Σελίδες

Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2016

Οι πρώτοι μαθητές που σχεδόν ταξίδεψαν στον Άρη!

Όλα τα παιδιά δεν ονειρεύονται να γίνουν αστροναύτες; Ε, ναι! Να λοιπόν που τα πρώτα παιδιά αστροναύτες έκαναν το πρώτο τους ταξίδι στον Άρη και μάλιστα με σχολικό λεωφορείο!



Κάτι παράξενοι τύποι της αμερικανικής εταιρείας Lockheed Martin πήραν ένα βαρετό σχολικό λεωφορείο και με τη βοήθεια της τεχνολογίας το μετέτρεψαν σε ένα μαγικό όχημα:  το σχεδίασαν και το ανακατασκεύασαν έτσι ώστε η καμπίνα του να γίνει πραγματικά συναρπαστική προσφέροντας στα παιδιά που μεταφέρει σχεδόν ένα πραγματικό ταξίδι στον Άρη!

Το διαστημικό-σχολικό λεωφορείο χρησιμοποιεί διάφορους αισθητήρες ώστε να μετατρέπει το πραγματικό ταξίδι στην πόλη σε μια μοναδική εμπειρία εικονικής πραγματικότητας. Ενώ το λεωφορείο κινείται στους δρόμους της πόλης, τα παιδιά μέσα από τα παράθυρά του βλέπουν τα τοπία του Άρη και από ηχεία ακούνε ήχους και εντολές που θα μπορούσαν να δίνονταν σε ένα πραγματικό διαστημικό λεωφορείο. Τελειώνοντας τη διαδρομή τους οι μικροί μαθητές έχουν μάθει περισσότερα πράγματα για τον Άρη και έχουν ζήσει μια μοναδική εμπειρία.

Η εταιρεία πιστεύει ότι το λεωφορείο θα έχει πολύ μεγάλη επιτυχία και προσφέρει τη διαδρομή και σε ενήλικες.


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2016

Σε αυτό το σχολείο είπαν τα ποιήματά τους παιδιά και γονείς!

Μια πολύ όμορφη και πρωτότυπη γιορτή για την 28η Οκτωβρίου ετοίμασαν εφέτος οι μαθητές του ειδικού Σχολείου Ελληνικών της Ελληνικής Κοινότητας Μελβούρνης που έχουν τα Ελληνικά ως πρώτη γλώσσα.


Τα παιδιά στο σχολείο του Μάλβερν, την Τρίτη 25 Οκτωβρίου, τραγούδησαν και δραματοποίησαν τραγούδια για τις γυναίκες της Πίνδου και τη Σημαία και χόρεψαν το σπανιόλικο βαλσάκι «Βρες αν μπορείς τι σου έφερ’ απόψε», που σατυρίζει τις ελλείψεις σε καφέ, ζάχαρη και ψωμί την εποχή της Κατοχής.

Οι μαθητές του Γυμνασίου προσέγγισαν βιωματικά την ιστορία του ΄40 και έγραψαν οι ίδιοι ημερολόγια και γράμματα ως στρατιώτες του πολέμου.

Τέλος, και αυτό είναι πραγματικά πρωτότυπο,  στη φετινή γιορτή πήραν μέρος και γονείς του σχολείου, οι οποίοι απήγγειλαν ποιήματα που θυμούνται από τη σχολική ζωή τους.


Με αυτήν την πρωτοβουλία αντιστράφηκαν οι ρόλοι και οι μαθητές απόλαυσαν τους γονείς τους να κάνουν ό,τι ακριβώς ζητάνε από αυτούς.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Ολόκληρη η ιστορία της Ευρώπης και των πολιτισμών της σε ένα βίντεο 10 λεπτών!


Στο παρακάτω βίντεο αποτυπώνεται ολόκληρη η ιστορία της Ευρώπης και οι εναλλαγές των πολιτισμών και των αυτοκρατοριών που πέρασαν κατά καιρούς. 

Η καταμέτρηση αρχίζει από το 3.650 π.Χ και τον Μινωικό Πολιτισμό, φτάνοντας μέχρι το σήμερα. 

Δείτε χιλιάδες χρόνια ιστορίας μέσα σε 10 λεπτά!


Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.



2 νέα τραγούδια αφιερωμένα στην ημέρα του βομβαρδισμού της Πάτρας (28 Οκτωβρίου 1940)



2 νέα επετειακά τραγούδια αφιερωμένα στην 28η Οκτωβρίου 1940 - 
ημέρα του βομβαρδισμού της Πάτρας 
από τα ιταλικά αεροπλάνα, 
αναρτούμε αγαπητοί φίλοι. 

Οι στίχοι και η μουσική είναι της συναδέλφου κ. Κατερίνας Φιλιππάτου, καθηγήτριας Μουσικής στο Δημοτικό Σχολείο Κ. Καστριτσίου Πατρών, η οποία μας έστειλε και τις σχετικές παρτιτούρες. 

Την ευχαριστούμε πολύ.





Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Σάββατο 29 Οκτωβρίου 2016

Κατασκευή πάνινης τσάντας από πιτσιρίκια

Κάθε καταναλωτής που σέβεται το περιβάλλον έχει τη δική του πάνινη τσάντα για ψώνια ή και άλλες χρήσεις. Τα παιδιά της Δ2 τάξης του 60 Δημοτικού Πάτρας σας παρουσιάζουν την κατασκευή μιας τέτοιας τσάντα από κάποιο παλιό μπλουζάκι. 



Αρχικά κόψτε τα μανίκια και μετά κόψτε γύρω από το λαιμό. Ύστερα στο κάτω μέρος της μπλούζας κόψτε κρόσσια και δέστε τα κόμπο μεταξύ τους παίρνοντας ένα από την όψη της μπλούζας και ένα από την πλάτη. Η πάνινη τσάντα σας είναι έτοιμη.

Οι τσάντες της παρουσίασης δημιουργήθηκαν από τα παιδιά της Δ2 τάξης στα πλαίσια της Εβδομάδας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και του μαθήματος της Γλώσσας "Χρησιμοποίησέ το ξανά και ξανά".

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2016

Η γιορτή της 28ης Οκτωβρίου στο 60ο Δημοτικό Πάτρας

Χτες, Πέμπτη 27/10/2016 γιορτάστηκε στο 60ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου. Οι μαθητές της Δ΄ τάξης παρουσίασαν μια πολύ όμορφη γιορτή που περιελάμβανε θεατρικά, ποιήματα, χορούς, τραγούδια. Τίμησαν με αυτόν τον τρόπο εκείνους που θυσιάστηκαν για την πατρίδα και όλους όσοι την υπερασπίστηκαν στα δύσκολα χρόνια του πολέμου. Και του χρόνου!


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ 

Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2016

"Ο μικρότερος δεκανέας του κόσμου"


Συγκλονιστική είναι η ιστορία του μικρού πολεμιστή, Αναστάσιου Χαραλαμπόπουλου, o οποίος το 1940 έφυγε με τον πατέρα του και κατατάχθηκε στον πόλεμο.

Την ιστορία του "μικρού Αναστάσιου Χαραλαμπόπουλου" την αφηγείται ο Έλληνας Υφυπουργός Τύπου σε δήλωσή του στην γαλλόφωνη εφημερίδα Messager d' Athenes.

Η δήλωση του Υφυπουργού Τύπου κάτω από την φωτογραφία του μικρού παιδιού στην "Messager d' Athenes" έχει ως εξής:

“Ο μικρός Αναστάσιος Χαραλαμπόπουλος που έφυγε με τον πατέρα και προήχθη σε δεκανέα δι’ εξαιρέτους υπηρεσίας.”
Μέσα σε ένα τραίνο που μετέφερε στρατιώτες, όταν έφτασε στην Κοζάνη, βρέθηκε ένας πιτσιρίκος ανάμεσα στις αποσκευές. Εδήλωσε ότι ήθελε να πάει στον πόλεμο μαζί με τον πατέρα του που βρισκόταν μες στο τραίνο και ότι τίποτε στον κόσμο δεν θα τον έπειθε να γυρίσει σπίτι του. Ο πατέρας τον πήρε στο λόχο του! Σύντομα ο Αναστάσης δέχτηκε το βάπτισμα του πυρός. Πολέμησε με τους μεγάλους και τον έβαλαν στην πρώτη γραμμή, την ημέρα που μπήκαν στην Κορυτσά. Αργότερα, ένα κρυολόγημα υποχρέωσε τον μικρό να αφήσει τον λόχο του για να αναπαυθεί σε ξενοδοχείο της πόλεως.

Μια νύχτα ξύπνησε από ένα θόρυβο,που ερχόταν από το διπλανό δωμάτιο. Δεν άργησε να καταλάβει ότι ένα ραδιόφωνο βρισκόταν σε λειτουργία. Χωρίς να πει λέξη και χωρίς να κάνει θόρυβο στοίβαξε μπροστά στην πόρτα της ύποπτης κάμαρας όσα μπορούσε περισσότερα έπιπλα.

Κατόπιν έτρεξε για να ξυπνήσει τους ενοίκους. Λίγα λεπτά αργότερα ένας Ιταλο-αλβανός κατάσκοπος βρισκόταν στα χέρια των αρμοδίων και ύστερα από λίγες ώρες ο Αναστάσιος Χαραλαμπόπουλος, γιος του Αλέξανδρου, 13 ετών, διοριζόταν δεκανέας.

Le Messager d’ Athenes 11.12.1940
(από το βιβλίο: Οι καμπάνες πανηγυρίζουν)

Πηγή: onalert.gr

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2016

«Εγχειρίδιο ορειβασίας» για τη ζωή από τον Paulo Coelho

Ένα κείμενο του Paulo Coelho με οδηγίες για το δρόμο, για κάθε δρόμο, πραγματικό ή συμβολικό, για την ανάβαση και την κατάκτηση της κορυφής. Για την πορεία προς το στόχο, κάθε στόχο που επιλέγουμε να θέσουμε. Στόχο προσωπικό, οικογενειακό, επαγγελματικό, κοινωνικό ή πνευματικό. Σε οποιοδήποτε στάδιο του δρόμου κι αν βρίσκεται κάποιος, στην αρχή, στα μισά, κοντά στο τέλος, στην κορυφή, ακόμα κι αν δεν έχει καν ξεκινήσει, ίσως αυτές οι οδηγίες να του φανούν χρήσιμες.

1. Επιλέξτε το βουνό στο οποίο θέλετε να ανεβείτε. Μην παρασύρεστε από τα σχόλια των άλλων που λένε «εκείνο είναι πιο ωραίο» ή «αυτό είναι πιο εύκολο». Θα σπαταλήσετε πολλή ενέργεια και πολύ ενθουσιασμό για να επιτύχετε το στόχο σας, επομένως εσείς είστε ο μόνος υπεύθυνος και πρέπει να είστε σίγουρος γι’αυτό που κάνετε.

2. Μάθετε πώς να φτάσετε. Πολλές φορές το βουνό φαίνεται από μακριά όμορφο ενδιαφέρον, γεμάτο προκλήσεις. Όταν όμως προσπαθούμε να το πλησιάσουμε, τι συμβαίνει; Το περιβάλλουν δρόμοι, δάση υπάρχουν ανάμεσα σε σας και στο στόχο σας, αυτό που φαίνεται ξεκάθαρο στο χάρτη είναι δύσκολο στην πραγματική ζωή. Έτσι, δοκιμάστε όλους τους δρόμους, όλα τα μονοπάτια, μέχρι που μια μέρα να βρεθείτε μπροστά στην κορυφή που θέλετε να φτάσετε.

3. Μάθετε απ’αυτούς που πήγαν εκεί πριν από εσάς. Όσο ξεχωριστοί κι αν νομίζετε ότι είστε, υπάρχει πάντα κάποιος που είχε το ίδιο όνειρο πρώτος και άφησε σημάδια που μπορούν να διευκολύνουν τη διαδρομή, μέρη για να βάλετε το σκοινί, μονοπάτια, σπασμένα κλαδιά που διευκολύνουν το πέρασμα. Η διαδρομή είναι δική σας, το ίδιο και η ευθύνη, μην ξεχνάτε όμως ότι η εμπειρία των άλλων βοηθάει πολύ.

4. Οι κίνδυνοι μπορούν να ελεγχούν όταν τους βλέπουμε από κοντά. Όταν αρχίζετε να ανεβαίνετε στο βουνό των ονείρων σας, δώστε προσοχή σε ό,τι σας περιστοιχίζει. Υπάρχουν φυσικά βάραθρα. Υπάρχουν σχεδόν αδιόρατες ρωγμές. Υπάρχουν πέτρες τόσο λειασμένες από τις καταιγίδες, που γλιστρούν σαν πάγος. Αν όμως ξέρετε που βάζετε τα πόδια σας, θα προσέξετε τις παγίδες και θα μπορέσετε να τις αποφύγετε.

5. Το τοπίο αλλάζει, απολαύστε το λοιπόν. Φυσικά, πρέπει να έχουμε έναν στόχο στο μυαλό μας – να φτάσουμε στην κορυφή. Ενώ όμως ανεβαίνουμε, φαίνονται περισσότερα πράγματα και δεν μας στοιχίζει τίποτα να σταματάμε πότε-πότε και να απολαμβάνουμε λιγάκι τη θέα γύρω μας. Με κάθε μέτρο που κατακτάτε μπορείτε να δείτε λιγάκι μακρύτερα, εκμεταλλευτείτε το για να ανακαλύψετε πράγματα που δεν μπορούσατε να δείτε πριν.

6. Σεβαστείτε το σώμα σας. Μονάχα όποιος δίνει στο σώμα του την προσοχή που του αξίζει, καταφέρνει να ανέβει ένα βουνό. Έχετε στη διάθεσή σας όλο το χρόνο που σας δίνει η ζωή, έτσι να πορεύεστε χωρίς να απαιτείτε κάτι που δεν μπορεί να σας δοθεί. Αν περπατάτε υπερβολικά γρήγορα, θα κουραστείτε και θα παραιτηθείτε στα μισά. Αν περπατάτε υπερβολικά αργά, μπορεί να πέσει η νύχτα και να χαθείτε. Χαρείτε το τοπία, απολαύστε το δροσερό νερό από τις πηγές και τα φρούτα που σας προσφέρει απλόχερα η φύση, αλλά συνεχίστε να περπατάτε.

7. Σεβαστείτε την ψυχή σας. Μην επαναλαμβάνετε συνέχεια «θα τα καταφέρω». Η ψυχή σας το ξέρει ήδη, αυτό που της χρειάζεται είναι να επωφεληθεί από τη μεγάλη σας διαδρομή για να μπορέχει να ωριμάσει, να απλωθεί στον ορίζοντα, να φτάσει στον ουρανό. Η εμμονή δεν βοηθά καθόλου την επίτευξη του στόχου σας και τελικά αφαιρεί τη χαρά από την ανάβαση. Προσοχή όμως: ούτε να επαναλαμβάνετε συνέχεια «είναι πιο δύσκολο απ’όσο νόμιζα», γιατί αυτό θα σας κάνει να χάσετε την εσωτερική σας δύναμη.

8. Να είστε προετοιμασμένοι να περπατήσετε ένα χιλιόμετρο παραπάνω. Η διαδρομή μέχρι την κορυφή του βουνού είναι πάντα μεγαλύτερη απ’ότι νομίζετε. Μη γελιέστε, θα έρθει η στιγμή που αυτό που φαινόταν κοντινό είναι ακόμα πολύ μακριά. Αφού όμως αποφασίσατε να φτάσετε μακριά, αυτό δεν είναι πρόβλημα.

