«Μετεξεταστέοι» θα μείνουν όσοι εκπαιδευτικοί δεν πληρούν
βασικά κριτήρια που θέτει η πρόταση της ομάδας εργασίας του υπουργείου
Παιδείας.
Σύμφωνα με το σχέδιο, για όσους διαπιστωθεί ότι το
εκπαιδευτικό έργο που παράγουν είναι «ελλιπές», τότε θα παρακολουθούν
υποχρεωτικά επιμορφωτικά προγράμματα για να βελτιωθούν στα πεδία που υστερούν
και μετά διάστημα ενός έτος θα αξιολογούνται εκ νέου.
Αξίζει να επισημανθεί ότι όσοι εκπαιδευτικοί δεν κριθούν
θετικά, δεν θα μπορούν να διεκδικούν θέσεις στελεχών εκπαίδευσης.
Οι περιπτώσεις κατά τις οποίες το εκπαιδευτικό έργο ενός
δασκάλου ή καθηγητή θα κρίνεται «ελλιπές» περιγράφεται αναλυτικά στην πρόταση
της ομάδας εργασίας και χωρίζεται σε τρεις τομείς. Αναλυτικά:
• Τομέας Διαπροσωπικών Σχέσεων και Προσδοκιών: Όταν μεταξύ
εκπαιδευτικού και μαθητών διαπιστώνεται απουσία σχέσεων, δεν υπάρχει συνοχή
μεταξύ των μαθητών και είναι ελάχιστοι όσοι συμμετέχουν στις εργασίες της
τάξης. Επίσης, όταν ο εκπαιδευτικός έχει αυταρχικό στυλ και επιβάλλει κυρώσεις.
• Τομέας Παιδαγωγικού Κλίματος Σχολικής Τάξης: Το
εκπαιδευτικό έργο σε αυτόν τον τομέα κρίνεται «ελλιπές» όταν διαπιστώνεται
μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών ουδέτερο ως και ψυχρό κλίμα με στοιχεία τριβών
και αντεγκλήσεων. Ακόμη, σε περιπτώσεις όπου οι μαθητές αλλά και οι καθηγητές
είναι αδιάφοροι και αποστασιοποιημένοι.
• Τομέας Οργάνωσης Σχολικής Τάξης: Πρόκειται για περιπτώσεις
στις οποίες παρατηρείται παραμέληση της σχολικής τάξης και ελλιπής παιδαγωγική
λειτουργικότητα. Επιπροσθέτως, όταν δεν διαπιστώνεται ύπαρξη κανόνων και
μέριμνα για τη διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς και ο εκπαιδευτικός δεν
αντιμετωπίζει ανάρμοστες μορφές συμπεριφοράς με παιδαγωγικό τρόπο.
Κατά τα λοιπά, θα συνεκτιμώνται και άλλοι παράμετροι, όπως:
όταν ο εκπαιδευτικός συνεργάζεται περιστασιακά με τους γονείς των μαθητών, όταν
δεν συμμετέχει σε προγράμματα επιμόρφωσης και όταν η προετοιμασία του
περιεχομένου της διδασκαλίας είναι ανύπαρκτη, ελλιπής ή εσφαλμένη στο
μεγαλύτερο μέρος της.
Επισημαίνεται ότι στην πρόταση της ομάδας εργασίας που
δόθηκε στη δημοσιότητα, προβλέπεται αξιολόγηση και των διευθυντών σχολικών
μονάδων.
Συγκεκριμένα, θα αξιολογείται ως προς το διοικητικό έργο από
τον διευθυντή εκπαίδευσης, ως προς το παιδαγωγικό έργο από τον σχολικό
σύμβουλο, ενώ την ευθύνη για τη σύνταξη της αξιολογικής έκθεσης του έργου του
διευθυντή επωμίζεται ο σχολικός σύμβουλος. Αναφορικά με τους υπηρετούντες
διευθυντές των σχολικών μονάδων, η αξιολόγηση συνδέεται με τις διαδικασίες
επανάκρισης.
Πηγή: Έθνος
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου