Σελίδες

Τρίτη 30 Απριλίου 2013

Παγκόσμια Ημέρα κατά της Σωματικής Τιμωρίας των Παιδιών

Μέλη της Ομάδας και της Κοινότητας Εφήβων Συμβούλων του Συνηγόρου του Παιδιού συνεργάστηκαν και δημιούργησαν ένα ηχητικό μήνυμα, με αφορμή την 30η Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα κατά της σωματικής τιμωρίας των παιδιών.
 
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα Πιστοποίησης Β΄ Επιπέδου στις ΤΠΕ

Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα Πιστοποίησης Β΄ Επιπέδου στις ΤΠΕ για τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στις σχετικές  δοκιμασίες του Δεκεμβρίου 2011 και του Φεβρουαρίου 2012. Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί μπορούν να δουν και να  εκτυπώσουν το αποτέλεσμα της προσπάθειάς τους με χρήση των κωδικών τους ΕΔΩ

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Η επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών

του Χρήστου Κάτσικα


Η επαγγελματική εξουθένωση είναι ένα σύνδρομο σωματικής και ψυχικής εξάντλησης στο πλαίσιο του οποίου ο εκπαιδευτικός κατακλύζεται από έλλειψη ενθουσιασμού και προσδοκιών, απογοήτευση, απάθεια, αδράνεια, χάνει το ενδιαφέρον του και τα όποια θετικά συναισθήματα έχει για τους μαθητές του, διαμορφώνει αρνητική εικόνα για τον εαυτό του και αδυνατεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που ανακύπτουν κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.

Στην Ελλάδα, η έρευνα συγκλίνει ότι ένα μεγάλο ποσοστό των εκπαιδευτικών βιώνει υψηλή ή μεσαία συναισθηματική εξάντληση, ενώ καταγράφεται επίσης ότι ένα ακόμη μεγαλύτερο τμήμα εκπαιδευτικών αισθάνεται πως δεν μπορεί να είναι αποτελεσματικό στη δουλειά του.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε την περίοδο Οκτώβριος 2012–Φεβρουάριος 2013 σε 645 εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, φαίνεται καθαρά ότι ένα μεγάλο τμήμα εκπαιδευτικών βρίσκεται ή έχει ξεπεράσει τα όρια της επαγγελματικής εξουθένωσης και ως κυριότερες αιτίες εντοπίζει την επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων, το μισθολογικό και την κατάσταση που επικρατεί μέσα στις σχολικές μονάδες.

Πηγή:  Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Πώς καταλαβαίνεις ότι ήρθε η ώρα να καθαρίσεις το μπαλκόνι σου;

Τα περιστέρια το νομίζουν για ακατοίκητο, φτιάχνουν φωλιές στις γλάστρες και κλωσσάνε τα αυγά τους!


Εντάξει, αγαπημένοι μου αναγνώστες, ομολογώ! Το εγκατέλειψα λίγο το μπαλκόνι μου, αλλά δεν ήξερα ότι έπρεπε να το διεκδικήσω αργότερα από περιστέρια, σπουργίτια, κουκουβάγιες, σαύρες, σέρσιγκες, μυρμήγκια, πεταλούδες και διάφορα άλλα περίεργα πλάσματα! Και άλλωστε εγώ έκανα πριν από πολλά χρόνια την επιλογή μου και έμεινα στην πόλη και όχι στο χωριό. Τώρα τι έγινε; Την ίδια επιλογή έκαναν και όλα αυτά τα ζωντανά και περνοδιαβαίνουν στο μπαλκόνι μου;


Τι να κάνω, σηκώθηκα πρωί πρωί και το έκανα λαμπίκο. Η φωλιά όμως μου έμεινε προίκα, γιατί τα παιδιά μου είναι ζωόφιλα και καταλαβαίνετε, έγινε μεγάλη χαρά στο σπίτι από τα γεννητούρια. Τώρα, βέβαια, μου απαγόρευσαν και να βγαίνω έξω για να μην ενοχλώ τη μάνα που κλωσσάει!!!

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δευτέρα 29 Απριλίου 2013

«Ένας 15χρονος είμαι ρε παιδιά. Δεν ήξερα που είναι το πάγκρεας και ποια είναι η λειτουργία του. Αν ένας 15χρονος έκανε κάτι τέτοιο, φανταστείτε τι μπορείτε να κάνετε εσείς…».

