Το θέμα της ανέγερσης σχολικών μονάδων είναι ένα καίριο θέμα για τον Δήμο Πατρέων καθώς αφορά το σχολικό περιβάλλον των μαθητών της Πάτρας, τις ασφαλείς, σύγχρονες και ανθρώπινες υποδομές και κατ΄ επέκταση την ποιότητα της εκπαίδευσης στην περιοχή μας. Το θέμα συζητήθηκε εκτενώς κατά τη διάρκεια συνάντησης που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 15 Ιουλίου στο Δημοτικό Μέγαρο.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Δήμαρχος, ο Αντιδήμαρχος Παιδείας και ο Αντιδήμαρχος Έργων από την πλευρά του Δήμου Πατρέων, οι Σύλλογοι Γονέων του 12ου του 16ου & του 67ου Δημοτικών Σχολείων Πατρών, ο Σύλλογος Γονέων του 3ου Γυμνασίου Πατρών, οι διευθυντές του 12ου και του 16ου Δημοτικών Σχολείων Πατρών και ο υποδιευθυντής του 3ου Γυμνασίου Πατρών.
Πρόκειται για σχολικές μονάδες των οποίων η ανέγερση εκκρεμεί από το 2008, οπότε και έγινε ο σεισμός της Πάτρας.
Μιλώντας για το θέμα ο κ. Ψωμάς δήλωσε χαρακτηριστικά:
«Όπως όλοι γνωρίζετε η αρμοδιότητα της ανέγερσης σχολικών κτιρίων περιήλθε στο διευρυμένο Δήμο Πατρέων από την 1/1/2011. Από τις αρχές Ιανουαρίου η Αντιδημαρχία Παιδείας ασχολήθηκε με το θέμα πραγματοποιώντας αλλεπάλληλες συναντήσεις με όλους τους εμπλεκομένους φορείς της εκπαίδευσης, τους γονείς και την Περιφέρεια.
Παρά τις αλλεπάλληλες συναντήσεις, επιστολές και τηλεφωνικές επικοινωνίες του Δημάρχου και του Αντιδημάρχου Παιδείας με τον Αντινομάρχη κ. Αλεξόπουλο από τον Ιανουάριο, δεν κατέστη δυνατόν να παραλάβουμε τους φακέλους των εν λόγω σχολείων πριν από τις 7/6/2011.
Αντιλαμβάνεστε ότι αυτή η μεγάλη καθυστέρηση για την οποία καμία ευθύνη δεν φέρει ο Δήμος Πατρέων, προκάλεσε εύλογες καθυστερήσεις. Παρά ταύτα αμέσως όταν παραλάβαμε τους φακέλους, δόθηκαν κατευθύνσεις στη Διεύθυνση Έργων προκειμένου να εξεταστεί ο βαθμός ωριμότητας των φακέλων και να δοθεί σαφές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής του και υποβολής του στο ΕΣΠΑ προς υλοποίηση των έργων.
Η εντολή του Δημάρχου ήταν σαφής: Πρόκειται για έργα άμεσης προτεραιότητας.
Ο Δήμαρχος Πατρέων δια του Αντιδημάρχου Παιδείας και Ηλεκτρονικής διαβούλευσης και επικεφαλής της Διεύθυνσης Πληροφορικής. κ. Φίλια, έθεσε στη διάθεση των Τεχνικών Υπηρεσιών κάθε διευκόλυνση σε υλικοτεχνική υποδομή, προκειμένου να διευκολυνθεί και επιταχυνθεί το έργο του επιστημονικού προσωπικού του Δήμου.
Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 15 Ιουλίου 2011 ενημερώθηκαν οι ενδιαφερόμενοι για την ωριμότητα των φακέλων και συζητήθηκε η προτεραιότητα συμπλήρωσης των φακέλων καθώς και τα χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσής τους.
Συγκεκριμένα τα 16ο και το 67ο Δημοτικά Σχολεία Πατρών έχουν σημαντικό βαθμό ωριμότητας φακέλου, εν αντιθέσει με το 3ο Γυμνάσιο και το 12ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών των οποίων οι φάκελοι υστερούν σημαντικά.
Το χρονοδιάγραμμα που ανακοινώθηκε από τον Αντιδήμαρχο Έργων κ. Βασίλη Λοτσάρη ξεκινά από 4 έως 8 μήνες κατά περίπτωση ανάλογα με την προτεραιότητα και το βαθμό ωρίμανσης του έργου.
Και τα τέσσερα σχολικά κτίρια θεωρούνται σημαντικά και απασχολούν την τοπική κοινωνία εδώ και χρόνια.
Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στην περίπτωση του 12ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών για το οποίο παρόλο που δεν υπάρχει ώριμος φάκελος με εντολή του Δημάρχου θα δοθεί άμεση προτεραιότητα μιας και πρόκειται για το μοναδικό σχολείο που οι μαθητές του μεταφέρονται καθημερινά σε άλλο κτίριο εδώ και αρκετά χρόνια επιβαρύνοντας οικονομικά το Δήμο και τον κρατικό προϋπολογισμό κατ’ επέκταση.
Σε κάθε περίπτωση, σημασία έχει να ολοκληρωθούν οι φάκελοι και να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ.
Από τη στιγμή εκείνη η υλοποίηση των έργων θα πραγματοποιηθεί παράλληλα.»
Πηγή: THE BEST
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου