Κυριακή, 27 Μαρτίου 2016

Ο άνθρωπος που έσωσε τους Έλληνες πρόσφυγες της Σμύρνης

Η ιστορία του Asa K. Jennings αποδεικνύει ακράδαντα ότι οι ήρωες δεν είναι οι κυβερνήσεις, δεν είναι οι υπουργοί και οι στρατηγοί, δεν είναι οι μεγάλοι και οι δυνατοί, αλλά οι άνθρωποι σαν κι εμένα και σένα που έχουν τη δύναμη και τη θέληση μέσα τους να αλλάξουν τον κόσμο. Ποιος είναι ο Asa K. Jennings; Σύμφωνα με την αγγλική Βικιπαίδεια είναι εκείνος που βοήθησε να απομακρυνθούν οι 350.000 κατατρεγμένοι Έλληνες  πρόσφυγες από τις ακτές της Σμύρνης εκείνες τις τρομερές ημέρες της καταστροφής. Η Ελλάδα τον έχει τιμήσει με το σπουδαιότερο πολιτικό της μετάλλιο, τον Σταυρό του Τάγματος του Σωτήρος  και το υψηλότερο πολεμικό της μετάλλιο,  το μετάλλιο Στρατιωτικής Αξίας. Ωστόσο η ιστορία του είναι άγνωστη, σε κανένα σχολικό βιβλίο δεν αναφέρεται και μάλλον θα καταλάβετε γιατί, όταν τη διαβάσετε.

O Έιζα Τζένιγκς (Asa Jennings 1877-1933) γεννήθηκε στο Upstate της Νέας Υόρκης και για ένα διάστημα διετέλεσε μεθοδιστής πάστορας. Ήταν μέλος της YMCA (Χριστιανική Ένωση Νέων Ανθρώπων). Το 1904 σε ηλικία 28 ετών προσβλήθηκε από μια σπάνια ασθένεια της σπονδυλικής στήλης με αποτέλεσμα να αποκτήσει μία τεράστια καμπούρα και το ύψος του να περιοριστεί στα 1,60 μέτρα. Ξεκίνησε τη διεθνή καριέρα του ως εκπρόσωπος της YMCA στη Γαλλία, το 1918. Τον Αύγουστο του 1922 τοποθετήθηκε στη Σμύρνη, όπου ανέλαβε την τοπική YMCA, λόγω απουσίας του διευθυντή.

Μετά την κατάρρευση του ελληνικού στρατιωτικού μετώπου χιλιάδες έλληνες πρόσφυγες εισέρρευσαν στη Σμύρνη, αναζητώντας σωτηρία. Ο τουρκικός στρατός, μαζί με ατάκτους κατέλαβε την Σμύρνη αρχές Σεπτεμβρίου. Οι λεηλασίες και οι βιαιοπραγίες σε βάρος του χριστιανικού πληθυσμού αποκορυφώθηκαν με τον εμπρησμό της πόλης από τους Τούρκους. Περίπου 300.000 άνθρωποι στο έλεος των Τούρκων, υφίσταντο κάθε είδους εγκληματική ενέργεια. Οι Τούρκοι αποφάσισαν όλους αυτούς τους ανθρώπους να τους μεταφέρουν στο εσωτερικό της Ανατολίας, όπως έκαναν με την γενοκτονία των Αρμενίων, απόφαση, που θα τους οδηγούσε στην εξόντωσή τους.

Παρόλο, που όλοι οι ξένοι υπήκοοι εγκατέλειψαν την πόλη ο Asa Jennings παρέμεινε. Αργότερα είπε, ότι αισθάνθηκε το χέρι του Θεού στον ώμο του, ενώ έγραψε: «Μου φαινόταν, ότι τα τρομερά, αγωνιώδη, απελπισμένα ουρλιαχτά, που εκλιπαρούσαν για βοήθεια δεν θα έπαυαν να με κυνηγάνε σε όλη μου την ζωή». Βλέποντας τι γινόταν στην πόλη, πήρε το αυτοκίνητο της YMCA και επισκέφθηκε τον Μουσταφά Κεμάλ ο οποίος του έδωσε την άδεια μεταφοράς των ελλήνων με πλοία εκτός των ανδρών από 18 έως 45 ετών.

Με δικά του έξοδα, με ένα ιταλικό πλοίο, μετέφερε αρχικά 2.000 έλληνες στην Μυτιλήνη, όπου ναυλοχούσαν 20 πλοία, που μετέφεραν τον ελληνικό στρατό. Ζήτησε από τον στρατηγό Φράγκου να του διαθέσει τα πλοία για την μεταφορά των σφαγιαζόμενων ελλήνων. Ο στρατηγός ζήτησε εγγυήσεις, ότι οι Τούρκοι δεν θα καταλάβουν τα πλοία και ότι τα αμερικανικά πολεμικά πλοία θα τα προστατεύσουν.

Ο Asa Jennings επέστρεψε στην Σμύρνη πήρε από τον Μουσταφά Κεμάλ τις εγγυήσεις και από τον αμερικάνο κυβερνήτη Powells, ο οποίος του διέθεσε σκάφος και επέστρεψε στη Σμύρνη. Οι νέες διαπραγματεύσεις με τον στρατηγό Φράγκο δεν κατέληξαν και ο Asa Jennings απογοητευμένος τις πρώτες πρωινές ώρες βγήκε στο λιμάνι της Μυτιλήνης. Εκεί είδε να εισέρχεται το πολεμικό πλοίο «Κιλκίς», κυβερνήτης του οποίου ήταν ο Ι. Θεοφανίδης. Συζήτησε μαζί του το θέμα και ο Ι. Θεοφανίδης τον έφερε σε επαφή με την ελληνική κυβέρνηση με τον ασύρματο του πλοίου με κρυπτογραφημένα μηνύματα.

Έγραψαν μαζί ένα μήνυμα, που εστάλη κωδικοποιημένο στις Αρχές στην Αθήνα. Το μήνυμα έλεγε: «Εν ονόματι του ανθρωπισμού αποστείλατε άνευ καθυστερήσεως είκοσι σκάφη ευρισκόμενα εδώ και αδρανούντα δια να παραλάβουν λιμοκτονούντας Έλληνας πρόσφυγες εκ Σμύρνης. Έιζα Τζένιγκς. Αμερικανός πολίτης». Η απάντηση ήταν ποιος είναι αυτός. Ο Τζένιγκς απάντησε, ότι ήταν ο πρόεδρος της Αμερικανικής Επιτροπής Περίθαλψης στην Μυτιλήνη. Η πρώτη απάντηση ήταν, ότι ο πρωθυπουργός κοιμάται. Ο Τζένιγκς απαίτησε να τον ξυπνήσουν.

Στο επόμενο μήνυμα έλεγε ότι ο πρωθυπουργός είχε να συγκαλέσει Υπουργικό Συμβούλιο και ρωτούσαν ποια προστασία προσέφερε στα ελληνικά πλοία. Ο Τζένιγκς απάντησε ότι αμερικανικά πολεμικά θα τα προστάτευαν στην είσοδο και έξοδο από την Σμύρνη. Ο Τζένιγκς ρωτήθηκε εκ νέου αν «τα αμερικανικά αντιτορπιλικά θα προστατεύσουν τα πλοία εάν οι τούρκοι προσπαθήσουν να τα καταλάβουν». Αν

Δύο Έλληνες ανάμεσα στους κορυφαίους νέους ηγέτες του κόσμου

Ο Βύρων Βασιλειάδης και η Ελένη Αντωνιάδου, ανάμεσα στους 121 Young Global Leaders για το 2016 από το World Economic Forum.


Ο Βύρων Βασιλειάδης είναι πρόεδρος των εταιρειών Antipollution A.N.E. & GREEN A.E. και επιλέχθηκε ως ένας από τους 121 Young Global Leaders (YGL) για το 2016 από το World Economic Forum μαζί με την 28χρονη Ελληνίδα βιολόγο Ελένη Αντωνιάδου, η οποία διέπρεψε για πρώτη φορά το 2011 με την επιτυχή πρώτη μεταμόσχευση τεχνητού οργάνου στον κόσμο.