Είναι μόλις 15 χρόνων και όμως έγραψε ιστορία με την ανακάλυψη του για τον καρκίνο του παγκρέατος.

Ο 15χρονος μαθητής λυκείου από το Μέριλαντ βρέθηκε στην Αθήνα και έδωσε μια πραγματικά εντυπωσιακή ομιλία στο TEDMED live Athens 2013, που πραγματοποιείται στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση.

«Ένας 15χρονος είμαι ρε παιδιά. Δεν ήξερα που είναι το πάγκρεας και ποια είναι η λειτουργία του. Αν ένας 15χρονος έκανε κάτι τέτοιο, φανταστείτε τι μπορείτε να κάνετε εσείς…».
Με αυτά τα απλά λόγια έκλεισε την ομιλία του Τζάκ Αντράκα , ο οποίος έχει εφεύρει ένα φθηνό και ευαίσθητο αισθητήρα σε μορφή ράβδου για την ταχεία και έγκαιρη διάγνωση του καρκίνου του παγκρέατος, των ωοθηκών και του πνεύμονα.

Ο Τζακ Αντράκα, ανέπτυξε το θέμα «το μέλλον των ιατρικών διαγνώσεων», και εξήγησε πως με αφορμή τον θάνατο κοντινών του προσώπων από καρκίνο στο πάγκρεας- σκέφτηκε να εργαστεί για τη λύση του προβλήματος, που απασχολεί εδώ και χρόνια την επιστημονική κοινότητα.
«Δεν ήξερα καν ότι είχα πάγκρεας, αλλά βρήκα τον τρόπο να το θεραπεύσω, χρησιμοποιώντας τα εργαλεία του ίντερνετ που χρησιμοποιούν όλοι οι έφηβοι, το Google και το Wikipedia».

Εργάστηκε με πάθος και μάλιστα, όπως είπε, «η μαμά μου νόμιζε ότι έφτιαχνα εκρηκτικά στο υπόγειο του σπιτιού μας. Δεν μπορούσα να της εξηγήσω τι έκανα», αλλά και επιμονή, παρά τις αρνητικές απαντήσεις από πανεπιστημιακούς ερευνητές στους οποίους απευθύνθηκε, προκειμένου να του δώσουν τα απαραίτητα εργαστηριακά μέσα και την υποστήριξη, ώστε να υλοποιήσει το όραμά του.
«Εστειλα 200 αιτήσεις προς ερευνητικές ομάδες και με απέρριψαν οι 199, θεωρώντας ανοησίες αυτά που έκανα». Μόνο ένας τον δέχθηκε , αλλά όπως είπε του υπέβαλε τόσες πολλές ερωτήσεις, «που ευτυχώς απάντησα σε όλες, με σκοπό να με απορρίψει και αυτός».

Με αυτή την ομάδα δούλεψε για 7 μήνες στο εργαστήριο για να αναπτύξει την πιο αποτελεσματική και φθηνή μέθοδο διάνγωσης του καρκίνου του παγκρέατος. Το τέστ είναι 100% αποτελεσματικό και κοστίζει ελάχιστα. Αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι αποτελεί μια μέθοδο διάγνωσης που μπορεί να γίνει τόσο νωρίς ώστε οι πιθανότητες επιβίωσης αγγίζουν το 100%.

«Απέτυχα πολλές φορές αλλά επέμενα και κατάφερα να φτιάξω ένα χάρτινο αισθητήρα που λειτουργεί 26.000 φορές πιο γρήγορα και κοστίζει 26.000 λιγότερο και μπορεί να ανιχνεύσει σε πρώιμο στάδιο τον καρκίνο του παγκρέατος».
Ο Τζακ Αντράκα, στα 15 του άνοιξε δρόμους στην επιστημονική κοινότητα, δίνοντας ώθηση στη διάγνωση και κατά συνέπεια και στη θεραπεία του καρκίνου του παγκρέατος. Η ερευνά του διεξήχθη στο εργαστήριο του Δρ Anirban Maitra στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Johns Hopkins, στο τμήμα Παθολογίας του Ερευνητικού Κέντρου Sol Goldman.

Σήμερα, όπως είπε, με φίλους του από το Γυμνάσιο εργάζονται πάνω σε μια άλλη μέθοδο και προσπαθούν να φτιάξουν ένα εργαλείο σε μέγεθος ενός κύβου ζάχαρης με ελάχιστο κόστος. «Μέσω του διαδικτύου τα πάντα είναι δυνατά. Δεν χρειάζεται να έχεις πτυχία αρκεί να έχεις ιδέες. Αυτές είναι που μετράνε» υπογράμμισε, εκφράζοντας την ευχή «μακάρι όλοι οι άνθρωποι, με αφορμή ένα προσωπικό τους θέμα και ας μην είναι ειδικοί, να ασχοληθούν με πάθος με κάτι που θα βοηθήσει την ανθρωπότητα».

Πηγή:  gr.news.yahoo.com
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Το Μπιχεβιοριστικό Μοντέλο Μάθησης και η Γνωστική Ψυχολογία

Στην παραπάνω εικόνα αποτυπώνεται το μπιχιεβιοριστικό μοντέλο μάθησης, το οποίο κυριάρχησε για πολλά χρόνια στην εκπαίδευση. Βασική του αρχή ήταν η αυθεντία του δασκάλου, επομένως ό,τι σκέφτεται και λέει ο δάσκαλος αυτό ήταν το σωστό. 

Η εμφάνιση της Γνωστικής Ψυχολογίας άλλαξε τις παλιές απόψεις για τη διαδικασία της μάθησης δίνοντας μεγάλη βάση στην αυτενέργεια, την πρωτοβουλία και τη δημιουργική σκέψη του μαθητή. Ο μαθητής είναι στο κέντρο ενδιαφέροντος του νέου σχολείου και επιδιώκεται η αναγνώριση και ο σεβασμός της ιδιαιτερότητας του κάθε ατόμου. 

Πηγή: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Αιγιάλεια: Πασχαλινές ευχές και δώρα για το ΑΓΑΦΡΟΝ

Με πασχαλινές λαμπάδες, φαναράκια, ζωγραφιστές κούπες, κουβαδάκι για πινέλα,  καρτούλες με ευχές και άλλα όμορφα δώρα για το ΑΓΑΦΡΟΝ υποδέχθηκαν τους εθελοντές του προγράμματος και έγιναν ένα με αυτούς, προκειμένου να ομορφύνουν το δικό τους χώρο στην καρδιά του Διακοπτού, μικροί και μεγάλοι μαθητές του Κέντρου Ξένων Γλωσσών LINGUA FRANCA της Κατερίνας Θεοδωροπούλου.


Τα παιδιά έδωσαν χρώμα και ζωντάνια στο χώρο τους αλλά ταυτόχρονα μεγάλα χαμόγελα, επιβράβευση και ενίσχυση στο έργο του ΑΓΑΦΡΟΝ και πολλές όμορφες χειροποίητες κατασκευές που συγκίνησαν….
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Κυριακή 28 Απριλίου 2013

Ένας λαγός μέσα στο καρότο εύχεται καλό Πάσχα


Ο λαγός φτιάχνεται από ένα φελλό στον οποίο κολλάτε αυτιά, πόδια, μάτια και ζωγραφίζετε στόμα και μουστάκια. Μπήγετε ένα ξυλάκι από σουβλάκι. 


Το χωνάκι φτιάχνεται από πορτοκαλί κανσόν και πράσινο γκοφρέ για τις λεπτομέρειες. Φτιάχνετε το χωνί και κόβετε λίγο τη μύτη του για να μπαινοβγαίνει το ξυλάκι. 



Πηγή: 1ο Νηπιαγωγείο Νέας Φωκαίας
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Γνωρίστε το Σύλλογο Φίλων του Πολιτισμού Ανδραβίδας και Πεδινής Ηλίας "Η ΕΣΤΙΑ"

Μια πάρα πολύ ωραία εμφάνιση έκανε εχτές στην έξοδο του Μεσολογγίου ο Σύλλογος Φίλων του Πολιτισμού Ανδραβίδας και Πεδινής Ηλίας "Η ΕΣΤΙΑ" και με εντυπωσίασε τόσο που έψαξα να τους βρω στο διαδίκτυο. Βλέπετε η Ανδραβίδα είναι το χωριό μου, πηγαίνω αρκετά συχνά, αλλά πάντα βιαστικά λόγω έλλειψης χρόνου και πολλών υποχρεώσεων και δυστυχώς έχω χάσει την επαφή με τη ζωή εκεί. Όμως μου αρέσει να μαθαίνω από τις ξαδέρφες μου ή από το ίντερνετ τα ωραία πράγματα που συμβαίνουν στην Ανδραβίδα.

Που λέτε, ο Σύλλογος Φίλων του Πολιτισμού Ανδραβίδας και Πεδινής Ηλίας "Η ΕΣΤΙΑ" είναι μια πραγματική εστία πολιτισμού! Και με τι δεν καταπιάνονται! Κατ' αρχήν έχουν δικό τους κτίριο όπου λειτουργούν τμήματα μοντέρνου χορού, τμήμα Ευρωπαϊκών χορών, τμήματα παραδοσιακών χορών, τμήματα μουσικής, τμήμα εικαστικών, θεατρική ομάδα!

Πραγματοποιούν πλήθος εκδηλώσεων όπως την αναβίωση του παραδοσιακού γάμου της περιοχής, την προβολή ταινιών για τους δημότες, τη διοργάνωση βραδιών τέχνης και πολιτισμού κ. ά. Η κορυφαία τους εκδήλωση όμως είναι οι "Στιγμές της επανάστασης του 21" που πραγματοποιείται κάθε χρόνο με την ευκαιρία της εθνικής επετείου στην πλατεία της Αγίας Σοφίας και αναπαριστά γεγονότα της εποχής εκείνης. Πρόκειται για μια εκδήλωση πραγματικά εντυπωσιακή.

Εγώ δεν έχω παρά να δώσω τα συγχαρητήριά μου σε όλους εκείνους που με μεράκι και κέφι προσφέρουν τόσα στους συνδημότες τους. Μπράβο! Να έχετε δύναμη να συνεχίζετε την τόσο καλή δουλειά γιατί χτίζει πολιτισμό και δεν αφήνει τα παιδιά μας να ξεχνούν τις ρίζες τους!


 

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο 27 Απριλίου 2013

Ένα σχολείο πρότυπο για την Εξερευνητική Μάθηση

Μία εναλλακτική λύση σε γονείς, που αγωνιούν για το μέλλον και τη σωστή εκπαίδευση των παιδιών τους, έρχεται να προτείνει ένα σχολείο, που βασίζεται στην Εξερευνητική Μάθηση (Expeditionary Learning) στο Ντένβερ των ΗΠΑ. Αυτή η μέθοδος παρουσιάζει μια εκπαιδευτική καινοτομία, την οποία δύσκολα συναντά κανείς σε συμβατικά σχολεία.

Για το σχολείο

Το "The Odyssey School" (Το σχολείο της Οδύσσειας), όπως προκύπτει από το όνομα του, εφαρμόζει  ξεχωριστή διδασκαλία μακριά από τη βαρετή αίθουσα. Η βιωματική εκπαίδευση, φαντάζει ιδανική για τις συγκεκριμένες ηλικίες. Ο λόγος είναι πως οι μαθητές προσλαμβάνουν ευκολότερα τη γνώση, συνδυάζοντάς τη με παράλληλη δραστηριότητα. Δείγμα της δουλειάς που γίνεται είναι η μελέτη της ιστορίας ιθαγενών Ινδιάνων, κάνοντας πεζοπορίες, κάμπινγκ και συναναστρεφόμενοι με μέλη φυλών.

Εκτός όμως από τέτοιου είδους "περιπέτειες", οι μαθητές αποκομίζουν γνώσεις, επισκεπτόμενοι επιστημονικά ιδρύματα. Λόγου χάρη, με αφορμή μια διδακτική ενότητα για τα συστήματα του σώματος, επισκέφθηκαν πρόσφατα τράπεζα αίματος και ενημερώθηκαν από αρμόδιους καρδιολόγους. Η δουλειά, που γίνεται στο συγκεκριμένο χώρο, δρα ευεργετικά για την ορθή εκπαίδευση. Ο τρόπος, που προσεγγίζουν τη μάθηση κερδίζει συνεχώς αναγνώριση και δημοτικότητα. Δεν είναι τυχαίο πως περισσότεροι από 300 υποψήφιοι μαθητές βρίσκονται στη λίστα αναμονής για τη νέα χρονιά.  

