Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.
κάθονται δυο δάσκαλοι του 60ού Δημοτικού Σχολείου Πάτρας, η Δήμητρα Μυλωνάκη και ο Γιάννης Παναγιωτόπουλος, που σερφάρουν, προτείνουν, μοιράζονται, αλλά και παθιάζονται... Σας προσκαλούν στο ταξίδι της περιπλάνησής τους στην εκπαίδευση και στον υπόλοιπο κόσμο... και σας περιμένουν.
Σελίδες
▼
Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2016
UNICEF: Το ένα τρίτο των παιδιών στις αναπτυσσόμενες χώρες δεν πάει σχολείο
Σχεδόν το ένα τρίτο των παιδιών στις αναπτυσσόμενες χώρες αναγκάζονται να μην πηγαίνουν σχολείο διότι πρέπει να εργάζονται, ενώ ίσο ποσοστό παιδιών σημειώνει πως δεν είναι ασφαλές να πηγαίνει σχολείο, σύμφωνα με μια έρευνα που δόθηκε στη δημοσιότητα.
Το υψηλότερο ποσοστό απουσιών μεταξύ των 41 χωρών που συμπεριλήφθηκαν στην έρευνα καταγράφηκε στο Αφγανιστάν, όπου εννέα στα δέκα παιδιά ανέφεραν ότι πρέπει να δουλεύουν και δεν μπορούν να πηγαίνουν σχολείο, σύμφωνα με την οργάνωση ChildFund Alliance, ένα διεθνές δίκτυο οργανώσεων που προασπίζεται τα δικαιώματα των παιδιών.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, κάπου 59 εκατομμύρια παιδιά δεν πηγαίνουν στο πρωτοβάθμιο σχολείο, όπως θα έπρεπε, σύμφωνα με το Ταμείο των Ηνωμένων Εθνών για την Παιδική Ηλικία (UNICEF).
Η έκθεση δόθηκε στη δημοσιότητα με την ευκαιρία της 20ής Νοεμβρίου, της Παγκόσμιας Ημέρας του Παιδιού, που έχει στόχο την προώθηση της Διεθνούς Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού του ΟΗΕ, η οποία υιοθετήθηκε το 1989.
Η έρευνα της ChildFund Alliance βασίστηκε σε ένα δείγμα 6.200 παιδιών ηλικίας 10 ως 12 ετών.
«Όπως το κάνουν συχνά και με τόση σαφήνεια, τα παιδιά μας λένε ποιο είναι το πρόβλημα», δήλωσε η Αν Λάιναμ Γκοντάρ, πρόεδρος της οργάνωσης ChildFund International (ΗΠΑ), η οποία ανήκει στη συμμαχία που διεξήγαγε την έρευνα.
«Επαφίεται στους ενήλικους να εφαρμόσουν λύσεις», πρόσθεσε σε ανακοίνωσή της.
Σχεδόν το ένα τρίτο των παιδιών ανέφερε ότι δεν είναι πάντοτε ασφαλές να πηγαίνει στο σχολείο. Ο κίνδυνος που αναφέρθηκε είναι υψηλότερος στη Μπουρκίνα Φάσο, όπου το ένα στα πέντε παιδιά είπε ότι δεν είναι ποτέ ασφαλές να πηγαίνει σχολείο.
Η φτωχή χώρα της δυτικής Αφρικής συγκλονίστηκε τον Ιανουάριο όταν η πρωτεύουσά της, η Ουαγκαντούγκου, έγινε στόχος μιας επίθεσης την ευθύνη για την οποία ανέλαβε η οργάνωση αλ Κάιντα στο Ισλαμικό Μάγρεμπ (ΑΚΙΜ) και κατά την οποία σκοτώθηκε 30 άνθρωποι. Οι επιθέσεις συνεχίζονται σποραδικά.
Οι χώρες μέλη του ΟΗΕ υιοθέτησαν πέρυσι ως στόχο τους μέχρι το 2030 όλα τα παιδιά να είναι σε θέση να ολοκληρώνουν τη δωρεάν πρωτοβάθμια εκπαίδευση και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αλλά η χρόνια υποχρηματοδότηση της παιδείας καθυστερεί την επίτευξη προόδου, σύμφωνα με μια έκθεση των Ηνωμένων Εθνών που δόθηκε στη δημοσιότητα φέτος.
ΠΗΓΗ: ΤΑ ΝΕΑ
Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.
Κίνα: Σιδερένια σκάλα για τους μαθητές που ανεβοκατεβαίνουν γκρεμό... 800 μέτρων
Τον περασμένο Μάιο οι φωτογραφίες του βραβευμένου Κινέζου φωτογράφου Chen Jie, που έδειχναν μικρούς μαθητές ενός απομονωμένου χωριού της νοτιοδυτικής Κίνας να ανεβοκατεβαίνουν με επικίνδυνες ξύλινες σκάλες έναν γκρεμό ύψους 800 μέτρων, προκειμένου να πάνε στο σχολείο τους, έγιναν viral.
Πρόκειται για τους μαθητές από το μικρό χωριό Atuler στην επαρχία Σετσουάν, το οποίο λόγω της επικίνδυνης θέσης του αποκαλείται «χωριό στο γκρεμό». Στο χωριό ζουν 72 οικογένειες που ασχολούνται κατά κύριο λόγο με αγροτικές εργασίες και ανήκουν στην μειονότητα Yi, μέλη της οποίας ζουν επίσης στο Βιετνάμ και στην Ταϊλάνδη.
Όταν οι φωτογραφίες του Jie δόθηκαν στην δημοσιότητα και ο ίδιος μίλησε για τον κίνδυνο που διατρέχουν οι μικροί μαθητές να χάσουν ακόμα και την ζωή τους σε συνέντευξη που παραχώρησε στην βρετανική εφημερίδα Guardian, οι κινεζικές αρχές ευαισθητοποιήθηκαν και στις αρχές του μήνα κατασκεύασαν μια σιδερένια σκάλα, η οποία αντικατέστησε τις επικίνδυνες αυτοσχέδιες ξύλινες σκάλες.
Η νέα σκάλα μείωσε επίσης κατά μία ώρα την μέχρι πρότινος δίωρη διαδρομή των παιδιών στο σχολείο. Όμως, δεν είναι μόνο οι μαθητές που διέσχιζαν με τις αυτοσχέδιες σκάλες τον γκρεμό αλλά και όλοι οι κάτοικοι του χωριού, όταν είχαν ανάγκη να επικοινωνήσουν με τον έξω κόσμο.
Ο Api Jiti, επικεφαλής των 72 οικογενειών που κατοικούν στο χωριό, αποκάλυψε στην εφημερίδα «Νέα του Πεκίνου» ότι εφτά ή οχτώ χωρικοί έφυγαν από την ζωή, όταν κατά την διάρκεια της ανάβασης στον γκρεμό έχασαν την ισορροπία τους και έπεσαν στο κενό.
Πρόκειται για τους μαθητές από το μικρό χωριό Atuler στην επαρχία Σετσουάν, το οποίο λόγω της επικίνδυνης θέσης του αποκαλείται «χωριό στο γκρεμό». Στο χωριό ζουν 72 οικογένειες που ασχολούνται κατά κύριο λόγο με αγροτικές εργασίες και ανήκουν στην μειονότητα Yi, μέλη της οποίας ζουν επίσης στο Βιετνάμ και στην Ταϊλάνδη.
Όταν οι φωτογραφίες του Jie δόθηκαν στην δημοσιότητα και ο ίδιος μίλησε για τον κίνδυνο που διατρέχουν οι μικροί μαθητές να χάσουν ακόμα και την ζωή τους σε συνέντευξη που παραχώρησε στην βρετανική εφημερίδα Guardian, οι κινεζικές αρχές ευαισθητοποιήθηκαν και στις αρχές του μήνα κατασκεύασαν μια σιδερένια σκάλα, η οποία αντικατέστησε τις επικίνδυνες αυτοσχέδιες ξύλινες σκάλες.
Η νέα σκάλα μείωσε επίσης κατά μία ώρα την μέχρι πρότινος δίωρη διαδρομή των παιδιών στο σχολείο. Όμως, δεν είναι μόνο οι μαθητές που διέσχιζαν με τις αυτοσχέδιες σκάλες τον γκρεμό αλλά και όλοι οι κάτοικοι του χωριού, όταν είχαν ανάγκη να επικοινωνήσουν με τον έξω κόσμο.
Ο Api Jiti, επικεφαλής των 72 οικογενειών που κατοικούν στο χωριό, αποκάλυψε στην εφημερίδα «Νέα του Πεκίνου» ότι εφτά ή οχτώ χωρικοί έφυγαν από την ζωή, όταν κατά την διάρκεια της ανάβασης στον γκρεμό έχασαν την ισορροπία τους και έπεσαν στο κενό.
Πηγή ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.
Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2016
Τα ελληνικά θα διδάσκονται ως ξένη γλώσσα στα σχολεία της Ρωσίας
Τα ελληνικά ως ξένη γλώσσα επιλογής θα διδάσκονται από την
1η Ιανουαρίου 2017 στα σχολεία της Ρωσίας και συγκεκριμένα στην Ε΄και Στ΄Δημοτικού και στις τρεις τάξεις του γυμνασίου. Τη σχετική απόφαση και έγκριση των
εκπαιδευτικών εγχειριδίων υπέγραψε η Ρωσίδα υπουργός Παιδείας, Όλγα Βασίλιεβα,
στις 10 Νοεμβρίου.
Φωτό ΑΠΕ-ΜΠΕ |
Της υπουργικής απόφασης είχε προηγηθεί σχετική πρόταση για
τη διδασκαλία της νέας ελληνικής ως γλώσσας επιλογής από την έδρα Νεοελληνικής
Φιλολογίας του Πανεπιστημίου του Κουμπάν στο Κρασνοντάρ (νότια Ρωσία), στο
πλαίσιο της πολιτικής της χώρας για τη διδασκαλία των γλωσσών των μειονοτήτων
της περιοχής. Τελικά αποφασίστηκε η εκπαίδευση στα ελληνικά ως δεύτερη /ξένη
γλώσσα να παρέχεται σε όλη την επικράτεια της Ρωσικής Ομοσπονδίας και
συγκεκριμένα στην Ε΄και Στ΄Δημοτικού και στις τρεις τάξεις του γυμνασίου.
"Είμαστε πολύ χαρούμενοι και ικανοποιημένοι, γιατί
φτάσαμε σ' αυτό το σημείο, να είναι ορατή η εισαγωγή της ελληνικής γλώσσας για
πρώτη φορά στα ρωσικά σχολεία. Είναι ένα επίτευγμα που χρειάστηκε αρκετά χρόνια
προετοιμασίας. Τα εγχειρίδια για τη διδασκαλία της νέας ελληνικής γλώσσας ως
γλώσσας επιλογής, ως μιας από τις ξένες γλώσσες που θα μπορούν να επιλέγουν οι
Ρώσοι μαθητές στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού και στις πρώτες του
γυμνασίου είναι έτοιμα. Ετοιμάστηκαν με τη δουλειά που έγινε κυρίως στο
Πανεπιστήμιο Κουμπάν", δήλωσε ο πρύτανης του ΑΠΘ, Περικλής Μήτκας, σε
συνέντευξη Τύπου, για την παρουσίαση της νέας προσπάθειας, στην οποία
καθοριστική υπήρξε η συμβολή του σταθερού προγράμματος του ΑΠΘ
"Ιάσων", για την ίδρυση και πρακτική ενίσχυση πυρήνων ελληνικών σπουδών
στα πανεπιστήμια της παρευξείνιας ζώνης. "Το επίτευγμα αυτό έρχεται σαν
αποτέλεσμα πολύχρονων προσπαθειών του ΑΠΘ για την προώθηση της ελληνικής
γλώσσας στις παρευξείνιες χώρες", σημείωσε ο πρύτανης του ΑΠΘ.
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
«Η Ανεράιδα του Χελμού»
Κυκλοφόρησε το καινούριο βιβλίο της δικής μας Αναστασίας
Ευσταθίου «Η Ανεράιδα του Χελμού» από τις εκδόσεις Κόκκινη Κλωστή Δεμένη. Ένα
παραμύθι για την αγάπη και τη λίμνη Τσιβλού, ένα παραμύθι για μικρούς και μεγάλους.
Πρόκειται για μια ιστορία που μιλά για την αγάπη που έχει ο
πρωταγωνιστής του παραμυθιού, το ξωτικό Γερακάρι για τη Νηρηίδα, την ανεράιδα
του, την κόρη του Χελμού. Γι’ αυτή την αγάπη τα βάζει με τα στοιχειά της φύσης.
Ένα παραμύθι που μπορούν να διαβάσουν μικροί και μεγάλοι αναγνώστες.
Η συγγραφέας μας πληροφορεί για το βιβλίο της αυτό:
«Εμπνεύστηκα την ιστορία από τα γενέθλια της λίμνης. Το 2013
έκλεισε έναν αιώνα ζωής. Στις 55 σελίδες του το βιβλίο περιγράφει τη δημιουργία
της λίμνης Τσιβλού. Η πλοκή ακολουθεί το χρονικό της κατολίσθησης μέχρι τη
δημιουργία της λίμνης με τη διαφορά ότι διάλεξα το δρόμο της παραμυθίας για να
αφηγηθώ τα γεγονότα. Τα ονόματα των πρωταγωνιστών και οι «συγγενείς» τους είναι
παρμένα από τη μυθολογία, την τοπική ιστορία αλλά και από τοπωνύμια της
περιοχής. Μπορεί κανείς να βρει πληροφοριακά στοιχεία για τη λίμνη και την
ιστορική Νωνάκριδα και παράλληλα να κάνει ένα μαγικό ταξίδι στην ιστορία, στη
λαϊκή παράδοση, στη φύση.
Ο μαγικός φακός του Ανδρέα Μεσσίνη δημιούργησε
ατμοσφαιρικά τοπία με φόντο τον έναστρο
Αχαιό ουρανό. Ευελπιστώ η ιστορία μου να συγκινήσει τους αναγνώστες κάθε ηλικίας.».
Η λίμνη Τσιβλού |
«Η Ανεράιδα του Χελμού» κυκλοφορεί από τις 18 Νοεμβρίου στα
βιβλιοπωλεία με αριθμό κυκλοφορίας ΙSBN: 978-618-5151-27-0.
Το βιβλίο διατίθεται και
ηλεκτρονικά: http://kokkiniklostibooks.gr/contact.php
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Έλληνας Ο πρώτος European Young Chef
Ο Σταμάτης Μισομικές από τη Ρόδο δημιούργησε με βάση 19
παραδοσιακά υλικά από τα νησιά του Αιγαίου και κέρδιεσε την υψηλότερη
βαθμολογία των κριτών.
Την περασμένη Δευτέρα, ένας Έλληνας σεφ βρέθηκε στη
Βαρκελώνη και με εφόδια μοναδικά υλικά από τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου, μάγεψε
την κριτική επιτροπή και κέρδισε τον τίτλο του "Νέου Ευρωπαίου Σεφ".
Ο διαγωνισμός έγινε στις 14 Νοεμβρίουστο τμήμα Τουρισμού του Πανεπιστημίου της
Βαρκελώνης, στο Sant Pol de Mar και ο Σταμάτης Μισομικές, συμμετείχε
εκπροσωπώντας την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, στο πλαίσιο της υποψηφιότητάς της
ως Γαστρονομική Περιφέρεια της Ευρώπης το 2019.
Ο ταλαντούχος νεαρός σεφ, μέλος της Λέσχης Αρχιμαγείρων
Κυκλάδων Δωδεκανήσου, εξασφάλισε το
πρώτο βραβείο συμμετέχοντας με το πιάτο του "Σαλάς, η χαρά της
γέννησης", με τον διεθνούς φήμης και πολυβραβευμένο σεφ Joan Roca, να
ηγείται της κριτικής επιτροπής.
Εξ' αρχής δεν υπήρχε καμία αμφιβολία ότι ο Σταμάτης
Μισομικές θα αποσπάσει το πρώτο βραβείο, καθώς οι 6 της κριτικής επιτροπής του
έδωσαν την υψηλότερη βαθμολογία όλων. Οι δέκα φιναλίστ που συμμετείχαν στο
διαγωνισμό προέρχονταν από την Ελλάδα, την Ισπανία, την Ιταλία, τη Λιθουανία,
τη Δανία, την Ολλανδία, την Ιρλανδία, τη Ρουμανία, τη Φινλανδία και τη
Σλοβενία. Την δεύτερη θέση κατέκτησε η Ολλανδία και την τρίτη η Ιταλία.
