Σελίδες

Σάββατο 23 Μαΐου 2015

Ζωγραφική στο νερό (τεχνική ονομαζόμενη Ebru)

Η ζωγραφική στο νερό (τεχνική ονομαζόμενη Ebru) είναι μια μέθοδος που συναντάται συχνά στην Κωνσταντινούπολη σε πλανόδιους καλλιτέχνες. Ο ταλαντούχος καλλιτέχνης ρίχνει χρώμα πάνω στο νερό και κυριολεκτικά ζωγραφίζει πάνω σ’αυτό. Μετά μεταφέρει το έργο του σε χαρτί ή χαρτόνι και το αποτέλεσμα είναι φυσικά μια μονοτυπία, πράγμα που σημαίνει ότι κάθε εκτύπωση είναι μοναδική.


Βέβαια ο τουρκικός λαός δεν είναι ο μοναδικός που έχει χρησιμοποιήσει αυτήν την τεχνική αφού το  Ebru έχει ανθίσι και στην Ανατολική Ασία ήδη από το 980 μ.Χ. Σήμερα η τεχνική αυτή χρησιμοποιείται πολύ σε κάρτες, βιβλία και κολάζ.


Ο καλλιτέχνης που βλέπετε στο βίντεο είναι πραγματικά εκπληκτικός. 


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Ένα πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής στην αυλή του 60 Δημοτικού Πάτρας

Στα πλαίσια Προγράμματος Κυκλοφοριακής Αγωγής και με στόχο να μάθουν οι μαθητές να κυκλοφορούν ως πεζοί και ως οδηγοί ποδηλάτων διαμορφώθηκε αυτή την Παρασκευή η πίσω αυλή του 60 Δημοτικού Πάτρας σε πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής. 

Δρόμοι, κόμβοι, σήματα κυκλοφορίας, διαβάσεις μέχρι και μια πλατεία με λουλούδια σχεδιάστηκαν πρώτα στο χαρτί και μετά μεταφέρθηκαν πάνω στην αυλή από την κ. Μουρελάτου και το γυμναστή του σχολείου, κ. Δημήτρη Κοτσίρη. Τα παιδιά έφεραν τα ποδήλατά τους και άρχισαν να κυκλοφορούν στο δικό τους πάρκο. Τα μισά ήταν οδηγοί και τα άλλα μισά πεζοί. Και όλοι έπρεπε να τηρούν τα σήματα του ΚΟΚ.


Ήταν μια πολύ όμορφη και επιτυχημένη ημέρα, αφού οι μαθητές εφάρμοσαν όσα είχαν μάθει κατά τη διάρκεια του σχετικού Προγράμματος.


Ευχαριστούμε θερμά τους μαθητές της Ε΄ τάξης που βοήθησαν στην κατασκευή του Πάρκου μας.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Το ΙΚΑ ζητά πίσω επιδόματα με τόκο! Δείτε από ποιους

Δε θέλω να σας στενοχωρήσω αλλά ακούω άσχημα μαντάτα από το ΙΚΑ. Τα επιδόματα, λέει,  που έπαιρναν εδώ και 10 χρόνια καλούνται να επιστρέψουν χιλιάδες συνταξιούχοι, γιατί σύμφωνα με το ΙΚΑ τα έπαιρναν (τους τα έδινε λέω εγώ) παράνομα και γι' αυτό φυσικά δε φταίει το ΙΚΑ αλλά οι συνταξιούχοι!!! Αθάνατη Ελλάς!!!!



Πρόκειται για ασφαλισμένους από τους οποίους ζητείται να επιστρέψουν το επίδομα συζύγου αναδρομικά για 10 χρόνια, καθώς διαπιστώθηκε εκ των υστέρων ότι οι συνταξιούχοι έπαιρναν αυτό το επίδομα χωρίς να το δικαιούνται, θεωρώντας μάλιστα ότι το λάμβαναν γνωρίζοντας ότι παρανομούν.

Μία τέτοια ειδοποίηση έλαβε συνταξιούχος από τον οποίο ζητά το ΙΚΑ να επιστρέψει με ετήσιο τόκο 5% όλα τα επιδόματα που πήρε για τη σύζυγό του από το 2002 έως το 2011, καταβάλλοντας 4.225,18 ευρώ, ενώ το ποσό που είχε εισπραχθεί ήταν 2.881 ευρώ, σύμφωνα με δημοσίευμα του «Ελεύθερου Τύπου». Μάλιστα, στην απόφαση του καταλογισμού αναφέρεται ότι για το συμψηφισμό της οφειλής, θα μειωθεί η σύνταξή του κατά 264 ευρώ.


Το ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα για τους συνταξιούχους αυτούς είναι ότι το ΙΚΑ δεν αναγνωρίζει το δικαίωμά τους να εξοφλήσουν την οφειλή με τη ρύθμιση των 100 δόσεων, όπως επίσης ότι το Ταμείο θεωρεί ένοχους τους ασφαλισμένους και ότι τις υπηρεσίες που ενέκριναν τη συγκεκριμένη παροχή.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τι τρέχει με τους Οκλαχομιώτες;;;;

Είναι απίστευτο, εμένα τουλάχιστον μου φαίνεται απίστευτο, αλλά στην Οκλαχόμα, λέει, σύμφωνα με ψήφισμα οι εκπαιδευτικοί από δω και πέρα θα μπορούν να πηγαίνουν στα σχολεία τους οπλισμένοι!!!! Ο μόνος τρόπος, λέει, για να προστατέψουν τα παιδιά τους, από τις επιθέσεις στα σχολεία είναι να έρχονται οι δάσκαλοι και οι επιστάτες οπλοφορώντας! Αλλά στατιστικά απ' όσο γνωρίζω οι περισσότερες επιθέσεις γίνονται από ανήλικους μαθητές. Και τελικά ποιος θα πυροβολεί ποιον; Μάλλον οι Οκλαχομιώτες τα πίνουν και είναι τελείως γιούχου...!


Η κυβερνήτης της Οκλαχόμα Μέρι Φάλιν (περιττό να αναφέρουμε πως ανήκει στο κόμμα των Ρεπουμπλικάνων) υπέγραψε την περασμένη εβδομάδα ψήφισμα με το οποίο επιτρέπεται η οπλοκατοχή σε καθηγητές και προσωπικό που εργάζονται σε δημόσια σχολεία της πολιτείας. Για την ακρίβεια επιτρέπεται η "οπλοκατοχή εντός του σχολικού συγκροτήματος έπειτα από ειδική άδεια της σχολικής επιτροπής" και με την προϋπόθεση πως το άτομο που θα την λάβει περνά από την απαραίτητη εκπαίδευση και λάβει την πιστοποίηση που απαιτείται.

Τα σχολικά συγκροτήματα που επιθυμούν οπλισμένους καθηγητές και/ή προσωπικό μπορούν να ορίσουν τους εργαζόμενους που θα παρακολουθήσουν μαθήματα ένοπλης ασφάλειας για να λάβουν την απαραίτητη εκπαίδευση. Ο εκπρόσωπος του αμερικανικού κράτους Τζεφ Κούντι που εκπόνησε το ψήφισμα ανέφερε: "Νομίζω πως η λογική είναι να εξαλείψουμε τα όπλα, για να έχουμε ένα ασφαλέστερο μέρος. Το μόνο πρόβλημα όμως είναι πως δεν μπορείς να εξαλείψεις εκείνους που δεν θέλουν να συμμορφωθούν με το νόμο. Μια ζώνη χωρίς όπλα είναι στόχος, ένας ευαίσθητος στόχος.".


Ο νόμος χαίρει της αποδοχής του συλλόγου διδασκόντων της Οκλαχόμα που βλέπει στη ρύθμιση "τη δυνατότητα στα σχολικά συγκροτήματα να προστατεύουν τους μαθητές τους". "Δεν μπορούμε να παίζουμε παιχνίδια πια. Πρόκειται για τις ζωές των παιδιών μας" αναφέρει ο διευθυντής του συλλόγου.

Πηγή: http://news247.gr/
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Ζωγραφίστε σαν τον Πικάσο

Ο Ισπανός ζωγράφος, γλύπτης, χαράκτης, κεραμίστας και σκηνογράφος Πάμπλο Πικάσο (Pablo Picasso) υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες του 20ου αιώνα και δημιουργός (μαζί με τον Ζωρζ Μπράκ) του Κυβισμού.


Σύμφωνα με αυτή την τεχνοτροπία και με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού της Αισθητικής Αγωγής, κ. Στεφανοπούλου, οι μαθητές του 60 Δημοτικού Πάτρας δημιούργησαν τα δικά τους κυβιστικά πορτρέτα και πιστεύουμε ότι είναι όλοι ταλαντούχοι! Θαυμάστε τα έργα τους!

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Παρασκευή 22 Μαΐου 2015

Φτιάξτε του μια τηλεόραση!

Τι ωραίο παιχνίδι για τα μικρούλια! Και πόσες ιστορίες μπορούν να παρουσιάσουν στο κοινό τους... Αρκεί ένα χαρτόκουτο, ένα ψαλίδι ή κοπίδι και ένα πιστόλι σιλικόνης.





Πηγή: http://www.estefimachado.com.br/
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Πέμπτη 21 Μαΐου 2015

Παράταση δόθηκε για τις αιτήσεις των Διευθυντών

Παράταση μιας ημέρας έδωσε το υπουργείο στην προθεσμία υποβολής υποψηφιοτήτων για την πλήρωση των θέσεων Διευθυντών σχολικών μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης. Συνεπώς καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων υποψηφιότητας για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι η 25η Μαΐου 2015 και για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση η 3η Ιουνίου 2015. Επισημαίνεται ότι ανάλογα παρατείνεται η διήμερη προθεσμία υποβολής των συμπληρωματικών της αίτησης δικαιολογητικών.

ΣΧΕΤ.: Φ.361.22/27/80025/Ε3/19-5-2015 ( ΑΔΑ: 6Ι5Β465ΦΘ3-ΨΕ2 )

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Λυπάμαι, Ελληνίδα μάνα, που θα σου χαλάσω το δακρύβρεχτο σου δράμα

Σαν παιδί μεγαλωμένο από τα γεννοφάσκια μου στην αθάνατη ελληνική επαρχία, μου ειναι αδύνατο να απαριθμήσω τις φορές που άκουσα την εν λόγω φράση, πίσω φυσικά από κλειστές πόρτες, σε συζητήσεις γυναικών. Μεγάλωσα ευγνωμονώντας την μεγαλοψυχία αυτών των γυναικών που κράτησαν το σπίτι τους και δεν διέλυσαν την οικογένειά τους, παρά τις εν λόγω κακοτοπιές...


Μεγάλωσα μέσα στο ψέμα, λοιπόν. Φαντάζομαι και εσύ, φίλε αναγνώστη.

Λυπάμαι, Eλληνίδα μάνα, που θα σου χαλάσω το δακρύβρεχτο σου δράμα. Αλλά, αυταπατάσαι. Θυσιάστηκες για τα παιδιά σου και τα θυσιάσες και αυτά στον βωμό της ανασφάλειας σου. Λυπάμαι, ειλικρινά, που θα είμαι εγώ αυτή που θα σου πω την τόσο σκληρή αλήθεια, αλλά ζούμε σε μια σκληρή εποχή συνειδητοποίησης και δεν μπορώ άλλο να σε χαϊδέψω.

 Ίσως την δεκαετία του 50, του 60, του 70, αυτή η φράση να είχε όντως ένα νόημα. Ίσως να έκανα τα στραβά μάτια εάν μεγάλωσες τα παιδιά σου τότε. Όμως, όχι, δεν τα μεγάλωσες τότε. Δεν ήσουν οικονομικά εξαρτημένη, αντιθέτως είχες την δουλεία σου ή την δυνατότητα να βρείς δουλειά, είχες τόσες πηγές πληροφόρησης, είχες ταξιδέψει, είχες μορφωθεί, είχες γύρω σου έναν κόσμο που ανεπτυσσόταν συνεχώς με ταχείς ρυθμούς. Δεν έχεις άλλοθι, λυπάμαι...

Άκουσε με λοιπόν, έκανες τα στραβά μάτια όταν έπινε και χαρτόπαιζε ο άντρας σου, λοξοκοιτούσες όταν σε απατούσε κάθε μέρα και με άλλη (ίσως και βαυκαλιζόμενη, υιοθετώντας την άποψη της μάνας σου ότι έτσι κάνει ο σωστός ο άντρας), στρουθοκαμίληζες όταν αδιαφορούσε πλήρως για τις συναισθηματικές ανάγκες των παιδιών σου και όταν σε ξυλοφόρτωνε μπροστά στα έντρομα μάτια των παιδίων σου, λόγω της δικής σου αδύναμης φύσης. Επωμίστηκες όλο το βάρος της ανατροφής των παιδιών σου, αποδέχτηκες να δουλεύεις πρωί, βράδυ, μέσα και έξω από το σπίτι αφήνοντας τον άντρα σου να παρακολουθεί αδιάφορα ποδόσφαιρο στην τηλεόραση, όχι για να σώσεις τα παιδιά σου, όχι, αλλά για να αποφύγεις να αναλάβεις την ευθύνη της ζωής σου, να ωριμάσεις, να δοκιμάσεις τις δυνάμεις σου, μόνη σου πια στον έξω κόσμο.

Τα θυσίασες και αυτά στον βωμό της ανασφάλειας σου και τα καταδίκασες να μεγαλώνουν σε ένα αρρωστημένο, νοσηρό περιβάλλον, με εντελώς λανθασμένα γονεϊκά πρότυπα ρόλων. Αναρωτήθηκες ποτέ άραγε με τι πρότυπα μεγαλώνουν τα παιδιά σου; Ο γιός σου που τόσο λάτρεψες και θεοποίησες, τι μελλοντικός πατέρας θα γίνει;

Πιστεύω σε εσένα και ελπίζω νέα ελληνίδα μάνα...


Από την ψυχολόγο Φωτεινή Σταματοπούλου

Πηγή:  http://www.lifo.gr/
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τέχνη μέσα από τη ζωή



Τέχνη βγαλμένη από την ζωή. Ένα θεατρικό έργο ανέβασαν τα παιδιά(;) σε δημόσιο σχολείο της Βαγδάτης. Στο έργο που φέρνει τον τίτλο «Είμαστε όλοι εναντίον της τρομοκρατίας», μάχονται τζιχαντιστές με κυβερνητικές δυνάμεις, ενώ γυναίκες καλυμμένες τους παρακολουθούν. 

(AP Photo/Karim Kadim) - Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

Ημερίδα για το έργο του Αλ. Κοσμόπουλου και Μαρ. Μιράσγεζη


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Η Επιτροπή Πολιτιστικών Θεμάτων του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης
σας προσκαλεί στην Eπιστημονική Ημερίδα στη μνήμη των Ομότιμων Καθηγητών
Αλέξανδρου Κοσμόπουλου και Μαρίας Μιράσγεζη,
που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 3 Ιουνίου 2015 και ώρα 16.30στην Αίθουσα Τελετών «Οδυσσέας Ελύτης», Κτίριο Διοίκησης.
Η παρουσία σας στην εκδήλωση θα μας δώσει ιδιαίτερη χαρά.
Ο Πρόεδρος του Τμήματος    Η Αναπληρώτρια Πρόεδρος

Καθ. Ιωάννης Κατσίλλης      Καθ. Βενέττα Λαμπροπούλου


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Α΄ Ενότητα: Στη μνήμη του Αλέξανδρου Κοσμόπουλου
17.40 - 18.00 Ιωάννης Δελλής, Ομότιμος Καθηγητής Παν/μίου Πατρών
«Α. Κοσμόπουλος: Μια αναδρομή στη ζωή και το έργο του»

18.00 - 18.20 Δημήτριος Βεργίδης, Καθηγητής Παν/μίου Πατρών
«Αλέξανδρος Κοσμόπουλος: Ένας Δάσκαλος»
18.20 - 18.40 Στέφανος Βασιλόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Παν/μίου Πατρών
«Ο Αλέξανδρος Κοσμόπουλος και η Σχεσιοδυναμική Παιδαγωγική»
Β΄ Ενότητα : Στη μνήμη της Μαρίας Μιράσγεζη
19.00 - 19.20 Ηρακλής Καλλέργης, Ομότιμος Καθηγητής Παν/μίου Πατρών
«Μαρία Μιράσγεζη: Μνήμη μιας “μεγάλης κυρίας” των γραμμάτων μας»
19.20 - 19.40 Παναγιώτα Παπούλια - Τζελέπη, Ομότιμη Καθηγήτρια Παν/μίου Πατρών
«Η Κυρία Μιράσγεζη και η αγάπη της ομορφιάς»
19.40 - 20.00 Θ. Νιφτανίδου, Επίκουρη Καθηγήτρια Παν/μίου Πατρών
«Όψεις του έργου της Μαρίας Μιράσγεζη»

