστημονικής επιτροπής του προγράμματος "Voisinages Fragilesdansle Sud-EstEuropéen”. Το 2004 ήταν επιστημονική υπεύθυνη του προγράμματος «Τα Ελληνοκυπριακά και τα Τουρκοκυπριακά σχολικά εγχειρίδια Ιστορίας», που πραγματοποιήθηκε από ομάδα Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων ερευνητών και χρηματοδοτήθηκε από τηνUNESCO.

Έχει συμμετάσχει σε πολλά διεθνή συνέδρια και έχει δώσει διαλέξεις σε Πανεπιστήμια της Ευρώπης, ΗΠΑ και Ασίας. Το συγγραφικό της έργο (βιβλία και άρθρα) επικεντρώνεται σε θέματα που αφορούν τη μετάβαση από την Οθωμανική Αυτοκρατορία στα έθνη-κράτη αλλά και την μετάβαση από την Οθωμανική Αυτοκρατορία σε αποικιακές Αυτοκρατορίες και, στη συνέχεια, σε ανεξάρτητα κράτη.

Κυριακή, 20 Σεπτεμβρίου 2015

Νέο βιβλίο από την Αναστασία Ευσταθίου

Η δική μας Αναστασία Ευσταθίου, διευθύντρια του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ακράτας, που χαρακτηρίζεται από μοναδική φαντασία και δημιουργικότητα, κυκλοφόρησε ένα καινούριο βιβλίο με τίτλο «Ο λαγός ο Πολύδωρος και η Πουά η πασχαλίτσα». Ένα βιβλίο που θα διασκεδάσει τα μικρούλια και θα αποδειχτεί πολύ χρήσιμο για τον εκπαιδευτικό που θέλει να δουλέψει κάπως διαφορετικά το μάθημα της Φιλαναγνωσίας. 


Πρόκειται για ένα παιδικό μυθιστόρημα για την άνοιξη, τα έθιμα και τις παραδόσεις του λαού μας, τη φιλία, τη συνεργασία και, τέλος, τον αγώνα να γνωρίσει κάποιος τον κόσμο αλλά και τον εαυτό του.

Το βιβλίο αφορά παιδιά ηλικίας 10-12 ετών, ενώ για τους εκπαιδευτικού δίδεται επιπλέον, δωρεάν, cd με φιλαναγνωστικές δράσεις.  Αξίζει να σημειωθεί ότι την εικονογράφηση επιμελήθηκε η Αιγιώτισσα Έλενα Παπαδημητρίου, κόρη του γνωστού συνθέτη Σάκη Παπαδημητρίου

Όπως τονίζει η συγγραφέας, «όταν ο μύθος φτάσει στη λύση του, μια νέα πτήση ξεκινά για να μυήσει μικρούς και μεγάλους σε φιλαναγνωστικές δράσεις, διασκεδαστικά παιχνίδια γνώσης και γλωσσικές δραστηριότητες. Έτσι, και θα παίξουν και αυτοί με όσα ο Πολύδωρος γνώρισε και έμαθε, ενώ εκείνος και η Πουά καθοδηγούν τον δάσκαλο, τη μαμά ή τον μπαμπά, για να ταξιδέψουν μαζί στο «Τρελό Μολυβοχωριό και το ζωηρό Χρωματοχώρι» τη χώρα της φαντασίας και της δημιουργίας. Πάμε;»



Λίγα λόγια για το βιβλίο
Όταν ο γερο-ασβός δεν μπορούσε πια να κυβερνήσει το βασίλειο του αγρού, τα ζώα αποφάσισαν να παραδώσουν τα ηνία σε ένα νεότερο βασιλιά. Προκήρυξαν διαγωνισμό με θέμα την άνοιξη. Ποιος θα ήταν ο νικητής ή η νικήτρια του διαγωνισμού που θα φορούσε το βασιλικό στέμμα;

Το κουνάβι, η χελώνα, η νυφίτσα και ο Πολύδωρος ο λαγός δήλωσαν υποψηφιότητα και ξεκίνησαν το ταξίδι τους στο χώρο και το χρόνο του αγρού για να μάθουν τα πάντα για την άνοιξη. Μόνο που σε αυτό το ταξίδι της γνώσης δεν χρησιμοποίησαν όλοι τα ίδια μέσα.

Θα καταφέρει ο Πολύδωρος να γίνει ο σοφός βασιλιάς; Θα νικήσει τις αδυναμίες και τα ελαττώματά του; Και τι έχει να κερδίσει από τη Σάρα τη Σαρακοστή, τις Λαζαρίνες, τη Νέλα την κουνέλα, τον Τσικουλάτα και τα παιδιά του σχολείου; Τι ρόλο θα παίξει η Πουά η πασχαλίτσα; Και ποια είναι αυτή η Ηριγόνη που ανάβει τ’ άστρα ψηλά στον ουρανό;

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο, 19 Σεπτεμβρίου 2015

ΒΟΗΘΗΣΤΕ! Φοιτήτρια από την Αιτωλ/νια πέρασε στο Παιδαγωγικό Ιωαννίνων, αλλά δεν έχει χρήματα να αγοράσει ούτε το εισιτήριο λεωφορείου

Την εκπαιδευτική κοινότητα της Πάτρας έχει ευαισθητοποιήσει η περίπτωση μιας νεαρής κοπέλας από την Αιτωλοακαρνανία που πέρασε στο Παιδαγωγικό Ιωαννίνων, αλλά δεν μπορεί να αντεπεξέλθει στα έξοδα των σπουδών. Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας έχει απευθύνει σχετική έκκληση για οικονομική στήριξη της φοιτήτριας:


«H Δ.Κ. μαθήτρια Λυκείου της περιοχής μας είναι επιτυχούσα στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ιωαννίνων. Όσοι γνωρίζουν την ιστορία της, το δύσκολο οικογενειακό περιβάλλον στο οποίο μεγάλωσε και τη βία που υπέστη, θεωρούμε ότι η είσοδός της στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ήταν πραγματικά ένας ΑΘΛΟΣ. Τα οικονομικά δεδομένα της οικογένειας είναι τόσο ισχνά που δεν... υπάρχουν πόροι ούτε καν για το εισιτήριο του ΚΤΕΛ για τα Ιωάννινα. Όσοι θέλουν να βοηθήσουν… τους ευχαριστούμε θερμά» τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση και δίδονται στη δημοσιότητα σχετικά στοιχεία.

Η δικαιούχος του βιβλιαρίου είναι η ίδια η μαθήτρια.

IBAN= GR 10 0171 6200 0066 2013 6733 907

ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ=  6620-136733-907



ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΠΙΜΕΛΗΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ

ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΓΡΙΝΙΟΥ

ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΜΕΓΑΡΟ ΑΓΡΙΝΙΟΥ


ΤΗΛ.: 26410-57470

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2015

Ξεκινάει το πρόγραμμα Γυμναστική και Γυναίκα του Δήμου Πατρέων

Έως τέλος Σεπτεμβρίου θα γίνονται δεκτές οι δηλώσεις συμμετοχής στο δωρεάν πρόγραμμα Γυμναστική και Γυναίκα, που υλοποιείται από την Αντιδημαρχία  Παιδείας και Αθλητισμού του Δήμου Πατρέων, στο πλαίσιο του προγράμματος Μαζικού Λαϊκού Αθλητισμού.


Στόχος του προγράμματος, είναι η αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου της γυναίκας, η καταπολέμηση του άγχους, η βελτίωση της φυσικής κατάστασής της και η διατήρηση της σωματικής της διάπλασης.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλες τις γυναίκες άνω των 18 ετών.

Η υλοποίηση του προγράμματος θα γίνεται από Εξειδικευμένους Καθηγητές Φυσικής Αγωγής.

