Σελίδες

Τρίτη 24 Αυγούστου 2010

Πλαίσιο προγραμματισμού – στόχων για τους νέους διευθυντές εκπαίδευσης

Α) Άμεσες προτεραιότητες για την ομαλή έναρξη της Σχολικής Χρονιάς

  • Διαρκής έλεγχος των πραγματικών κενών και υπεραριθμιών σε κάθε σχολείο με σκοπό την άμεση και ορθολογική αξιοποίηση των εκπαιδευτικών, προκειμένου να ξεκινήσει η σχολική χρονιά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
  •  Έλεγχος του πραγματικού αριθμού των μαθητών στο ολοήμερο, ορθολογική αξιοποίηση των εκπαιδευτικών και λειτουργία των ολοήμερων τμημάτων την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων.
  • Πλήρης αποτύπωση, καταγραφή και έλεγχος της ακρίβειας των στοιχείων των μαθητών ανά σχολείο για παράλληλη στήριξη και εφαρμογή αντισταθμιστικής αγωγής, προκειμένου να καλυφθούν έγκαιρα οι ανάγκες.
  • Ορθολογική και έγκαιρη διανομή των βιβλίων με την αξιοποίηση καλών πρακτικών και τον έλεγχο των διαδικασιών.
  • Μετακινήσεις εκπαιδευτικών από Β/βάθμια (κυρίως φυσικής αγωγής, αγγλικών και πληροφορικής στα Δημοτικά Σχολεία αναμορφωμένου προγράμματος (800)), σε συνεργασία με τους διευθυντές των σχολικών μονάδων για την αξιοποίηση κοινών εκπαιδευτικών, σύνταξη προγράμματος.
  • Πλήρης αποτύπωση των πραγματικών αναγκών για τάξεις υποδοχής, συνεργασία μεταξύ γειτονικών σχολείων .
  • Ενημέρωση - παρακολούθηση - προώθηση - στήριξη των διαδικασιών για την προμήθεια διαδραστικών συστημάτων και κινητών εργαστηρίων πληροφορικής (συνεργασία – ενεργοποίηση σχολικών επιτροπών).
  • Ενημέρωση - προώθηση - στήριξη των διαδικασιών για την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
  • Ενημέρωση από όλα τα σχολεία των βάσεων δεδομένων (survey, e-school)
  • Η ενημέρωση των διαδικασιών για το Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών
  • Η συνεργασία- στήριξη του προγράμματος «Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας»
  • Η συνεργασία – στήριξη των προγραμμάτων για ευαίσθητες ομάδες: «Αλλοδαπών & Παλιννοστούντων», «Ρομά», «Παιδιών των μειονοτήτων».
  • Η υποδοχή – τοποθέτηση – στήριξη νεοδιόριστων εκπαιδευτικών.
  • Η προώθηση της συνεργασίας μεταξύ Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • Η ενσωμάτωση των ΤΠΕ στη διοίκηση και τη διαχείριση των σχολικών μονάδων. Ανάπτυξη ιστοσελίδας σε κάθε σχολείο και κάθε υπηρεσία, προκειμένου να αναρτώνται οι αποφάσεις και τα πεπραγμένα τους, στην κατεύθυνση της διαφάνειας και της κοινωνικής λογοδοσίας.
  • Ο προγραμματισμός των προβλεπομένων διαδικασιών για την επιλογή στελεχών (διευθυντών, υποδιευθυντών σχολικών μονάδων, προϊσταμένων τμημάτων εκπαιδευτικών θεμάτων).
  • Ο έγκαιρος προγραμματισμός και προώθηση απαραίτητων διαδικασιών για ιδρύσεις, προαγωγές, συγχωνεύσεις σχολείων.
Β) Αποτύπωση δεδομένων - Μεσοπρόθεσμος (Ετήσιος, 4ετής) Προγραμματισμός – Στοχοθεσία

  • Περιορισμός – εξάλειψη απώλειας διδακτικού χρόνου
  • Προληπτική και έγκαιρη αντιμετώπιση του φαινομένου των καταλήψεων
  • Πλήρης, ορθολογική και δημιουργική αξιοποίηση του διαθέσιμου εκπαιδευτικού προσωπικού
  • Παρακολούθηση - προώθηση των διαδικασιών για το Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών: αριθμός των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα
  • Παρακολούθηση - προώθηση - στήριξη των διαδικασιών για την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου: αριθμός σχολείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, καταγραφή της προόδου και των αποτελεσμάτων του προγράμματος
  • Υποστήριξη της αυτοαξιολόγησης στη φάση γενίκευσης του προγράμματος
  • Προώθηση – ολοκλήρωση όλων των πειθαρχικών υποθέσεων
  • Διοικητικός - πειθαρχικός έλεγχος σχολικών μονάδων (και των ιδιωτικών)
  • Αντιμετώπιση φαινομένων σχολικής βίας και επιθετικότητας
  • Αντιμετώπιση του φαινομένου καταστρατήγησης του κανονιστικού πλαισίου για τις απουσίες μαθητών
  • Εποπτεία και έλεγχος για τις μαθητικές εκδρομές
  • Εποπτεία και έλεγχος στις άδειες των εκπαιδευτικών
  • Αριθμός σχολείων και εκπαιδευτικών που συμμετέχουν σε προγράμματα ενδοσχολικής επιμόρφωσης
  • Αριθμός σχολείων και εκπαιδευτικών που συμμετέχουν σε εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων
  • Ενίσχυση των προγραμμάτων τοπικής κλίμακας, (τοπική ιστορία, πολιτισμό, περιβάλλον, οικονομία) με ανάδειξη των τοπικών κοινωνιών.
  • Επισκέψεις στις σχολικές μονάδες
  • Αριθμός και φύση συναντήσεων με γονείς, ενώσεις γονέων, δήμο, τοπικούς φορείς
  • Λειτουργία, συνεδριάσεις συλλογικών οργάνων (ενεργοποίηση)
  • Συνεργασία με Σχολικούς Συμβούλους για εκπαιδευτικά θέματα, ωρολόγια προγράμματα, αξιοποίηση χώρων
  • Συνεργασία με Προϊσταμένους γραφείων, διευθυντές σχολικών μονάδων
  • Ενημέρωση εμπλεκομένων σχετικά με αποφάσεις, πολιτικές
  • Διαφάνεια, με ανάρτηση όλων των αποφάσεων στο διαδίκτυο
  • Αριθμός, ποσοστό σχολικών μονάδων και υπηρεσιών με ιστοσελίδα
  • Διαμόρφωση δικτύου επικοινωνίας (απρόσκοπτη ροή πληροφόρησης) στο εσωτερικό της διεύθυνσης, με τις σχολικές μονάδες, υπηρεσίες, φορείς κ.λ.π.
  • Κάλυψη αναγκών πρόσβασης των διοικητικών και αποσπασμένων υπαλλήλων στην επιστημονική γνώση (διοικητική και παιδαγωγική)
  • Ανάπτυξη – Προώθηση καλών πρακτικών (διδακτικών και διοικητικών)
  • Ειδική Αγωγή: α) παρακολούθηση – υποστήριξη της χαρτογράφησης όλων των βαθμίδων της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης: 1) Κατά κατηγορία αναπηρίας -ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, 2) κατά κατηγορία εκπαιδευτικών, 3) κατά κατηγορία σχολείων (ειδικά σχολεία, Τμήματα Ένταξης, Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια – Λύκεια, Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, β) συνεργασία στην καταγραφή όλων των δασκάλων που έχουν μετεκπαιδευτεί στην Ειδική Αγωγή και δεν έχουν υπηρετήσει σε σχολεία Ειδικής Αγωγής, ώστε να καλυφθούν τα σημαντικά κενά που παρουσιάζονται στα σχολεία Ειδικής Αγωγής.
  • Τεχνική εκπαίδευση: Συμβολή στην καταγραφή και αξιολόγηση της υπάρχουσας κατάστασης στα ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ και στον εξορθολογισμό του ανθρώπινου δυναμικού
  • Αριθμός σχολείων που συμμετέχουν στο πιλοτικό πρόγραμμα του νέου σχολείου
  • Αριθμός σχολείων που συμμετέχουν στο πιλοτικό πρόγραμμα «διαφοροποιημένη ξενόγλωσση εκπαίδευση»
  • Στήριξη της εφαρμογής των νέων προγραμμάτων σπουδών (στη γενίκευση)
  • Αριθμός σχολείων που συμμετέχουν σε προγράμματα ψηφιακής αναβάθμισης και δημιουργίας ενιαίου ψηφιακού περιβάλλοντος
  • Ενημέρωση - παρακολούθηση - προώθηση - στήριξη των διαδικασιών για την εισαγωγή του θεσμού του Μέντορα του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου