Σελίδες

Πέμπτη 30 Ιουνίου 2016

Ψαράκι από πλαστικό πιάτο




Ένα ψαράκι ήταν το τελευταίο δωράκι - χειροτεχνία που έφερε η μικρή μου κόρη από τον ΠΕΛΑΡΓΟ, αγαπητοί φίλοι. 

Το έφτιαξαν με αγάπη μαζί με τις νηπιαγωγούς, την κα Χριστίνα και την κα Κωνσταντίνα.

Είναι τρισδιάστατο, αποτελείται από δύο πιατάκια κολλημένα που περιέχουν ρύζι, ώστε να παράγεται και ήχος. Τις ευχαριστούμε πολύ.

Καλό καλοκαίρι.

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.


Παρασκευή 24 Ιουνίου 2016

Το καραβάκι του 1

Πώς να ζωγραφίσετε ένα καραβάκι ξεκινώντας από το νούμερο 1!







Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ  ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Ένα βάζο που κάνει τις δουλειές του σπιτιού… παιχνιδάκι!

Εάν είστε η μαμά του σπιτιού και βλέπετε πλέον πως οι δουλειές περνούν αποκλειστικά από τα χεράκια σας, τότε ήρθε ο καιρός να μοιραστείτε τον ρόλο της νοικοκυράς και με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας και κυρίως τα παιδιά. Άλλωστε η ανάθεση ευθυνών δημιουργεί πιο αυτόνομα και πιο προσγειωμένα παιδιά. 


Θα καταφέρετε να αναμείξετε τα παιδιά αλλά και τους μεγάλους στις δουλειές του σπιτιού πολύ εύκολα, απλά δημιουργώντας ένα βάζο που θα περιέχει χαρτάκια με διάφορες δουλειές.

Προσοχή οι δουλειές που θα αναγράφονται στα χαρτάκια πρέπει να είναι σύντομες για να μην τις δουν τα παιδιά σαν αγγαρείες, αλλά σαν παιχνίδι. Και αν το παιχνίδι μοιάζει με διαγωνισμό έχοντας πρώτο γύρο, δεύτερο γύρο κ.ο.κ. και η χρησιμοποιώντας χρονόμετρο και πόντους, τότε τα αποτελέσματα θα είναι θεαματικά!

Κόψτε χαρτάκια στο ίδιο μέγεθος και γράψτε πάνω τις δουλειές που θέλετε να γίνουν, όπως για παράδειγμα «Στρώσιμο κρεβατιού», «τακτοποίηση γραφείου», «Βγάλσιμο πιάτων από το πλυντήριο» κλπ. Αποτελεί το ιδανικό παιχνίδι για μια βροχερή μέρα αλλά και μια λύση για να κάνετε κάτι ομαδικό σαν οικογένεια ενώ παράλληλα θα είναι και αποτελεσματικό.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ


Πέμπτη 23 Ιουνίου 2016

Γνωρίστε το Uto Elementary School

Το καταπληκτικό αυτό δημοτικό σχολείο, που βρίσκεται στο Κουμαμότο της Ιαπωνίας έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να συνδέει απρόσκοπτα τον εσωτερικό χώρο με το υπέροχο εξωτερικό φυσικό περιβάλλον. Οι αίθουσες διδασκαλίας δημιουργούνται από τοίχους σχήματος L και διαθέτουν αναδιπλούμενες πόρτες, πράγμα που δίνει την εντύπωση ότι τα μαθήματα γίνονται στη φύση. Απολαύστε το.





Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δευτέρα 20 Ιουνίου 2016

Ο γηραιότερος μαθητής του Νεπάλ

Ο 68χρονος Durga Kami έχει γίνει μάλλον ο γηραιότερος μαθητής του Νεπάλ, αφού πήρε την απόφαση να επιστρέψει στο σχολείο και να ολοκληρώσει τις σπουδές του. Η ευγενική φυσιογνωμία του και μόνο ανάμεσα σε ένα τσούρμο 15χρονα τραβά το ενδιαφέρον...

Η φτώχεια δεν επέτρεψε στον κ Kami να ολοκληρώσει τις σπουδές του ως παιδί, αλλά τώρα έχει βάλει σκοπό να πετύχει τον στόχο του να γίνει δάσκαλος. Κάθε πρωί με τη βοήθεια του μπαστουνιού του διανύει την απόσταση μέχρι το σχολείο όπου είναι συμμαθητής με δεκατέσσερα 15χρονα. Οι συμμαθητές του τον αποκαλούν «Baa», που σημαίνει  «πατέρας» στο Νεπάλ.
«Για να ξεχάσω τους λύπες μου και να ξεφύγω από την μοναξιά μου μετά το θάνατο της γυναίκας μου πηγαίνω στο σχολείο», δήλωσε ο 68χρονος, που παρά την ηλικία του συμμετέχει σε όλες τις σχολικές δραστηριότητες, όπως το βόλεϊ.

Θέλει να σπουδάσει μέχρι τον θάνατό του και να εμπνεύσει κι άλλους, ώστε να μην λογαριάζουν τα εμπόδια της ηλικίας τους. 

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Γνωρίστε το Δημοτικό Σχολείο James Berry

Το James Berry Elementary School βρίσκεται στο Χιούστον και προσφέρει περιβαλλοντική εκπαίδευση στους μαθητές του ενώ είναι ανοιχτό στην κοινωνία. Κηπουρική, ανακύκλωση, συλλογή νερού, προσφορά, τεράστια πορτοπαράθυρα που φέρνουν σε επαφή τους μαθητές με το φυσικό περιβάλλον,  δραστηριότητες προσκόπων, μαθήματα γονέων είναι μερικές από τις δράσεις που παρέχει. Θαυμάστε τους χώρους του, δείτε τις δραστηριότητές του που απευθύνονται σε παιδιά και γονείς. 




Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Κυριακή 19 Ιουνίου 2016

Ο πανέμορφος λαχανόκηπος του 3ου Δημοτικού Καλαμπάκας

Ο λαχανόκηπος του 3ου Δημοτικού είναι ο πρώτος που κοσμεί Δημοτικό Σχολείο στην Καλαμπάκα. Δημιουργήθηκε σε χώρο του προαυλίου που δεν χρησιμοποιούνταν. Προηγήθηκε ο καθαρισμός του χώρου από χόρτα και σαπισμένους κορμούς δέντρων, και έπειτα από τη μεταφορά χώματος από συνεργείο του δήμου, ακολούθησε η ακάματη εργασία δασκάλων και μαθητών, για να δημιουργηθεί ένας πανέμορφος λαχανόκηπος δύο επιπέδων: ανοιχτός και θερµοκήπιο.


Στους δυο αυτούς χώρους τα παιδιά βλέπουν τη διαφορά που υπάρχει στα φυτά του θερµοκηπίου και στα φυτά που δεν έχουν καµία προστασία από τις καιρικές συνθήκες.

Φέτος ο λαχανόκηπος λειτουργεί πειραµατικά και για τα προϊόντα του έχει βρεθεί τρόπος να διατεθούν µέσω κάποιων δοµών σε οικογένειες της Καλαµπάκας που έχουν οικονοµικό πρόβληµα.

Από την επόµενη χρονιά, µε τη βοήθεια του Διευθυντή Πρωτοβάθµιας εκπαίδευσης Νοµού Τρικάλων, κ. Χρήστου Μπουλούµπαση, θα γίνει µια προσπάθεια δηµιουργίας ενός Σχολικού Συνεταιρισµού και ένταξης της συγκεκριµένης δοµής σε διάφορα προγράµµατα.

Το εγχείρημα έχει προκαλέσει πρωτόγνωρα συναισθήματα στους μαθητές. Χαρακτηριστική είναι η φράση ενός εξ αυτών που είπε: «Στο σχολείο μας τα είχαμε όλα, δεν μας έλειπε τίποτα. Ένας λαχανόκηπος έλειπε, τον φτιάξαμε κι αυτόν». Αυτή η μικρή αλλά γεμάτη νόημα φράση μάς δείχνει και το επιθυμητό αποτέλεσμα αυτού του εγχειρήματος.

Ο κυριότερος λόγος δημιουργίας του λαχανόκηπου ήταν η βιωματική διδασκαλία, η οποία ενθαρρύνει τον μαθητή να συµµετάσχει ενεργά στη διαδικασία της μάθησης, τον προτρέπει να ερευνά, να ανακαλύπτει, να ενεργοποιεί τη φαντασία του και τη δηµιουργικότητά του, και του προτείνει την αναζήτηση ή τη δημιουργία νοήματος, αντί της απομνημόνευσης πληροφοριών.


Συγχαρητήρια σε όλους, παιδιά, δασκάλους, γονείς, φορείς, γι’ αυτήν την καταπληκτική προσπάθεια. Θα περιμένουμε με αγωνία τη δημιουργία του Σχολικού Συνεταιρισμού. 

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Κάτι πολύ πρωτότυπο συνέβη στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Αιτωλικού.

Οι δάσκαλοί του δημιούργησαν μια θεατρική ομάδα και στο τέλος της χρονιάς ανέβασαν την παράσταση «Ένας Βλάκας & Μισός».


Την τεχνική υποστήριξη της παράστασης των δασκάλων την ανέλαβε ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων 2ου Δημ. Σχολ. & Πολιτιστικός & Μορφωτικός Σύλλογος «Το Αιτωλικό» – Θεατρική Ομάδα Αιτωλικού / Πολιτιστ. & Μορφ. Συλλόγου «Το Αιτωλικό».


Μπράβο, συνάδελφοι για το κέφι σας!

Περισσότερα....
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Αφρικανική φυλή μας δίνει το παράδειγμα για έναν κόσμο με ανθρωπιά


Η αφρικάνικη φυλή Bambeba έχει ένα πολύ ενδιαφέρον έθιμο. Όταν κάποιος από την φυλή κάνει κάτι άσχημο, μαζεύονται όλοι στο κέντρο του χωριού, τον περικυκλώνουν και για δύο μέρες θυμούνται όλα τα καλά που έχει κάνει και τον ευχαριστούν γι αυτά. 

Οι άνθρωποι αυτής της φυλής πιστεύουν ότι όλοι ερχόμαστε στον κόσμο αυτό καλοί, ότι όλοι θέλουμε αγάπη, ευτυχία, ειρήνη και ασφάλεια, αλλά μερικές φορές στην επιδίωξη αυτών των αξιών κάνουμε λάθη. Η φυλή βλέπει αυτά τα λάθη σαν μια κραυγή για βοήθεια. Γι’ αυτό ενώνουν τις προσπάθειες τους για να βοηθήσουν τον αδερφό τους να ανακτήσει την αληθινή του φύση και να του υπενθυμίσουν ποιος είναι πραγματικά!


Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Γιορτή από το λύκειο Ελληνίδων


Οι μικροί μαθητές των χορευτικών τμημάτων του Λυκείου των Ελληνίδων Πατρών καλωσορίζουν το καλοκαίρι με πολύ χορό και τραγούδι!

Η καθιερωμένη μουσικοχορευτική εκδήλωση των παιδιών του Λυκείου θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή, 19 Ιουνίου 2016 και ώρα 9:00 μμ, στο Θεατράκι της Μαρίνας Πατρών.
Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Σάββατο 18 Ιουνίου 2016

Ο Δήμος Πατρέων, τα παιδιά και το παραλιακό μέτωπο



Ο Δήμαρχος Πατρέων ανακοίνωσε ότι το θερινό Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών θα λειτουργήσει κανονικά, εφέτος θα συμπεριλάβει και παιδιά της «Κιβωτού της Αγάπης», της «Μέριμνας» κ.λπ. και το κυριότερο, ξεκινούν άμεσα οι εργασίες για την κατασκευή νέας κατασκήνωσης στην Δημοτική Κοινότητα Ροϊτίκων. Ζητούνται εθελοντές. Πολλές προσπάθειες γίνονται στον τομέα αυτόν από το Δήμο. Μπράβο!



Το πρόγραμμα λειτουργίας της κατασκήνωσης θα υλοποιηθεί από 21 Ιουνίου 2016 έως 12 Αυγούστου 2016 και θα το παρακολουθούν ανά δεκαπενθήμερο συγκεκριμένα γκρουπ αποτελούμενα από 200 περίπου παιδιά ηλικίας 10–13 χρονών, από τις 8 το πρωί, έως τις 4 το απόγευμα και από τη Δευτέρα μέχρι και το Σάββατο. Η μεταφορά των παιδιών θα γίνεται με μισθωμένα από την υπηρεσία μας λεωφορεία από σταθμούς συγκέντρωσης πλησίον της διεύθυνσης κατοικίας τους.

Το ημερήσιο πρόγραμμα θα περιλαμβάνει, πλήρη διατροφή και  δραστηριότητες για δημιουργική απασχόληση και αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των παιδιών με την ανάπτυξη ατομικής και ομαδικής δραστηριότητας, υλοποίηση δράσεων έκφρασης, ψυχαγωγίας, κοινωνικών δεξιοτήτων, ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και αυτοπεποίθησης σε ένα ασφαλές και υγιεινό περιβάλλον.

Αμέσως μετά, θα εξελιχθεί πρόγραμμα για τις ανάγκες των παιδιών της «Κιβωτού της Αγάπης», της «Μέριμνας» κ.λπ.

Ο Δήμαρχος επεσήμανε ότι η λειτουργία της κατασκήνωσης στηρίζεται κατά κύριο λόγο στους 50 εργαζόμενους με δίμηνες συμβάσεις και στους εθελοντές, γιατί η κυβέρνηση συνεχίζει την απαγόρευση των προσλήψεων μόνιμου προσωπικού, όπως και τις περικοπές των χρημάτων που είναι απαραίτητα για τη λειτουργία των κοινωνικών δομών.

Έκανε επίσης γνωστό, ότι άμεσα αρχίζουν εργασίες για την κατασκευή των εγκαταστάσεων της νέας μας κατασκήνωσης στην Δημοτική Κοινότητα Ροϊτίκων, που θα αποτελεί έναν όμορφο και φιλόξενο χώρο παιχνιδιού για τα παιδιά της πόλης μας.

Τέλος, η Δημοτική Αρχή αντιμετωπίζει θετικά αίτημα του Δήμου Χαϊδαρίου να φιλοξενηθούν στις κατασκηνώσεις μας παιδιά από το κέντρο μεταναστών του Σκαραμαγκά.

Ο κ. Τουλγαρίδης εξέφρασε τη χαρά του που φέτος είναι περισσότερες οι αιτήσεις, καθώς και την πεποίθησή του, ότι λόγω της περυσινής εμπειρίας, τα πράγματα για τα παιδιά θα είναι ακόμα πιο όμορφα. Παράλληλα, έκανε γνωστό, ότι έστω και εκπρόθεσμα, μπορούν να κατατεθούν αιτήσεις από γονείς που ενδιαφέρονται για την τρίτη και τέταρτη περίοδο της κατασκήνωσης, στις οποίες υπάρχουν μερικές ακόμα κενές θέσεις.

Η κυρία Κουρή από την πλευρά της τόνισε ότι ο Δήμος απέδειξε ότι άμα θέλει, μπορεί να αξιοποιήσει τις εγκαταστάσεις του προς όφελος του λαού, ενώ απηύθυνε έκκληση για την ανάγκη εθελοντών, που μπορούν να βοηθήσουν στην υλοποίηση των προγραμμάτων.

Η Δημοτική Αρχή έχοντας στο επίκεντρο της πολιτικής της τα λαϊκά στρώματα, αξιοποιεί τα τμήματα της παραλιακής ζώνης για τις ανάγκες τους.

Σε αυτή την κατεύθυνση διεκδικεί την οριστική παραχώρησή της, να σταματήσει η συστηματική παρεμπόδιση από τον κρατικό μηχανισμό των παρεμβάσεων, όπως πρόσφατα με τα όργανα γυμναστικής στο Νότιο Πάρκο. Με βάση αυτό, ζητήσαμε συνάντηση με τον Πρωθυπουργό, αλλά μέχρι τώρα δεν έχουμε καμία απάντηση.

Πηγή: ΔΗΜΟΣ ΠΑΤΡΕΩΝ
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Πρόσκληση για συγγραφή βιβλίων Μαθηματικών Β΄ και Ε΄ τάξεων του δημοτικού




Καλούνται οι  εκπαιδευτικοί και Σχολικοί Σύμβουλοι της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι  εκπαιδευτικοί και Σχολικοί Σύμβουλοι της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ3, τα μέλη ΔΕΠ των ΑΕΙ , ΑΤΕΙ με γνωστικό αντικείμενο τα Μαθηματικά ή τη Διδακτική τους, να υποβάλουν, είτε ως μεμονωμένα πρόσωπα είτε ως ένωση/ομάδα προσώπων, αίτηση υποψηφιότητας για την συμμετοχή τους στις δύο συγγραφικές ομάδες που θα συγκροτηθούν για την συγγραφή δύο νέων διδακτικών πακέτων Μαθηματικών για την Β΄ και Ε΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου.

Επίσης καλούνται οι  εκπαιδευτικοί και Σχολικοί Σύμβουλοι της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να υποβάλλουν αίτηση για τη στελέχωση των ομάδων κρίσης-αξιολόγησης των παραπάνω διδακτικών πακέτων.

Η πρόσκληση ΕΔΩ.
Αιτήσεις ΕΔΩ.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Παρασκευή 17 Ιουνίου 2016

Τα αγόρια θα μπορούν να φορούν φούστα στο σχολείο!



Ογδόντα δημόσια σχολεία στη Βρετανία άλλαξαν την πολιτική τους επιτρέποντας στους μαθητές από την ηλικία των πέντε να επιλέξουν αν θα φορούν φούστα ή παντελόνι, ανεξάρτητα από το φύλο τους… Κι εμείς συζητάμε ακόμα για προσευχές και παρελάσεις; Μα πόσο πίσω είμαστε ακόμα!


Πολλά σχολεία στη Βρετανία υιοθέτησαν την καινούρια πολιτική για το ουδέτερο φύλο και έτσι περίπου 40 της δευτεροβάθμιας και 40 δημόσια δημοτικά άλλαξαν τους κανόνες σχετικά με την ένδυση των μαθητών τους σε μια προσπάθεια να ευαισθητοποιηθούν απέναντι στους ιδιαίτερους μαθητές.

Η πολιτική που ακολουθείται από τα σχολεία αυτά είναι ότι ο κάθε μαθητής είναι ελεύθερος να ντυθεί όπως εκίνεος αισθάνεται πιο άνετα. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στα αγόρια να φορούν την κοριτσίστικη στολή του σχολείου και στα κορίτσια που το επιθυμούν να φορούν την αγορίστικη.

Αυτό θα σημαίνει τα παιδιά από την ηλικία των πέντε θα είναι σε θέση να εμφανίζονται στο σχολείο με το φύλο που τα εκφράζει σε μια προσπάθεια να μη γίνονται διακρίσεις εναντίον των λεσβιών, γκέι, αμφισεξουαλικών και τρανσέξουαλ μαθητών. Ωστόσο, χριστιανικές ομάδες φοβούνται ότι η εισαγωγή ενός επιλογή των ενιαίων θα μπορούσε να μπερδέψει τους νέους.

Το AllensCroft School στο Birmingham είναι το πρώτο σχολείο που άλλαξε την πολιτική της ένδυσης σχετικά με το «ουδέτερο φύλο». Το συγκεκριμένο σχολείο δηλώνει ότι τα αγόρια που το επιθυμούν μπορούν να φορούν γκρίζα ή μαύρη φούστα ή ποδιά ενώ τα κορίτσια μπορούν να φορούν γκρι ή μαύρο παντελόνι, ισχυριζόμενο ότι έχει ως στόχο «να προωθήσει το δικαίωμα κάθε παιδιού να εκφράσει το φύλο και την προσωπικότητά του με οποιαδήποτε τρόπο θεωρεί σωστό για τον εαυτό του».

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Πέμπτη 16 Ιουνίου 2016

Διαγωνισμός και Εγκαίνια της Έκθεσης Φωτογραφίας «Τηλε-επικοινωνώ».




Με εξαιρετική επιτυχία πραγματοποιήθηκε τo Σάββατο 11 Ιουνίου, στο Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας (ΜΕΤ) του Πανεπιστημίου Πατρών η εκδήλωση Απονομής Βραβείων του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Φωτογραφίας και τα Εγκαίνια της Έκθεσης Φωτογραφίας «Τηλε-επικοινωνώ».



Η εκδήλωση, διοργανώθηκε από το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας (ΜΕΤ) του Πανεπιστημίου Πατρών σε συνεργασία με το Σύλλογο Φίλων ΜΕΤ ΠΠ, τη Διεύθυνση Δ/βάθμιας Εκπαίδευσης Αχαϊας, το Τμήμα Πολιτιστικών Θεμάτων της Διεύθυνσης Π/βάθμιας Εκπαίδευσης Αχαϊας και την Ένωση Εικαστικών Πάτρας, στο πλαίσιο του Εορτασμού της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων «Μουσεία και Πολιτιστικά Τοπία».



Βραβεύτηκαν στην κατηγορία Παίδων
1ο Βραβείο: «Τηλε....επικοινώντας από παλιά», Κυριακουλάκος Αλ., Θεσ/νίκη, 
2ο Βραβείο: «Κώδικας Morse επικοινωνία στο παρελθόν», Ματζαράκη Αν., Θεσ/νίκη.
3ο Βραβείο: «Τηλεπικοινωνώ χρόνο και απόσταση νικώ», Γ. Γκιτζίρη, Ν. Ηράκλειο, Αθήνα
Βραβεύτηκαν στην κατηγορία Εφήβων
1ο Βραβείο: «Στο Μαντρί», Φοίβος Πέντες, Πάτμος, 
2ο Βραβείο: «Από το 1960 στο 2016», Θεοδώρα Κακαβά, Πάτρα, 
3ο Βραβείο: Άτιτλο, Αθηνά Οικονόμου, Ν. Ψυχικό, Αθήνα 
Βραβεύτηκαν στην κατηγορία Ενήλικων:
1ο Βραβείο: «Παράθυρο επικοινωνίας», Βασιλική Φειδοπούλου, Πρέβεζα, 
2ο Βραβείο: «Μάγια», Μαρία Λιμνιάτη Μαρούσι, Αθήνα και 3ο Βραβείο: «Μονάδες», Ιωάννα Αποστολοπούλου, Ρέθυμνο.



Η Έκθεση στην οποία παρουσιάζονται όλα τα έργα που συμμετείχαν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φωτογραφίας «Τηλε-επικοινωνώ» στις κατηγορίες Παίδων, Εφήβων και Ενηλίκων, από διάφορες περιοχές της Ελλάδας και την Κύπρο, θα παραμείνει ανοιχτή στο κοινό έως τις 30 Δεκεμβρίου 2016.

Aναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Καθηγητές θα καλύπτουν το ωράριο ως δάσκαλοι



Το υπουργείο Παιδείας, για να καλύψει όπως-όπως τις ελλείψεις, ακυρώνει ουσιαστικά τη διάκριση μεταξύ των δύο βαθμίδων, επιτρέποντας –για πρώτη φορά– σε καθηγητές Γυμνασίου να κάνουν μάθημα στο Δημοτικό.  


Oσο για τις διδασκαλίες των μαθημάτων στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, κατερρίφθη και το «κάστρο» των Μαθηματικών, τα οποία πλέον μπορούν να διδαχθούν και από καθηγητή Πληροφορικής.

Ειδικότερα, το υπουργείο Παιδείας θα προβλέψει εκπαιδευτικοί που διδάσκουν ένα μάθημα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, να μπορούν να διδάξουν ώρες του ίδιου μαθήματος σε κάποιο δημοτικό σχολείο, σε περίπτωση που υπάρχουν ελλείψεις προσωπικού στο Δημοτικό και οι ίδιοι δεν συμπληρώνουν το εβδομαδιαίο υποχρεωτικό τους ωράριο. 

Το σχετικό μέτρο υιοθετείται για πρώτη φορά, καθώς έως τώρα οι εκπαιδευτικοί που πλεόναζαν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση μετατάσσονταν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Το μέτρο υιοθετείται, όπως είπαν στην «Κ» υψηλόβαθμα στελέχη του υπ. Παιδείας, για καλύτερη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού. 

Μάλιστα, το υπουργείο παρουσιάζει ως πλεονέκτημα του μέτρου ότι ένας εκπαιδευτικός θα μπορεί να διδάσκει σε ένα Δημοτικό και ένα Γυμνάσιο της γειτονιάς του, αντί να κάνει... διαδρομές ανάμεσα σε τρία ή τέσσερα Γυμνάσια της ευρύτερης περιοχής.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τετάρτη 15 Ιουνίου 2016

Ο πρώτος "γάμος" αγοριών.... σε σχολείο!



O Τίτος και o Όττο «παντρεύτηκαν». Την «τελετή» τέλεσε η δασκάλα της τάξης και παρίσταντο οι συμμαθητές του ζευγαριού, πολλοί δάσκαλοι του σχολείου, τα ΜΜΕ.... Φιλιά, χειροκροτήματα, χαρές για το "νεόνυμφο" ζευγάρι απ' όλους τους προσκεκλημένους.... Απ' ότι φαίνεται η εκπαίδευση στο Βέλγιο έχει περάσει σε άλλο επίπεδο....





Το σχολείο Freinetschool de Boomgaard στη Γάνδη συχνά αναπαριστά γάμους στους οποίους συμμετέχουν οι μαθητές. Μέχρι τώρα οι γάμοι του ήταν ανάμεσα σε κορίτσια και αγόρια. Ωστόσο αυτή τη φορά τα εφτάχρονα Τίτος και  Όττο, δυο καλύτεροι φίλοι, ζήτησαν από τη δασκάλα να παντρευτούν μεταξύ τους και το σχολείο το βρήκε πολύ φυσιολογικό και μια καλή ευκαιρία να εξοικειωθούν οι μαθητές και ο υπόλοιπος κόσμος με τη διαφορετικότητα και την ανοχή.




Στην τελετή παρευρίσκονταν επίσης τα ΜΜΕ και ο γάμος παρουσιάστηκε από το τηλεοπτικό δίκτυο TVO.



Να θυμίσουμε βέβαια ότι στο Βέλγιο όλα αυτά είναι φυσιολογικά, αφού οι γάμοι ομοφυλοφίλων είναι νόμιμοι από το 2003 και η χώρα έχει τον πρώτο γκέι Πρωθυπουργό που δηλώνει τη σεξουαλικότητά του παγκοσμίως και παντρεύτηκε τον σύντροφό του ανοιχτά.

Τα σχόλια δικά σας.... 

Περισσότερες λεπτομέρειες και το βίντεο της τελετής ΕΔΩ.
 Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ





Τρίτη 14 Ιουνίου 2016

Καλοκαιρινές δημιουργίες




Καλοκαιρινές δημιουργίες από τις συναδέλφους 
Αγγ. Φάκου και Κατερ. Παντελοπούλου 
στο 61ο δημοτικό σχολείο Πατρών.

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.




Γιορτή λήξης στο 60ο δημοτικό σχολείο Πάτρας


Την περασμένη Δευτέρα 13/6/2016 στο 60ο Δημοτικό Σχολείο της Πάτρας πραγματοποιήθηκε η γιορτή για τη λήξη των μαθημάτων με επίτιμο καλεσμένο τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, Κώστα Καζάκο, στον οποίο ο διευθυντής του σχολείου Ιωάννης Δ. Αντωνίου απένειμε τιμητική πλακέτα για την μεγάλη προσφορά του στο ελληνικό θέατρο και κινηματογράφο.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, ο Αντιδήμαρχος Παιδείας και Αθλητισμού, Ανδρέας Αθανασόπουλος, ο Αντιπεριφερειάρχης, Γιώργος Αγγελόπουλος, ο Προϊστάμενος Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, Θόδωρος Μπαρής και πολλοί γονείς και συγγενείς των μικρών μαθητών.

Οι μαθητές του σχολείου έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό σαν πραγματικοί ηθοποιοί και ενθουσίασαν το κοινό που τους καταχειροκρότησε.Παρουσίασαν αρχικά τρία θεατρικά δρώμενα υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Θεατρικής Αγωγής, Έλενας Αλεξανδράκη: απόσπασμα από την ταινία «Το ξύλο βγήκε απ’ τον Παράδεισο», απόσπασμα από τους «Όρνιθες» του Αριστοφάνη με τίτλο «Ουτοπία» και ένα μικρό αφιέρωμα στην τελευταία δουλειά του κ. Καζάκου στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας με τίτλο «Η ζωή του Γαλιλαίου: Επιστήμη και ανθρωπότητα».

Ο κ. Καζάκος αφού παρακολούθησε τα θεατρικά των παιδιών είπε τα εξής:

«Συγκινούμαι ιδιαίτερα μ’ αυτήν τη σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στα παιδιά και τους δασκάλους. Είναι η σημαντικότερη δουλειά που γίνεται μέσα σε μία κοινωνία. Είναι η βάση, το θεμέλιο. Γι’ αυτό θα έπρεπε κανονικά σε μια κοινωνία ανθρώπινη και όχι ζωώδη σαν αυτή που έχουμε φτιάξει, οι δάσκαλοι να είναι οι καλύτερα αμειβόμενοι από την πολιτεία. Γιατί είναι το σημαντικότερο έργο αυτό που προσφέρουν διαπλάθοντας τις συνειδήσεις των παιδιών.

Τώρα είναι ο τελευταίος τροχός της αμάξης. Παρόλα αυτά, όταν βλέπεις ζωντανούς δασκάλους με πάθος, με όρεξη, με κέφι, με ενθουσιασμό, να ασχολούνται με τα παιδιά με τέτοιον τρόπο δημιουργικό, είναι η αισιοδοξία που μας δίνει κουράγιο να λέμε, δε θα χαθούνε όλα σ’ αυτόν τον τόπο. Και είναι σαν να μπαίνει σε εφαρμογή αυτό που λέγαμε παλιά, το ακροτελεύτιο άρθρο του Συντάγματος, το 114, που έλεγε ότι επαφίεται η τήρηση του παρόντος στον πατριωτισμό των Ελλήνων.

Αυτό το αγνό, πατριωτικό αίσθημα είναι που θα σώσει όχι τον τόπο μας, την ανθρωπότητα, που τη σώζει κάθε φορά. Και ευτυχώς που υπάρχουν αυτές οι μειοψηφίες, οι ζωντανές, που έχουν στόχο, που δε συμβιβάζονται, που αγωνίζονται, γιατί αλλιώς θα ήμασταν τώρα στις σπηλιές…».

Στο δεύτερο μέρος της γιορτής παρουσιάστηκαν χορευτικά και αποχαιρετιστήριος λόγος για τα παιδιά της Στ΄ τάξης από τις δασκάλες τους, κ. Μ. Παντελέου, κ. Α. Άννινου και κ. Φ. Σαρρή, μουσικό δρώμενο εμπνευσμένο από πρόγραμμα στοματικής υγιεινής από τα πρωτάκια και υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Μουσικής, κ. Μ. Μεταξά και μουσικό δρώμενο εμπνευσμένο από πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής από την Γ΄ τάξη υπό την καθοδήγηση της δασκάλας τους, κ. Β. Καλογεροπούλου και της κ. Έλενας Αλεξανδράκη. Ακολούθησαν παραδοσιακοί και μοντέρνοι χοροί από τους μαθητές του σχολείου μας.

Δευτέρα 13 Ιουνίου 2016

Το γεφύρι που εξαφανίζεται και εμφανίζεται...


Χτισμένο το 1659,  σήμερα δεν έχει ορατό μονοπάτι να το ενώνει με τις όχθες. Συνήθως τον χειμώνα λόγω του φράγματος της περιοχής και των βροχοπτώσεων ξεχωρίζει μόνο η κορυφή του τόξου, ενώ το καλοκαίρι φαίνεται ολόκληρο. Είναι πια πνιγμένο στο νερό και αντιστέκεται στον χρόνο και στα ορμητικά νερά του ποταμού. Είναι....





...το γεφύρι του Μανώλη, το τελευταίο γεφύρι του ποταμού Αγραφιώτη στην Ευρυτανία. Το τοξοτό αυτό γεφύρι σηματοδοτεί την έξοδο του ποταμού στην Λίμνη των Κρεμαστών. Βρίσκεται λίγο πριν την παλιά συμβολή των τριών κυρίων ποταμών της περιοχής, του Αχελώου και των παραποτάμων του, Αγραφιώτη και Μέγδοβα. Το 1964 κατασκευάστηκε το φράγμα των Κρεμαστών, που δημιούργησε την ομώνυμη τεχνητή λίμνη, που ανέβασε την στάθμη του νερού κοντά στις εκβολές των ποταμών. Επειδή λοιπόν το γεφύρι του Μανώλη βρίσκεται στις παρυφές της λίμνης, ανάλογα με τις βροχοπτώσεις,  πότε εμφανίζεται και πότε εξαφανίζεται.