Το φόρουμ των Young Global Leaders αποτελεί ένα διεθνές δίκτυο από πολιτικούς, επιχειρηματίες, ακαδημαϊκούς, ερευνητές, καλλιτέχνες καθώς και μέλη ανθρωπιστικών οργανώσεων, οι οποίοι διαθέτουν την ικανότητα να επηρεάσουν σημαντικά τα παγκόσμια ζητήματα διαμορφώνοντας στο μέλλον την παγκόσμια πολιτική, οικονομική και κοινωνική ατζέντα.

Η επιλογή των μελών πραγματοποιείται κάθε χρόνο αναγνωρίζοντας τους πιο καινοτόμους επιχειρηματικά και κοινωνικά σκεπτόμενους νέους άνδρες και γυναίκες ηλικίας κάτω των 40 ετών με όραμα έναν καλύτερο κόσμο.


Οι εταιρείες Antipollution A.N.E. και GREEN A.E είναι μέλη του ομίλου εταιρειών Βασιλειάδη που δραστηριοποιούνται στους τομείς της Διαχείρισης Αποβλήτων, Ανακύκλωσης, Ενέργειας και Ναυτιλίας. Η Antipollution A.N.E. είναι σήμερα μια από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές εταιρείες με δραστηριότητες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Η GREEN A.E. αποτελεί μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες στην Ελλάδα. Οι δραστηριότητές της επικεντρώνονται στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας εντός Ελλάδας και στην εμπορία ηλεκτρικής ενέργειας στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Μια σκηνή με ιδιαίτερη χρήση...

Τι βλέπετε στη φωτογραφία; Όχι δεν είναι μια απλή σκηνή. Είναι ένα σχολείο - σκηνή στο Αφγανιστάν! 

Στο Αφγανιστάν οι σχολικές υποδομές μοιάζουν κάπως έτσι, αφού δεν υπάρχουν κτήρια για να στεγάσουν σχολεία. Παρ’ ότι η κυβέρνηση και ξένες Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις δίνουν κίνητρα για να πάνε τα παιδιά στο σχολείο, τα περισσότερα πιτσιρίκια της χώρας δεν λαμβάνουν ούτε στοιχειώδη μόρφωση, αφού -απλά- δεν έχουν την “πολυτέλεια” του σχολείου…

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ


Σάββατο, 26 Μαρτίου 2016

Η Playmobil πρόσφερε 80.000 ευρώ στο «Όραμα Ελπίδας»

Η PLAYMOBIL, μια από τις αγαπημένες μάρκες παιδικών παιχνιδιών, στο πλαίσιο του Κοινωνικού Προγράμματος της εταιρείας, PLAYMOBIL play & give, προσέφερε στο Σύλλογο «ΟΡΑΜΑ ΕΛΠΙΔΑΣ», το ποσό που συγκεντρώθηκε από τις πωλήσεις των συλλεκτικών φιγούρων, από το 2012 έως και το 2015.

Σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 17 Μαρτίου, στο αμφιθέατρο της Ογκολογικής Μονάδας Παίδων «Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη - ΕΛΠΙΔΑ», ο Γενικός Διευθυντής της PLAYMOBIL Hellas, Γιώργος Παγώνης, παρέδωσε στην Πρέσβη Καλής Θελήσεως της UNESCO και Πρόεδρο των Συλλόγων «ΕΛΠΙΔΑ» και «ΌΡΑΜΑ ΕΛΠΙΔΑΣ», κυρία Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη, επιταγή των 80.000 ευρώ, για την ενίσχυση της Τράπεζας Εθελοντών Δοτών Μυελού των Οστών, Όραμα Ελπίδας.


Ο κύριος Γιώργος Παγώνης, Γενικός Διευθυντής της PLAYMOBIL Hellas δήλωσε σχετικά: «Το 2012, αποφασίσαμε να κάνουμε κάτι για την ελληνική κοινωνία που με πολύ αγάπη όλα αυτά τα χρόνια μας έχει στηρίξει. Κάτι το διαφορετικό. Για να γίνει μοναδικό όμως, έπρεπε να βρούμε και έναν μοναδικό φορέα. Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να ευχαριστήσω την κυρία Βαρδινογιάννη, για όλα όσα έχει προσφέρει. Περπατήσαμε μαζί όλα αυτά τα χρόνια. Δημιουργήσαμε οκτώ διαφορετικές φιγούρες και κάθε χρόνο προσθέταμε και κάτι το διαφορετικό. Η προσπάθεια μας, βασική κατεύθυνση είχε το να εκπαιδεύσουμε τα παιδιά μας. Για το λόγο αυτό δημιουργήσαμε και το παραμύθι PLAYMOBIL play & give, το οποίο μοιράστηκε και στα σχολεία. Ο στόχος του ήταν να καταλάβουν τα παιδιά, πως το καλό και το άσχημο είναι πολύ κοντά. Ο τρόπος για να το διαχειριστείς, είναι να προσφέρεις».

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Ζβάρα βρε!

Ένα πολύ ωραίο βίντεο που έφτιαξαν οι μαθητές του Γενικού Λυκείου του Καρέα και παρουσίασαν στη γιορτή τους για την Επανάσταση του 1821. Απολαύστε το....


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Παρασκευή, 25 Μαρτίου 2016

Αγανακτισμένη μητέρα έκανε παρέλαση

Μια μητέρα δύο παιδιών, μια αγανακτισμένη Έλληνίδα, ξάφνιασε τους πάντες στην οδό Μανωλοπούλου στον Πύργο σήμερα το πρωί. Την ώρα που μικροί και μεγάλοι προσπαθούσαν να προστατευτούν από τη βροχή και το χαλάζι, εκείνη σε πείσμα όλων όσων συμβαίνουν σε αυτή τη χώρα και εξοργισμένη με την καθυστέρηση των επισήμων να παραβρεθούν στην εξέδρα τους, έκανε κάτι αυθόρμητο. Πήρε την τεσσεράμισι ετών κόρη της και μια ελληνική σημαία στα χέρια και ξεκίνησε να κάνει παρέλαση μέσα στην καταιγίδα.


Η Κατερίνα Τσιρώνη, κάτοικος Πύργου, δικαστική επιμελήτρια, μιλώντας στο ilialive.gr μίλησε για την αντίδρασή της αυτή.  «Έχει να κάνει με όλα όσα συμβαίνουν στη χώρα. Με τις δηλώσεις του υπουργού Παιδείας σε διάφορα θέματα, με την ασέβεια των επισήμων να μην κατεβαίνουν και να μην ξεκινά η παρέλαση, ενώ ξέρουν πως περιμένουν μικρά παιδιά και έχουν ξυπνήσει από πολύ πρωί. Είναι μεγάλη προσβολή. Για μένα, για όλους τους Έλληνες. Οι εθνικές επέτειοι είναι από τις λίγες αξίες που έχουμε. Το έθνος μας το χάνουμε... Δεν ήταν κάτι που μελέτησα,  αυθόρμητα πήρα το παιδί μου που του είχα υποσχεθεί ότι θα κάνει παρέλαση, και κάναμε παρέλαση μέσα στη βροχή» μας είπε.


«Δεν ξέρω τι θα γίνουμε στην Ελλάδα. Ζούμε σε μια χώρα που δεν κάνει τίποτα για να ζήσουμε» συμπλήρωσε με παράπονο...

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Μερικοί συλλογισμοί για το τέλειο Φιλανδικό Εκπαιδευτικό Σύστημα

Στον πίνακα που βλέπετε παρουσιάζεται ο μέσος όρος ετησίως των ανθρωποκτονιών που έχουν καταγραφεί ανά χώρα της Ε.Ε. τις περιόδους 2007-2009 και 2010-2012 σύμφωνα με την Eurostat. Εκείνο που με εντυπωσίασε στον πίνακα αυτό, ο οποίος πιο συγκεκριμένα δείχνει το ποσοστό ανθρωποκτονιών ανά 100 χιλιάδες κατοίκους, είναι οι 4 πρώτες χώρες και ιδιαιτέρως η τέταρτη. 