Χαρακτηριστικό είναι ότι σε όλες τις Ισπανικές εφημερίδες
και τις ιστοσελίδες, φιγουράρει η νίκη του Έλληνα σεφ, η δημιουργία του οποίου
βασίστηκε σε 19 συστατικά από διάφορα νησιά του Νοτίου Αιγαίου. Σκοπός του
ήταν, με την ανάμειξη των συστατικών αυτών, να αναδείξει τις τοπικές
γαστρονομικές παραδόσεις της Aegean Cuisine.
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2016
Ζωγραφίζω το μέρος - τοποθετώ στην αριθμογραμμή
Ξαναδιδάσκοντας τα κλάσματα στην Στ' δημοτικού, αγαπητοί φίλοι, και συγκεκριμένα την ενότητα που αφορά τη σχέση τους με τους δεκαδικούς αριθμούς, ανακάλυψα ότι μερικοί μαθητές δυσκολεύτηκαν σε κάποιες ασκήσεις του βιβλίου.
Σκέφτηκα λοιπόν και έφτιαξα τις ακόλουθες σελίδες, τις οποίες και αναρτώ με την ελπίδα ότι θα σας φανούν χρήσιμες.
Στην πρώτη σελίδα μπορείτε να ζητήσετε τους δεκαδικούς αριθμούς που θα εντοπίσουν να τους γράψουν και ως κλάσματα ή μεικτούς ...
Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.
Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2016
Το 2ο βραβείο της UNICEF στο 60ο Δημοτικό Πάτρας!
Μια πολύ σημαντική διάκριση έλαβε το 60ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας,
που κέρδισε το 2ο Βραβείο UNICEF 2016 στην κατηγορία "Δημοτικά - Παραμύθια".
Πάνω από 18.000 παιδιά από περισσότερα από 700 σχολεία ευαισθητοποιήθηκαν
και συμμετείχαν στο κορυφαίο πρόγραμμα της UNICEF για την προώθηση των
δικαιωμάτων του παιδιού. Η περσινή Δ1 τάξη του 60ου Δημοτικού Σχολείου Πάτρας διακρίθηκε
στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Τα Παιδιά Γράφουν και Ζωγραφίζουν τα
Δικαιώματά τους: Παιδιά Πρόσφυγες, Παιδιά Μετανάστες, μα πάνω απ’ όλα Παιδιά"
καταλαμβάνοντας το δεύτερο βραβείο με το παραμύθι «Παιδιά χελιδόνια».
Με το παραμύθι τους αυτό και μέσα από την ιστορία ενός μικρού
κοριτσιού που μόνο παλεύει να σταθεί στα πόδια του μακριά από την πατρίδα του, οι
μαθητές ανέδειξαν το δράμα της προσφυγιάς. Ήθελαν με το όμορφο βιβλίο τους να
θυμίσουν σε μικρούς και μεγάλους, ότι όλες
οι παιδικές ψυχές έχουν δικαίωμα στην αγάπη, στην ειρήνη και στη μόρφωση και ότι
όλα τα παιδιά πρέπει να προστατεύονται και αξίζουν μια καλή και χαρούμενη ζωή.
Το 60ο Δημοτικό Πάτρας έλαβε το δεύτερο βραβείο
στην κατηγορία «Δημοτικά – Παραμύθια». Το πρόγραμμα συντόνισε η δασκάλα τους,
κ. Δήμητρα Μυλωνάκη.
Η απονομή των βραβείων έγινε στην Αθήνα, στις 21 Νοεμβρίου,
μια μέρα μετά την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού. Εκτός από τα σχολεία
και θέλοντας να τονίσει τα θετικά πρότυπα για τα παιδιά η UNICEF Ελλάδος βράβευσε
και εξέχουσες προσωπικότητες και φορείς
της χώρας μας που προωθούν τα δικαιώματα του παιδιού. Πιο συγκεκριμένα:
Το Βραβείο UNICEF 2016 «Λάμπρος Κανελλόπουλος» απενεμήθη στον
Μοχάμεντ Μοχάμεντ, 13 ετών, ο οποίος ζει με την οικογένειά του στο Κέντρο
Φιλοξενίας του Ελαιώνα, μιλά 6 γλώσσες και προσφέρει εθελοντικά τη βοήθειά του ως
διερμηνέας.
Το Βραβείο UNICEF 2016 απενεμήθη στον Λευτέρη Πετρούνια για
το ήθος και την προαγωγή του «Ευ Αγωνίζεσθα»ι και του Ολυμπιακού ιδεώδους
αποτελώντας ένα παράδειγμα προς μίμηση για τα παιδιά και τους νέους στην Ελλάδα
και τον κόσμο.
Ειδικό Βραβείο «Νίκος Αναλυτής» απενεμήθη στο 2θέσιο
Δημοτικό Σχολείο Ψαρής Φοράδας Ηρακλείου Κρήτης, Τάξη Δ΄. Υπ. Εκπ/κός: Πλατάκη
Μαρία
Βραβεύτηκαν επίσης τα σχολεία:
Αφίσες - Νηπιαγωγεία:
1ο Βραβείο - 15ο Νηπιαγωγείο Βέροιας (Κλασικό Τμήμα). Υπ. Εκπ/κός:
Βέλκου Ελευθερία
2ο Βραβείο - Ιδιωτικό Νηπιαγωγείο «Το αερόστατο» Πατρών. Υπ.
Εκπ/κοί: Ρεζίτης Σωτήρης, Καρακπίνη Ελευθερία, Σακελλαρίου Μαίρη.
3ο Βραβείο - Δημοτικός Παιδικός Σταθμός Λαγκαδά
Θεσσαλονίκης, 2ο Τμήμα Προνηπίων. Υπ. Εκπ/κοί: Καραμπιμπέρη Δήμητρα, Στρατοπούλου
Ευδοξία.
Αφίσες - Δημοτικά:
1ο Βραβείο - 3ο Δημοτικό Σχολείο Καρπενησίου, Τάξη Α2. Υπ. Εκπ/κός:
Τζιοβάρα Θεοδώρα
2ο Βραβείο - 4ο Δημοτικό Σχολείο Αμαλιάδας, Τάξη Β1. Υπ. Εκπ/κοί:
Κουρτέση Πετρούλα, Γιαννοπούλου Θεοδώρα
3ο Βραβείο - «Ζάννειο Εκπαιδευτήριο» Ηρακλείου Κρήτης, Τάξη
Β1. Υπ. Εκπ/κοί: Κανταρτζόγλου Φώτης, Μελισσουργάκη Μανταλένα
Παραμύθια
1ο Βραβείο - Εκπαιδευτήρια «Ροδίων Παιδεία» Ρόδου, Τάξη Δ1. Υπ.
Εκπ/κός: Σταχίκα Μάρθα
2ο Βραβείο - 60ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας, Τάξη Δ1. Υπ. Εκπ/κός:
Μυλωνάκη Δήμητρα
3ο Βραβείο - 11ο Δημοτικό Σχολείο Γλυφάδας, Τάξη Γ2. Υπ. Εκπ/κοί:
Χαλίλη Νίκη, Τροντή Διονυσία
Βιβλία - Εφημερίδες
1ο Βραβείο - 5ο Δημοτικό Σχολείο Πόλεως Ρόδου, Τάξη Ε1. Υπ. Εκπ/κός:
Παπαζαχαρίου Ειρήνη - Ανθή
2ο Βραβείο - 1ο Δημοτικό Σχολείο Πετρούπολης, Τάξη Ε1. Υπ. Εκπ/κός:
Γεωργιοπούλου Ελένη
3ο Βραβείο - 26ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, Τάξη Ε΄. Υπ.
Εκπ/κοί: Λιάκου Ιορδανία, Χαριτάκης Αντώνιος
Στην τελετή απονομής, που πραγματοποιήθηκε στη Στοά του
Βιβλίου και συντόνισε η δημοσιογράφος Φαίη Μαυραγάνη, συμμετείχαν μεταξύ άλλων:
η Αντιπρόεδρος της Βουλής Τασία Χριστοδουλοπούλου
εκπροσωπώντας τον Πρόεδρο Νίκο Βούτση,
ο Υφυπουργός Εξωτερικών Γιάννης Αμανατίδης,
ο Πρόεδρος της ΕΡΤ Διονύσης Τσακνής,
η κ. Σία Αναγνωστοπούλου εκπροσωπώντας τον ΣΥΡΙΖΑ,
η κ. Σοφία Βούλτεψη εκπροσωπώντας τη Νέα Δημοκρατία,
ο κ. Στέφανος Ξεκαλάκης εκπροσωπώντας το ΠΑΣΟΚ,
ο κ. Γιάννης Δελής εκπροσωπώντας το ΚΚΕ,
ο κ. Γιώργος Μαυρωτάς εκπροσωπώντας το ΠΟΤΑΜΙ,
η κ. Θεοδώρα Μελαλοοικονόμου εκπροσωπώντας την Ένωση Κεντρώων,
η Γενική Γραμματέας Ισότητας των Φύλων Φωτεινή Κούβελα,
ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Αθηναίων Νώντας
Λαμπρακάκης,
ο Πρόεδρος της Ελληνικής Γυμναστικής Ομοσπονδίας Θανάσης
Βασιλειάδης,
η Διευθύντρια Δημοσίων Σχέσεων STAR Λόλα Νταϊφά,
ο συγγραφέας Μάνος Κοντολέων,
αντιπροσωπεία του Ολυμπιακού και οι ποδοσφαιριστές Ομάρ
Ελαμπντελαουί και Ταρίκ Ελιουνούσι, και
τα παιδιά του σχολείου Muntin Nayon που στηρίζει τη UNICEF
και στέλνουν το δικό τους ξεχωριστό μήνυμα.
Η UNICEF στην εκδήλωση επισήμανε ότι παρά την τεράστια
πρόοδο που πραγματοποιήθηκε για τα παιδιά από την υιοθέτηση της Σύμβασης για τα
Δικαιώματα του Παιδιού το 1989, τα δικαιώματα εκατομμυρίων παιδιών παραβιάζονται
καθημερινά.
«Οι συγκρούσεις, οι κρίσεις και το βαρύ φορτίο της φτώχειας
εξακολουθούν να θέτουν τη ζωή και το μέλλον εκατομμυρίων παιδιών σε κίνδυνο.
Για το λόγο αυτό η προστασία των δικαιωμάτων του παιδιού είναι πιο επιτακτική
από ποτέ - και αποτελεί το κλειδί για την οικοδόμηση ισχυρότερων, πιο σταθερών
κοινωνιών», δήλωσε η Πρόεδρος της UNICEF Ελλάδος Σοφία Τζιτζίκου. «Πρέπει να
μπει ένα τέλος σε αυτές τις παραβιάσεις, επενδύοντας περισσότερο στην
προσέγγιση των πιο ευάλωτων παιδιών».
Τα βραβευμένα, μαζί με όλα τα έργα των παιδιών εκτίθενται
στη Στοά του Βιβλίου (Πεσμαζόγλου 5 & Σταδίου). Η έκθεση θα λειτουργήσει
από 21 Νοεμβρίου έως 6 Δεκεμβρίου.
Ώρες επισκέψεων: Δευτέρα 21 Νοεμβρίου: 17:00-21:00,
καθημερινά: 10:00-14:00 & 17:00-21:00, Σάββατο: 10:00-14:00, Κυριακή
κλειστά.
Επιτροπή Αξιολόγησης Βραβείων: Σοφία Τζιτζίκου, Πρόεδρος της UNICEF Ελλάδος, Παύλος Τσίμας, Δημοσιογράφος, Μάνος Κοντολέων, Συγγραφέας, Λόλα Νταϊφά, Διευθύντρια Δημοσίων Σχέσεων STAR, Γιάννης Μπεχράκης, Φωτοειδησεογράφος Reuters, Μερόπη Πρέκα, Ζωγράφος, Πόλυ Μηλιώρη, Συγγραφέας, Πόπη Μάλφα, Μέλος Ε.Σ. της UNICEF Ελλάδος, Ηλίας Λυμπέρης, Εκτελεστικός Διευθυντής της UNICEF Ελλάδος, Σοφία Λαπατά, Εκπρόσωπος του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Λίλιαν Λύκου, Μέλος Δ.Σ. Πανελλήνιου Συλλόγου Ιδιωτικών Παιδικών Σταθμών (Π.Α.Σ.Ι.Π.Σ.), Ράνια Μακρή, Προϊσταμένη Εκπαίδευσης και Συνηγορίας για τα Δικαιώματα του Παιδιού της UNICEF Ελλάδος.
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Σάββατο 19 Νοεμβρίου 2016
Σσσσς!!.. Σώπα!!!
Aνεβασμένο στο 60ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας, στη γιορτή της 17ης Νοεμβρίου, σκηνοθετημένο από την κ. Μ. Παντελέου.
Σώπα, μη μιλάς, είναι ντροπή κόψ” τη φωνή σου σώπασε
Κι επιτέλους αν ο λόγος είναι αργυρός η σιωπή είναι χρυσός.
Τα πρώτα λόγια που άκουσα από παιδί.
Έκλαιγα, γέλαγα, έπαιζα μου λέγανε: «σώπα».
Στο σχολείο μου κρύψαν την αλήθεια τη μισή,
μου λέγανε : «εσένα τι σε νοιάζει; Σώπα!»
Με φιλούσε το πρώτο κορίτσι που ερωτεύτηκα
και μου λεγε: «κοίτα μην πεις τίποτα, σσσσ….σώπα!»
Κόψε τη φωνή σου και μη μιλάς, σώπαινε.
Και αυτό βάσταξε μέχρι τα είκοσι μου χρόνια.
Ο λόγος του μεγάλου η σιωπή του μικρού.
Έβλεπα αίματα στο πεζοδρόμιο, «Τι σε νοιάζει εσένα;», μου
λέγανε,
«θα βρεις το μπελά σου, τσιμουδιά, σώπα».
Αργότερα φωνάζανε οι προϊστάμενοι
«Μη χώνεις τη μύτη σου παντού, κάνε πως δεν καταλαβαίνεις
και σώπα».
Παντρεύτηκα, έκανα παιδιά, η γυναίκα μου ήταν τίμια κι
εργατική
και ήξερε να σωπαίνει. Είχε μάνα συνετή , που της έλεγε
«Σώπα».
Σε χρόνια δίσεκτα οι γονείς, οι γείτονες με συμβουλεύανε :
«Μην ανακατεύεσαι, κάνε πως δεν είδες τίποτα. Σώπα».
Μπορεί να μην είχαμε με δ’αύτους γνωριμίες ζηλευτές,
με τους γείτονες, μας ένωνε , όμως, το Σώπα.
Σώπα ο ένας,σώπα ο άλλος, σώπα οι επάνω, σώπα οι κάτω,
σώπα όλη η πολυκατοικία και όλο το τετράγωνο.
Σώπα οι δρόμοι οι κάθετοι και οι δρόμοι οι παράλληλοι.
Κατάπιαμε τη γλώσσα μας.
Στόμα έχουμε και μιλιά δεν έχουμε.
Φτιάξαμε το σύλλογο του «Σώπα».
Και μαζευτήκαμε πολλοί, μία πολιτεία ολόκληρη,
μια δύναμη μεγάλη, αλλά μουγκή!
Πετύχαμε πολλά και φτάσαμε ψηλά,
μας δώσαν και παράσημα, κι όλα πολύ εύκολα, μόνο με το Σώπα.
Μεγάλη τέχνη αυτό το «Σώπα».
Μάθε το στα παιδιά σου, στη γυναίκα σου και στην πεθερά σου
κι αν νιώθεις την ανάγκη να μιλήσεις, ξερίζωσε τη γλώσσα σου
και κάν’την να σωπάσει. Κόψ’την σύρριζα. Πέτα την στα
σκυλιά.
Το μόνο άχρηστο όργανο από τη στιγμή που δεν το
μεταχειρίζεσαι σωστά.
Δεν θα έχεις έτσι εφιάλτες , τύψεις κι αμφιβολίες.
Δε θα ντρέπεσαι τα παιδιά σου και θα γλιτώσεις από το βραχνά
να μιλάς ,
χωρίς να μιλάς να λες «έχετε δίκιο, είμαι με εσάς»
Αχ! Πόσο θα θελα να μιλήσω ο κερατάς.
Και δεν θα μιλάς , θα γίνεις φαφλατάς , θα σαλιαρίζεις αντί
να μιλάς .
Κόψε τη γλώσσα σου, κόψ’την αμέσως. Δεν έχεις περιθώρια.
Γίνε μουγκός.
Αφού δε θα μιλήσεις , καλύτερα να το τολμήσεις.
Κόψε τη γλώσσα σου.
Για να είσαι τουλάχιστον σωστός.
Στα σχέδια και στα όνειρά μου
ανάμεσα σε λυγμούς και σε παροξυσμούς κρατώ τη γλώσσα μου,
γιατί νομίζω πως θα’ρθει η στιγμή που δεν θα αντέξω
και θα ξεσπάσω και δεν θα φοβηθώ και θα ελπίζω
και κάθε στιγμή το λαρύγγι μου θα γεμίζω με ένα φθόγγο ,
με έναν ψίθυρο , με ένα τραύλισμα , με μια κραυγή που θα μου
λέει:
ΜΙΛΑ!…
Αζίζ Νεσίν
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2016
Γιορτή 17ης Νοεμβρίου στο 60ο Δημοτικό Πάτρας
Γιορτή 17ης Νοεμβρίου στο 60ο Δημοτικό Πάτρας
Στις 17 Νοέμβρη στο 60ο Δημοτικό Πάτρας γιορτάσαμε την επέτειο του Πολυτεχνείου. Τη γιορτή ετοίμασαν και παρουσίασαν οι μαθητές της Ε΄ τάξης του σχολείου μας. Και ήταν όλοι υπέροχοι! Μπράβο!!
Στις 17 Νοέμβρη στο 60ο Δημοτικό Πάτρας γιορτάσαμε την επέτειο του Πολυτεχνείου. Τη γιορτή ετοίμασαν και παρουσίασαν οι μαθητές της Ε΄ τάξης του σχολείου μας. Και ήταν όλοι υπέροχοι! Μπράβο!!
Ο Αντώνης πήγε τη γιαγιά του στη Ρώμη!
Πολύ χαριτωμένο και τρυφερό!
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ Μ ΥΛΩΝΑΚΗ
Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2016
Κ. Γαβρόγλου: η επέτειος είναι μια δέσμευση
... Η επέτειος είναι μια δέσμευση απέναντι στο χρέος να διασφαλίσουν οι επόμενες γενιές ότι η θυσία των νέων που αγωνίστηκαν ενάντια στην καταπίεση της δικτατορίας και διεκδίκησαν παιδεία και δημοκρατία δεν πήγε χαμένη.
Από τότε μέχρι σήμερα έχουν αλλάξει πολλά. Η κληρονομιά του έχει αμφισβητηθεί και αντί για σύμβολο που εμπνέει ενότητα, το Πολυτεχνείο κινδυνεύει να μετατραπεί σε μνήμη που διχάζει. Είναι όμως σημαντικό να μπορέσετε εσείς, οι νέοι και οι νέες, να σταθείτε πάνω από τις δυσκολίες και τις πικρίες που πολλές φορές αλλοιώνουν τον τρόπο που οι μεγαλύτεροι αντιμετωπίζουν το παρελθόν τους. Κουβαλάμε, όλοι εμείς οι μεγαλύτεροι, τις δικές μας ματαιώσεις και προφανώς και τα λάθη μας. Εσείς όμως, που είστε η ελπίδα αυτού του τόπου, είναι σημαντικό να μπορέσετε να κρατήσετε το μήνυμα αυτής της επετείου – την απόφαση και τον αγώνα των παιδιών να αλλάξουν τον κόσμο. Και τον άλλαξαν.
απόσπασμα από το μήνυμα
του υπουργού Παιδείας κ. Κ. Γαβρόγλου
Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.
Σε μία εβδομάδα έφτιαξαν οι Ιάπωνες τη ζημιά στην Φουκουόκα
Θυμάστε, αγαπητοί φίλοι, μια γιγάντια τρύπα 30 μέτρων και βάθους 15 μέτρων που είχε ανοίξει έξω από έναν πολυσύχναστο σιδηροδρομικό σταθμό στο κέντρο της ιαπωνικής πόλης Φουκουόκα της Ιαπωνίας;
Κοιτάξτε τώρα το timelapse του έργου αποκατάστασης που διήρκεσε μόνο 7 ημέρες. Το ρεύμα επανήλθε, οι σωλήνες του πόσιμου νερού επισκευάστηκαν και η τρύπα γέμισε με 6.200.000 λίτρα άμμου και τσιμέντου.
Δίκαια οι Ιάπωνες πανηγυρίζουν και προβάλλουν το έργο τους. Ας μην κάνουμε τώρα συγκρίσεις...
Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.
Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2016
Έρχεται ο Ομπάμα, τσαντάλια τα νεύρα των δασκάλων
Σε ποια χώρα θα διαδήλωναν δάσκαλοι εναντίον της επίσκεψης
αμερικανού προέδρου; Ούτε καν στο Ιράν πλέον. Ενδεχομένως στο Αφγανιστάν, όπου
υπάρχουν Ταλιμπάν και σίγουρα στη Ράκα, στο Ισλαμικό κράτος. Και στην Ελλάδα
βεβαίως! Πουθενά αλλού.
Οι νηπιαγωγοί και δάσκαλοί μας, λοιπόν, θύμωσαν πολύ που
έρχεται στην Αθήνα ο Ομπάμα και λένε ότι είναι ανεπιθύμητος. Γιατί; Διότι οι
αμερικανοί έφεραν τη χούντα το 67! Μα τότε θα έπρεπε εξίσου, αν όχι ακόμα πιο
μαχητικά, να απαγορεύσουμε και την έλευση Ερτογάν, διότι οι τούρκοι μας είχαν
καταλάβει για 400 χρόνια. Επίσης ούτε ο Ρέντσι μπορεί να έρθει, διότι η χώρα
του μας επιτέθηκε το 40. Κατά την ίδια λογική η Μέρκελ δεν έπρεπε καν να το
σκεφτεί, διότι η χώρα της είναι υπεύθυνη για το θάνατο περίπου ενός
εκατομμυρίου ελλήνων στην κατοχή.
Οι δάσκαλοί μας όμως έχουν και άλλο κριτήριο: οι αμερικανοί,
λένε, είναι ιμπεριαλιστές και βομβαρδίζουν τη Συρία και το Ιράκ! Οπότε ο
πρόεδρός τους είναι ανεπιθύμητος. Μα στο ίδιο το Ιράκ είναι επιθυμητός, εμείς
τί ακριβώς ζητάμε τώρα; Τέλος πάντων, αν είναι έτσι, θα πρέπει να αποκλείσουμε
και τον Πούτιν που βομβαρδίζει καθημερινώς, αλλά και τον Ολάντ και την Μέϊ,
διότι και αυτοί ρίχνουν τις βόμβες τους και είναι και ιμπεριαλιστές αποπάνω.
Προφανώς έρχεται και η σειρά του κινέζου προέδρου, διότι καταπιέζει τη χώρα του
γενικώς, αλλά υποθέτω και του κορεάτη, διότι ρίχνει στα σκυλιά τον θείο του.
Ποιος μένει ελεύθερος για Ελλάδα; Αν συμβουλευτούμε αυτόν
τον κατάλογο, μόνον ο Μαδούρο μένει να μας έρθει ελεύθερα, μερικοί λατινοαμερικάνοι
δικτάτορες ακόμα, ο σεϊχης του Κατάρ που έχει προς το παρόν λευκό βιογραφικό
και οι δάσκαλοί μας τον εγκρίνουν, διάφοροι αφρικανοί ηγέτες, ο βασιλιάς της
Σαουδικής Αραβίας και οι πρόεδροι του Ιράν, της Συρίας και του Αφγανιστάν. Και
ο Άσαντ. Όλοι οι άλλοι απαγορεύονται, σύμφωνα με τις απαιτήσεις των ελλήνων
νηπιαγωγών. Υποθέτω και όλοι οι βορειοευρωπαίοι αποκλείονται, διότι είναι
νεοφιλελεύθεροι και μέλη του ΝΑΤΟ, που κι αυτό βομβαρδίζει λαούς όσο νάναι.
