Σελίδες

Πέμπτη 28 Ιουλίου 2016

Χάρτινη σχολική τσαντούλα

Είναι όμορφο δώρο για την αρχή του σχολείου. Μπορούν να βάλουν τις σημειώσεις ή τις ζωγραφιές των πρώτων ημερών ή ακόμα τα χαρτάκια φιλίας που θα ανταλλάξουν με τους συμμαθητές τους σε ένα παιχνίδι γνωριμίας. Είναι από χαρτοσακούλα και διάφορα διακοσμητικά στοιχεία. 


https://storytimekatie.com
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Ελληνικές διακρίσεις στην Ολυμπιάδα Βιολογίας

Στην  Ολυμπιάδα Βιολογίας, που διεξήχθη στο Ανόι του Βιετνάμ, συμμετείχαν 264 μαθητές από όλο τον κόσμο. Την ελληνική αποστολή αποτελούσαν 4 μαθητές, οι οποίοι κατάφεραν να διακριθούν αποσπώντας δύο χάλκινα μετάλλια και μία εύφημο μνεία. Ένα από τα χάλκινα μετάλλια ήταν του μαθητή του 4ου Γενικού Λυκείου Χανίων, Τηλέμαχου Κουτουράτσα.  που μίλησε στα “Χ.Ν.” .


• Πώς θα περιέγραφες τη συμμετοχή σου στην Ολυμπιάδα;
Η Ολυμπιάδα δεν είναι όπως οι εξετάσεις. Είναι λιγότερο εξετάσεις και περισσότερο σύγκλιση ανθρώπων και λαών. Αυτό κατάλαβα από αυτό που έζησα στο Βιετνάμ.
Από τις 8 μέρες που ήμασταν εκεί, οι εξετάσεις διήρκησαν 2 ημέρες. Τις υπόλοιπες μέρες είχαμε την ευκαιρία να γνωριστούμε με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες, να λάβουμε μέρος σε πολιτιστικές βραδιές, να έρθουμε σε επαφή με νέους ανθρώπους, να κάνουμε φιλίες και να κατανοήσουμε τον κόσμο καλύτερα. Και αυτό ήταν πολύ σημαντικό.

• Τι βαθμό δυσκολίας είχε η Ολυμπιάδα;
Για να τιμηθούν οι κόποι όσων δούλεψαν πάνω στη Βιολογία, η δυσκολία ήταν πάρα πολύ αυξημένη. Όπως πρέπει δηλαδή να είναι σε μία Ολυμπιάδα. Ωστόσο, επέτρεπε σε πολλά από τα παιδιά που είχαν προετοιμαστεί κατάλληλα να τα πάνε καλά και να διακριθούνε.

• Το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα προετοιμάζει κατάλληλα τα παιδιά για τέτοιου είδους διαγωνισμούς;

Αυτό που έχω να σχολιάσω είναι ότι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν προετοιμάζει τους μαθητές γι’ αυτού του τύπου τις εξετάσεις, οι οποίες, κατά τη γνώμη μου, είναι και οι σωστές εξετάσεις. Το ελληνικό σχολείο μαθαίνει στον μαθητή ένα βιβλίο, να το γνωρίζει απ’ έξω, να θυμάται τα κόμματα και τις τελείες. Η Ολυμπιάδα δεν θέλει αυτό. Θέλει να σου προσφέρει ένα έτοιμο υλικό και εσύ να γνωρίζεις πώς να το επεξεργάζεσαι. Πώς να είσαι επιστήμονας, πώς να διερευνάς, πώς να διεκδικείς. Πώς να βλέπεις καινούργια πράγματα και να διορθώνεις τα λάθη σου. Είναι αυτό που πάει τον κόσμο μας μπροστά και αυτό θαύμασα στην Ολυμπιάδα. Πέρα από αυτά και επειδή και εγώ στην Ελλάδα ζω με δυσκόλεψαν αρκετά οι εξετάσεις και γι’ αυτό θεωρώ ότι αυτό που κατάφερε η ομάδα μου φέτος είναι πάρα πολύ σημαντικό.

• Πιστεύεις ότι μπορείς να πραγματοποιήσεις τους στόχους σου στην Ελλάδα;
Δεν θέλω να εγκαταλείψω τη χώρα μου. Αγαπώ την Ελλάδα, άλλα όπως έχω ξαναπεί, δίνονται ευκαιρίες στους νέους επιστήμονες; Πόσο αξιοποιούμε τα νέα μυαλά; Υπάρχουν λόγοι που μερικοί άνθρωποι φεύγουν έξω και αυτοί οι λόγοι πρέπει να «θεραπευτούν» εγκαίρως.

• Τι θα συμβούλευες τους μαθητές που θέλουν να κυνηγήσουν τα όνειρά τους;

Θα τους συμβούλευα για οτιδήποτε κάνουνε στη ζωή τους, ακόμα και για τα λάθη τους, να είναι περήφανοι. Γιατί μόνο όταν κάνουμε πράγματα στη ζωή μας, είτε αυτά πετυχαίνουν, είτε όχι, μόνο τότε μπορούμε να επιτύχουμε και να εξελιχτούμε.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Για να σωθεί η κουκουναριά της Αρόης

Μετά την πρόσφατη κατά πλειοψηφία απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου Πατρέων να κοπεί η σπάνια κουκουναριά στην Αρόη γίνεται διαδικτυακή καμπάνια για τη σωτηρία της. Γιατί το δέντρο είναι σύμβολο επιβίωσης μέσα στο επιθετικά αναπτυσσόμενο αστικό τοπίο, σύμβολο ζωής, φυσικής ομορφιάς και υγείας και γιατί το δέντρο ήταν εκεί πριν τους εργολάβους και τους δικυκλιστές, γεγονός που οφείλουμε να αναγνωρίσουμε και να σεβαστούμε! Στόχος οι 3.000 υπογραφές. Ψηφίστε ΕΔΩ...

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δευτέρα 25 Ιουλίου 2016

Βάλτε τα να ζωγραφίσουν πυροτεχνήματα

Χρειάζεστε ρολά από χαρτί υγείας κομμένα σε χταποδάκια με διάφορα μήκη και 4-5 πιατάκια με χρώμα. Τα υπόλοιπα είναι στη φαντασία και στο γούστο του κάθε παιδιού. Όταν τα πυροτεχνήματα είναι έτοιμα μπορείτε να προσθέσετε χρυσόσκονη για πιο εντυπωσιακό αποτέλεσμα. 
Πηγή

Να θυμάστε μονάχα ότι τα ρολά πρέπει να μπουν στο χρώμα τη στιγμή που θα χρησιμοποιηθούν, γιατί αν αργήσετε μαλακώνουν και δε γίνεται σωστή δουλειά. Καλή διασκέδαση. 

Επίσης πυροτεχνήματα μπορούν να ζωγραφίσουν και με βουρτσάκι για τα πιάτα.
Πηγή

Τέλος, πολύ ωραία γίνονται τα πυροτεχνήματα με λαμπερά χρώματα σε σκούρο φόντο όπου μπορείτε να προσθέσετε και φιγούρες κτιρίων ή ανθρώπων. 
Πηγή


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Κυριακή 24 Ιουλίου 2016

Δεινόσαυρος από ρολό υγείας

Σχεδιάστε, κόψτε, τσακίστε, χρωματίστε, αν θέλετε, και έτοιμος!
Για έτοιμο έγχρωμο αποτέλεσμα φτιάξτε ρολό από κανσόν. 


Περισσότερα και πατρόν....
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο 23 Ιουλίου 2016

Καλλιεργήστε φιγούρες με τους μαθητές σας

Να κάτι διαφορετικό από τις φακές που καλλιεργούμε εμείς στην τάξη κάθε τρεις και λίγο. Καλλιεργήστε νεροκάρδαμο!



Σε έναν δίσκο ή σε πλαστικά ρηχά πιάτα στρώστε τρεις στρώσεις χαρτιού κουζίνας και βρέξτε τα. Βάλτε τα κουπάτ και ρίχτε μέσα στο καθένα μπόλικους σπόρους. Αφαιρέστε τα κουπάτ και παρακολουθήστε την εξέλιξη. Ψεκάζετε ή προσθέτετε νερό σε τακτά χρονικά διαστήματα. Το κάθε παιδί μπορεί να φυτέψει στο πιάτο του τη δική του φιγούρα.

Πηγή
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Το Υπουργείο Παιδείας θα προσπαθήσει να επανακτήσει το οικόπεδο στο Μόναχο

Το εν λόγω οικόπεδο είχε παραχωρηθεί για την κατασκευή ελληνικού σχολείου πριν από 15 ολόκληρα χρόνια, αλλά το ελληνικό κράτος δεν κατάφερε να το αξιοποιήσει και ο Δήμος Μονάχου το πήρε πίσω!

Την προσπάθειά του να επανακτήσει το οικόπεδο στο Μόναχο το οποίο είχε παραχωρήσει ο Δήμος Μονάχου το 2001 έναντι μικρού τιμήματος στο ελληνικό Δημόσιο, προκειμένου να οικοδομηθεί ελληνικό σχολείο, συνεχίζει το υπουργείο Παιδείας της χώρας μας, παρά την απόφαση του βαυαρικού δήμου να πάρει πίσω το οικόπεδο διότι εδώ και 15 χρόνια δεν έχει αξιοποιηθεί. Με χθεσινή ανακοίνωσή του το ελληνικό υπουργείο χαρακτήρισε την απόφαση του Δήμου Μονάχου «οδυνηρή για τη χώρα μας εξέλιξη», προσθέτοντας, ωστόσο, ότι «το υπουργείο Παιδείας και ο αρμόδιος για την υλοποίηση του έργου φορέας, Κτιριακές Υποδομές Α.Ε., του υπουργείου Υποδομών δεν πρόκειται να παραιτηθούν από την αξιοποίηση της όποιας δυνατότητας για τη συνέχιση του έργου, όπως απαιτεί ο ελληνισμός του Μονάχου και γενικότερα της Γερμανίας».


Το υπουργείο αναφέρει ότι η κύρια αιτία που οδήγησε τον Δήμο Μονάχου στην αρνητική για τη χώρα μας απόφαση «ήταν η απώλεια της αξιοπιστίας μας, όπως δηλώθηκε από όλους τους εμπλεκόμενους στην υπόθεση παράγοντες του Μονάχου. Επί περίπου 15 χρόνια, το έργο είχε πραγματικά βαλτώσει παρά τις διαβεβαιώσεις των εκάστοτε ελληνικών αρχών ότι θα ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους». Από την άλλη, δηλώνει ότι «μόλις από τον Σεπτέμβριο του 2015, υπό την παρούσα πολιτική ηγεσία του υπουργείου, άρχισε να σημειώνεται σημαντική πράγματι πρόοδος στο υπό ανέγερση οικοδόμημα – όχι όμως τόση, ώστε να άρει την αναξιοπιστία μας στα μάτια των βαυαρικών αρχών».

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Παρασκευή 22 Ιουλίου 2016

Η παιδεία αξίζει όλα τα ρίσκα

Οι μικροί αυτοί μαθητές κάνουν έναν πραγματικά καθημερινό άθλο για να φτάσουν στο σχολείο και να μάθουν γράμματα. Είναι αναγκασμένα να περνούν καθημερινώς από επικίνδυνους γκρεμούς χωρίς καμιά προστασία, αλλά η παιδεία μάλλον αξίζει όλα τα ρίσκα που μπορεί να πάρει κανείς.

Τα παιδιά είναι από το χωριό Atuleer, του νομού Liangshan της κομητείας Shaojue, που είναι ένας από τους πιο εξαθλιωμένους νομούς στην Κίνα. Το χωριό βρίσκεται σκαρφαλωμένο πάνω σε ένα βράχο σε υψόμετρο περίπου 1.500 μέτρων και ζουν εκεί συνολικά 358 άτομα από 76 οικογένειες.

Το χωριό είναι πολύ ορεινό και υπάρχουν τρεις τρόποι να το προσεγγίσει κανείς, όμως οι κάτοικοι μπορούν να χρησιμοποιούν μόνο τις δύο διαδρομές που περνούν πάνω από κάθετα απόκρημνα βράχια, περίπου 800 μέτρα πάνω από το έδαφος. Η διαδρομή με τα πόδια που κάνουν μαθητές και γονείς έχει μήκος περίπου τεσσάρων χιλιομέτρων με σκάλες μπαμπού σε 13 σημεία.

Λόγω της δύσκολης μετάβασής τους στο σχολείο, τα παιδιά αυτά έχουν ένα ειδικό πρόγραμμα κάνοντας μαθήματα ανά δέκα ημέρες με ένα ενδιάμεσο διάλειμμα πέντε ημερών.


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τουρκική εταιρεία δώρισε 135 χιλ. € σε ελληνικό σχολείο

Λίγο ξαφνική και απρόσμενη αλλά πραγματική είναι η προφορά της κινητής τηλεφωνίας TURKCELL (η μεγαλύτερη στον κλάδο της) προς το Ελληνικό Γυμνάσιο και Λύκειο Ίμβρου, που ήταν κλειστό από το 1964 και λειτούργησε μόλις το 2015.


Η TURKCELL κατέθεσε στο λογαριασμό του «Εκπαιδευτικού και Πολιτιστικού Συνδέσμου Ίμβρου» (Imroz Egitim ve Kultur Dernegi) το ποσό των 405.000 λιρών Τουρκίας (περίπου 135.000 ευρώ) προκειμένου να ολοκληρωθούν οι εργασίες διαμόρφωσης του περιβάλλοντα χώρου του  Γυμνασίου

Σύμφωνα με το Σύνδεσμο «το ποσό αυτό προορίζεται για την κατασκευή στον περιβάλλοντα χώρο του Γυμνασίου, μεταξύ άλλων, γηπέδου πολλαπλών χρήσεων, μικρού υπαίθριου θεάτρου και βοτανικού κήπου, σύμφωνα με αρχιτεκτονική μελέτη που τέθηκε υπόψη του χορηγού πριν από πέντε μήνες.

«Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η αναγέννηση της ελληνικής παιδείας στην Ίμβρο, είναι ζήτημα που δεν αφορά μόνο την Ιμβριακή Κοινότητα, και μας ενθαρρύνει ιδιαίτερα η διαρκής και σημαντική υποστήριξη της προσπάθειας από απλούς πολίτες αλλά και φορείς, τόσο της Ελλάδας όσο και της Τουρκίας», σημειώνεται σε ανακοίνωση του Συνδέσμου.

Υπενθυμίζεται ότι η λειτουργία του σχολείου είχε απαγορευτεί το 1964 όταν οι σχέσεις ανάμεσα σε Ελλάδα και Τουρκία ήταν αντιμέτωπος με μία ακόμη κρίση με αφορμή το Κυπριακό οι τουρκικές Αρχές είχαν αρχίσει να προχωρούν σε κατάσχεση της αγροτικής γης, στην ίδρυση ανοικτών αγροτικών φυλακών ενώ επέβαλαν την απαγόρευση της ελληνικής Παιδείας, που οδήγησε γρήγορα τα μέλη της, σε φυγή.


Το σχολείο λειτούργησε και πάλι το 2015. Το κτίριο του σχολείου βρίσκεται στο χωριό Αγρίδια και ανακαινίστηκε, με πρωτοβουλία του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου, της Ομογένειας και κυρίως των συλλόγων των Ιμβρίων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Ένας δάσκαλος που έκανε τη διαφορά

Ο Stephen Ritz είναι εκπαιδευτικός από το Μπρονξ, ο οποίος είχε να αντιμετωπίσει πολλά προβλήματα στο σχολείο του. Σε μία "διατροφική έρημο", όπως είναι το Μπρονξ και με μαθητές που είχαν πολύ χαμηλό  ποσοστό αποφοίτησης, το οποίο μετά βίας άγγιζε το17%, η δουλειά του δασκάλου φάνταζε πολύ δύσκολη. Από την άλλη, είχε να διαχειριστεί παιδιά που πεινούσαν, ήταν άστεγα ή έμεναν σε ανάδοχες οικογένειες, τα οποία συχνά έμπλεκαν σε καυγάδες και ακροβατούσαν ανάμεσα στην εγκληματικότητα και τη βία. Τι έκανε;


Το 99% των μαθητών του σχολείου είχε κάνει αίτηση για παροχή ολόκληρου ή μερικού συσσιτίου, επειδή οι γονείς τους αδυνατούσαν να τα θρέψουν επαρκώς. Ακόμη, το 70% των μαθητών θεωρούνταν ως παιδιά με "μαθησιακές δυσκολίες".

Αποφάσισε λοιπόν ο δάσκαλος να πραγματοποιήσει ένα πρωτοποριακό πείραμα αστικής καλλιέργειας με τη συμμετοχή των παιδιών του σχολείου. Αφού διαπίστωσε ότι το βασικό πρόβλημα των μαθητών ήταν η επισιτιστική ανασφάλεια αλλά και η έλλειψη βασικών βιταμινών, αφού δεν τρέφονταν σωστά, θέλησε να αλλάξει εντελώς το ζοφερό μέλλον των παιδιών και να τους δώσει μία νέα προοπτική για τη ζωή.


Η αρχή έγινε με τη δωρεά μερικών σπόρων στον Ritz, οι σπόροι καλλιεργήθηκαν, έγιναν φυτά και λαχανικά και κάπως έτσι ξεκίνησε το "Green Bronx Machine" το πρωτοποριακό σύστημα μαθημάτων αστικής καλλιέργειας και κηπουρικής σε κλειστούς χώρους.

Πλέον, οι μαθητές, με την καθοδήγηση του δασκάλου τους, καλλιεργούν σε όλους τους χώρους του σχολείου και παράγουν τρόφιμα για τους ίδιους και τις οικογένειές τους.



Η σημαντική βελτίωση του καθημερινού διαιτολογίου, βοήθησε στην κατακόρυφη αύξηση των επιδόσεων και στα μαθήματα. Το ποσοστό παρακολούθησης των μαθημάτων ανέβηκε από 40% στο εντυπωσιακό 93%, ενώ στις εξετάσεις παρατηρείται 100% επιτυχία!

Αναρτήθηκε από:  ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Ελεύθερη επιλογή σχολείου: καλό ή κακό;

Να επιλέγουν οι γονείς το σχολείο για τα παιδιά τους ή να τα στέλνουν στο σχολείο της γειτονιάς τους; Αυτό το ερώτημα έθεσε ο κ. Μητσοτάκης ως ένα από τα κεντρικά του προγράμματος της Ν.Δ. για την Παιδεία.

Αν ελευθερία σημαίνει δυνατότητα επιλογών, ποιος θα έλεγε όχι; Η επιλογή σχολείου θα προωθήσει την άμιλλα μεταξύ των σχολείων, θα τα κάνει καλύτερα. Πρόκειται για μια πρακτική που έχει εφαρμοστεί εκτεταμένα σε χώρες όπως η Αγγλία και μαζί με τα κουπόνια εκπαίδευσης, που επιτρέπουν να διαλέξεις δημόσιο ή ιδιωτικό σχολείο, έχουν γίνει η σημαία του νεοφιλελευθερισμού στην εκπαίδευση.

Λίγοι όμως σκέπτονται ότι η αποσύνδεση του σχολείου από την κοινότητα θα σημάνει δυσάρεστη αναστάτωση στην ελληνική κοινωνία.

Τι φταίνε τα δικά μας παιδιά, λένε ακόμη και προοδευτικοί γονείς, να μένουν πίσω στις γνώσεις τους εξαιτίας της παρουσίας στο σχολείο παιδιών με ειδικές ανάγκες, μεταναστόπουλων και προσφυγόπουλων που δεν ξέρουν καλά ελληνικά ή παιδιών με λιγότερα ερεθίσματα από το περιβάλλον τους;

Ενα ακραίο παράδειγμα, από πρόσφατο πραγματικό περιστατικό, είναι οι γονείς σε μεσοαστική συνοικία του νοτιοδυτικού Λονδίνου που ζητούν να γίνει αερογέφυρα ώστε τα παιδιά της μεσαίας τάξης να αποφεύγουν τη συνάντηση και τον συγχρωτισμό τους με τα παιδιά των εργατικών κατοικιών.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Ν.Δ. είναι ένας σύγχρονος Καιάδας, με σχολεία για τους πολλούς, αφημένα στην τύχη τους, και σχολεία για τους λίγους.

Η κρίση του αναδιανεμητικού ρόλου της εκπαίδευσης, η πεποίθηση δηλαδή ότι η πίτα που θα μοιραστεί στο τέλος της εκπαιδευτικής διαδικασίας δεν φτάνει για όλους, οδηγεί σε αυξανόμενη σκλήρυνση των στρατηγικών επιλογών των ευπορότερων να αποκοπούν από τις «μάζες», διασφαλίζοντας τη δική τους αναπαραγωγή (μέσω συμμετοχής σε κλειστά συστήματα) και καταδικάζοντας ταυτόχρονα τους υπόλοιπους σε γεωμετρικά αυξανόμενη παρακμή.

Γιατί αυτό που παραβλέπουν προτάσεις ελεύθερης επιλογής σχολείου είναι ότι η εξόφθαλμη μεταφορά των κοινωνικών ανισοτήτων στη σχολική πραγματικότητα υπονομεύει

Πέμπτη 21 Ιουλίου 2016

Περίεργες απαγορεύσεις σε σχολεία της Αυστραλία

Κάτι ιδιαίτερο (να το πω;) γίνεται στα σχολεία της Αυστραλίας, αφού έχει πέσει επιδημία ιδιαίτερων απαγορεύσεων. Σήμερα μάλιστα, Δημοτικό Σχολείο του Σίδνεϊ απαγόρευσε στους μαθητές να χειροκροτούν για να δείξουν τον ενθουσιασμό τους. Τους επιτρέπει μόνο σιωπηλές επευφημίες, χαρωπά πρόσωπα και τη γροθιά στον αέρα και αυτά μόνο όταν τα επιτρέπουν οι δάσκαλοι.
 
Το δελτίο τύπου του σχολείου
Το σχολείο προέβη σε αυτή την απαγόρευση για να γίνουν σεβαστοί οι μαθητές που είναι «ευαίσθητοι στο θόρυβο» και ισχυρίζεται ότι η πρακτική αυτή «μειώνει τη νευρικότητα» των μαθητών. Το μέτρο επιβλήθηκε μετά την εισαγωγή προγράμματος αντι-εκφοβισμού  .

Το δημόσιο δημοτικό σχολείο Elanora Heights, που βρίσκεται στις βόρειες παραλίες του Σίδνεϊ, ανακοίνωσε τη νέα πολιτική της «σιωπηλής ευθυμίας» κατά το τελευταίο ενημερωτικό δελτίο του. Είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα μιας «επιδημίας» που έχει πέσει στα σχολεία της Αυστραλίας, που απαγορεύουν στους μαθητές τους να αγκαλιάζονται, να τραγουδούν τα κάλαντα, να γιορτάζουν την Ημέρα της Αυστραλίας, ενώ το Cheltenham Girls High School στο βορειοδυτικό Σίδνεϊ επέβαλε ήδη στους εκπαιδευτικούς να μη χρησιμοποιούν τις λέξεις "κορίτσια", "κυρίες" ή "γυναίκες" για την αποφυγή διακρίσεων, πράγμα που έχει δημιουργήσει αναστάτωση.

#εκπαίδευση #Αυστραλία #σχολείο 

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ


Τετάρτη 20 Ιουλίου 2016

Δευτέρα 18 Ιουλίου 2016

Αχαΐα: Πάνω από 100 οι κενές οργανικές θέσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση


Με κενά στα Δημοτικά και στα Νηπιαγωγεία αναμένεται να ξεκινήσει στην Αχαΐα η νέα σχολική χρονιά. Όπως αναφέρει σε δήλωσή του ο Αιρετός Π.Υ.Σ.Π.Ε. Αχαΐας Τάσος Σταυρογιαννόπουλος, φέτος αναμένεται να μείνουν κενές 113 οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών. Η δήλωση του κ. Σταυρογιαννόπουλου έχει ως εξής:

«Η υποβολή των δηλώσεων μετάθεσης ή τοποθέτησης σε οργανική θέση των εκπαιδευτικών της Α/θμιας Εκπαίδευσης στην περιοχή της Αχαΐας θα γίνει στο χρονικό διάστημα από 19 – 25 Ιουλίου, με μεγάλη καθυστέρηση σε σχέση με άλλες χρονιές.

Οι μεταθέσεις-τοθετήσεις αναμένεται να ανακοινωθούν στο τέλος Ιουλίου. Φέτος συστήθηκαν 58 νέες οργανικές θέσεις (26 Φυσικής Αγωγής και 32 Αγγλικής). Ωστόσο, αναμένεται να μείνουν κενές 113 οργανικές θέσεις (39 δασκάλων, 37 δασκάλων ειδικής αγωγής, 7 νηπιαγωγών ειδικής αγωγής, 3 φυσικής αγωγής και 27 αγγλικής), καθώς και 9 νηπιαγωγοί στη διάθεση.

ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΩΝ (ΠΕ70)

Δ.Σ. ΑΙΓΕΙΡΑΣ (2), 8ο Δ.Σ. ΑΙΓΙΟΥ (1), 1ο Δ.Σ. ΑΚΡΑΤΑΣ (1), 2ο Δ.Σ. ΑΚΡΑΤΑΣ (1), Δ.Σ. ΒΕΛΙΤΣΩΝ (1), Δ.Σ. ΔΙΑΚΟΠΤΟΥ (4), Δ.Σ. ΕΛΑΙΩΝΑ (1), Δ.Σ. ΖΗΡΙΑΣ (1), Δ.Σ. ΚΑΓΚΑΔΙΟΥ (1), Δ.Σ. ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ (3), Δ.Σ. ΚΛΕΙΤΟΡΙΑΣ (2), Δ.Σ. ΜΑΝΕΣΙΟΥ (1), Δ.Σ. ΜΑΤΑΡΑΓΚΑ (1), Δ.Σ. ΠΕΤΣΑΚΩΝ (1), Δ.Σ. ΠΗΓΑΔΙΩΝ (2), Δ.Σ. ΣΑΓΕΙΚΩΝ (1), Δ.Σ. ΣΚΕΠΑΣΤΟΥ (3), Δ.Σ. ΨΩΦΙΔΑΣ (1), 1ο Δ.Σ. ΑΙΓΙΟΥ (1), Δ.Σ. ΕΛΙΚΗΣ (1), Δ.Σ. ΑΓΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ (1), 5ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), 9ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), 53ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), 1ο Δ.Σ. ΠΑΡΑΛΙΑΣ (1), 54ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), , 8ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), Δ.Σ. ΛΙΜΝΟΧΩΡΙΟΥ (1), 6ο Δ.Σ. ΑΙΓΙΟΥ (1).

ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ (ΠΕ60)

2ο Ν/Γ ΡΙΟΥ (1), Ν/Γ ΒΕΛΙΤΣΩΝ (1), Ν/Γ ΔΑΦΝΗΣ (1), Ν/Γ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ (1), Ν/Γ ΨΩΦΙΔΑΣ (1), 13ο Ν/Γ ΠΑΤΡΩΝ (1), 20ο Ν/Γ ΠΑΤΡΩΝ (1), 23ο Ν/Γ (1), 4ο Ν/Γ ΑΙΓΙΟΥ (1).

ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΠΕ11)

16ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), 18ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), 1ο Δ.Σ. ΑΚΡΑΤΑΣ (1), 62ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), 32ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), 10ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), 14ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), 1ο Δ.Σ. ΟΒΡΥΑΣ (1), 26ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), 2ο Δ.Σ. ΑΚΡΑΤΑΣ (1), ), 2ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), 35ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), 45ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), 49ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), 51ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), 52ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), 56ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), 60ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), 64ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), Δ.Σ. ΒΡΑΧΝΕΪΚΩΝ (1), Δ.Σ. ΔΕΜΕΝΙΚΩΝ (1), Δ.Σ. ΚΑΜΙΝΙΩΝ (1), Δ.Σ. ΚΑΡΕΪΚΩΝ (1), Δ.Σ. Κ. ΚΑΣΤΡΙΤΣΙΟΥ (1), Δ.Σ. ΚΡΗΝΗΣ (1), Δ.Σ. ΛΟΥΣΙΚΩΝ(1), Δ.Σ. ΡΙΟΥ (1), Δ.Σ. ΣΕΛΙΑΝΙΤΙΚΩΝ (1), Δ.Σ. ΤΕΜΕΝΗΣ (1), Δ.Σ. ΦΑΡΡΩΝ (1), Δ.Σ. ΧΑΛΑΝΔΡΙΤΣΑΣ (1).

ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ ΑΓΓΛΙΚΗΣ (ΠΕ06)

17ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), 21ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), Δ.Σ. ΚΛΕΙΤΟΡΙΑΣ (1), Δ.Σ. ΛΑΚΚΟΠΕΤΡΑΣ (1), Δ.Σ. ΛΟΥΣΙΚΩΝ (1), 1ο Δ.Σ. Κ. ΑΧΑΪΑΣ (1), 1ο Δ.Σ. ΟΒΡΥΑΣ (1), 2ο Δ.Σ. ΑΚΡΑΤΑΣ (1), 2ο Δ.Σ. Κ. ΑΧΑΪΑΣ (1), 2ο Δ.Σ. ΟΒΡΥΑΣ (1), 35ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), 3ο Δ.Σ. ΑΙΓΙΟΥ(1), 43ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), 45ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), 49ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), 51ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), 52ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), 56ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), 5ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), 60ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), 62ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), 64ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), 65ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), 6ο Δ.Σ. ΑΙΓΙΟΥ (1), Δ.Σ. ΑΝΩ ΑΛΙΣΣΟΥ (1), Δ.Σ. ΒΡΑΧΝΕΪΚΩΝ (1), Δ.Σ. ΔΕΜΕΝΙΚΩΝ (1), Δ.Σ. ΕΛΙΚΗΣ (1), Δ.Σ. ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ (1), Δ.Σ. ΚΑΡΕΪΚΩΝ (1), Δ.Σ. Κ. ΚΑΣΤΡΙΤΣΙΟΥ (1), Δ.Σ. ΚΡΗΝΗΣ (1), Δ.Σ. ΜΙΝΤΙΛΟΓΛΙΟΥ (1), Δ.Σ. ΡΙΟΛΟΥ (1), Δ.Σ. ΡΙΟΥ (1), Δ.Σ. ΣΕΛΙΑΝΙΤΙΚΩΝ (1), Δ.Σ. ΦΑΡΡΩΝ (1),

ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ

Τ.Ε. 6ο Δ.Σ. ΑΙΓΙΟΥ (1), Τ.Ε. 1ο Δ.Σ. ΑΚΡΑΤΑΣ (1), Τ.Ε. Δ.Σ. ΔΙΑΚΟΠΤΟΥ (1). Τ.Ε. Δ.Σ. ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ (1), Τ.Ε. Δ.Σ. ΚΛΕΙΤΟΡΙΑΣ (1), Τ.Ε. 1ο Δ.Σ. ΠΑΡΑΛΙΑΣ (1), Τ.Ε. 61ο Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (1), Τ.Ε. Δ.Σ. ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙΟΥ (1), Τ.Ε. Δ.Σ. ΨΩΦΙΔΑΣ (1), 1ο Ε.Δ.Σ. ΑΙΓΙΟΥ (4), 1ο Ε.Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (8), 2ο Ε.Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (7), 3ο Ε.Δ.Σ. ΠΑΤΡΩΝ (2), Ε.Δ.Σ. ΚΑΤΩ ΑΧΑΪΑΣ (2), Ε.Δ.Σ. ΚΩΦΩΝ (1), Ε.Δ.Σ. ΤΥΦΛΩΝ (1), Ε.Δ.Σ. ΑΥΤΙΣΜΟΥ (4).

ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

Τ.Ε. 4ο Ν/Γ ΑΙΓΙΟΥ (1), Τ.Ε. 2ο Ν/Γ ΠΑΡΑΛΙΑΣ (1), ΕΙΔΙΚΟ Ν/Γ ΚΑΤΩ ΑΧΑΪΑΣ (1), 1ο ΕΙΔΙΚΟ Ν/Γ ΠΑΤΡΩΝ (1), ΕΙΔΙΚΟ Ν/Γ ΑΥΤΙΣΜΟΥ (2), ΕΙΔΙΚΟ Ν/Γ ΤΥΦΛΩΝ (1).»

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Το Νοέμβριο αιτήσεις εκπαιδευτικών για επιμόρφωση Β1 επιπέδου ΤΠΕ


Σύμφωνα με ενημέρωση της επίσημης σχετικής ιστοσελίδας e-pimorfosi.cti.gr ο τρέχων χρονοπρογραμματισμός ενεργειών για την επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις ΤΠΕ περιλαμβάνει:

Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την Επικαιροποίηση και Ανασυγκρότηση του Μητρώου Κ.Σ.Ε.
Ιούλιος 2016
Δημοσίευση Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την Επικαιροποίηση και Ανασυγκρότηση Μητρώου Κέντρων Στήριξης Επιμόρφωσης (Κ.Σ.Ε.).

Ανακοίνωση 1ης περίοδου επιμόρφωσης Β1 Επιπέδου Τ.Π.Ε.. - Πρόσκληση Κ.Σ.Ε. για υλοποίηση προγραμμάτων
Οκτώβριος 2016
Έναρξη διαδικασιών για την υλοποίηση της 1ης περιόδου επιμόρφωσης Β1 Επιπέδου Τ.Π.Ε. με τη δημοσίευση Πρόσκλησης προς τα Κ.Σ.Ε. για την πρόθεση υλοποίησης προγραμμάτων επιμόρφωσης.

Υποβολή αιτήσεων εκπαιδευτκών για συμμετοχή στα προγράμματα
Νοέμβριος 2016
Έναρξη υποβολής αιτήσεων συμμετοχής από ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς προκειμένου να παρακολουθήσουν τα προγράμματα της 1ης περιόδου επιμόρφωσης Β1 Επιπέδου Τ.Π.Ε..

Έναρξη μαθημάτων της 1ης περιόδου επιμόρφωσης Β1 Επιπέδου Τ.Π.Ε..
Δεκέμβριος 2016
Ανακοίνωση αποτελεσμάτων κλήρωσης στα προγράμματα επιμόρφωσης Β1 Επιπέδου Τ.Π.Ε., εγγραφές επιτυχόντων και έναρξη των μαθημάτων.

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Σάββατο 16 Ιουλίου 2016

Τις καινούριες ξαπλώστρες του «Nammos» τις απολαύσατε;

Και ούτε πρόκειται εκτός αν είστε διάσημος και πλούσιος! Όμως έτσι για να μη μένετε πίσω στην πληροφόρηση σας ενημερώνω ότι στην Ψαρρού τοποθετήθηκαν καινούριες ξαπλώστρες αξίας 5.000 € η ΚΑΘΕΜΙΑ!!!! O πελάτης πληρώνει 60 ευρώ το σετ των δύο με την ομπρέλα την ημέρα, για να απολαύσει το μπανάκι του!!!!!


Οι ιδιοκτήτες του «Nammos» αποφάσισαν να ανανεώσουν το εστιατόριό τους και δεν δίστασαν να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη τους και να ξοδέψουν 1,5 εκατ. ευρώ για τις 300 νέες ξαπλώστρες που παρήγγειλαν, μαζί με τις ομπρέλες και τα στρώματα, την άνεση των οποίων απολαμβάνουν ήδη οι θαμώνες τους.


Η συγκεκριμένη ξαπλώστρα είναι της εταιρείας Seora, με έδρα στη Μεγάλη Βρετανία, και ονομάζεται Riviera Sunbed. Είναι εξ ολοκλήρου κατασκευασμένη από μαόνι και ατσάλι κορυφαίας ποιότητας. Ο σχεδιαστής της είναι ο Έλληνας Αντώνης Λογοθέτης, ο οποίος εξηγεί πώς προέκυψε η νέα ξαπλώστρα του «Nammos» που κοστίζει μόνη της, χωρίς το στρώμα της Loro Piana που επιλέχθηκε, 2.800 ευρώ. Με το στρώμα της ιταλικής εταιρείας που κοστίζει 1.000 ευρώ και την ομπρέλα της φίρμας Tuuci από το Μαϊάμι, η τιμή της οποίας είναι 1.200 ευρώ, το συνολικό κόστος ανέρχεται στο διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 5.000 ευρώ. Το αποτέλεσμα, σε συνδυασμό με τις ομπρέλες της Tuuci, που ήρθαν από το Μαϊάμι, αλλά και τις νέες πετσέτες για τις οποίες πλήρωσαν 160.000 ευρώ, είναι σίγουρα εντυπωσιακό.

Οι ιδιοκτήτες λοιπόν επένδυσαν εφέτος και έχουν φυσικά τους λόγους τους. Ανανέωσαν το μαγαζί και είναι σίγουρο ότι θα βγάλουν τα λεφτά τους, αφού κρίση στη Μύκονο δεν υπάρχει λέμε!!!!

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Ο Αρχαιολογικός Χώρος των Φιλίππων στον Κατάλογο Μνημείων Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO

Μεγάλη επιτυχία για την Ελλάδα αποτελεί η έγκριση της Επιτροπής Παγκόσμιας Κληρονομιάς της εγγραφής του Αρχαιολογικού Χώρου των Φιλίππων στον Κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCΟ στο πλαίσιο της 40ης Συνόδου της που διεξάγεται τις ημέρες αυτές στην Κωνσταντινούπολη.


Οι Φίλιπποι αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους και πληρέστερους αρχαιολογικούς χώρους της Βόρειας Ελλάδας, με πλήθος μνημείων, τα οποία συνδέονται με τη διαχρονική εξέλιξη της πόλης από την ελληνιστική περίοδο μέχρι τα ύστερα βυζαντινά χρόνια.


Σύμφωνα με την απόφαση της Επιτροπής Παγκόσμιας Κληρονομιάς η Εξέχουσα Οικουμενική Αξία της πόλης των Φιλίππων τεκμηριώνεται τόσο βάσει της αρχαιολογικής και αρχιτεκτονικής της κληρονομιάς (κριτήριο (iv)), όσο και λόγω της παρουσίας του Αποστόλου Παύλου η οποία σηματοδότησε τις απαρχές του Χριστιανισμού στην Ευρώπη (κριτήριο (iii)).

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Πέμπτη 14 Ιουλίου 2016

Βιβλία για νέους: Τελευταίο θρανίο

Η συναδέλφισσά μας και συγγραφέας, Αναστασία Ευσταθίου προτείνει βιβλία για νέους.

Τίτλος: Τελευταίο θρανίο
Συγγραφέας: Αγγελική Λάλου
Εικονογράφηση: Βασίλης Γρίβας
Εκδόσεις: φίλντισι

Τι σχέση έχουν ένα Πιτσίνι, ο φάρος ενός νησιού, ένας μαθητής της Στ΄ και το τελευταίο θρανίο; Γύρω από αυτές τις λέξεις εκτυλίσσεται η πλοκή του βιβλίου της Αγγελικής Λάλου. Διαπραγματεύεται την καθημερινότητα ενός τελειόφοιτου του δημοτικού αλλά και της οικογένειάς του που αναγκάζονται για επαγγελματικούς λόγους του στρατιωτικού πατέρα να μετακομίσουν από την Αθήνα σε ένα νησί.

Στο τελευταίο θρανίο κάθεται υποχρεωτικά ο νεοφερμένος μαθητής Άρης με συμμαθητή του έναν αλλοδαπό από την Αλβανία, τον Πύρρο. Κι όμως, παρόλο το στιγματισμό τους από τους δασκάλους και τους συμμαθητές τους στο σχολείο του νησιού, καταφέρνουν και οι δυο να ξεπεράσουν τα όποια προβλήματα, να δεθούν με μια όμορφη φιλία, να ζήσουν την περιπέτεια, να πρωταγωνιστήσουν σε αυτή και να αποδείξουν την αξία τους. Η προσαρμογή τους γίνεται ήπια. Σε αυτό βοηθά η οικογένεια, οι καλές σχέσεις οι αναμνήσεις μιας κοινής ζωής των πατεράδων τους και ο έρωτας. Η ιστορία του φάρου, όμορφα δοσμένη εμπλέκει τους πρωταγωνιστές και τελικά όλο το νησί σε μια περιπέτεια με αίσιο τέλος.

«Το Πιτσίνι παραμένει ο καλύτερός μου φίλος, θα μπορούσα να πω και ο μοναδικός, αλλά αυτό προτιμώ να μην το σκέφτομαι. Η κατάσταση στο χωριό παραμένει όπως σου είπα. Οι περισσότεροι συμμαθητές μου με βλέπουν με μισό μάτι. Ακόμα κι όταν μου απευθύνουν τον λόγο είναι τυπικοί και ψυχροί», εκμυστηρεύεται ο Άρης στην ηλεκτρονική αλληλογραφία του στην Αννούλα της καρδιάς του. Με απλή κατανοητή γλώσσα η Λάλου θίγει ρατσιστικές συμπεριφορές, ζητήματα διακρίσεων λόγω καταγωγής αλλά και ζητήματα που αφορούν την αποδοχή, τη φιλία και την αλληλεγγύη. Είναι γραμμένο με εύθυμο τρόπο και ανάλαφρους διαλόγους. Η αφήγηση είναι πρωτοπρόσωπη και ανήκει στον πρωταγωνιστή του βιβλίου τον 12χρονο Άρη.

Το βιβλίο διαπνέει η αισιοδοξία και η πεποίθηση ότι ο πρωταγωνιστής θα ξεπεράσει τις όποιες δυσκολίες στηριζόμενος στις δυνάμεις του, στους φίλους, σε ένα μικρό γατάκι που το ονομάζει Πιτσίνι, στον έρωτά του την Αννούλα και στους γονείς του.