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Υποβλητέα δικαιολογητικά για υποψήφιο διευθυντή

Οι αιτήσεις υποψηφιότητας για τοποθέτηση υποβάλλονται στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης που ανήκει οργανικά ο υποψήφιος και συνοδεύονται από: 

  • Βιογραφικό σημείωμα 
  • Αντίγραφα τίτλων σπουδών και μετεκπαίδευσης 
  • Αποδεικτικά γνώσης ξένων γλωσσών 
  • Πιστοποιητικό επιμόρφωσης στις Τ.Π.Ε. 
  • Αντίγραφα άλλων σχετικών τίτλων που τυχόν έχει αποκτήσει ο υποψήφιος 
  • Βεβαιώσεις ή υπηρεσιακά έγγραφα που αφορούν στην υπηρεσιακή κατάσταση, στην καθοδηγητική και διοικητική εμπειρία καθώς και τη συμμετοχή σε υπηρεσιακά συμβούλια, τα οποία πρέπει να αναφέρουν χρόνο έναρξης και λήξης, κατά περίπτωση. 
  • Υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 με την οποία βεβαιώνεται ότι α) ο εκπαιδευτικός δεν έχει καταδικαστεί τελεσίδικα για πειθαρχικό παράπτωμα με την ποινή της προσωρινής ή της οριστικής παύσης σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 109 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007 Α΄ 26) και β) δεν συντρέχουν τα κωλύματα διορισμού της παρ. 1 του άρθρου 8 του ίδιου κώδικα, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 17 του ν. 4327/2015. 
  • Δήλωση προτίμησης και σειρά προτίμησης Σχολικών μονάδων και Ε.Κ. όπου θέτει υποψηφιότητα ο εκπαιδευτικός

    ΔΕΙΤΕ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΒΙΓΟΡΑΦΙΚΟΥ ΕΔΩ
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Από αύριο οι αιτήσεις για καινούριους διευθυντές

Στο τάκα τάκα και με αιτήσεις από αύριο 20 Μαΐου ξεκινούν οι κρίσεις για τους καινούριους διευθυντές των σχολείων. Οι αιτήσεις πρέπει να γίνουν εντός τριών ημερών από τις 20/5 για την Πρωτοβάθμια και από τις 28/5 για τη Δευτεροβάθμια. 

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δευτέρα 18 Μαΐου 2015

Κερκυραίοι μαθητές δημιούργησαν καινοτόμο εφαρμογή που βοηθάει τα παιδιά που κινδυνεύουν

Πενήντα μαθητές τεσσάρων διαφορετικών σχολείων από την Κέρκυρα, συνεργάστηκαν και δημιούργησαν μία καινοτόμο εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα με το όνομα NeverLost. Η εφαρμογή αυτή μπορεί να βοηθήσει παιδιά που βρίσκονται σε δύσκολη θέση να έχουν άμεση επικοινωνία με τους γονείς τους και να μην χάνουν ποτέ τον προσανατολισμό τους. Φυσικά μπορεί να βοηθήσει όλους όσους έχουν κινητό, ακόμα και ηλικιωμένους.



Μέσω του NeverLost ένα παιδί που βρίσκεται σε δύσκολη κατάσταση ή πανικό, με δύο μόνο κλικ, μπορεί να ενημερώνει την οικογένειά του.

Η εφαρμογή "Never Lost", που δημιουργήθηκε για να γίνει ένα χρήσιμο εργαλείο για όλα τα παιδιά της Ελλάδας, απαντά σε ορισμένα ερωτήματα που έχει ένα παιδί όταν χαθεί, ή βρεθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης όπως, «που βρίσκομαι; Έχω χαθεί. Πως μπορώ να ζητήσω βοήθεια; Πως θα στείλω στους γονείς μου τη θέση μου; Πως μπορώ να δω που βρίσκομαι;».

Η ιδέα γεννήθηκε στο Γυμνάσιο Αμφιπαγιτών που βρίσκεται στη Βόρεια Κέρκυρα, όμως επειδή οι γνώσεις των μαθητών του σχολείου, σε σχέση με τον προγραμματισμό ήταν λίγες, έπρεπε να δοθούν ρόλοι και σε μεγαλύτερες τάξεις, γι αυτό έγινε συνεργασία με το ΕΠΑΛ Κάτω Κορακιάνας, καθώς και με το 2ο και 4ο ΓΕΛ Κέρκυρας.

Ο καθηγητής πληροφορικής στο Γυμνάσιο Αμφιπαγιτών Σωτήρης Φωτίου, εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πόσο εύκολα ένα παιδί παίρνει άμεσα βοήθεια χρησιμοποιώντας την καινοτόμα εφαρμογή.

«Ουσιαστικά, όταν ανοίγεις την εφαρμογή, εμφανίζονται 6 μεγάλα κουτάκια. Το πρώτο, λέει "πάρε τηλέφωνο" ενώ τα άλλα, "στείλε μήνυμα", "δες τη θέση σου", "στείλε τη θέση σου με μήνυμα", "στείλε το χάρτη της θέσης σου". Όταν ο χρήστης πατήσει την εικόνα "πάρε τηλέφωνο", μιλάει με την μητέρα του. Αν πατήσει, "στείλε μήνυμα" θα σταλεί αυτόματα μήνυμα το οποίο είναι ήδη γραμμένο και αναφέρει "έχω χαθεί". Αν βρεθεί σε πανικό, πατώντας το εικονίδιο της θέσης, έρχεται στο κινητό των γονιών του, ένα χάρτης.

Ήταν μία εκπαιδευτική διαδικασία, που λειτούργησε πολύ καλά, για τέσσερα σχολεία. Τα παιδιά συνεργάζονταν ακόμη και μέσω Skype ενώ υπήρξαν επισκέψεις από το ένα σχολείο στο άλλο. Οταν δημιουργήθηκε η εφαρμογή, τα παιδιά του Γυμνασίου την ανέβασαν στο διαδίκτυο και ο καθένας πλέον μπορεί να την κατεβάσει δωρεάν. Η εφαρμογή είναι χρήσιμη για όλα τα παιδιά που χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο, ακόμη και για ηλικιωμένους. Μάλιστα, πριν από τρεις εβδομάδες, παρουσιάστηκε σε συνέδριο πληροφορικής στην Καστοριά και ήδη, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Ο καθηγητής Πληροφορικής υπογράμμισε: «Τα παιδιά του δημοσίου σχολείου, το οποίο βάλλεται γενικότερα, μπορούν και δημιουργούν καινοτόμες εφαρμογές, αρκεί να έχουν το κίνητρο. Το κίνητρο ήταν πώς θα μπορέσουμε να βοηθήσουμε κάποια παιδιά, τα οποία έχουν την ανάγκη μας. Και εμείς μπορούμε να το κάνουμε αυτό».

Μάθετε περισσότερα για την εφαρμογή ΕΔΩ.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Το κινητό σχολείο των παιδιών του δρόμου

Το Mobile School είναι ένα καινοτόμο για τα ελληνικά δεδομένα εργαλείο εκπαίδευσης, εμψύχωσης και ενδυνάμωσης παιδιών, τα οποία ζουν ή / και εργάζονται στο δρόμο, μέσα από το παιχνίδι, τη φαντασία και τη δημιουργικότητα. Γνωρίστε το...


Βασίζεται στην ιδέα της προσέγγισης παιδιών στο χώρο που ζουν και (παράνομα) εργάζονται, πέρα από την προσδοκία της υποδοχής τους στο χώρο δουλειάς των υποστηρικτικών δομών. Με απλά λόγια, πολλά από τα παιδιά αυτά δύσκολα φτάνουν στα γραφεία μας για να λάβουν υποστηρικτικές υπηρεσίες ή εκπαίδευση, οπότε είναι σημαντικό, στην προσπάθειά μας να δουλέψουμε μαζί τους, να κάνουμε εμείς αυτό το βήμα προς το μέρος τους. Η λογική αυτή του Mobile School είναι σε συντονισμό με τον τρόπο δουλειάς της ΑΡΣΙΣ με παιδιά στο δρόμο τα τελευταία 15 χρόνια.