Τι είναι η Εξερευνητική Μάθηση

Αυτού του είδους η εκπαίδευση, διαφέρει από τα συμβατικά σχολεία στα εξής:
 
·      Οι μαθητές των σχολείων, αποκτούν σφαιρική γνώση με "εκπαιδευτικές αποστολές" και όχι με ανούσια αποστήθιση, περνώντας όλη τη μέρα στο θρανίο τους.
·      Η εκπαίδευση που λαμβάνουν, είναι υπεύθυνη και για τη διαμόρφωση του χαρακτήρα των παιδιών, που παίζει κυρίαρχο ρόλο τα προεφηβικά χρόνια.
·   Η ποιότητα του Odyssey School στην προκειμένη περίπτωση, βασίζεται στην κουλτούρα των συμμετεχόντων. Η Εξερευνητική Μάθηση, επηρεάζει το πρόγραμμα σπουδών, την παιδαγωγική, την αξιολόγηση, και την οργάνωση του. Σε ένα επιτυχημένο τέτοιο εκπαιδευτικό ίδρυμα, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, το προσωπικό και οι μαθητές συνεργάζονται για να δημιουργήσουν ένα σχολείο συνεργασίας, σεβασμού, και υψηλών προσδοκιών.

Πηγή:  flowmagazine.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Μια αξέχαστη παράσταση - 19ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας




Με μεγάλη επιτυχία παρουσιάστηκε χθες Τετάρτη 24 Απριλίου στις 8 το βράδυ στην αίθουσα της Χριστιανικής Εστίας Πατρών η θεατρική μας παράσταση Πολιορκημένοι. 

Το πρωτότυπο θεατρικό έργο με τη μορφή τραγωδίας έγραψε και σκηνοθέτησε ο Διευθυντής του σχολείου μας κ. Γεώργιος Μαρκάκης. Βοηθοί σκηνοθέτες ήταν οι δύο δασκάλες των  συμμετεχουσών τάξεων κυρίες Κουτσομήτρου Χρύσα και Γραικούση Τζίνα. Στην ασφυκτικά γεμάτη αίθουσα, υπό τα βλέμματα άνω των 400 θεατών οι μαθητές της Στ και της Δ Δημοτικού του σχολείου μας όχι απλώς παρουσίασαν το θεατρικό έργο αλλά ερμήνευσαν τους ρόλους τους σε βαθμό που συγκινήθηκαν οι ίδιοι και συγκίνησαν μέχρι δακρύων τους περισσότερους από τους θεατές.

Την εκδήλωση άνοιξε η δασκάλα κα Πηλίου Φωτεινή, η οποία όχι μόνο παρουσίασε το ιστορικό πλαίσιο των γεγονότων της παραστάσεως αλλά και ευφυώς το συνέδεσε με το σήμερα και με όσα περνά η πατρίδα μας. Στη συνέχεια ξεκίνησε η παράσταση, η οποία για μία περίπου ώρα μάς καθήλωσε στις θέσεις μας.

Παρασκευή 26 Απριλίου 2013

Πασχαλινά δωράκια που έλαβα




Ευχαριστώ πολύ τη συνάδελφο κ.Καφφάτου Αργυρένια από το 52ο νηπιαγωγείο της Πάτρας που πάντα μας στέλνει το δωράκι της. Θαυμάσιο το κοτοπουλάκι. 



Η κορούλα μου γύρισε πολύ χαρούμενη σήμερα δείχνοντας το καλαθάκι της που είχε μέσα καραμέλες κι ένα κουλούρι πασχαλινό. ευχαριστώ την κ. Αναστασία, Χριστίνα και Γιωργία από τον ΠΕΛΑΡΓΟ.


Μου το έστειλε η συνάδελφος κ. Κέλλυ από το 61ο Δημοτικό. Ευχαριστώ πολύ.

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Πασχαλινές δημιουργίες

Φωτογραφίσαμε δημιουργίες της κ. Βαρβάρας 
στο 57ο νηπιαγωγείο... Καλό Πάσχα!







Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Κατάργηση οργανικών θέσεων στο Ν. Αχαΐας

Γράφει ο Αιρετός ΠΥΣΠΕ Ν. Αχαΐας Τάσος Σταυρογιαννόπουλος



Με αφορμή ερωτήματα συναδέλφων για την κατάργηση οργανικών θέσεων θέλω να επισημάνω τα εξής:
Η πρόσληψη μόνο 2000 αναπληρωτών και για τις δύο βαθμίδες της εκπ/σης για την επόμενη σχολική χρονιά είναι ο βασικός λόγος που ενδέχεται να επιχειρηθεί κατάργηση οργανικών θέσεων ή συγχώνευση σχολικών τμημάτων ή αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπ/κών ή συνδυασμός όλων αυτών.
Για το Ν. Αχαΐας η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας προέβλεπε κατάργηση 280 οργανικών θέσεων Δασκάλων. Αυτό, γιατί η πρόταση προσδιόριζε την οργανικότητα του καθενός σχολείου με βάση το πηλίκο της διαίρεσης του αριθμού των εγγεγραμμένων μαθητών του σχολείου με τον αριθμό 25, που είναι το ανώτατο όριο μαθητών ανά τάξη.
Παραθέτω ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα από την πρόταση του Υπουργείου για σχολεία της Αχαΐας:
ΤΩΡΙΝΗ
ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ
ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ
ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ
ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ ΒΑΣΗ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ


12
262
11

12
121
5

12
211
9

12
157
7

12
138
6

12
236
10

12
175
7

12
200
8

10
195
8

8
141
6

8
124
5

8
74
4

6
86
4

6
95
4

6
47
4

5
55
4

4
31
3


Ευελπιστούμε πως θα επικρατήσουν δεύτερες (πιο ώριμες) σκέψεις, γιατί με αυτόν τον τρόπο πρόκειται να διαλυθεί ο ιστός της δημόσιας εκπαίδευσης.
Είμαστε υποχρεωμένοι να βρισκόμαστε σε επαγρύπνηση, για να μην επιτρέψουμε την υποθήκευση του μέλλοντος των παιδιών μας, καθώς και την ταφόπλακα στον Κλάδο των εκπαιδευτικών.  


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δικαιώθηκε ο αγώνας των δασκάλων για το διδακτικό τους ωράριο.



Όπως μας ενημέρωσε ο αιρετός ΠΥΣΠΕ Ν. Αχαΐας Α. Μπαγιώργος, δικαιώθηκε ο αγώνας των δασκάλων για το διδακτικό τους ωράριο. 

"Είναι προφανές ότι η πολιτική των περικοπών στο χώρο της παιδείας συνεχίζεται με αμείωτη ένταση.
Το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών  πρέπει να αντιδρά άμεσα, προκειμένου να αποτρέπει αυτά τα σχέδια.
Η τεκμηριωμένη , σθεναρή και ανυποχώρητη στάση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας στο θέμα  του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών της Π.Ε. , όπου με στοιχεία απέδειξε το τελευταίο διάστημα ότι το ωράριο (25 έως 21 ώρες , το οποίο στο παρελθόν κατακτήθηκε με πολυήμερους αγώνες του κλάδου) στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι στο μέσο όρο των χωρών της  Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Απέδειξε ότι είναι παιδαγωγικά ορθό και ανάγκασε το Υπουργείο Παιδείας, τελικά,
 να υποχωρήσει και να μην αυξήσει το ωράριο των εκπαιδευτικών της Π.Ε.

 Αντίθετα όπως προβλέπεται με το σχέδιο νόμου «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής των
 ν. 4046/2012, 4093/2012 και 4127/2013» του Υπουργείου Οικονομικών
 αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας, από το ερχόμενο σχολικό έτος, για τους
 εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ως εξής:

23 (από 21 που ισχύει σήμερα) εάν έχουν έως έξι χρόνια υπηρεσίας,
21 ώρες (από 19) αν έχουν από 6 έως 12 χρόνια υπηρεσίας και
20 ώρες (από 18) για αυτούς που έχουν πάνω από 12 έτη υπηρεσίας.".

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Κατασκευή: μενταγιόν με δαχτυλικά αποτυπώματα

Τώρα το Πάσχα που θα ζυμώνετε τα κουλουράκια βάλτε και το μικρό σας να ζυμώσει. Η συνταγή είναι γνωστή. Δύο μέρη αλεύρι, ένα μέρος αλάτι και όσο κρύο νερό πάρει για να γίνει μια καλή ζύμη. Πλάθει ότι θέλει και το ψήνετε στο φούρνο μαζί με τα πασχαλινά κουλουράκια. Το συγκεκριμένο μενταγιόν, πλάθεται πολύ εύκολα, πιέζει το δάχτυλό του επάνω για να μείνει το αποτύπωμα, του κάνει μια τρύπα βάζοντας οδοντογλυφίδα και όταν ψηθεί (μαζί με την οδοντογλυφίδα για να μην κλείσει η τρύπα) ψεκάζετε με μεταλλική μπογιά. 
Προσοχή: επειδή είναι λεπτό, θα χρειαστεί λίγη ώρα ψήσιμο.
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Βία μέσα στην οικογένεια: Αναγνωρίστε τα σημάδια, αντιδράστε, ζητήστε βοήθεια

Γράφει ο  Εμμ. Πολυζόπουλος, Ψυχίατρος Ψυχοθεραπευτής


Η ενδοοικογενειακή βία είναι μια σοβαρή απειλή για πολλές γυναίκες. Ο/Η σύντροφος ή σύζυγος σας ζητάει συγγνώμη και λέει ότι η κακή συμπεριφορά δεν θα συμβεί ξανά – αλλά φοβάστε ότι θα ξανασυμβεί. Μερικές φορές αναρωτιέστε αν φαντάζεστε την κακοποίηση, και αν ο συναισθηματικός ή σωματικός πόνος που αισθάνεστε είναι πραγματικός. Αν αυτό ακούγεται οικείο, ίσως να είστε θύμα ενδοοικογενειακής βίας.

Αναγνωρίστε την ενδοοικογενειακή βία

Η ενδοοικογενειακή βία εμφανίζεται μεταξύ των ανθρώπων σε μια οικεία σχέση. Η ενδοοικογενειακή βία μπορεί να πάρει πολλές μορφές, συμπεριλαμβανομένων της συναισθηματικής, σεξουαλικής και σωματικής κακοποίησης. Η ενδοοικογενειακή βία πιο συχνά κατευθύνεται προς τις γυναίκες. Η ενδοοικογενειακή βία μπορεί να συμβεί είτε σε ετερόφυλες είτε σε ομόφυλες σχέσεις.

Μπορεί να μην είναι εύκολο να εντοπιστούν αρχικά τα σημάδια ενδοοικογενειακής βίας. Ενώ κάποιες σχέσεις έχουν σαφώς καταχρηστικές συμπεριφορές από την αρχή, η κακοποίηση συχνά αρχίζει διακριτικά και χειροτερεύει με την πάροδο του χρόνου.

Ίσως να βιώνετε ενδοοικογενειακή βία, αν είστε σε μια σχέση με κάποιον που:
  • Σας απευθύνεται με διάφορους υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς ή ύβρεις,
  • Σας αποτρέπει από το να πηγαίνετε στην εργασία ή το σχολείο
  • Σας εμποδίζει με την στάση του από το να δείτε τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας σας ή τους φίλους σας,
  • Προσπαθεί να ελέγξει το πώς ξοδεύετε τα χρήματα, πού θα πάτε, τι φάρμακα παίρνετε ή τι φοράτε.
  • Πράξεις ζηλοτυπίας ή κτητικότητας ή συνεχώς σας κατηγορεί ότι είστε άπιστος/η,
  • Θυμώνει όταν πίνει αλκοόλ ή μετά την χρήση ναρκωτικών,
  • Σας απειλεί με βία ή ακόμα και με όπλο,
  • Σας καταφέρνει κτυπήματα, κλωτσιές, σπρωξίματα, χαστούκια, ή σας απειλεί να βλάψει εσάς, τα παιδιά σας ή τα κατοικίδια ζώα σας,
  • Σας αναγκάζει να κάνει σεξ παρά τη θέλησή σας,
  • Κατηγορεί εσάς για την βίαιη συμπεριφοράς του/της ή σας λέει ότι το αξίζετε,
  • Θεωρεί τη βία ως αμοιβαία και συναινετική.

Εγκυμοσύνη, τα παιδιά και η ενδοοικογενειακή βία

Μερικές φορές, η ενδοοικογενειακή βία αρχίζει – ή επιδεινώνεται – κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης – κατά τη διάρκεια αυτής της ευαίσθητης περιόδου για την υγεία σας και την υγεία του μωρού. Ο κίνδυνος και οι συμπεριφορές συνεχίζονται και αφότου το μωρό γεννιέται. Ακόμα κι αν το παιδί σας δεν γίνει αντικείμενο κακοποίησης, ο εξαναγκασμός τους να είναι απλά μάρτυρες ενδοοικογενειακής βίας μπορεί να είναι πολύ επιβλαβής για αυτά. Τα παιδιά που μεγαλώνουν σε σπίτια που υπάρχει κακοποίηση, είναι πολύ πιθανό να έχουν προβλήματα συμπεριφοράς στο μέλλον. Ως ενήλικες, είναι πιο πιθανό να γίνουν τα ίδια θύτες ή να θεωρούν ότι η κακοποίηση είναι ένα φυσιολογικό κομμάτι μιας σχέσης.

Εγκαινιάστηκε το πρώτο φωτοβολταϊκό σε σχολείο

Τις εγκαταστάσεις φωτοβολταϊκών πάνελ στο 42ο Δημοτικό Σχολείο της Λάρισας εγκαινίασε ο Δήμαρχος Λαρισαίων κ. Κ. Τζανακούλης, παρουσία των αρμοδίων υπηρεσιακών παραγόντων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών του σχολείου.

Στη διάρκεια των εγκαινίων ο κ. Τζανακούλης τόνισε ότι ήδη λειτουργούν έντεκα αντίστοιχες μονάδες σε σχολεία της Λάρισας, ενώ πολύ σύντομα θα λειτουργήσουν και τα 15 σχολικά συγκροτήματα τα οποία φιλοξενούν τέτοιου είδους επενδύσεις φωτοβολταϊκών συστημάτων παραγωγής ενέργειας.

Μάλιστα στη διάρκεια της ομιλίας του ο Δήμαρχος τόνισε ότι είναι ήδη έτοιμη η μελέτη για τους Βρεφονηπιακούς και Παιδικούς σταθμούς του Δήμου Λαρισαίων προκειμένου να προχωρήσουν κι εκεί αντίστοιχες επενδύσεις, ενώ αναμένεται το πράσινο φως από τη ΔΕΗ για την αδειοδότηση αξιοποίησης της στέγης στη Σκεπαστή Αγορά της Νεάπολης

Ο κ. Τζανακούλης ανέφερε ακόμα ότι έχει ήδη έρθει σε επαφή με την ηγεσία του Υπουργείου, ώστε να εξαιρεθούν από την αναστολή αδειοδότησης για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάρκων οι δήμοι, αφού το ζητούμενο σ’ αυτή τη φάση είναι να εξοικονομηθούν πόροι και να προκύψουν έσοδα και για την αυτοδιοίκηση και για τις σχολικές μονάδες.

Τέλος ο Δήμαρχος αναφέρθηκε στις αντιδράσεις που προκλήθηκαν στην πρώτη απόπειρα της δημοτικής αρχής να προχωρήσει σε εγκαταστάσεις φωτοβολταϊκών πάρκων παλαιότερα, λέγοντας ότι μπορεί να ήταν μεν κατανοητές αφού δεν υπήρχε τότε επαρκείς ενημέρωση, αλλά στην ουσία πρόκειται για μια ασφαλή οικολογική και κυρίως προσοδοφόρα επένδυση.

Πηγή: econews.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Eκτός της περιφέρειας επιλογής τους οι υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί!

Με  τον κίνδυνο να βρεθούν ακόμη και σε κάποιο σχολείο  εκτός της περιφέρειας που έχουν δηλώσει είναι αντιμέτωποι οι  εκπαιδευτικοί οι οποίοι δεν θα συναινέσουν στην υποχρεωτική τους μετάθεση,  σύμφωνα με το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που κατατέθηκε για νομοπαρασκευαστική επεξεργασία στο Συμβούλιο της Επικρατείας. 
 
Το επίμαχο διάταγμα καθορίζει τις προϋποθέσεις μετάθεσης των υπεράριθμων εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και όσων δεν έχουν οργανική θέση. 

Όπως μάλιστα προβλέπει το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, όσοι εκπαιδευτικοί δηλώσουν ότι δεν συναινούν στην υποχρεωτική τους μετάθεση αλλά και όσοι δεν υποβάλλουν δήλωση, κατατάσσονται στους πίνακες υποχρεωτικών μεταθέσεων πανελλαδικής εμβέλειας.

Μπορεί δηλ. να μετατεθούν σε κάποιο σχολείο ακόμη και απομακρυσμένο. Είναι μάλιστα υποχρεωμένοι οι εκπαιδευτικοί να απαντήσουν μέσα σε τρεις ημέρες αν συναινούν στη μετάθεσή τους. 

Οι περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης θα καλούν τους δασκάλους και τους καθηγητές για τη σύνταξη  των πινάκων υποχρεωτικών μεταθέσεων σε περιοχές της ίδιας περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης (πίνακες περιφερειακής εμβέλειας),   και αυτοί θα πρέπει να υποβάλλουν δηλώσεις συναίνεσης εντός τριών ημερών. Η διάταξη αυτή πάντως εκτιμάται ότι θα πυροδοτήσει την έντονη αντίδραση των εκπαιδευτικών.    

Πηγή: star.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