Σελίδες

Πέμπτη 7 Ιουλίου 2016

Παρελθόν το «δάσκαλος και τμήμα»;

Το υπουργείο παιδείας δεν έχει ξεκαθαρίσει και γνωστοποιήσει ακόμα, τον τρόπο με τον οποίο θα χρησιμοποιηθούν οι ώρες που θα περισσεύουν στους δασκάλους με τον νέο τύπο σχολείου. Πάντως έγινε γνωστό ότι οι περιφερειακοί διευθυντές υπολόγισαν τα οργανικά κενά του κάθε ΠΥΣΠΕ με βάση τις ώρες αυτές που περίσσεψαν. 


Σύμφωνα με τον ΠΑ.Σ.Α.Δ. σε όλες τις συναντήσεις που είχε μέχρι τώρα με το Υπουργείο, έπαιρνε τη διαβεβαίωση ότι ΕΝΑΣ δάσκαλος θα κάνει τα μαθήματα του τμήματός του παρόλο που μειώνονται οι ώρες των διδακτικών αντικειμένων των τάξεων, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πλέον πλεονάζουσες ώρες για τους δασκάλους. . Κάθε τμήμα κι ένας δάσκαλος δηλαδή. Τις τελευταίες μέρες και μετά από έναν κύκλο τηλεφωνικών συνομιλιών, πληροφορήθηκαν  πως υπάρχουν σκέψεις για υπεύθυνο δάσκαλο του τμήματος μόνο ΣΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ.

Αυτό σημαίνει ότι μελετάται το ενδεχόμενο να καλυφθούν διδακτικά αντικείμενα σε τμήματα με ώρες δασκάλων που περισσεύουν, με τη δικαιολογία ότι τα μαθήματα αυτά είναι «δευτερεύοντα».

Εξίσου ανησυχητικό είναι και το γεγονός ότι οι περιφερειακοί διευθυντές υπολόγισαν τα οργανικά κενά του κάθε ΠΥΣΠΕ με βάση τις ώρες που περίσσεψαν. Δεν έκοψαν μόνο τα οργανικά κενά των υπεύθυνων ολοημέρων αλλά έκοψαν και το «δάσκαλος και τμήμα», υπολογίζοντας αθροιστικά τις πλεονάζουσες ώρες. Το αποτέλεσμα; Μόλις 980 κενά αντί για 2750!


Συνδυάζοντας τα παραπάνω βλέπουμε πως ο δάσκαλος, από βασικός πυλώνας του δημοτικού σχολείου, υποβαθμίζεται σε έναν εκπαιδευτικό που θα συμπληρώνει ώρες διδάσκοντας διαφορετικά αντικείμενα, σε διαφορετικά τμήματα, διαφορετικές τάξεις και μάλλον και σε διαφορετικά σχολεία. Είναι περιττό να αναφέρουμε τον τρομερό αντίκτυπο που θα έχει αυτή η αντιπαιδαγωγική τακτική πρώτα στα σχολεία μας και μετά στο εργασιακό μας μέλλον. Όλα αυτά τη στιγμή που ο κ. Υπουργός δηλώνει ότι επιδιώκει την απογυμνασιοποίηση του δημοτικού σχολείου!!!

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου