Σελίδες

Δευτέρα 29 Αυγούστου 2016

Φτιάξτε το δικό σας χαρτί περιτυλίγματος

Ωραία ιδέα! Χρειάζεστε όμορφες χαρτοπετσέτες και διαφανή μεμβράνη

Χρησιμοποιείτε ως βάση άσπρο χαρτί, από πάνω βάζετε τη μεμβράνη και από πάνω το χρωματισμένο μέρος της χαρτοπετσέτας. Σιδερώνετε για να κολλήσουν τα κομμάτια και κόβετε τα περισσεύματα.

Αναλυτικές οδηγίες στο thehandmadecrafts.com
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τετάρτη 24 Αυγούστου 2016

«Τα ψηλά βουνά»! Το αριστούργημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου σε θεατρικό έργο στην Πάτρα



Το βιβλίο «Τα Ψηλά Βουνά», με τη βαθιά ελληνικότητα της γραφής του Ζαχαρία Παπαντωνίου έγινε θεατρικό έργο και ανεβαίνει στο Αρχαίο Ωδείο την Παρασκευή 26 Αυγούστου (ώρα 21.30) από το 35ο Φεστιβάλ Πάτρας.

Πρόκειται για μια παράσταση η οποία εξυµνεί την ελληνική ύπαιθρο, σε σκηνοθεσία Βασίλη Μαυρογεωργίου, μουσική Θωμά Καραχάλιου, σκηνικά - κοστούµια Κωνσταντίνου Ζαµάνη και χορογραφία Δηµήτρη Μαργαρίτη.

Η παράσταση διατηρεί το λόγο και τις εικόνες του βιβλίου αυτούσια, έτσι ώστε και αν ακόµα κάποιος δε γνωρίζει «Τα Ψηλά Βουνά», φεύγοντας από την αίθουσα, αισθάνεται οτι έχει διαβάσει το βιβλίο.

Τα σκηνικά της παράστασης εµπλουτίζονται µε ψηφιακές προβολές υψηλής ανάλυσης από κινούµενα σχέδια (3D Animation), που βασίζονται στις αυθεντικές εικόνες του βιβλίου όπως ακριβώς τις σχεδίασε ο Ζαχαρίας Παπαντωνίου. Πρώτη φορά σε οικογενειακή παράσταση ψηφιακές προβολές κινούμενων σχέδιων συγχρονίζονται και αλληλεπιδρούν µε την κίνηση των ηθοποιών, συνθέτοντας ένα υπέροχο βουκολικό περιβάλλον, µε δάσος, άστρα και ουρανό.

Παίζουν:

Αλέξανδρος Μπουρδούμης, Μάνος Στεφανάκης, Γρηγόρης Ποιµενίδης, Κλεοπάτρα Μάρκου, Σωτήρης Μεντζέλος, Γιώργος Σύρµας, Παντελής Φλατσούσης , Γιώργος Φλωράτος

Τιμές εισιτηρίων

Γενική είσοδος 10 ευρώ

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Πανελλήνιες εξετάσεις 2016 - Ενδιαφέροντα στοιχεία



- Το ποσοστό επιτυχίας των υποψηφίων ανήλθε στο 69,14%, καθώς από τους συνολικά 105.548 υποψήφιους όλων των κατηγοριών, εισήχθησαν οι 72.973.

- Από τους επιτυχόντες υποψήφιους, οι 30.929 είναι κορίτσια και οι 27.526 αγόρια.

- Μόνο 10.624 ήταν οι υποψήφιοι που εισήχθησαν στην σχολή της πρώτης τους προτίμησηςδηλαδή το 11,73%

- Τα αγόρια είχαν υψηλότερο ποσοστό επιτυχίας έναντι των κοριτσιών. Συγκεκριμένα πέτυχε το 67,96% των αγοριών και το 65,8% των κοριτσιών.

- Οι θέσεις σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ που έμειναν κενές είναι μόλις 621.

- Το νεο-ιδρυθέν τμήμα μουσουλμανικών σπουδών στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το οποίο αν και προσέφερε 30 θέσεις, αποτέλεσε προτίμηση 2.800 υποψηφίων.

- Τη χαμηλότερη βάση στα πανεπιστήμια έχει το τμήμα Γεωγραφίας του πανεπιστημίου Αιγαίου με 5.941 μόρια, ενώ στα ΤΕΙ, τη χαμηλότερη βάση έχει το τμήμα μηχανολόγων μηχανικών και βιομηχανικού σχεδιασμού του ΤΕΙ Κοζάνης με 1.560 μόρια.

- Η βάση στην Αρχιτεκτονική Αθηνών - ΕΜΠ αγγίζει τα 19.999 μόρια, με αποτέλεσμα ακόμη και οι υποψήφιοι που συγκέντρωσαν 19.998 μόρια, να μένουν εκτός. (Στα μόρια υπολογίζονται φυσικά και οι επιδόσεις στα ειδικά μαθήματα).

- Υποψήφιος με 18.000 μόρια δεν πέρασε στο πανεπιστήμιο αφού είχε δηλώσει μόνο Ιατρικές Σχολές.

- Υπάρχουν υποψήφιοι (δεν διευκρινίστηκε ο αριθμός) που έγραψαν πάνω από 17.000 μόρια και δεν συμπλήρωσαν μηχανογραφικό, καθώς φαίνεται ότι ήδη έχουν εξασφαλίσει σπουδές σε Πανεπιστήμιο του Εξωτερικού.

Όσον αφορά το ερώτημα γιατί να μπουν στη διαδικασία των Πανελλαδικών η απάντηση είναι ότι υπάρχουν Πανεπιστήμια στο εξωτερικό που δέχονται φοιτητές από την Ελλάδα όχι με τον βαθμό του ενδοσχολικού απολυτηρίου, αλλά με βαθμούς Πανελλαδικών Εξετάσεων.

- Ανέβηκαν πολύ, σε σχέση με πέρσι, οι βάσεις εισαγωγής στις Τουριστικές Σχολές. Αυτό γιατί όλοι καταλαβαίνουν ότι η βαριά βιομηχανία της χώρας είναι ο τουρισμός αλλά και γιατί οι Τουριστικές Σχολές φέτος μπήκαν και στις θεωρητικές.

Οι πρώτοι των πρώτων ήταν:

- Ελένη Μάνθου, Ιατρική Θεσσαλονίκης, 19.714 μόρια.

- Κωνσταντίνα Ψυχογυιού, Ιατρική Κρήτης, 19.667 μόρια.

- Γιάννης Θεοδοσόπουλος, Οδοντιατρική Αθήνας, 19.530 μόρια. 

- Οι παιδαγωγικές σχολές είχαν την μεγαλύτερη πτώση των τελευταίων χρόνων. Αυτό σχετίζεται με το γεγονός ότι αποτέλεσαν ξεχωριστό επιστημονικό πεδίο και χρειαζόταν να εξεταστεί ο υποψήφιος σε επιπλέον μάθημα, κάτι που, μαζί με τη μειωμένη προοπτική άμεσης επαγγελματικής αποκατάστασης, οδήγησε σε μείωση της ζήτησης των σχολών αυτών.

Ενδεικτικό της μείωσης, είναι η βάση του Παιδαγωγικού τμήματος δημοτικής εκπαίδευσης του πανεπιστημίου Αιγαίου, στη Ρόδο, στα 9.887 μόρια!!!

Ας δούμε και τις άλλες:


Παιδαγωγικό Αθήνας: Μόρια 2016: 14670 Πέρυσι: 16075 - Πτώση 1405 μόρια

Παιδαγωγικό Θεσσαλονίκης: Μόρια 2016: 13595 Πέρυσι: 15733 - Πτώση 2138 μόρια

Παιδαγωγικό Αλεξανδρούπολης: Μόρια 2016: 10327 Πέρυσι: 13.576 Πτώση 3249 μόρια

Παιδαγωγικό Ρόδου: Μόρια 2016: 9.887 Πέρυσι: 12.984 Πτώση 3.097 μόρια

Παιδαγωγικό Φλώρινας: Μόρια 2016: 10.228 Πέρυσι: 13.438 Πτώση 3.210 μόρια

Παιδαγωγικό Βόλου: Μόρια 2016: 11.966 Πέρυσι: 14.865 Πτώση 2.899 μόρια

Παιδαγωγικό Ιωαννίνων: Μόρια 2016: 11.425 Πέρυσι: 14.606 Πτώση 3.181 μόρια

Παιδαγωγικό Κρήτης: Μόρια 2016: 10.985 Πέρυσι: 14.026 Πτώση 3.041 μόρια

Παιδαγωγικό Πατρών: Μόρια 2016: 12.434 Πέρυσι: 15.093 Πτώση 2.659 μόρια


Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Και αν τα παιδιά δεν κάνουν την προσευχή στο σχολείο;

Ένα ενδιαφέρον άρθρο της Αιμιλίας Σαλβάνου, ιστορικού, διάβασα σήμερα στο efsyn.gr και το παραθέτω εδώ. Το άρθρο δίνει  πληροφορίες σχετικά με το μάθημα των θρησκευτικών σε διάφορες χώρες του κόσμου και μια άλλη οπτική γωνία στο θέμα. 


Πάνε σχεδόν δέκα χρόνια από τότε που στο σχολικό συγκρότημα της Γκράβας, ένα από τα πιο πολυπολιτισμικά σχολεία της Αθήνας, έγινε ένα ενδιαφέρον πείραμα.

Η διευθύντρια του 132ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών, Στέλλα Πρωτονοταρίου, αντικατέστησε την πρωινή προσευχή με το ποίημα του Γιάννη Ρίτσου «Πρωινό Αστρο» προκειμένου να αποκτήσει νόημα η πρωινή τελετουργία για το σύνολο των μαθητών του σχολείου.

Η αλλαγή αυτή, αν και είχε θετική επίδραση στη σχολική κοινότητα, πολεμήθηκε από την Εκκλησία αλλά και το κράτος, με χαρακτηριστικότερη ίσως τη δήλωση του τότε υφυπουργού Παιδείας Αν. Λυκουρέντζου ότι καθήκον του είναι «να τηρούνται οι νόμοι της πολιτείας […] και να προστατεύεται η ελληνορθόδοξη παράδοση» και η διευθύντρια έφτασε να δικαστεί1.

Στη δεκαετία που μεσολάβησε έχουν αλλάξει πολλά: η Ελλάδα έχει βιώσει μια βαθιά κρίση και παρατεταμένη ύφεση, το σύνολο σχεδόν των σχολείων του κέντρου και των γειτονικών δήμων έχει αποκτήσει ήδη ή πρόκειται πολύ γρήγορα να αποκτήσει «πολυπολιτισμικό χαρακτήρα» και εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις και συζητήσεις για το Νέο Σχολείο έχουν βρεθεί στο κέντρο του δημόσιου διαλόγου.

Μόνον η θέση της Εκκλησίας και της θρησκείας στο σχολείο μοιάζει να μένει αμετακίνητη σε όλη αυτή τη ρευστότητα. Χαρακτηριστική ήταν η αναστάτωση που προκάλεσε σε ένα όχι ευκαταφρόνητο μέρος της κοινής γνώμης η δήλωση του υπουργού Παιδείας στη «Βουλή των Εφήβων» ότι η παράλειψη της προσευχής στο σχολείο δεν ισοδυναμεί με καταστροφή. Εχουμε λοιπόν ένα θρησκευτικό σχολείο και αν είναι έτσι, αυτό είναι που επιζητούμε;

Δεν θα μπω εδώ στη συζήτηση για τους ιστορικούς λόγους της παρουσίας της Εκκλησίας στο σχολείο, παρότι πρόκειται για εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ιστορία που άπτεται των ιδρυτικών μύθων του έθνους. Σκοπιμότερο ίσως είναι να

Δευτέρα 22 Αυγούστου 2016

Μάθημα κολύμβησης στα σχολεία που βρίσκονται σε απόσταση μέχρι και 25 χιλιόμετρα από Κολυμβητήρια


Η κολύμβηση θα διδαχθεί υποχρεωτικά και κατά προτεραιότητα σε όλους τους μαθητές της τρίτης (Γ) τάξης των Δημοτικών Σχολείων της χώρας και της τετάρτης (Δ) τάξης σε ειδικές περιπτώσεις.

Tην εφαρμογή της διδασκαλίας του αντικειμένου της κολύμβησης στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που βρίσκονται σε απόσταση μέχρι και 25 χιλιόμετρα από το χώρο διεξαγωγής του μαθήματος (εθνικά, δημοτικά, δημόσια και ιδιωτικά κολυμβητήρια, κ.α.) για το σχολικό έτος 2016-2017, αποφάσισαν η Δ/νση Φυσικής Αγωγής του ΥΠ.Π.Ε.Θ. σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού .

Σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας:

1. Η κολύμβηση θα διδαχθεί υποχρεωτικά και κατά προτεραιότητα σε όλους τους μαθητές της τρίτης (Γ) τάξης των Δημοτικών Σχολείων της χώρας και της τετάρτης (Δ) τάξης σε ειδικές περιπτώσεις.

2. Ο αριθμός των μαθημάτων θα είναι 10-12 εντός της σχολικής χρονιάς. Τα μαθήματα θα ολοκληρώνονται σε ένα τρίμηνο εκτός και αν υπάρχουν ειδικές περιπτώσεις π.χ. λόγω καιρικών συνθηκών, όπου και θα δίνεται η δυνατότητα ολοκλήρωσής τους σε περισσότερα από ένα τρίμηνα.

3. Κάθε μάθημα θα υλοποιείται εντός ενός συνεχόμενου διδακτικού δίωρου. Το διδακτικό δίωρο θα περιλαμβάνει το χρόνο μετάβασης των μαθητών/τριων από και προς το χώρο διεξαγωγής του μαθήματος και τη χρονική διάρκεια διδασκαλίας του αντικειμένου.

4. Το περιεχόμενο του μαθήματος έχει εγκριθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής με την πράξη 11/24.03.2016.

5. Σε κάθε εκπαιδευτικό δίωρο θα συμμετέχει ένα (1) τμήμα της σχολικής μονάδας που θα συνοδεύεται από τον καθηγητή Φυσικής Αγωγής του τμήματος.

6. Για την υλοποίηση του μαθήματος, υπεύθυνοι για τη διδασκαλία της κολύμβησης θα είναι τρείς (3) μόνιμοι εκπαιδευτικοί ή/και αδιόριστοι πτυχιούχοι Φυσικής Αγωγής, με ειδικότητα στην κολύμβηση, προκειμένου να τηρηθεί η αναλογία 10:1 μαθητών/τριών ανά καθηγητή/προπονητή. Ο συνοδός εκπαιδευτικός ΠΕ11 θα είναι παρών επιβλέποντας τα μαθήματα κολύμβησης και μαζί με τους διδάσκοντες καθηγητές-πτυχιούχους ΦΑ θα έχουν την εποπτεία των μαθητών/τριών στα αποδυτήρια των κολυμβητηρίων πριν και μετά το μάθημα.

7. Οι μετακινήσεις από και προς τη σχολική μονάδα θα πραγματοποιούνται σύμφωνα με τις ισχύουσες, περί μετακίνησης μαθητών/τριών, διατάξεις και χωρίς δαπάνη για το ΥΠ.Π.Ε.Θ..


Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Η εκκωφαντική σιωπή του μικρού Ομράν



Δεν βγάζει άχνα. Κάθεται μόνος του, ένα μικρό αγόρι καλυμμένο με σκόνη και ξεραμένο αίμα. Τα ποδαράκια του κρέμονται στην καρέκλα, δεν φθάνουν στο πάτωμα. Κοιτά έκπληκτο, σοκαρισμένο. Και δεν βγάζει άχνα. Γύρω του αλλόφρονες άνδρες, αφού έχουν σώσει εκείνο από τα ερείπια του σπιτιού του στο Χαλέπι που δέχθηκε βομβαρδισμό, τρέχουν να σώσουν και άλλα παιδιά που μετά τα φέρνουν κοντά του, μέσα στο ασθενοφόρο.

Ο πεντάχρονος Ομράν Ντακνίς τα κοιτά όλα αυτά παγωμένος, προσπαθώντας να σκουπίσει το αίμα που τρέχει από το μέτωπό του, δεν κλαίει. Και δεν βγάζει άχνα. Σχεδόν έναν χρόνο μετά τον πνιγμό του τρίχρονου Αϊλάν, ο Ομράν γίνεται το νέο πρόσωπο της συριακής τραγωδίας. Ήταν ένα από τα 12 παιδιά ηλικίας κάτω των 15 ετών που μεταφέρθηκαν χθες στο νοσοκομείο του Χαλεπίου, μετά τον βομβαρδισμό της πόλης από κυβερνητικά αεροσκάφη - άλλη μια μέρα με θύματα παιδιά, σύμφωνα με τους γιατρούς.

Η φωτογραφία του σοκαρισμένου αγοριού μεταδόθηκε σε όλο τον κόσμο και λίγα λεπτά αφότου τραβήχτηκε κατέκλυσε τα social media. Άθελά του ο Ομράν - όπως πέρυσι τον Σεπτέμβριο ο Αϊλάν Κούρντι, το άψυχο κορμάκι του οποίου ξεβράστηκε σε τουρκική ακτή όταν βούλιαξε η βάρκα με την οποία η οικογένειά του προσπαθούσε να περάσει σε ελληνικό νησί - στρέφει και πάλι τους προβολείς στα χιλιάδες χιλιάδων παιδιά που έχουν σκοτωθεί και τραυματισθεί στη διάρκεια του πεντάχρονου αιματηρού εμφυλίου στη Συρία. Πέντε χρόνια. Όσα και τα χρόνια του Ομράν. Που γεννήθηκε και μεγάλωσε καθώς γύρω του μαίνεται πόλεμος. Χωρίς να ξέρει τι σημαίνει ειρήνη...

ΠΗΓΗ: ΤΑ ΝΕΑ

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Χρωματίστε κουκουνάρια

Το μόνο που χρειάζεστε είναι ακρυλικά χρώματα ζωγραφικής και το γούστο σας.


Αναλυτικές πληροφορίες στο afancifultwist.typepad.com

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Κυριακή 21 Αυγούστου 2016

Αιτήσεις για Δωρεάν Φροντιστήρια για παιδιά οικονομικά αδύναμων οικογενειών

Ξεκίνησαν την Τρίτη 16 Αυγούστου και θα διαρκέσουν μέχρι 31 Αυγούστου 2016, οι αιτήσεις για το Πρόγραμμα «Δωρεάν Φροντιστήρια για παιδιά οικονομικά αδύναμων οικογενειών».


Το πρόγραμμα  στηρίζεται στη συμβολή Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Ξένων Γλωσσών, οι οποίοι αφιλοκερδώς δέχονται  παιδιά οικονομικά αδύναμων οικογενειών να παρακολουθούν δωρεάν τα μαθήματα που γίνονται στα Φροντιστήριά τους. Ο Κοινωνικός Οργανισμός καλύπτει την αγορά των ξενόγλωσσων βιβλίων, όλων των παιδιών που τοποθετούνται μέσω του προγράμματος στα συνεργαζόμενα Φροντιστήρια.

Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά είναι τα εξής:
Δήλωση Εισοδήματος Φορολογικού Έτους 2015 (Ε1) και Εκκαθαριστικό 2015
Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης
Αστυνομική Ταυτότητα κηδεμόνα
Αποδεικτικό για ύπαρξη στην οικογένεια ατόμου με αναπηρία ή με σοβαρό πρόβλημα υγείας
Κάρτα ανεργίας γονέων ή μισθοδοσία γονέων
Απόδειξη καταβολής ενοικίου ή φωτοτυπία συμβολαίου
Δικαστική απόφαση επιμέλειας παιδιών
Οι δικαιούχοι της Τράπεζας Τροφίμων του Δήμου καταθέτουν φωτοτυπία Δήλωσης Εισοδήματος Φορολογικού Έτους 2015 (Ε1) και Εκκαθαριστικό 2015, φωτοτυπία της κάρτας δικαιούχου και της ταυτότητάς τους.


Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καταθέσουν τις αιτήσεις τους στα Γραφεία της Δημοτικής Μέριμνας – Κοραή 5, 09:00-13:00

Περισσότερες πληροφορίες στο e-patras.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο 20 Αυγούστου 2016

Σε «καραντίνα» 12 δήμοι, λόγω ελονοσίας

Σε προσωρινό αποκλεισμό από οποιαδήποτε αιμοδοσία βρίσκονται οι κάτοικοι, εργαζόμενοι αλλά και επισκέπτες περιοχών 12 δήμων της χώρας, μεταξύ αυτών ο Δήμος Δυτικής Αχαίας και Ανδραβίδας-Κυλλήνης. Ο λόγος για τον οποίο οι περιοχές αυτές τέθηκαν σε «συναγερμό» από τους υπευθύνους του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας και του Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων είναι ο εντοπισμός κρουσμάτων ελονοσίας, μιας νόσου που από το 2009 και μετά απασχολεί όλο και πιο συχνά τις υγειονομικές αρχές, καθώς σε ετήσια βάση καταγράφονται περιστατικά εγχώριας μετάδοσής της.


Ειδικότερα για την περίοδο αυτή ως «επηρεαζόμενες» από ελονοσία περιοχές έχουν χαρακτηρισθεί από τις υγειονομικές αρχές και άρα έχουν τεθεί σε περιορισμούς σχετικά με την αιμοδοσία περιοχές των δήμων Φαρκαδόνας και Τρικκαίων (Περιφερειακή Ενότητα Τρικάλων), Παλαμά (Π.Ε. Καρδίτσας), Ευρώτα (Π.Ε. Λακωνίας), Χαλκιδέων (Π.Ε. Ευβοίας), Θηβαίων (Π.Ε. Βοιωτίας), Τεμπών (Π.Ε. Λάρισας), Μαραθώνος (Π.Ε. Ανατολικής Αττικής), Δυτικής Αχαΐας (Π.Ε. Αχαΐας), Ανδραβίδας - Κυλλήνης (Π.Ε. Ηλείας) και Λαγκαδά και Πυλαίας (Π.Ε. Θεσσαλονίκης). Ως μέτρα πρόληψης για την ασφάλεια του αίματος είναι ο αποκλεισμός από την αιμοδοσία όσων κατοικούν και εργάζονται σε αυτές τις περιοχές, καθώς και όσων τις έχουν επισκεφθεί (τουλάχιστον μία διανυκτέρευση).


Ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών επισήμανε επανειλημμένως ότι φέτος υπήρξε ολιγωρία στον στρατηγικό σχεδιασμό για την υλοποίηση των προγραμμάτων καταπολέμησης των κουνουπιών παρά το γεγονός ότι το Κέντρο Έλεγχου και Πρόληψης Νοσημάτων είχε προειδοποιήσει για τον αυξημένο κίνδυνο λόγω προσφυγικού.

Περισσότερα στη kathimerini.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Πρωτότυπη πολυκάρτα

Πολύ πρωτότυπη και ιδιαίτερη. Θέλει λίγη δουλειά αλλά το αποτέλεσμα είναι πολύ χαριτωμένο.



Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Παρασκευή 19 Αυγούστου 2016

Πώς να τη βγάλετε φτηνά όταν ταξιδεύετε

Θα σας δείξω σήμερα πώς να χρησιμοποιείτε το TripΑdvisor στο κινητό σας, μία εφαρμογή που θα σας λύσει πολλές φορές τα χέρια, όσον αφορά το πρωινό-μεσημεριανό-δείπνο σας, ειδικά όταν βρίσκεστε σε μία πόλη που δεν γνωρίζετε (κυρίως εξωτερικό και μεγαλουπόλεις).

Το TripΑdvisor είναι μια εφαρμογή που βασίζεται στους χρήστες του. Οι χρήστες κάνουν τις κριτικές τους για τα μέρη που πηγαίνουν και από αυτούς μπορείτε να μάθετε ποια είναι τα καλύτερα αξιοθέατα, ποια τα πιο φτηνά και καλά εστιατόρια, μπαρ κλπ. Στην προκειμένη περίπτωση θα μιλήσουμε για εστιατόρια-καφέ.

Αρχικά κατεβάστε την εφαρμογή στο κινητό σας και εγγραφείτε δωρεάν. 
Ύστερα πατήστε το "ΚΟΝΤΑ ΜΟΥ ΤΩΡΑ"

Από την οθόνη που θα εμφανιστεί μπορείτε να επιλέξετε γενικά ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ, μπορείτε όμως να επιλέξετε από τις προτάσεις της εφαρμογής ότι σας παρουσιάζει (πρωινό αν είναι πρωί, μεσημεριανό αν είναι μεσημέρι, δείπνο αν είναι βράδυ). Στη συγκεκριμένη περίπτωση εγώ επιλέγω ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ. 

Ένα καταπράσινο σχολείο θαύμα!!!!

Ολοκαίνουριο! Από το μέλλον κατευθείαν! Και τι δε διαθέτει! Συστήματα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, γεωθερμικό σύστημα 52 γεωτρήσεων, φωτοβολταϊκά, ηλιακό θερμικό σύστημα, τηλεθέρμανση, μονάδες αερισμού, ενεργειακά τζάμια, ενισχυμένες μονώσεις, καλούδια δηλαδή που μειώνουν τις λειτουργικές του δαπάνες κατά 75%!!!!! Πού βρίσκεται; ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!!!!!!


Πρόκειται για το δημοτικό και διθέσιο νηπιαγωγείο, Πρότυπο Βιοκλιματικό Σχολείο 12θέσιου Δημοτικού και 2θέσιου Νηπιαγωγείου ΖΕΠ της Κοζάνης, που παραδίδεται σε λειτουργία στις 15 Σεπτέμβρη. Το κτίριο καταλαμβάνει 3.350 τ.μ., διαθέτει τέσσερις ορόφους, άνετες και μεγάλες αίθουσες, τρεις ειδικές αίθουσες, αίθουσα για γονείς, τρελά συστήματα για εξοικονόμηση ενέργειας και τα δύο σχολεία είναι τελείως ανεξάρτητα μεταξύ τους. Ένα πραγματικό στολίδι!!!! ΜΠΡΑΒΟ!!!!! ΜΠΡΑΒΟ!!!!! ΜΠΡΑΒΟ!!!!!