Μα νηπιαγωγοί είναι αυτοί ή οι υπασπιστές του Άρη; Πού
σπούδασαν και κυρίως τί ακριβώς σπούδασαν; Περίεργα πράγματα. Πρέπει να
υπενθυμίσουμε στους αρειμάνιους αυτούς δασκάλους μας, πως αντί να κυνηγάνε τον
Ομπάμα - που δεν τον νοιάζει κιόλας δηλαδή, εκεί στα Μέγαρα που θα τρώει
σφυρίδες - θα έπρεπε να ασχολούνται με τα εντελώς άθλια βιβλία που τους έχουν
δώσει για να κάνουν μάθημα, να ασχολούνται με την βελτίωση των γνώσεών τους και
να κάνουν όσο καλύτερα μπορούν τη δουλειά τους, μαθαίνοντας τα παιδιά μας
γράμματα. Και ας αφήσουν τον Ομπάμα ήσυχο, που έχει και τον πόνο του τώρα ο
άνθρωπος.
Από τη είδηση αυτή, πως δηλαδή οι δάσκαλοί μας θέλουν να
διώξουν τον Ομπάμα, γίνεται άμεσα αντιληπτή η παρακμή της κοινωνίας μας.
Προφανώς οι δάσκαλοί μας δεν σέβονται ούτε καν την εθνική μας ιστορία και ίσως
δεν γνωρίζουν πως ήταν ένας αμερικανός πρόεδρος ο πρώτος κυβερνήτης μεγάλης
χώρας στον πλανήτη που αναγνώρισε με δηλώσεις του, πρώτος αυτός, την ελληνική
επανάσταση. Το Δεκέμβριο του 1824, μέσα σε ένα κλίμα έντονου φιλελληνισμού στις
ΗΠΑ, ο πρόεδρος Μονρόε θα δηλώσει: « Η μνεία της Ελλάδος γεμίζει την ατμόσφαιρα
με τα υψηλότερα συναισθήματα και την καρδιά μας με ό,τι ευγενέστερο υπάρχει
στην φύση μας.
Ανώτερη επιδεξιότητα και λεπτότητα στις τέχνες, ηρωϊκή
ανδρεία στις μάχες, αλτρουϊστικός πατριωτισμός, ενθουσιώδης ζήλος και αφοσίωση
στην ιδέα της ελευθερίας του ατόμου, όλα αυτά έρχονται στο νου όταν θυμόμαστε
την αρχαία Ελλάδα. Ήταν φυσικό λοιπόν, η επανεμφάνιση κάτω από τον αρχικό του
χαρακτήρα, του λαού αυτού, που μάχεται τώρα για την ελευθερία του, να προκαλέση
το ζωηρό ενδιαφέρον και την συμπάθεια των ΗΠΑ από την μία άκρη στην άλλη.
Ελπίζουμε και ευχόμαστε θερμά να ανακτήση ο λαός αυτός την ανεξαρτησία του και
να πάρη ξανά την θέση του, ως ίσος μεταξύ των εθνών της γης ».
Οι δάσκαλοί μας και οι νηπιαγωγοί οφείλουν να δείχνουν
μεγαλύτερη σοβαρότητα και ας πούν ό,τι έχουν να πούν, επιτέλους, αφού φύγει από
την Αθήνα ο Μπαράκ Ομπάμα. Η Ελλάδα είναι μικρή σε μέγεθος χώρα, αλλά πολύ
μεγάλη μέσα στην ιστορία. Είναι φιλόξενη, ελεύθερη και δίκαιη. Δεν είναι χώρα
ανιστόρητη, χώρα φανατισμένων.
του Απόστολου Διαμαντή
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2016
Πρόταση στην UNESCO να αναγνωριστεί η ελληνική γλώσσα ως πολιτιστική κληρονομιά της ανθρωπότητας
Στην Ολομέλεια του σώματος, μετά από ενέργειες της
Ομοσπονδίας Ελληνικών Κοινοτήτων και Αδελφοτήτων και της Φιλελληνικής Εταιρείας
Ιταλίας και μετά από σχετική πρόταση, η ιταλική Γερουσία ζητάει από την
κυβέρνηση της χώρας να καταθέσει πρόταση στην UNESCO για να αναγνωριστούν τα
λατινικά και τα ελληνικά, ως άυλη «πολιτιστική κληρονομιά της ανθρωπότητας»,
στην Ευρώπη και πέρα από αυτήν γιατί λειτουργούν ως «ενοποιητικό στοιχείο του
δυτικού πολιτισμού».
Ακόμα, η πρόταση επισημαίνει την ανάγκη η κυβέρνηση να
λειτουργήσει ως εγγυητής για τη διάσωση των κλασικών σπουδών, στο πλαίσιο μιας
«παγκόσμιας και ανθρώπινης εκπαίδευσης των νέων γενεών».
Η Γερουσία ζητάει να δώσει η UNESCO στην Ιταλία το καθεστώς
του «συμβολικού θησαυροφυλακίου» και σταυροδρομιού του ελληνικού και λατινικού
πολιτισμού και των γλωσσών.
Η Ομοσπονδία Ελληνικών Κοινοτήτων και η Φιλελληνική Εταιρεία
διεκδικούν την αναγνώριση της κλασικής παιδείας ως άυλης κληρονομιάς της
ανθρωπότητας, αλλά και την καθιέρωση παγκόσμιας ημέρας ελληνικής γλώσσας και
πολιτισμού.
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2016
Ο Τραμπ είναι... ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΟΣ;;;!!!!
Ναι, καλά διαβάσατε: ο Ντόναλντ Τραμπ δεν ξέρει να διαβάζει
και φυσικά ούτε να γράφει. Και υπάρχουν και αρκετά πειστήρια γι’ αυτό!!!! Δείτε τα στο παρακάτω βίντεο...
Σύμφωνα λοιπόν με ένα οκτάλεπτο σκετσάκι της δημοφιλούς κωμικού και παρουσιάστριας, Σαμάνθα Μπι, που
μεταδόθηκε πριν μερικές ημέρες κι έκτοτε έχει κάνει τον διαδικτυακό γύρο των
ΗΠΑ, ο Τραμπ πολλάκις έχει βρεθεί στη δύσκολη θέση να πρέπει να διαβάσει κάτι
που του έχουν φέρει μπροστά του και πάντα απαντάει με υπεκφυγές του τύπου «δεν
έχω τα γυαλιά μου».
Όπως λόγου χάρη στην πρόσφατη κατάθεση του Τραμπ σε
δικαστήριο της Ατλάντα, για μια από τις (πολλές) μηνύσεις που έχουν κατατεθεί
εναντίον του για διάφορες αιτίες.
Όπως βλέπουμε και στην αρχή του παρακάτω βίντεο, όταν ο
Τραμπ βρέθηκε ενώπιον της δικαστού στις 16 Ιουνίου και του παρουσιάστηκε ο
φάκελος με τις καταθέσεις των υπολοίπων μαρτύρων, του ζητήθηκε «να διαβάσει
κάτι από την σελίδα 23D».
«Δεν έχω τα γυαλιά μου», είπε με το γνωστό του αλαζονικό,
μπλαζέ υφακι ο Τραμπ, ενώ ο δικηγόρος του δίπλα έκανε ένσταση, βγάζοντας τον
από τη δύσκολη θέση και λέγοντας στη δικαστή «δεν είναι δουλειά του [Τραμπ] να
διαβάσει, είναι χρέος του συνηγόρου».
Ακόμη και η ίδια του η υπογραφή, λέει η κωμικός, είναι ένα
μπακαλίστικο ορνιθοσκάλισμα που θα έκανε κάποιος που δεν μπορεί να κρατήσει το
στυλό του όρθιο.
Και φυσικά, το πιο τρανταχτό επιχείρημα όλων: το γεγονός πως
επαίρεται επειδή «δεν χρησιμοποιεί ποτέ ότοκιου» [τηλεϋποβολέα δηλαδή, για να
του υπενθυμίζει τι πρέπει να πει στις δημόσιες συγκεντρώσεις του], όπως κάνουν
οι αντίπαλοι του.
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2016
Ποιος φταίει για την εκλογή Τραμπ; Μα φυσικά οι δάσκαλοι!
Αυτό το οποίο προβληματίζει στην πρόσφατη εκλογή Trump, δεν
είναι η εκλογή του μόνο, αλλά ότι μια χώρα όπως οι ΗΠΑ δημιούργησαν 2
υποψηφιότητες κάτω του μετρίου, η μια εκ των οποίων προφανώς είναι χειρότερη
από την άλλη για διάφορους λόγους. Είναι φανερό, βάσει των στατιστικών, ότι οι
ψηφοφόροι και των 2 υποψηφίων ψήφισαν κρατώντας την αναπνοή τους. Δείτε τώρα γιατί για όλα αυτά φταίνε οι δάσκαλοι....