9. Να πανηγυρίσετε όταν φτάσετε. Κλάψτε, χτυπήστε παλαμάκια, φωνάξτε το παντού ότι τα καταφέρατε, αφήστε τον αέρα εκεί ψηλά (γιατί εκεί ψηλά πάντα φυσάει) να εξαγνίσει το μυαλό σας, να ανακουφίσει τα ιδρωμένα και κουρασμένα σας πόδια, να ανοίξει τα μάτια σας, να καθαρίσει τη σκόνη από την καρδιά σας. Τι καλά, αυτό που πριν ήταν απλώς ένα όνειρο, ένα μακρινό όραμα, τώρα είναι μέρος της ζωής σας, τα καταφέρατε.

10. Δώστε μια υπόσχεση. Επωφεληθείτε από το γεγονός ότι ανακαλύψατε μια δύναμη που ούτε καν γνωρίζατε και πείτε στον εαυτό σας ότι στο εξής θα τη χρησιμοποιείτε για την υπόλοιπη ζωή σας. Κατά προτίμηση, υποσχεθείτε επίσης ότι θα ανακαλύψετε κι άλλο βουνό και ότι θα φύγετε για μια καινούρια περιπέτεια.

11. Πείτε την ιστορία σας. Ναι, πείτε την ιστορία σας. Δώστε το παράδειγμά σας. Πείτε σε όλους ότι είναι εφικτό και τότε κι άλλοι άνθρωποι θα πάρουν κουράγιο για να αντιμετωπίσουν τα δικά τους βουνά.

Δημοσιευμένο το 2005 στο περιοδικό Ταχυδρόμος.

Πηγή: https://therapeutikoergastiri.wordpress.com
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2016

Γονείς κάνουν αποχή από τα μαθήματα... των παιδιών τους

Τον Νοέμβριο, οι γονείς στην Ισπανία κάνουν απεργία. Ή καλύτερα, αποχή από τα μαθήματα. Δηλαδή, από τα μαθήματα των παιδιών τους. Την κινητοποίηση «μποϊκοτάζ στο διάβασμα στο σπίτι», έχει καλέσει η Ένωση Γονέων Δημόσιων Σχολείων. Αν οι δάσκαλοι επιμείνουν να στείλουν διάβασμα στο σπίτι στη διάρκεια του μποϊκοτάζ, τα παιδιά θα πρέπει να το αρνηθούν και να επιστρέψουν την επόμενη μέρα στο σχολείο με ένα σημείωμα από τους γονείς τους που θα εξηγεί τι συμβαίνει. Γονείς και παιδιά «παλεύουν» πάνω από προβλήματα, κείμενα και εργασίες, όχι μόνο στην Ισπανία. Και λένε, «φτάνει».

Η Μαρία Χοσέ, γράφει η εφημερίδα El Pais, έχει μια πεντάχρονη κόρη, την Αλμουδένα. Βαριαναστενάζει κάθε φορά που έρχεται το Σαββατοκύριακο και πρέπει να κάνει την εργασία της. Αλλά αυτό που κυρίως ανησυχεί τη μητέρα, είναι η άλλη κόρη της, η 11χρονη Άνα Μαρία. Μόλις ξεκίνησε το γυμνάσιο στη Σεβίλη, αφού πέρασε δύο χρόνια διαβάζοντας ασταμάτητα στο σπίτι μέχρι την ώρα του δείπνου.

Παιδιά καθισμένα σε μια καρέκλα

Μια άλλη μητέρα, συνεχίζει η El Pais, η Ντιάνα, βλέπει την οκτάχρονη κόρη της να είναι στο σχολείο από τις 8.40 μέχρι τις 2.10. Γυρίζει σπίτι, τρώει το μεσημεριανό της φαγητό, και κάνει τα μαθήματά της από τις 4 μέχρι τις 6.30. «Υποτίθεται ότι θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν τα μαθήματα στις σχολικές ώρες, αλλά δεν υπάρχει χρόνος. Όταν τελειώνει, έχει και τις υπόλοιπες δραστηριότητες, οπότε η μέρα της είναι χειρότερη από ενός ενήλικα. Πότε θα παίξει;», αναρωτιέται η μητέρα της.

Η Ρέγιες είναι μητέρα του πεντάχρονου Αλμπέρτο. Ο Αλμπέρτο παίρνει παντού μαζί τις εργασίες του. Ακόμη και στο σπίτι της γιαγιάς του στα γεύματα του Σαββατοκύριακου. Η μητέρα του ανησυχεί. Το σχολείο, λέει, «πραγματικά πιέζει» τα παιδιά. Η μητέρα του προσπάθησε να τον μετακινήσει σε άλλο σχολείο, από αυτό της Σεβίλης στο οποίο φοιτούσε, αλλά ανακάλυψε ότι δεν υπήρχαν πολλές εναλλακτικές. Ούτε με τους άλλους γονείς βρήκε πεδίο συνεννόησης. «Δε θεωρούσαν ότι αυτό είναι κακό», λέει η Ρέγιες. «Μαθαίνουν στα παιδιά τους την ιδέα του ανταγωνισμού από μικρή ηλικία».

Η διαμάχη ανάμεσα στους γονείς που θέλουν πολύ διάβασμα στο σπίτι, και σε αυτούς που δε θέλουν, έχει φουντώσει στην Ισπανία. Στο σχολείο του Ελ Βετόν στο Κάθερες, κάποιοι γονείς ζητούν διάβασμα στο σπίτι για τα πεντάχρονα παιδιά τους. «Πιστεύουν ότι είναι σαν σπορ», λέει ο Χόρχε Τόρες, από τους πιο έμπειρους δασκάλους του σχολείου. «Αν τρέχω κάθε μέρα, θα κερδίσω τον μαραθώνιο. Αλλά δεν είναι έτσι».

Και το φαινόμενο δεν έχει «ισπανική εντοπιότητα». Όποιος έχει παιδί στο σχολείο, του ελληνικού συμπεριλαμβανομένου, είναι πολύ πιθανό να έχει ακούσει -συχνά έκπληκτος- μητέρες να ζητούν από τις δασκάλες πολύ διάβασμα στο σπίτι για τα παιδιά. «Για να μαθαίνουν καλύτερα», λένε κάποιες, «αν δεν έχουν διάβασμα, πώς θα απασχοληθούν;», αναρωτιούνται άλλες -πιο ειλικρινείς. Υπάρχουν ακόμη και γονείς που θεωρούν ότι ο δάσκαλος «δεν είναι καλός», αν δε στέλνει δουλειά για το σπίτι.

«Πολύ διάβασμα στο σπίτι; Κάποιοι γονείς λένε ‘όχι’», έγραφε τον περασμένο Αύγουστο η Washington Post. «Ήταν μια καθοριστική στιγμή για τη Σάρα Γιάνγκμπλαντ-Οκόα. Καθόταν με τον εξάχρονο γιο της το περασμένο φθινόπωρο, καθώς εκείνος, μετά από μια μεγάλη μέρα στο σχολείο, αγωνιζόταν πάνω από μια εργασία για το σπίτι που θα του

Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2016

«Τζέλα, Λέλα, Κόρνας & ο Κλεομένης»: Θέατρο για παιδιά

Τα παιδιά πρέπει να διεκδικούν τα δικαιώματά τους; Ο αδύναμος μπορεί να υπερνικήσει τους ισχυρούς; Οι μικροί μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο; Η Παιδική Σκηνή του θεάτρου Επίκεντρο+ στην Πάτρα παρουσιάζει φέτος το έργο «Τζέλα, Λέλα, Κόρνας & ο Κλεομένης». 


Οι μικροί θεατές θα διασκεδάσουν σίγουρα με την καρδιά τους απολαμβάνοντας τα παθήματα και τις ζαβολιές των ηρώων του έργου.

Παίζουν: Αλεξάνδρα Σπηλιωτοπούλου, Δήμητρα Θεοδωροπούλου, Αλέξανδρος Λούμας, Ηλίας Κυριακόπουλος, Γιώργος Λογαράς, Νίκος ∆ερτιλής.


Παραστάσεις: από Κυριακή 2 Οκτωβρίου, ώρα: 12.00 μ.μ.! Είσοδος 8€, παιδικό 6€.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Επίσκεψη στο θόλο του Ι.Μ.Ε.



Εάν έχετε προγραμματίσει επίσκεψη στην Αθήνα με την τάξη σας, προτείνουμε και μία στάση στο Ι.Μ.Ε. και πιο συγκεκριμένα στο θόλο όπου προβάλλεται η νέα παραγωγή Εικονικής Πραγματικότητας του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού με τίτλο:

"Αγία Σοφία: 1.500 Χρόνια Ιστορίας"



Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

58 νέες οργανικές θέσεις στην Αχαία



Δημοσιεύτηκε το Φ.Ε.Κ. που προβλέπει τη σύσταση κλάδων εκπαιδευτικών (2.223 οργανικές θέσεις) Γαλλικής, Γερμανικής, Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, Δραματικής Τέχνης και Πληροφορικής για την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Οι παραπάνω θέσεις θα καλυφθούν από μόνιμους εκπαιδευτικούς που ήδη υπηρετούν και μισθοδοτούνται από τον τακτικό Π/Υ του ΥΠ.Π.Ε.Θ. (ΕΦ.19-210) και οι οποίοι μετατάχθηκαν από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση δυνάμει της παρ. 11 του άρθρου 82 του Ν. 4172/2013.

Στην Αχαία θα συσταθούν 3 οργανικές θέσεις Γαλλικών, 8 Καλλιτεχνικών, 46 Πληροφορικής και 1 Θεατρικών Σπουδών. 

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ .ΠΑΝ.

Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2016

Τρισδιάστατο οικογενειακό δέντρο

Να μια χαριτωμένη ιδέα. Οι οικογενειακές φωτογραφίες καρφιτσωμένες σε ένα χαριτωμένο δεντράκι,  που θα μπορούσατε να το κάνετε και δώρο σε κάποιο μέλος της οικογένειας. Σαν κατασκευή είναι επίσης ωραία και για να φτιάξετε ένα σχολικό δέντρο, δηλ. ένα δεντράκι με όλους τους μαθητές σας.  



Χρειάζεστε ένα γλαστράκι, κλαράκια ξερά, πετρούλες - χώμα - άμμο - ψεύτικο αφρό ή ότι άλλο θέλετε για να στηρίξετε τα κλαράκια μέσα στο γλαστράκι, ψεύτικο χόρτο για να σκεπάσετε τη βάση, φωτογραφίες και μανταλάκια. 



Περισσότερα...
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2016

Από αποθήκη έγινε μία πρότυπη αίθουσα διδασκαλίας

Να που συμβαίνουν και καλά πράγματα. Εδώ πρόκειται για την αίθουσα του Τμήματος ένταξης του  3ου Νηπιαγωγείου στις Εργατικές Κατοικίες Γιάννουλης που λειτουργεί πλέον σχεδόν πλήρες.


Στο συγκεκριμένο τμήμα ένταξης διδάσκει η ειδική παιδαγωγός, Θεοδώρα Κάλλα, η οποία δραστηριοποίησε τον τοπικό Όμιλο της UNESCO, στην προεδρία του οποίου βρίσκεται. Έτσι, ο Όμιλος ανέλαβε εξαρχής την ανακαίνιση της αίθουσας, γνωρίζοντας ακριβώς τι ήταν απαραίτητο να γίνει. Η αίθουσα βάφτηκε, απέκτησε ειδικό δάπεδο, τραπέζια και καρέκλες, καθώς και μια σειρά άλλων αντικειμένων και παιχνιδιών από εξειδικευμένα στην ειδική αγωγή καταστήματα, που αφενός καθιστούν ευπρόσωπη την εικόνα της και αφετέρου διευκολύνουν τη μαθησιακή διαδικασία.


Χορηγοί στην προσπάθεια αυτή υπήρξαν η ΕΠΑ Θεσσαλίας, η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, η αλυσίδα καταστημάτων BRUNO, τα είδη ραπτικής Φιλίππου, η ENERGA, το βιβλιοπωλείο ΠΑΙΔΕΙΑ, η εταιρεία STRATIS, η Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης και ο Δήμος Λαρισαίων, όπως και οι γονείς των παιδιών.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2016

Διάκριση για δύο Έλληνες φοιτητές του Πανεπιστημίου Πατρών σε διαγωνισμό του ομίλου Bosch

Δύο Έλληνες φοιτητές του Πανεπιστημίου Πατρών, ο Ιάσωνας Αθανασόγλου και ο Αλέξης Σολάνος, ανακηρύχθηκαν οι νικητές του φετινού διαγωνισμού Internet of Things (Ι.ο.Τ)-«XDK Ideation Jam» του ομίλου Bosch.

Oι φοιτητές του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών της Πολυτεχνικής Σχολής Πατρών, στο πλαίσιο εκπόνησης της διπλωματικής τους εργασίας, κατασκεύασαν έναν αυτοματισμό για εργοστάσια, ο οποίος επιτρέπει αλλαγές στη διαδικασία παραγωγής, χωρίς να επεμβαίνει πάνω στο αντικείμενο.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, χρησιμοποίησαν στη μελέτη τους την περίπτωση ενός εργοστασίου παραγωγής λικέρ, όπου ο χρήστης μπορεί και αλλάζει την περιεκτικότητα της ζάχαρης στο μείγμα του λικέρ μέσω ενός λογισμικού εγκατεστημένου στον υπολογιστή ή το κινητό του, χωρίς να απαιτείται η φυσική του παρουσία.

Για τη δημιουργία αυτής της ευρεσιτεχνίας, η Βοsch Eλλάδας έκανε δωρεά στο Πανεπιστήμιο Πατρών το XDK kit, ενώ το ίδιο kit έχει διαθέσει και στο ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας. To XDK είναι ένα kit ανάπτυξης, αποτελούμενο από αισθητήρες, προγραμματιζόμενη μc, μπαταρία και επικοινωνία, μέσω bluetooth και ασύρματου τοπικού δικτύου (WLAN), το οποίο παρέχει τη δυνατότητα στους χρήστες να κατασκευάσουν τάχιστα μία πρωτότυπη Ι.ο.Τ εφαρμογή.

Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, οι Έλληνες φοιτητές προετοίμασαν μόλις σε πέντε εβδομάδες τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό «XDK Ideation Jam» της Bosch, αποδεικνύοντας το ταλέντο τους και την άρτια εφαρμογή της θεωρίας επάνω στο Ι.ο.Τ. Ο διαγωνισμός απαιτούσε από τους συμμετέχοντες να περιγράψουν λεκτικά την ιδέα τους, αλλά και να την απεικονίσουν, μέσω της δημιουργίας ενός YouTube video. Καθοριστικής σημασίας και η συμβολή του καθηγητή και επικεφαλής του τμήματος των Hλεκτρολόγων Μηχανικών, Κλεάνθη Θραμπουλίδη, ο οποίος έχει αναπτύξει σημαντικές πρωτοβουλίες στο κομμάτι της έρευνας, δίνοντας τη δυνατότητα, αλλά και την παρότρυνση στους φοιτητές να εφαρμόζουν ό,τι έχουν διδαχθεί σε θεωρητικό επίπεδο.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2016

Γυναικείο επάγγελμα η διδασκαλία στην Ελλάδα - Στοιχεία της Eurostat


Το 2014, 66.600 άτομα εργάζονταν στην Ελλάδα ως δάσκαλοι δημοτικού, το 70% των οποίων ήταν γυναίκες, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύτηκαν από την Eurostat.

Συνολικά στην ΕΕ, το ποσοστό των γυναικών δασκάλων είναι ιδιαιτέρως υψηλό (85%), ενώ ξεπερνά το 90% σε 11 κράτη-μέλη, με τη Λιθουανία, την Ουγγαρία, τη Σλοβενία (97%) και την Ιταλία (96%) να έχουν τα υψηλότερα ποσοστά. 


Επιπλέον, ένας στους τρεις δασκάλους δημοτικού στην ΕΕ ήταν άνω των 50 ετών το 2014, ποσοστό που στην Ελλάδα ήταν μόλις 18,6%.

Σε ό,τι αφορά τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, κατά την ίδια χρονιά, 80.400 άτομα εργάζονταν στην Ελλάδα ως καθηγητές γυμνασίου και λυκείου, το 58,3% των οποίων ήταν γυναίκες και το 42,3% άνω των 50 ετών.

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν το 65% των καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ η ηλιακή ομάδα των άνω των 50 ετών το 38,1%. Τα υψηλότερα ποσοστά καθηγητών που ανήκουν σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα καταγράφηκαν στην Ιταλία (58%) και στην Εσθονία (50%), ενώ ακολουθούν η Λετονία (49%), η Βουλγαρία (48%) και η Γερμανία (48%). Αντίθετα, λιγότεροι καθηγητές άνω των 50 ετών καταγράφηκαν στη Μάλτα (15%), το Ηνωμένο Βασίλειο (25%), το Λουξεμβούργο (26%) και την Πολωνία (27%).

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Δυσλεξία στο 10%-15% των παιδιών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης υποστηρίζει το 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δυσλεξίας



Δυσλεξία παρατηρείται στο 10%-15% των παιδιών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (συχνότερα στα αγόρια από ό,τι στα κορίτσια, σε αναλογία τέσσερα προς ένα), ενώ Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής με ή χωρίς Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ) υπολογίζεται ότι παρουσιάζει ποσοστό από 5% έως 12% του μαθητικού πληθυσμού.
Η δυσλεξία είναι μορφή μαθησιακής δυσκολίας, κατά την οποία το άτομο, μικρής ή μεγάλης ηλικίας, παρουσιάζει δυσκολίες στην ανάλυση των λέξεων σε ακουστικές μονάδες συλλαβικής βάσης και στη σύνθεση συλλαβικών ακουστικών μονάδων σε λεκτικά σύνολα με εννοιακό περιεχόμενο. Η ΔΕΠ-Υ,είναι μια νευροαναπτυξιακή διαταραχή, η οποία τα τελευταία χρόνια επηρεάζει την καθημερινή διδακτική πρακτική στα ελληνικά σχολεία, καθώς τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ, παρουσιάζουν δυσκολίες στην προσοχή και κάποιες φορές αντιμετωπίζουν προβλήματα υπερκινητικότητας και παρορμητικότητας.

Τα παραπάνω επισημάνθηκαν στη διάρκεια του 8ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Δυσλεξίας με θέμα «Μάθηση και εκτελεστικές λειτουργίες: Αναπτύσσοντας την προσοχή, τον προγραμματισμό και την αυτορρύθμιση», το οποίο διοργανώθηκε από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων Παιδιών με Δυσλεξία και Μαθησιακές Δυσκολίες Θεσσαλονίκης και Βόρειας Ελλάδας με την υποστήριξη της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής. Μεταξύ άλλων, στη διάρκεια του συνεδρίου αναφέρθηκε ότι ένα στα τρία παιδιά έχει διαταραχές στον γραπτό και τον προφορικό λόγο.
Με στόχο την παροχή βοήθειας σε μαθητές που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες, στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή εφαρμόζεται το πρόγραμμα "Arcadia", το οποίο αποτελεί ένα από τα λίγα που υλοποιούνται στην Ελλάδα γι' αυτό το σκοπό. “Τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει στην ανάπτυξη και την εφαρμογή του προγράμματος έχουν επιτευχθεί σε μεγάλο βαθμό χάρη στην αμέριστη συμπαράσταση του Androus Foundation και άλλων υποστηρικτών της Σχολής – όπως το Ίδρυμα Σαμούρκα και το Demos Foundation – οι οποίοι έχουν δωρίσει μεγάλα ποσά για τη δημιουργία, τον εξοπλισμό και την κάλυψη δαπανών του προγράμματος” επισημαίνουν οι διοργανωτές του συνεδρίου.


Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2016

Θα ήθελες το παιδί σου να βρίσκεται σε αυτήν την τάξη;


Πρόκειται για το Γυμνάσιο - Λύκειο Carpe Diem Charter School στην Ινδιανάπολη. Το συγκεκριμένο σχολείο στην ιστοσελίδα του ισχυρίζεται, ότι παρέχει στους μαθητές του ένα συνδυασμό εκπαιδευτικού προγράμματος ψηφιακών γνώσεων και εξατομικευμένη διδασκαλίας και ότι τα ποσοστά επιτυχίας του στις εξετάσεις για την εισαγωγή των μαθητών στα Κολέγια και Πανεπιστήμια ξεπερνά το 80%. 

Όμως πόσο πιο μακρινή φαίνεται αυτή η εκπαίδευση από τη δική μας, τη στιγμή που εμείς είμαστε περισσότερο προσανατολισμένοι στην ομαδοσυνεργατική διδασκαλία. Και πόσο τρομακτική μου φαντάζει, εμένα τουλάχιστον, αυτή η τάξη όπου οι έφηβοι περνούν τη μισή τους μέρα απομονωμένοι σ' αυτούς τους κύβους. Να τονίσω ότι το σχολείο έχει 300 περίπου μαθητές και μόνο 8 εκπαιδευτικούς εκ των οποίων οι 2 είναι γυμναστές και ο 1 ειδικής αγωγής! Για κάνετε τη διαίρεση...
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2016

Η PLAYMOBIL σχεδίασε ελληνικές φιγούρες! - Ο Δίας και η Αθηνά μαγεύουν μικρούς και μεγάλους



Στο εργοστάσιο της PLAYMOBIL, στη Μάλτα η ατμόσφαιρα μυρίζει Ελλάδα. Μία ομάδα Ελλήνων δημοσιογράφων βρέθηκε στη γραμμή παραγωγής των αγαπημένων παιχνιδιών όλων των ηλικιών για να γνωρίσει από κοντά τις καλύτερες φιγούρες που έφτιαξε ποτέ η εταιρεία, τον Δία και την Αθηνά. Δύο, από τους πιο γνωστούς Θεούς του Ολύμπου που έρχονται για να προσφέρουν ΕΛΠΙΔΑ.


Η Αθηνά και ο Δίας, βγαίνουν στην παραγωγή από την PLAYMOBIL και εκτός από την ... αναβίωση της ελληνικής μυθολογίας, θα προσφέρουν κοινωνικό έργο. 

Κατασκευάστηκαν αποκλειστικά για την ελληνική αγορά και το πρόγραμμα PLAYMOBIL play & give που είναι αφιερωμένο για την στήριξη του Συλλόγου Όραμα ΕΛΠΙΔΑΣ.

Το PLAYMOBIL play & give αποτελεί το πρώτο πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της εταιρείας. Στα 5 χρόνια παρουσίας του ποργράμματος στην ελληνική αγορά, η PLAYMOBIL Hellas έχει αποδείξει έμπρακτα την στήριξή του στα παιδιά που έχουν ανάγκη. Μέχρι σήμερα, έχει προσφέρει 80.000 ευρώ για τη δημιουργία και ενίσχυση της Τράπεζας Εθελοντών Δοτών Μυελού των Οστών, Όραμα ΕΛΠΙΔΑΣ, αποτελώντας σταθερό υποστηρικτή του έργου του Συλλόγου.

Πηγή: iefimerida.gr


Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2016

Σκέψεις για τις προτεινόμενες αλλαγές στο χώρο της Α/θμιας Εκπ/σης

του κ. Ιωάννη Καραντζή, επίκουρου καθηγητή Πανεπιστημίου Πατρών
Το Υπουργείο Παιδείας υιοθέτησε τελευταία μια σειρά από μέτρα για το Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό και το Γυμνάσιο, τα οποία συνοψίζονται στα εξής: Μείωση του χρόνου διδασκαλίας, περιορισμός των εξετάσεων, περισσότερος χρόνος για αυτενέργεια, μάθηση και έρευνα για τα παιδιά, ολοήμερο σχολείο. Γι' αυτά τα μέτρα θα επιθυμούσα να εκφράσω κάποιες απόψεις μου υπό τον όρο να περιοριστώ στον χώρο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που τον υπηρέτησα για πολλά χρόνια.


Σκοπός ενός σύγχρονου σχολείου (τουλάχιστον Νηπιαγωγείου και Δημοτικού) δεν είναι μόνο η απόκτηση γνώσεων εκ μέρους των μαθητών αλλά κυρίως η ανάπτυξη δεξιοτήτων, αυτών που θα τους καταστήσουν ικανούς να οδηγηθούν στην αυτομόρφωση. Με άλλα λόγια το σχολείο πρέπει να επικεντρώσει το ενδιαφέρον του στο αποκτήσουν οι μαθητές «τρόπο σκέψης», να  μάθουν «πώς να μαθαίνουν». Είναι προτιμότερο αντί να εξαντλήσουν την ύλη π.χ. των Φυσικών, να μάθουν πώς να διερευνούν τα φυσικά φαινόμενα που παρατηρούν, δηλαδή σε μια απορία τους να αναζητούν λύσεις, να οδηγούνται σε πειραματισμούς, να καταλήγουν σε κάποια συμπεράσματα, τα οποία θα τους οδηγήσουν στην τροποποίηση των αρχικών ιδεών τους (τρόπος διερεύνησης επιστημονικών αναζητήσεων).

Με αυτό το σκεπτικό σωστά το υπουργείο προτείνει τη μείωση της διδακτέας ύλης, με την προϋπόθεση όμως ο διδακτικός χρόνος που εξοικονομείται να διατεθεί στη βαθύτερη κατανόηση όλων αυτών των επιστημονικών εννοιών μέσω της καλλιέργειας των αναγκαίων δεξιοτήτων. Άλλωστε η παιδαγωγική επιστήμη προτείνει ότι η διδακτέα ύλη δεν είναι αυτοσκοπός αλλά μέσον προς εκπλήρωση του σκοπού.

Επίσης, πρέπει να είμαστε λίγο πραγματιστές και να δούμε ότι όλες αυτές οι επιστημονικές πληροφορίες, που συνεχώς μας κατακλύζουν, δεν μπορούν να μετατραπούν σε γνωστικά αντικείμενα που πρέπει να διδαχτούν στο σχολείο. Σε μια τέτοια περίπτωση θα οδηγηθούμε στα αντίθετα αποτελέσματα για τους μαθητές, που δεν θα είναι άλλα από τη δημιουργία συναισθημάτων αντιπάθειας για το σχολείο.

Και ενώ όλα αυτά είναι κατανοητά από την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών (θυμίζω  παλαιότερα τις εντονότατες επικρίσεις των συνδικαλιστικών τους οργάνων ενάντια στην αντιπαιδαγωγική επιμήκυνση του ωραρίου διδασκαλίας) παρατηρούμε σήμερα αντιδράσεις προς την αντίθετη κατεύθυνση. Τι άραγε συμβαίνει; Μήπως οι πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας περιέχουν κάποια στοιχεία, που αντί να ολοκληρώνουν την προσπάθεια για ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης την οδηγούν σε αντίθετα αποτελέσματα και ποιες είναι αυτές οι νομοθετικές ρυθμίσεις;

Το υπουργείο Παιδείας στην προσπάθειά του να εξοικονομήσει πιστώσεις για την λειτουργία των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (εξαιτίας της οικονομικής ύφεσης που αντιμετωπίζει η Χώρα μας), πρότεινε την εκ περιτροπής απασχόληση των εκπαιδευτικών (δασκάλων) στο ολοήμερο σχολείο. Αποτέλεσμα αυτού του γεγονότος είναι να μην υπάρχει μια συνέχεια (κοινή αντιμετώπιση, κοινή μεθοδολογία) στην προετοιμασία των μαθητών για την άλλη ημέρα, αφού είναι απαραίτητος ο απόλυτος συντονισμός του δασκάλου του ολοήμερου με τους εκπαιδευτικούς του πρωινού ωραρίου. Η έλλειψη λοιπόν ενός σωστού προγραμματισμού για την προετοιμασία των μαθητών και η απασχόληση των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων σε 3-4 σχολεία ίσως οδηγήσει σε περαιτέρω απαξίωση του θεσμού του ολοήμερου σχολείου.


Είναι αναγκαίο λοιπόν το Υπουργείο Παιδείας να επανασχεδιάσει άμεσα τη λειτουργία του ολοημέρου σχολείου. Είδομεν…

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

72 χρόνια απ΄ την απελευθέρωση της Πάτρας από τους Γερμανούς - 4 Οκτωβρίου 1944


Ο Δήμος Πατρέων σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, προγραμματίζουν σειρά δράσεων στα πλαίσια του εορτασμού για την απελευθέρωση στης Πάτρας από το ναζιστικό ζυγό κατοχής στις 4 Οκτωβρίου 1944.

Συγκεκριμένα:

· Την Τετάρτη, 4 Οκτωβρίου 2016, οι σχολικές μονάδες Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Πατρέων μπορούν να πραγματοποιήσουν, τις δύο τελευταίες ώρες από το πρόγραμμα, εκδήλωση για την απελευθέρωση της πόλης, την οποία θα αναλάβει εκπαιδευτικός ή εκπαιδευτικοί του σχολείου και μπορεί να περιλαμβάνει ομιλία, προβολή, μουσική, χορό, δρώμενο ή ό,τι άλλο επιλεγεί. Προς διευκόλυνση των εκπαιδευτικών έχει προωθηθεί ηλεκτρονικά σχετικό ενημερωτικό υλικό του Δήμου Πατρέων.

· Για το χρονικό διάστημα 5 έως 14-10-2016 υπάρχει η δυνατότητα να επισκεφθούν τις σχολικές μονάδες, εκπρόσωποι του Δήμου Πατρέων και των Οργανισμών του, οι οποίοι μπορούν να απευθύνουν χαιρετισμό ή κάποια μικρή ομιλία σχετική με το χρονικό από την κατοχή και την απελευθέρωση της Πάτρας, έπειτα από σχετικό αίτημα εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

· Για το χρονικό διάστημα 3 έως 14-10-2016 διοργανώνονται για τις σχολικές μονάδες του Δήμου Πατρέων που θα δηλώσουν συμμετοχή στην Αντιδημαρχία Παιδείας, ιστορικοί περίπατοι στους χώρους όπου διαδραματίστηκαν τα γεγονότα και οι μάχες απελευθέρωσης της πόλης. Υπεύθυνος για τις ανωτέρω δράσεις έχει οριστεί ο κ. Πέτρος Βάης, Αντιπρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Πολιτιστικού Οργανισμού (στοιχ. Επικ/νίας: κιν. 6936585904, e-mail: vaispetros@gmail.com)

· Μαθητές ή ομάδες μαθητών των Γυμνασίων του Δήμου Πατρέων μπορούν να αναλάβουν (σε προαιρετική βάση) την πραγματοποίηση γραπτής ερευνητικής ή οπτικοακουστικής εργασίας (project) σε ηλεκτρονική μορφή (powerpoint) σχετική με την απελευθέρωση. Τα ενδιαφερόμενα σχολεία μπορούν να δηλώσουν μέχρι τις 14-10-2016 τη συμμετοχή τους στη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Στη συνέχεια, μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου 2017, μπορούν να καταθέσουν τις εργασίες τους στον Πολιτιστικό Οργανισμό του Δήμου Πατρέων (e-mail: info@patrasculture.gr), οι οποίες θα παρουσιαστούν σε σχετική εκδήλωση.