Δείτε το βίντεο του kozani.tv και θαυμάστε!


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ



Ο Δάσκαλος που νοιάζεται

"Δάσκαλος του Δημοτικού Σχολείου σημαίνει αλήθεια και φως, φλόγα και πάθος, υπευθυνότητα και συνείδηση, προσφορά κι έγνοια, αγώνας κι αγωνία, ελευθερία και δημοκρατία". Αυτά τα όμορφα λόγια και ακόμη περισσότερα μαζί με μια πολύ συγκινητική ιστορία για τον Έλληνα Δάσκαλο, γραμμένα από τον Νίκο Πολυμενάκο, τα διάβασα στο kalimera-arkadia.gr και μια γλύκα γέμισε την ψυχή μου. Σας παραθέτω από κάτω ολόκληρο το κείμενο. 

Δεκέμβρης του 1962, στη Σίταινα…
Το ημερολόγιο έδειχνε 5 του μήνα, ανήμερα του Αγίου Σάββα. Από το πρωί πέφτει δυνατή βροχή. Ο αέρας λυσσομανάει, λυγίζει τα κλαδιά του γεροπλάτανου που αγκαλιάζει το Δημοτικό Σχολείο, τα τσακίζει και τα πετάει με μανία στη στέγη.

Τα κεραμίδια σπάνε. Οι στάλες που πάντοτε συντρόφευαν το μάθημα στην αίθουσα, τις βροχερές ημέρες, τώρα  έγιναν ρυάκια. Η φλόγα από την ξυλόσομπα που σιγοκαίει, κοντεύει να σβήσει. Οι μαθητές κοιτούν ανήσυχα μια το Δάσκαλο και μια το ταβάνι. Κρύβουν τα λιγοστά βιβλία στον κόρφο τους, για  να μην τα μουσκέψει η βροχή.

Ο Δάσκαλος, Βασίλης Μπουρνάκης, μαζεύει τους 45 μαθητές του σε μια γωνιά της αίθουσας. Πρέπει να τελειώσει το μάθημα. Το ρολόι χτυπάει δύο φορές. Οι μαθητές βγαίνουν από την αίθουσα και παίρνουν τα μονοπάτια για τα σπίτια τους. Ο Δάσκαλος χαϊδεύει τα βρεγμένα μαλλιά τους.
Στο μυαλό του στριφογυρίζουν τα δεκάδες έγγραφα που τόσο καιρό έχει υποβάλει στις «αρμόδιες υπηρεσίες», για την επισκευή της στέγης του Σχολείου.

Η βροχή συνεχίζει ασταμάτητα και οι μαθητές του σε λίγο θα επιστρέψουν στο σχολείο, για το απογευματινό πρόγραμμα. Ο Δάσκαλος βάζει το φθαρμένο πανωφόρι του και βγαίνει από την αίθουσα. Πρέπει να προστατέψει τους μαθητές του από το κρύο και τη βροχή. Πρέπει να δώσει λύση.  Παίρνει μια ξύλινη σκάλα, που την κρατάνε στη βάση της τρεις μαθητές της τελευταίας τάξης, και σκαρφαλώνει στη στέγη.

Ο αέρας φυσά δυνατά, τα κεραμίδια γλιστράνε, ο Δάσκαλος πέφτει στο κενό…. Οι  τρεις μαθητές,  και κάποιοι που δεν είχαν προλάβει ακόμα να απομακρυνθούν, γίνονται μάρτυρες της θυσίας του.
Ξεψύχησε σε λίγο δίπλα στους μαθητές του και τους κατοίκους του χωριού.

Η βροχή σταμάτησε κι έδωσε τη θέση της στα δάκρυα που κύλησαν ποτάμι.

Το άψυχο σώμα του, πάνω σε μια πρόχειρη ξυλοδεσιά, το ξεπροβόδισαν οι μαθητές του. Οι μεγαλύτεροι το συνόδεψαν μέχρι το Άστρος, όπου ενταφιάστηκε.Την ψυχή του και το πνεύμα του τα πήραν ευλαβικά η Ιστορία και η αιωνιότητα. Ήταν μόλις 33 χρόνων…

Οι αρμόδιες υπηρεσίες, το κράτος, απεφάνθησαν πως δεν επρόκειτο περί εργατικού ατυχήματος , από 14.00’ έως 16..00’ υπήρχε διακοπή των μαθημάτων, « και ως εκ τούτου η οικογένειά του δεν εδικαιούτο αποζημιώσεως».

Ο Δάσκαλος, αείμνηστος Βασίλης Μπουρνάκης, θυσίασε τη ζωή του όχι μόνο για να μεταφέρει τη γνώση, αλλά και για να κάνει τη ζωή των μαθητών του λίγο καλύτερη, πιο όμορφη, πιο ανθρώπινη.

«Ο αείμνηστος ήρωας Δάσκαλος Βασίλειος Μπουρνάκης μένει ζωντανός πάνω από τη στέγη του σχολειού, πατώντας στα σπασμένα κεραμίδια και βάζοντας το χέρι αντήλιο, για να δει αν θα έρθει κάποτε το λεωφορείο της στοργής και για αυτά εδώ τα χωριατόπουλα. Ο δάσκαλος δεν πέθανε. Από την στέγη του σχολειού του συνεχίζει το μάθημα σε όλα τα παιδιά της χώρας, σε όλα τα παιδιά τη οικουμένης. Διδάσκει τους σκληρούς αφέντες και τους περιφρονημένους παρίες, γιομίζει με ελπίδες τους ανθρώπους.  Μπαίνει στις προσδοκίες, στα βάσανα και στους αγώνες. Μπαίνει  παντού…».

Οι Δάσκαλοι αποτελούν τους πιο σημαντικούς λειτουργούς στο χώρο της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Είναι εκείνοι που πλάθουν με αγάπη και στοργή τις ψυχές των παιδιών μας, που ανοίγουν τα φτερά τους για να ταξιδέψουν στο όνειρο, που προσφέρουν γνώσεις μα πρωτίστως αξίες, ιδέες και οράματα, που ανοίγουν δημιουργικά μονοπάτια. Δάσκαλος του Δημοτικού Σχολείου σημαίνει αλήθεια και φως, φλόγα και πάθος, υπευθυνότητα και συνείδηση, προσφορά κι έγνοια, αγώνας κι αγωνία, ελευθερία και δημοκρατία.