του Πάνου Μιχαλόπουλου, Partner στις UNITYFOUR CONSULTING και ARK ANALYTICS SOLUTIONS.
Σε όλες τις παραπάνω πολιτικές εξελίξεις υπάρχει ένας κοινός
παρανομαστής. Η απλή υπόσχεση σε αυτό που έχει ανάγκη να ακούσει ο πολίτης,
κερδίζει. Το επιθυμητό το οποίο θα πραγματοποιηθεί ως δια μαγείας ή επειδή το
«δεσμεύομαι προσωπικά», κερδίζει τον πολίτη. Αυτό είναι το πρόβλημα.
Το πρόβλημα δεν είναι ότι δε θέλεις να ψηφίσεις τη
«διαφθαρμένη» Clinton η οποία εκπροσωπεί το παλιό. Το πρόβλημα είναι ότι αυτά
που υπόσχεται ο Trump, η Le Pen, όπως το ότι «θα φέρω όλες τις
αυτοκινητοβιομηχανίες πίσω στο Detroit και θα λύσω το πρόβλημα της ανεργίας»,
«θα χτίσω τείχος στα σύνορα και θα σταματήσω τις μεταναστευτικές εισροές», τα
δεχόμαστε χειροκροτώντας τον Μεσσία και δε κάνουμε τον κόπο να το ψάξουμε αν
αυτές είναι λύσεις κι όχι γελοιότητες. Αν είναι λύσεις, τότε να αξιολογήσουμε αν
είναι εφικτές και με τι κόστος. Όχι μόνο οικονομικό προφανώς.
Το πρόβλημα είναι ότι η κοινωνία δεν αναζητά πρόσωπα ικανά,
αποτελεσματικά και οδηγείται, σχεδόν όλες τις χώρες του δυτικού κόσμου, σε
επιλογή ηγετών οι οποίοι είτε είναι μέρος ενός αποτυχημένου συστήματος
συμφερόντων ιδιωτικών ή κρατικών, είτε είναι ευαγγελιστές των wishful thinking
τις οποίες φέρνει μόνο ο Άγιος Βασίλης ή ο Βαρόνος Munchausen.
Αυτές είναι οι διαπιστώσεις του προβλήματος. Ποιος φταίει
όμως για αυτό το πρόβλημα;
Η προσωπικότητα με κριτικές ικανότητες, με πνεύμα αναζήτησης
της βέλτιστης λύσης μέσω προσπάθειας, με αγάπη για την ατομική και τη συλλογική
ευθύνη, κτίζεται στα χρόνια της βασικής εκπαίδευσης. Στο δημοτικό.
Στα χρόνια του δημοτικού μαθαίνουμε τον εαυτό μας και τον κόσμο.
Στα χρόνια του δημοτικού ο «Θεός» μας είναι η δασκάλα ή ο δάσκαλος. Όχι ο
γονέας μας. Η δασκάλα ή ο δάσκαλος μας, μας διαπερνάει με τη διδαχή του και σε
αυτόν τρέχουμε να πούμε κάτι το οποίο μας προβληματίζει για να μας ακούσει. Με
τον μπαμπά ή τη μαμά έχουμε μια σχέση άτυπου ανταγωνισμού ή σε πολλές
περιπτώσεις, δυστυχώς και φόβου.
Οι κοινωνίες διαμορφώνονται στα χρόνια του δημοτικού. Στο
Γυμνάσιο ή στο πανεπιστήμιο είναι πάρα πολύ αργά.
Φταίνε λοιπόν οι δάσκαλοι του δυτικού κόσμου γιατί τα
τελευταία 30 χρόνια οι κοινωνίες επικροτούν τους ανθρώπους που υπόσχονται τις
«επιθυμητές» μαγικές λύσεις, την μετριότητα, την αντιπαλότητα, το διχασμό και
την αποφυγή της εύλογης κρίσης των πραγμάτων γύρω μας αναγνωρίζοντας παράλληλα
την ατομική ευθύνη;
Ναι φταίνε!
Φταίνε γιατί με το βάρος της ευθύνης του επαγγέλματος τους,
κάποιοι το λένε λειτούργημα, δεν εναντιώθηκαν στα κακώς κείμενα των
εκπαιδευτικών συστημάτων τα οποία δημιουργούσαν οι κυβερνήσεις του δυτικού
κόσμου. Αυτοί πρώτοι από τους γονείς θα έπρεπε να αντισταθούν στα συστήματα τα
οποία δημιουργούν πολίτες χωρίς κριτική σκέψη και έχουν σκοπό μια μονόπλευρη
«γνώση», συγκυριακά απαραίτητη, για την είσοδο σε κάποιο πανεπιστήμιο ή στην
απόκτηση μιας τεχνικής κατάρτισης.
Φταίνε γιατί ανέχθηκαν το λειτούργημα τους να είναι παρίας
άλλων επαγγελμάτων ως επιλογή των άριστων μιας κοινωνίας. Είναι χαρακτηριστικό
ότι σε πολλές χώρες του δυτικού κόσμου η επιλογή του επαγγέλματος του δασκάλου
από τους νέους γίνεται τις περισσότερες φορές γιατί είναι εύκολο να μπεις στο
πανεπιστήμιο, είναι σίγουρος μισθός, έχει πολλές μέρες διακοπών. Δεν
αναδείχθηκε, μη συντεχνιακά, ποτέ όσο έπρεπε από τους ίδιους στα μάτια των
πολιτικών και της κοινωνίας η σπουδαιότητα του αποτελέσματος της δουλειάς τους,
όσο και ο βαθμός δυσκολίας υλοποίησης του.
Φταίνε γιατί μέσα στα παραπάνω δεν άκουσαν τα παιδιά ή όταν
τα άκουγαν, έκαναν ότι άκουγαν παιδιά κι όχι πολίτες μιας εξελισσόμενης
κοινωνίας. «Άσε αυτές τις ερωτήσεις τώρα, κοίτα να μάθεις το μάθημα σου να μου
το πεις απ’ έξω αύριο που θα σε σηκώσω».
Φταίνε γιατί έπρεπε στον καθημερινό αγώνα τους να είναι οι
πρωταγωνιστές κι όχι οι απαραίτητοι “παρκαδόροι” παιδιών. Αυτή τη διεκδίκηση
εκείνοι έπρεπε να την κάνουν σημαία. Δεν είναι μόνο ο μισθός η σημαία
καταξίωσης.
Φταίνε γιατί δε ζήτησαν από τους εαυτούς τους να
αυτο-οργανωθούν σε διεθνές επίπεδο, ώστε να βρίσκονται σε διαρκή εγρήγορση της
δικής τους εκπαίδευσης και εξειδίκευσης αλλά περιορίστηκαν σε τετριμμένα,
παρωχημένα σεμινάρια και ημερίδες σχεδιαζόμενες από το εκάστοτε υπουργείο.
Φταίνε γιατί δεν αναγνώρισαν, εκ του αποτελέσματος, ότι στην
κοινωνία φέρουν ατομική και συλλογική ευθύνη για τους ανθρώπους-πολίτες που
δημιουργούν.
Προφανώς, το φταίξιμο δεν αφορά όλες κι όλους. Προφανώς, το
κίνητρο για να γίνει κάποιος δάσκαλος ή δασκάλα δεν ήταν για όλους το
προαναφερόμενο.
Προφανώς το πρόβλημα και το φταίξιμο δε βρίσκεται μόνο στην
Ελλάδα.
Προφανώς, θα πρέπει να περιμένουμε θετικές αλλαγές στις
κοινωνίες μας μόνο από ένα «άλλο» δημοτικό, από έναν «άλλο» δάσκαλο.
Όχι από την παιδεία γενικά και αόριστα. Από το δημοτικό.
Μέχρι τότε, προσδεθείτε…
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2016
Μοντέλο ετών ογδόντα!!!
Ναι, είναι αλήθεια. Ο τύπος στη φωτογραφία είναι ένας παππούς
80 ετών ονόματι Γουάγκ Ντεσούμ και μόλις έκανε το ντεμπούτο του και στο μόντελινγκ.
Ο κ. Ντεσούμ είναι ένας δημιουργικός άνθρωπος και όταν ήταν
νεότερος εργάστηκε στο ραδιόφωνο, τον κινηματογράφο και το θέατρο. Στην ηλικία
που βρίσκεται σήμερα εργάζεται τρεις ώρες την ημέρα για να κρατά το μυαλό του
δραστήριο και δοκιμάζει συχνά νέα πράγματα.
Πρόσφατα πήρε μέρος σε επίδειξη μόδας σε μια προσπάθεια των
σχεδιαστών να επικεντρωθούν στη μόδα ηλικιωμένων ανθρώπων. Αναμφισβήτητα είναι
ο ωραίος παππούς της Κίνας! Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι «περισσότερο από τη φύση,
το μυαλό μας είναι εκείνο που καθορίζει την ηλικία μας». Αν κρίνουμε από την
εικόνα του, κάτι θα ξέρει!
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Εντυπωσιακή Επιμορφωτική Ημερίδα από όλους τους Σχολικούς Συμβούλους μαζί!
Μια συλλογική Επιμορφωτική Ημερίδα πραγματοποιήθηκε για
πρώτη φορά στον Νομό μας την Πέμπτη 10/11/2016, στο 60ο Δ.Σ. Πατρών με τη
συμμετοχή σχεδόν όλων των ειδικοτήτων και των Σχολικών Συμβούλων τους! Είχε
θέμα "Η Διδακτική στην Εκπαιδευτική Διαδικασία» και συμμετείχαν περίπου
εκατό εκπαιδευτικοί ΠΕ 70, 71, 05, 06, 07, 08, 16, 19 & 32 των σχολικών
μονάδων της 2ης Περιφέρειας.
Την Ημερίδα διοργάνωσε ο Σχολικός Σύμβουλος της 2ης
Περιφέρειας Αχαΐας, κ. Νικόλαος Μάνεσης και τα εργαστήρια των εκπαιδευτικών ασχολήθηκαν
με τα ακόλουθα θέματα:
- «Διδακτικά προβλήματα και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης», επιμορφωτής ο κ. Ν. Μάνεσης.
- «Ανάγνωση και Κατανόηση Κειμένων» , επιμορφωτής ο κ. Θ. Μπαρής
- «Η αξιολόγηση ως ανατροφοδοτικός μηχανισμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας», επιμορφωτής ο κ. Βαλμάς Θεοφάνης, Σχολικός Σύμβουλος 9ης Περιφέρειας.
- «Η αξιολόγηση ως ανατροφοδοτικός μηχανισμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας», επιμορφωτής ο κ. Αγγελόπουλος Ηρακλής.
- «Η Παραγωγή Γραπτού Λόγου στο διδακτικό αντικείμενο της Γλώσσας στο Δημοτικό Σχολείο», επιμορφωτής ο κ. Καραγιάννης Παναγιώτης
- «Διδακτική των Θρησκευτικών», επιμορφωτές Βλάχου Ελισσάβετ, Μεταπτυχιακή φοιτήτρια Πανεπιστημίου Πατρών και Μάνεσης Νικόλαος.
- «Η διαφοροποίηση στην εκπαιδευτική διαδικασία» και «Η Τέχνη στη Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση», επιμορφωτής ο κ. Ρισβάς Αθανάσιος, Σχολικός Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής, για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ 71, 07, 08, 32 όλων των σχολικών μονάδων της Περιφέρειας.
- «Οργάνωση της Ύλης βάσει του Ενιαίου Προγράμματος Σπουδών Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ)» και «Δυσλεξία και διαφοροποιημένη διδασκαλία της Γαλλικής Γλώσσας», επιμορφώτρια η κ. Χάντζου – Sangnier Ελένη, Σχολική Σύμβουλος Γαλλικής Γλώσσας για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ 05, όλων των σχολικών μονάδων της 2ης Περιφέρειας.
- «Οργάνωση της Ύλης βάσει του Ενιαίου Προγράμματος Σπουδών Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ)» και «Δυσλεξία και διαφοροποιημένη διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας», επιμορφωτής ο κ. Χούσος Βελισσάριος, Σχολικός Σύμβουλος Αγγλικής Γλώσσας για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ 06, όλων των σχολικών μονάδων της 2ης Περιφέρειας.
- «Διδάσκοντας Μουσική στην Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού» και «Προετοιμάζοντας τους μαθητές για την εισαγωγή στα Μουσικά Σχολεία», επιμορφώτρια η κ. Σακκά Κωστούλα, Σχολική Σύμβουλος Μουσικής για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ 16, όλων των σχολικών μονάδων της 2ης Περιφέρειας.
- «Πληροφορική και διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο» και «Πληροφορική και διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο», επιμορφωτής ο κ. Μπίρμπας Θεόδωρος, Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ 19, όλων των σχολικών μονάδων της 2ης Περιφέρειας.
Χιλιάδες τεράστιες χιονόμπαλες εμφανίστηκαν σε παραλία της Σιβηρίας
Μπορεί να φαίνονται σαν έργο τέχνης κάποιου ιδιότροπου
καλλιτέχνη, όμως αυτές οι χιονοσφαίρες είναι τελείως φυσικές και δημιουργήθηκαν
σε μια παραλία της Νίντα στη Σιβηρία!
Οι σφαίρες είναι χιλιάδες, απλώνονται σε μια απόσταση 12 χιλ. και εμφανίστηκαν
στην παραλία πριν από περίπου δύο εβδομάδες. Αν και η εμφάνισή τους είναι σπάνιο
φαινόμενο, δεν είναι και ανήκουστο, μιας και είχε παρουσιαστεί και στη λίμνη Μίτσιγκαν
το 2014.
Οι επιστήμονες λένε ότι η δημιουργία τους οφείλεται σε συνδυασμό
των χαμηλών θερμοκρασιών, του ανέμου και του νερού. Η παραλία καλύφτηκε από πάγο
και καθώς το νερό την χτυπούσε και υποχωρούσε, περνούσε γύρω από τον πάγο
δημιουργώντας αυτές τις τεράστιες χιονόμπαλες.
Φυσικά λόγω του μεγάλου μεγέθους τους δεν προσφέρονται για
παιχνίδι.
Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2016
«H λέξη που δεν λες» - Μια εξαιρετική ελληνική σειρά προβάλλεται ήδη στον ALPHA
«Η λέξη που δεν λες» σε σκηνοθεσία Θοδωρή Παπαδουλάκη (βλ. Το Νησί) έχει ως κεντρικό άξονα ένα πολύ «δύσκολο» θέμα, τον αυτισμό, που προβάλλει μέσα από τις ψυχολογικές, κοινωνικές αλλά και οικονομικές διαστάσεις του.
Το σενάριο βασίζεται στη ξένη σειρά «The Word of Keshet» (τη διασκευή έχει αναλάβει η Κατερίνα Γιαννάκου) και αφορά σε μια οικογένεια της Κρήτης που έρχεται αντιμέτωπη με τη διαφορετικότητα του μικρού της γιου. Αυτή η διαφορετικότητα αλλάζει τη ζωή της, επανακαθορίζει τις προτεραιότητες, επηρεάζει τις σχέσεις...
Το εντυπωσιακό είναι ότι η όλη ιστορία περιγράφει τη ζωή της οικογένειας και του μικρού Παυλή στην επαρχία, τα Χανιά, και μάλιστα στην Ελλάδα της κρίσης του 2016...
Το εντυπωσιακό είναι ότι η όλη ιστορία περιγράφει τη ζωή της οικογένειας και του μικρού Παυλή στην επαρχία, τα Χανιά, και μάλιστα στην Ελλάδα της κρίσης του 2016...
Το καστ υπέροχο, η ερμηνεία του μικρού Παυλή συγκλονιστική.
Γιαν. Παν.
Μέθοδοι και Τεχνικές διδασκαλίας. δραστηριότητες για το νηπιαγωγείο και τις μικρές τάξεις του δημοτικού σχολείου
Μία νέα έκδοση μπορείτε ελεύθερα να "κατεβάσετε¨, αγαπητοί συνάδελφοι.
Πρόκειται για το βιβλίο "Μέθοδοι και Τεχνικές Διδασκαλίας. Δραστηριότητες για το Νηπιαγωγείο και τις μικρές τάξεις του Δημοτικού Σχολείου" που εκδόθηκε με την επιμέλεια της Σχολικής Συμβούλου κας Βοϊνέσκου Ζαχαρούλας.
Είναι οι προσπάθειες πολλών νηπιαγωγών της Περιφέρειάς μας να εμπλουτίσουν τη διδασκαλία τους και να την κάνουν πιο ευχάριστη.
Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.