Στο τελευταίο θρανίο, εμείς οι δάσκαλοι το γνωρίζουμε καλά, κάθονται οι πιο ενδιαφέροντες μαθητές. Οι μαθητές που έχουν να δώσουν, φτάνει το σύστημα να τους δώσει την ευκαιρία να ξεδιπλώσουν τα ιδιαίτερα ταλέντα τους. Ένα από τα μηνύματα του βιβλίου είναι να μην στιγματίζονται και να εντάσσονται στο σύνολο της τάξης.

Η έκδοση είναι επιμελημένη. Το εξώφυλλο μαρτυρά το περιεχόμενο του βιβλίου. Οι σημειώσεις της δημοσιογράφου Πελιώς Παπαδιά, της συμβούλου Γονέων και Ανάπτυξης Μαρίας Ποθητού  και του συγγραφέα Κώστα Σοφόρου σχολιάζουν θετικά το βιβλίο. Τα αριστοτεχνικά ασπρόμαυρα σχέδια του εικονογράφου Βασίλη Γρίβα έδεσαν πολύ με το κείμενο και ανέδειξαν τις καλές πτυχές του.


Ένα βιβλίο που θα ακουμπήσει τις καρδιές τόσο των εφήβων όσο και των ενηλίκων αναγνωστών.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τετάρτη 13 Ιουλίου 2016

Διαγωνισμός Φωτογραφίας της Ελληνικής Μετεωρολογικής Εταιρείας


Με στόχο την προαγωγή και διάδοση της Μετεωρολογική Επιστήμης και των εφαρμογών της, η Ελληνική Μετεωρολογική Εταιρεία (Ε.ΜΤ.Ε) προκηρύσσει διαγωνισμό φωτογραφίας. 

Ο διαγωνισμός φωτογραφίας με θεματική ενότητα «Φωτογραφίζοντας τον Καιρό» καλύπτει όλες εκείνες τις φωτογραφίες, που αποθανατίζουν πολλά από τα μετεωρολογικά φαινόμενα που εκδηλώνονται στην Ελλάδα και Κύπρο.

Περισσότερες πληροφορίες στο σύνδεσμο www.emte.gr

Ως καταληκτική ημερομηνία αποστολής των φωτογραφιών ορίζεται η 31η Αυγούστου 2016.

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

«Θα ενταχθούν οι δάσκαλοι στα ειδικά μισθολόγια;»

Ερώτηση στη Βουλή σχετικά με την ένταξη των δασκάλων στα ειδικά μισθολόγια κατέθεσε ο βουλευτής Φλώρινας της Ν.Δ και δάσκαλος, Γιάννης Αντωνιάδης.



Η ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Ένταξη των «μάχιμων» εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο ισχύον καθεστώς για τα λεγόμενα «ειδικά μισθολόγια»

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Είναι ευρέως γνωστό πως οι μισθοί των δασκάλων και καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι πολύ χαμηλοί τόσο σε σχέση με το κοινωνικό έργο που προσφέρουν όσο και σε σχέση με άλλους συναδέλφους τους από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί, περνούν πολλά χρόνια από τον εργασιακό τους βίο μακριά από τα σπίτια τους, σε δυσπρόσιτες περιοχές και καλούνται να τα βγάλουν πέρα με τον πενιχρό μισθό τους. Δεν θα ήταν υπερβολικό να πει κανείς πως η φύση της δουλειάς τους παρουσιάζει μεγάλες ομοιότητες με αυτή των στρατιωτικών.
Εντούτοις, για το ελληνικό κράτος δεν θεωρούνται μια ειδική κατηγορία δημοσίων υπαλλήλων όπως τα «ειδικά μισθολόγια», αλλά λογίζονται ως απλοί δημόσιοι υπάλληλοι. Οι περισσότεροι εξ’αυτών επιβιώνουν χάρη στη βοήθεια της οικογένειάς τους και ελπίζουν πως θα καταφέρουν κάποια στιγμή μετά από αρκετά χρόνια να υπηρετήσουν κοντά στον τόπο συμφερόντων τους, μειώνοντας έτσι κατά πολύ το κόστος διαβίωσης. Δυστυχώς, με τις τελευταίες μειώσεις στους μισθούς, ακόμη και αυτή η ελπίδα τείνει να σβήσει.
Κατόπιν των ανωτέρω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
Προτίθεστε να εντάξετε και τους «μάχιμους» εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στα «ειδικά μισθολόγια» (στρατιωτικοί του Στρατού Ξηράς, της Αεροπορίας και του Ναυτικού, λιμενικοί, αστυνομικοί, δικαστικοί, καθηγητές ΑΕΙ και ΤΕΙ, γιατροί στο ΕΣΥ, διπλωμάτες, αρχιερείς, ιατροδικαστές, προσωπικό του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ερευνητές, ειδικοί λειτουργικοί επιστήμονες κ.ά.), ώστε να διορθωθεί η υφιστάμενη αδικία;

Ο Βουλευτής

Γιάννης Αντωνιάδης

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Εκτός... ύλης παρελάσεις και προσευχή

Όσα δήλωσε ο Υπουργός Παιδείας για την πρωινή προσευχή, το μάθημα των Θρησκευτικών, το ζήτημα των παρελάσεων, τα καλλιτεχνικά μαθήματα.


Για το αν οι σύλλογοι διδασκόντων θα αποφασίζουν για την πρωινή προσευχή ο Νίκος Φίλης διευκρίνισε ότι την ευθύνη για να μην είναι υποχρεωτική η προσευχή στα σχολεία την έχει, επίσης, το Υπουργείο.

«Δεν πρόκειται να αφήσουμε τους συλλόγους των διδασκόντων, όπως είπατε, να διχάζονται κτλ.. Εμείς θα την πάρουμε την ευθύνη. Η ευθύνη θα είναι: Δεν υποχρεώνουμε να γίνονται το πρωί προσευχές στα σχολεία. Αν, όμως, θελήσουν κάποιοι, αυτό είναι άλλη ιστορία. Δεν απαγορεύουμε. Επαναλαμβάνω, όμως, ότι δεν θα θεωρήσουμε ότι η ταυτότητα του Έλληνα και η ταυτότητα του ορθόδοξου χριστιανού είναι μια ταυτότητα, όπως λένε οι πολιτικοί επιστήμονες, εργαλειακή, από τη μία εκκλησιαστικοποίησης και από την άλλη στρατιωτικοποίησης. Όχι, θέλουμε να υπάρχει ελευθερία. Τονίζω ότι η βάση της εθνικής μας ταυτότητας είναι η Δημοκρατία» δήλωσε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Σε ερώτηση που δέχτηκε σχετική με τα Θρησκευτικά και τις σχεδιαζόμενες αλλαγές ο Νίκος Φίλης δήλωσε ότι έχει ληφθεί απόφαση, μετά από διάλογο πενταετίας -πριν από τη δική μας κυβέρνηση ξεκίνησε αυτός ο διάλογος και η πειραματική εφαρμογή νέων προγραμμάτων σπουδών Θρησκευτικών- και με την Εκκλησία και με άλλους θεωρητικούς κύκλους για το πώς θα διδάσκεται το μάθημα των Θρησκευτικών στο σχολείο.

«Δεν θέλουμε να είναι κατηχητικό. Γιατί; Το κατηχητικό σημαίνει ότι πηγαίνει μέσα ο δάσκαλος, ο θεολόγος, για να κάνει κάποιον χριστιανό. Θα βαθμολογείται αυτό; Δηλαδή, θα βαθμολογούμε αν κάποιος είναι καλός ή κακός χριστιανός;» αναρωτήθηκε ο Νίκος Φίλης, τονίζοντας ότι αυτό είναι παράλογο.

Παράλληλα, ο Υπουργός σημείωσε ότι θέλουμε ένα σχολείο που να είναι ουδετερόθρησκο, να μην παρεμβαίνει στη συνείδηση των παιδιών, να τους δίνει γνώσεις για το θρησκευτικό φαινόμενο και, βεβαίως, να τους δίνει περισσότερα και πληρέστερα τα ζητήματα που αφορούν την ορθόδοξη θρησκεία, δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος στη χώρα μας είναι ορθόδοξοι.

Για το ζήτημα των παρελάσεων ο Νίκος Φίλης δήλωσε τα εξής:
«Θα τελειώσω με το ζήτημα, το οποίο θέσατε, των παρελάσεων. Ξέρετε πότε εφαρμόστηκαν οι μαθητικές παρελάσεις στην Ελλάδα; Πιστεύετε ότι είναι από παλιά; Είναι από το 1937. Τότε, στη χώρα μας είχαμε δικτατορία Μεταξά, και οι παρελάσεις εφαρμόστηκαν για τον εθνικό φρονηματισμό των ελληνοπαίδων. Μα, θα μου πείτε ότι μετά πέρασαν πολλά χρόνια. Το δέχομαι. Να ξέρουμε, όμως, ότι αυτές οι παρελάσεις δεν αποτελούσαν ποτέ εξ αρχής ούτε μετά στοιχείο της εθνικής ταυτότητας του παιδιού και του Νεοέλληνα. Ήταν ένα στοιχείο φρονηματισμού, όπως λεγόταν. Μετά, ξέρετε, τι σημαίνει παρέλαση: Να πάνε τα παιδιά να τα δουν οι γονείς τους. Εντάξει, να παρελάσουν κι αυτά.

Έχει σημασία οι εθνικές επέτειοι να διδάσκονται με την καλή έννοια στο σχολείο, με γιορτές. Και στους δήμους να διοργανώνονται γιορτές, να μαθαίνουμε τον πολιτισμό, την ιστορία. Αυτό έχει σημασία. Λιγότερο έχει σημασία να παρελαύνουμε, ουσιαστικά, με τρόπους στρατιωτικών αγημάτων. Σημασία έχει να μαθαίνουμε την ουσία και δεν έχει σημασία εάν γίνεται, έστω, η γυμναστική επίδειξη στην παρέλαση».

Ενίσχυση καλλιτεχνικών μαθημάτων
Σε άλλη ερώτηση για το αν θα ενισχυθούν τα καλλιτεχνικά μαθήματα ο Νίκος Φίλης δήλωσε ότι Η καλλιτεχνική παιδεία διευρύνει τους ορίζοντες των παιδιών, όπως η πολιτική παιδεία διευρύνει τους ορίζοντες των ενηλίκων.

«Άρα, η πολιτεία, αν έχει ως πρόταγμά της τη δημοκρατική διαπαιδαγώγηση των παιδιών, των εφήβων και των μικρότερων μαθητών, πρέπει τα καλλιτεχνικά μαθήματα με την ευρεία έννοια -στην οποία αναφερθήκατε κι εσείς και συμπεριλαμβάνετε και τη λογοτεχνία, όχι μόνο τις εικαστικές τέχνες, αλλά και τη μουσική- πρέπει να αποτελέσουν έναν από τους σπονδύλους του νέου προγράμματος σπουδών» ανέφερε ο Νίκος Φίλης, δίνοντας την υπόσχεση στον έφηβο βουλευτή ότι θα μελετήσουν το θέμα της ενίσχυσης των καλλιτεχνικών μαθημάτων.

Ο υπουργός υπογράμμισε ότι αναμορφώνοντας το πρόγραμμα θα κάνουν ό,τι είναι δυνατόν, για να ενισχύσουν την ολόπλευρη μόρφωση των παιδιών, που σημαίνει και την καλλιτεχνική μόρφωση.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τρίτη 12 Ιουλίου 2016

«Αρχαίο Θέατρο στον Κύκλο του Χρόνου» - εκπαιδευτικό υλικό






Ο παραπάνω διαδικτυακός τόπος «Αρχαίο Θέατρο στον κύκλο του χρόνου» σχεδιάστηκε από τη Διεύθυνση Μουσείων του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού στο πλαίσιο της Πράξης «Σχεδιασμός και παραγωγή παιδαγωγικών εργαλείων για την ανάδειξη της σημασίας του θεάτρου στην αρχαιότητα και σήμερα» (κωδικός MIS 339817).

Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Ο κόμβος αυτός, σε συνδυασμό με τον ομώνυμο εκπαιδευτικό φάκελο, αλληλοσυμπληρώνονται με σκοπό να αποτελέσουν ένα πρόσφορο μέσο για την ανάδειξη της ιστορίας και της διαχρονικής αξίας του αρχαίου θεάτρου, από τη γέννησή του και την ακμή του στη δημοκρατική Αθήνα των κλασικών χρόνων, την εξέλιξή του, μέχρι και την αναβίωσή του έως σήμερα.

Εκπαιδευτικοί και μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης αλλά και γενικότερα όσοι ενδιαφέρονται για το αρχαίο θέατρο μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες που καλύπτουν διαφορετικές πτυχές του και φωτίζονται από πληθώρα εκθεμάτων από μουσεία της χώρας.

Στην ψηφιακή μας βιβλιοθήκη μπορείτε να αναζητήσετε έντυπα για μικρούς και μεγάλους που συνοδεύονται από προτάσεις εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, ενώ με τα διαδραστικά παιχνίδια μπορείτε να διασκεδάσετε, να δοκιμάσετε τις γνώσεις σας και να μάθετε περισσότερα.

Καλή περιήγηση!

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Δευτέρα 11 Ιουλίου 2016

Σιντριβάνια ζωντανά

Το νερό που κυλά στα σιντριβάνια της Πολωνής καλλιτέχνιδας Malgorzata Chodakowska δεν είναι το βασικό στοιχείο της κατασκευής, αλλά εκείνο που δίνει ζωή στα γλυπτά της, που τα κάνει να μιλούν και να διηγούνται την ιστορία τους.

Το νερό δίνει ξεχωριστή ζωή και κίνηση στο κάθε γλυπτό της καλλιτέχνιδας και το κάνει μοναδικό. Έτσι τα έργα της μιλούν πραγματικά στην ψυχή σου προσφέροντάς σου συγχρόνως ηρεμία και αγαλλίαση.

Η Chodakowska σκαλίζει πρώτα τα γλυπτά της σε ξύλο δημιουργώντας έτσι τα καλούπια που χρειάζεται και ολοκληρώνει τα έργα της με χαλκό. Όπου χρειάζεται ανοίγει τρύπες απ’ όπου πετάγεται το νερό και δίνει κίνηση και ζωή στο γλυπτό.


Περισσότερα για την καλλιτέχνιδα: http://www.skulptur-chodakowska.de/en/home
Αναρτήθηκε από:  ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Κυριακή 10 Ιουλίου 2016

Κάνοντας σχολείο σε μια σπηλιά

Ο Αλί, Σύρος μαθητής, για να μάθει γράμματα κατεβαίνει κάθε πρωί πολλά σκαλοπάτια μέσα σε μια τρύπα στο έδαφος και τελικά φτάνει στο σχολείο-σπηλιά της περιοχής του.

Κάθε πρωί κάνει τέσσερις διδακτικές ώρες που περιλαμβάνουν αραβικά, αγγλικά, μαθηματικά και θρησκευτικά. Δεν κάθεται φυσικά σε θρανίο, αλλά σε μια κουβέρτα με δεκάδες άλλα παιδιά στο υπόγειο σχολείο της Tramla, στην βορειοδυτική επαρχία Ιντλίμπ της Συρίας.

«Κάνω μάθημα σε μια σπηλιά. Οι συνθήκες δεν είναι πολύ καλές, αλλά ο δάσκαλος και η σύζυγός του μας αντιμετωπίζουν πολύ καλά," λέει το 14χρονο αγόρι. «Καθόμαστε στο έδαφος και συχνά δεν βλέπουμε καθαρά, διότι είναι σκοτάδι."


Ο δάσκαλός του Μοχάμεντ και η σύζυγός του, και οι δύο από τη Χάμα, άνοιξαν το υπόγειο σχολείο τους για να διδάξουν περίπου 100 παιδιά, των οποίων οι οικογένειες έχουν εκτοπιστεί από τη συριακή σύγκρουση. Οι δυσκολίες είναι πάρα πολλές αφού η σπηλιά δεν έχει αρκετό φως και δεν υπάρχουν ανέσεις. Επίσης οι πλημμύρες όταν βρέχει τους αναγκάζουν να βγαίνουν στην επιφάνεια και να κάνουν μάθημα σε σκηνές πράγμα που δεν τους παρέχει ασφάλεια, αφού είναι εκτεθειμένοι σε βομβαρδισμούς και αεροπορικές επιδρομές. 

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Παρασκευή 8 Ιουλίου 2016

Στο πειθαρχικό δάσκαλοι για «αδίκημα» για το οποίο έχουν αθωωθεί!

Στις 12 Ιουλίου οι εκπαιδευτικοί Παντελής Βαϊνάς και Γιώργος Χρόνης παραπέμπονται στο Πειθαρχικό Τμήμα Περιφερειακής Διεύθυνσης Αττικής με το ερώτημα της δυνητικής αργίας, για τον ίδιο λόγο για τον οποίο αθωώθηκαν ομόφωνα το Νοέμβριο του 2015.