Λόγω μεγάλης συμμετοχής στο πρόγραμμα, οι δηλώσεις συμμετοχής θα κατατίθενται έως τέλη Σεπτεμβρίου (παρότι το πρόγραμμα θα ξεκινήσει μετά τις εκλογές) και θα έχει διάρκεια έως τέλος Δεκεμβρίου 2015.

Οι χώροι που θα πραγματοποιηθεί είναι :

1) αίθουσα ΚΕΠ στη λιμενική ζώνη,

2) Μέγαρο Λόγου & Τέχνης και

3) Παμπελοποννησιακό Στάδιο, σύμφωνα πάντα με τις υπάρχουσες διαθέσιμες  δημοτικές αίθουσες.

          Οι ημέρες υλοποίησης θα είναι από Δευτέρα έως Παρασκευή, πρωινές ώρες.

Οι ενδιαφερόμενες μπορούν να δηλώσουν την συμμετοχή τους στα

τηλ. 2610313404, 2610342270, στο mailonap@otenet.gr  και στα γραφεία του Τμήματος Άθλησης, Πολιτισμού & Νέας Γενιάς στο Παμπελοποννησιακό Στάδιο (είσοδος από οδό Ρίτσου).

Απαραίτητες προϋποθέσεις για τη συμμετοχή στα προγράμματα είναι η υποβολή
1. Υπεύθυνης Δήλωσης του Ν.105
2. Αίτησης Εγγραφής
2. Ιατρικής βεβαίωσης παθολόγου ή καρδιολόγου

Τα παραπάνω θα υποβάλλονται στην αίθουσα υλοποίησης των προγραμμάτων στην υπεύθυνη Γυμνάστρια

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Γνωρίστε το 2ο Νηπιαγωγείο Γαργαλιάνων

Έτοιμο είναι το νέο κτίριο του 2ου Νηπιαγωγείου Γαργαλιάνων. Η επίσημη διοικητική παραλαβή του νέου σχολικού κτηρίου έγινε μόλις πριν από λίγες μέρες, από τις ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ Α.Ε. στο Δήμο Τριφυλίας. Τι να πούμε γι αυτό το νέο σχολείο.... ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ!!! Αίθουσες, αύλειος χώρος, τουαλέτες; ΟΛΑ ΤΕΛΕΙΑ! Μακάρι να ήταν όλα τα σχολεία το ίδιο εξοπλισμένα για όλα τα μικρούλια του κόσμου. Μπράβο σε όλους! ΘΑΥΜΑΣΤΕ ΤΟ!








Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2015

Πρόταση για κάλυψη κενών



Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Δώρο αποφοίτησης

Φτιάχνετε κάθε χρόνο την ίδια ημέρα ή περίοδο ένα γράμμα για το παιδί σας ξεκινώντας από την Α΄ δημοτικού. Γράφετέ του μέσα τι προσδοκάτε από αυτό και πόσο περήφανο-η σας έκανε όταν έμαθε ετούτο ή το άλλο. Στο τέλος βάζετέ του μέσα και ένα 50ευρω. 



Ολοκληρώνοντας τη 12ετή σχολική του θητεία, το μικρούλι σας εκτός από 12 καταπληκτικά και συναισθηματικά γράμματα που θα το τονώσουν ψυχικά, θα έχει και ένα πολύ καλό δώρο αποφοίτησης! Αφήστε που εσείς δε θα το έχετε ... ακούσει!

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τρίτη, 15 Σεπτεμβρίου 2015

272 σχολεία παραμένουν κλειστά



Αντιγράφουμε από συνέντευξη τύπου του προέδρου της ΔΟΕ κ. Α. Κικινή... 

272 σχολικές μονάδες (
92 δημοτικά και 180 νηπιαγωγεία) παραμένουν κλειστές. 

Οι μεγαλύτερες ελλείψεις παρουσιάζονται σε Κυκλάδες, Εύβοια και Δωδεκάνησα, ενώ χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Ρόδου, όπου κλήθηκαν σχολικοί σύμβουλοί για να ανοίξουν τέσσερα σχολεία στο νησί!

Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, η ΔΟΕ κατέγραψε 12.884 κενά, σημειώνοντας ότι σε αυτά δεν περιλαμβάνονται οι δομές παράλληλης στήριξης. 

Προσθέτοντας και αυτές, οι ελλείψεις αγγίζουν τις 14.000. 

Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στους δασκάλους, με 4.133 ελλείψεις, ενώ στους νηπιαγωγούς τα κενά φτάνουν τα 1.766.

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Η Σουηδία πάσχει από έλλειψη σκουπιδιών



Καλά αυτά μόνο στη Σκανδιναβία γίνονται...

Διαβάστε, αγαπητοί φίλοι, για τον "πόλεμο" που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στη Σουηδία και τη Νορβηγία. Αιτία;;;;

Όπως αναφέρει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η Σουηδία βρίσκεται στη σπάνια θέση να μην διαθέτει αρκετά απορρίμματα για τα κέντρα αποτέφρωσης, τα οποία αξιοποιούν τα μη ανακυκλώσιμα σκουπίδια ως πηγή ενέργειας. Η παραγωγή των κέντρων επαρκεί για την ηλεκτροδότηση 250.000 νοικοκυριών και για τη θέρμανση ακόμα 950.000.

Ως αποτέλεσμα, η ζήτηση απορριμμάτων είναι μεγάλη, και η χώρα εισάγει γύρω στους δύο εκατομμύρια τόνους σκουπιδιών το χρόνο, κυρίως από τη γειτονική Νορβηγία αλλά και από τη Βρετανία, την Ολλανδία, τη Φινλανδία, τη Δανία και την Ιρλανδία...

Τα τελευταία χρόνια, οι μονάδες αποτέφρωσης ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια στη Σουηδία. Ως αποτέλεσμα, οι τιμές των σκουπιδιών έχουν πέσει δραματικά, και πολλοί δήμοι και κοινότητες της γειτονικής Νορβηγίας αποφασίζουν να στραφούν στα σουηδικά αποτεφρωτήρια που ζητούν λιγότερα χρήματα.

Αυτό έχει οδηγήσει σε παράξενες καταστάσεις, όπως για παράδειγμα στο δήμο του Βος στη δυτική Νορβηγία, ο οποίος στέλνει τα απορρίμματά του στο Γιόνκοπινγκ της Σουηδίας, 800 χιλιόμετρα μακριά, και όχι στη μονάδα του Μπέργκεν που απέχει μόνο 100 χιλιόμετρα.

Νορβηγοί επιχειρηματίες κατηγορούν τώρα τη Σουηδία ότι στερούν από τη χώρα τους πολύτιμα σκουπίδια και εμποδίζουν την ανάπτυξη μιας αντίστοιχης νορβηγικής βιομηχανίας.

«Τα νορβηγικά κέντρα πρέπει να εισάγουν απορρίμματα από τη Βρετανία» παραπονιέται ο Οντ Τέργιε Ντόβικ, επικεφαλής του κέντρου αποτέφρωσης Returkraft στη νότια Νορβηγία.

Επιπλέον, ο Ντόβικ διαμαρτύρεται ότι «έχει γίνει πλέον τόσο συμφέρον να καίει κανείς τα σκουπίδια του στη Σουηδία ώστε διαβρώνεται το κίνητρο για τη διαλογή και ανακύκλωση απορριμμάτων στη Νορβηγία».

Πράγματι, επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι το ποσοστό ανακύκλωσης και αξιοποίησης οικιακών αποβλήτων έπεσε πέρυσι στη Νορβηγία στο 37% από 44% έξι χρόνια νωρίτερα.

«Το περιβάλλον θα κέρδιζε πολλά αν τα σουηδικά κέντρα ανακύκλωσης μάζευαν σκουπίδια από την Ανατολική Ευρώπη, όπου η μόνη εναλλακτική είναι οι χωματερές» λέει ο Ντόβικ.

Ευρώπη το ακούς;;;;

Πληροφορίες από ΤΑ ΝΕΑ

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Το πλέγμα ή πώς να τους μάθετε ότι τα λάθη τους είναι ευκαιρίες μάθησης.

Το παιχνίδι αυτό θα τα διδάξει ότι μπορούμε να πετύχουμε το στόχο μας έχοντας πολλές μικρές επιτυχίες αλλά το πιο σημαντικό μαθαίνοντας από τα λάθη μας και τα λάθη των άλλων. Έτσι όταν μέσα στην τάξη κάποιος κάνει λάθος αυτό δεν πρέπει να γίνεται αιτία χλευασμού και στενοχώριας, αλλά μια καινούρια ευκαιρία για να μάθουμε όλοι οι υπόλοιποι το σωστό. Τα λάθη κάνουν πιο σοφούς τους ανθρώπους.


Το ίδιο το παιχνίδι του πλέγματος είναι πολύ διασκεδαστικό.  Χρειάζεται μόνο να φτιάξετε στο πάτωμα ένα πλέγμα ή από χαρτοταινία ή με κιμωλία.  Σε ένα φύλλο χαρτί φτιάχνετε σε μικρογραφία το ίδιο πλέγμα και σχεδιάζετε πάνω μία διαδρομή.  Δύο παιδιά κοιτούν τη διαδρομή και φωνάζουν "μπιιιιιπ!!!" όταν τα υπόλοιπα κάνουν λάθος βήμα. 

Ο δάσκαλος αναθέτει σε κάποιο παιδί να ξεκινήσει τη διαδρομή. Αν αυτό κάνει λάθος τότε οι οδηγοί φωνάζουν "μπιιιιιπ!!!". Αν δεν κάνει λάθος βήμα οι οδηγοί δε λένε τίποτα. Σκοπός του παιχνιδιού είναι να ολοκληρωθεί η διαδρομή και ο παίχτης να βγει από το πλέγμα. Όταν ο παίχτης κάνει βήματα μέσα στο πλέγμα, οι υπόλοιποι μπορούν να του δείχνουν, θυμίζοντάς του τα σωστά βήματα ή προτείνοντάς του καινούρια.   

Το πλέγμα είναι ένα παιχνίδι εμπειρίας, παιχνίδι ομαδικό. Ο κάθε παίκτης συμπληρώνει τη διαδρομή έχοντας υπόψη του τα λάθη και τα σωστά των προηγούμενων. Αφού παίξετε το παιχνίδι μέσα στην τάξη και τα παιδιά διασκεδάσουν και ευχαριστηθούν, κάντε μαζί τους μία συζήτηση για τους στόχους, τις επιτυχίες μας και τα λάθη μας κατά τη διαδρομή της ζωής μας.  




ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δευτέρα, 14 Σεπτεμβρίου 2015

NASA | Supermoon Lunar Eclipse

Μη το χάσετε! Στις 27 Σεπτέμβρη.



Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Διαχείριση χρόνου: Μία δεξιότητα που πρέπει να καλλιεργήσουμε στα παιδιά

Μία καινούρια σχολική χρονιά αρχίζει γεμάτη στόχους, προσδοκίες και νέες υποχρεώσεις για τα παιδιά, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς που απαιτούν χρόνο. Βέβαια, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ο χρόνος είναι πολύτιμος, δεδομένου ότι όταν χαθεί δεν μπορεί να αναπληρωθεί με κανέναν τρόπο. Ωστόσο, για πολλούς ανθρώπους συχνά αποδεικνύεται ελάχιστος, καθώς έχουμε τόσα πράγματα να προλάβουμε που δύσκολα τα καταφέρνουμε. Ιδιαίτερα τα παιδιά εργάζονται πολύ σκληρά, αφού το πρωί πηγαίνουν στο σχολείο και όλη την υπόλοιπη μέρα την αφιερώνουν  σε εξωσχολικές δραστηριότητες και στην μελέτη των μαθημάτων τους. 

Φωτό

Όμως, ένας μεγάλος αριθμός μαθητών δυσκολεύονται να ανταποκριθούν επαρκώς στις αυξημένες σχολικές και εξωσχολικές υποχρεώσεις τους και κάθε μέρα δίνουν μάχη με τον χρόνο.  Η μείωση των ωρών της ξεκούρασης, το αυξημένο άγχος και η έλλειψη ελεύθερου χρόνου αποτελούν μόνο ένα μέρος των επιπτώσεων της κακής διαχείρισης του χρόνου που, κατά κανόνα, οδηγεί μακροπρόθεσμα σε αρνητικά αποτελέσματα και στην ανάπτυξη μίας αγχώδους ή ανώριμης προσωπικότητας.

Η σωστή διαχείριση του χρόνου συμβάλλει στην μείωση του άγχους και μας κάνει αξιόπιστους απέναντι στους άλλους. Σύμφωνα με διάφορες έρευνες, τα παιδιά που μαθαίνουν να διαχειρίζονται το χρόνο τους από μικρή ηλικία τείνουν να έχουν περισσότερες σχολικές και ακαδημαϊκές επιτυχίες, καθώς και να είναι πιο επιτυχημένοι επαγγελματίες αργότερα. Η διαχείριση χρόνου είναι μια δεξιότητα η οποία μπορεί να διδαχθεί και όσο πιο νωρίς γίνει αυτό, τόσο πιο γρήγορα θα μάθει το παιδί να λειτουργεί υπεύθυνα και ανεξάρτητα, αποκτώντας αυτονομία και εμπιστοσύνη στον εαυτό του.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως ότι ο αυθορμητισμός και η ξεγνοιασιά αποτελούν αναπόσπαστα χαρακτηριστικά της παιδικής ηλικίας και δεν προτείνουμε να καταπνιγούν από ένα αυστηρά καθορισμένο πρόγραμμα. Ωστόσο, κάποιες

Δικαστής στο Ιράν αντί για ποινές επιβάλλει... διάβασμα βιβλίων


Ένας ανοικτόμυαλος δικαστής στο Ιράν αποφάσισε να δίνει εκπαιδευτικές ποινές αντί για φυλακίσεις.

Όπως αναφέρει το BBC, ο δικαστής Κασέμ Νακιζαντέχ, της βορειοανατολικής πόλης Γκονμπάντ ε-Καβούς χρησιμοποιεί εναλλακτικές ποινές για να αποφύγει τις «μη αναστρέψιμες σωματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις που προκαλεί ένας εγκλεισμός στους κατάδικους αλλά και τις οικογένειες τους» όπως λέει ο ίδιος.

Γι’ αυτό λοιπόν οι κατηγορούμενοι καταδικάζονται να αγοράσουν και να διαβάσουν πέντε βιβλία κι έπειτα να γράψουν μια περίληψη του καθενός βιβλίου και να την επιστρέψουν στον Νακιζαντέχ.

Επίσης, μετά πρέπει να χαρίσουν τα βιβλία στην τοπική φυλακή.


«Τα βιβλία είναι έτσι επιλεγμένα ώστε να μπορούν να τα επιλέξουν όλοι οι κατηγορούμενοι ανεξαρτήτως γνώσης, ηλικίας ή μορφωτικού επιπέδου. Ο κατάλογος περιέχει μια μεγάλη ποικιλία από πολύ απλά βιβλία, έως σύνθετα κι επιστημονικά αναγνώσματα», λέει ο δικαστής.

Η εναλλακτική αυτή ποινή αφορά σε όσους έχουν καταδικαστεί για πταίσματα, τους έφηβους και τους ανθρώπους χωρίς προηγούμενο ποινικό μητρώο.

Όπως υποστηρίζει ο Νακιζαντέχ, η νέα αυτή εκπαιδευτική μέθοδος έχει συμβάλλει τα μάλα ώστε να μειωθούν οι καυγάδες των κατάδικων εντός της φυλακής.


Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Σάββατο, 12 Σεπτεμβρίου 2015

Το σταυρουδάκι

Ο καθηγητής του Μετσόβειου Πολυτεχνείου Χάρης Εφραιμίδης πήγε στην Τραπεζούντα για ένα σεμινάριο και καθόσον ήταν εκεί προσπάθησε να πραγματοποιήσει την επιθυμία της θείας του, να επισκεφτεί το σπίτι της και να ψάξει να βρει το σταυρό του γιου της, για να θυμάται το παιδί της, αφού το έχασε κατά την ανταλλαγή των πληθυσμών. Με επιφύλαξη πήγε στο σπίτι της, αλλά εκεί τον περίμενε μια μεγάλη έκπληξη....!



Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Παρασκευή, 11 Σεπτεμβρίου 2015

Πρωτότυπο πείραμα στην Βρετανία: Στις 10 θα ξεκινά το μάθημα σε 100 σχολεία

Πρωτότυπο πείραμα στην Βρετανία: Στις 10 θα ξεκινά το μάθημα σε 100 σχολεία

To πρώτο κουδούνι χτύπησε σήμερα, Παρασκευή, για δεκάδες χιλιάδες παιδιά, περίπου στις 8 το πρωί.

Μήπως, όμως, είναι πολύ νωρίς; Μήπως ο εγκέφαλος σε αυτές τις ηλικίες δεν μπορεί να ανταποκριθεί τόσο πρωί στις απαιτήσεις του μαθήματος; Και τελικά, μήπως θα ήταν καλύτερα να αρχίζει λίγο πιο αργά το σχολείο για να αποδίδουν καλύτερα οι μαθητές που είναι και το ζητούμενο;

Αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι νωρίς το πρωί ο εγκέφαλος των παιδιών, ειδικά στην εφηβική ηλικία, βρίσκεται εν υπνώσει. Φέτος, όμως, θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά ένα πείραμα, εμπνευστές του οποίου είναι ερευνητές του πανεπιστημίου της Οξφόρδης. Για τους τυχερούς που θα συμμετάσχουν στο πείραμα Teensleep, που σημαίνει εφηβικός ύπνος, το κουδούνι δεν θα χτυπάει στις 8 αλλά στις 10.

Αυτό το μοναδικό στον κόσμο πείραμα θα πραγματοποιηθεί σε εκατό σχολεία της Βρετανίας. Στο τέλος της χρονιάς, οι ειδικοί θα δουν εάν αυτή η δίωρη ανάπαυση βελτιώνει με κάποιον τρόπο στις επιδόσεις των μαθητών. Ο υπεύθυνος του προγράμματος Πολ Κέλι μίλησε στη βρετανική τηλεόραση για «σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα» που προκαλούν εκείνες οι ουσιαστικά μη αποδοτικές δύο ώρες από τις 8 έως τις 10 το πρωί. «Το βέβαιο είναι ότι δεν υπάρχουν αρνητικές επιπτώσεις από την έναρξη του μαθήματος στις 10, όπως είναι βέβαιο ότι δεν υπάρχουν θετικές από την έναρξη στις 8 το πρωί», εξήγησε.

Η καινοτομία του πειράματος είναι ότι κάτι που έχει διατυπωθεί ως θεωρία, δοκιμάζεται για πρώτη φορά στην πράξη. Η μελέτη στην πράξη κρίνεται πλέον αναγκαία από τους ειδικούς δεδομένου ότι ανάμεσα στα άλλα που λείπουν από τις σημερινές κοινωνίες είναι πλέον και ο ύπνος. Κι όπως έχει διαπιστωθεί, η ηλικιακή ομάδα που στερείται περισσότερο τον ύπνο είναι οι άνθρωποι από 14 έως 24 χρόνων.

Μήνυμα Περιφερειακού Δ/ντή Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας προς τους γονείς και μαθητές


Αγαπητοί Γονείς και Κηδεμόνες

Αγαπητές Μαθήτριες , Αγαπητοί Μαθητές

Η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς αποτελεί αφετηρία νέων στόχων, νέας προσπάθειας, νέων προσδοκιών και ελπίδας.

Ο αγώνας που δίνετε αγαπητοί μαθητές με την επικουρία των γονέων σας δεν θα πάει χαμένος. Ποτέ εκείνοι που αγωνίστηκαν δε μετάνιωσαν για τη μάχη που έδωσαν. Αντίθετα, μετανιώνουμε για τις μάχες που δεν δώσαμε.

Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, βαθιά τραυματισμένο από τις πολιτικές που εφαρμόστηκαν τα τελευταία χρόνια, ζητά ανανέωση με δημοκρατικό τρόπο και δικαιοσύνη. Παρόλα αυτά, είναι και αυτό εδώ στο σημείο εκκίνησης μιας νέας προσπάθειας.

Βασικός μας στόχος είναι η παροχή ίσης και ποιοτικής εκπαίδευσης σε όλα τα παιδιά που φοιτούν στο δημόσιο σχολείο. Αυτή η θέση μας οδηγεί σε δύο παραδοχές:

Α.- Άριστο σχολείο είναι εκείνο το σχολείο όπου όλοι οι μαθητές καταφέρνουν να κατακτήσουν τη σχολική γνώση, χωρίς αποκλεισμούς και εμπόδια.

Β.- Η εκπαίδευση αποτελεί δημόσιο αγαθό και η Πολιτεία έχει την υποχρέωση να την παρέχει ισότιμα σε όλους.

Η προώθησή τους όμως δεν μπορεί να γίνει αυτόνομα, έξω από τα τεκταινόμενα στην κοινωνία.

Σήμερα, δυστυχώς, υπάρχει μια κοινωνική πραγματικότητα στην οποία μας έχουν επιβληθεί οικονομικοί και λοιποί περιορισμοί. Ότι και να μας εμποδίζει όμως, δεν πρέπει να αποτελέσει άλλοθι για παραίτηση. Πρέπει να αξιοποιήσουμε κάθε δυνατότητα που μας δίνεται και να πραγματοποιήσουμε όλες τις απαραίτητες εκπαιδευτικές αλλαγές. Πρέπει να προχωρήσουμε και…

θα τα καταφέρουμε!

Ο μεγάλος μας δάσκαλος και Παιδαγωγός Δημήτριος Γληνός μας παρακινεί:

« Όταν νοιώθω την καρδιά μου να χτυπά γοργά / και το αίμα μέσ’ τις φλέβες πλειό ζεστό περνά/ όταν η ψυχή δειλιάζει σπαρταρά/ Σαν να την σκεπάζουν μαύρα ολόμαυρα φτερά/ Σαν ευρύνεται στο νου μου ένα κενό/ Μια χλωμή μορφή μου λείπει και πονώ/ Η μορφή σου μ’ ανατέλλει σιγανά/ Μαύρα μάτια αγαπημένα και μαλλιά/ Μεσ’ τη φαντασία μου αρχίζει ατέλειωτη δουλειά / κι ο καιρός περνά».
Καλή Σχολική Χρονιά.

Με εκτίμηση, 

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας 

κ. Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος


Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Ένα φιλάκι στο χεράκι

Πρώτη μέρα στο σχολείο σήμερα κι έκλαιγε; Κουράγιο, μανούλα! Βάλτου να ακούσει το παραμυθάκι "Ένα φιλάκι στο χεράκι, Η ιστορία του μικρού ρακούν που δεν ήθελε να πάει στο σχολείο". Κουράγιο, δασκάλα! Δούλεψε αυτό το ωραίο παραμυθάκι με τις δραστηριότητές του. Περιλαμβάνει αριθμούς, γράμματα, ζωγραφική, παιχνίδια. Καλή σχολική χρονιά!


Το παραμύθι και οι δραστηριότητές του ΕΔΩ.
Συγγραφέας: Audrey Penn
Εικόνες + μετάφραση: Μαρία Ζάππα - Κασαπίδη


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