Ανέκαθεν ο Έλληνας Δάσκαλος υπήρξε ανυπόταχτος κι ελεύθερος. Ανέκαθεν ο Έλληνας δάσκαλος ενοχλούσε και συνεχίζει να ενοχλεί το «σύστημα», για πολλούς λόγους, αλλά και γιατί δε βολεύτηκε ούτε διορίστηκε μέσα από τα γρανάζια των κομματικών μηχανισμών της εξουσίας, ώστε να ελέγχεται και να καθοδηγείται.

Θυμάμαι πάντα με αγάπη και συγκίνηση όλους τους Δασκάλους μου. Αν η φαμίλια ήταν το ένα στήριγμα, ο Δάσκαλος ήταν το άλλο. Ο κατατρεγμένος και τις περισσότερες φορές κυνηγημένος από το σύστημα Δάσκαλος. Πάμφτωχος, στριμωγμένος συνήθως σ’ ένα καμαράκι στο υπόγειο του σχολικού κτηρίου, οδοιπόρος και ξωμάχος της γνώσης, οραματιστής και κοινωνικός απόστολος. 

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Πέμπτη 18 Αυγούστου 2016

The Rubber Room: εκεί όπου οι δάσκαλοι πληρώνονται για να μη δουλεύουν

Μπορεί να μην το έχετε ξανακούσει και μπορεί όταν διαβάσετε παρακάτω να σας φανεί αρκετά τρομακτικό όμως είναι πέρα για πέρα αληθινό. Τα Rubber Rooms είναι δωμάτια όπου μαζεύονται εκπαιδευτικοί της Νέας Υόρκης και πληρώνονται για να μη δουλεύουν. Και όμως σύμφωνα με τους δασκάλους τα δωμάτια αυτά είναι ένας τρομερός εφιάλτης. Ονομάζονται επισήμως Κέντρα Προσωρινής Επανεκχώρησης. 

Η αρχική ιδέα για τη δημιουργία αυτών των δωματίων ήταν ότι οι εκπαιδευτικοί υπό έρευνα για πειθαρχικούς λόγους, δεν θα πρέπει να κάθονται στο σπίτι τους και να πληρώνονται. Έτσι δημιουργήθηκαν αυτοί οι χώροι, έξι περίπου σε πέντε δήμους της πόλης, όπου εκπαιδευτικοί που έχουν κατηγορηθεί για ανάρμοστη συμπεριφορά, όπως η κακοποίηση ενός μαθητή, ή για ανικανότητα, περιμένουν μήνες ή και σε πολλές περιπτώσεις ολόκληρα χρόνια για να εκδικαστεί η υπόθεσή τους.

Οι δάσκαλοι παραμένουν στα Rubber Rooms κατά μέσο όρο περίπου τρία χρόνια, κάνοντας το ίδιο πράγμα κάθε μέρα: ΤΙΠΟΤΑ. , η οποία είναι λίγο πολύ τίποτα δεν σε όλα. Παρακολουθούνται από φρουρούς ιδιωτικής ασφάλειας και επόπτες του Υπουργείου Παιδείας και κάνουν το ωράριο που θα έκαναν αν δίδασκαν, 8:00-3:00. Όπως όλοι οι εκπαιδευτικοί έχουν το καλοκαίρι ελεύθερο και σύμφωνα με το νόμο μέχρι να εκδικαστούν οι υποθέσεις τους συνεχίζουν να παίρνουν τους μισθούς τους και δεν χάνουν τα προνόμια της σύνταξης, της περίθαλψης κλπ.



Κάποιες φορές οι κατηγορίες που στέλνουν τους εκπαιδευτικούς στα Rubber Rooms είναι υπερβολικές ή ανυπόστατες, κάποιες άλλες η αιτία είναι οι άσχημες σχέσεις τους με τους διευθυντές του σχολείου τους και πάρα πολύ συχνά όταν στέλνονται εκεί δεν τους έχουν καν κοινοποιηθεί οι κατηγορίες για τις οποίες διώκονται. Πάντως δύσκολα καταφέρνουν να ξεφύγουν από τα Rubber Rooms και όταν φτάνουν εκεί τις περισσότερες φορές η καριέρα τους έχει καταστραφεί.

Τι γίνονται τελικά οι εκπαιδευτικοί αυτοί; Κάποιοι επιστρέφουν στη δουλειά τους, κάποιοι εξαναγκάζονται σε σύνταξη, κάποιοι παραιτούνται και κάποιοι περιμένουν χρόνια ολόκληρα για να προχωρήσουν παρακάτω.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι τιμωρημένοι εκπαιδευτικοί μπορεί να ξεπερνούν τους 600 καταλαβαίνει κανείς ότι τα Rubber Rooms κοστίζουν πολύ ακριβά. Εάν υπάρχουν μια ντουζίνα εκπαιδευτικοί στο ένα δωμάτιο από αυτά σε κάθε δεδομένη στιγμή, αυτό είναι $ 672.000 το χρόνο. Και το νούμερο δεν περιλαμβάνει το κόστος των παροχών, τις εγκαταστάσεις, την εποπτεία και τους αντικαταστάτες τους.


Και ενώ η πόλη και το συνδικάτο των δασκάλων συμφώνησαν κάποια στιγμή να κλείσουν τα Rubber Rooms τίποτα στην πραγματικότητα δεν έχει αλλάξει μέχρι τώρα. Η Daily News αναφέρει ότι τα παραδοσιακά Rubber Rooms σε κάποιες περιπτώσεις αντικαταστάθηκαν από αχρησιμοποίητα γραφεία ή αποθήκες και ότι κατά μέσο όρο την ημέρα 200 εκπαιδευτικοί πληρώνονται για να μη δουλεύουν. 

Μάθετε περισσότερα και ΕΔΩ

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τρίτη 16 Αυγούστου 2016

Αρκουδάκι από πετσετούλα

Δείτε πώς μπορείτε να φτιάξετε εύκολα με μια πετσέτα των χεριών και 5-6 λαστιχάκια ένα χαριτωμένο αρκουδάκι.



Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Πέμπτη 4 Αυγούστου 2016

Ένωσε τους αριθμούς

 Ψάχνετε σελίδες που να μπορούν οι μαθητές σας να ενώσουν τους αριθμούς και να ζωγραφίσουν την εικόνα, όπως την παρακάτω;



Επισκεφτείτε το σύνδεσμο εδώ...

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.



