Σελίδες

Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2015

Εορτή Αγ. Ανδρέου - Χρόνια Πολλά


Δείτε, αγαπητοί φίλοι, τον περίλαμπρο ναό του 
Πολιούχου της Πάτρας Αποστόλου Ανδρέου 
και την παραλιακή από ψηλά! 

Το βίντεο είναι του Κωνσταντίνου Μιλ. Αναγνώστου - 
www.chiosphotos.gr.

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ .ΠΑΝ.

Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2015

Παιδιά λένε τα κάλαντα - δεντράκι





Το σώμα και ο κορμός είναι από ρολό χαρτί υγείας


Πηγή: craftideas.com, http://reusecrafts.blogspot.ca/

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Καταπληκτικό Spot για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Στίβου στην Κρήτη



Ο Μανούσος βγαίνει από το παραδοσιακό κρητικό καφενείο για να σερβίρει. Αλλά τελικά πετάει τον δίσκο! Ο λόγος; Είναι λάτρης του στίβου και προετοιμάζεται για να συμμετέχει ως... θεατής στη μεγάλη γιορτή της Κρήτης, και του Ηρακλείου, στο οποίο θα φιλοξενηθεί το καλοκαίρι (20-21 Ιουνίου) το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα Ομάδων Α' κατηγορίας.

Εξαιρετικό το διαφημιστικό σποτ της Περιφέρειας Κρήτης, που έχει την σφραγίδα του σκηνοθέτη του «Νησιού», Θοδωρή Παπαδουλάκη) για αυτή την πολύ σημαντική διοργάνωση που θα διεξαχθεί στο Παγκρήτιο στάδιο με τη χώρα μας να έχει ως στόχο την άνοδο στην Super League.

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

9ο Πανελλήνιο Συνέδριο για τις Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση


9ο Πανελλήνιο Συνέδριο για τις Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση

Οργάνωση: Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης 

Ρέθυμνο, 27-29 Μαΐου 2016

Η ιστοσελίδα του συνεδρίου είναι:


Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Χριστουγεννιάτικη εκδήλωση για σχολεία στη Χριστ. Εστία Πατρών


῾Η «Χριστιανική Ἑστία Πατρῶν» διοργανώνει γιά δεύτερη φορά, χριστουγεννιάτικη ἐκδήλωση στό Πνευματικό της Κέντρο (Κάναρη 58) και μετά τήν περσινή ὁμολογουμένως ἐπιτυχημένη προσπάθεια, καί μέ τήν παρότρυνση πολλῶν ἐκπαιδευτικῶν, ἀπευθύνεται καί φέτος στά Δημοτικά Σχολεῖα τῆς περιοχῆς.

Τό πρόγραμμα θά περιλαμβάνει μία επίκαιρη προβολή, τραγούδια, διαγωνισμούς καί παιχνίδια καί τό μήνυμα τῆς ἑορτῆς των Χριστουγέννων γιά μικρούς καί μεγάλους. ῾Η εἴσοδος θά εἶναι ἐλεύθερη, ἐνῶ στό τέλος θά πάρουν ὅλα τά παιδιά κέρασμα καί ἕνα ἐνθύμιο. Παράλληλα θά λειτουργεῖ ἔκθεση παιδικοῦ χριστουγεννιάτικου βιβλίου, ὥστε ὅσα παιδιά τό ἐπιθυμοῦν νά ἔχουν τήν εὐκαιρία νά ἀποκτήσουν ἕνα βιβλίο ὠφέλιμο γιά τά ἴδια ἤ νά κάνουν ἕνα δῶρο στήν οἰκογένειά τους.

῾Η ἐκδήλωση θά πραγματοποιεῖται κατόπιν συνεννοήσεως μέ τούς ὑπευθύνους σέ ἡμέρα καί ὥρα πού ἐξυπηρετεῖ τό σχολεῖο.

Γιά τίς σχετικές συνεννοήσεις παρακαλοῦμε νά ἀπευθύνεσθε στόν κ. Δημήτριο Κεχαγιά, τηλ.2610-222803, 6944895567.

Οἱ δραστηριότητες αὐτές θα διεξάγονται ἀπό τήν Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου ἕως καί τήν Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου.

Γιά κάθε ἐκδήλωση ἡ δυνατότητα φιλοξενίας είναι ἕως τρία τμήματα. (9-10:30, 10:30-12, 12-13:30).
Τά Χριστούγεννα εἶναι ἡ ἑορτή τῆς χαρᾶς καί τῶν παιδιῶν! Εὐχόμαστε ἡ πολιτιστική αὐτή ἐκδήλωση νά συμβάλει στό ἐκπαιδευτικό σας ἔργο καί νά προσφέρει τή δυνατότητα στά παιδιά νά ἀγαπήσουν ἀξίες ὅπως ἡ ἀγάπη, ἡ χαρά, ἡ εἰρήνη — δῶρα πού ἔφερε ὁ νεογέννητος Κύριος ᾿Ιησοῦς Χριστός σέ ὅλο τόν κόσμο!


Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Θεατρικές τεχνικές για ευαισθητοποίηση στα ανθρώπινα δικαιώματα



ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
ΣΑΒΒΑΤΟ 5 ΔΕΚEΜΒΡΙΟΥ 2015

"Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2015: κι αν ήσουν εσύ;-
Θεατρικές Τεχνικές για ευαισθητοποίηση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα και σε θέματα Προσφύγων".

Τόπος: Πειραματικό Γενικό Λύκειο (Λάγγουρα) Πατρών 
(Άθω & Τύμφης 1, Πάτρα, 2610-333808)

Είσοδος ελεύθερη

Θα χορηγηθούν βεβαιώσεις συμμετοχής

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Παγκόσμιο πρωτάθλημα debate με 1300 φοιτητές από 350 Πανεπιστήμια και 70 χώρες


Περισσότεροι από 1000 αγώνες αντιλογίας (debates), πάνω σε φλέγοντα κοινωνικά, οικονομικά και πολιτικά ζητήματα της τρέχουσας διεθνούς και ελληνικής επικαιρότητας, θα διεξαχθούν στη Θεσσαλονίκη, από την Κυριακή 27 Δεκεμβρίου 2015 έως τη Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2016.

Η αντιπαράθεση απόψεων και επιχειρημάτων θα γίνει ανάμεσα σε 1300 φοιτητές, οι οποίοι θα εκπροσωπήσουν περισσότερα από 350 Πανεπιστημιακά ιδρύματα από 70 χώρες, διεκδικώντας το "χρίσμα" του νέου Παγκόσμιου Πρωταθλητή στη ρητορική.

Πρόκειται για το Παγκόσμιο Πανεπιστημιακό Πρωτάθλημα Debate, τη μεγαλύτερη διεθνή διοργάνωση debate, την οποία θα φιλοξενήσει φέτος η Θεσσαλονίκη, με το σύνθημα "Debating Comes Home". 


Τη διοργάνωση του πρωταθλήματος ανέλαβε η Ρητορική Εταιρεία Ελλάδος, μη κερδοσκοπική εταιρεία που ιδρύθηκε το 2013 με στόχο την προώθηση του debate στην εκπαίδευση.

«Η διαδικασία»


Το debate αποτελεί, σύμφωνα με τους διοργανωτές, το σημαντικότερο πανεπιστημιακό πνευματικό αγώνισμα παγκοσμίως, καθώς "είναι ένας αγώνας επιχειρημάτων και πειθούς γύρω από ένα αμφιλεγόμενο ζήτημα".

Τα θέματα των αγώνων δεν είναι εκ των προτέρων γνωστά στις ομάδες των ομιλητών (αποτελούμενες από 2 άτομα), ενώ αφορούν συνήθως σε θέματα της παγκόσμιας επικαιρότητας. Μετά την ανακοίνωση των θεμάτων πραγματοποιείται κλήρωση για τη θέση (υπέρ ή κατά) που θα κληθεί να υποστηρίξει η κάθε ομάδα και στη συνέχεια οι ομάδες προετοιμάζουν σε σύντομο χρονικό διάστημα τις ομιλίες τους.

Κατά τη διάρκεια του αγώνα, οι ομιλητές αναπτύσσουν την επιχειρηματολογία τους για τη θέση που τους έχει κληρωθεί, αντικρούοντας τα επιχειρήματα των αντιπάλων σε ολιγόλεπτους λόγους. Οι παίκτες αναπτύσσουν την επιχειρηματολογία τους ανεξαρτήτως των προσωπικών τους απόψεων, ενώ τον νικητή αναδεικνύει μια ομάδα κριτών που αξιολογεί την τεκμηρίωση και παρουσίαση των επιχειρημάτων κάθε ομάδας.


Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Χρειάστηκε 6 χρόνια και 720.000 λήψεις για την τέλεια φωτογραφία



O Αλαν ΜακΦάιντεν χρειάστηκε 4.200 ώρες και 720.000 λήψεις για να αποτυπώσει την τέλεια στιγμή κατά την οποία μια αλκυονίδα βουτά στη λίμνη για να ψαρέψει.
«Η φωτογραφία που ήθελα να βγάλω ήταν μιας τέλειας βουτιάς, χωρίς να πετάγεται πολύ νερό. Δεν ήταν μόνο εγώ να είμαι στη σωστή γωνία αλλά και το πουλί να βουτήξει τέλεια» δήλωσε ο φωτογράφος μιλώντας στο The Herald Scotland και πρόσθεσε: «Έφτασα στο σημείο να τραβάω μέχρι και 600 φωτογραφίες κάθε φορά που βρισκόμουν στη λίμνη, αλλά καμία δεν ήταν αυτή που ήθελα».

Ο 46χρονος φωτογράφος, συνήθισε να παρακολουθεί από μικρός τις αλκυονίδες να βουτούν και να «ψαρεύουν» στη λίμνη, κοντά στο Kirkcudbright, στη Σκωτία.




Πηγή: iefimerida.gr 

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2015

Μπορεί μια σταφίδα να προβλέψει την επιτυχία του παιδιού σας στο σχολείο;

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Warwick προχώρησαν σε μια πολύ απλή δοκιμασία χρησιμοποιώντας μια σταφίδα και ένα κύπελλο σε μωρά ηλικίας 20 μηνών ώστε να καταλάβουν πόσο επιμελείς μαθητές θα γίνουν στην ηλικία των οκτώ. Δείτε τι ανακάλυψαν!


Οι ερευνητές τοποθέτησαν μια σταφίδα κάτω από ένα κύπελλο, σε κοντινή απόσταση από τα παιδιά ώστε να μπορέσουν να το φτάσουν. Μετά από τρεις δοκιμασίες, τα μικρά παιδιά κλήθηκαν να περιμένουν έως ότου τους δοθεί η άδεια να το αγγίξουν ή να το φάνε!

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα παιδιά που πήραν την σταφίδα πριν πάρουν την άδεια, ήταν πρόωρα. Επιπλέον, σε συνέχεια της μελέτης, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι εκείνοι που δεν ήταν σε θέση συγκρατήσουν τους εαυτούς τους και να περιμένουν να πάρουν την άδεια, δεν θα έχουν καλή επίδοση στο σχολείο σε λίγα χρόνια.

Η μελέτη, η οποία περιλαμβάνει στοιχεία που χρονολογούνται από το 1985, στηρίζεται στις αξιολογήσεις της συμπεριφοράς από τις μητέρες, τους ψυχολόγους και την ερευνητική ομάδα. Η ακαδημαϊκή επίδοση, συμπεριλαμβανομένων των μαθηματικών, της ανάγνωση και της ορθογραφίας / γραφής-εκτιμήθηκε μέσω τυποποιημένων δοκιμών.

Η μελέτη έδειξε επίσης ότι τα πρόωρα παιδιά είναι πιο πιθανό να έχουν κακές δεξιότητες προσοχής και χαμηλότερη ακαδημαϊκή επίδοση στην ηλικία των οκτώ ετών.


Η επικεφαλής της μελέτης Julia Jaekel, τονίζει ότι το καλό είναι πώς τα γνωστικά προβλήματα μπορούν και προσδιορίζονται πλέον από νωρίς στη ζωή των παιδιών και αυτό θα τους οδηγήσει σε μια εκπαίδευση καλύτερα προσαρμοσμένη ώστε να έχουν υψηλότερες επιδόσεις στο σχολείο.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τετραήμερο σχολείο, καλύτεροι μαθητές

Μετά τις έρευνες για την τετραήμερη εργασία, που καταδεικνύουν μεγαλύτερη αποδοτικότητα και αυξημένη ποιότητα δουλειάς, σειρά έχουν τα τετραήμερα δημοτικά. Σήμερα, σε αρκετές περιφέρειες των ΗΠΑ, κυρίως σε αγροτικές περιοχές, μία ή μιάμιση ώρα επιπλέον μάθημα στο τέλος του ημερήσιου προγράμματος αντικαθιστά μια ολόκληρη ημέρα στο σχολείο. Μπορεί αυτό να βελτιώνει τα οικονομικά του σχολείου, αλλά μήπως έχει αρνητική επίδραση στις επιδόσεις των μαθητών;


«Οι πρώτες αναφορές για τετραήμερα σχολεία έρχονται από την πολιτεία της Νότιας Ντακότα τη δεκαετία του 1930», αναφέρει στην «Κ» ο Μαρκ Αντερσον, καθηγητής στο Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Μοντάνα των ΗΠΑ και συνερευνητής σε πρόσφατη μελέτη για την επίδοση των μαθητών στα τετραήμερα σχολεία. «Στις δυτικές πολιτείες, από το 1950, πολλά σχολεία άρχισαν να πειραματίζονται πάνω σε ένα τέτοιο μοντέλο», λέει στην «Κ» η συνερευνήτρια της παραπάνω έρευνας, Μαίρη Μπεθ Γουόκερ, καθηγήτρια στη Σχολή Σπουδών Πολιτικής του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Τζόρτζια.

Ομως τα τελευταία 10 -15 έτη η στρατηγική αυτή έγινε πιο δημοφιλής με κίνητρο να μειωθούν οι δαπάνες των σχολείων, τα οποία από τη δεκαετία του 1990 άρχισαν να αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα.

«Αφού εφαρμόστηκε, στη συνέχεια, υπήρχε απλά η ελπίδα πως δεν θα είναι εις βάρος των μαθητών», σημειώνει η δρ Γουόκερ. Ετσι, λοιπόν, συνήθως η Παρασκευή, ή σπανιότερα η Δευτέρα, αποτέλεσε ημέρα αργίας για τους μαθητές και ημέρα προετοιμασίας ή επιμόρφωσης για τους δασκάλους, των οποίων οι μισθοί έμειναν σταθεροί.

Αποτελέσματα - έκπληξη

«Η δική μου πρόβλεψη ήταν ότι κάτι τέτοιο θα δυσκόλευε τους μαθητές του Δημοτικού διότι ο χρόνος που μπορεί ένα παιδί σε νεαρή ηλικία να μείνει συγκεντρωμένο είναι μικρότερος», λέει η δρ Γουόκερ.

«Πιστεύαμε ότι οι μαθητές θα τα πήγαιναν χειρότερα, αλλά με έκπληξη διαπιστώσαμε πως συμβαίνει το αντίθετο», τονίζει ο δρ Αντερσον. Τα αποτελέσματα της έρευνάς τους, τα οποία δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Education Finance and Policy, έδειξαν ότι οι μαθητές που αρίστευαν στα τεστ μαθηματικών αυξήθηκαν, ενώ ήταν θετική, αλλά όχι σημαντική, και η βελτίωση της βαθμολογίας στην ανάγνωση.

Tα σχολεία που μελέτησαν οι ερευνητές βρίσκονταν σε αγροτικές περιοχές στην πολιτεία του Κολοράντο. «Επιλέξαμε το Κολοράντο διότι εκεί βρέθηκαν τα περισσότερα σχολεία που εκείνη την περίοδο υιοθετούσαν το νέο πρόγραμμα», εξηγεί ο δρ Αντερσον. Συγκεκριμένα, διερεύνησαν τι συμβαίνει με τις βαθμολογίες των μαθητών της τετάρτης και της πέμπτης δημοτικού 15 σχολείων, ξεκινώντας δύο χρόνια πριν και τελειώνοντας δύο χρόνια μετά την αλλαγή στο τετραήμερο πρόγραμμα. Για να διαπιστώσουν, όμως, εάν αυτές οι μεταβολές στη βαθμολογία οφείλονται πράγματι στην αλλαγή του προγράμματος ή αποτελούσαν γενικό φαινόμενο στα σχολεία της πολιτείας, οι επιστήμονες συνέκριναν τα αποτελέσματα με αντίστοιχο αριθμό σχολείων, τα οποία, κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, δεν υιοθέτησαν το νέο τετραήμερο πρόγραμμα.

Μετά την οικονομετρική ανάλυση που εφάρμοσαν στα δεδομένα, μια στατιστική ανάλυση δηλαδή που επιτρέπει τον έλεγχο πολλών παραγόντων που μπορεί να επηρεάσουν ένα στατιστικό αποτέλεσμα, οι Αντερσον και Γουόκερ διαπίστωσαν ότι οι μαθητές της πέμπτης δημοτικού που έπαιρναν υψηλούς βαθμούς στα μαθηματικά αυξήθηκαν κατά 7% ως αποτέλεσμα της αλλαγής του προγράμματος. Οι βαθμοί των μαθητών της τετάρτης δημοτικού στο μάθημα της ανάγνωσης έμειναν σταθεροί.

«Προσωπικά ήμουν ιδιαίτερα ανήσυχη για το εάν αυτό είναι ένα βραχυχρόνιο φαινόμενο, εάν δηλαδή παρουσιάζεται μια αύξηση της επίδοσης με την έναρξη της εφαρμογής του μέτρου και μετά αυτή πέφτει ξανά σε χαμηλότερα επίπεδα», σημειώνει η δρ Γουόκερ. «Είναι θετικό ότι βλέπουμε ακόμη και δύο χρόνια μετά να συνεχίζει να ανεβαίνει η βαθμολογία στα μαθηματικά στα τετραήμερα σχολεία», λέει ο δρ Αντερσον.
Σύμφωνα με δεδομένα του 2009 από το Κέντρο Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου του Νότιου Μέιν, τα τετραήμερα σχολεία έχουν από 2% έως 9% χαμηλότερα έξοδα λειτουργίας. Στην περιοχή του Κολοράντο, τα ποσά που εξοικονομούνται σε αυτά τα σχολεία δεν ξεπερνούν το 6%. «Δεν μιλάμε για τεράστια ποσά. Εάν όμως αυτό λειτουργεί ως ένα μέσο για να προσεγγίσεις πιο δημιουργικούς δασκάλους ή να ενταχθούν άλλες δραστηριότητες στο πρόγραμμα των μαθητών, τουλάχιστον γνωρίζουμε ότι αυτό δεν θα είναι εις βάρος της επίδοσής τους», προσθέτει η δρ Γουόκερ.

Τα αίτια της επιτυχίας

«Παρότι στην έρευνά μας δεν είχαμε τη δυνατότητα να διερευνήσουμε τις αιτίες, κάνουμε διάφορες εικασίες σχετικά με το τι μπορεί να έφερε το αποτέλεσμα που είδαμε στα δεδομένα», διευκρινίζει η δρ Γουόκερ. Ενα από τα πρώτα στοιχεία που έπεσαν στην αντίληψη των επιστημόνων ήταν ότι οι μαθητές, αλλά και οι δάσκαλοι, στα τετραήμερα σχολεία έκαναν λιγότερες απουσίες. Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι στις αγροτικές περιοχές των ΗΠΑ, όπου οι αποστάσεις που διανύονται είναι πολύ μεγάλες, μια επίσκεψη στον γιατρό, για παράδειγμα, μπορεί να κρατήσει ένα μαθητή ή δάσκαλο μακριά από το σχολείο για μια ολόκληρη ημέρα. «Στην περίπτωση του τετραήμερου σχολείου αυτά και άλλα ραντεβού μπορούν να προγραμματιστούν για την ελεύθερη μέρα», εξηγεί η δρ Γουόκερ.

Μια δεύτερη υπόθεση, σύμφωνα με τους ερευνητές, είναι ότι

Δάσκαλοι με ψυχή στην Ίμβρο

Οι ανακαινισμένες εγκαταστάσεις του σχολείου στο χωριό Αγρίδια της Ίμβρου υποδέχθηκαν και πάλι τα πρώτα οκτώ Ελληνόπουλα, που, χάρη στις άοκνες προσπάθειες του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου, αλλά και της ιμβριακής διασποράς, μπορούν και πάλι να διδαχτούν τη μητρική τους γλώσσα. Τρείς εκπαιδευτικοί μας στέλνουν τα νέα τους από την Ίμβρο στην οποία αποφάσισαν να υπηρετήσουν.


Ιωακείμ Καμπουρόπουλος, διευθυντής Ελληνικού Γυμνασίου – Λυκείου Ίμβρου

«Για μένα η πρόκληση ήταν διπλή… Κλήθηκα να εργαστώ για την επανίδρυση της ελληνικής εκπαίδευσης στο νησί της Ίμβρου και δεν μπόρεσα να αρθρώσω το όχι, από τη μια γιατί ήμουν εκπαιδευτικός, αλλά προπάντων γιατί ήμουν Ίμβριος, που από τα παιδικά μου χρόνια είχα τραυματικές μνήμες από το κλείσιμο των ελληνικών σχολείων και την απαγόρευση της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας… Είχα αναγκαστεί από οκτώ χρονών παιδί να ζήσω μακριά από την οικογένεια μου και να επιβιώσω μακριά από την ασφάλεια της οικογενειακής εστίας .Μετά από μισό αιώνα του να ξαναπερνώ το κατώφλι του σχολείου αυτού υπό άλλες συνθήκες και άλλη ιδιότητα για μένα δεν ήταν μόνο η επούλωση των παλαιών τραυμάτων, αλλά κυρίως ο θρίαμβος της αγάπης για τον τόπο μας… Μια αγάπη που έκανε τόσο πολλούς να εργαστούμε όλοι μαζί τόσο σκληρά, παραβλέποντας όσα βάρη αυτή η προσπάθεια πρόσθεσε στην καθημερινότητά μας… Ήταν ακόμα ο θρίαμβος μιας ρεαλιστικής πολιτικής που ακολούθησαν τα σωματεία μας των Αθηνών και της Θεσσαλονίκης τα τελευταία χρόνια που αντί να προσθέσουν θρήνους στους θρήνους και οδυρμούς στους οδυρμούς πάνω στα ερείπια των περασμένων πολιτικών, προτίμησαν την κοπιώδη και εργώδη προσπάθεια της συνεννόησης τόσο με τη χώρα προέλευσης μας, την Τουρκία, όσο και με τη χώρα φιλοξενίας μας, την Ελλάδα… Κι έτσι η αντίστροφη πορεία άρχισε… Οι πόρτες τυπικά και ουσιαστικά άνοιξαν και μπορούμε να διεκδικησουμε το μερίδιο που μας αναλογεί στην πατρώα γη, να αναπνεύσουμε ξανά αέρα ελευθερίας και να διδάξουμε στα παιδιά μας τη μητρική μας γλώσσα.

Σίγουρα είναι μόνο η αρχή μιας προσπάθειας κατά τη διάρκεια της οποίας έχουμε μακρύ και τραχύ δρόμο να διανύσουμε για να αξιωθούμε ίσως κάποτε να ψελλίσουμε ότι τον αγώνα τον καλό αγωνιστήκαμε, την αγάπη για τον τόπο μας τηρήσαμε και δεν μας απομένει παρά να απολαύσουμε τους ωραίους καρπούς… Όμως οι φωνές των δεκατεσσάρων παιδιών που αντιλαλούν στο προαύλιο του σχολείου μας και οι συμπατριώτες μας που επιστρέφουν και προσπαθούν να ξαναστήσουν τις ζωές τους στη γη που πότισαν οι πατέρες μας με τον τίμιο ιδρώτα τους και αγκαλιάζουν την πρωτινή τους πατρίδα και τους ανοίγει την αγκαλιά της κι εκείνη διάπλατα, θα είναι για μας το μεγαλύτερο εφαλτήριο όχι μόνο για να αποφύγουμε  τους κλυδωνισμούς και τα βράχια, αλλά για να μπορέσουμε να πάμε ακόμα πιο μπροστά και να αποδείξουμε ακόμα εναργέστερα και στους πιο δύσπιστους ότι ένας άλλος κόσμος είναι εφικτός… Ένας άλλος Κόσμος που επιμένει να αντιστέκεται στις παραδοσιακές πολιτικές και τα καθιερωμένα μοτίβα και αναζητεί τρόπους συνεννόησης και καταλλαγής. Εγώ δεν θα πω το ”κι όποιος δεν καταλαβαίνει δεν ξέρει που πατά και που πηγαίνει” του μεγάλου μας βάρδου, μόνο θα προσκαλέσω όλους να προσπαθήσουν να μας καταλάβουν, να περπατήσουν δίπλα μας για να πάμε μαζί σε Ελλάδα και Τουρκία, έλληνες και τούρκοι όλοι μαζί, όλο και πιο μπροστά, όλο και καλύτερα προς την Αλήθεια η οποία σίγουρα είναι ικανή να μας ελευθερώσει από τις αδικίες, την καχυποψία, την υστεροβουλία και να μας οδηγήσει σε ένα φωτεινότερο μονοπάτι»

Τσιλιμπώκος Θεόδωρος, φυσικός

«’Οταν πληροφορήθηκα ότι η απόσπασή μου θα ήταν στην Ίμβρο για την ανασύσταση του Ελληνικού σχολείου στο νησί  για μένα προσωπικά η πρόκληση αλλά και η πρόσκληση ήταν μεγάλη. Φαινόταν ως η ευκαιρία να ξεδιπλωθεί επιπλέον η διάσταση του λειτουργήματος που έχει το επάγγελμά μας και πέρα από τα στενά πλαίσια του

Επίσκεψη στο Αττικό Φυτωριακό Πάρκο

Το Αττικό Φυτωριακό Πάρκο είναι μια ανάπλαση και μετατροπή μίας μεγάλης φυτωριακής μονάδας, σε επισκέψιμο βοτανικό κήπο, που φιλοξενεί όλα τα γνωστά αλλά και σπάνια συλλεκτικά είδη του φυτικού κόσμου και δίνει την ευκαιρία στους μαθητές της πόλης να έρθουν σε επαφή με τον φυτικό κόσμο.


Τα παιδιά στο Αττικό Φυτωριακό Πάρκο θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν να αναγνωρίζουν τις διαφορές μεταξύ των φυτικών ειδών, να αντιλαμβάνονται τις συμπεριφορές τους, να αντιληφθούν πώς μεγαλώνουν, τι μας δίνουν, και τι θέλουν από εμάς, να εκφράσουν τη δημιουργική τους ικανότητα. Θα έχουν επίσης την ευκαιρία

Το Πάρκο είναι ένα τεχνητό δάσος μέσα στον αστικό ιστό όπου φυτά, έντομα, ζώα και άνθρωποι συμβιώνουν μέσα σε ένα οικολογικό και καθαρό περιβάλλον. Ο χώρος του είναι διαμορφωμένος με βάση τη μορφολογία των φυτών, την προέλευση και την ανθεκτικότητά τους, τις αγροτικές καλλιέργεια, αλλά και με βάση τις ιδιότητες τους. Έτσι υπάρχει κομμάτι όπου φιλοξενούνται τα δηλητηριώδη φυτά, τα παράσιτα, τα συλλεκτικά, τα αλλεργιογόνα κλπ.


Στο Αττικό Φυτωριακό Πάρκο οι μαθητές εκτός από τη γνωριμία τους με τα φυτά θα βρουν ελεύθερα προσβάσιμη βιβλιοθήκη και  έναν ειδικό χώρο εργασίας, το Κηποτεχνείο. Πρόκειται  για μεγάλους πάγκους εργασίας και εξέδρες απ’ όπου τα παιδιά μπορούν να παρακολουθήσουν εκπαιδευτικά προγράμματα, εξειδικευμένα μαθήματα κηποτεχνίας, αλλά και άλλες δραστηριότητες.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2015

Μόδα για κότες!

Πώς μπορεί ένα κοτόπουλο να μη γίνει κατεψυγμένο; Μα φορώντας πουλόβερ!


Ο 25χρονος Νίκολα Κόνγκτον και η μητέρα του Άνν στο Falmouth της Κορνουάλης πλέκουν πουλόβερ για τα κοτόπουλά τους ώστε να μη κρυώνουν τις μέρες του χειμώνα! Και φαίνεται ότι δεν είναι οι μόνοι που θέλουν να ντύνουν τα κοτόπουλά τους, αφού δέχονται πολλά αιτήματα από αγρότες από όλον τον κόσμο που θέλουν να αγοράσουν τα πρωτότυπα αυτά ρούχα!
Υπάρχουν πολλοί σ' αυτόν τον κόσμο όπως φαίνεται, που λατρεύουν τα κοτόπουλα ζωντανά! 

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Επιστρέφει η Ενισχυτική Διδασκαλία

Με τροπολογία του υπουργείου, επαναφέρεται η ενισχυτική διδασκαλία στο γυμνάσιο, η πρόσθετη διδακτική στήριξη στο λύκειο (γενικά λύκεια και ΕΠΑΛ), ενώ παράλληλα καθορίζεται το πλαίσιο με το οποίο παρέχεται η εκπαίδευση στα Ειδικά Καταστήματα Κράτησης Νέων, καθώς και η κατ’ ιδίαν διδασκαλία που παρέχεται σε κρατούμενους και στα τμήματα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που λειτουργούν στο πλαίσιο εγκεκριμένων Οργανισμών Θεραπείας (ΚΕΘΕΑ, ΟΚΑΝΑ, ΨΝΑ και ΨΝΘ).


Ειδικότερα,
Όλο αυτό το πλαίσιο, επονομαζόμενο από το υπουργείο «αντισταθμιστική εκπαίδευση», στοχεύει στην κάλυψη γνωστικών κενών και εμβάθυνση στη διδασκόμενη ύλη, ώστε οι μαθητές μπορούν να ολοκληρώσουν απρόσκοπτα την υποχρεωτική εκπαίδευση, ή να βοηθηθούν στον αγώνα τους για πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά και ώστε να υπάρξει μείωση της μαθητικής διαρροής.

Όπως αναφέρεται στην τροπολογία, οι εκπαιδευτικοί που θα εργαστούν στην αντισταθμιστική εκπαίδευση θα είναι από το μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό ή αναπληρωτές πλήρους ωραρίου, που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας, αλλά και προσωρινοί αναπληρωτές και ωρομίσθιοι που θα προσληφθούν με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου. Επίσης, όπως τονίζει το υπουργείο, οι δαπάνες που θα προκύψουν, θα καλυφθούν μέσω ΕΣΠΑ.

Ακόμη, στην τροπολογία ρυθμίζονται και θέματα που αφορούν συγχρηματοδοτούμενα έργα εποπτευόμενων φορέων του υπουργείου, και, πιο συγκεκριμένα, αφορούν έργα του καταργηθέντα Οργανισμού Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (ΟΕΠΕΚ) που είχαν αναληφθεί την προγραμματική περίοδο 2007-13 του ΕΣΠΑ και υλοποιούνται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.


Σημειώνεται, ότι η τροπολογία εντάσσεται στο νομοσχέδιο «βοσκήσιμες γαίες Ελλάδας και άλλες διατάξεις», που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στη φάση της συζήτησης στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.

Περισσότερα: http://www.eleftheriaonline.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Επανέρχεται η συνέντευξη για τους διευθυντές εκπαίδευσης

Με τροπολογία σε νομοσχέδιο (για τις βοσκήσιμες γαίες) ο κ. Φίλης επαναφέρει τη συνέντευξη ως κριτήριο για την επιλογή των υποψηφίων για τις θέσεις διευθυντών εκπαίδευσης δίνοντάς της ως «άριστα» τα 15 μόρια, δηλαδή πάνω από τα 12 μόρια που παίρνει κάποιος που θα πρωτεύσει στην ψηφοφορία από τους διευθυντές σχολικών μονάδων.


Ο λόγος που ο κ. Φίλης αποδομεί τον νόμο Κουράκη; Η αποτυχία του ΣΥΡΙΖΑ να εκλέξει ημέτερους σε θέσεις διευθυντών σχολείων. Συγκεκριμένα, ο κ. Κουράκης αποφάσισε ότι οι εκπαιδευτικοί θα ψηφίζουν για τον διευθυντή τους και η ψήφος τους θα συνυπολογίζεται με τα ακαδημαϊκά προσόντα και την εμπειρία στη συνολική μοριοδότηση των υποψηφίων. Ωστόσο στις εκλογές για διευθυντές που έγιναν τον Ιούνιο η «επιχείρηση» Κουράκη απέτυχε, καθώς εξελέγησαν οι εμπειρότεροι υποψήφιοι δάσκαλοι και καθηγητές που έχουν οικοδομήσει τις σχέσεις τους με τους συναδέλφους τους, οι οποίοι δεν ψήφισαν με κομματικά κριτήρια.


Ετσι, το τελικό αποτέλεσμα του «εκλογικού χάρτη» των σχολείων ήταν κατώτερο των προσδοκιών του ΣΥΡΙΖΑ. Τώρα ήλθε η σειρά για επιλογή των περίπου 110 διευθυντών εκπαίδευσης της χώρας. Εάν το σύστημα παρέμενε το ίδιο, οι νυν διευθυντές (επιλεγμένοι από τις προηγούμενες κυβερνήσεις Ν.Δ.- ΠΑΣΟΚ) θα είχαν πλεονέκτημα έναντι των υποψηφίων του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς οι πρώτοι κατά τη διάρκεια της θητείας τους φρόντισαν να δομήσουν δίκτυα με τους εκπαιδευτικούς. Με τη ρύθμιση Φίλη, η διαφορά με το παρελθόν είναι ότι τώρα η συνέντευξη δεν θα δίνεται στο Κεντρικό Συμβούλιο Επιλογής αλλά σε Περιφερειακά Συμβούλια που θα διορίζει ο περιφερειακός διευθυντής. Αυτούς έχει καταφέρει να αλλάξει το δίδυμο Μπαλτά-Κουράκη, με μια επιλογή που έφερε σε δύσκολη θέση τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος στο Ευρωκοινοβούλιο εκλήθη να δώσει εξηγήσεις στις βολές των ευρωβουλευτών περί αναξιοκρατίας.

Περισσότερα: http://www.kathimerini.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2015

Βραδιά ανταλλαγής βιβλίων και στην Πάτρα


Βραδιά ανταλλαγής βιβλίων – Book Sharing θα πραγματοποιηθεί αυτή την 

Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2015 στην Πάτρα, 
στις 20.30 το βράδυ, στην οδό Κολοκοτρώνη 37, 
στον 1ο όροφο.

Η πρόσκληση απευθύνεται στους βιβλιόφιλους, οι οποίοι καλούνται να φέρουν βιβλία που έχουν διαβάσει και δεν χρειάζονται προκειμένου να τα ανταλλάξουν με άλλα.

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

13 ημέρες φυλάκιση σε 2 Έλληνες που έκαναν πλάκα στο αεροδρόμιο της Κοπεγχάγης - Υστερία...


Σε 13 ημέρες φυλάκιση καταδίκασε δικαστήριο της Δανίας δύο Έλληνες επιχειρηματίες, οι οποίοι... κάνοντας πλάκα μεταξύ τους προκάλεσαν την εκκένωση ενός εκ των τερματικών σταθμών του αεροδρομίου της Κοπεγχάγης.

Σύμφωνα με το Associated Press οι δύο άνδρες έδειχναν μια τσάντα και ο ένας είπε πως μέσα έχει εκρηκτικά, ενώ ο δεύτερος έλεγε στον φίλο του πως καταζητείται για τις επιθέσεις στο Παρίσι. Ωστόσο για κακή τους τύχη τον διάλογο άκουσε μια υπάλληλος του αεροδρομίου της Κοπεγχάγης η οποία ειδοποίησε την αστυνομία.

Εν ριπή οφθαλμού η αστυνομία συνέλαβε τους δύο Έλληνες και τους οδήγησε στα κρατητήρια, ενώ άμεσα απομακρύνθηκαν όλοι οι επιβάτες από τον τερματικό σταθμό 2.

Μισή ώρα αργότερα και ενώ είχε προκληθεί καθυστέρηση 58 πτήσεων διαπιστώθηκε πως επρόκειτο για πλάκα, όμως οι δύο Έλληνες πλήρωσαν κάπως ακριβά τον ευχάριστο διάλογο τους.

Πηγή:Mega tv


Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Φτιάξτε φιόγκο με ένα πιρούνι και κορδέλα



Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί, πώς μπορείτε μέσα σε λίγα λεπτά να φτιάξετε έναν υπέροχο στολίδι. 


Όπως βλέπετε και εσείς, η γυναίκα, παίρνει στα χέρια της ένα πιρούνι και στην συνέχεια τυλίγει μια κορδέλα. Έπειτα, επιλέγει και μια δεύτερη κορδέλα και ακολουθεί μια παρόμοια διαδικασία. 

Το αποτέλεσμα είναι να φτιάξει έναν υπέροχο φιόγκο. 

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2015

Πώς κατασκευάζεται ένα έργο;

Όλα τα εποπτικά που χρειάζεστε για να διδάξετε το μάθημα "Πώς κατασκευάζεται ένα έργο", Μελέτη Περιβάλλοντος, Δ΄ Δημοτικού, ΕΔΩ


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 2015

H εξέγερση του Πολυτεχνείου ζωντανεύει σε έκθεση με σπάνιο υλικό

Τα γεγονότα του Πολυτεχνείου το 1973 ζωντανεύουν μέσα από το φακό του φωτορεπόρτερ Βασίλη Καραγεώργου, που εκθέτει έως στις 29 Νοεμβρίου στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων, στο Πάρκο Ελευθερίας, όσα απαθανάτισε από τη γωνία Πατησίων και Στουρνάρη εκείνες τις δύσκολες ώρες.


Χαραγμένες στη μνήμη του παραμένουν ακόμα και σήμερα οι φωνές των φοιτητών που είχαν ανέβει στις πόρτες του Πολυτεχνείου και φώναζαν «Είμαστε αδέλφια, είμαστε αδέλφια, είμαστε αδέλφια», όπως εξομολογείται στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Βασίλης Καραγεώργος.

Ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων και οι εκδόσεις Flippress, σε συνεργασία με την Ένωση Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου, παρουσιάζουν την έκθεση του φωτογραφικού του υλικού με την ονομασία «Πολυτεχνείο 1973» από τα αρχείο του φωτορεπόρτερ, μέρος του οποίου περιέχει και ανέκδοτες φωτογραφίες.


Επισημαίνεται ότι η είσοδος για το κοινό στη φωτογραφική έκθεση για το «Πολυτεχνείο 1973», που θα φιλοξενείται κάθε χρόνο στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων, είναι ελεύθερη για τις ώρες λειτουργίας της, Τρίτη έως Σάββατο 10.00-20.00 και Κυριακή 10.00-14.00.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2015

Ένα απόγευμα στο σχολείο της Βικιπαίδειας

Ή πώς ένας εκπαιδευτικός  προσφέροντας τον ελεύθερο χρόνο του στους συμπολίτες του δημιούργησε το σχολείο της Βικιπαίδειας μέσα σε ένα σχολικό συγκρότημα της Καισαριανής και μάλιστα κατάφερε να το εξοπλίσει με μηχανήματα 6.500 €. ΜΠΡΑΒΟ!



Βράδυ Τετάρτης. Καισαριανή. Ανηφορίζοντας την οδό Ηρώς Κωνσταντοπούλου στην Καισαριανή συναντάς στη σειρά τα σχολικά συγκροτήματα του δήμου. Και ξαφνικά, στον πρώτο όροφο βλέπεις ένα φως.

Ε, δεν μπορεί παρά να σου κινήσει την περιέργεια. Έτσι κι εγώ, από απλή περιέργεια για το ποιος μπορεί να είναι μέσα σε μια σχολική αίθουσα 7 το βράδυ, ανέβηκα τη σκάλα του 2ου Γυμνασίου Καισαριανής και διαπίστωσα πως επρόκειτο για την αίθουσα Πληροφορικής. Ήταν κατάμεστη από… εναλλακτικούς μαθητές οι οποίοι παρακολουθούσαν παράδοση… Βικιπαίδειας.

Παρά το γεγονός ότι το μάθημα είχε ήδη ξεκινήσει, ο επίσης εναλλακτικός δάσκαλος μου επέτρεψε να μπω. Διαπίστωσα πως ο Μάνος Κεφαλάς –ένας πληροφορικάριος αλλιώτικος από τους άλλους– κάθε Δευτέρα και Τετάρτη από τις 18.00 έως τις 20.00 παραδίδει μαθήματα Βικιπαίδειας.

Τι είναι, πώς λειτουργεί, πώς ανεβαίνουν τα λήμματα και τι ακριβώς πρέπει να γνωρίζει ο επίδοξος… Βικιπαιδιστής για τα πνευματικά δικαιώματα, τις πηγές και τις φωτογραφίες; Όλα αυτά τα ερωτήματα απαντώνται σε έναν κύκλο μαθημάτων.

Μετά το μάθημα, δεν μπορούσα να αντισταθώ και να μη ζητήσω μια μίνι συνέντευξη. Πώς, πού, πότε, γιατί; Από πότε υπάρχει «Σχολείο Βικιπαίδειας» στην Ελλάδα; Πώς δημιουργήθηκε; Πότε ξεκίνησαν τα μαθήματα; Η «μαμά Βικιπαίδεια» τι ξέρει για όλο αυτό;

Ο Μάνος Κεφαλάς απάντησε πως η ιδέα γεννήθηκε το 2011, όταν το Yπουργείο Παιδείας μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ προώθησε έναν κύκλο εργαστηρίων. Από τότε, όντας και μέλος της θεατρικής ομάδας του dήμου, προσπάθησε να πείσει τη δημοτική Αρχή της Καισαριανής να του παραχωρήσει μια αίθουσα προκειμένου να παραδίδει μαθήματα Βικιπαίδειας, ώστε όσοι νέοι συντάκτες χρειάζονται στήριξη και καθοδήγηση να την έχουν με αυτό τον τρόπο. Αφού πέρασαν δύο χρόνια «παρακαλετού», τελικά τον Μάρτιο του 2014 ο δήμος παραχώρησε μια αίθουσα. Αυτή ήταν η αίθουσα Πληροφορικής του 2ου Γυμνασίου-Λυκείου. Όμως, οι υπολογιστές είχαν Windows 2000 καθιστώντας το ανέβασμα λημμάτων αδύνατο!

Ευτυχώς για τον Μάνο, οι πελάτες του φάνηκαν γενναιόδωροι και δώρισαν κάποιους υπολογιστές στο σχολείο. Με αυτούς ξεκίνησαν δειλά-δειλά τα μαθήματα

Επεκτείνοντας εικόνες

Μια πολύ καλή ιδέα που δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να καλλιεργήσουν τη φαντασία τους, αλλά και την ικανότητά τους να αντιλαμβάνονται τα μεγέθη των πραγμάτων είναι να επεκτείνουν εικόνες. Τους δίνετε ένα μικρό κομματάκι και αυτά συμπληρώνουν τις φιγούρες και το φόντο προσπαθώντας να πετύχουν το μέγεθος του αντικειμένου αλλά και το περιβάλλον στο οποίο θα πρέπει να βρίσκεται. 




Φωτό: http://artmommie.blogspot.gr/
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2015

"Η Νύχτα" του Δημ. Τσιαγκλή - παρουσίαση βιβλίου στην Αθήνα



Ο Δημήτρης Τσιαγκλής, ένας πολύ καλός δάσκαλος, ειλικρινής φίλος 
και βαθιά σκεπτόμενος άνθρωπος, 
μας συστήνεται με το βιβλίο του "Η ΝΥΧΤΑ".

Το βιβλίο θα παρουσιαστεί την Τρίτη 24 Νοεμβρίου στις 19.00 στο Polis Art, 
στο αίθριο της Στοάς του Βιβλίου στην Αθήνα.

Ένα ευχαριστώ τού οφείλω για την πολύτιμη βοήθειά του εδώ και χρόνια...

Γιαν. Παν.


Τι μου είπε ο ταξιτζής στο Δουβλίνο... protagon.gr


Με πιάνει το παράπονο. Μόλις βγω από τα σύνορα, συνειδητοποιώ ότι η Ελλάδα δεν είναι κανονική χώρα. Είναι η μιζέρια, μεταμφιεσμένη σε χώρα. Που ανάγει το τίποτα σε σημαντικό. Που αναμασάει ανούσιες μικρότητες αντί να βλέπει την κοσμογονία που συντελείται στον πλανήτη. Που αρνείται πεισματικά να αποδεχθεί την αλήθεια της. Και αντ´ αυτού, αναζητά άλλοθι για τις αποτυχίες της, εχθρούς εντός και εκτός τειχών, αναπαράγοντας την εσωστρέφεια που μας κατατρέχει.

Όλα αυτά, τα συνειδητοποίησα στο Δουβλίνο. Σε μια επίσκεψη στον γιο μου που εργάζεται εκεί σε μια κορυφαία τεχνολογική εταιρία. Φεύγοντας εντυπωσιασμένος απ´ όσα είδα, έπιασα κουβέντα με τον 70άρη οδηγό ταξί. Και αντιλήφθηκα τι σημαίνει, το όραμα του ηγέτη, να φροντίζει να το ενστερνισθεί όλος ο λαός.

Μου εξήγησε λοιπόν - περήφανος - ότι η Ιρλανδία ήταν πριν από μια 10ετία μια φτωχή χώρα των 4 εκ. κατοίκων, σχεδόν σε εμπόλεμη κατάσταση με το Βόρειο κομμάτι της χώρας, που είναι αποικία των Βρετανών. Κάθισαν λοιπόν οι πολιτικές δυνάμεις και συμφώνησαν να αξιοποιήσουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας αφού πρώτα φέρουν σταθερότητα.

Μετά κόπων και βασάνων, έληξαν τη διαμάχη τους με το Μπέλφαστ και έπειτα στράφηκαν στην οικονομία.

Είχαν να αξιοποιήσουν 2 εγγενή στοιχεία της χώρας:

1. Το ότι είναι η πλησιέστερη χώρα της Ευρώπης προς την Αμερική όπου κατοικούν εκατομμύρια ιρλανδικής καταγωγής μετανάστες.

2. Το ότι ομιλούν την πιο διαδεδομένη επιχειρηματική γλώσσα - τα Αγγλικά.

Έκαναν, λοιπόν, το αυτονόητο. Μετέτρεψαν τη χώρα σε φορολογικό παράδεισο, κυρίως για αμερικανικές εταιρίες τεχνολογίας. Φροντίζοντας οι υποδομές -σε ταχύτητες internet, τηλεφωνίας, τραπεζικό σύστημα- να είναι του επιπέδου που απαιτούν οι εταιρίες αυτές.

Ενώ, το κόστος της στέγης φρόντισαν να παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα. Ακόμα, έκαναν ειδικές καμπάνιες στους Ιρλανδούς της Αμερικής καλώντας τους να επισκεφθούν τη χώρα των προγόνων τους.

Αποτέλεσμα: την Ιρλανδία των 4 εκ. επισκέπτονται κάθε χρόνο 6,5 εκ. Αμερικανοί ιρλανδικής καταγωγής.
Σε ό,τι αφορά στην προσέλκυση επενδύσεων, ο ταξιτζής μού έδειξε με περηφάνια τα 4 κτήρια της Google, τα κτήρια του Facebook, της Yahoo, του LinkedIn κ.λπ. Μου εξήγησε ότι τα νέα παιδιά που δουλεύουν εκεί, απ´ όλο τον πλανήτη, ξοδεύουν απλόχερα σε ταξί, ενοίκια, εστιατόρια, pub κ.λπ., προκαλώντας την οικονομική ανάπτυξη που έβγαλε ήδη την Ιρλανδία από το μνημόνιο.

Και μου συμπλήρωσε ότι σε μερικά χρόνια η Ιρλανδία θα είναι μια άλλη χώρα. Εκεί που υπήρχαν εγκαταλειμμένες εγκαταστάσεις του λιμανιού, τώρα ορθώνονται γυάλινα κτήρια (δείτε το link). See how the Docks area has developed in the last 16 years.

Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2015

"Ὅπλα, Παλάσκες καί στήν γραμμή"


Η Ι. Μητρόπολη Πατρών σάς προσκαλεί, στα πλαίσια των ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΕΙΩΝ, στην Θεατρική Παράσταση 
"Ὅπλα, Παλάσκες καί στήν γραμμή" 

τῶν Μ. Παναγιωτακοπούλου καί Σ. Παπαδημητρίου, 
μέ τήν Θεατρική Ὁμάδα τοῦ Συλλόγου Δασκάλων καί Νηπιαγωγῶν Πάτρας "Σχολεῖον",


πού θά πραγματοποιηθῇ 
τήν Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 2015 
καί ὥρα 18.30 στό Συνεδριακό Κέντρο τοῦ ΑΤΕΙ Πατρῶν.

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Οι Έλληνες δουλεύουν αρκετά

Από τους πιο σκληρά εργαζόμενους στον κόσμο είναι οι Έλληνες, σύμφωνα με τα στοιχεία της πρόσφατης έρευνας του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) για το 2014.

Συγκεκριμένα, πρωταθλητές στην εργασία είναι οι Μεξικανοί με 2.228 ώρες εργασίας ετησίως, που αντιστοιχούν περίπου σε 42,85 ώρες την εβδομάδα κατά μέσο όρο.

Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι εργαζόμενοι στην Κόστα Ρίκα με 2216 ώρες ετησίως και 42,62 εβδομαδιαίως, στην τρίτη θέση οι Κορεάτες με 2124 ώρες ετήσιως, ήτοι 40,85 ώρες την εβδομάδα και στην τέταρτη οι Έλληνες με 2042 ώρες ετησίως και με 39,27 ώρες την εβδομάδα. Ακολουθούν οι Χιλιανοί, με 1190 ώρες ετησίως και οι Ρώσοι με 1985 ώρες.

Στις χαμηλότερες θέσεις της κατάταξης βρίσκονται Ολλανδοί, Νορβηγοί, Δανοί ενώ στην τελευταία 36η θέση οι Γερμανοί με 1371 ώρες ετησίως που αντιστοιχούν σε 26.37 ώρες εβδομαδιαίως. Οι Γάλλοι εργάζονται 1473 ώρες ετησίως και 28.33 εβδομαδιαίως, ενώ αρκετά υψηλά στην κατάταξη βρίσκονται οι Αμερικανοί με 34.30 ώρες εβδομαδιαίως.

Πάντως, όπως αναφέρει το περιοδικό Fortune έχει δημιουργηθεί μία νέα τάση παγκοσμίως, τόσο από χώρες όσο και από επιχειρήσεις, για μείωση των ωρών εργασίας, καθώς υπάρχουν έρευνες που συνδέουν την υπερεργασία με τη μείωση της αποδοτικότητας του εργαζόμενου.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η Σουηδία που προχωρά στη θέσπιση του 30ωρου την εβδομάδα και η Γαλλία, όπου πέρυσι υπεγράφη συμφωνία η οποία προβλέπει ότι οι εταιρείες είναι υποχρεωμένες να διασφαλίζουν ότι εργαζόμενοι στην υψηλή τεχνολογία θα μπορούν να «αποσυνδέονται» από την εργασία μετά τη λήξη του ωραρίου τους.

Για τους 250.000 αυτούς εργαζόμενους, η συμφωνία βάζει τέλος στα emails και τα τηλεφωνήματα όταν δεν είναι στη δουλειά.

Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Ο Λαχαπού από τη ζούγκλα της χώρας Καμαμπού


Ο Λαχαπού είναι ένα μικρό λιοντάρι που βρέθηκε μέσα στη δίνη ασυνήθιστα δύσκολων καταστάσεων. Η ζωή του στη ζούγκλα της χώρας Καμαμπού δε διέφερε και πολύ από τη δική μας ζωή, την ευλογημένη ρουτίνα της αδιατάρακτης καθημερινότητάς μας. Μέχρι που όλα άλλαξαν από τη μια στιγμή στην άλλη και αναγκάστηκε να βιώσει την περιπέτεια του ξεριζωμού.

Η περιπέτειά του, δοσμένη με την τόσο προσιτή και γοητευτική γραφή της Εύας Κασιάρου στο βιβλίο "Ο ΛΑΧΑΠΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΖΟΥΓΚΛΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΚΑΜΑΜΠΟΥ", αναδεικνύει με τον πιο παραστατικό τρόπο την ανθρώπινη πλευρά πίσω από το διαχρονικό προσφυγικό φαινόμενο, που μένει απαράλλαχτο όπου υπάρχουν άνθρωποι.

Για το μικρό Λαχαπού η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει είναι η ένταξή του στο σχολικό περιβάλλον ενώ η καμπή στην ιστορία του έρχεται από ένα περιστατικό στην αυλή του σχολείου.

Για τα εκατομμύρια ξεριζωμένα παιδιά, το σχολείο είναι πολύ συχνά παράγοντας επιβίωσης αλλά και το μόνο ασφαλές καταφύγιό τους, ο χώρος όπου μπορούν να ανακτήσουν την εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και την ελπίδα για το μέλλον.

Αφιερωμένο στον Αϊλάν και σε όλα τα παιδιά που δεν πρόλαβαν να ζωγραφίσουν την πατρίδα τους, στη Μάλακ και σε όλα τα παιδιά που, περπατώντας μέρες και νύχτες ολόκληρες, κατάφεραν να φθάσουν στην Ευρώπη και ζουν με το όνειρο της επιστροφής στην πατρίδα τους.

Το βιβλίο "Ο ΛΑΧΑΠΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΖΟΥΓΚΛΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΚΑΜΑΜΠΟΥ", της συγγραφέως ΕΥΑΣ ΚΑΣΙΑΡΟΥ, μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις "κόκκινη κλωστή δεμένη" και μπορείτε να το βρείτε στο βιβλιοπωλείο GOTSIS, Μαιζώνος 20 - 22, (έναντι παλαιού Αρσακείου) Πάτρα, 2610 226453 (www.kokkiniklostibooks.gr) καθώς και σε άλλα βιβλιοπωλεία.

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2015

Νέο διεθνές βραβείο στη Νομική

Όσο και να πέφτουμε στον πάτο της οικονομικής κρίσης, το ελληνικόν πνεύμα φυγείν αδύνατον. Αυτό απέδειξαν οι φοιτητές της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών κερδίζοντας το πρώτο βραβείο σε διαγωνισμό διαιτησίας επί θεμάτων ξένων άμεσων επενδύσεων, που διοργανώθηκε στο King’s College του Λονδίνου από το Center for International Legal Studies (CILS). Μπράβο, παιδιά!


Ο διαγωνισμός, που πραγματοποιείται από το 2006, εστιάζει σε αντιδικίες επενδυτών και κρατών. Φέτος συμμετείχαν περισσότερα από 50 διεθνή πανεπιστήμια και το θέμα αφορούσε τις επενδύσεις στον κλάδο των φωτοβολταϊκών.

Συγκεκριμένα, μία εταιρεία που έπαιρνε επιδότηση για να επενδύσει προσέφυγε κατά του Δημοσίου όταν το κράτος αναγκάστηκε να μειώσει τις επιδοτήσεις για να προλάβει φαινόμενα «φούσκας» στον κλάδο. Αυτό ήταν και το επιχείρημα του Δημοσίου, ενώ η εταιρεία είχε ως βασικό επιχείρημα την ανάγκη σταθερού επενδυτικού πλαισίου που οφείλουν να προσφέρουν τα κράτη.

Η ελληνική ομάδα κέρδισε στον τελικό την ομάδα πανεπιστημίου από την Ινδονησία, ενώ στον ημιτελικό στην ελληνική ομάδα «υποκλίθηκε» μία από πανεπιστήμιο της Αργεντινής, Πέρα από το ότι χρίσθηκαν πρωταθλητές, τα μέλη της ομάδας, υπό την καθοδήγηση του λέκτορος στον τομέα Διεθνών Σπουδών, Αναστασίου Γουργουρίνη, συνέλεξαν οκτώ βραβεία για τη συνολική επίδοσή τους.

Στην ομάδα μετείχαν οι φοιτητές Δέσποινα Αρσλανίδη, Μαρία Ελένη Χρυσανθακοπούλου, Νικολέτα Χαλικοπούλου, Δημήτρης Σταμάτης, Θωμάς Βαρουχάκης - Παπαδογιάννης και Λευτέρης Δαφέρμος. Προπονήτριες ήταν η Ειρήνη Κικαρέα και η Κλεονίκη Μαρία Σεργάκη, επίσης φοιτήτριες που μετείχαν σε προηγούμενο διαγωνισμό.


Η νέα επιτυχία της Νομικής –πέρυσι, μία άλλη ομάδα υπό τον κ. Γουργουρίνη κατέκτησε την πρώτη θέση στον Παγκόσμιο Γύρο του διαγωνισμού εικονικής δίκης ELSA– προστίθεται στις επιτυχίες των νομικών σχολών της χώρας.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2015

31 εκατ. ευρώ χρωστούν στον Δήμο Πατρέων 430 πολίτες

Οι οικονομικές υπηρεσίες του Δήμου πρόσφατα ολοκλήρωσαν την πρώτη φάση του ελέγχου για τις βεβαιωμένες οφειλές φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων προς τον Δήμο Πατρέων απ' όπου προέκυψε ο αριθμός «430». Τόσοι είναι οι οφειλέτες του Δήμου, που χρωστούν περίπου 31 εκατ. ευρώ.  Απίστευτο το ποσό και ακόμα πιο απίστευτο πώς ο Δήμος τόσα χρόνια δεν έχει προχωρήσει στην νόμιμη διεκδίκηση των χρημάτων αυτών. 


Το ποσό αυτό όμως μπορεί και να μην λέει τίποτα στον Δήμο, αν δεν μπορεί να τα βάλει στο ταμείο του.