Στην πράξη, το Mobile School αφορά στη μεταφορά ενός «σχολείου», μίας ξύλινης κατασκευής με ρόδες, στις περιοχές εφαρμογής (στην πλατεία Βικτωρίας, στα προσφυγικά της λεωφόρου Αλεξάνδρας, στον Κολωνό και στο Θησείο). Εκεί, το σχολείο αναπτύσσεται και μια σειρά από εκπαιδευτικά panels είναι προσβάσιμα και διαθέσιμα στα παιδιά. Μια ομάδα εθελοντών/τριών της ΑΡΣΙΣ, υπό το συντονισμό ενός επαγγελματία συναδέλφου, βγαίνουν στην πόλη τέσσερις φορές την εβδομάδα και δουλεύουν με ομάδες παιδιών.



Μετά από 6 χρόνια εφαρμογής στη Θεσσαλονίκη (σε συνεργασία με την PRAKSIS), το Mobile School λειτουργεί στην Αθήνα από την ΑΡΣΙΣ από το Φεβρουάριο του 2015. Στελέχη και εθελοντές της ΑΡΣΙΣ έλαβαν μια 20 ήμερη εκπαίδευση πάνω στις αρχές και τον τρόπο λειτουργίας του εργαλείου και ξεκίνησαν την εφαρμογή στις τέσσερις προεπιλεγμένες περιοχές, όπου οι ανάγκες εκτιμώνται ως αυξημένες.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Κυριακή 17 Μαΐου 2015

Όταν ο γονέας έρχεται στο σχολείο να μαλώσει ένα παιδί που δεν είναι δικό του.

Έχει το δικαίωμα οποιοσδήποτε γονέας να έρθει στο σχολείο και να μαλώσει το παιδί που επέδειξε παραβατική συμπεριφορά εις βάρος του δικού του; Και τι ακριβώς πρέπει να κάνουν οι εκπαιδευτικοί και για τον ένα και για τον άλλο μαθητή;


  1. Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να αποδίδει σε ανήλικους προθέσεις ενηλίκων. Γιατί τότε αποκαλύπτεται το ασυνείδητο (ως φοβική εμμονή και όχι μόνον) πρόβλημα του ενήλικα.
  2. Κανένας ενήλικας- γονέας δεν έχει δικαίωμα να πηγαίνει στο σχολείο και να αναλαμβάνει το ρόλο εκείνου που κάνει συστάσεις, επιβάλλει ποινή («μαλώνει»), δηλαδή το ρόλο του ενήλικα εκπαιδευτικού, μήτε να παίρνει άλλους γονείς, μήτε να παίρνει τηλέφωνο τους γονείς του παιδιού που εκδηλώνει παραβατική συμπεριφορά.
  3.  Ενημερώνουμε το σχολείο διευθυντή και εκπαιδευτικό της τάξης. Εκείνοι με τη σειρά τους σχεδιάζουν – αφού κάνουν μια πολύ καλή διερεύνηση της αναφοράς που τους κάνουμε ώστε να ελεγχθεί μέχρις ποιου σημείου είναι η ερμηνεία του γονέα που αναφέρει και μέχρι πού είναι τα αναφερόμενα πραγματικότητες και με ποια σήμανση/σημασιοδότηση.
  4. Γίνεται ενημέρωση όλων των εκπαιδευτικών ανεξαρτήτως των ωρών που έχουν το παιδί ή δεν το έχουν στην τάξη ώστε να συμβάλλουν με ενδεχόμενα στοιχεία.
  5. Καταρτίζεται πρόγραμμα αντιμετώπισης της παραβατικότητας με γνώμονα η σχολική κοινότητα να μην στοχοποιεί ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΝΑ ΠΑΓΙΩΝΕΙ ΤΕΛΙΚΑ την παραβατική συμπεριφορά.
  6. Ενημερώνονται οι γονείς της τάξης για το πρόγραμμα και ζητείται η συμβολή τους. Ο στόχος ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΧΑΣΟΥΜΕ ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ (το σχολείο οφείλει να προσπαθεί ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΝΑ ΕΝΤΑΣΣΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ (παιδιά και προ-εφήβους ή εφήβους της δεκάχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης).
  7. Κανένα πρόγραμμα δεν φέρει αποτέλεσμα δίχως χρόνο. Και δεν υπάγεται στον αυτοματισμό της βιομηχανίας. Το πρόγραμμα προφανώς και καταρτίζεται με την αξιοποίηση κάθε δυνατού θεσμού περί την εκπαίδευση ή της εκπαίδευσης (από προγράμματα επιστημονικών ενώσεων ή πανεπιστημίων μέχρι και τον Σχολικό Σύμβουλο).
  8. Το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί και τα στελέχη εκπαίδευσης φέρουν ακεραία την ευθύνη για την αποτυχία και τον αποκλεισμό των μαθητών. Και οφείλουν να κάνουν το κάθε τι ώστε να μην παραδίδουν στην κοινωνία άλλον έναν περιθωριοποιημένο άνθρωπο ή άλλον έναν εχθρό της δημοκρατίας.

ΚΑΘΕ ΤΙ ΑΛΛΟ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Ή ΜΑΛΛΟΝ ΝΑΡΚΙΣΣΕΥΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ Ή ΤΗΝ ΟΜΟΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣ ΑΥΤΗΝ.

Ευάγγελος Ιντζίδης

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο 16 Μαΐου 2015

Βρέχει αράχνες...μπρρρρρ....

Τι θα κάνατε αν βγαίνατε από το σπίτι σας και ο ουρανός έβρεχε αράχνες;;; Απαπα.. Μακριά από μας... Κι όμως στη Νέα Νότια Ουαλία της Αυστραλίας ακριβώς αυτό συμβαίνει τούτη την εποχή! Βρέχει αράχνες και τα λιβάδια έχουν καλυφτεί από ιστούς πράγμα που τρομοκράτησε τους κατοίκους της περιοχής! Γιατί συμβαίνει αυτό;


Σύμφωνα με τους επιστήμονες το συγκεκριμένο περιστατικό δεν είναι κάτι αλλόκοτο αλλά ένα σπάνιο φαινόμενο που έχει την ονομασία ''Μαλλιά Αγγέλου'' και πρόκειται για μια τεχνική μετανάστευσης ενός είδους μικροσκοπικών αραχνών. Κατά τη διάρκεια αυτού του φαινομένου τα μικρά έντομα σκαρφαλώνουν στο ψηλότερο σημείο στο γρασίδι, εκτοξεύουν ιστό και με τη βοήθεια του ανέμου μεταφέρονται μακριά.

Όταν το σπάνιο φαινόμενο λαμβάνει χώρα τότε ο αέρας είναι γεμάτος από πολλές μικρές αράχνες και όποιος το δει νομίζει ότι πρόκειται για μια παράξενη μαύρη βροχή. Ενώ μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία τότε ολόκληρη η περιοχή καλύπτεται από ιστούς , που μοιάζουν με πέπλο πλεγμένο από... αράχνες.



 Πάντως αυτό το είδος αραχνών  δεν είναι επικίνδυνο  αλλά και μόνο να βλέπεις μια βροχή από χιλιάδες έντομα έναν φόβο τον έχεις. Φόβο φαίνεται ότι είχε και ένας κάτοικος της περιοχής που μπορεί να γνώριζε για το φαινόμενο αλλά δεν έδειχνε και ιδιαίτερα ήρεμος.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Παρασκευή 15 Μαΐου 2015

Εκεί όπου οι μαθητές διαλέγουν τους εκπαιδευτικούς που θα τους διδάξουν

Έχετε σκεφτεί ποτέ την πιθανότητα να μπορούν οι μαθητές να παίρνουν αποφάσεις σχετικά με τη λειτουργία του σχολείου τους και κυρίως να αποφασίζουν αυτοί ποιοι δάσκαλοι θα προσληφθούν για να τους διδάξουν και ποιοι όχι; Επιστημονική φαντασία ή υπερβολή; Αμ δε! Υπάρχουν ήδη κάποια σχολεία που οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα αυτή....


Το να ελέγχουν οι μαθητές τα σχολεία τους μπορεί να ακούγεται σαν μια συνταγή χάους, αλλά σήμερα όλο και περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν στην αποτελεσματικότητα της συμμετοχής των σπουδαστών ή των φοιτητών στις διαδικασίες λήψης των αποφάσεων των ιδρυμάτων που φοιτούν

Επί παραδείγματι σε ορισμένα σχολεία της Αυστραλίας δίνεται η δυνατότητα σε ομάδες μαθητών να επιλέγουν αυτοί, του δασκάλους ή τους καθηγητές που θα τους διδάσκουν. Αυτή η νέα τεχνική παράσχει στους μαθητές μια σημαντική όσο και διαφορετική προοπτική αλλά και την ευκαιρία για το ποιος θα γίνει ο μελλοντικός τους δάσκαλος. Το γυμνάσιο Νόσαλ στα προάστια της Μελβούρνης είναι είναι από τα σχολεία που οι μαθητές έχουν λόγο στην επιλογή.

Φυσικά η συμμετοχή των μαθητών θα πρέπει να είναι σφιχτά δομημένη και στοχευμένη. Για αυτό οι μαθητές συμμετέχουν σε πρόγραμμα κατάρτισης για να είναι σίγουροι ότι ξέρουν να επιλέγουν σωστά και γνώμονα μάθησης τους δασκάλους.

Ωστόσο, υπάρχουν κριτικές, όπως από την Ένωση Εκπαιδευτικών της Αυστραλίας, που υποστηρίζει ότι οι μαθητές δεν έχουν την απαραίτητη τεχνογνωσία και εμπειρία.
Αλλά οι περισσότεροι επικροτούν την ιδέα, καθώς με τη σωστή καθοδήγηση την θεωρούν ευεργετική για όλους.

Η επιλογή του δασκάλου είναι το ένα σκέλος και η βαθμολόγηση τους το άλλο.

Όμως ποιος θεωρείται καλός δάσκαλος; 

Πριν από επτά χρόνια, το Πανεπιστήμιο του Πόρτο εισήγαγε μια παιδαγωγική έρευνα, έτσι ώστε οι μαθητές να μπορούν να βαθμολογούν τους καθηγητές τους.

Αυτή η «προτροπή» δημιούργησε θετικές προοπτικές στην εκμάθηση καθώς το πολύ χαμηλό ποσοστό επιτυχίας των μαθητών έχει αυξηθεί σε περίπου 80%, λόγω των αλλαγών στις παιδαγωγικές στρατηγικές και το περιεχόμενό τους.

Οι μαθητές πρέπει να στοιχειοθετήσουν τη δομή της μάθησης, την σχέση που έχει ο δάσκαλος με τους διδασκόμενους και τη βοήθεια που τους παρέχει.

Επιπλέον, θα πρέπει να αξιολογούν σε ποιο βαθμό ενθαρρύνεται η ανεξαρτησία των μαθητών. Εάν στην έρευνα τα αποτελέσματα ενός δασκάλου παραμένουν αρνητικά για περισσότερο από ένα σχολικό έτος, το Παιδαγωγικό Συμβούλιο και οι δάσκαλοι προχωρούν σε αλλαγές.

Το Summerhill στη Βρετανία χαρακτηρίζεται ως το πλέον αμφιλεγόμενο σχολείο του κόσμου. Είναι ένα ίδρυμα όπου επικρατεί η εξουσία των μαθητών. Οι κανόνες τέθηκαν το 1985 από τον πρώην μαθητή Κουίνσι Ράσελ και δείχνουν πως τα παιδιά βιώνουν αυτό που ήταν και εξακολουθεί να θεωρείται μια ριζοσπαστική προσέγγιση στην εκπαίδευση. Τα μαθήματα είναι προαιρετικά και τα παιδιά θέτουν τους κανονισμούς.

Οι μαθητές στο Summerhill είναι ηλικίας 6 έως 18 ετών. Εκεί η δημιουργική τέχνη έχει το ίδιο καθεστώς με τα ακαδημαϊκά μαθήματα. Ένα άλλο ξεχωριστό χαρακτηριστικό του Summerhill είναι ότι οι αρχές της δημοκρατίας που τοποθετούν μαθητές και καθηγητές επί ίσοις όροις. Στις εβδομαδιαίες συναντήσεις και στην έγκριση των κανόνων η άποψη των ενηλίκων και των παιδιών φέρουν το ίδιο ειδικό βάρος.

Οι αρχές της επιλογής και της δημοκρατίας ορίζουν το Summerhill, αλλά θέτουν το παιδί στο κέντρο της μάθησης.

Να ακολουθείς το δρόμο σου ήταν η βασική αρχή του ιδρυτή του Summerhill, ο οποίος

είπε κάποτε ότι μάλλον θα προτιμούσε το σχολείο του να βγάζει ευτυχισμένους οδοκαθαριστές, παρά νευρωτικούς πρωθυπουργούς.
  ,

Πηγή: http://gr.euronews.com/
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

4 Πανελλαδικά βραβεία σε σχολείο της Πάτρας! ΕΥΓΕ!

Απίστευτο! Το σχολείο αυτό της Πάτρας έλαβε μέρος σε διαγωνισμό με θέμα τα 40 χρόνια από την Κυπριακή Τραγωδία και απέσπασε 4 διαφορετικά πανελλαδικά βραβεία! Πρόκειται για το Πειραματικό Λύκειο του Πανεπιστημίου Πατρών. Συγχαρητήρια σε μαθητές και καθηγητές! Μπράβο! Μπράβο! Μπράβο! Μπράβο! 


Σάρωσε βραβεία το Πειραματικό Λύκειο του Πανεπιστημίου Πατρών σε διαγωνισμό με θέμα Κύπρος: 1974-2014, 40 χρόνια Δεν ξεχνώ, διεκδικώ, δημιουργώ, τον οποίο  διοργάνωσαν η  Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, το Σπίτι της Κύπρου - Μορφωτικό γραφείο της Κυπριακής Πρεσβείας στην Ελλάδα (σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου) και το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδο. Ο διαγωνισμός  απευθυνόταν σε  μαθητές δημοτικών σχολείων, Γυμνασίων και Λυκείων της Ελλάδας, της Κύπρου και της Ομογένειας, δημόσιων και ιδιωτικών και τελούσε  υπό την αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας.

-Το πρώτο πανελλαδικό βραβείο διηγήματος απέσπασε η μαθήτρια της Β΄Λυκείου του Πειραματικού Λυκείου Εβίτα Μίντζα.

-Το πρώτο πανελλαδικό βραβείο φωτοϊστορίας απέσπασε ο μαθητής της Α΄Λυκείου Αλέξανδρος Ξιάρχος.

-Το τρίτο πανελλαδικό βραβείο σκίτσου ελαβε η μαθήτρια ης Γ΄Λυκείου Γεωργία Βώσου.

- Το τρίτο πανελλαδικό βραβείο ζωγραφικής έλαβε η μαθήτρια της Β' Λυκείου Κωσταντίνα Κούτουλα.

Υπεύθυνοι καθηγητές του προγράμματος για το Πειραματικό Λύκειο ήταν οι κ.κ. Ελένη Καννά και Ευάγγελος Κυριακουλόπουλος.


Η τελετή απονομής έγινε την Τρίτη 13 Μαϊου στην κατάμεστη κεντρική αίθουσα εκδηλώσεων του Υπουργείου Παιδείας, παρουσία του Υπουργού Παιδείας κ. Μπαλτά.

Φτιάξτε κάρτες τσαντάκια-έκπληξη

Τέλειες κάρτες για τα μικρούλια σας.




Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Παρουσίαση βιβλίου: «Γράμμα στη Μάνα της διπλανής πόρτας»



Οι εκδόσεις "Ηδύφωνο" σε συνεργασία με τον πολυχώρο ΠΟΛΥΕΔΡΟ στην Πάτρα σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου της συγγραφέα  Αναστασίας Ευσταθίου

 «Γράμμα στη Μάνα της διπλανής πόρτας»

την Κυριακή 17 Μαΐου στις 19.30 στον Κήπο του ΠΟΛΥΕΔΡΟΥ, Κανακάρη 147

Το βιβλίο θα προλογίσουν οι:
Πατρούλα Αντωνοπούλου, Εκπαιδευτικός, Διευθύντρια 26ου Δημ. σχολείου Πάτρας
Δρ. Ανδρεάννα Κουφού, Εκπαιδευτικός, Υπεύθυνη Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων Π.Ε. Αχαΐας

Η  παρουσίαση θα πλαισιωθεί με μουσική, τραγούδια και αποσπάσματα του βιβλίου σε θεατρική απόδοση. Σκηνοθετική καθοδήγηση: Χρήστος Ασημακόπουλος
Καλλιτεχνική επιμέλεια θεατρικού δρώμενου:

Σύλλογος «Φιλαρμονική» Ακράτας

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τετάρτη 13 Μαΐου 2015

100 χρόνια από την γενοκτονία των Αρμενίων

Δείτε, αγαπητοί φίλοι, ένα πολύ καλό animation για τη Γενοκτονία των Αρμενίων. Μια γενοκτονία με 1.500.000 θύματα και που ακόμα και σήμερα η Τουρκία αρνείται να αναγνωρίσει.