         

Το γεφύρι του Μανώλη είναι ένα πέτρινο μονότοξο γεφύρι διαμέτρου περίπου 30 μέτρων, που κατασκευάστηκε στην περίοδο της ύστερης τουρκοκρατίας το 1659. Για περισσότερα από 400 χρόνια συνέδεε τις δύο όχθες του Αγραφιώτη, μέχρι που η Λίμνη των Κρεμαστών, έφτασε στο προκαθορισμένο της ύψος και το βύθισε. Πολλές μάχες έγιναν για την κατοχή του περάσματος, του μοναδικού από τη Δυτική Στερεά στη Θεσσαλία.



Σύμφωνα με την παράδοση, έλαβε το όνομα του από τον πρωτομάστορα Μανώλη Χρυσιώτη. Στην πορεία της ζωής του εγκαταστάθηκε στο χωριό Δάφνη (Κουφάλα) της Ευρυτανίας. Η σύζυγος του ονομαζόταν Παρασκευή και καταγόταν από τα Βραγγιανά των Αγράφων. Το ζευγάρι ήταν άκληρο και γι' αυτό ο Μανώλης δημιούργησε ένα "παιδί", το γεφύρι και η γυναίκα του δυο "κόρες" την εκκλησία της Αγ. Παρασκευής στη Χρύσω και την Αγ. Παρασκευή στα Βραγγιανά.



Σε εντοιχισμένη στο γεφύρι επιγραφή αναφέρεται σχετικά "ΕΚΤΙΣΘΗ ΤΟ 1659, ΟΙ ΚΤΗΤΟΡΕΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΙ ΜΑΝΩΛΗΣ".



Πρόκειται για ένα θαύμα της λαϊκής αρχιτεκτονικής, που ενσωματώνει τη σοφία αιώνων, και είναι απορίας άξιο το ότι στέκει ακόμη στη θέση του, πότε μέσα στα νερά της λίμνης και πότε έξω από αυτά χωρίς να φέρει εμφανείς ζημιές. Η παράδοση λέει ότι για το χτίσιμό του χρειάστηκαν χιλιάδες ...αυγά, καθώς το ασπράδι τους αποτελούσε το συνδετικό υλικό ανάμεσα στους αρμούς του. Αυτό βέβαια θα είναι υπερβολή, αφού η ευστάθεια των παλιών αυτών γεφυριών οφείλεται κατά κύριο λόγο στον τρόπο κατασκευής και "θηλυκώματος" της λιθοδομής τους.



Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο 11 Ιουνίου 2016

Ένα σακίδιο για το σχολείο



Η Ομάδα Προσφοράς & Αλληλεγγύης ΠΑΡΕΑ συγκεντρώνει αγαθά για τους άπορους και άστεγους συμπολίτες μας, για πρόσφυγες και μετανάστες. Η ΠΑΡΕΑ δεν δέχεται χρήματα, μόνο τη βοήθεια του κάθε φίλου. Θέλοντας λοιπόν να βοηθήσει στη προσπάθεια των σχολείων που δημιουργούνται στους χώρους φιλοξενίας προσφύγων, η ΠΑΡΕΑ μας καλεί όλους να συμμετέχουμε στην προσπάθειά της ετοιμάζοντας και προσφέροντας σχολικά σακίδια στους νέους μαθητές, μικρούς και μεγάλους.


Μπορείτε να ετοιμάσετε ένα ή περισσότερα σακίδια σε συνεργασία με κάποιον φίλο, συνάδελφο, συμμαθητή σας.
Κάθε σακίδιο θα πρέπει να περιέχει :
- 2 τετράδια
- Σετ χρώματα/μπλοκ ζωγραφικής
(ή λίγα φύλλα Α4)
- Μολύβι
- Στυλό
- Γόμα
- Ξύστρα
- Ψαλιδάκι
- Κόλλα
- Χάρακα
- Κασετίνα
- Υγρά μαντηλάκια
- Καπέλο ηλίου
Προαιρετικά μπορείτε να προσθέσετε:
- Παγούρι
- Οδοντόβουρτσα-οδοντόκρεμα
- Αντιηλιακό
Μπορείτε να στέλνετε τα σακίδια σας στην ΠΑΡΕΑ μέσω της Γενικής Ταχυδρομικής δωρεάν.
Τηλέφωνα επικοινωνίας : 6947-029979, 6974-876424 , , 698 7159140 , 6983141125(French/English),6974100789
Εναλλακτικά σημεία παράδοσης των σακιδίων ,εκτός από την Γενική Ταχυδρομική, είναι :
- Το Νοστιμο: Πευκων 149, Ν.Ηράκλειο ( Δευ - Σαβ 16:00- 24:00)
Η ημερομηνία αυτής της εκδήλωσης(fb) είναι ενδεικτική καθώς δεν γνωρίζουμε ακόμα πότε θα έχουμε συνγκεντρώσει αρκετά σακίδια για το εκάστοτε σχολείο.
* Η πρωτοβουλία αυτή είναι συνέχεια της δράσης «Ένα σακίδιο για τον δρόμο» όπου μοιράστηκαν πάνω από 4000 σακίδια σε παιδιά προσφύγων.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σσσσ... Τα Νοτιοκορεόπουλα δίνουν εισαγωγικές εξετάσεις.....



Η Νότια Κορέα διέταξε όλα τα αεροπλάνα να ακινητοποιηθούν, οι δρόμοι να αδειάσουν και οι στρατιωτικές ασκήσεις να σταματήσουν πάραυτα ... έτσι ώστε οι μαθητές να δώσουν τις εισαγωγικές εξετάσεις τους με ηρεμία!




Περίπου 650.000 μαθητές παίρνουν μέρος στις  ετήσιες εξετάσεις εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο που ξεκίνησαν χτες. Την ημέρα αυτή το Υπουργείο Μεταφορών απαγορεύει τις απογειώσεις προσγειώσεις σε απόσταση 40 λεπτών από τα 1.257 εξεταστικά κέντρα που λειτουργούν σε όλη τη χώρα. Οι δημόσιες υπηρεσίες και οι μεγάλες επιχειρήσεις μένουν κλειστές έτσι ώστε να μην υπάρχει κίνηση στους δρόμους. Οι στρατιωτικές ασκήσεις και η κυκλοφορία απαγορεύονται κοντά στα εξεταστικά κέντρα, τα αυτοκίνητα της αστυνομίας είναι σε επιφυλακή για να βοηθούν τους μαθητές που μπορεί να κολλήσουν στην κίνηση, ώστε να φτάσουν στα εξεταστικά κέντρα στην ώρα τους. Και οι γονείς έχουν σαλτάρει και περιφρουρούν τους δρόμους γύρω από τα κέντρα, ώστε να μην ακούγονται θόρυβοι (τα μαλλιοτραβήγματα προς τους οδηγούς που δεν σέβονται τη διαδικασία είναι στο μενού). Και οι προσευχές πέφτουν σύννεφο….

Και αν όλα αυτά σας φαίνονται παράξενα κάνετε λάθος, γιατί επιτυχία στις εξετάσεις σημαίνει μια ασφαλή θέση σε ένα από τα ελίτ πανεπιστήμια της Νότιας Κορέας και είναι τόσο κρίσιμα για τη ζωή των Νοτιοκορεοτόπουλων τα αποτελέσματα, που ολόκληρο το έθνος πέφτει σε «σιωπή» την ημέρα της εξέτασης!



Η προετοιμασία για τις εξετάσεις αυτές ξεκινά από το δημοτικό σχολείο και η πίεση είναι τόσο ασφυκτική για τους νεαρούς που πολλοί από αυτούς οδηγούνται σε εφηβική κατάθλιψη και αυτοκτονία.

Την περασμένη εβδομάδα, μια κυβερνητική μελέτη αποκάλυψε ότι τα παιδιά της Νότιας Κορέας είναι τα λιγότερο ευτυχισμένα μεταξύ των αναπτυγμένων χωρών, εξαιτίας του άγχους που υφίστανται για την εισαγωγή τους σε ένα καλό Πανεπιστήμιο. Η Νότια Κορέα κατετάγη στην τελευταία σειρά μεταξύ 30 χωρών όσον αφορά την ικανοποίηση των παιδιών με τη ζωή τους, σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας της χώρας.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Παρασκευή 10 Ιουνίου 2016

Οι δίδυμες δασκάλες από το Αίγιο που γέννησαν την ίδια μέρα!



Γεννήθηκαν με λίγα λεπτά διαφορά η μία με την άλλη, σπούδασαν κι οι δυο δασκάλες, διορίστηκαν, παντρεύτηκαν την ίδια περίοδο, κυοφόρησαν την ίδια περίοδο και...γέννησαν την ίδια μέρα!



Ο λόγος για τις γλυκιές δίδυμες Νατάσα και Δήμητρα Παναγιωτακοπούλου, οι οποίες έφεραν χτες στην κόσμο η μεν Δήμητρα ένα υγιέστατο κοριτσάκι και η Νατάσα ένα υγιέστατο αγοράκι, με διαφορά μιας μόλις ώρας μεταξύ τους. Οι δυο νεαρές μητέρες και συναδέλφισσες μεγάλωσαν πολύ αγαπημένες και δεμένες μεταξύ τους στη γειτονιά πίσω από τη Φανερωμένη Αιγίου κι έμοιαζαν από μικρές πραγματικά σαν δυο σταγόνες νερό, τόσο που λίγοι τις ξεχώριζαν με την πρώτη ματιά.

Κορίτσια, να ζήσουν τα μωράκια σας!

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Η παιδική θεατρική ομάδα της Αρόης παρουσιάζει την παράσταση "Τράβα μου μια Φωτογραφία"



Η παιδική θεατρική ομάδα του Εκπολιτιστικού Συλλόγου Αρόης, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 20ου Δημοτικού Σχολείου και υπεύθυνη την Χριστίνα Παπανικόλα, θα παρουσιάσει στο θέατρο "ΑΝΤΙΜΕΤΡΟ" 18  Ιουνίου ημέρα Σάββατο και ωρα 20:00μ.μ το έργο "Τράβα μου μια φωτογραφία"της Δήμητρας Μυλωνάκη. 

Λαμβάνουν μέρος τα παιδιά:

Μαλεβίτη Αναστασία-Φωτογράφος η μικρή Μαρία και γιαγιά
Αθανασοπούλου Φωτεινή-Φωτογράφος και Αλεξία
Ζορμπά Έλενα-Νύφη  Δασκάλα και μητέρα
Παπανελλόπουλος Λάμπρος-Γαμπρός υπουργός και πατέρας
Κανάκης Διονύσης -Γραμματέας
Κωνσταντινόπουλος Γιάννης -Φωτογράφος και μικρός Γιαννάκης
Νεφέλη Χατζηκουμή -Αμαλία και πελάτισα
Κανάκης Ανδρέας- Χαρίλαος και Ο μικρός της οικογένειας.

Μετά το τέλος της παράστασης τα παιδιά:
Μητσοπούλου Ελη- Κουτσοδήμα Μαρίνα- Κουτσοδήμας Νίκος και Κανάκης Διονύσης θα παρουσιάσουν δρώμενο (χορός και τραγούδι) δικής τους χορογραφίας.

Το έργο ΤΡΑΒΑ ΜΟΥ ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ  ειναι μια σπονδυλωτή παράσταση που γράφτηκε απο την κυρία Δήμητρα Μυλωνάκη δασκάλα του 60 ου Δημοτικού Σχολείου Πάτρας.

Συμβολική είσοδος -3 ευρώ

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