Οι μαθητικές διακοπές στην Ευρώπη - ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ


Το καλοκαίρι προσφέρεται για διακοπές και, περισσότερο όλων, αυτές τις χαίρονται οι μαθητές. Ετσι, ο χθεσινός Independent, εκφράζοντας το σίγουρο παράπονο των μαθητών, ανέφερε ότι «μπορεί κρεμώντας τις... σάκες τους και αφήνοντας πίσω τους το διάβασμα ενόψει θερινών διακοπών τα παιδιά στο Ηνωμένο Βασίλειο να αισθάνονται τυχερά, αλλά δεν θα είχαν την ίδια χαρά αν γνώριζαν τι ίσχυε για τους υπόλοιπους συνομηλίκους τους στην Ευρώπη». Ο λόγος; Στο Ηνωμένο Βασίλειο οι μαθητές απολαμβάνουν έξι εβδομάδες διακοπών το καλοκαίρι, όπως συμβαίνει και στη Δανία και στη Γερμανία.
Αντίθετα, πιο τυχεροί όλων είναι οι μαθητές της Ιταλίας, της Ελλάδας και της Πορτογαλίας. Αξιοποιώντας στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο Independent αναφέρει ότι οι καλοκαιρινές διακοπές των μαθητών στην Ιταλία διαρκούν 13 εβδομάδες, καταρρίπτοντας το ευρωπαϊκό ρεκόρ διακοπών. Οι μαθητές στην Ελλάδα και στην Πορτογαλία απολαμβάνουν 12 εβδομάδες διακοπών, ενώ στην Ισπανία, στην Ουγγαρία και στη Φινλανδία η ανάπαυλα από τη μελέτη φθάνει τις 11 εβδομάδες. Τα παιδιά του δημοτικού στη Σουηδία ξεκουράζονται το καλοκαίρι για 10 εβδομάδες, ενώ οι συμμαθητές τους σε Γαλλία, Βέλγιο και Ιρλανδία για εννέα.

Βεβαίως, μιλάμε μόνο για τις καλοκαιρινές διακοπές, όχι όμως και για τις ανάπαυλες κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πύλης «Ευρυδίκη», στην Ιταλία τα σχολεία έχουν περίπου τα ίδια χρονικά πλαίσια λήξης και έναρξης των μαθημάτων με την Ελλάδα. Τα μαθήματα ξεκινούν στα μέσα Σεπτεμβρίου (ανάλογα με την περιοχή) και η λήξη τους τοποθετείται στα μέσα Ιουνίου.

Στην Κύπρο, οι διακοπές του καλοκαιριού έχουν διάρκεια 13 εβδομάδες, αλλά οι ημέρες των διακοπών Πάσχα και Χριστουγέννων είναι λιγότερες από την Ελλάδα· από την άλλη, οι Κύπριοι μαθητές έχουν περισσότερες αργίες από τους Ελληνες, καθώς, πέραν των διακοπών, έχουν 11 αργίες σε αντίθεση με τις επτά αργίες στην Ελλάδα, αλλά την ίδια διάρκεια σχολικού έτους.

Τετάρτη 3 Αυγούστου 2016

Σύντομα η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων

Ο υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης Α. στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ανακοίνωσε: Α. Δεν υπάρχει καμία κατάργηση αξιολόγησης, αντιθέτως πιστεύουμε ότι πρέπει να υπάρχει κοινό πεδίο αξιολόγησης του δημόσιου και ιδιωτικού εκπαιδευτικού.


Β. Το υπουργείο σύντομα θα προχωρήσει σε διαδικασία τέτοιας αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου.

Επίσης ο Υπουργός σημείωσε τα εξής:

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΝ ΥΠΑΡΞΕΙ ΕΙΔΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Αν πάμε σε ιδιαίτερου χαρακτήρα, ειδικότερη αξιολόγηση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, τότε πρέπει να βρούμε και τρόπους αξιολόγησης των σχολείων από τους γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς, που να έχει και επιπτώσεις αυτή η αξιολόγηση.


ΑΝΟΙΚΤΟΣ ΣΕ ΔΙΑΛΟΓΟ: Είμαι ανοιχτός στο διάλογο και περιμένω απαντήσεις, προτάσεις. Διότι αν οι γονείς για παράδειγμα και οι εκπαιδευτικοί αξιολογούν αρνητικά τη λειτουργία ενός σχολείου ότι δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τους και στα όσα τους έχει τάξει, αυτό θα έχει και επιπτώσεις στα δίδακτρα και άλλου τύπου επιπτώσεις; Είμαι ανοιχτός επαναλαμβάνω σε αυτό το διάλογο, εάν θέλετε να πάμε σε ειδικού τύπου αξιολογήσεις των ιδιωτικών σχολείων.

Περισσότερα στο esos.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Κατασκευή ανθρώπινο σώμα

Μια πολύ ωραία κατασκευή για να διδαχτούν το ρόλο του ανθρώπινου σκελετού και πώς αυτός προστατεύει τα πιο σημαντικά μας όργανα. 



Βρείτε αναλυτικές οδηγίες στο ourtimetolearn.com

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σία, κουράγιο

Η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας δεν έχει πρόβλημα με τις καταλήψεις. Δήλωσε μάλιστα ότι δεν μας έφεραν οι καταλήψεις σε αυτό το σημείο και ότι οι περισσότερες γίνονται επειδή δεν υπάρχει αρκετός δημόσιος χώρος! Ο Ανδρέας Στασινός στο Protagon κριτικάρει την άποψή της.


Η κυρία Σία Αναγνωστοπούλου ανέλαβε το χαρτοφυλάκιο της διαβεβαιώνοντας τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τον ελληνικό λαό ότι θα τηρεί τους νόμους και το Σύνταγμα, υπηρετώντας το γενικότερο συμφέρον του ελληνικού λαού. Απλό, σαφές, κατανοητό.

Η Σία Αναγνωστοπούλου, αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας, δήλωσε ότι δεν είναι οι καταλήψεις που μας έφεραν σε αυτήν την κατάσταση. Πάτησε νάρκη η υπουργός, λέγοντας ότι πιο χυδαίο, ότι πιο λαϊκίστικο. Και η καταπάτηση δασών δεν ευθύνεται για την κρίση. Πρέπει να την επιτρέψουμε; Αν κάτι μας έφερε σε αυτήν την κατάσταση, είναι η μικρή ή η μεγάλη ανοχή στην ανομία. Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει και ουσιαστική διαφορά στο μέγεθος της ανομίας που γίνεται αποδεκτή από το κράτος. Σκοπός του κράτους είναι, μεταξύ άλλων, η διατήρηση των νόμων. Ετσι και αφήσει μία κλωστή, θα του ξηλωθεί το πουλόβερ.