Ευχαριστίες στον συνάδελφο Γ. Μ. που μας το έστειλε.


Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Θέλω να γίνω πεντάχρονο και να πάω σε ΑΥΤΟ το νηπιαγωγείο!

Είχαμε κάνει άλλο ένα αφιέρωμα στο νηπιαγωγείο Fuji και στις κτιριακές του υποδομές παλιότερα. Όμως τούτη τη φορά μας καθήλωσε η ομιλία στο TED του αρχιτέκτονα του σχολείου Takaharu Tezuka, ο οποίος με ένα πολύ γλυκό τρόπο εξηγεί τη φιλοσοφία του σχολείου και το πώς ο τρόπος κατασκευής του βοηθά τα παιδιά να μένουν παιδιά και να μεγαλώνουν σύμφωνα με τον κόσμο που τα περιβάλλει: παίρνοντας μικρές δόσεις κινδύνου και ακόμη λιγότερο έλεγχο. Απολαύστε τον...


Αναρτήθηκα από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Πρωτοπόροι Δάσκαλοι στην Ελλάδα: ΒΡΑΒΕΙΑ

Το Σάββατο 21 Μαρτίου 2015, στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων στο πλαίσιο του Athens Science Festival παρουσιάστηκαν οι πέντε καλύτερες δράσεις που ξεχώρισαν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών.και οι διακριθέντες διαγωνίστηκαν για τις 3 πρώτες θέσεις.


Το πρώτο βραβείο δόθηκε στον Δημήτριο Ράμμο με την εργασία «Ψηφιακή βόλτα στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά» ο οποίος δήλωσε: «Η διάκριση της "Ψηφιακής Βόλτας στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά" είναι η επιβράβευση μιας συλλογικής δουλειάς που έγινε με προσήλωση, ενδιαφέρον για το κοινωνικό γίγνεσθαι και υπευθυνότητα. Το ανακαινισμένο ΔΘΠ είναι το σημείο αναφοράς του πολιτισμού της πόλης μας και είναι σημαντικό ότι οι μαθητές ανέλαβαν την πρωτοβουλία να δημιουργήσουν εκπαιδευτικό υλικό για το παρόν, το παρελθόν και το μέλλον του αξιοποιώντας τις Νέες Τεχνολογίες. Ευχαριστώ θερμά και συγχαίρω το British Council και την Microsoft Hellas για την άρτια διοργάνωση του διαγωνισμού.»

Τη δεύτερη θέση κατέλαβαν οι εκπαιδευτικοί Δήμητρα Σταματίου και Κυριάκος Περιμένης με την εργασία «Future Class - Το Δέντρο της Ζωής». Όπως ανέφεραν οι ίδιοι: «Η αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία κρίνεται πολύ σημαντική για μας, γιατί μας παρέχει την δυνατότητα μιας πιο εξατομικευμένης και εμπλουτισμένης μαθησιακής εμπειρίας για τους μαθητές μας. Βασικός στόχος της δραστηριότητας μας είναι να καλλιεργήσουμε στους μαθητές μας περιβαλλοντική συνείδηση, να συμπεριφέρονται με βιώσιμο τρόπο και να αναπτύξουν δεξιότητες όπως η συνεργασία, η υπευθυνότητα, η αυτορύθμιση και η επίλυση προβλημάτων του πραγματικού κόσμου που θα τους φανούν χρήσιμες στην ζωή τους. Ευχαριστούμε την Microsoft για την στήριξη της τα τελευταία χρόνια και την ανάδειξη του εκπαιδευτικού μας έργου.»


Την τρίτη θέση κέρδισε ο Γεώργιος Φιλιππούσης με το «Ποιος φοβάται το διαδίκτυο;» οπού δήλωσε: «Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικών με θέμα Δεξιότητες Ζωής με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών που διοργάνωσε το

Τι κρατούσε στα χέρια της η Αφροδίτη της Μήλου;

Είναι ένα από τα πιο γνωστά γλυπτά στον κόσμο, θεωρείται συνώνυμο της ομορφιάς και ο κόσμος συρρέει στο Μουσείο του Λούβρου για να τη δει. Τι κοιτούσε ωστόσο με το ήρεμο βλέμμα της- που εμείς δεν βλέπουμε αφού τα χέρια της αποκόπηκαν από το σώμα της- είναι ένα ερώτημα στο οποίο πολλοί έχουν επιχειρήσει να απαντήσουν.



Υποστηρίχθηκε πως στο άγαλμά της που βρέθηκε στη Μήλο, η θεά Αφροδίτη κρατά έναν καθρέφτη, ή ένα δόρυ ή ένα μήλο, αλλά η θεωρία μιας Αμερικανίδας συγγραφέα- με τη βοήθεια ενός καλλιτέχνη τρισδιάστατων εκτυπώσεων- έρχεται να επιβεβαιώσει τη θεωρία που είχε πρωτοδιατυπωθεί πολλές δεκαετίες πριν, σύμφωνα με την οποία η θεά έγνεθε μαλλί!

Κατόπιν αιτήματος της συγγραφέως Virginia Postrel που έγραψε το βιβλίο «The Power of Glamour: Longing and the Art of Visual Persuasion», ο καλλιτέχνης Cosmo Wenman έκανε τρισδιάστατη αναπαράσταση για να δείξει πως είναι πιθανό, σύμφωνα με την πόζα του γλυπτού, η Αφροδίτη να έγνεθε, δραστηριότητα συνηθισμένη μεταξύ των γυναικών που παρείχαν… ερωτικές υπηρεσίες, την ώρα που περίμεναν τους πελάτες τους. Να κρατούσε δηλαδή ρόκα και μαλλί.



Ο καλλιτέχνης εξηγεί πως το κουβάρι στη ρόκα δεν μπορεί να ήταν φτιαγμένο από μάρμαρο γιατί θα ήταν πολύ βαρύ κι έτσι επέλεξε να το κάνει χρυσό, καθώς θα μπορούσε να είναι από βαμμένο ξύλο ή να αποτελείται από μια κενή επιχρυσωμένη μπρούτζινη σφαίρα. Με την ίδια λογική εκτίμησε πως το νήμα δεν θα ήταν κανονικό νήμα κι έτσι χρησιμοποίησε μια χρυσή αλυσίδα.

Πηγή: http://www.news.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τρίτη 12 Μαΐου 2015

Πρόστιμο σε όσους μαθητές αργούν στο σχολείο

Στην Αγγλία φαίνεται ότι παίρνουν πολύ σοβαρό τα να μην πηγαίνεις κάπου αργοπορημένος. Τόσο σοβαρά που αν κάποιος μαθητής αργήσει να πάει στο σχολείο για πάνω από δέκα φορές τότε οι γονείς του θα κλιθούν να πληρώσουν πρόστιμο 120 λιρών, ή 60 αν το πρόστιμο πληρωθεί εντός 21 ημερών.


Στην αρχή τα πρόστιμα είχαν να κάνουν μόνο για μαθητές που έλειπαν αδικαιολόγητα από το σχολείο. Πλέον όμως θα αφορά και τους μαθητές που πηγαίνουν αργοπορημένοι. Βέβαια οι μαθητές θα έχουν το δικαίωμα να αργήσουν μέχρι δέκα φορές, μετά θα αρχίσουν τα πρόστιμα.

Μάλιστα η δικαιολογία ότι ο μαθητής ήταν στο γιατρό ή τον οδοντίατρο δεν θα πιάνει πάντα καθώς το σχολείο θα αποφασίζει αν θα το δεχτεί ή όχι .


Η Anne Jones σύμβουλος σχετικά με τα παιδιά και τη μάθηση ανέφερα για το πρόστιμο στους αργοπορημένους μαθητές: '' Δεν θέλουμε να επιβαρύνουμε τους γονείς αλλά θέλουμε τα παιδιά να βρίσκονται στο σχολείο. Δεν μας έμειναν άλλες επιλογές''.

Πηγή; http://news247.gr/
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

ΑΝΑΓΟΡΕΥΣΗ ΤΗΣ ΑΛΚΗΣ ΖΕΗ ΣΕ ΕΠΙΤΙΜΗ ΔΙΔΑΚΤΟΡΑ του Πανεπιστημίου Πατρών



Η Άλκη Ζέη, η αγαπημένη και πολυβραβευμένη συγγραφέας των παιδιών θα αναγορευτεί Επίτιμη Διδάκτορας της Σχολής Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου, μετά από πρόταση του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΕΑΠΗ)

την Τετάρτη, 13 Μαΐου 2015 και ώρα 12.00 το μεσημέρι στην Αίθουσα Τελετών. 

Την τιμώμενη θα παρουσιάσει ο επίκ. καθηγητής ΤΕΕΑΠΗ, Δ. Πολίτης.

Η Άλκη Ζέη θα εκφωνήσει ομιλία με τίτλο: «Με μολύβι φάμπερ νούμερο δύο… Έτσι ξεκίνησα!»

http://www.upatras.gr/el/node/5246


Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ. 
 

Στον Κήπο των Ηρώων


Στον Κήπο των Ηρώων στο Μεσολόγγι και στο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο της ΔΕΗ στο Καστράκι, αγαπητοί φίλοι, βρεθήκαμε με την Έκτη μας την Παρασκευή 8.5.15.

Σίγουρα θα ξέρετε ότι σήμερα στον Κήπο βρίσκονται 69 μνημεία Ελλήνων και Φιλελλήνων καθώς και πάρα πολύ σταυροί πεσόντων Μεσολογγιτών.

Όμως το καταπληκτικό είναι τα 22 ονόματα, χαραγμένα πάνω στην πέτρα, των Γερμανών που έδωσαν τη ζωή τους για την Ιερή Πόλη, στην πολιορκία του Κιουταχή και του Ιμπραήμ. Και πιο πέρα, το μνημείο των Γάλλων, των Πολωνών, των Σουηδών φιλελλήνων. 


Στάθηκα λίγο περισσότερο σε εκείνο το μνημείο των Γερμανών, χαμογελώντας πικρά σκεπτόμενος το τότε και το τώρα...

Ο φακός όμως είχε κέφια... Καλησπέρα!

Γιαν. Παν.





H τεράστια εκπαιδευτική αξία της αποτυχίας

Η Χριστίνα Ωνάση αγαπούσε λέει πολύ την κόκα-κόλα! Κάθε χρόνο, επισκεπτόταν τον Σκορπιό για λίγες μέρες και κατέβαινε για jogging, στην παραλία. Ακόμη και σε εκείνες τις στιγμές λοιπόν ήθελε να πίνει το αγαπημένο της ποτό – για αυτό και ζήτησε από τους ανθρώπους της να βάζουν σε κάποιο σημείο της διαδρομής ένα τραπεζάκι, με 2-3 κουτάκια αναψυκτικού.


Την επόμενη κιόλας μέρα, η εταιρεία Κόκα-Κόλα εγκατέστησε στον παραλιακό δρόμο του νησιού από ένα επαγγελματικό ψυγείο, γεμάτο με αναψυκτικά, σε κάθε 100 μέτρα!

Ακούγοντας την πιο πάνω ιστορία, καταλαβαίνει κάποιος γιατί η Χριστίνα Ωνάση έζησε μέσα στην κατάθλιψη και οδηγήθηκε στην αυτοκτονία: πρώτον, γιατί είχε συνηθίσει να υλοποιείται, πολύ εύκολα και χωρίς κόπο, η οποιαδήποτε επιθυμία της, μικρή ή μεγάλη. Τι να ονειρευτείς μετά – και τι να σε κινητοποιήσει να προχωρήσεις;

Δεύτερον, διότι όταν η ζωή που σου προσφέρεται είναι γεμάτη με εύκολες, αβίαστες επιτυχίες και κατακτήσεις, σε όλα, η κάθε μικρή καθημερινή αποτυχία είναι ικανή να σε κάνει να νιώσεις άχρηστος και πελαγωμένος. Δεν ξέρεις πώς να την διαχειριστείς, δεν έχεις μάθει να επιβιώνεις αυτοδύναμα – και στο τέλος, απλώς διαλύεσαι.

Δείτε τώρα πως, το πιο πάνω παράδειγμα έχει εφαρμογή στην καθημερινότητα μας: σκεφτείτε μια σκηνή π.χ. όπου δύο μικρά παιδιά, άγνωστα μεταξύ τους, συναντώνται σε μια παιδική χαρά και παίζουν, στο σκάμμα με την άμμο. Κάποια στιγμή, διεκδικώντας το ίδιο κουβαδάκι, μπαίνουν σε διαδικασία έντασης που οδηγεί σε σωματική επαφή μεταξύ τους, σπρωξίματα και κλάματα.

Και τι κάνουν οι γονείς εκείνη την στιγμή; Σηκώνονται αγχωμένοι από το παγκάκι που κάθονται, τρέχουν στα παιδιά τους και προσπαθούν να λύσουν το πρόβλημα παρεμβαίνοντας, συνήθως με κάποιον από τους παρακάτω τρόπους:

μαλώνοντας το παιδί τους με φράσεις τύπου «άσε κάτω το κουβαδάκι, το θέλει το άλλο παιδάκι να παίξει»
λέγοντας έντονα και με ύφος τα-λέω-στη-νύφη-για-να-τα-ακούσει-η-πεθερά, κάτι του τύπου «μπορείτε να παίξετε και οι δύο μαζί ήρεμα, χωρίς να μαλώνετε». Αυτού του είδους η παρέμβαση πολλές φορές οδηγεί τελικά σε προστριβή μεταξύ των γονέων!
παίρνοντας το παιδί τους μακριά από το σκάμμα και παρηγορώντας το, με γλυκόλογα και αγκαλιές.
Σε κάθε περίπτωση (εκτός και αν η ένταση μεταξύ των παιδιών απειλεί σοβαρά την σωματική τους ακεραιότητα), η γονική παρέμβαση είναι λάθος! Το γεγονός ότι τα δύο παιδιά

Κυριακή 10 Μαΐου 2015

Το πόρισμα Αλαμουντίν για τα Μάρμαρα του Παρθενώνα

«Ή τώρα ή ποτέ... H ώρα (της διεκδίκησης) έχει έρθει...». Σε αυτό το εμφατικό συμπέρασμα καταλήγουν οι τρεις διάσημοι δικηγόροι του Λονδίνου, Αμάλ Αλαμουντίν-Κλούνεϊ, Τζέφρι Ρόμπερτσον και Νόρμαν Πάλμερ, στο απόρρητο νομικό σημείωμα που έχουν συντάξει σχετικά με τα Γλυπτά του Παρθενώνα. Στο δεκασέλιδο σημείωμα που έχει στη διάθεσή της η «Κ», έχουν δοθεί οι πρώτες απαντήσεις σε τρία βασικά ερωτήματα μιας ενδεχόμενης προσφυγής, δηλαδή: «Σε ποιο δικαστήριο, με τι κόστος και με τι προοπτικές επιτυχίας».


Το περιεχόμενο του εν λόγω σημειώματος είχε συζητηθεί κατά τη διάρκεια του πολυσυζητημένου ταξιδιού των δικηγόρων στην Αθήνα τον περασμένο Οκτώβριο. Με βάση αυτό και χάρη στη γενναιόδωρη προσφορά ενός ιδιώτη χορηγού που ανέλαβε τον «λογαριασμό» των 200.000 ευρώ, έλαβαν τελικά από την προηγούμενη κυβέρνηση το «πράσινο φως» για να συνεχίσουν τη νομική τους έρευνα.

Τότε, δεσμεύτηκαν πως θα στείλουν στο υπουργείο Πολιτισμού κυρίως δύο πράγματα: μία αναλυτική και ολοκληρωμένη νομική πρόταση που ξεπερνά τις 150 σελίδες αλλά και ένα ενημερωτικό σημείωμα «λιγότερο νομικίστικο» για να χρησιμοποιηθεί από το γραφείο Τύπου του υπουργείου Πολιτισμού στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής που έχουν σχεδιάσει.

Οι εναλλακτικές

Η «Κ» παρουσιάζει σήμερα το απόρρητο σημείωμα στο οποίο θα βασίζεται η μελέτη των δικηγόρων, η οποία αναμενόταν να σταλεί στο υπουργείο εντός των ημερών ― κάποια σημεία όμως που μπορεί να θεωρηθούν «μπαλαντέρ» στο οπλοστάσιο της ελληνικής πλευράς παραλείπονται καθώς είναι σημαντικό να παραμείνουν απόρρητα. Στο σημείωμα αυτό, αναλύονται ουσιαστικά πέντε διαφορετικές προσεγγίσεις: η προσφυγή σε δικαστήριο στην Ελλάδα, στη Βρετανία, στις ΗΠΑ, στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης και στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο Στρασβούργο. Από αυτές, η προσφυγή στις ΗΠΑ δεν θεωρείται πλέον πιθανή.

Σε κάθε προσέγγιση αναλύονται «τα συν και τα πλην», το κόστος αλλά και η πορεία άλλων υποθέσεων που μπορούν σε κάποιο βαθμό να παραλληλισθούν με τη διεκδίκηση των Μαρμάρων εγείροντας δεδικασμένο.
Ελλάδα ή Αγγλία

Η επιλογή μιας από τις δύο διεκδικήτριες χώρες έχει αρνητικά, για ευνόητους λόγους: μια -σχεδόν σίγουρη- θετική απόφαση ελληνικού δικαστηρίου θα ήταν «δώρο άδωρον» ως προς το επιθυμητό αποτέλεσμα, αφού η βρετανική πλευρά δεν έχει καμία υποχρέωση να την ακολουθήσει. Όπως σημειώνουν όμως, μπορεί να αποτελεί μια κίνηση «στρατηγικής» που θα γινόταν παράλληλα με άλλα δικαστήρια, ενώ η απόφαση θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως ένα επιπλέον «χαρτί» ώστε να στοιχειοθετηθεί το παράνομο της αρπαγής του Έλγιν.

Όσον αφορά την Αγγλία, υπάρχει ο εξής βασικός περιορισμός, πίσω από τον οποίο είναι σίγουρο πως θα οχυρωθεί το Βρετανικό Μουσείο: ένας κανονισμός του 1963 που απαγορεύει στους εφόρους (trustees) του μουσείου να αποφασίζουν για την τύχη των εκθεμάτων και να τα «δίνουν» κάπου αλλού. Παρ’ όλα αυτά, χάρη σε μια άλλη υπόθεση του 2005 με αντίδικο πάλι το Βρετανικό Μουσείο, οι δικηγόροι θεωρούν πως υπάρχει «νομικό προηγούμενο» και πως η απαγόρευση αυτή μπορεί να παρακαμφθεί αρκεί να πεισθεί το δικαστήριο πως τα Γλυπτά, εξαιτίας του τρόπου που

Επάγγελμα: επιδιορθωτής βιβλίων

Δεν ξέρω εάν στην Ελλάδα υπάρχει πλέον αυτό το επάγγελμα, όμως στην Ιαπωνία ναι. Στο παρακάτω πολύ ωραίο βίντεο μπορείτε να δείτε πώς ο Ιάπωνας επιδιορθωτής βιβλίων Οκάνο Νομπούο επισκευάζει τα βιβλία που του φέρνουν οι πελάτες του χρησιμοποιώντας απλά υλικά και βασικά εργαλεία όπως ένα ξύλινο πιεστήριο, σμίλη, νερό και κόλλα. Θα δείτε επίσης πόσο κοπιαστική είναι η δουλειά του και πόση υπομονή χρειάζεται, εάν σκεφτείτε ότι μπορεί να περάσει ώρες αμέτρητες σιδερώνοντας τα φύλλα των παλιών βιβλίων μέχρι να γίνουν σαν καινούρια. 



Και όπως λέει ο Οκάνο με πολύ μεγάλο σεβασμό για αυτά: "Δεν είναι το σχήμα ή η μορφή τους, αλλά αυτό που είναι μέσα τους, που μας ελκύει στα βιβλία».


Φτιάξτε τους πυγολαμπίδες

Ένα ψεύτικο αυγουλάκι, λίγο σύρμα πίπας, δυο ματάκια και ένα κεράκι μπαταρίας. Το μόνο επιπλέον που χρειάζεστε είναι να μη μαχαιρωθείτε.....




Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΗ

Π. Παναγιωσούλη: Η Ελληνίδα που καθιέρωσε τα ελληνικά ως μόνη ξένη γλώσσα στο Χάρλεμ

Μια Ελληοαμερικανίδα, η Πένι (Πανωραία) Παναγιωσούλη, καθιέρωσε τα ελληνικά ως τη μόνη ξένη γλώσσα, στο πρότυπο δημόσιο σχολείο KAPPA IV του Χάρλεμ.



Η Πένι Παναγιωσούλη αποφάσισε από την πρώτη στιγμή βρίσκοντας ανταπόκριση και από τους υπευθύνους, να εισαγάγει τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, γνωρίζοντας ότι η εκμάθησή της θα μπορούσε να «ανοίξει τους ορίζοντες» των μαθητών και να τους βοηθήσει να κατανοήσουν πρώτα απ΄ όλα από που προέρχονται οι αρχές της δημοκρατίας.

Η μεθοδολογία που ακολουθείται στο KAPPA IV δημιουργεί ένα θετικό προηγούμενο, από το οποίο ίσως θα έπρεπε να διδαχθούν τα ελληνοαμερικανικά σχολεία. «Δεν πρόκειται απλά για διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, ξεκομμένη από το περιβάλλον της», σημειώνει η ίδια. «Δείχνουμε τη σχέση των ελληνικών με διάφορα πράγματα στον κόσμο.

Τα ελληνικά στο πρόγραμμα διδασκαλίας του KAPPA IV, είναι πρακτικά κομμάτι κάθε μαθήματος, καθώς ελληνικοί είναι στο μεγαλύτερο μέρος τους οι επιστημονικοί όροι. Αν για παράδειγμα στην τάξη διδάσκεται το Πυθαγόρειο Θεώρημα, μετά τα μαθηματικά θα ακολουθήσει η συζήτηση για τον Πυθαγόρα, τη συμβολή των Ελλήνων στην ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης, τους φιλόσοφους, τον Παρθενώνα, την αρχιτεκτονική και τη δομή της ελληνικής πόλης.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε με τη διδασκαλία των Ελληνικών απλά ως ξένη γλώσσα, με το βάρος στη γραμματική, το λεξιλόγιο και κάποια στοιχεία πολιτισμού. Στην πορεία ουσιαστικά μεταμορφώθηκε σε κάτι μεγάλο. Σημαντικό ρόλο έπαιξε, όπως λέει η κ. Παναγιωσούλη, και η δεκαήμερη εκδρομή 33 μαθητών του σχολείου και 19 συνοδών τους στην Ελλάδα, καθώς τους δόθηκε η ευκαιρία να δουν από κοντά όλα αυτά που διδάσκονταν στις τάξεις τους.

Η Πένι Παναγιωσούλη, ως επιτυχημένη διευθύντρια, αποδέχτηκ πρόταση για να αναλάβει ως λυκειάρχης ένα νέο πρότυπο λύκειο στο Μπρονξ, το Kappa International High School. Το έργο της συνεχίζει η υποδιευθύντρια Briony Carr και οι τρεις ελληνικής καταγωγής δάσκαλοι, οι οποίοι διδάσκουν διάφορα μαθήματα.

Η Πανωραία Παναγιωσούλη είναι κόρη του Ελληναμερικανού λογοτέχνη Γαβριήλ Παναγιωσούλη, λάτρη της ελληνικής γλώσσας και ένθερμου υποστηρικτή της. Η ίδια παραδέχεται ότι πηγή έμπνευσης του εγχειρήματός της ήταν ο πατέρας της, για τον οποίο μιλά με υπερηφάνεια, τονίζοντας ότι μέσω των οραμάτων του μπόρεσε να εκτιμήσει τι πραγματικά σημαίνει να είσαι Έλληνας. Γεννήθηκε στη Γουατεμάλα, απ΄ όπου κατάγεται η μητέρα της. Στην Αμερική μετανάστευσαν όταν ήταν πολύ μικρή κι από τότε κάθε χρόνο επισκέπτονται την Ελλάδα και την ιδιαίτερη πατρίδα της, Κεφαλλονιά.


Διαβάστε περισσότερα: http://www.ellines.com
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