Σελίδες

Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2014

3ο Πειραματικό Δημοτικό Ευόσμου: Πρότυπο σχολείο... όνομα και πράγμα

Ταξιδεύουν στο... χρόνο για να γνωρίσουν το βαβυλωνιακό και το αραβικό σύστημα αρίθμησης, προσεγγίζουν τις Φυσικές Επιστήμες, τη Γεωγραφία και άλλα μαθήματα με τη χρήση της αγγλικής γλώσσας και προβάλλουν το πολυσχιδές έργο τους στο διαδικτυακό ραδιόφωνο του σχολείου... Η μάθηση συνδυάζεται με το παιχνίδι, τη δημιουργικότητα και την καινοτομία στο 3ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου, που έχει να επιδείξει αξιόλογες δράσεις και προγράμματα.



Το 3ο Πειραματικό Δημοτικό Ευόσμου (στην οδό Καραολή και Δημητρίου 26) λειτουργεί από το 2011, υπό την εποπτεία του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ, προσελκύοντας ολοένα και περισσότερους μαθητές της δυτικής Θεσσαλονίκης. Είναι χαρακτηριστικό ότι πρόπερσι κατατέθηκαν 210 αιτήσεις από γονείς για τις 48 θέσεις της α΄ τάξης, ενώ τον περασμένο Μάρτιο ο αριθμός των αιτούντων άγγιξε τους 310 για 46 θέσεις.

Μία από τις ιδιαιτερότητες του σχολείου εντοπίζεται στη νέα προσέγγιση της γνώσης που επιχειρείται μέσα από τη συνεργασία του δασκάλου με τον καθηγητή της Αγγλικής Γλώσσας. Στις δύο πρώτες τάξεις η Αγγλική Γλώσσα διδάσκεται πέντε ώρες την εβδομάδα και στις μεγαλύτερες οκτώ ώρες, ενώ χρησιμοποιείται και σε ορισμένα μαθήματα, όπως η Μελέτη Περιβάλλοντος, οι Φυσικές Επιστήμες, η Γεωγραφία και τα Εικαστικά. «Εφαρμόζουμε το ευρωπαϊκό πρόγραμμα CLIL για την εκμάθηση της αγγλικής μέσω περιεχομένου. Για παράδειγμα, σε κάποιες τάξεις η Μελέτη Περιβάλλοντος γίνεται στα αγγλικά», ανέφερε στον «ΑτΚ» ο διευθυντής του 3ου Πειραματικού Ευόσμου, Χρήστος Ταξίδης, χαρακτηρίζοντας θετικά τα πρώτα αποτελέσματα, καθώς οι μαθητές μαθαίνουν καλύτερα την ξένη γλώσσα σε σχέση με τον παραδοσιακό τρόπο.

Μαθηματικά μέσα από τη Γυμναστική

Οι συνεργασίες του σχολείου, όμως, επεκτείνονται και σε άλλους τομείς, διατηρώντας στο... προσκήνιο τη διαθεματική διδασκαλία. Πέρυσι διερευνήθηκε κατά πόσο μπορούν να αφομοιωθούν μαθηματικές έννοιες από το μαθητή μέσα από τη γυμναστική (μέτρηση του χρόνου, χρήση του μέτρου κ.λπ.), στο πλαίσιο συνεργασίας με το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης της Φλώρινας. Τα αποτελέσματα δεν παρουσιάστηκαν ακόμη, ωστόσο τα παιδιά δεν έκρυψαν τον ενθουσιασμό τους για την όλη διαδικασία.



Στα Μαθηματικά της στ΄ τάξης οι μαθητές έρχονται σε επαφή, με έναν πρωτότυπο τρόπο, με την ιστορία των Μαθηματικών, γνωρίζοντας πώς «γεννήθηκε» το αριθμητικό σύστημα. Αυτό γίνεται μέσα από το φανταστικό ταξίδι ενός μαθητή στο παρελθόν. «Ο μαθητής ταξιδεύει στο χρόνο, ξεκινώντας από τη Βαβυλώνα, πηγαίνει στη Ρώμη και στην Ελλάδα, όπου
γνωρίζει το ελληνικό σύστημα αρίθμησης, για να καταλήξει στο αραβικό σύστημα αρίθμησης και στο σύγχρονο κόσμο. Από αυτό προκύπτει ότι τα Μαθηματικά δεν είναι έμπνευση ορισμένων ανθρώπων, αλλά προέκυψαν από τις καθημερινές ανάγκες των ανθρώπων», επισήμανε ο κ. Ταξίδης.

Το Πειραματικό Δημοτικό φιλοδοξεί να ετοιμάσει κριτικά σκεπτόμενους πολίτες που δε θα έχουν μόνο δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις, και θα μπορούν στη ζωή τους να κρίνουν ποια πληροφορία μπορεί να μετατραπεί σε γνώση.

 Επισκέψεις σε ΚΑΠΗ

«Από το εγώ πηγαίνουμε στο εμείς». Σε αυτήν τη φράση συμπυκνώνεται η προσπάθεια των εκπαιδευτικών να φέρουν τα παιδιά πιο κοντά στον εθελοντισμό και την προσφορά στο συνάνθρωπο.

Φέτος, όπως συνέβη και πέρυσι, οι μαθητές θα επισκεφτούν ΚΑΠΗ, γηροκομεία και νοσοκομεία, καθώς και ηλικιωμένους που μένουν μόνοι τους. Και βέβαια, η τρίτη ηλικία ανταποδίδει με την επίσκεψη μελών του ΚΑΠΗ Ελευθερίου-Κορδελιού τις παραμονές της Καθαράς Δευτέρας στο σχολείο. «Οι παππούδες δείχνουν στα παιδιά να φτιάχνουν χαρταετούς και οι γιαγιάδες ετοιμάζουν νηστίσιμα», είπε ο κ. Ταξίδης. Επίσης, μαθητές και εκπαιδευτικοί στηρίζουν το συσσίτιο του Αγίου Αθανασίου Ευόσμου, συγκεντρώνοντας κάθε μήνα δύο είδη τροφίμων.

 Διαγωνισμοί και Ομιλοι

Με τους διαγωνισμούς Μαθηματικών, το πρωτάθλημα σκάκι, το Πανηγύρι Φυσικών Επιστημών και άλλες εκδηλώσεις, το 3ο Πειραματικό εμπλουτίζει την ετήσια δράση του. Στο ενεργητικό του έχει διακρίσεις σε διεθνείς διαγωνισμούς και βραβεία, ενώ έχει συναφθεί συμφωνία συνεργασίας με το Τμήμα Προσχολικής Αγωγής του ΑΠΘ για τη χρήση των νέων τεχνολογιών στη γλώσσα. Από το σχολείο δε λείπουν και τα προγράμματα ανακύκλωσης τηγανέλαιου, πλαστικού και χαρτιού.

 Ούτε το διάλειμμα μένει ανεκμετάλλευτο

 Φέτος προωθείται και το «δημιουργικό διάλειμμα», όπου οι μαθητές ασχολούνται με πινγκ πονγκ, επιτραπέζια παιχνίδια και σχοινάκι στην αυλή, με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών, ώστε να αποφεύγονται συγκρούσεις μεταξύ των παιδιών.

Οι εκπαιδευτικοί του 3ου Πειραματικού Δημοτικού Ευόσμου επιμορφώνουν και επιμορφώνονται, ενώ δεν εφαρμόζεται η κατά μέτωπο διδασκαλία, αλλά οι μαθητές δουλεύουν χωρισμένοι σε ομάδες, μέσα στην τάξη, σύμφωνα με τον κ. Ταξίδη.

Την περίοδο αυτήν υποβάλλονται αιτήσεις για τους ομίλους που θα λειτουργήσουν στο σχολείο μετά τη λήξη των μαθημάτων. Πέρυσι, 315 μαθητές από διάφορα δημοτικά της δυτικής Θεσσαλονίκης συμμετείχαν στους 17 ομίλους θεάτρου, παραδοσιακών χορών, επιχειρηματολογίας, ρομποτικής, γερμανικών κ.λπ.

Μαθητικό ραδιόφωνο

«Το ''radio experimental'' επιστρέφει. Ανανεωμένο, δυναμικό και δημιουργικό». Ετοιμοι για περιπέτειες στον αέρα του διαδικτύου δηλώνουν οι μαθητές της στ΄ τάξης του 3ου Πειραματικού Ευόσμου, οι οποίοι πρότειναν τη δημιουργία του διαδικτυακού ραδιοφώνου. Ο δάσκαλος Οδυσσέας Κναβάς έδωσε «σάρκα και οστά» στην ιδέα των παιδιών, θεωρώντας πως αποτελεί μία καλή ευκαιρία να εισαχθούν τα ηλεκτρονικά μέσα στην εκπαίδευση.

«Λειτουργεί εντός του σχολείου με κωδικό πρόσβασης. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ραδιοφωνικό στούντιο, όπου θα μπορούν οι μαθητές της δυτικής Θεσσαλονίκης να ηχογραφήσουν», επισήμανε ο κ. Κναβάς.


Μέσα από το διαδικτυακό ραδιόφωνο προβάλλεται το έργο των μαθητών στη σχολική κοινότητα, καθώς οι δραστηριότητες είναι τόσο πολλές, που συχνά η μία τάξη δε γνωρίζει τι κάνει η διπλανή, όπως εξήγησε ο κ. Ταξίδης. «Τα παιδιά έχουν ηχογραφήσει διάφορες εκπομπές για θέματα περιβάλλοντος, κυκλοφοριακής αγωγής, χρήσης του διαδικτύου και άλλες δράσεις. Εγραψαν τους στοίχους ενός τραγουδιού, το οποίο μελοποιήθηκε από τη μουσικό του σχολείου και έγινε ο ύμνος της οργάνωσης ''Let's do it Greece''», τόνισε ο διευθυντής.

Πηγή: http://www.agelioforos.gr/
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου