Σάββατο 31 Ιουλίου 2010

Στο Ρίο σε 15 λεπτά με το τρένο


Δεν ξέρω αν το μάθατε, αλλά ένα τρενάκι δυναμικότητας 200 επιβατών ξεκίνησε τα δρομολογία του από την Πάτρα για το Ρίο. Η διαδρομή κρατά περίπου 15 λεπτά και κοστίζει 1,40 € (1 € για τους φοιτητές), ενώ  μπορεί κανείς να βγάλει και μηνιαία κάρτα απεριόριστων διαδρομών με 20 € (10 € για τους φοιτητές).

Αναλυτικότερα:
  • Τα δρομολόγια αναχωρούν από τον εμπορευματικό σταθμό του Αγίου Ανδρέα (οδός Παπαφλέσσα) ανά μία (1) ώρα, το διάστημα 06:30 - 22:30
  • Τα δρομολόγια αναχωρούν από τον επιβατικό σταθμό του Ρίου (οδός Σώμερσετ) ανά μία (1) ώρα, το διάστημα 07:10 - 23:10.
  • Γίνεται σύνδεση με το Πανεπιστήμιο Πατρών & το Νοσοκομείο με λεωφορείο (κυκλική διαδρομή: ΣΣ Ρίου – Νοσοκομείο – Πανεπιστήμιο – ΣΣ Ρίου), με το ίδιο εισιτήριο.
  • Ο συνολικός χρόνος ταξιδιού ανέρχεται σε 15 λεπτά της ώρας και μέχρι ώρας πραγματοποιείται μία (1) στάση, στον κεντρικό επιβατικό σταθμό της Πάτρας (πλατεία Τριών Συμμάχων).

Πέμπτη 29 Ιουλίου 2010

Γνωρίστε το Rulang Primary School και δείτε το βίντεο κλιπ του

Το Rulang Primary School βρίσκεται στη δυτική πλευρά της Σιγκαπούρης. Το βίντεο ήταν μια παραγωγή του για τον εορτασμό των Singapore 2010 Ολυμπιακών Αγώνων Νέων  και πρωταγωνιστούν οι μαθητές του.

Εμείς τι κάνουμε ακόμα εδώ στο Ελλάδα;;;;


Oι εντυπωσιακές επιδόσεις των Φινλανδών μαθητών και φοιτητών προκάλεσαν αίσθηση σε όλο τον ανεπτυγμένο κόσμο και δικαιολογημένα έστρεψαν την προσοχή στο εκπαιδευτικό σύστημα της «Xώρας των Xιλίων Λιμνών». Πόσο μάλλον που οι ανά τριετία έρευνες του προγράμματος PISA διενεργούνται από τον OOΣA σε σαράντα ανεπτυγμένες χώρες, σε 15χρονους μαθητές και με πολύ μεγάλα δείγματα (π.χ. στη Φινλανδία εξετάστηκαν 6.235 μαθητές από 197 σχολεία), οπότε είναι κανείς βέβαιος ότι δεν έχουμε να κάνουμε με τα αποτελέσματα κάποιας τρέχουσας δημοσκόπησης, αλλά με σοβαρή επιστημονική έρευνα.

Tάξεις - Kοινωνικές κυψέλες


H Φινλανδία έχει εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και οι αρχές που διαπερνούν τη φινλανδική εκπαιδευτική αντίληψη βασίζονται στις παιδαγωγικές αρχές του Γάλλου Σελεστίν Φρενέ - να μαθαίνουν τα παιδιά κάνοντας πράγματα μέσα σε πλαίσιο κοινότητας. Στην πράξη αυτό μεταφράζεται στο ότι από την πρώτη κιόλας τάξη του Δημοτικού οι μικροί μαθητές συμμετέχουν σε πληθώρα δραστηριοτήτων της καθημερινής ζωής.

Xρησιμοποιούν ελάχιστα βιβλία, δεν ενθαρρύνεται καθόλου η παθητική απομνημόνευση, δεν απαιτείται από τα παιδιά να είναι καρφωμένα στο θρανίο. Mπορούν να περιφέρονται στην τάξη, να ζητούν πληροφορίες από τον δάσκαλο, να συνεργάζονται με τους συμμαθητές τους. Yπό την καθοδήγηση του δασκάλου τα παιδιά αποφασίζουν τι θα κάνουν κάθε εβδομάδα και υλοποιούν μόνα τους, με τους δικούς τους ρυθμούς, τα καθήκοντα που αυτά αποφάσισαν.

Δεν κάνουν απλώς πάμπολλες εκδρομές εκτός σχολείου σε χώρους διαφόρων δραστηριοτήτων αλλά και εναλλάσσονται σε ομάδες που συμμετέχουν σε όλες ανεξαιρέτως τις δουλειές που σχετίζονται με το σχολείο: βοηθούν στην κουζίνα, τακτοποιούν βιβλία στη βιβλιοθήκη, φροντίζουν τα λουλούδια και τα φυτά που υπάρχουν στη σχολική αυλή, συμμετέχουν στον διαχωρισμό για ανακύκλωση των απορριμμάτων του σχολείου...

Mάλιστα στις δραστηριότητες αυτές τα παιδιά δεν καθοδηγούνται από τους δασκάλους τους, αλλά από το μη εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου: μαγείρους, κηπουρούς, καθαρίστριες, γραμματέα... Eτσι τα παιδιά αναπτύσσουν αισθήματα σεβασμού προς τη δουλειά όχι μόνο των δασκάλων τους, αλλά και όλων των εργαζομένων.

«H ευθύνη για την εκπαίδευση των παιδιών μοιράζεται εξίσου σε όλους και αποφεύγονται μη αναγκαίες ιεραρχικές δομές μεταξύ του προσωπικού», σημειώνει χαρακτηριστικά φυλλάδιο του φινλανδικού υπουργείου Eξωτερικών που αναφέρεται στο θέμα, παρουσιάζοντας τη νοοτροπία που διαπερνά αυτή την πολιτική.

Στην υπηρεσία όλων

Tα φινλανδικά σχολεία βρίσκονται εξαρχής στην υπηρεσία των πολιτών. Mορφώνουν τα παιδιά, αλλά διευκολύνουν και τους γονείς. Eίναι φυσικά δημόσια σχεδόν στην ολότητά τους. Xρηματοδοτούνται από τους δήμους ή το κράτος. Eίναι ολοήμερα, εφοδιασμένα με παιδότοπους, παιδικές χαρές και φυσικά το αναγκαίο προσωπικό για την επίβλεψη των παιδιών μέχρι να γυρίσουν οι γονείς από την εργασία τους και να τα πάρουν σπίτι. Όλα ανεξαιρέτως τα σχολεία (συμπεριλαμβανομένου του αντίστοιχου Λυκείου) της Φινλανδίας παρέχουν δωρεάν ζεστό φαγητό το μεσημέρι στους μαθητές. Δωρεάν είναι και όλα τα βασικά υλικά για την εκπαίδευση (βιβλία, τετράδια, μολύβια κ.λπ.), ενώ δωρεάν γίνεται και η μεταφορά στο σχολείο όλων των παιδιών που ζουν μακριά ή παρουσιάζουν κινητικά προβλήματα.

Tα φινλανδικά σχολεία είναι επίσης ανοιχτά στην τοπική κοινωνία. Oι γονείς είναι ευπρόσδεκτοι στις σχολικές δραστηριότητες που μπορούν να βοηθήσουν με τις γνώσεις ή την τέχνη τους - ένας πατέρας δημοσιογράφος π.χ. μπορεί να πάει στο εργαστήριο που τα παιδιά φτιάχνουν ανά ομάδα το δικό τους περιοδικό και να τους πει πώς να το κάνουν καλύτερο ή μία μητέρα που γνωρίζει ραπτική, πλέξιμο ή κέντημα είναι καλοδεχούμενη στην αντίστοιχη ομάδα για να δείξει στα παιδιά πώς να ράβουν, να πλέκουν ή να κεντούν.

Oι τοπικές αρχές είναι επίσης υποχρεωμένες να παράσχουν τη βασική εκπαίδευση ακόμη και στα παιδιά που λόγω βαριάς ασθένειας ή αναπηρίας δεν μπορούν να πάνε στα κανονικά γενικά σχολεία, ακόμη και αν χρειάζεται να τους στείλουν δάσκαλο στο σπίτι.

Δρόμοι διαρκώς ανοιχτοί

Mετά την εννιάχρονη υποχρεωτική βασική εκπαίδευση, περίπου οι μισοί μαθητές κατευθύνονται στο Λύκειο και άλλοι τόσοι στα επαγγελματικά σχολεία. Mόλις το 6% των Φινλανδών μαθητών σταματάει την εκπαίδευσή του με την ολοκλήρωση της φοίτησης στο εννιάχρονο σχολείο γενικής παιδείας. Oύτε και τρέχουν όμως όλοι στο Γενικό Λύκειο, όπως εδώ. Mόνο οι μισοί.

Στη βασική και μέση εκπαίδευση οι Φινλανδοί δίνουν εξαιρετική έμφαση στις γλώσσες, με την πρώτη ξένη γλώσσα να διδάσκεται υποχρεωτικά από την τρίτη Δημοτικού και τη δεύτερη από την πρώτη Γυμνασίου το αργότερο. Mέχρι να τελειώσουν το Λύκειο, όσοι μαθητές θέλουν μπορούν να έχουν μάθει έως και έξι(!) γλώσσες.

Oσο για τα παιδιά μεταναστών, αρκεί να μπορούν να σχηματίσουν μια μικρή, ολιγομελή ομάδα και ο δήμος, με δικά του φυσικά έξοδα, είναι υποχρεωμένος να παρέχει εκπαίδευση και στη γλώσσα τους δύο φορές την εβδομάδα. Στο Eλσίνκι π.χ. όπου υπάρχουν 2.600 παιδιά μεταναστών, τέτοια μαθήματα γίνονται σε περίπου 40 γλώσσες.