Και αναρωτιέμαι τώρα εγώ: Μια χώρα, που μας έχουν τρελάνει ότι έχει το καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα και τα καλύτερα σχολεία στο δυτικό κόσμο, πώς είναι δυνατόν να έχει πολίτες που δεν σέβονται την ανθρώπινη ζωή; Και γιατί η Φιλανδία δεν έχει τη χαμηλότερη εγκληματικότητα στην Ευρώπη, αφού οι μαθητές της μεγαλώνουν και αναπτύσσονται μέσα σε ένα "ζεστό, ασφαλές, υποστηρικτικό και γεμάτο σεβασμό σχολικό περιβάλλον"; Ή μήπως το σχολικό περιβάλλον δεν παίζει τελικά κανένα ρόλο στη διαμόρφωση του χαρακτήρα και της προσωπικότητας του αυριανού πολίτη; 

ΕΔΩ μπορείτε να μελετήσετε όλες τις στατιστικές εγκλημάτων στην Ε.Ε. που έχουν γίνει για την Eurostat με τελευταία δεδομένα του 2014.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Έρευνα της Κομισιόν για το Εθνοκεντρικό Εκπαιδευτικό μας Σύστημα

Την ώρα που η εκπαίδευση καλείται να διαδραματίσει ρόλο «κλειδί» στη διαδικασία ενσωμάτωσης των προσφύγων που θα παραμείνουν στην Ελλάδα, η χώρα μας δέχεται κριτική από την Ευρώπη ότι υιοθετεί ένα σύστημα Παιδείας εθνοκεντρικό, κατευθυνόμενο κατά βάση από μονοπολιτισμικές αντιλήψεις.


Σε έκθεση που δημοσίευσε πρόσφατα η Κομισιόν για τη διαφορετικότητα των εκπαιδευτικών στα σχολεία της Ευρώπης εκφράζεται ανησυχία για τις προκαταλήψεις, τα στερεότυπα και τις μεροληπτικές πρακτικές στην Ελλάδα προς ορισμένες ομάδες μαθητών, όπως οι Ρομά, ενώ γίνεται ιδιαίτερος λόγος για τις καθυστερήσεις που παρουσιάζονται στη διαδικασία ίδρυσης κατεύθυνσης ισλαμικών σπουδών στη Θεολογική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Ένα θέμα το οποίο προκαλεί σφοδρές αντιδράσεις από μερίδα ιεραρχών, πολιτικών και φοιτητών που εκφράζουν φόβους για «σχέδιο ισλαμικής εισβολής στη χώρα».

Ειδικότερα, στην έκθεσή της η Κομισιόν, αφού αναγνωρίζει ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει αναλάβει πρωτοβουλίες για την προσέλκυση εκπαιδευτικών με «μεταναστευτικό υπόβαθρο» λόγω της μακροχρόνιας παρουσίας της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη, εντούτοις επισημαίνει πως η διαφορετικότητα των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα δεν είναι υψηλή, προσθέτοντας πως εμπόδιο αποτελεί, μεταξύ άλλων, η μη αναγνώριση της τουρκικής, ως γλώσσας διδασκαλίας. «Στην τελευταία έκθεσή της (2015), η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατά του Ρατσισμού και της Μισαλλοδοξίας (ECRI) εξέφρασε ιδιαίτερη ανησυχία για την καθυστέρηση της έγκρισης δημιουργίας σχολής για τη διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας στη Θεσσαλονίκη. Αυτό, κρίνεται σημαντικό ώστε να μπορέσουν οι απόφοιτοι να αποκτήσουν αναγνωρισμένα διπλώματα, επιτρέποντάς τους έτσι να επιλέξουν το επάγγελμα του εκπαιδευτικού», τονίζεται στην έκθεση.

Οι αντιδράσεις για την ίδρυση κατεύθυνσης ισλαμικών σπουδών στη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ εκδηλώνονται εδώ και χρόνια, παρά το γεγονός ότι τόσο η πλειονότητα των μελών της Ιεραρχίας της Εκκλησίας όσο και το Οικουμενικό Πατριαρχείο είναι θετικοί. Η ιστορία ξεκίνησε το 2012 όταν το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να δώσει τη δυνατότητα σε μουσουλμάνους Έλληνες πολίτες, αλλά και σε κάθε Έλληνα πολίτη να σπουδάσουν το Ισλάμ αφού κατά την προκήρυξη θέσεων ιεροδασκάλων για τα δημόσια σχολεία της Θράκης διαπιστώθηκε ότι δεν υπήρχαν οι κατάλληλοι άνθρωποι για να διδάξουν. Σημειώνεται ότι στη Θράκη η ανάγκη αυτή καλύπτονταν από τη λειτουργία μουσουλμανικών ιεροσπουδαστηρίων τα οποία παρήγαγαν ιμάμηδες σε επίπεδο λυκείου. Όσοι ήθελαν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έβρισκαν διέξοδο στα αραβικά κράτη και στην Τουρκία.

Σε εκείνη τη συγκυρία, το τμήμα Θεολογίας του ΑΠΘ αποφάσισε να δεχθεί την ίδρυση εισαγωγικής κατεύθυνσης μουσουλμανικών σπουδών. Φέτος, μετά από πολλά χρόνια συζητήσεων και αντιπαραθέσεων, υπέρ της ίδρυσης ψήφισε η Σύγκλητος του ΑΠΘ και οι συναρμόδιοι υπουργοί έβαλαν τελικά την υπογραφή τους.

Μετανάστες το 10,6% των μαθητών

Οι μεγάλες μεταναστευτικές ροές τις τελευταίες δεκαετίες έχουν οδηγήσει σε μια σημαντική αύξηση του πληθυσμού αλλοδαπών στη χώρα μας. Για παράδειγμα, ο αριθμός των μεταναστών στο σύνολο του πληθυσμού αυξήθηκε απότομα από 1,62% το 1991 σε περίπου 7% το 2001 και περίπου 9% το 2011.

Στοιχεία έρευνας του Διεθνούς Προγράμματος PISA του ΟΟΣΑ, τα οποία επικαλείται η έκθεση της Κομισιόν, δείχνουν ότι στη χώρα μας, το 10,6% των 15χρονων μαθητών που φοιτούν στα ελληνικά σχολεία προέρχεται από οικογένειες μεταναστών, εκ των οποίων το 6,3% είναι πρώτης γενιάς μετανάστες και 4,3% είναι μετανάστες δεύτερης γενιάς.

Η μεγαλύτερη ομάδα μεταναστών μαθητών είναι Αλβανοί: από το σύνολο του 10,6% μεταναστών και παλιννοστούντων μαθητών, το 8,3% είναι μαθητές αλβανικής καταγωγής.


Το 1,1% των 15χρονων μαθητών ανήκουν σε γλωσσικές μειονότητες. Μειονοτικά σχολεία έχουν συσταθεί για την εκπαίδευση της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης, η μεγαλύτερη και μόνη αναγνωρισμένη μειονότητα στην Ελλάδα. Κατά το σχολικό έτος 2014 -2015, υπήρχαν 150 μειονοτικά σχολεία στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, συμπεριλαμβανομένων των δύο θρησκευτικών σχολείων που φιλοξενούν συνολικά 6.320 μαθητές. Σε αυτά τα σχολεία, ένας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών έχουν μουσουλμανικό υπόβαθρο. Για παράδειγμα, από τους 735 εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι 274 δάσκαλοι και 61 αναπληρωτές είναι απόφοιτοι της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (ΕΠΑΘ), προέρχονται δηλαδή από τη μουσουλμανική μειονότητα. Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, από τους 73 καθηγητές, οι 37 εργάζονται στο πρόγραμμα των Μειονοτήτων.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Μακεδονία εδώ, Μακεδονία εκεί...

Μπορεί οι δικοί μας να μην ξέρουν ακριβώς ποια είναι η Μακεδονία, όμως καθηγητής του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης Robin Lane Fox φαίνεται να γνωρίζει ακριβώς. Ο καθηγητής με την ευκαιρία της έκθεσης «Από τον Ηρακλή στον Μέγα Αλέξανδρο – Θησαυροί από τη Μακεδονία, ένα ελληνικό βασίλειο στα χρόνια της δημοκρατίας» που πραγματοποιήθηκε Απρίλιο – Αύγουστο του 2011, αναφέρει την ιστορική αλήθεια ενάντια στην αμάθεια και στην προπαγάνδα της ΠΓΔΜ. Απολαύστε τον μέρα που ΄ναι και Χρόνια Πολλά!


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Πέμπτη, 24 Μαρτίου 2016

Μια ξεχωριστή 25η Μαρτίου

Πανηγυρικά γιορτάστηκε η 25η Μαρτίου στη Σχολή Σαχέτι την Κυριακή που μας πέρασε καθώς η εθνική μας επέτειος συμπίπτει φέτος με την Μεγάλη Παρασκευή των Καθολικών. Κι αν αναρωτιέστε τι είναι η Σχολή Σαχέτι σας πληροφορούμε ότι είναι ένα ΕΛΛΗΝΙΚΟ ενιαίο σχολείο που συμπεριλαμβάνει βρεφονηπιακό σταθμό, νηπιαγωγείο, δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο και βρίσκεται στο Γιοχάνεσμπουργκ!


Την  τρέχουσα σχολική χρονιά φοιτούν στο Σαχέτι συνολικά 1300 μαθητές από τους οποίους σε ποσοστό 65% είναι μαθητές ελληνικής καταγωγής. Το Σαχέτι-Saheti είναι ακρώνυμο από τα αρχικά των αγγλικών λέξεων "South African Hellenic Educational and Technical Institute".

Πρόκειται για ένα μη κερδοσκοπικό εκπαιδευτικό ίδρυμα που δημιουργήθηκε το 1974 από την ελληνική παροικία με μπροστάρη τον Γιώργο Μπίζο, τον Έλληνα δικηγόρο του Νέλσον Μαντέλα. Ήδη από εκείνη την δεκαετία, που το Απαρτχάιντ βρισκόταν στο απόγειο του το Σαχέτι είχε ανοιχτό τις πόρτες του σε όλους τους μαθητές ανεξαρτήτως φυλής και χρώματος.

Το Σαχέτι θεωρείται ένα από τα καλύτερα ιδιωτικά ημερήσια σχολεία της χώρας και διακρίνεται για τις επιτυχίες που σημειώνουν κάθε χρόνο οι μαθητές της Τρίτης Λυκείου στις τελικές εξετάσεις για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Όπως εξηγεί στο news247 η διευθύντρια Ελληνικών Σπουδών, κα. Αντωνία Παπάζογλου «οι Έλληνες γονείς το επιλέγουν για ευνόητους λόγους. Οι μη Έλληνες γονείς το επιλέγουν γιατί πιστεύουν ότι τα παιδιά τους, εάν εκτεθούν στην Ελληνική παιδεία που προσφέρει το σχολείο, θα γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους και τις δυνατότητές τους και συγχρόνως θα ανοίξουν τους γνωστικούς τους ορίζοντες. Εξάλλου το έμβλημα του Σαχέτι είναι το Γνώθι Σαυτόν που αποτελεί και τον πυρήνα της εκπαίδευσης που προσφέρει στους μαθητές του».

Η εορταστική εκδήλωση για την 25η Μαρτίου άρχισε με το πρόγραμμα που παρουσίασαν οι μαθητές του σχολείου, συνεχίστηκε με την γιορτή που διοργάνωσε η Ομοσπονδία Ελληνικών Κοινοτήτων Νοτίου Αφρικής και ολοκληρώθηκε με την καθιερωμένη παρέλαση στην οποία κάθε χρόνο συμμετέχουν αδελφότητες, σωματεία, σύλλογοι, μαθητές Ελληνικών κοινοτήτων, μαθητές του πλάνου στήριξης του Σαχέτι και μαθητές του Σαχέτι.

Στον σχολικό εορτασμό συμμετείχαν οι χορευτικές ομάδες του δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου αποτελούμενες από 130 μαθήτριες και μαθητές. Επίσης, οι χορωδίες του δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου αποτελούμενες από 120 μαθήτριες και μαθητές.

 Τους μαθητές προετοίμασαν οι δάσκαλοί τους, οι οποίοι εργάστηκαν εντατικά για 1 εβδομάδα. Στην γιορτή αυτή όπως και σε όλες τις σχολικές γιορτές Ελληνικού χαρακτήρα, συμμετέχουν όλοι οι μαθητές εκ περιτροπής ανεξάρτητα από την καταγωγή τους.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Κυριακή, 20 Μαρτίου 2016

Αρκουδάκι καλαθάκι για σοκολατάκι

Εύκολο, χαριτωμένο, γρήγορο. 




Πιτσιρικάς άργησε στο σχολείο του και είχε την πιο καλή δικαιολογία

Ένας νεαρός φαν του Bruce Springsteen μπορεί να μην είχε την καλύτερη δικαιολογία που άργησε το πρωί στο σχολείο του (είχε πάει με τον πατέρα του σε μία συναυλία του ειδώλου του το προηγούμενο βράδυ) αλλά σίγουρα η δασκάλα του έχασε κάθε διάθεση να τον κατσαδιάσει όταν διάβασε το πιο... rock 'n' roll σημείωμα που της είχε δώσει ποτέ μαθητής στην πολυετή καριέρα της!



Ο δημοφιλής Αμερικάνος τραγουδιστής βρισκόταν στη σκηνή της μεγάλης συναυλίας του στο Λος Άντζελες, όταν ξαφνικά τράβηξε την προσοχή τους στο κοινό το πόστερ που κρατούσε ο εννιάχρονος, ο οποίος είχε πάει να τον δει μαζί με τον πατέρα του. «Bruce, θα αργήσω στο σχολείο αύριο. Υπόγραψε σε παρακαλώ το σημείωμα στη δασκάλα μου», έγραφε η αφίσα. Πάντα φιλικός με τους φαν του, ο διάσημος ρόκερ έσπευσε μετά το τέλος της συναυλίας να κάνει ακριβώς αυτό που του ζήτησε ο μικρός.

«Αγαπητή κα Jackson, ο Xabi έμεινε χτες μέχρι αργά στη συναυλία μου ροκάροντας. Σας παρακαλώ συγχωρήστε τον αν αργήσει», έγραψε ο Springsteen σε ένα κομμάτι χαρτί, δίνοντάς τον στον μικρό θαυμαστή, που σίγουρα θα θυμάται αυτή τη βραδιά μέχρι τα... βαθιά του γεράματα.


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο, 19 Μαρτίου 2016

Κύριε Νιλ, μάλλον δεν εκπαιδευτήκατε σωστά!

Αυτό απάντησε η δεκάχρονη Charlotte στον παρουσιαστή Andrew Neil της πολιτικής εκπομπής Daily Politics. 

Το θέμα της τηλεοπτικής συζήτησής τους ήταν το κατά πόσο η κυβέρνηση θα πρέπει να επιβάλλει την υγιεινή διατροφή στα σχολεία απαγορεύοντας τελείως τα ανθυγιεινά τρόφιμα. Ο γνωστός δημοσιογράφος λοιπόν ρώτησε την πιτσιρίκα αν ξέρει το ‘nanny state’. Αυτή όχι μόνο το ήξερε αλλά, καθώς ήταν πολύ καλά προετοιμασμένη του θύμισε την περίπτωση που η κυβέρνηση επέβαλε τις ζώνες ασφαλείας στα αυτοκίνητα παρά τη θέληση των οδηγών σώζοντας εκατοντάδες ζωές κάθε έτος. «300 ζωές ετησίως σώζονται, επειδή η κυβέρνηση έκανε κάτι.», του είπε. Ο δημοσιογράφος τότε της είπε ότι αν ήταν στην ηλικία της και του επέβαλαν να κάνει κάτι, μάλλον θα έκανε το αντίθετο για να πάρει την αποστομωτική απάντηση "Μάλλον δεν εκπαιδευτήκατε σωστά!"
Απολαύστε το διάλογο στο παρακάτω βίντεο...

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

19ο δημοτικό σχολείο Πατρών: Πατρέων Έγερσις - πρόσκληση



Μέσα στα σχολικά βιβλία της Ιστορίας αλλά και στις γνώσεις των Πατρινών, τα γεγονότα της Επαναστάσεως του 1821 που έλαβαν χώρα στην πόλη μας παραμένουν άγνωστα ή συγκεχυμένα. Η τοπική ιστορία φιλοξενεί ωστόσο σελίδες μεγαλείου, ηρωισμού αλλά και προδοσίας, εμφύλιας διαμάχης, ανταγωνισμών, ξένων και Ελλήνων που καταδίκασαν την Πάτρα, αν και πρωτοπόρο στην εξέγερση να παραμείνει ουσιαστικά σκλαβωμένη μέχρι το 1828 και να ελευθερωθεί τελικά από το γαλλικό εκστρατευτικό σώμα.