Γι' αυτό και οι υπηρεσίες ξεκίνησαν την επεξεργασία των στοιχείων για τις 430 περιπτώσεις, αφού κάποιοι μπορεί να έχουν αποβιώσει, άλλοι να μην έχουν κληρονόμους, εταιρίες μπορεί να έχουν αλλάξει χέρια, ορισμένοι βρέθηκαν με ελλιπή στοιχεία (π.χ. Αριθμό Φορολογικού Μητρώου) κ.ο.κ.

Η αναζήτηση των στοιχείων συνεχίζεται ενώ κάποιες από αυτές τις «χοντρές» υποθέσεις μεταβιβάστηκαν στη νομική υπηρεσία του Δήμου, προκειμένου να αξιολογηθούν και να τεκμηριωθούν νομικά. Σε επόμενη φάση ο Δήμος θα πρέπει να αποφασίσει -σε πολιτικό επίπεδο- αν θα διεκδικήσει νομικά ή αλλιώς τα χρήματα που εμφανίζονται να του οφείλουν εταιρίες και φυσικά πρόσωπα.

Οι πληροφορίες της «ΠτΔ» θέλουν ανάμεσα στις περιπτώσεις που διερευνώνται, να συγκαταλέγονται εταιρείες και πρόσωπα που είχαν συναλλαγές με τον Δήμο σε θέματα υπαίθριας διαφήμισης, αλλά και επιχειρήσεις εστίασης-αναψυχής σε αμφιλεγόμενης κυριότητας ζώνη της πόλης.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Νέος Γεν. Γραμματέας στο Υπουργείο Παιδείας


Ο π. Αντριπρύτανης του ΑΠΘ Γιάννης Παντής, ορίστηκε Γ.Γ του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στη θέση του παραιτηθέντος Δημήτρη Χασάπη.

Ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκος Φίλης έκανε δεκτή την παραίτησητου κ. Χασάπη τον οποίο ευχαρίστησε για την εποικοδομητική του συμβολή στο έργο του Υπουργείου ιδιαιτέρως κατά το μεταβατικό διάστημα που η νέα ηγεσία ανέλαβε τα καθήκοντά της.

Ο κ. Παντής που αναλαμβάνει καθήκοντα τις επόμενες μέρες, είναι καθηγητής Οικολογίας, Διαχείρισης Πληθυσμών και Βιοκοινοτήτων στο ΑΠΘ. 



Επίσης, νέος Γ.Γ Δια Βίου Μάθησης, ορίστηκε ο κ. Παυσανίας Παπαγεωργίου, νομικός, υποψήφιος Βουλευτής με το ΣΥΡΙΖΑ, στη θέση του παραιτηθέντος Γεράσιμου Σπαθή για τον οποίο ο υπουργός Παιδείας εξέφρασε την εκτίμηση του για το έργο και την προσφορά του.

Ο κ. Παπαγεωργίου ασχολείται συστηματικά με την έρευνα σκανδάλων που αφορούν στις σχέσεις μεταξύ ελληνικού δημοσίου και γερμανικών εταιρειών.


Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2015

Σημαντικά έργα Δ΄ δημοτικού

Όλα τα εποπτικά που χρειάζεστε για να διδάξετε το μάθημα "Σημαντικά έργα", Μελέτη Περιβάλλοντος Δ΄ δημοτικού,  ΕΔΩ

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Κάποιος περπατά στο φεγγάρι!

Είναι αληθινό το βίντεο που ακολουθεί παρακάτω και δείχνει κάποιον που δεν είναι άνθρωπος να περπατά στη σελήνη; Είναι ψεύτικο; Ποιος ξέρει... Πάντως και μόνο να το βλέπεις είναι ανατριχιαστικό... Ρίξτε του μια ματιά....



Λέγεται ότι είναι μια λαθραία ταινία του Project Blue Book που αποκαλύπτει ακράδαντα την ύπαρξη εξωγήινου όντος στη Σελήνη. Γυρίστηκε κατά τη διάρκεια 2 λεπτών σιγής ασυρμάτου την περίοδο της αποστολής του Apollo 11. Ακούγονται ο Neil Armstrong και ο Edwin "Buzz" Aldrin που υπήρξαν μάρτυρες του συμβάντος αμέσως μετά την προσγείωση του Apollo 11 στο φεγγάρι. Κατά τη στιγμή αυτή η ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση διεκόπη για δύο λεπτά, γιατί όπως υποστήριξαν τότε οι υπεύθυνοι είχε «υπερθερμανθεί η μηχανή".


Η ταινία 16 χιλιοστών απεστάλη τότε απευθείας στην κυβέρνηση των ΗΠΑ, αλλά αποκλείστηκε από τη δημόσια μετάδοση. Διέρρευσε όμως πρόσφατα λαθραία από ένα αξιοσέβαστο κυβερνητικό στέλεχος, όπως αναφέρει η περιγραφή του βίντεο. 

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Χρόνια Πολλά ISS!

Είναι μόλις 15 χρονών και κάνει το γύρο του κόσμου σε 90 λεπτά. Εκτός αυτού διεξάγει πειράματα σε συνθήκες μηδενικής βαρύτητας που βελτιώνουν τις συνθήκες ζωής των ανθρώπων στη Γη. 


Ο λόγος για τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό που κλείνει σήμερα τα 15 χρόνια του. Η επωνυμία του «Διεθνής» είναι απόλυτα ακριβής αφού για τη δημιουργία του συνεργάστηκαν πέντε μεγάλες διαστημικές υπηρεσίες και 69 χώρες, ενώ έχουν εργαστεί εκεί μέχρι τώρα 211 αστροναύτες από 15 χώρες.


Το κόστος δημιουργίας του ξεπερνούσε τα 150.000.000$ και γι’ αυτό και μόνο ήταν απαραίτητη η διεθνής συνεργασία. Έχει μέγεθος όσο ένα γήπεδο ποδοσφαίρου και οι εσωτερικοί του χώροι είναι όσοι ενός Boeing 747. Το πρώτο πλήρωμα έφθασε στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό στις 2 Νοεμβρίου 2000. Βρίσκεται 400km πάνω από τη Γη, σε τροχιά 51,6 μοίρες από το Εκουαδόρ και χρειάζεται 90 λεπτά για να ολοκληρώσει την περιστροφή του γύρω από τη γη.



Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2015

Αθηνά - οικουμενικό e - σχολείο (δωρεάν μαθήματα)


Τη δυνατότητα διαδικτυακής εκπαίδευσης σε μαθητές όλων των τάξεων του Δημοτικού Σχολείου στη χώρα αλλά και όπου υπάρχει Ελληνισμός δίνει το πρώτο και μοναδικό δωρεάν e-Δημοτικό Οικουμενικό Σχολείο «Αθηνά».

Παρέχει ελεύθερη πρόσβαση σε 10.000 βιντεομαθήματα, που καλύπτουν την ύλη 22 μαθημάτων όλων των τάξεων του Δημοτικού σχολείου, σύμφωνα τις δηλώσεις του διευθυντή του σχολείου, Ιωάννη Κρόκου, στο Αθηναϊκό Πρακτορείο. Το Πρόγραμμα διαπνέεται από τη διαχρονική αξία της οικουμενικότητας του Ελληνισμού και φιλοδοξεί να αποτελέσει μια “κιβωτό της επιστήμης”, με στόχο τη διάχυση της γνώσης και τη διαφύλαξή της για τις επόμενες γενιές.

Το “Αθηνά” Οικουμενικό e-Δημοτικό Σχολείο δημιουργήθηκε στην Αθήνα το 2013 αποτελώντας κοινή έμπνευση και πρωτοβουλία του Κέντρου Online Εκπαίδευσης “ΑΡΝΟΣ”, της Οικουμενικής Ομοσπονδίας Κωνσταντινουπολιτών και του Ερευνητικού Εργαστηρίου Μικροκυμάτων και Οπτικών Ινών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Όπως υπογραμμίζει ο κ. Κρόκος «δεν υποκαθιστά τα “κανονικά”σχολεία, αλλά με σεβασμό στο δύσκολο έργο του δασκάλου, στέκεται δίπλα του, με στόχο να διευκολύνει και να ενισχύσει την παραδοσιακή διδασκαλία.

Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2014-2015 η ιστοσελίδα δέχθηκε έξι εκατομμύρια επισκέψεις από ΗΠΑ, Καναδά, Νότια Αμερική, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία, Αφρική, Γερμανία, Βρετανία και πολλές άλλες χώρες.

πηγή: Anna's Pappa blog

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.