Το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να κάνει αυτό που δεν κάνουν ούτε καν τα ποινικά δικαστήρια, αφού απαγορεύεται ρητά από τον ποινικό κώδικα: να δικάσουν τους εκπαιδευτικούς για το ίδιο αδίκημα δύο φορές, όταν μάλιστα την πρώτη φορά έχουν αθωωθεί και δεν έχει προκύψει κανένα άλλο στοιχείο σε βάρος τους!

Το «έγκλημα» για το οποίο διώκονται οι δύο δάσκαλοι είναι το παρακάτω: τόλμησαν να υλοποιήσουν και να υπερασπιστούν αυτό για το οποίο είχαν δεσμευτεί ως αιρετοί στη διαδικασία επιλογής διευθυντών το 2011, δηλαδή να βαθμολογήσουν με χαμηλό βαθμό εκείνους τους υποψήφιους για τους οποίους υπήρχαν από συλλογικά όργανα καταγγελίες για αυταρχική και αντισυναδελφική συμπεριφορά.

Από τότε έχει ξεκινήσει μια ατέλειωτη βιομηχανία διώξεων, με βάση το πειθαρχικό «δίκαιο» των προηγούμενων μνημονιακών κυβερνήσεων και το οποίο όχι μόνο συνεχίζει στη συγκεκριμένη περίπτωση το Υπουργείο Παιδείας, αλλά το προχωρά ένα βήμα παραπέρα, αφού θεωρεί ότι μπορεί να τους δικάσει ξανά για το ίδιο «αδίκημα» ενώ έχουν ήδη αθωωθεί!

Σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας για αυτό το θέμα, το υπεύθυνο για τα πειθαρχικά τμήμα αρχικά αρνήθηκε επίμονα ότι μπορεί να έχει γίνει παραπομπή για τον ίδιο λόγο, στη συνέχεια όμως αποδείχθηκε ότι πράγματι έχει γίνει κάτι τέτοιο «εκ παραδρομής» και ότι θα σταλεί έγγραφο στο πειθαρχικό της Περιφέρειας για να σταματήσει η διαδικασία.

Το έγγραφο όμως που στάλθηκε στην Περιφέρεια κάνει μια απλή περιγραφή των γεγονότων, δηλαδή, απλώς κοινοποιούν την απόφαση με την οποία οι δυο δάσκαλοι δεν μπήκαν σε αργία, αλλά δεν δηλώνουν ότι η παραπομπή έγινε «εκ παραδρομής» ούτε ζητούν την ακύρωση της πειθαρχικής διαδικασίας, καλώντας το πειθαρχικό της περιφέρειας να αποφασίσει το ίδιο!


Για το σοβαρό και πρωτοφανές αυτό ζήτημα, εκπαιδευτικοί φορείς και σωματεία καλούν σε συγκέντρωση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής την Τρίτη 12 Ιούλη, στις 12 το μεσημέρι, ημέρα εκδίκασης του πειθαρχικού, για να δηλώσουν τη συμπαράστασή τους στους συναδέλφους που διώκονται.

Συντάκτης: Χρήστος Κάτσικας

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Πέμπτη 7 Ιουλίου 2016

Παρελθόν το «δάσκαλος και τμήμα»;

Το υπουργείο παιδείας δεν έχει ξεκαθαρίσει και γνωστοποιήσει ακόμα, τον τρόπο με τον οποίο θα χρησιμοποιηθούν οι ώρες που θα περισσεύουν στους δασκάλους με τον νέο τύπο σχολείου. Πάντως έγινε γνωστό ότι οι περιφερειακοί διευθυντές υπολόγισαν τα οργανικά κενά του κάθε ΠΥΣΠΕ με βάση τις ώρες αυτές που περίσσεψαν. 


Σύμφωνα με τον ΠΑ.Σ.Α.Δ. σε όλες τις συναντήσεις που είχε μέχρι τώρα με το Υπουργείο, έπαιρνε τη διαβεβαίωση ότι ΕΝΑΣ δάσκαλος θα κάνει τα μαθήματα του τμήματός του παρόλο που μειώνονται οι ώρες των διδακτικών αντικειμένων των τάξεων, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πλέον πλεονάζουσες ώρες για τους δασκάλους. . Κάθε τμήμα κι ένας δάσκαλος δηλαδή. Τις τελευταίες μέρες και μετά από έναν κύκλο τηλεφωνικών συνομιλιών, πληροφορήθηκαν  πως υπάρχουν σκέψεις για υπεύθυνο δάσκαλο του τμήματος μόνο ΣΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ.

Αυτό σημαίνει ότι μελετάται το ενδεχόμενο να καλυφθούν διδακτικά αντικείμενα σε τμήματα με ώρες δασκάλων που περισσεύουν, με τη δικαιολογία ότι τα μαθήματα αυτά είναι «δευτερεύοντα».

Εξίσου ανησυχητικό είναι και το γεγονός ότι οι περιφερειακοί διευθυντές υπολόγισαν τα οργανικά κενά του κάθε ΠΥΣΠΕ με βάση τις ώρες που περίσσεψαν. Δεν έκοψαν μόνο τα οργανικά κενά των υπεύθυνων ολοημέρων αλλά έκοψαν και το «δάσκαλος και τμήμα», υπολογίζοντας αθροιστικά τις πλεονάζουσες ώρες. Το αποτέλεσμα; Μόλις 980 κενά αντί για 2750!


Συνδυάζοντας τα παραπάνω βλέπουμε πως ο δάσκαλος, από βασικός πυλώνας του δημοτικού σχολείου, υποβαθμίζεται σε έναν εκπαιδευτικό που θα συμπληρώνει ώρες διδάσκοντας διαφορετικά αντικείμενα, σε διαφορετικά τμήματα, διαφορετικές τάξεις και μάλλον και σε διαφορετικά σχολεία. Είναι περιττό να αναφέρουμε τον τρομερό αντίκτυπο που θα έχει αυτή η αντιπαιδαγωγική τακτική πρώτα στα σχολεία μας και μετά στο εργασιακό μας μέλλον. Όλα αυτά τη στιγμή που ο κ. Υπουργός δηλώνει ότι επιδιώκει την απογυμνασιοποίηση του δημοτικού σχολείου!!!

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τετάρτη 6 Ιουλίου 2016

Η μεγαλύτερη τοιχογραφία ελληνικής τέχνης είναι στο Κίεβο

O  Fikos δημιούργησε στο Κίεβο τη μεγαλύτερη τοιχογραφία στην ιστορία της ελληνικής τέχνης ύψους 46μ.!



Το καθηλωτικό έργο με τίτλο «Γη και Ουρανός»  δημιουργήθηκε μέσα σε 13 μέρες στο Κίεβο και ανήκει στο νέο κύμα που ονομάζεται νέο «muralism» κίνημα και αποτελεί την στροφή της διεθνούς σκηνής της urban art από τα graffiti και τα tags στην fine art. Το τελικό θέμα του έργου, προέκυψε μετά από τις μεταμορφώσεις πολλών ιδεών, καθώς όπως μας εξηγεί o Fikos, μελετούσε πολύ τον Mucha και επηρεάστηκε από τις γυναικείες φιγούρες. Για να ολοκληρωθεί ένα τέτοιου μεγέθους έργο, χρειάζεται ένα σαφές προσχέδιο και πολύ αυστηρή μέθοδος. Όπως αναφέρει ο καλλιτέχνης, δεν υπάρχουν γερανοί που να φτάνουν σε αυτό το ύψος, οπότε όλη η ζωγραφική έγινε με τον ίδιο να αιωρείται από ειδικό lift που χρησιμοποιείται για τον καθαρισμό των προσόψεων των κτιρίων.




Ο καλλιτέχνης ξεκίνησε σε ηλικία 13 ετών τις σπουδές του πάνω στη βυζαντινή ζωγραφική με δάσκαλο το Γιώργο Κόρδη, με τον οποίο και συνεργάστηκε επαγγελματικά πέντε χρόνια στην εικονογράφηση. Έχοντας εργαστεί ως graffiti artist, αλλά και εικονογράφος ορθοδόξων χριστιανικών ναών,  ο Fikos,  εξελίχθηκε σημαντικά πάνω στις μεγάλης κλίμακας τοιχογραφίες σε δημοσίους χώρους. Η αξία αυτών των έργων είναι μοναδική, καθώς είναι η πρώτη φορά όπου η μνημειακή βυζαντινή τέχνη συναντά ένα σύγχρονο κίνημα όπως η street art.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