κάθονται δυο δάσκαλοι του 60ού Δημοτικού Σχολείου Πάτρας, η Δήμητρα Μυλωνάκη και ο Γιάννης Παναγιωτόπουλος, που σερφάρουν, προτείνουν, μοιράζονται, αλλά και παθιάζονται... Σας προσκαλούν στο ταξίδι της περιπλάνησής τους στην εκπαίδευση και στον υπόλοιπο κόσμο... και σας περιμένουν.
Σελίδες
▼
Τετάρτη 27 Δεκεμβρίου 2017
Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2017
Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου 2017
"Μάθε ψηφιακά... Παίζοντας συνεργατικά"
Αγαπητές φίλες και αγαπητοί φίλοι,
με μεγάλη χαρά σάς στέλνω την Πρόσκληση για την παρουσίαση του βιβλίου μου
«Μάθε Ψηφιακά…Παίζοντας Συνεργατικά»,
την Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου 2017, στις 6 μ.μ.
στο Ξενοδοχείο Astir.
Δρ Νικόλαος Μάνεσης
Σχολικός Σύμβουλος 2ης Περιφέρειας Δ.Ε. Αχαΐας
Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ.ΠΑΝ.
Κυριακή 3 Δεκεμβρίου 2017
Σάββατο 2 Δεκεμβρίου 2017
Τα μυστικά του Παρθενώνα (video)
Ένα εκπληκτικό ντοκιμαντέρ με τίτλο «Secrets of Parthenon» (τα μυστικά του Παρθενώνα) αναλύει τον τρόπο με τον οποίο χτίστηκε ο περίφημος Παρθενώνας.
Το εκπληκτικό αυτό ντοκιμαντέρ του PBS καταγράφει λεπτό προς λεπτό τις προσπάθειες των τελευταίων δεκαετιών για την αναστήλωση του, από τους καλύτερους επιστήμονες του κόσμου, διεισδύοντας στα βάθη του ιερού αυτού βράχου της Ακροπόλεως.
Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.
Χάνεται η νύχτα. Ο κόσμος γίνεται τεχνητά πιο φωτεινός
Η έκταση και η φωτεινότητα της τεχνητά φωτισμένης τα βράδια επιφάνειας της Γης αυξήθηκε με μέσο ετήσιο ρυθμό 2,2% μεταξύ 2012 – 2016, όπως αποκαλύπτουν οι εικόνες ενός αμερικανικού δορυφόρου της NASA και της ΝΟΑΑ, σύμφωνα με μια νέα διεθνή επιστημονική έρευνα. Με άλλα λόγια, το τεχνητό φως στη Γη γίνεται ολοένα περισσότερο και πιο έντονο. Καθώς νοικοκυριά, επιχειρήσεις και δήμοι σταδιακά αλλάζουν τους παραδοσιακούς λαμπτήρες τους σε LED για να εξοικονομήσουν ενέργεια και χρήματα, τα όποια κέρδη εξανεμίζονται, επειδή εγκαθίστανται συνεχώς περισσότερες και πιο ισχυρές λάμπες σε άλλα σημεία.
Ο κόσμος μπορεί να γίνεται πιο φωτεινός και να διώχνει τα σκοτάδια της νύχτας, αλλά οι ερευνητές εξέφρασαν την ανησυχία τους για τις ολοένα μεγαλύτερες επιπτώσεις της φωτορύπανσης σε ανθρώπους, ζώα, φυτά και μικροοργανισμούς. Μεταξύ άλλων, διαταράσσεται το βιολογικό ρολόι και ο φυσιολογικός κύκλος του ύπνου, με περαιτέρω συνέπειες για την ανθρώπινη υγεία (παχυσαρκία, διαβήτης, καρκίνος, κατάθλιψη κ.α.).
Από την άλλη, υπάρχουν επιπτώσεις για τη βιοποικιλότητα, καθώς με το τεχνητό φως διαταράσσεται η αναπαραγωγή και ο προσανατολισμός αρκετών ζώων και πουλιών, αλλά και η ζωτική διαδικασία της επικονίασης των φυτών από τα έντομα. Και βέβαια η φωτορύπανση εμποδίζει την απόλαυση και την παρατήρηση του έναστρου νυχτερινού ουρανού από επαγγελματίες και ερασιτέχνες αστρονόμους και απλούς πολίτες.
Ο ρυθμός αύξησης του τεχνητού φωτισμού «παρακολουθεί» την αύξηση του ΑΕΠ. Έτσι, είναι πολύ μεγαλύτερος στις ταχέως αναπτυσσόμενες χώρες σε σχέση με τις ανεπτυγμένες, οι οποίες αναπτύσσονται πλέον πιο αργά και ήδη έχουν πολύ φως τα βράδια.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον φυσικό Κρίστοφερ Κίμπα του Γερμανικού Κέντρου Ερευνών στις Γεωεπιστήμες GFZ στο Πότσνταμ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “Science Advances”, δήλωσαν ότι την τελευταία πενταετία είναι πολύ αισθητή η αύξηση του φωτισμού σε Νότια Αμερική, Αφρική και Ασία.
Σε λίγες χώρες δεν έχει αυξηθεί ο φωτισμός τους, κυρίως στις ήδη υπερφωτισμένες, όπως η Ιταλία, η Ολλανδία, η Ισπανία και οι ΗΠΑ, ενώ σε ελάχιστες, όπως στη Συρία και στην Υεμένη, όπου εδώ και χρόνια μαίνονται οι πολεμικές συγκρούσεις, υπήρξε μείωση του νυχτερινού φωτισμού τους μεταξύ 2012-2016.
Οι επιστήμονες επισήμαναν ότι οι νέες λάμπες LED έδωσαν ελπίδες πως θα βελτίωναν την κατάσταση, όμως τα δορυφορικά στοιχεία δείχνουν ότι στην πραγματικότητα η ζήτηση ηλεκτρισμού αυξάνεται και μαζί της ο τεχνητός φωτισμός.
Όπως είπε ο Κίμπα, ακόμη κι αν μια πόλη αντικαταστήσει στους δρόμους της το συμβατικό φωτισμό με LED, τελικά η μείωση στην ενέργεια υπεραντισταθμίζεται από την τοποθέτηση ακόμη περισσότερων ή πιο φωτεινών λαμπτήρων σε άλλα μέρη της πόλης ή γύρω από αυτήν. Έτσι, τόνισε, οι όποιες εξοικονομήσεις επιτυγχάνονται με τις LED σε ένα τομέα, εξουδετερώνονται, επειδή οι άνθρωποι φωτίζουν τα βράδια με LED όλο και περισσότερα μέρη, π.χ. ένα ποδηλατόδρομο ή ένα επαρχιακό δρόμο.
Μάλιστα, οι ερευνητές θεωρούν ότι ορισμένοι δορυφόροι υποεκτιμούν τη φωτορύπανση, επειδή αδυνατούν να ανιχνεύσουν τα μπλε μήκη κύματος που επικρατούν σε πολλές λάμπες LED (κάτω από τα 500 νανόμετρα). Από την άλλη, εξέφρασαν αμφιβολίες κατά πόσο όλη αυτή η φωταψία όντως μειώνει την εγκληματικότητα.
Οι επιστήμονες τόνισαν ότι υπάρχουν πάντα περιθώρια βελτίωσης και μείωσης του τεχνητού φωτισμού, αναφέροντας ως παράδειγμα προς αποφυγή τις ΗΠΑ, όπου η εκπομπή τεχνητού φωτός ανά κεφαλή είναι τρεις έως πέντε φορές μεγαλύτερη από ό,τι στη Γερμανία.
(Mε πληροφορίες ΑΠΕ-ΜΠΕ)
(Πηγή: huffingtonpost.gr)
Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.
Παρασκευή 24 Νοεμβρίου 2017
Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2017
2 θεατρικές παραστάσεις στην Αθήνα για παιδιά
Μια καινούρια παραγωγή από την Κάρμεν Ρουγγέρη και τους συνεργάτες της θα απολαύσουν και εφέτος γονείς και παιδιά στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Η πρεμιέρα της έγινε την Κυριακή 12 Νοεμβρίου.
Είναι ένα έργο που περιέχει την γέννηση του κόσμου και ιστορίες γνωστές και άγνωστες των Θεών του Ολύμπου. Ιστορίες που έπλασαν ο αρχαίος ελληνικός λαός και οι ποιητές του.
Κείμενο: Κάρμεν Ρουγγέρη, Σκηνοθεσία: Κάρμεν Ρουγγέρη – Χριστίνα Κουλουμπή, Σκηνικά Κοστούμια: Χριστίνα Κουλουμπή
Παίζουν οι ηθοποιοί (με αλφαβητική σειρά): Αλέξανδρος Βάρθης, Βερόνικα Δαβάκη, Χριστίνα Κουλουμπή, Έλενα Μιχαλάκη, Αλέξανδρος Μπούρκας-Μαράκης, Θανάσης Πατριαρχέας, Σοφία Σεμερτζίδου, Βασίλης Τσιγκριστάρης, Νεκτάριος Φαρμάκης
Κείμενο: Κάρμεν Ρουγγέρη, Σκηνοθεσία: Κάρμεν Ρουγγέρη – Χριστίνα Κουλουμπή, Σκηνικά Κοστούμια: Χριστίνα Κουλουμπή
Παίζουν οι ηθοποιοί (με αλφαβητική σειρά): Αλέξανδρος Βάρθης, Βερόνικα Δαβάκη, Χριστίνα Κουλουμπή, Έλενα Μιχαλάκη, Αλέξανδρος Μπούρκας-Μαράκης, Θανάσης Πατριαρχέας, Σοφία Σεμερτζίδου, Βασίλης Τσιγκριστάρης, Νεκτάριος Φαρμάκης
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206, Ταύρος, Τηλ: 210 3418550, 210 3418579
Παραστάσεις: Κάθε Κυριακή για κοινό και ομαδικές κρατήσεις στις 11:30 & 15:30
Δον Κιχώτης
Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα του
Mιγκέλ ντε Θερβάντες
Σκηνοθ.:Σ. Σπυράτου
Ερμηνεύουν: Γ. Στάνκογλου, Δ. Πιατάς, Σ. Γιαννάτου.
Μάχες με φανταστικούς εχθρούς, έρωτας και περιπέτεια σε μια παράσταση που φιλοδοξεί να δικαιώσει τη φήμη του θρυλικού Δον Κιχώτη
θέατρο Παλλάς
Βουκουρεστίου 5 (City Link),Κέντρο
Τηλ.: 2103213100
Σάβ.: 3 μ.μ., Κυρ. 11.30 π.μ./ 3 μ.μ.
Ερμηνεύουν: Γ. Στάνκογλου, Δ. Πιατάς, Σ. Γιαννάτου.
Μάχες με φανταστικούς εχθρούς, έρωτας και περιπέτεια σε μια παράσταση που φιλοδοξεί να δικαιώσει τη φήμη του θρυλικού Δον Κιχώτη
θέατρο Παλλάς
Βουκουρεστίου 5 (City Link),Κέντρο
Τηλ.: 2103213100
Σάβ.: 3 μ.μ., Κυρ. 11.30 π.μ./ 3 μ.μ.
Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.
Τετάρτη 8 Νοεμβρίου 2017
Ματσούκι Τζουμέρκων: Ελλείψει δασκάλου, διδάσκει ο παππάς του χωριού
Παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει η διαδικασία αναπλήρωσης καθυστερεί.. Ελλάδα της γραφειοκρατίας άλλωστε. Κι όχι μόνο καθυστερεί αλλά κανένας δεν είναι σε θέση να γνωρίζει πότε θα ξαναμπεί εκπαιδευτικός στην αίθουσα για τους τρεις μικρούς μαθητές, που οι γονείς τους επιμένουν στα ορεινά και κρατούν ζωντανή την ύπαιθρο!
Ελλείψει δασκάλου λοιπόν και στην αίθουσα μπήκε ο παππάς! Ο ιερέας του χωριού που τυγχάνει και γονιός ενός από τους τρεις μαθητές.
Η προσπάθειά του είναι απλή. Δεν φιλοδοξεί να διδάξει, ούτε να καλύψει το κενό. Απλά κρατά τα παιδιά στο σχολείο, σε επαφή με το φυσικό τους περιβάλλον και τα απασχολεί καθημερινά τις πρωινές ώρες..
Με τον τρόπο αυτό τους παρέχει διέξοδο, να μην είναι υποχρεωμένα να κάθονται όλη μέρα στο σπίτι τους με μοναδική απασχόληση την τηλεόραση ή τον υπολογιστή.
Αξιέπαινη η πρωτοβουλία του ιερέα... Όμως δεν είναι η λύση που όλοι αναζητούν. Ούτε βέβαια αποτελεί λύση η μεταφορά των τριών μαθητών στα Πράμαντα, όταν θα πρέπει να διανύουν πάνω από 45 λεπτά για να φτάσουν από το σπίτι στο σχολείο κι άλλο τόσο για να επιστρέψουν.. Ειδικά στην διάρκεια του χειμώνα.
Ελλάδα της γραφειοκρατίας... Που για να βρει έναν δάσκαλο δεν ξέρει πόσο χρόνο θα χρειαστεί!
Πηγή: EpirusPost.gr
iefimerida.gr
Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.
Τρίτη 7 Νοεμβρίου 2017
Ελίζα της Ξένιας Καλογεροπούλου στο ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας
Η Ελίζα ή πως ένα κορίτσι με τρεις φίλους και έναν παπαγάλο ναυλώνει ένα καράβι για να βρει τον καλό της…
Με την Ελίζα της Ξένιας Καλογεροπούλου, το αγαπημένο έργο των παιδικών μας χρόνων, ξεκινά την χειμερινή του περίοδο το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Πάτρας.
Πρόκειται για μία τρυφερή ερωτική ιστορία που αγγίζει μικρούς και μεγάλους και σκηνοθετεί ο Περικλής Βασιλόπουλος, για την Παιδική Σκηνή του θεάτρου.
Το έργο ξεκίνησε να παίζεται στο θέατρο ΑΠΟΛΛΩΝ και απευθύνεται και στους μαθητές των σχολείων της πόλης και της ευρύτερης περιοχής.
Συντελεστές:
ΚΕΙΜΕΝΟ: Ξένια Καλογεροπούλου
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ -ΣΚΗΝΙΚΟ: Περικλής Βασιλόπουλος
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΟΥΣΙΚΗΣ -ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: Χάρης Πεγιάζης
ΣΤΙΧΟΙ : Μαριανίνα Κριεζή
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ-ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ: Μαρία Αλανιάδη
ΣΠΑΘΟΓΡΑΦΙΑ: Θάνος Δερμάτης
ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑ-ΚΙΝΗΣΗ: LUIZ MENDES
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΦΩΤΙΣΜΩΝ: Νίκος Σωτηρόπουλος
Β.ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ:Αλέξανδρος Κουκιάς
Φωτογραφίες παράστασης:Έλενα Μπονέλη
Παίζουν οι ηθοποιοί:
Γεράσιμος Γιοβανάκης, Αθανάσιος Γρίβας, Αναστάσιος Θεοφιλάτος, Δημήτρης Μελέτης, Θοδωρής Προκοπίου, Γεωργία Σωτηριανάκου,
Νίκος Τουρνάκης, Βασίλης Τσόρλαλης.