Υπό την έννοια αυτή η ιστορία των Παλαιών Πατρών κατά την εθνεγερσία απεικονίζει εν σμικρώ την ιστορία όλης της Ελλάδας. Για αυτό και η ενασχόληση των μαθητών μας της Στ΄ τάξεως του σχολείου μας με αυτή δεν είχε μόνο αυστηρά γνωστικό αλλά και έντονα παιδευτικό χαρακτήρα.

Το αποτέλεσμα της ενασχόλησης παρουσιάζουμε στο κοινό της πόλεως μέσα από μια πρωτότυπη, ειδικά γραμμένη για την περίσταση, θεατρική παράσταση με τον τίτλο «Πατρέων έγερσις». Για να βρούμε την ευκαιρία να μάθουμε, να εντρυφήσουμε, να προβληματιστούμε.

Η παράσταση θα ανεβεί την Δευτέρα 28 Μαρτίου 2016 στις 6 το απόγευμα στην αίθουσα εκδηλώσεων της Χριστιανικής Εστίας Πατρών, Μιαούλη 58 πάνω από την Διακίδειο Σχολή λαού με ελεύθερη είσοδο για όλους.
Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Παρασκευή, 18 Μαρτίου 2016

Πώς η τρομοκρατία νομιμοποίησε το κάπνισμα στα σχολεία της Γαλλίας

Το κάπνισμα απαγορεύεται για τους νέους κάτω των 18 ετών στη Γαλλία. Το ίδιο ισχύει και για το κάπνισμα εντός του σχολικού συγκροτήματος. Αυτό όμως ίσχυε πρακτικά έως πρόσφατα. Όμως τα νέα μέτρα για την πρόληψη της τρομοκρατίας έφεραν τα πάνω κάτω, σε σημείο μάλιστα τα σταχτοδοχεία να δίνονται στους μαθητές από τις διευθύνσεις των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων!



Σύμφωνα με τον Guardian, αν ήθελες να βρεις που βρίσκεται ένα σχολικό συγκρότημα, θα έπρεπε να ακολουθήσεις το σύννεφο καπνού που υψωνόταν από την κεντρική είσοδο του σχολείου, καθώς εκεί δεκάδες μαθητές συγκεντρώνονταν για ένα τσιγάρο στα γρήγορα.

Μετά τα χτυπήματα όμως του περασμένου Νοεμβρίου στο Μπατακλάν, οι γαλλικές υπηρεσίες ασφαλείας άρχισαν να συνειδητοποιούν ότι οι είσοδοι των σχολείων γεμάτες από μαθητές που καπνίζουν είναι ένας πολύ εύκολος στόχος για τρομοκρατικά χτυπήματα με δεκάδες νεκρούς μαθητές. Οι φόβοι της αστυνομίας έγιναν τρόμος πριν έναν μήνα μετά από μια σειρά από τηλεφωνήματα φαρσέρ που έκαναν λόγο για βομβιστικές επιθέσεις σε σχολεία.


Ετσι, καθ' υπέρβαση των νόμων, ένας μεγάλος αριθμός σχολικών διευθυντών και μάλιστα με την ενθάρρυνση του υπουργείου Παιδείας, επιτρέπουν το κάπνισμα στα προαύλια, σε ειδικά «υπαίθρια καπνιστήρια» τα οποία μάλιστα είναι εξοπλισμένα με σταχτοδοχεία.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Πέμπτη, 17 Μαρτίου 2016

Σε δασκάλα που διδάσκει σε προσφυγικό καταυλισμό το Νομπέλ των Δασκάλων

Η Παλαιστίνια Χανάν Αλ Χρουμπ ανακηρύχθηκε η καλύτερη δασκάλα στον κόσμο, ανάμεσα σε 8.000 υποψήφιους, από την κριτική επιτροπή του ιδρύματος Varkey Foundation, στην οποία συμμετείχαν μεταξύ άλλων ο ιδρυτής της Microsoft Μπιλ Γκέιτς και ο ηθοποιός Κέβιν Σπέισι.


Αυτή είναι η δεύτερη χρονιά που απονέμεται το βραβείο «Global Teacher Prize», γνωστό και ως Νομπέλ των Δασκάλων. Η 43χρονη Αλ Χρουμπ, μητέρα πέντε παιδιών, διδάσκει στον προσφυγικό καταυλισμό της Βηθλεέμ. Πριν από μερικά χρόνια εμπνεύστηκε μια μέθοδο διδασκαλίας, η οποία βασίζεται στο παιχνίδι. Αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίο συμπεριελήφθη στην ομάδα των πενήντα καλύτερων δασκάλων (εκεί ήταν και η Ελληνίδα Αγγελική Παπά, ιδρύτρια των εκπαιδευτηρίων I Love Dyslexia), και στη συνέχεια στην ομάδα των δέκα φιναλίστ.


Για την καλύτερη δασκάλα του κόσμου, όλα ξεκίνησαν από μια τραγωδία: τα παιδιά της είδαν τον πατέρα τους να πυροβολείται μπροστά στα μάτια τους στον καταυλισμό προσφύγων της Βηθλεέμ όπου ζούσαν από ισραηλινούς. Από το σοκ τούς ήταν αδύνατον να διαβάσουν. Εκείνη αποφάσισε τότε να εγκαταλείψει τις σπουδές της στην αγγλική φιλολογία και να γίνει η δασκάλα τους. Πώς; Μετατρέποντας τη μετάδοση της γνώσης σε παιχνίδι. Η μέθοδος διδασκαλίας τής Χανάν ήταν ένας τρόπος για να ξεπεράσουν το σοκ της βίας τα παιδιά της. Και σύντομα έγινε μέθοδος διδασκαλίας και για τα άλλα παιδιά του καταυλισμού.΄

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Εκεί όπου η ελληνική γραφειοκρατία... ΒΡΑΒΕΥΤΗΚΕ!!!!

Απίστευτο και όμως πραγματικό! Η ελληνική γραφειοκρατία κατέκτησε το Ντουμπάι... Σφραγίδες και υπογραφές, χαρτιά προς έγκριση, πρωτόκολλο και ξανά έγγραφα από τα οποία πάντα λείπει μία ακόμα σφραγίδα...


Το χαρτοβασίλειο του ελληνικού Δημοσίου κέρδισε το πρώτο βραβείο σε έναν διεθνή θεατρικό διαγωνισμό και καταχειροκροτήθηκε από το κοινό και την κριτική επιτροπή στο μακρινό εμιράτο της αραβικής χερσονήσου.

Μια θεατρική παράσταση την οποία έγραψαν, σκηνοθέτησαν και ερμήνευσαν Ελληνες οι οποίοι μετανάστευσαν στο Ντουμπάι κατέκτησε την πρώτη θέση στο διεθνές φεστιβάλ μικρών θεατρικών έργων με κεντρικό άξονα τα πάθη των πολιτών από τη γραφειοκρατία.

Από ογδόντα θεατρικά έργα που πήραν μέρος στο Φεστιβάλ Short+Sweet Festival 2016 στον τελικό κατάφεραν να φτάσουν έντεκα και το κοινό επέλεξε ως πρώτη την ελληνική ομάδα Thespis Greek Theatre με το έργο GREEK CIVIL (OUT OF) SERVICE / ΤΜΗΜΑ (ΜΗ) ''ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ'' ΠΟΛΙΤΩΝ.

Οσο για το καστ των «ηθοποιών», σε αυτούς συγκαταλέγονται οικονομολόγοι, ξενοδόχοι, μάνατζερ και ιατροί οι οποίοι στα χρόνια της κρίσης αναζήτησαν την τύχη τους στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και παράλληλα με την εργασία τους δημιούργησαν την ελληνική θεατρική ομάδα.