Σας ενημερώνουμε, επίσης, ότι αντιπροσωπεία σχολείων Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης, που θα ορισθεί, θα συμμετάσχει στη δοξολογία στη Μητρόπολη το πρωί της 4ης Οκτωβρίου 2016, στις 10:00, καθώς και στην κατάθεση στεφάνων στα Ψηλαλώνια την ίδια ημέρα στις 11:00.

Για το σκοπό αυτό καλούνται οι σχολικές μονάδες: 3ο, 4ο και 5ο Δημοτικά Σχολεία Πατρών, 3ο Γυμνάσιο Πατρών και 7ο Γυμνάσιο Πατρών να προχωρήσουν έγκαιρα στον ορισμό σημαιοφόρων βάσει των σχετικών διατάξεων.

Τέλος, ο Δήμος Πατρέων πρόκειται να πραγματοποιήσει μεγάλη εκδήλωση, την ίδια ημέρα στις 20:30, στην πλατεία Γεωργίου. Καλούνται εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς να πλαισιώσουν τις εν λόγω εκδηλώσεις.

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Γνωρίστε τα "σχολεία χωρίς τσάντα"

Πάνω από 18.500 μαθητές φοιτούν πλέον στα "σχολεία χωρίς τσάντα", το πιο φιλόδοξο παιδαγωγικό πείραμα της Ιταλίας Με θρανία που αλλάζουν θέση, δασκάλους χωρίς έδρα και βιβλία, γραφική ύλη κοινή για όλους τους μαθητές και τα βιβλία να μένουν στην τάξη.

Το φιλόδοξο πείραμα ξεκίνησε το 2002, στο πνεύμα της φημισμένης παιδαγωγού Μαρίας Μοντεσόρι. Δεκατέσσερα χρόνια μετά χιλιάδες ιταλοί μαθητές πηγαίνουν στο σχολείο όχι μόνο χωρίς πρωινά βάρη αλλά και με τα θρανία εκεί να αλλάζουν θέσεις, ο δάσκαλος να μην έχει έδρα, τα μολύβια, οι ξύστρες, οι χάρακες και οι γόμες να είναι κοινά για όλους και τα πάντα να μένουν στην τάξη- από τα βιβλία και τα τετράδια έως τις κασετίνες.  

«Το φως, τα χρώματα, η διακόσμηση είναι πολύ σημαντικά στοιχεία στην εκπαιδευτική διαδικασία. Εκπαίδευση δεν σημαίνει να φορτώνεις την πλάτη των παιδιών ή να τα κλείνεις σε άδειες αίθουσες. Η μάθηση είναι και πρέπει να είναι μία συλλογική διαδικασία χαράς και ψυχαγωγίας. Είναι κάτι που έχει υπογραμμιστεί από τους πιο γνωστούς παιδαγωγούς. Κι εμείς οι υπεύθυνοι του "σχολείου χωρίς τσάντα" προσπαθούμε να εφαρμόσουμε αυτήν την αρχή στην πράξη», δηλώνει στην ιταλική εφημερίδα La Repubblica η Ντανιέλα Παμπαλόνι, διευθύντρια ενός «σχολείου χωρίς τσάντα» κοντά στην Πίζα.

Ο εμπνευστής της ιδέας είναι ο Μάρκο Όρσι. Ο ίδιος είχε γράψει στις αρχές του 2000 ένα δοκίμιο, με το οποίο πρότεινε τη δημιουργία ενός σχολείου που θα απάλλασσε τα παιδιά από τα βάρη της τσάντας για να τα εντάξει σε μία συλλογικότητα, όπου τα θρανία είναι κοινά, τα παιδιά βοηθούν το ένα το άλλο και η μάθηση δεν έρχεται από πάνω προς τα κάτω (αυτό συμβολίζει η απουσία της έδρας), ενώ καμιά φορά δεν υπάρχουν ούτε βιβλία, καθώς το εκπαιδευτικό υλικό παράγεται μέσα στην τάξη.  

Πίσω από αυτόν τον πρωτοποριακό τρόπο εκπαίδευσης βρίσκονται μεγάλοι θεωρητικοί της παιδαγωγικής σκέψης, όπως η Μαρία Μοντεσόρι και ο Σελεστέν Φρενέ, αλλά και ο Αμερικανός φιλόσοφος Τζον Ντιούι, καθώς και ο θεωρητικός της μη βίας Ντανίλο Ντόλτσι. Το πρόγραμμα ξεκίνησε από ένα σχολείο της Φάουλια, ενός χωριού 3.000 κατοίκων στην Τοσκάνη και σήμερα έχει επεκταθεί σε εκατοντάδες σχολεία.


Από αυτό το θεωρητικό μείγμα προέκυψε μία εντελώς διαφορετική προσέγγιση. Ένα παράδειγμα; Σε έναν μαθητή που δεν μπορεί να λύσει μία άσκηση στα μαθηματικά και κοιτάζει το τετράδιο του διπλανού του δεν γίνεται παρατήρηση, καθώς θεωρείται ότι δεν αντιγράφει, αλλά ότι μαθαίνει μέσω της μίμησης. Αυτή η διαφορετική προσέγγιση «πατάει» στο τρίπτυχο «υπευθυνότητα - κοινότητα - αλληλεγγύη». Σε αυτό το πνεύμα, στις τάξεις δημιουργούνται «νησίδες», όπου οι μαθητές δουλεύουν συλλογικά, και μία «αγορά» όπου συζητούν, διαβάζουν, ανταλλάσσουν υλικό και πληροφορίες.   Όπως φαίνεται, το «σχολείο χωρίς τσάντα» δεν έχει κερδίσει μόνο τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, αλλά και τους γονείς.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ 

Η Κίνα αγοράζει τα γαϊδούρια όλου του κόσμου

Σάλο στις παγκόσμιες αγορές έχει προκαλέσει η απόφαση της Κίνας να αγοράσει τα γαϊδούρια που βρίσκονται σε κάθε γωνιά του πλανήτη.



Η Κινέζικη αγορά έχει αναδείξει το Ejao, ένα προϊόν με βάση τη ζελατίνη που παράγεται από τον γάιδαρο. Το Ejao είναι το ισχυρό όπλο των Κινέζων στον πόλεμο κατά μιας σειράς ασθενειών, από το κρυολόγημα μέχρι την αϋπνία.

Όμως, όπως αναφέρει το CNN, o αριθμός των γαϊδουριών στην Κίνα έχει μειωθεί αισθητά καθώς το 1990 άγγιζε τα 11 εκατομμύρια και σήμερα ανέρχεται μόλις σε 6.


Η Κίνα λοιπόν χωρίς να έχει άλλες επιλογές, κινήθηκε στην πιο εύκολη και άμεση λύση, την εισαγωγή από την Αφρική. Σύμφωνα με τον Ιndependent, όμως πολλές χώρες της Αφρικής απαγόρευσαν την εξαγωγή γαϊδουριών προς την Κίνα. Πολλά ήταν επίσης τα οικονομικά και τα περιβαλλοντολογικά προβλήματα από την δραστική μείωση του αριθμού των γαϊδουριών. Η εικόνα των σφαγείων, που αυξήθηκαν, στις αφρικανικές χώρες δημιούργησαν πολλές αντιδράσεις.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ 

Γνωρίστε το Στρογγυλό

Το "Στρογγυλό" είναι ένα τελείως στρογγυλό κτίριο στο οποίο συστεγάζονται ένα γυμνάσιο, ένα λύκειο και ένα ΙΕΚ. Πού βρίσκεται; Όχι στο εξωτερικό…



Το «Στρογγυλό» είναι το σχολικό κτίριο όπου συστεγάζονται το  1ο Γυμνάσιο του Αγίου Δημητρίου, το 1οΓενικό Λύκειο του Αγίου Δημητρίου και ένα δημόσιο ΙΕΚ. Το κτήριο περιλαμβάνει 36 αίθουσες διδασκαλίας, αίθουσες καθηγητών, αίθουσα συνεδριάσεων και άλλων χρήσεων και άλλους χώρους, ενώ ξεχωριστά βρίσκονται δύο γυμναστήρια.

Ο σημαντικός και πρωτοποριακός αριχτέκτονας που ανέλαβε τη δημιουργία του το 1969 ήταν ο Τάκης Ζενέτος. Ο αρχικός σχεδιασμός του κτιρίου έπρεπε βέβαια να ακολουθεί την τυπική γραμμική διάταξη των αιθουσών σύμφωνα με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, την φιλοσοφία και την εκπαιδευτική πολιτική του Ο.Σ.Κ., η οποία δεν είχε αλλάξει από τον 19ο αιώνα. Ο Ζενέτος όμως δεν ακολούθησε την τυπική γραμμική διάταξη αλλά αντίθετα, πρότεινε μία κυκλική διάταξη των αιθουσών διδασκαλίας στην οποία σχηματίζεται μια εσωτερική κυκλική αυλή που αποτελεί έναν δημόσιο χώρο για τη σχολική κοινότητα. Για τον λόγο αυτό αναγκάστηκε να κάνει μακρές συζητήσεις με τον Ο.Σ.Κ. ώστε ο τελευταίος να δεχθεί την κυκλική διάταξη.

Μελετώντας επί έξι μήνες την διεθνή βιβλιογραφία επάνω στις μελλοντικές εκπαιδευτικές τάσεις, ο Ζενέτος στην ουσία σχεδίασε την μετάβαση από μια εκπαίδευση η οποία προσφέρει μόνο δύο επίπεδα σχέσεων (τάξη/ σχολείο) σε μια πολυ-επίπεδη πολλαπλή οργάνωση του σχολείου η οποία περιλαμβάνει την ιδιαίτερη λειτουργία εύκαμπτων και εξελισσόμενων μαθητικών ομάδων. Στην ουσία η πρότασή του ήταν μια εκπαιδευτική λειτουργία κατά την οποία, ο καθηγητής αναθέτει στους μαθητές ατομικές εργασίες, που σε ένα επόμενο στάδιο συντίθενται στο επίπεδο της τάξης. Σε μια τέτοια λειτουργία, το εκπαιδευτικό περιβάλλον, εφοδιασμένο με ψηφιακά μέσα, θα πρέπει να επιτρέπει και τα δύο είδη εργασιών: συλλογικές και ατομικές.

Έτσι, αυτό που απαιτείται είναι ένας χώρος ο οποίος να μπορεί να εξελίσσεται συνεχώς. Ο χώρος αυτός ορίζεται μεν από σταθερά δομικά στοιχεία (σκελετός) περιλαμβάνει όμως ένα σύστημα εσωτερικών στοιχείων (χωρίσματα) που είναι ευέλικτα και μπορούν να αλλάζουν συνεχώς, έτσι ώστε να ορίζονται οι αίθουσες οι οποίες επίσης αλλάζουν ανάλογα με τις ανάγκες του σχολείου και της λειτουργίας του.

Επιπλέον, η πρόταση του Ζενέτου ήταν η λειτουργία του σχολείου σε φάσεις ακολουθώντας τη εξέλιξη του εκπαιδευτικού συστήματος, όπως αυτός την προέβλεπε.

Στην πρώτη φάση η διάταξη θα εξυπηρετούσε τις ανάγκες των συμβατικών μεθόδων διδασκαλίας. Έτσι, υπάρχουν αυτόνομες αίθουσες διδασκαλίας, ομαδοποιημένες σε ημικύκλια σε τρείς ορόφους γύρω από έναν κυκλικό χώρο. Η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων (τώρα αίθουσα εκδηλώσεων) βρίσκεται κάτω από το επίπεδο της εισόδου και η οροφή της υποστηρίζει την εσωτερική κυκλική αυλή. Τα γυμναστήρια τοποθετούνται κάτω από την εξωτερική αυλή ώστε να μεγαλώσουν οι ακάλυπτες εκτάσεις επειδή η επιφάνεια του οκοπέδου θεωρήθηκε ανεπαρκής.

Στην τελική φάση λειτουργίας, στο κέντρο του κύκλου θα έπρεπε διαμορφωθεί ένας ‘πυρήνας οπτικο-ακουστικού εξοπλισμού’. Ο χώρος θα έπρεπε να ενοποιηθεί, να αναπτυχθεί και να επιτρέπει την συνύπαρξη και την εναλλακτική λειτουργία και των μικρών ομάδων και των τάξεων.

Η κυκλική διάταξη δίνει στην οικοδομή μια ξεχωριστή και δυναμική μορφή σε αντίθεση με το αστικό περιβάλλον της. Η ιδέα ενός αυτόνομου κτηρίου και μιας μορφής απομονωμένης και διαφοροποιημένης δεν είναι καινούργια. Συνιστά μια από τις ιδιαιτερότητες του ‘μοντερνισμού ’ και ο Ζενέτος ήταν πράγματι ένας ‘μοντέρνος’ αρχιτέκτονας. Όμως, ταυτόχρονα, πρότεινε ένα ισχυρό κέντρο το οποίο μπορούμε να πούμε ότι επιτρέπει στη σχολική κοινότητα να αυτοκαθοριστεί. Συγχρόνως, το γεωμετρικό κέντρο του κτηρίου θα αποτελούσε το σημείο ηλεκτρονικής εξόδου και διασύνδεσης με την ευρύτερη κοινότητα στην οποία ανήκει. Αυτό σημαίνει ότι ο κεντρικός χώρος του σχολείου δεν είναι κενός. Δεν είναι ένα αίθριο όπου μαθητές και καθηγητές μαζεύονται στα διαλλείματα.

 Ο σκοπός ήταν να χρησιμοποιηθεί έτσι ώστε να δίνει νόημα στο όλον ως αυτόνομος οργανισμός και συγχρόνως να το συνδέει με την γύρω κοινότητα. Το Κέντρο του συμπλέγματος σε κάθε όροφο θα έπρεπε να είναι ένας χώρος κεντρικής οργάνωσης και διαχείρισης εκπαιδευτικών μέσων και δεδομένων σε ένα όχι και τόσο μακρινό μέλλον, όπως ο Ζενέτος ήλπιζε αν και σήμερα ακόμα, multimedia και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές προσπαθούν να βρούν την θέση τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.


Οι πληροφορίες που παραθέτουμε παραπάνω προέρχονται από την ιστοσελίδα του 1ου ΓΕΛ Αγίου Δημητρίου η οποία είναι πολύ ενδιαφέρουσα και σας παροτρύνουμε να την επισκεφθείτε. 

Μεγαλώνοντας ένα φασόλι

Ένας ωραίος τρόπος για να δουν τα παιδιά από κοντά πώς το φασολάκι βγάζει ρίζα και βλαστό, πολύ χρήσιμο στο μάθημα της Μελέτης. 



Φτιάχνετε ένα ρολό από χαρτί κουζίνας τόσο ώστε να γεμίσετε ένα γυάλινο βαζάκι. Ύστερα σφηνώνετε ένα φασόλι ανάμεσα στο χαρτί και στο τοίχωμα του βάζου. Προσθέτετε νερό στον πάτο 2-3 περίπου εκ. και φροντίζετε αρχικά το φασόλι να βρίσκεται εκεί που μόλις νοτίζει το χαρτί. Τα υπόλοιπα θα τα κάνει μόνο του. Τα παιδιά εύκολα θα μπορούν να παρακολουθήσουν την ανάπτυξή του. Μπορείτε να τους δώσετε και ανάλογη εργασία: να παρατηρούν και να καταγράφουν ημερολογιακά το κάθε παιδί την ανάπτυξη του δικού του φασολιού. Όταν το φασόλι αναπτυχθεί όσο αυτό της φωτογραφίας μπορείτε να το βγάλετε και να το φυτέψετε σε μια γλάστρα ή στον κήπο και η παρατήρηση να συνεχιστεί από εκεί. 

Πηγή: http://mistyhorizon2003.hubpages.com/hub/Fun-Classroom-Activities-to-Interest-Children-in-Plants
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