«Οι καταλήψεις ποτέ δεν δημιούργησαν την κρίση, έχουμε καταλήψεις από τη μεταπολίτευση, άλλα μας οδήγησαν στην κρίση, άλλα φαινόμενα μας φτάσανε εδώ που μας φτάσανε»

Τι είναι οι καταλήψεις; Η Σία Αναγνωστοπούλου λέει ότι είναι αποτέλεσμα της έλλειψης δημοσίου χώρου. Αυτό είναι μία ανάγνωση. Το βέβαιον είναι πώς πρόκειται για ωμή καταπάτηση δημοσίων κτιρίων και του δικαιώματος στην ιδιοκτησία, αν πρόκειται για ιδιωτικά κτίρια. Για να το θέσω ελαφρώς διαφορετικά, η κυρία Αναγνωστοπούλου δεν μπορεί να επαναλάβει τα ίδια μπροστά στον ιδιοκτήτη ενός κτιρίου που βρίσκεται υπό κατάληψη. Δεν γίνεται, δηλαδή, να του λέει ότι αυτό συμβαίνει επειδή δεν υπάρχουν δημόσιοι χώροι και, τέλος πάντων, είναι προτιμότερο αυτό από όσα γίνονται στη Γαλλία.

«Ξαφνικά μας πείραξαν οι καταλήψεις; Προτιμώ τις καταλήψεις από αυτά που γίνονται στη Γαλλία στη Γερμανία και αλλού στην Ευρώπη»

Και εντάξει, το βλακώδες που λέει περί Γαλλίας αφορά αυτή που εκτίθεται και εκείνον που την κρατάει στη θέση της. Ομοίως, αν την απασχολεί η έλλειψη δημοσίων χώρων, μπορεί να αναλάβει πρωτοβουλία για τη δημιουργία τους. Στο υπουργείο Παιδείας είναι, ας ανοίξει σχολεία για να μπουν μέσα «τα παιδιά». Αρκεί, βέβαια, να αναλάβει τα έξοδα. Για αυτό και θα είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον να βλέπαμε τι θα συμβεί έτσι και κάποιος εισαγγελέας αποφασίσει να ελέγξει την κατάσταση και το ιδιοκτησιακό καθεστώς κτιρίων που βρίσκονται υπό κατάληψη. Εχει, για παράδειγμα, ευθύνη ο υπουργός που δεν προβαίνει σε καμία ενέργεια, ενώ κτίριο που εποπτεύει πολιτικά βρίσκεται υπό κατάληψη;

«Όταν λείπει ο δημόσιος χώρος, οι άνθρωποι πρέπει να βρουν δημόσιο χώρο»


Είναι πολύ πιθανό να μην καίγεται καρφάκι περί καταλήψεων στην κυρία Αναγνωστοπούλου. Τα λέει για να τα ακούει το 3% που αποτελεί τον στενό πρωταρχικό πυρήνα του ΣΥΡΙΖΑ. Ομως κάποια στιγμή θα πρέπει να ξεκαθαρίσουν με ποιον είναι και που πάνε. Ας δουν τον ίδιο πολιτικό ψυχολόγο που είδαν η Ζωή με το Λαφαζάνη και οι άνθρωποι πήραν σαφείς αποφάσεις και αποστάσεις. Δεν είναι δυνατόν ολόκληρη κυβέρνηση να μην καταδικάζει το μπάχαλο στη Μητρόπολη Θεσσαλονίκης. Δεν γίνεται να εκδηλώνεις διαχρονικά ευαίσθητα αντανακλαστικά για όλους, εκτός από τους πολίτες που εκκλησιάζονται. Το πιο σημαντικό: δεν γίνεται να τίθεται προς συζήτηση η τήρηση της νομιμότητας. Ναι, είναι δύσκολο να το αποδεχθούν, το έγραψε και η «Αυγή». Ας σφίξουν όμως τα δόντια ακόμα λίγο. Για την πατρίδα.

Πηγή: protagon
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δευτέρα 1 Αυγούστου 2016

Αγγλία: Άκρως αποτελεσματική για το περιβάλλον η χρέωση της πλαστικής σακούλας


Η επιβολή χρέωσης 5 πενών (0,06 ευρώ) ανά τεμάχιο οδήγησε σε θεαματική μείωση της χρήσης πλαστικής σακούλας στην Αγγλία, δείχνουν στοιχεία της βρετανικής κυβέρνησης. Με τα πλαστικά σκουπίδια να θεωρούνται πλέον μάστιγα για τις θάλασσες, ανάλογα μέτρα θα εφαρμοστούν σε όλες τις χώρες της ΕΕ από τα τέλη του 2018.

Το μέτρο φαίνεται ότι μείωσε τη χρήση κατά 83%, αναφέρει τη Δευτέρα το BBC. Στους πρώτους έξι μήνες από την επιβολή χρέωσης, συνολικά 640 εκατομμύρια πλαστικές σακούλες χρησιμοποιήθηκαν σε επτά αλυσίδες σουπερμάρκετ στην Αγγλία.

Σύμφωνα με την οργάνωση Wrap, τα νούμερο αυτό θα έφτανε τα 3,82 δισεκατομμύρια σακούλες αν δεν είχε επιβληθεί χρέωση.

Όπως ανακοίνωσε η βρετανική κυβέρνηση, από τα 41,3 εκατομμύρια λίρες που έχει αποφέρει μέχρι σήμερα η χρέωση των σακούλων, τουλάχιστον τα 29,2 εκατ. λίρες διατέθηκαν σε οργανώσεις για την προστασία του περιβάλλοντος, την υγεία και τις τέχνες, μεταξύ άλλων.

Μέτρα για τη μείωση των πλαστικών σακούλων προβλέπει εξάλλου η νέα ευρωπαϊκή οδηγία 2015/720 που ψηφίστηκε τον Απρίλιο του 2015 και δίνει στις χώρες-μέλη δύο επιλογές:

- Nα λάβουν μέτρα ώστε η μέση ετήσια κατανάλωση να μην υπερβαίνει τις 90 ελαφριές σακούλες ανά πολίτη έως τα τέλη του 2019 και τις 40 έως τα τέλη του 2025 

- Να επιβάλλουν χρέωση στις πλαστικές σακούλες από τα τέλη του 2018

Περίπου 8 δισεκατομμύρια πλαστικές σακούλες -198 ανά κάτοικο- χρησιμοποιούνται κάθε χρόνο στην ΕΕ, και οι περισσότερες από τις μισές καταλήγουν στα σκουπίδια έπειτα από μία μόνο χρήση...

Τον Δεκέμβριο του 2015, η Αλόννησος έγινε η πρώτη περιοχή της Ελλάδας που απαγορεύει τις πλαστικές σακούλες.

Πηγή: in.gr

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.