«Το Short+Sweet είναι το μεγαλύτερο φεστιβάλ μικρών θεατρικών έργων στον κόσμο, περιλαμβάνει πάνω από 15 χώρες ενώ όλα τα έργα είναι αυστηρά 10 λεπτών» λέει η κ. Κωνστάντια Κράτσα, μάρκετινγκ μάνατζερ σε μεγάλη εταιρεία αρωμάτων η οποία έγραψε το σενάριο και σκηνοθέτησε την παράσταση.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τετάρτη, 16 Μαρτίου 2016

Βραβείο «Επιστήμης 2016» στην Ελληνίδα βιολόγο της NASA Ελένη Αντωνιάδου

Με τo Βραβείο «Επιστήμης & Έρευνας 2016» θα βραβευτεί από τα Διεθνή Βραβεία G. Sciacca η Ελληνίδα βιολόγος Ελένη Αντωνιάδου. Η νεαρή επιστήμονας το 2011 έκανε πραγματικότητα την πρώτη επιτυχή μεταμόσχευση τεχνητού οργάνου στον κόσμο, δημιουργώντας μια τεχνητή τραχεία για 36χρονη -στο τελικό στάδιο- καρκινοπαθή!!!!!!!!!!!!!! Εύγε, Ελένη!!!!!!
Η Ελένη Αντωνιάδου, 27 ετών, γεννημένη το 1987 στη Θεσσαλονίκη με καταγωγή από την Οξυά Ιωαννίνων και το Λιπαρό Πέλλας, είναι μια εξαιρετική επιστήμονας, ερευνήτρια βιολόγος και συν-ιδρύτρια της start up «Μεταμόσχευση χωρίς Δωρητές (Transplants Without Donors), με στόχο τη μεταμόσχευση με τεχνητά όργανα από βιοϋλικά και βιοκύτταρα.

Η NASA την επέλεξε το 2012 μεταξύ 1.200 φοιτητών για να φοιτήσει στη NASA Academy.

Σήμερα, εργάζεται στον «Τομέα Βιοεπιστημών, Νανοτεχνολογίας και Εξερεύνησης του πλανήτη Άρη» στη Σίλικον Βάλεϊ στον τομέα της νανοτεχνολογίας και της συνθετικής βιολογίας, όπως επίσης και στο τμήμα εκπαίδευσης αστροναυτών για βιοϊατρικά πειράματα. Το επίκεντρο του ενδιαφέροντός της, όμως, είναι ο άνθρωπος και μέλημά της, η επούλωση του ανθρώπινου πόνου. Η νεαρή ερευνήτρια τιμήθηκε για το ερευνητικό της έργο σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο, στο πλαίσιο της διοργάνωσης «2013 FDM Everywoman in Technology Awards».


Το πιο σημαντικό κομμάτι της ζωής της, όμως, παραδέχεται ότι είναι ο εθελοντισμός. Η ζωή της άλλαξε ριζικά στο πρώτο εθελοντικό ταξίδι που έκανε, ως επικεφαλής της ιατρικής αποστολής σε συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ανακούφισης του Πόνου των Παιδιών, στη Λατινική Αμερική.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Γνωρίστε το πτηνοτροφείο που έγινε σχολείο

Πριν από περισσότερο από ένα χρόνο, οι κάτοικοι της πόλη al-Tamanah στη Συρία μετέτρεψαν σε σχολείο ένα πτηνοτροφείο, στο οποίο τώρα φοιτούν περίπου 350 μαθητές!

 Τα παιδιά της περιοχής είχαν διακόψει τις σπουδές τους εδώ και αρκετό καιρό λόγω των συνεχών βομβαρδισμών της περιοχής και του ότι τα περισσότερα σχολεία έχουν καταστραφεί. Το πτηνοτροφείο τελικά διαμορφώθηκε από τους κατοίκους και επειδή οι αίθουσες διδασκαλίας δεν επαρκούν οι μαθητές διδάσκονται σε βάρδιες. Το σχολείο τους το ονόμασαν «Σχολείο της ελευθερίας».









Φωτό: Khalil Ashawi/Reuters
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο, 12 Μαρτίου 2016

Διδακτικό σενάριο: "Πρόσφυγες: χαράζοντας δρόμους"

Οι μαθητές της Δ1 τάξης του 60 Δημοτικού Σχολείου Πάτρας δούλεψαν σενάριο διδασκαλίας με τίτλο «Πρόσφυγες: Χαράζοντας δρόμους»* και με στόχους


  • Να κατανοήσουν τους λόγους μετακίνησης των προσφύγων και των μεταναστών, τη διαφορά που υπάρχει μεταξύ τους, την πίεση που δέχεται ένας πρόσφυγας κατά τη φυγή του και να αποκτήσουν ενσυναίσθηση
  • Να μάθουν να αναγνωρίζουν εμπειρικά τις παράλληλες και τεμνόμενες ευθείες και να χρησιμοποιούν τη σχετική ορολογία
  • Να εξασκηθούν στη χάραξη παράλληλων και τεμνόμενων ευθειών με τη βοήθεια γεωμετρικών οργάνων
  • Να έρθουν σε επαφή με τον δημοσιογραφικό λόγο και να επικεντρωθούν στα δομικά του στοιχεία
  • Να παράγουν δημοσιογραφικό λόγο
  • Να εντοπίσουν στο χάρτη τις περιοχές της χώρας μας που δέχονται πρόσφυγες, να θυμηθούν τα γεωγραφικά διαμερίσματα και να ονομάσουν εκείνα στα οποία ανήκουν οι περιοχές υποδοχής των προσφύγων
  • Να εξασκηθούν στην ηλεκτρονική αναζήτηση εικόνων και την εύρεση πληροφοριών στο διαδίκτυο
  • Να παρατηρήσουν έργα τέχνης που σχετίζονται με τον πόλεμο και τις τραγικές του συνέπειες
  • Να παράγουν έργα τέχνης
Το σενάριο εμπλέκει όλα τα μαθήματα και διαρκεί μία με δύο ημέρες.

Μετά το τέλος του σεναρίου οι μαθητές συμφώνησαν να πραγματοποιήσουμε έρανο για τους ανθρώπους αυτούς που χρειάζονται τη βοήθειά μας.

* Το project που δούλεψαν οι μαθητές είναι βασισμένο στο διδακτικό σενάριο για τη Δ΄ δημοτικού "Πρόσφυγες: χαράζοντας δρόμους" των  Α. Λαμπροπούλου,  Κ. Αγγελοπούλου, Ν. Μάνεση.

Δήμητρα Μυλωνάκη

Κατασκευή ψαλίδας - μικρού χαρταετού

Εύκολη, γρήγορη, διασκεδαστική, αρέσει πάρα πολύ στα πιτσιρίκια. Ωραία κατασκευή για την Καθαρή Δευτέρα και μπορούν να την πετάξουν και σε μικρότερους χώρους.


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Παρασκευή, 11 Μαρτίου 2016

Η φωτογραφία της Μαρίας Κωσσυφίδου που διακρίθηκε στον διαγωνισμό της Sony

Θαυμάστε, αγαπητοί φίλοι, την φωτογραφία που διακρίθηκε στον διεθνή διαγωνισμό Sony World Photography Awards 2016 και ανήκει στη συνάδελφο Μαρία Κωσσυφίδου που υπηρετεί στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Παραλίας.

Έχει τίτλο "Το τελευταίο τραγούδι" και αποτυπώνει στιγμιότυπο από την κηδεία του πολύ γνωστού ρεμπέτη, Μπάμπη Γκολέ που έγινε στην Πάτρα.

Θερμά συγχαρητήρια....

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Γκράφιτι στην μνήμη του μικρού Αϊλάν στολίζει τον ποταμό Μάιν


Ένα τεράστιο γκράφιτι με την εικόνα του μικρού Αϊλάν Κούρντι, οι φωτογραφίες του άψυχου σώματος του οποίου προκάλεσαν παγκόσμια συμπάθεια για τους μετανάστες που διαφεύγουν από τον πόλεμο και τη φτώχεια, βλέπουν αυτοκινητιστές, πεζοί και οι διερχόμενοι με ποταμόπλοια στη Φρανκφούρτη.

Χιλιάδες άνθρωποι που χρησιμοποιούν καθημερινά το μονοπάτι πλάι στον ποταμό Μάιν και την οδική γέφυρα θα δουν σε μια επιφάνεια 120 τετραγωνικών μέτρων την εικόνα του τρίχρονου Σύρου που πνίγηκε τον Σεπτέμβριο μαζί με τη μητέρα του και τον αδελφό του ενώ προσπαθούσαν να φθάσουν στην Ευρώπη. Το έργο, που έχει φιλοτεχνηθεί σ' ένα σημείο που απέχει περίπου 15 λεπτά με τα πόδια από το κέντρο της πόλης, θα παραμείνει εκεί μέχρι το φθινόπωρο...


Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Τα βιβλία που αγαπήσαμε από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ



Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ εδώ και μερικές εβδομάδες, αγαπητοί φίλοι, ξεκίνησε να δίνει με την Κυριακάτικη έκδοσή της μικρά αριστουργήματα ελληνικής και παγκόσμιας παιδικής λογοτεχνίας.

Είναι μια ευκαιρία να προμηθευτούμε για τα παιδιά μας βιβλία διαχρονικά σε πολύ μικρή τιμή. Εξίσου όμως ωραίο και χρήσιμο για την τάξη είναι να κατεβάσετε την ηχογραφημένη έκδοση του βιβλίου που διατίθεται δωρεάν για download από το site της εφημερίδας. 




Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Γιατί σε έβαλε τιμωρία η κυρία;

Η Κωνσταντίνα είναι τιμωρία στην άκρη του διαδρόμου. Τη βλέπω εκεί να βαρυγκωμάει και τη ρωτάω:
- Είσαι τιμωρία;
- Ναι...
- Γιατί σε έβαλε τιμωρία η κυρία;
- Δε φταίω εγώ! (Εδώ περιμένω να ακούσω μια καλή δικαιολογία)
- Η Θοδώρα με αναγκάζει να δέρνω τα παιδιά!

Πέμπτη, 10 Μαρτίου 2016

Καπέλο αρλεκίνου


Σε ένα χαρτόνι κανσόν αφού αφήσετε από την πάνω και την κάτω πλευρά του περίπου 4-5 δάχτυλα σχεδιάζετε ζιγκ-ζαγκ (κάπου 5-6 μύτες ολόκληρες και μία μισή ή ότι σας βγει, δε χρειάζεται και μεγάλη ακρίβεια).


Κόβετε πάνω στο ζιγκ-ζαγκ και έτσι έχετε φτιάξει δύο καπέλα αρλεκίνου!


Παίρνετε το πρώτο καπέλο και το τοποθετείτε έτσι όπως είναι στην εικόνα στο κεφάλι του παιδιού (με τις μύτες δηλαδή προς τα πάνω). Στο σημείο που ενώνονται οι δύο άκρες του καπέλου ράψτε με συρραπτικό και κόψτε ότι περισσεύει. Πιάνοντας με το ένα χέρι το καπέλο από τη βάση του και με το άλλο τις μύτες τις κατσαρώνετε ελαφρά έτσι όπως κατσαρώνουμε τις κορδέλες περιτυλίγματος. Κόβετε στο μέγεθος μιας κούπας τσαγιού στρογγυλά από διάφορα χρωματιστά χαρτόνια ή χαρτιά και τα ενώνετε με συρραπτικό ένα σε κάθε μύτη του καπέλου.

Αποκριάτικες ζωγραφικές





«Σουσάμι άνοιξε»: Πρόγραμμα στα σχολεία για τον ψηφιακό κόσμο




Ένα πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα με χρήση εργαλείων πληροφορικής, το «Σουσάμι άνοιξε» δημιούργησε το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού. 

Το πρόγραμμα στοχεύει στη δημιουργία ενός δικτύου σχολικών μονάδων, τάξεων και μαθητών που θα συνδέονται με φορητούς υπολογιστές και tablets, όπου συνεχώς θα διοχετεύεται και θα ανανεώνεται εκπαιδευτικό υλικό για όλους, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.

Το «Open Sesame» έχει ήδη δοκιμασθεί πιλοτικά με ομάδες παιδιών, γονιών και εκπαιδευτικών σε υποβαθμισμένες γειτονιές του κέντρου της Αθήνας, χάρη σε μια μικρή οικονομική υποστήριξη για την αγορά των αναγκαίων tablets από ιδιώτες φίλους του «Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού».


Τώρα είναι έτοιμο να διαδοθεί και να στηρίξει τη σχολική κοινότητα, ιδιαίτερα σε περιοχές που δεν διαθέτουν πυκνές πολιτιστικές πληροφορίες και ερεθίσματα, στις μεγαλουπόλεις αλλά και στις πιο απομακρυσμένες γωνιές της περιφέρειας.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ 

Αλλαγές στον τρόπο βαθμολόγησης και στα σχολικά βιβλία

Νέο τοπίο διαμορφώνεται για τους μαθητές, από το δημοτικό ως το λύκειο, με βάση τις αλλαγές που εξήγγειλε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, κατά τη διάρκεια ομιλίας του ενώπιον των εκπαιδευτικών ακολούθων 17 χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κατά τη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, στο πλαίσιο του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία.


Μεταξύ των αλλαγών που ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας, είναι η περιγραφική αξιολόγηση αντί της βαθμολογικής κλίμακας στους μαθητές, αλλαγές στα σχολικά εγχειρίδια, μείωση της ύλης και ψηφιακό κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας για έξι γλώσσες, ανάμεσά τους τα τούρκικα.

Με την περιγραφική αξιολόγηση το υπουργείο, όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου, στοχεύει να διαφοροποιήσει την κλίμακα βαθμολόγησης που ίσχυε μέχρι τώρα στα σχολεία. Σκοπός του υπουργείου είναι να επιτευχθεί ισορροπία μεταξύ του βαθμού και της περιγραφής των χαρακτηριστικών των μαθητών, ώστε να μην περιορίζεται η αξιολόγηση των παιδιών μόνο βαθμολογικά.

Στις αλλαγές που σχεδιάζονται περιλαμβάνεται και η μείωση της ύλης σε ορισμένα μαθήματα, αλλά και η αντικατάσταση κάποιων σχολικών εγχειριδίων, καθώς και ο περιορισμός στο αναλυτικό πρόγραμμα των σχολείων.

Αλλαγές έρχονται και στην ειδική αγωγή με την ένταξη των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και με ελαφριές μορφές αυτισμού στο Γενικό Σχολείο. Στόχος είναι η παρακολούθηση των μαθητών της ειδικής αγωγής με τη στήριξη του αρμόδιου δασκάλου εντός του Γενικού Σχολείου και διατήρηση του Ειδικού Σχολείου για τις βαριές επιπτώσεις.

Επίσης από φέτος καθιερώνεται το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας και με ψηφιακό τρόπο. Μέχρι στιγμής έχει προγραμματιστεί για τέσσερις γλώσσες: αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά και ισπανικά, ενώ προετοιμάζεται και δύο άλλες γλώσσες, τα ιταλικά και τα τουρκικά.


Ο Υπουργός αφού επισήμανε ότι πέφτει «βαριά η σκιά της οικονομικής κρίσης στον εκπαιδευτικό τομέα» κάνοντας αναφορά στην σημαντική έλλειψη διδακτικού προσωπικού και την αυξημένη ηλικία των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, λόγω των συνταξιοδοτήσεων σε συνδυασμό με το «πάγωμα» των προσλήψεων, ο υπουργός Παιδείας υπενθύμισε ότι η κρατική χρηματοδότηση για την Παιδεία είναι στο 2,8% ΑΕΠ, πολύ κάτω δηλαδή από τον μέσο όρο της Ε.Ε., παρατήρησε όμως ότι η εικόνα είναι διαφορετική λόγω του ιδιότυπου παράλληλου ιδιωτικού εκπαιδευτικού συστήματος που «καλύπτει κενά και προσδοκίες για το μέλλον των παιδιών».

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τετάρτη, 9 Μαρτίου 2016

Αποτελέσματα 2ου Περιφερειακού Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

Το Σάββατο 5 Μαρτίου 2016, πραγματοποιήθηκε ο 2ος Περιφερειακός Διαγωνισμός Δυτικής Ελλάδας με θέμα «Ο Γαλαξίας μας». Όλες οι ομάδες των παιδιών είχαν τη ευκαρία να επιδείξουν τις ρομπο-κατασκευές τους για το Γαλαξία μας και πραγματικά εντυπωσίασαν με τη δημιουργικότητα και το κέφι τους.


Τα τρία βραβεία του διαγωνισμού δόθηκαν ως εξής:
  • 1ο Βραβείο: 49ο Δημοτικό σχολείο Πατρών, προπονητής Α. Βοβός
  • 2ο Βραβείο: 17ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου, ομάδα «Μικροί αστρονόμοι», προπονητής κ. Ράπτης
  • 3ο Βραβείο: 17ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου, ομάδα «Μικροί εξερευνητές», προπονητής κ. Ράπτης
Το 49ο Δημοτικό θα εκπροσωπήσει τα σχολεία της περιφέρειάς μας στον τελικό ,πανελλήνιο, διαγωνισμό της διοργάνωσης, που θα γίνει στην Αθήνα. Τα θερμά μας συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά!

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Κυριακή, 6 Μαρτίου 2016

Ν. ΣΙΔΕΡΗΣ: Bullying: Και όμως νικιέται!


Νίκος Σιδέρης, Δήμητρα Γιαννακοπούλου, Παύλος Χαραμής


Bullying: Και όμως νικιέται! Μια στρατηγική για γονείς, παιδαγωγούς, παιδιά και όλους τους άλλους.


ISBN: 978-618-03-0465-7
Σελίδες: 256
Ημερομηνία έκδοσης: 08/02/2016

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Ο δήμος Πατρέων συγκεντρώνει είδη ανάγκης για τους πρόσφυγες


Ο Δήμος Πατρέων προχωρά στην άμεση στήριξη των προσφύγων και των μεταναστών, που παραμένουν εγκλωβισμένοι παρά τη θέλησή τους στη χώρα μας.

Καλεί όλους να προσφέρουν τρόφιμα, είδη προσωπικής υγιεινής, ρούχα και συγκεκριμένα:

Τρόφιμα: ατομικές παιδικές τροφές και γάλα μακράς διάρκειας, ατομικές συσκευασίες χυμών, μπισκότων, κρουασάν, φρυγανιών, ατομικές μαρμελάδες, βούτυρα, ζάχαρη μέλι, κονσέρβες.

Είδη προσωπικής υγιεινής: Σαμπουάν, αφρόλουτρα, σαπούνια, οδοντόκρεμες, σερβιέτες, χαρτί υγείες, μωρομάντηλα και πάνες για μωρά.

Η συγκέντρωση θα γίνεται σε όλα τα σχολικά συγκροτήματα, όπου με ευθύνη των δημοτικών υπηρεσιών θα προωθούνται στους πρόσφυγες.

Συγκέντρωση επίσης, θα γίνεται από τη Δευτέρα 7 Μαρτίου και κατά τις ώρες από 8 π.μ. έως 3 μ.μ., στην Τράπεζα Τροφίμων, με ευθύνη του Κοινωνικού Οργανισμού του Δήμου Πατρέων.


Τηλέφωνα και mail επικοινωνίας:

-Κοινωνικός Οργανισμός: Τηλ.: 2610311561 και mail: info@kodip.gr και kodip.proedros@gmail.com

-Αντιδημαρχία Παιδείας (μόνο για τα σχολεία): Τηλ.: 2610240196 και mail: antpaidiaspatras@gmail.com

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Οι τόποι του Νίκου Καββαδία (χάρτης)


"Όλοι όσοι έχουμε διαβάσει τον Καββαδία, έχουμε πέσει πάνω σε μέρη τόσο εξωτικά που δεν ξέρουμε καν που βρίσκονται. Έφαγα αρκετές ώρες από τη ζωή μου για να βρω αυτά τα μέρη με τη βοήθεια του GoogleMaps, του διαδικτύου και του βιβλίου του Τράπαλη, “Γλωσσάρι στο έργο του Νίκου Καββαδία”.

Όλες οι καταχωρίσεις έχουν γίνει με τη μορφή Πόλη (η σύγχρονη ονομασία της), Χώρα. Ακολουθεί η στροφή ή ο στίχος του ποιήματος (ή των ποιημάτων) στα οποία αναφέρεται αυτός ο τόπος και ο τίτλος του ποιήματος".



Πηγή

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Το κομμάτι που λείπει συναντά το μεγάλο Ο

Πρέπει να συμπληρωνόμαστε σε αυτή τη ζωή για να κυλήσουμε ή μπορούμε να κυλήσουμε τελικά και μόνοι μας;


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Διάκριση για το 21ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας

Το 21ο Δημοτικό σχολείο Πατρών διακρίθηκε με το πρώτο βραβείο στο 2ο Πανελλήνιο εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Κύπρος 1974-2014, 40 χρόνια, Δεν ξεχνώ..διεκδικώ..δημιουργώ». Στο διαγωνισμό πήραν μέρος 400 σχολικές μονάδες από την Κύπρο, την Ελλάδα και την Ομογένεια, 15.000 περίπου μαθητές με 1400 μαθητικές δημιουργίες. Μπράβο, παιδιά!


Το πρόγραμμα διοργανώθηκε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, το Σπίτι της Κύπρου- Μορφωτικό γραφείο της Κυπριακής Πρεσβείας στην Ελλάδα (σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου) και το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδος στην κατηγορία «Ταινίες Μυθοπλασίας» για την Ελλάδα και την Ομογένεια.

Το πρόγραμμα τελεί υπό την αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Κυρίου Νίκου Αναστασιάδη.


Οι μαθητικές δημιουργίες θα βραβευτούν σε ειδική εκδήλωση στο Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων στην Αθήνα στις 15 Απριλίου 2016.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Παρασκευή, 4 Μαρτίου 2016

«Κανείς δεν αφήνει την πατρίδα του, εκτός αν...»

Τα παιδιά του Γενικού Λυκείου Άμφισσας μέσα από ένα βίντεο που δημιούργησαν στα πλαίσια του πολιτιστικού τους προγράμματος «Όταν η πατρίδα μένει πίσω» μιλούν για τους λόγους που σπρώχνουν χιλιάδες ανθρώπους να εγκαταλείπουν τα σπίτια τους και την πατρίδα τους διακινδυνεύοντας τη ζωή τους.


Συγχαρητήρια στα παιδιά για την ωραία δουλειά τους και την άποψή τους.



Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τρίτη, 1 Μαρτίου 2016

"Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κου Μόρις Λέσμορ"



"Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κου Μόρις Λέσμορ" είναι μια ταινία μικρού μήκους τoυ κινηματογραφικoύ στoύντιο Μοοnbot. Μια καταπληκτική ταινία 15 λεπτών που αναμιγνύει διάφορες κινηματογραφικές τεχνοτροπίες (μινιατούρες, κινούμενα σχέδια με τη χρήση υπολογιστών, 2D animation). Κέρδισε το Όσκαρ μικρού μήκους animation για το 2012. Η σχέση ανθρώπου και βιβλίου σε ένα πολύ όμορφο 15λεπτο βίντεο. Το βιβλίο ζωντανεύει με τη δύναμη του ανθρώπου, τη δύναμη της φαντασίας.

Εμπνευσμένη από τον Μάγο του Οζ, τον τυφώνα Κατρίνα, τον κωμικό Buster Keaton και την αγάπη για τα βιβλία είναι η 15λεπτη ταινία "The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore". Όπως τονίζουν οι δημιουργοί, πρόκειται για "την ιστορία των ανθρώπων που αφοσιώνουν τις ζωές του στα βιβλία και τα βιβλία τους το ανταποδίδουν". 

Η ταινία εξιστορεί το τι συνέβη στον ήρωα Μόρις Λέσμορ που μετά την επέλαση ενός τυφώνα βρίσκεται σε έναν φανταστικό κόσμο, όπου τα βιβλία έχουν ζωντανέψει και συμπαραστέκονται στους ανθρώπους.

Η αρχική ιδέα του Joyce ήταν να εκδοθεί ως βιβλίο. Όταν όμως το 2009 συνεργάστηκε με τον Oldenburg και ξεκίνησαν την εταιρία Μοοnbot, αποφάσισαν τη δημιουργία της ταινίας. Στο μεταξύ όμως κυκλοφόρησε το iPad της Apple, και έτσι τα "ιπτάμενα βιβλία" έγιναν και e-book.
Εταιρεία Παραγωγής: Μοοnbot Studios
Σενάριο: William Joyce
Σκηνοθεσία: William Joyce, Brandon Oldenburg

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.