Δημοτικό Θέατρο Απόλλων-Τηλ.2610273613
Καθημερινά για τα σχολεία της πόλης
Πληροφορίες, κρατήσεις: 2610 623730
Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.
Για την πόρτα της τάξης σας
Εύκολος στολισμός που μπορεί άνετα να γίνει από τα παιδιά της τάξης σας.
Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.
Παρουσίαση βιβλίου του π. Βασιλείου Θερμού
Oι Εκδόσεις ΕΝ ΠΛΩ και το Βιβλιοπωλείο ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ
σάς προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου:
Έλξη και πάθος, Μια διεπιστημονική προσέγγιση της ομοφυλοφιλίας
του πρωτ. Βασιλείου Θερμού,
θεολόγου, παιδοψυχιάτρου
την Παρασκευή 10 Νοεμβρίου και ώρα 8:00 μ.μ
στο χώρο του βιβλιοπωλείου
Γεροκωστοπούλου 31, στην Πάτρα.
Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι:
Χριστόφορος Παπασωτηρόπουλος, εκπαιδευτικός θεολόγος
Γεώργιος Μαρκάκης, δάσκαλος
Θα ακολουθήσει συζήτηση με τον συγγραφέα
Η εκδήλωση στηρίζεται από τον Πανελλήνιο Θεολογικό Σύνδεσμο "ΚΑΙΡΟΣ" (παράρτημα Πάτρας).
Είσοδος ελεύθερη
Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.
Κυριακή 5 Νοεμβρίου 2017
Γ. Μηλιώκας: Ζητώ συγγνώμη
Ένα ξεχωριστό "κοινωνικό" τραγούδι του Γιάννη Μηλιώκα ανακάλυψα, αγαπητοί φίλοι... Το μοιράζομαι μαζί σας γιατί είναι μια ρεαλιστική περιγραφή της σημερινής πραγματικότητας που μας πληγώνει όλους...
Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.
Σάββατο 7 Οκτωβρίου 2017
Γαβρόγλου: Κάνουμε προσπάθεια να αυξηθούν οι μισθοί των εκπαιδευτικών
Σε ερώτηση δημοσιογράφου για την κατάσταση του εκπαιδευτικού προσωπικού στην Ελλάδα ο Υπουργός Κώστας Γαβρόγλου απάντησε:
"Σίγουρα είναι οι χειρότερα αμoιβόμενοι στην Ευρώπη. Καταλαβαίνετε ότι αυτό υπερβαίνει και τις προθέσεις του Υπουργού Παιδειας και τις δυνατότητες του Υπουργού Παιδείας. Εμείς πάση θυσία θέλουμε να προχωρήσουμε σε διορισμούς γιατί όπως είμαι σίγουρος ότι γνωρίζετε έχουμε και το γηραιότερο πληθυσμό των εκπαιδευτικών κατά μέσο όρο. Εδώ λοιπόν τίθεται ένα πολύ σοβαρό θέμα παιδαγωγικού χαρακτήρα. Εμείς κάνουμε κάθε προσπάθεια να μπορέσουμε να αυξηθούν οι μισθοί, δε μπορούμε να πούμε ότι θα γίνει κάτι το δραματικό, να βελτιωθούν οι συνθήκες εργασίας όπου έχουμε κάνει κάποια βήματα και μετά να προσχωρήσουμε σε νέους διορισμούς"
-------------------------
Επιπλέον, με μελανά χρώματα περιγράφει έκθεση του Οργανισμού για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη (ΟΟΣΑ) που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, το μισθολογικό καθεστώς των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα, αναφέροντας πως μέσα στα χρόνια της κρίσης οι δάσκαλοι και οι καθηγητές έχουν χάσει τουλάχιστον το 28% του προ κρίσης εισοδήματος τους.Όπως τονίζεται, το 2015 ο μισθός ενός δασκάλου με 15 χρόνια προϋπηρεσία στην Ελλάδα ήταν 25.077 δολάρια (ίδιος σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης) εν συγκρίσει με μισθό 44.623 δολαρίων στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση και 46.631 δολαρίων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση κατά μέσον όρο στα κράτη μέλη του ΟΟΣΑ.
Πηγή: alfavita
Aναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.
Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου 2017
Κέντρο στήριξης παιδιού και οικογένειας από τα παιδικά χωριά SOS και στην Πάτρα
Την Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου, τα Παιδικά Χωριά SOS εγκαινίασαν το 10ο κατά σειρά Κέντρο Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας που έρχεται να καλύψει τις ανάγκες της ευρύτερης περιοχής της Πάτρας και να βοηθήσει 200 τουλάχιστον οικογένειες που, λόγω κρίσης, βρίσκονται σε μεγάλη ανάγκη.
Το νέο αυτό Κέντρο στην οδό Αθανασίου Διάκου 70 έγινε αποκλειστικά με πρωτοβουλία της Πατρινής Ελένης Διγενοπούλου - Ζαφειροπούλου. Η δωρήτρια αγόρασε και ανακαίνισε το ακίνητο, το οποίο δώρησε στα Παιδικά Χωριά SOS και θα καλύπτει και τα λειτουργικά έξοδα του Κέντρου για τα επόμενα δύο χρόνια.
Στο Κέντρο θα προσφέρονται δωρεάν συμβουλευτική, ψυχολογική υποστήριξη, ψυχοθεραπευτική παρέμβαση, μαθησιακή υποστήριξη και δημιουργική απασχόληση στα παιδιά, καθώς και υλική βοήθεια.
Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.
Tο νέο Μουσείο Παιχνιδιών Μπενάκη της Αθήνας
Το Μουσείο Παιχνιδιών του Μουσείου Μπενάκη είναι πανέτοιμο και θα υποδεχτεί για πρώτη φορά το κοινό τον Οκτώβριο.
Η συλλογή αποτελείται από παιχνίδια ελληνικά και ευρωπαϊκά, γιαπωνέζικα και κινεζικά και απ' ό,τι έχει σχέση με το παιδί από τη στιγμή που γεννιέται, ενώ περιλαμβάνει βιβλία σχολικά και παιδικής λογοτεχνίας. Παράλληλα, συνεχίζει να εμπλουτίζεται και από άλλες δωρεές.
Σήμερα αριθμεί 20.000 παιχνίδια που έχουν συντηρηθεί από το αρμόδιο τμήμα του μουσείου, ενώ εκτίθενται γύρω στα 2.000 που χρονολογικά φτάνουν μέχρι τη δεκαετία του 1960.
H έκθεση ξεκινάει με παιχνίδια από την αρχαιότητα και το Βυζάντιο, συνεχίζει με μια ενότητα που δείχνει τον τρόπο κατασκευής τους, ενώ σε μια μεγάλη προθήκη παντρεύονται τα αστικά με τα λαϊκά παιχνίδια, τα ευρωπαϊκά με τα ελληνικά, τα αγορίστικα με τα κοριτσίστικα. Τα παιχνίδια σε γενικές γραμμές παρουσιάζονται σε θεματικές ενότητες:
κούκλες μόδας, κατασκευές, κούκλες με παραδοσιακές φορεσιές, μηχανικά και οπτικά παιχνίδια, παραγωγή παιχνιδιού σε ευρωπαϊκά και ελληνικά εργαστήρια και εργοστάσια, στρατιωτάκια, τρενάκια, πανηγυριώτικα παιχνίδια, χάρτινο θέατρο, κουκλοθέατρο, θέατρο σκιών, εθιμικά παιχνίδια, γέννα, ανατροφή, πρώτα παιχνίδια, σχολικά, παιχνίδια από μακρινές χώρες.
Μέρες και ώρες λειτουργίας:
Πέμπτη-Κυριακή 10:00-18:00
Την Κυριακή 22/10 θα είναι open day για το κοινό με ελεύθερη είσοδο.
Σε συνεργασία με το τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Μουσείου Μπενάκη έχουν ετοιμαστεί προγράμματα για μαθητές νηπιαγωγείου και δημοτικού με στόχο μια πρώτη γνωριμία με το Μουσείο Παιχνιδιών.
Από τη Δευτέρα τα σχολεία μπορούν να τηλεφωνούν για κρατήσεις για όλη τη χρονιά.
Μουσείο Παιχνιδιών Μουσείου Μπενάκη
Λεωφ. Ποσειδώνος 14 & Τρίτωνος 1, Παλαιό Φάληρο www.benaki.gr
Πηγή: www.lifo.gr
Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.
Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.
Σάββατο 16 Σεπτεμβρίου 2017
Το ακριβότερο σχολείο στον κόσμο -100.000 ευρώ δίδακτρα το χρόνο -Το ιδιαίτερο πρόγραμμά του
Στο αστρονομικό ποσό των 99.500 ευρώ φτάνουν- όπως αναφέρει το Business Insider-τα δίδακτρα μιας χρονιάς στο πιο ακριβό σχολείο του κόσμου, στο Le Rosey Institute στην Ελβετία.
Σε δύο εγκαταστάσεις, μια ανοιξιάτικη και μια χειμερινή, σε δύο μαγευτικές περιοχές της Ελβετίας, στο Γκστάαντ και στην περιοχή του Rolle, 30 χιλιόμετρα από τη Γενεύη, περίπου 420 μαθητές απολαμβάνουν μια διαφορετικού είδους αλλά και ποιότητας εκπαίδευση.
To σχολείο ιδρύθηκε το 1880 και φιλοξενεί 420 μαθητές από 60 χώρες του κόσμου.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι το 30% των μαθητών του συνεχίζει τις σπουδές του στα 25 καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου.
Το σχολείο διαθέτει περίπου 28 στρέμματα διαμορφωμένους κήπους, ένα σπα, ένα σκοπευτήριο, ένα θέατρο συναυλιών 1.000 θέσεων, 79 υπνοδωμάτια, που το καθένα από αυτά μπορεί να φιλοξενήσει τρεις σπουδαστές. Εχει οκτώ εργαστήρια επιστήμης, δύο κέντρα υγείας, ένα θερμοκήπιο που χειρίζεται μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών, ένα κέντρο πληροφορικής, ένα ταξιδιωτικό γραφείο, δύο καφετέριες και τρεις αίθουσες φαγητού.
Μια τυπική μέρα στις ανοιξιάτικες εγκαταστάσεις
του σχολείου
Οι μαθητές ξυπνάνε στις 7 το πρωί και παίρνουν το πρωινό τους που είναι και το μοναδικό γεύμα της ημέρας που μπορούν να είναι πιο χαλαροί.
Τα μαθήματα συνεχίζονται από τις 13:30 έως τις 15:30 και στη συνέχεια αρχίζουν οι αθλητικές δραστηριότητες και τα μαθήματα τέχνης.
Το δείπνο σερβίρεται στις 19:30 και ακολουθεί όλους τους τυπικούς κανόνες. Οι μαθητές κάθονται σε συγκεκριμένη θέση έχοντας την προσωπική τους πετσέτα.
Σηκώνονται όταν μπαίνει κάποιος ενήλικας στην αίθουσα και φυσικά δεν φεύγουν από το τραπέζι προτού τελειώσουν όλοι και γίνουν οι σχετικές ανακοινώσεις.
Λίγο μετά τις 20:00 ακολουθεί η προετοιμασία των μαθημάτων για την επόμενη ημέρα και κάποιες φορές την εβδομάδα υπάρχουν κάποιες events ή αθλητικές εκδηλώσεις.
Η ώρα ύπνου τοποθετείται μεταξύ 21:00-23:30 ανάλογα με την ηλικία των μαθητών.
Oι χειμερινές εγκαταστάσεις
Από τον Ιανουάριο μέχρι τον Μάρτιο οι μαθητές μεταφέρονται στις χειμερινές εγκαταστάσεις στο Γκστάαντ, παράδοση που τηρείται από το 1916.
Το σχολείο έχει τα δικά του σαλέ στα οποία καθηγητές και μαθητές μένουν. Οπως και στο Rolle τα κορίτσια μένουν σε διαφορετικές εγκαταστάσεις από τα αγόρια.
Οι δραστηριότητες στο χειμερινό campus εκτείνονται από σκι στις χιονοδρομικές πίστες του Γκστάαντ, τένις, κολύμβηση σε θερμαινόμενη πισίνα, χόκει μέχρι και μπόουλινγκ.
Πηγή: Το ακριβότερο σχολείο στον κόσμο -100.000 ευρώ δίδακτρα το χρόνο -Το ιδιαίτερο πρόγραμμά του [εικόνες] | iefimerida.gr
Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.
Γιατί είναι τυχερός όποιος δουλεύει με παιδιά
Δυο μάτια καθρέφτες, ένα γέλιο φυσικό, από τα λίγα που μπορείς να συναντήσεις και μια αθωότητα που δεν αποσκοπεί πουθενά. Κι αν με το πρώτο άκουσμα φαντάζουν απίθανα, ας φέρουμε στο μυαλό μας ένα παιδί. Η μοναδική οντότητα που πηγάζει καλοσύνη χωρίς να ζητά τίποτα και κυρίως χωρίς να επιδιώκει την κακία, είναι το παιδί.
Και για όσους έχουν την τύχη, αλλά και την ευλογία να δουλεύουν με παιδιά, η παιδική γαλήνη αποτελεί γιατριά. Γιατί μέσα σε μια μέρα που η διάθεσή σου ασθενεί, σε μια μέρα που τα πρωινά παλεύεις με τις αντοχές σου και την άρνησή σου, μια συνάντηση με τα παιδιά, κατά έναν περίεργο τρόπο σε αναγεννά. Αυτή η συνεχής ζωντάνια τους είναι τόσο ισχυρή που στη μεταδίδουν κι ας μη θες. Κι ας έχει βυθιστεί στη θλίψη σου και στη μιζέρια σου, ένα παιδικό αστείο σε κάνει να χαμογελάς. Κι είναι ίσως από τα λιγοστά χαμόγελα που μπορούν να είναι αληθινά ακόμα και στις μαύρες σου, που δεν προσποιείσαι ότι είσαι καλά.
Ένα σωρό απορίες που σου φαίνονται αστείες και μια ακατάπαυστη ανησυχία για τα πάντα είναι ενίοτε χαραγμένα στα πρόσωπά τους. Κι εκεί που νομίζεις πως με τα παιδιά τα ‘χεις δει όλα, έρχεται πάντα εκείνη η στιγμή που καταφέρνουν να σ’ εκπλήξουν χωρίς αύριο. Δείξε τους μια εικόνα και ζήτα να στην ερμηνεύσουν. Η ζήλια που νιώθεις από τη φαντασία που κινητοποιούν για να απαντήσουν, δεν περιγράφεται.
Και τα θαυμάζεις. Μα κυρίως σου λείπεις εσύ. Σου λείπει αυτό που κάποτε ήσουν, που κάποτε όλοι ήμασταν κι έχει φύγει ανεπιστρεπτί. Και δεν είναι η ηλικιακή φθορά που σε τρώει, αλλά τα όσα έγινες χωρίς να ερωτηθείς. Είναι όλα εκείνα που η παιδική φωνή μέσα σου δε θα ενέκρινε κι όμως για κάποιο λόγο τα “κανες. Κι έσπασες τα μούτρα σου.
Και τότε ζητάς κι εύχεσαι πιο πολύ από ποτέ να μπορούσες να πετάξεις όπως πίστευες σαν παιδί και να κατακτήσεις τα πάντα. Γιατί όταν ήσουν παιδί ονειρευόσουν. Ε λοιπόν, αυτούς τους παιδικούς σου οραματισμούς βλέπεις στα μάτια των παιδιών. Δες τα για λίγο στα μάτια κι ίσως δακρύσεις για όσα δεν είσαι πια. Με λίγα λόγια, όλα όσα υπολειπόμαστε οι μεγάλοι, όλη την αλλοτρίωσή μας, την αναπληρώνουν με απεριόριστη αλήθεια τα παιδιά.
Στον αστερισμό του www… (Κατερίνα Μπαλαφούτη, Καθηγήτρια Φιλόλογος)
Γεννήθηκα στον αστερισμό του www… Ναι, για μένα μιλάω, για μένα που κλείνω τώρα τα δέκα μου χρόνια. Για μένα που πηγαίνω στην τετάρτη τάξη του Δημοτικού, για μένα που ξέρω το ξυλίκι και την αμπάριζα μόνο από τις ιστορίες του μπαμπά, όπως σήμερα που είναι εδώ οι φίλοι του και θυμούνται τα παιδικά τους χρόνια στις γειτονιές που μεγάλωσαν.
Μιλάνε για παιχνίδια πρωτόγονα, με ματωμένα γόνατα και μπουνιές. Για λάσπες στα παπούτσια και σχισμένες μπλούζες … Τρομάζω όταν τους ακούω. Σκέφτομαι ότι ο μπαμπάς πρέπει να ήταν πρωτόγονος και απορώ πώς έφτασε να γίνει δικηγόρος. Απορώ επίσης που η σχέση του με την οθόνη είναι περιστασιακή. Όταν έρχονται οι φίλοι του, τα κινητά τα αφήνουν στην άκρη, στο τραπεζάκι του σαλονιού. Αν είναι ανάγκη, θα χτυπήσει, λένε… Περίεργο αυτό το κινητό ανάγκης!!! Για μένα η ανάγκη είναι το ίδιο το κινητό, τόση ανάγκη που πολλές φορές σκέφτομαι να μαζέψω τα κινητά τους από τα τραπεζάκια και να τα φυλάξω μέχρι να φύγουνε. Αν γίνει κάτι, πώς θα ζήσουνε αυτοί οι άνθρωποι χωρίς το κινητό τους; Πρέπει να τους προσέχω…
Αφήνω τους μεσήλικες των σπηλαίων και μπαίνω στο δωμάτιό μου. Είμαι πανευτυχής που ξαπλώνω στο κρεβάτι μου και παίρνω στα χέρια μου το απόλυτο εξάρτημα ζωής! Το tablet μου!! Δίπλα πάντα το iphone για χρήση εκτός σπιτιού. Είμαι πανευτυχής γιατί δεν θα ματώσω τα γόνατά μου στις πέτρες, δεν θα συρθώ στα χώματα για να παίξω κλέφτες κι αστυνόμους!!! Τι τυχερός που είμαι, αλήθεια! Τι υπέροχο να γεννιέσαι στον αστερισμό του web! Στον θαυμαστό κόσμο της τεχνολογίας !! Εδώ είσαι καθαρός, άνετος, ξάπλα στο κρεβάτι σου και όλος ο κόσμος δικός σου. Εδώ παίζεις κρυφτό με τους φίλους σου και δεν ματώνεις ποτέ, απλά σκοτώνεις ανθρωπάκια ή κακά τερατάκια. Καλά κάνεις και τα σκοτώνεις, γιατί πώς θα γίνεις winner και στη ζωή αργότερα; Πρέπει να πετυχαίνεις πάντα τους στόχους σου, να επιβιώνεις σε οποιεσδήποτε συνθήκες, γι’ αυτό λέγονται και παιχνίδια στρατηγικής.
Νιώθω ευτυχισμένος γιατί όταν η μαμά μπλοκάρει στον υπολογιστή, φωνάζει εμένα, όταν ο μπαμπάς μπερδεύει τις εφαρμογές στο τηλέφωνο, τον ξεμπερδεύω εγώ. Νιώθω πολύξερος γιατί ξέρω περισσότερα από τους γονείς μου, γιατί όλοι μου οι φίλοι ξέρουν περισσότερα από τους γονείς τους, γιατί είμαστε η γενιά που θα ξέρει περισσότερα από κάθε προηγούμενη!
Α! Οι φίλοι του μπαμπά φεύγουν. Να πω ένα “γεια” και έρχομαι (δεν θέλω να πω “γεια”, γιατί θα κλείσει η εφαρμογή, αλλά η μαμά με φωνάζει. Θα κάνω τον ευγενικό μην της έρθει καμιά κακιά ιδέα και μου κλείσει το internet!! Θα πεθάνω…)
Οι φίλοι έφυγαν. Ο μπαμπάς κλείστηκε στο γραφείο του και βλέπω τη μισάνοιχτη πόρτα του. Η μαμά διαβάζει στο σαλόνι. Συχνά η μαμά έχει ένα βιβλίο στο χέρι. Απορώ γιατί… Αφού έχει κινητό, τι το θέλει το βιβλίο;
Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου 2017
Μη φοβάσαι...
Αντιγράφω από το εξαιρετικό blog aspaonline.gr
"Χθες, είχα πάει για περπάτημα στο βουνό και είχα απομακρυνθεί αρκετά. Είχε αρχίσει να σκοτεινιάζει και ξαφνικά είδα να έρχεται από την αντίθετη κατεύθυνση μια κοπέλα με το σκύλο της. Ο σκύλος ήταν τεράστιος, δεν ήταν δεμένος και μόλις με είδε άρχισε να τρέχει προς το μέρος μου. Δε φαινόταν φιλικός! Αρχικά δε φοβήθηκα, αλλά όσο πλησίαζε, τόσο άρχισε να αναπτύσσει ταχύτητα.
Σάστισα. Δεν ήξερα τι να κάνω. Να του μιλήσω με φιλική φωνή; Να του πω "κάτω"; Να κάνω πώς πάω να τον χαϊδέψω; Αυθόρμητα κοίταξα την κοπέλα στα μάτια και εκείνη μου έκανε ένα καθησυχαστικό νεύμα: "Μη φοβάσαι".
Αμέσως ηρέμησα. Με το βλέμμα της με καθησύχασε ότι ο σκύλος δεν υπήρχε περίπτωση μα με πειράξει. Και τότε σκέφτηκα ότι καμιά φορά το μόνο που θέλεις είναι κάποιος - ακόμα και ένας άγνωστος - να σου πει "μη φοβάσαι"."
--------
Μια καινούρια σχολική χρονιά ξεκινά, αγαπητοί φίλοι. Στα μάτια των γονέων των πιο μικρών μαθητών μας σίγουρα θα διακρίνουμε έναν αδιόρατο φόβο, άγχος ή ανασφάλεια μπροστά στην καινούρια πραγματικότητα την οποία καλείται να βιώσει το παιδί τους.
Τις πρώτες ημέρες που δεν γνωρίζουμε τους γονείς των μαθητών μας μήπως είναι καλύτερο από το να δώσουμε συμβουλές και κατευθύνσεις με παιδαγωγικό ή άλλο περιεχόμενο, να κάνουμε αυτό ακριβώς που αναφέρει η Άσπα;
Ένα βλέμμα που να αποπνέει σιγουριά, ένα χαμόγελο αισιοδοξίας, μία διαβεβαίωση ότι όλα θα πάνε καλά, ένα "μη φοβάστε, θα προσπαθήσουμε όλοι για το καλύτερο", μήπως είναι το καλύτερο μήνυμα που θα διώξει το φόβο από τις ταραγμένες καρδιές γονέων και μαθητών;
Ας το δοκιμάσουμε...
Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.
Καλή σχολική χρονιά!
Καλή χρονιά αγαπητοί συνάδελφοι,
αγαπητοί φίλοι του blog μας.
Και πάλι μαζί σας, όσο μπορούμε, για να μοιραστούμε και αυτή τη σχολική χρονιά αγωνίες, πόθους και προβληματισμούς γύρω από την εκπαίδευση και όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας...
Ας οπλιστούμε με θάρρος, δύναμη και αισιοδοξία γιατί πολλοί είναι αυτοί που περιμένουν πολλά από εμάς!
Να είστε όλοι καλά!
ΚΑΛΗ & ΑΝΕΦΕΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!
Δ. Μυλωνάκη
Γ. Παναγιωτόπουλος
Τρίτη 25 Ιουλίου 2017
Ελληνικά μαθηματικά μυαλά: μεγάλη διάκριση!
Έξι αγόρια, ηλικίας 16-18 ετών από διαφορετικά μέρη της
Ελλάδας, ένωσαν τις δυνάμεις τους και κατέκτησαν τη μεγαλύτερη διάκριση που
έχουν κερδίσει Έλληνες μαθητές σε παγκόσμιο διαγωνισμό μαθηματικών.
Συγκεκριμένα κατέκτησαν τη 12η θέση (ανάμεσα σε 111 χώρες)
στην 58η Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα που έγινε πριν από λίγες ημέρες στη
Βραζιλία. Η ομάδα των Ελλήνων μαθητών αναδείχθηκε πρώτη ανάμεσα στις χώρες της
Ευρωπαϊκής Ενωσης και δωδέκατη σε ολόκληρο τον κόσμο, κερδίζοντας συνολικά έξι
μετάλλια (ένα χρυσό, τέσσερα αργυρά κι ένα χάλκινο).
Με όπλο το μεγάλο τους ταλέντο στα μαθηματικά, την
προετοιμασία τους –σε εθελοντική βάση– από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία και
τη στήριξή τους από το Ιδρυμα Ωνάση που για τρίτη συνεχή χρονιά υπήρξε μεγάλος
χορηγός, οι μαθητές από τη χώρα μας κατάφεραν όχι μόνο να συνεχίσουν τη μεγάλη
παράδοση επιτυχιών των ελληνικών ομάδων σε Διεθνείς Ολυμπιάδες, αλλά και να
καταγράψουν την καλύτερη επίδοση όλων των εποχών.
Στη Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα, πρώτη αναδείχθηκε η ομάδα
μαθητών της Νότιας Κορέας και ακολούθησαν το Βιετνάμ και η Κίνα. Η Ελλάδα ήρθε
τρίτη στην Ευρώπη (μετά τη Βρετανία και τη Ρωσία) και πρώτη στις χώρες της
Ευρωπαϊκής Ενωσης. «Είναι τεράστια η επιτυχία των Ελλήνων μαθητών, γιατί η
συμμετοχή σε έναν τέτοιο διαγωνισμό χρειάζεται ταλέντο, καλή προπόνηση και
αφοσίωση στον στόχο», λέει στην «Κ» ο Γιάννης Τυρλής, γενικός γραμματέας της
Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας. «Πρόκειται για χαρισματικές προσωπικότητες που
διακρίθηκαν ανάμεσα σε άλλες εθνικές ομάδες υψηλού επιπέδου», συμπληρώνει,
σημειώνοντας ότι πολλές άλλες χώρες κάνουν μετεγγραφές όχι μόνο προπονητών αλλά
και παικτών. Ενδεικτικά, πολλές δυτικές ομάδες έχουν παίκτες από την Ασία που
έχουν μετεγγραφεί στα σχολεία τους για τον λόγο αυτό.
Τα μέλη της Ελληνικής Ολυμπιακής Ομάδας Μαθηματικών ήταν:
Β. Γεωργιάδης, Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη – Θεσσαλονίκη, Χρυσό
Μετάλλιο,
Δ. - Χ. Μελάς, Σχολή Μωραΐτη - Αθήνα, Αργυρό Μετάλλιο
Δ. Λώλας, Εκπαιδευτήρια Αθηνά - Τρίκαλα, Αργυρό Μετάλλιο
Ρ. Τσιάμης, Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη - Θεσσαλονίκη, Αργυρό
Μετάλλιο
Δ. Τσιντσιλίδας, Ενιαίο Λύκειο Καλμπακίου - Δράμα, Αργυρό
Μετάλλιο
Ρ. Ψυρούκης, 5ο Λύκειο - Μυτιλήνη, Χάλκινο Μετάλλιο
ΜΠΡΑΒΟ, σε όλη την ομάδα!!!
Περισσότερα: http://www.kathimerini.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Σάββατο 8 Ιουλίου 2017
Αξίζει να διαβάσετε! Το προφίλ του Ευτυχισμένου Ανθρώπου
Υπάρχουν άνθρωποι που είναι μόνιμα ευτυχισμένοι, ακόμη και εν μέσω αγωνιώδους δοκιμασίας στη ζωή τους, ακόμη και κοντά στον θάνατο.
Αυτό δεν σημαίνει ότι δε νιώθουν πόνο, θλίψη ή λύπη – απλά, δεν αφήνουν αυτά τα συναισθήματα να κατακλύσουν και να ελέγξουν την ζωή τους.
Πώς το καταφέρνουν; Έρευνες αποκαλύπτουν τα κυρίαρχα γνωρίσματα των ευτυχισμένων ανθρώπων, μπορείτε να αναλάβετε την Ευθύνη της Ευτυχίας σας και να ακολουθήσετε αυτόν τον μικρό οδηγό υγιούς κι ευτυχισμένης ζωής.
Εκτιμούν τη ζωή: Είναι ευγνώμονες που ξυπνούν κάθε πρωί. Αναπτύσσουν μία παιδική αίσθηση θαυμασμού για τη ζωή και εστιάζουν στην ομορφιά της κάθε στιγμής. Δεν παίρνουν τίποτε ως δεδομένο – προσπαθούν να αδράξουν την κάθε στιγμή και αγνοούν τις μικρές αναποδιές.
Διαλέγουν τους φίλους τους σοφά: Περιτριγυρίζονται από άλλους χαρούμενους, θετικούς ανθρώπους που μοιράζονται τις αξίες, την ηθική και τους στόχους τους. Ανθρώπους που τους ενθαρρύνουν να κυνηγήσουν τα όνειρά τους και να αξιοποιήσουν τις δυνατότητές τους. Φίλους που τους αγαπούν και τους αποδέχονται γι’ αυτό που είναι και που είναι εκεί, όταν χρειάζονται ένα χέρι βοηθείας.
Είναι ανεκτικοί: Αποδέχονται και σέβονται τους άλλους γι’ αυτό που είναι και για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται. Προσεγγίζουν τους συνανθρώπους τους με καλοσύνη και γενναιοδωρία. Βοηθούν όταν μπορούν, χωρίς να θέλουν ν’ αλλάξουν τον άλλον.
Μαθαίνουν συνεχώς: Ενημερώνονται για ότι έχει να κάνει με την καριέρα και τα ενδιαφέροντά τους και δοκιμάζουν συνεχώς νέα, και πολλές φορές τολμηρά, εγχειρήματα που κεντρίζουν το ενδιαφέρον τους.
Εστιάζουν στην λύση, όχι στο πρόβλημα: Αντί να βουλιάξουν στην αυτολύπηση, με το που έρχονται αντιμέτωποι με ένα πρόβλημα, καταπιάνονται με καλή κι ευχάριστη διάθεση με το να βρουν λύση. Δεν αφήνουν τις αντιξοότητες να επηρεάζουν την διάθεσή τους και εστιάζουν στην καλή πλευρά των όποιων προβλημάτων – βλέπουν κάθε εμπόδιο σαν μία ευκαιρία να κάνουν μία αλλαγή προς το καλύτερο. Άλλωστε, ουδέν κακόν αμιγές καλού!
Κάνουν την εργασία που αγαπούν: Έρευνες έχουν δείξει ότι ως και 80% των ανθρώπων όπως είναι φυσικό, δεν αγαπούν την δουλειά τους, με τέτοιο ποσοστό, δεν είναι έκπληξη που υπάρχουν τόσοι δυστυχισμένοι και άρρωστοι άνθρωποι στον κόσμο! Η πραγματικότητα είναι ότι περνάμε ένα πολύ μεγάλο μέρος της ζωής εργαζόμενοι, (όχι δουλεύοντας, οι δούλοι, δουλεύουν) επομένως είναι πολύ σημαντικό να επιλέξουμε μια εργασία και όχι “δουλειά” που να μας αρέσει, όπως επίσης και να βρίσκουμε χρόνο για τα άλλα ενδιαφέροντά μας και τις ασχολίες που μας ευχαριστούν.
Απολαμβάνουν τη ζωή: Ξέρουν να ζουν στο παρόν και να απολαμβάνουν τις μικρές χαρές της ζωής: ένα ηλιοβασίλεμα, μία βόλτα στη φύση, την παρέα ενός αγαπημένου προσώπου, μια μέρα κοντά στη θάλασσα, την μυρωδιά των λουλουδιών. Δεν μένουν προσκολλημένοι στο παρελθόν, ούτε ανησυχούν διαρκώς για το μέλλον και είναι ευγνώμονες γι’ αυτά.
Συνήθως γελούν: Δεν παίρνουν τον εαυτό τους ή τη ζωή στα σοβαρά! Αντιμετωπίζουν με χιούμορ τις καταστάσεις και τα προβλήματα και δεν διστάζουν να γελάσουν με τον εαυτό τους. Πάντα βλέπουν την αστεία πλευρά των πραγμάτων και με το χιούμορ τους ελαφραίνουν την ατμόσφαιρα.
Η κρυμμένη όαση της Πελοποννήσου -Το φαράγγι με τις 15 λίμνες και τον καταρράκτη των 25 μέτρων
Στον νομό Μεσσηνίας, στην κοινότητα Χαραυγή του δήμου Μεσσήνης, βρίσκεται το Πολυλίμνιο. Πρόκειται για ένα σύμπλεγμα από πολλές λίμνες. Λόγω της ιδιαιτερότητας του εδάφους, δημιουργούνται λίμνες και καταρράκτες.
Ο καταρράκτης της Κάδης δεσπόζει ανάμεσα στα μεγάλα και κοφτερά βράχια του φαραγγιού και τα γαλαζοπράσινα νερά του σκάνε πάνω στην επιφάνεια της λίμνης από ύψος 25 μέτρων.
Ο μικρός επίγειος παράδεισος με τις μικρές λίμνες και τους καταρράκτες είναι περικυκλωμένους από ελαιώνες και αμπέλια.
Συνολικά 15 λίμνες με τις ονομασίες Μαυρολίμνα, Κάδη, Καδούλα, του Τυχερού, του Ιταλού, του Πανάγου, της Σταθούλας βρίσκονταν καλά κρυμμένες για πολλά χρόνια και σχετικά πρόσφατα έγιναν γνωστές στο ευρύ κοινό.
Μάλιστα το καλοκαίρι που ο υδράργυρος ανεβαίνει είναι πολλοί αυτοί που προτιμούν τα δροσερά νερά των λιμνών του Πολυλιμνίου για να κάνουν το μπάνιο τους, όπως για παράδειγμα στη λίμνη Καδούλα, η οποία πήρε το όνομά της από το σχήμα της που μοιάζει με καρδιά. Ο καταρράκτης προσφέρει μία μοναδική εμπειρία σε όποιον τον πλησιάσει, ενώ οι πιο τολμηροί επιδίδονται σε εντυπωσιακές βουτιές από τους γύρω βράχους, στα βαθιά νερά της λίμνης.
Είναι πολύ εύκολο να βρει κανείς το Πολυλίμνιο, ακολουθώντας τον δρόμο από Καλαμάτα προς Πύλο. Κοντά στο χωριό Καζάρμα υπάρχει το χωριό Χαραυγή, από όπου ξεκινάει το μονοπάτι προς το Πολυλίμνιο (υπάρχει ταμπέλα που κατευθύνει προς Πολυλίμνιο στον κεντρικό δρόμο).
Πηγή: iefimerida.gr
Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.
Η λογοτεχνία στο διαδίκτυο
Μία βάση δεδομένων στην οποία εγγράφονται ελληνικοί υπερσύνδεσμοι που σχετίζονται με τη λογοτεχνία, την ανάγνωση και τη λογοτεχνική εκπαίδευση.
Ο ιστοχώρος απευθύνεται σε ερευνητές και αναγνώστες που ενδιαφέρονται για την ελληνική λογοτεχνική παραγωγή αλλά και σε εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι μπορούν να αξιοποιήσουν εκπαιδευτικά το σχετικό υλικό.
Δημιουργός της η κ. Σωτηρία Καλασαρίδου, διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ.
Κάνε κλικ εδώ για να επισκεφθείς τον ιστοχώρο.
Δημιουργός της η κ. Σωτηρία Καλασαρίδου, διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ.
Κάνε κλικ εδώ για να επισκεφθείς τον ιστοχώρο.
Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.
Σάββατο 1 Ιουλίου 2017
Αυτός είναι ο πρώτος των πρώτων στην Πάτρα
Πέτρος Λάζαρης – 3ο Γενικό Λύκειο Πατρών - 19.600 μόρια
«Προσανατολίζομαι για το Φυσικό του Πανεπιστημίου Πατρών. Διάβαζα μεθοδικά και με σύστημα ενώ πολύτιμη ήταν η βοήθεια όλων των ανθρώπων που ήταν κοντά μου».
Ο Πέτρος Λάζαρης έγραψε:
Μαθηματικά: 20
Φυσική: 20
Χημεία: 20
Χημεία: 20
Γλώσσα: 18
Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.
Η Χανιώτισσα μαθήτρια που συγκέντρωσε 19.574 μόρια και έγινε δεκτή στο ΜΙΤ των ΗΠΑ Πηγή: Η Χανιώτισσα μαθήτρια που συγκέντρωσε 19.574 μόρια και έγινε δεκτή στο ΜΙΤ των ΗΠΑ
Στις Πανελλαδικές εξετάσεις κατάφερε να συγκεντρώσει 19.574 μόρια που της δίνουν το εισιτήριο για τη φοίτησή της σε όποιο πανεπιστήμιο της χώρας επιθυμεί.
Ομως ήδη ανοίγει τα φτερά της για εξωτερικό και δη σε ένα από τα κορυφαία τεχνολογικά ιδρύματα του κόσμου.
Η Χανιώτισσα Κορίνα Διγαλάκη είχε γίνει δεκτή στο ΜΙΤ των ΗΠΑ από τον Δεκέμβριο.
Πριν πάει όμως φρόντισε να εξασφαλίσει και μια θέση στην ανώτατη εκπαίδευση στην Ελλάδα και ανν και πρόκειται να φοιτήσει στο ΜΙΤ, η ίδια αποφάσισε να δώσει και Πανελλήνιες.
Όπως είπε η Κορίνα Διγαλάκη στο Flashnews.gr: «Έκανα την αίτησή μου αρχές Φθινοπώρου και έμαθα από τον Δεκέμβριο ότι με πήραν. Το σύστημα δεν είναι όπως στην Ελλάδα, που εισάγονται παιδιά στο πανεπιστήμιο μόνο αν έχουν συγκεντρώσει από μια βαθμολογία και πάνω. Εξετάζουν την κάθε περίπτωση ξεχωριστά και ολοκληρωμένα, κοιτάνε το άτομο σαν σύνολο, σαν προσωπικότητα και σαν πορεία. Η διαδικασία περιλαμβάνει και συνέντευξη. Υπάρχουν απόφοιτοι του ΜΙΤ που ζουν στην Ελλάδα και είναι υπεύθυνοι για τις συνεντεύξεις των παιδιών».
Αν και δεν έχει καταλήξει ακόμα στις σχολές και τους τομείς που θα επιλέξει, τείνει ήδη προς συγκεκριμένες κατευθύνσεις: «Στην Ελλάδα θα επιλέξω στο μηχανογραφικό πρώτη, τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του Πολυτεχνείου Κρήτης. Στο ΜΙΤ, έχει ένα χρόνο που κάνουν γενικά μαθήματα και επιλέγουν μετά εξειδίκευση. Εγώ πιθανόν θα επιδιώξω διπλό πτυχίο σε μαθηματικά και επιστήμη υπολογιστών».
Η Κορίνα Διγαλάκη αναμένεται να ανοίξει τα φτερά της για το ΜΙΤ τον Αύγουστο. Να θυμήσουμε ότι ως μαθήτρια η Κορίνα έχει λάβει διακρίσεις σε διαγωνισμούς όπως στη Μαθηματική Ολυμπιάδα και σε Πανελλήνιο Διαγωνισμό Χημείας.
Πηγή: flashnews
Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.
Σάββατο 24 Ιουνίου 2017
Ανατολικά της Πάτμου υπάρχει το μικρότερο σχολείο στην ΕΕ με έναν μόλις μαθητή!
Στους Αρκιούς, ένα νησάκι μόλις 6,7 τετραγωνικών χιλιομέτρων, ανατολικά της Πάτμου, λειτουργεί το μικρότερο σχολείο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, που το σχολικό έτος που μόλις τελείωσε μετρούσε μόλις... έναν μαθητή, τον 8χρονο Χρήστο.
Από το μικρό αυτό νησάκι με τους λιγοστούς κατοίκους μίλησε στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» η δασκάλα του σχολείου, Σίλια Δημητρακοπούλου: «Είναι ο όγδοος χρόνος μου που ασκώ το λειτούργημα και φέτος ήταν ο πρώτος χρόνος μου εδώ σε αυτό το νησί. Δεν έχω ξαναδουλέψει σε τόσο μικρό σχολείο. Αυτή τη χρονιά είχα ένα μόλις μαθητή, τον μικρό Χρήστο, που θα πάει τώρα τρίτη δημοτικού και είναι οκτώ ετών».
Η νεαρή δασκάλα ετοιμάζει τα πράγματά της για να επιστρέψει στη «βάση της» μετά το κλείσιμο της σχολικής χρονιάς στους Αρκιούς, που, όπως λέει, χρειάστηκε να ψάξει στον χάρτη για να δει πού βρίσκονται. «Ομολογώ πως κι εγώ πριν έρθω εδώ δεν ήξερα καν για την ύπαρξη του νησιού, το έψαχνα στον χάρτη. Οι Αρκιοί υπάγονται στον δήμο Πάτμου, είναι ένα μικρό νησάκι μόλις 40 κατοίκων. Οι θαλάσσιες συγκοινωνίες λειτουργούν απαγορευτικά, είναι πολλές οι δυσκολίες που πρέπει να αντιμετωπίσουν οι κάτοικοι, δεν υπάρχουν καταστήματα, εδώ δεν υπάρχει φούρνος, δεν υπάρχει γιατρός» λέει, τονίζοντας, ωστόσο, ότι η υποστήριξη από όλες τις πλευρές υπήρξε αξιοσημείωτη.
«Ο διευθυντής της αρμόδιας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έδειξε από την πρώτη στιγμή το ενδιαφέρον του να στελεχωθεί το σχολείο με δάσκαλο, ώστε το ένα και μόνο παιδάκι που είναι εδώ να μη χάσει καθόλου χρόνο. Το σχολείο αυτό, παρότι βρίσκεται σε μια κουκίδα του χάρτη, παρότι έχει έναν μόλις μαθητή, παρόλο που φαίνεται ξεχασμένο [...] αυτό που διαπίστωσα φέτος, πρώτη μου χρονιά εδώ, είναι ότι δεν έχει αποκλειστεί από το ενδιαφέρον των ανθρώπων. Μιλάμε για ιδιώτες, τηλεφωνήματα, επικοινωνία, ενώ και η προσφορά είναι πάρα πολύ μεγάλη, ακόμη και σε υλικοτεχνική υποδομή που δεν τα έχω βρει σε άλλα σχολεία, θα ήθελα να ευχαριστώ όλους αυτούς τους ανθρώπους» ανέφερε η κ. Δημητρακοπούλου.
Η εκπαιδευτικός, στο φινάλε μιας ιδιαίτερης σχολικής χρονιάς, περιγράφει και το μεγάλο κέρδος της απαιτητικών συνθηκών διδασκαλίας που δεν ήταν άλλο από την ξεχωριστή σχέση με τον νεαρό Χρήστο, το μικρότερο παιδί μιας πολύτεκνης επταμελούς οικογένειας κτηνοτρόφων που παρότι «είχε ελάχιστες προσλαβάνουσες σε σχέση με άλλα παιδιά», ανταποκρίθηκε επαρκέστατα στις αντιξοότητες, εντυπωσιάζοντας τη δασκάλα του.
«Δεν με δυσκόλεψε καθόλου, ελπίζω ούτε και εγώ, είχαμε μια πολύ όμορφη, δημιουργική χρονιά, έμαθα και εγώ πάρα πολλά πράγματα μπροστά του χωρίς αυτός να το ξέρει» κατέληξε η κυρία Δημητρακοπούλου, που εύχεται το σχολείο στους Αρκιούς, το μικρότερο σχολείο στην Ευρωπαϊκή Ένωση να λειτουργήσει και την επόμενη σχολική χρονιά.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ
Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.