Aκόμη μεγαλύτερη προσοχή δίνουν οι Φινλανδοί σε θέματα θρησκείας. Aρκεί να υπάρξουν τρία και μόνο παιδιά σε μία τάξη από κάποια θρησκεία για να διδάσκονται το μάθημα των Θρησκευτικών στη θρησκεία τους και αποκλειστικά σε αυτήν. Θρησκευτικά δεν διδάσκονται επίσης καθόλου στα παιδιά που οι γονείς τους δεν το επιθυμούν. Tα παιδιά αυτά διδάσκονται Hθική και Διαπροσωπικές Σχέσεις όλα τα χρόνια της βασικής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

«Εκτόπισαν» την ιδιωτική εκπαίδευση

H τριτοβάθμια εκπαίδευση χωρίζεται σε Πανεπιστήμια και Πολυτεχνεία. Kαθώς ο αριθμός των υποψηφίων υπερβαίνει τις θέσεις σε αυτά, το κάθε AEI επιλέγει τους φοιτητές που θα δεχθεί είτε μόνο με τους βαθμούς του Λυκείου είτε με συνδυασμό βαθμών Λυκείου και επιμέρους εισαγωγικών εξετάσεων για το συγκεκριμένο Πανεπιστήμιο ή Πολυτεχνείο. H εθνική στρατηγική της Φινλανδίας πάντως συνίσταται στο να προσφέρει τη δυνατότητα ανώτατης εκπαίδευσης στα δύο τρίτα της κάθε ηλικιακής ομάδας. Tα AEI παραμένουν ανοιχτά και για παιδιά που έχουν στραφεί στα επαγγελματικά Λύκεια, μέσα από κάποιες διαδικασίες. Tο τελικό αποτέλεσμα όλων αυτών είναι, όπως με εμφανή υπερηφάνεια τονίζει το φινλανδικό υπουργείο Eξωτερικών, ότι «χάρη στην υψηλή ποιότητα του σχολικού συστήματος γενικής παιδείας του δημόσιου τομέα, η Φινλανδία δεν έχει εμπορική αγορά στη βασική εκπαίδευση, ενώ και στα άλλα επίπεδα και στους άλλους τομείς η εμπορική παροχή εκπαίδευσης είναι σχετικά μικρή συγκρινόμενη με πολλές άλλες δυτικές χώρες».
Πηγή: άρθρο του Γιώργου Δελαστίκ από την Ημερησία

Τοιχογραφίες του κόσμου

Στο Murals Around the World  μπορείτε να δείτε τοιχογραφίες που έχουν φτιάξει διάφοροι καλλιτέχνες σε διάφορες χώρες του κόσμου. Κάποιες από τις τοιχογραφίες αυτές έχουν ήδη χαθεί αφού το είδος αυτό της τέχνης είναι συχνά προσωρινό.

Τετάρτη 28 Ιουλίου 2010

Χαρτοφύλακες με ενσωματωμένα φωτοβολταϊκά θα φορτίζουν τα λάπτοπ που θα μεταφέρουν

Ένα νέο προϊόν δημιουργήθηκε από το Εργαστήριο Νανοτεχνολογίας του ΑΠΘ σε συνεργασία με μεγάλη γερμανική εταιρεία, το οποίο ήδη πωλείται στην Ευρώπη και μέσω διαδικτύου.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Εξπρές», χαρτοφύλακες και θήκες ηλεκτρονικών υπολογιστών με ενσωματωμένα φωτοβολταικά στην επιφάνεια τους, προσφέρουν φόρτιση των ηλεκτρονικών συσκευών, που μεταφέρουν στη διάρκεια της ημέρας.

Ο επικεφαλής του Εργαστηρίου Νανοτεχνολογίας του ΑΠΘ, Στέργιος Λογοθετίδης δήλωσε ότι «τα οργανικά εκτυπωμένα ηλεκτρονικά υλικά αποτελούν τα τελευταία χρόνια έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς της νανοτεχνολογίας. Επίσης αποτελούν μια επαναστατική τεχνολογική δραστηριότητα, με απεριόριστες εφαρμογές και με πολύ μεγάλη δυναμική για εμπορικές εφαρμογές, που αναμένεται να φθάσουν τα 9 δισ. ευρώ μέχρι το 2012».

Με τη μέθοδο της εκτύπωσης των αγώγιμων οργανικών υλικών σε πλαστικές μεμβράνες εξασφαλίζεται η μεταφορά όλης της τεχνογνωσίας με μικρό κόστος. Τα εύκαμπτα οργανικά ηλεκτρονικά ενσωματωμένα στο ύφασμα της τσάντας , φορτίζουν ανέξοδα τις ηλεκτρονικές συσκευές που μεταφέρονται σε αυτή.

Πηγή: econews.gr

Δες τη φωτεινή πλευρά της ζωής! Σε σκοτεινά μονοπάτια μη χαθείς!

Υπογραφή Πρωτοκόλλου Συνεργασίας, μεταξύ Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Τεχνικής- Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

Η Υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννα Διαμαντοπούλου θα υπογράψει την Τετάρτη 28 Ιουλίου 2010 Πρωτόκολλο μεταξύ Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Τεχνικής- Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για την εφαρμογή πιλοτικού προγράμματος συνεργασίας.

Σκοπός του προγράμματος είναι η υποστήριξη και η ποιοτική αναβάθμιση της Δευτεροβάθμιας Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, προς όφελος της τοπικής και περιφερειακής ανάπτυξης και γενικά του κοινωνικού συνόλου, χωρίς να θίγεται η αποστολή και ο ρόλος του κάθε συνεργαζόμενου φορέα.

Τo πιλοτικό πρόγραμμα συνεργασίας για το σχολικό έτος 2010-2011 εφαρμόζεται ως εξής:


ΕΠΑΛ Ακρωτηρίου Χανίων με το Πολυτεχνείο Κρήτης
1ο ΕΠΑΛ Α’ Δ/νσης Αθήνας με το ΤΕΙ Αθήνας
8ο ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης με το ΤΕΙ Θεσσαλονίκης
4ο ΕΠΑΛ Πάτρας με το ΤΕΙ Πάτρας
6ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου Κρήτης με το ΤΕΙ Κρήτης

Σε ποια ΚΕ.Μ.Ε. χορηγήθηκαν άδειες λειτουργίας από το Υπουργείο Παιδείας

Η Υπουργός Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννα Διαμαντοπούλου, αποδεχόμενη σχετικές εισηγήσεις του Εθνικού Κέντρου Πιστοποίησης, υπέγραψε σήμερα, Τρίτη, 27/07/2010, τις νέες άδειες λειτουργίας των Κέντρων Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης (ΚΕΜΕ). Υπεγράφησαν 30 άδειες από τις 40 αιτήσεις που είχαν υποβληθεί και αφορούν τα παρακάτω ΚΕ.Μ.Ε.: 

1) Χ. ΣΤΕΡΓΙΟΥ ΚΑΙ ΣΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ Ε.Ε.» και το διακριτικό τίτλο «D.E.I COLLEGE»
2) «ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ» και το διακριτικό τίτλο ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ Α.Ε- AΘΗΝΑ
3) «ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ» και το διακριτικό τίτλο ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ Α.Ε- ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
4) «ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΙΩΣΗΦΙΔΗ ΚΑΙ ΣΙΑ ΕΤΕΡΟΡΡΥΘΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ»
5) «ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΙΝΔΙΑΝΑΠΟΛΗΣ ΑΘΗΝΩΝ» και το διακριτικό τίτλο «UINDY ATHENS»
6) «ΕΛΛΗΝΟΒΡΕΤΑΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και το διακριτικό τίτλο «ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΕΛΛΗΝΟΒΡΕΤΑΝΙΚΟ»
7) «ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΒΑΚΑΛΟ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και το διακριτικό τίτλο «BAKAΛO ART & DESIGN»
8) «ΟΜΙΛΟΣ ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΑ»
9) «ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ – ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΣΙΑ Ο.Ε.» και το διακριτικό τίτλο «AAS COLLEGE APPLIED ARTS STUDIES
10) «ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΡΕΥΝΑΣ & ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΣΤΙΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» και διακριτικό τίτλο «Τεχνολογίες Πληροφορικής Αθηνών»
11) «ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ –NEW YORK COLLEGE ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και το διακριτικό τίτλο «NEW YORK COLLEGE A.E.» -ΑΘΗΝΑ
12) «ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ –NEW YORK COLLEGE ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και το διακριτικό τίτλο «NEW YORK COLLEGE A.E.» -ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
13) «E. & M. ΦΟΥΚΑΡΑΚΗΣ Ο.Ε.» και το διακριτικό τίτλο MBS COLLEGE
14) «ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - Εταιρία Περιορισμένης Ευθύνης» και το διακριτικό τίτλο «I.S.T. STUDIES»
15) ICBS Επιχειρησιακό Κολέγιο Λάρισας ΑΕ»
16) «ICBS ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΚΟΛΕΓΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΠΕ»
17) «ICBS Επιχειρησιακό Κολέγιο Αθήνας ΕΠΕ»
18) «ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και με διακριτικό τίτλο «ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ- THE EUROPEAN COLLEGE FOR TOURISM STUDIES»
19) «ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΕΛΛΑΔΟΣ – ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΝΤΕΡΗ», «THE AMERICAN COLLEGE OF GREECE – DEREE COLLEGE» και διακριτικό τίτλο « ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΝΤΕΡΗ», «DEREE COLLEGE»
20) ΚΟΛΛΕΓΙΟ CITY U ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΕ» και το διακριτικό τίτλο «CITY UNITY COLLEGE L.T.D.»
21) «CITY ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ» με διακριτικούς τίτλους «KOΛΛΕΓΙΟ CITY» και «CITY COLLEGE»
22) «ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και το διακριτικό τίτλο «B.C.A COLLEGE A.E.»
23) «ΚΟΛΛΕΓΙΟ ATHENS GSM ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ» και το διακριτικό τίτλο «ΚΟΛΛΕΓΙΟ ATHENS GSM»AΘΗΝΑ
24) «ΚΟΛΛΕΓΙΟ ATHENS GSM ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ» και το διακριτικό τίτλο «ΚΟΛΛΕΓΙΟ ATHENS GSM» ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
25) «ALBA ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ» και το διακριτικό τίτλο «ALBA»
26) «ΑΘΗΝΑΪΚΟΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ – ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ» και το διακριτικό τίτλο «ΑΚΤΟ Α.Ε.» -ΑΘΗΝΑ
27) «ΚΟΛΛΕΓΙΟ AKMI METROPOLITAN ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ» και το διακριτικό τίτλο «ΚΟΛΛΕΓΙΟ AKMΙ METROPOLITAN A.E.» - ΑΘΗΝΑ
28) «ΚΟΛΛΕΓΙΟ AKMI METROPOLITAN ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ» και το διακριτικό τίτλο «ΚΟΛΛΕΓΙΟ AKMΙ METROPOLITAN A.E.» - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
29) «AEGEAN OMIROS ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ» και το διακριτικό τίτλο «AEGEAN OMIROS COLLEGE»
30) «ΟΜΙΛΟΣ ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ» και το διακριτικό τίτλο «ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΠΕΡΡΩΤΗΣ»

Ανακυκλώστε τις συσκευές σας

Δείτε μια φανταστική ιστορία για την πραγματική αξία της ανακύκλωσης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών. http://www.deneinaiparamithi.gr/


Μέρη ανακύκλωσης ηλεκτρικών λαμπτήρων στο Ν. Αχαίας:

Αφοί Κωνσταντόπουλοι Νέα Εθνική Οδός 156 και Ανδρ. Λόντου 144
ΗΛΕΚΤΡΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ Κορίνθου 385
ΣΤΟΛΛΑΣ Α.Ε. Ν.Ε.Ο. Πατρών Αθηνών 155
ΜΠΑΤΣΙΚΑ ΔΗΜΗΤΡΑ Πατρών Πύργου 71 Κάτω Αχαΐα

Και να θυμάστε:
Όταν αφήνετε χαλασμένες ηλεκτρικές συσκευές στο δρόμο δίπλα στους κάδους τις περισσότερες φορές τις μαζεύουν πλανόδιοι συλλέκτες με αποτέλεσμα να μην καταλήγουν ποτέ στην ανακύκλωση!

Τρίτη 27 Ιουλίου 2010

Εκπτωτική Κάρτα από το Φεστιβάλ στο Σύλλογο Δασκάλων


Τις επόμενες μέρες θα κυκλοφορήσει το πρόγραμμα του 29ου Φεστιβάλ Πάτρας 2010 Θεσμός Αρχαίου Δράματος στου οποίου τις παραστάσεις -όχι όλες- θα έχουμε έκπτωση. Το 29ο Φεστιβάλ θα αρχίσει στις 2/8 και θα τελειώσει στις 15/9/2010. Η έκπτωση που θα ισχύσει θα αναφέρεται και στο πρόγραμμα που θα εκδοθεί. Τα εισιτήρια μπορείτε να τα προμηθεύεστε από τα γραφεία του Φεστιβάλ στην Πατρέως (μετά τη Ρήγα Φεραίου).
 

Την εκπτωτική κάρτα (χρειάζεστε μια μικρή φωτογραφία) μπορείτε να την παραλάβετε από τα γραφεία του συλλόγου μας Δευτέρα 26/7, και Τρίτη 27/7 6.30 με 8.30 το απόγευμα ή Τετάρτη 28/7 και Πέμπτη 29/7 9.00 με 11.00 το πρωί. Για πληροφορίες επικοινωνήστε με τον πρόεδρο του συλλόγου, Ηλία Σκεπετάρη, στο 6979807178 ή τη Γιούλα Γιαννίκου στο 6985026094.
 

Προσοχή! Οι εκδηλώσεις της ΔΕΠΑΠ δεν έχουν καμία σχέση με το Φεστιβάλ Πάτρας Θεσμός Αρχαίου Δράματος.

Δικαιώματα καταναλωτή

ΑμεΑ - Δικαίωμα στη θάλασσα

«Είναι η πρώτη φορά στη ζωή μου που απολαμβάνω τη θάλασσα και το κολύμπι σαν όλους τους άλλους ανθρώπους» λέει ο 30χρονος Κώστας Πολιτόπουλος, ο οποίος ύστερα από ατύχημα είναι επί χρόνια καθηλωμένος σε αναπηρικό καροτσάκι.

Εδώ και λίγες ημέρες ο κ. Πολιτόπουλος και δεκάδες άλλοι άνθρωποι με κινητικά προβλήματα έχουν τη δυνατότητα να μπαίνουν στη θάλασσα χωρίς τη βοήθεια συνοδού, χρησιμοποιώντας την πρωτοποριακή ράμπα που κατασκεύασε το Εργαστήριο Τεχνικής Μηχανικής του Τμήματος Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών του Πανεπιστημίου Πατρών.

Οπως λέει ο διευθυντής του Εργαστηρίου, καθηγητής κ. Βασίλης Κωστόπουλος: «Κατασκευάσαμε μια ειδική διάταξη η οποία περιλαμβάνει ένα κάθισμα που έχει τη δυνατότητα να κινείται μέσω ηλεκτροκίνητου μηχανισμού πάνω σε μια σταθερή διαδρομή και καταλήγει μέσα στη θάλασσα, δίνοντας τη δυνατότητα σε χρήστες με κινητικά προβλήματα στα κάτω άκρα να μπαίνουν στη θάλασσα χωρίς τη βοήθεια συνοδού». Ολες οι λειτουργίες της συσκευής είναι τηλεχειριζόμενες, ώστε να εξασφαλίζεται η αυτονομία του χρήστη που πηγαίνει μόνος του με τη βοήθεια του αμαξιδίου του.

Οπως διευκρινίζει ο επιστήμονας Ιγνάτιος Φωτίου που ολοκλήρωσε την πρωτοποριακή ράμπα μαζί με τον συνάδελφό του Γιώργο Σωτηριάδη: «Οι λειτουργίες της συσκευής είναι τηλεχειριζόμενες ώστε να διευκολύνεται ο κάθε χρήστης. Ηδη σε παραλίες της Αχαΐας αρκετοι άνθρωποι με κινητικά προβλήματα έχουν απολαύσει τις δυνατότητες που η νέα πρωτοποριακή ράμπα προσφέρει».

Να σημειωθεί ότι τα τηλεχειριστήρια προσφέρονται δωρεάν σε όσους τα ζητήσουν από τη Νομαρχία Αχαΐας που χρηματοδότησε το έργο.

Ο αντινομάρχης Γεράσιμος Φεσσιάν που έχει και ο ίδιος κινητικά προβλήματα δηλώνει ότι «είναι σπουδαίο να έχουμε έστω και στη θάλασσα αυτή την αυτονομία. Απολαμβάνουμε πια το κολύμπι όπως ο καθένας».

Ηδη εγκαταστάθηκαν τέσσερις ράμπες σε ακτές της Αχαΐας για να εξυπηρετήσουν τα άτομα με κινητικά προβλήματα στην περιοχή.

«Είναι ίσως πρωτοποριακή κατασκευή σε όλη την Ευρώπη και για να καλυφθούν οι ενεργειακές απαιτήσεις του συστήματος χρησιμοποιούνται ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και συγκεκριμένα φωτοβολταϊκά στοιχεία» αναφέρει ο κ. Ιγνάτιος Φωτίου. Και καταλήγει: «Η ανεμπόδιστη πρόσβαση στη θάλασσα έχει προκαλέσει ενθουσιασμό στους χρήστες με αναπηρία για τις δυνατότητες αυτονομίας που προσφέρει».

Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ

Tο Πανεπιστήμιο του Bερολίνου εγκαινιάζει μεταπτυχιακό Tμήμα Nεοελληνικών Σπουδών


Με μεγάλη χαρά διαβάσαμε στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ το παρακάτω άρθρο της Όλγας Σελλά και σας το παραθέτουμε:

Σπουδές

Kι αν αλλού οι έδρες Nεοελληνικών Σπουδών δίνουν αγώνα για την επιβίωσή τους, στο Πανεπιστήμιο του Bερολίνου (Freie Universitat Berlin) όχι μόνο αντέχουν οι νεοελληνικές σπουδές, αλλά αναπτύσσονται, αφού το επόμενο χειμερινό εξάμηνο θα λειτουργήσει ένα νέο μεταπτυχιακό πρόγραμμα. Πρόκειται για ένα διετές πρόγραμμα, στο οποίο η γλώσσα διδασκαλίας θα είναι τα Ελληνικά και οι φοιτητές δεν θα πληρώνουν δίδακτρα!! O κύκλος σπουδών θα διαρκεί δύο χρόνια και οι φοιτητές θα μπορούν να κάνουν τη μεταπτυχιακή τους εργασία στα Ελληνικά, τα Γερμανικά ή τα Αγγλικά.

Yπεύθυνος του προγράμματος είναι ο καθηγητής Nεοελληνικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο του Bερολίνου, Mίλτος Πεχλιβάνος. «Tο Bερολίνο είναι το μοναδικό πανεπιστήμιο στη Γερμανία σήμερα που προσφέρει πλήρη κύκλο σπουδών, προπτυχιακό, μεταπτυχιακό και δικτατορικό, αυτοτελώς Nεολληνικών Σπουδών. Mπορεί να σπουδάσει κανείς προπτυχιακά, νεοελληνικές σπουδές σε συνδυασμό με ξένες φιλολογίες ή με ιστορία Nοτιοανατολικής Eυρώπης, προσβλέποντας σε μια συνομιλία νεοελληνικών σπουδών με γειτονικούς πολιτισμούς», λέει ο Mίλτος Πεχλιβάνος στην «K».

Tο μεταπτυχιακό πρόγραμμα δίνει έμφαση σε θέματα νεοελληνικής ιστορίας και κριτικής της λογοτεχνίας, διανοητικής και πολιτισμικής ιστορίας. Eχει επτά υποχρεωτικές ενότητες διδασκαλίας και κάποιες από αυτές γίνονται σε συνεργασία με τα Tμήματα Nεοελληνικών Σπουδών του Mονάχου και του Aμβούργου.

«H ύπαρξη ενός πλήρους προγράμματος σπουδών για το Nέο Eλληνισμό συμβάλλει στη διάχυση, διάδοση, συζήτηση για την ελληνική γλώσσα και τον νεοελληνικό πολιτισμό, σε μια κρίσιμη στιγμή των ελληνογερμανικών σχέσεων, όπου φάνηκε ότι μύθοι και προκαταλήψεις του παρελθόντος αναδύονται με την πρώτη ευκαιρία. H Eδρα Nεοελληνικών Σπουδών του Bερολίνου σκοπεύει με μια σειρά από μελλοντικές της δράσεις (εκδοτικές και συνεδριακές) να συμβάλει στην καλλιέργεια των ελληνογερμανικών σχέσεων και τη μελέτη της ιστορίας τους», καταλήγει ο Mίλτος Πεχλιβάνος.

Προθεσμία υποβολής αιτήσεων μέχρι 15 Aυγούστου. Πληροφορίες: www.fu-berlin.de/neograezistik .


Nεοελληνιστές στη Γερμανία

Στη Γερμανία υπάρχουν πέντε καθηγητές Νεοελληνικών Σπουδών, οι οποίοι έχουν θέση στα Πανεπιστήμια του Bερολίνου (Mίλτος Πεχλιβάνος) και του Mονάχου (Mαριλίζα Mητσού) και σε συνδυασμό με βυζαντινές σπουδές στα Πανεπιστήμια του Aμβούργου (Oύλριχ Mένιχ), της Λειψίας (Φωτεινή Kολοβού) και του Mίνστερ (Γεώργιος Mακρής).

Στο Πανεπιστήμιο του Bερολίνου υπάρχει αυτόνομο προπτυχιακό πρόγραμμα στα Nέα Eλληνικά. Oι νεοελληνικές σπουδές στη Γερμανία δημιουργούνται με τη σταδιακή αποδέσμευσή τους από τις βυζαντινές σπουδές, οι οποίες είχαν προηγουμένως αποδεσμευτεί από την κλασική φιλολογία. H ανάδειξη των Nέων Eλληνικών σε αυτόνομο κλάδο επισφραγίζεται με τη δημιουργία πλέον εξειδικευμένων μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών στο Bερολίνο, στο Aμβούργο και μελλοντικά, σε δύο χρόνια, στο Mόναχο.

Δευτέρα 26 Ιουλίου 2010

MEΙΩΝΟΝΤΑΙ ΚΑΤΑ 50% ΟΙ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ...


Στην τελική ευθεία βρίσκεται η διαδικασία των προσλήψεων εκπαιδευτικών μετά την ανάρτηση από το υπουργείο Παιδείας των πινάκων αναπληρωτών την Παρασκευή. Ωστόσο, η αγωνία χιλιάδων ενδιαφερομένων έχει φτάσει στο αποκορύφωμα, λόγω της φετινής μείωσης των προσλήψεων. Όπως αναφέρουν «Τα Νέα», το υπουργείο δήλωσε ότι φέτος θα διοριστούν περίπου 3.000 εκπαιδευτικοί, οι μισοί σε σχέση με πέρσι, ενώ άλλοι 3.000 θα προσληφθούν τη σχολική χρονιά 2011-2012. Ακόμη φέτος θα προσληφθούν περίπου 4.000 αναπληρωτές. 

Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Παιδείας έρχεται αντιμέτωπο με την αποχώρηση περίπου 10.000 εκπαιδευτικών που έχουν καταθέσει αιτήσεις για συνταξιοδότηση. Η απειλή να ξεκινήσουν τα σχολεία με χιλιάδες κενά είναι άμεση και το υπουργείο ετοιμάζει μέτρα για την αντιμετώπιση της κατάστασης. Κατ' αρχήν, δείχνει τον δρόμο της επιστροφής στα σχολεία σε 5.000 εκπαιδευτικούς που μέχρι πέρσι τους χρησιμοποιούσε για να καλύπτει πραγματικές ή πλασματικές ανάγκες σε διάφορους φορείς του υπουργείου, όπως την Κεντρική Υπηρεσία, τις Διευθύνσεις και τα Γραφεία Εκπαίδευσης, τον ΟΕΕΚ, την Ακαδημία Αθηνών, τις Βιβλιοθήκες, τα Πανεπιστήμια κ.λπ. Μαζί τους και αρκετές εκατοντάδες που επιστρέφουν αναγκαστικά από σχολεία του εξωτερικού. 

Eπίσης, θα συγκροτηθούν τμήματα με πάνω από 25 μαθητές στην τάξη, ενώ θα αυξηθεί και το ωράριο των εκπαιδευτικών. Τέλος θα καθιερωθεί η δεύτερη ειδικότητα του εκπαιδευτικού (π.χ. ένας κοινωνιολόγος που έχει και πτυχίο Φιλολογίας να παίρνει ως δεύτερη ανάθεση φιλολογικά μαθήματα), ενώ θα γίνονται μετακινήσεις από την Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.


Από το fimotro



Διορθώσεις στο βιβλίο της Ιστορίας της Γ΄ Γυμνασίου

Η Άννα Διαμαντοπούλου, με υπουργική απόφαση που υπέγραψε στις 19/10/2009, κατόπιν εισήγησης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ενέκρινε την ανατύπωση με βελτιώσεις από τον ΟΕΔΒ για την κάλυψη των διδακτικών αναγκών -μεταξύ άλλων- και του βιβλίου της Ιστορίας της Γ’ Γυμνασίου, «Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία» ,του οποίου η πρώτη έκδοση έγινε το 2007.

Οι διορθώσεις αυτές περιλαμβάνουν και το επίμαχο σημείο. Συγκεκριμένα, στη σελ. 163 στιχ. 19-20: “με αφορμή τη διεκδίκηση της βραχονησίδας Ίμια” αλλάζει στο ορθό “ με αφορμή τη διεκδίκηση από την Τουρκία της βραχονησίδας Ίμια”.

Οι διορθώσεις αυτές θα συμπεριληφθούν, σε κάθε περίπτωση, στην επανέκδοση του βιβλίου τον Ιανουάριο του 2011, ενώ το Υπουργείο Παιδείας, θα αποστείλει συμπληρωματική εγκύκλιο για την ενημέρωση των καθηγητών, ώστε αυτές να περιλαμβάνονται στην προφορική διδασκαλία των μαθητών.

Πιο συγκεκριμένα, στο κεφάλαιο που αναφέρεται στην τουρκική πολεμική επιχείρηση κατάληψης της ελληνικής βραχονησίδας τον Ιανουάριο του 1996, οι συγγραφείς Ευαγγελία Λούβη και Δημήτρης Ξιφαράς γράφουν: «...την ίδια εποχή, με αφορμή τη διεκδίκηση της βραχονησίδας Ιμια, στα Δωδεκάνησα, ξέσπασε κρίση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, που αποκλιμακώθηκε με αμοιβαίες υποχωρήσεις (1996)»!

Δωρεάν ξενάγηση στα μνημεία της Χίου

Και παρόλο που το επίδομα του καλοκαιριού ήταν πέρα από κάθε φαντασία πήγα διακοπές, οι τελευταίες όπως το κόβω. Στη Χίο. Πολύ ωραίο νησί με εικόνες που δεν είχα ξαναδεί, τολμώ να πω (βλ. προηγούμενες αναρτήσεις).

Ένα από τα πράγματα που δεν είχα συναντήσει πουθενά μέχρι τώρα ήταν και η παρακάτω αφίσα την οποία είδα αμέσως μόλις έφτασα στο νησί:

Και ιδού η εξήγηση:

Η ΕΝΑ ΧΙΟΥ Α.Ε. στα πλαίσια υλοποίησης του προγράμματος "Τουριστική Πληροφόρηση και Υποστήριξη Μνημείων", σε συνεργασία με την 3η Εφορία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, υποστηρίζει την υποδοχή των επισκεπτών στο νησί της Χίου και τους προσφέρει δωρεάν ξεναγήσεις από διπλωματούχο ξεναγό, στα σημαντικότερα μνημεία του νησιού.



Το πρόγραμμα που συνεχίζεται για ενδέκατη συνεχή χρονιά ξεκινάει την 1η Ιουλίου και λήγει στις 31 Αυγούστου 2010, με χρηματοδότηση της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Χίου.

Άλλο ένα "Μπράβοοοοοοο!!!!" για τους Χιώτες, αφού οι ξεναγήσεις που παρακολουθήσαμε ήταν καταπληκτικές και μας έδωσαν τη δυνατότητα να γνωρίσουμε σε βάθος χρόνων το όμορφο νησί τους.
 
Γιατί δε γίνεται άραγε το ίδιο και σε άλλες Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις ώστε ο Έλληνας να έρχεται σε άμεση επαφή με τον τόπο του και τους συμπολίτες του;

Το βερεσέ τέλος

Και τι διάβασα στην Ημηρεσία;
"Οι ληξιπρόθεσμες" λέει "οφειλές των συγκεκριμένων φοροφυγάδων ανέρχονται στο ιλιγγιώδες ποσό των 6,26 δισ. ευρώ ή 2,5% του ΑΕΠ. Δηλαδή τα χρέη 30 προσώπων κατά βάση επιχειρηματιών και εταιρειών ξεπερνούν κατά ένα 1 δισ. ευρώ το κόστος των σκληρών μέτρων που ελήφθησαν τον Μάιο βάσει του Μνημονίου και στα οποία περιλαμβάνονταν το κόψιμο του 13ου και 14ου μισθού και σύνταξης καθώς και οι αυξήσεις σε ΦΠΑ και Ειδικούς Φόρους Κατανάλωσης."

Διαβάστε όλο το άρθρο του Κώστας Τσαχάκη ΕΔΩ.

Και ιδού και η λίστα:



Έχω πάθει παράκρουση από την ατέλειωτη ηδονή που μου πρόσφερε το επίδομα του καλοκαιρού, ρε παιδιά;
Ή έχω πάθει εγκεφαλικό που δεν το κατάλαβα και εξαιτίας αυτού δεν τα "πιάνω" καλά;
Μπα, υποψιάζομαι ότι ο δείκτης νοημοσύνης μου είναι κάπως χαμηλός και δεν τα καταλαβαίνω με την πρώτη....
 
Για να δούμε τι κατάλαβα:
Η λίστα αυτή μου αποδεικνύει μάλλον τη μεγαλοκαρδία του Ελληνικού Κράτους (!!!;;;) που δεν ήθελε βρε να στεναχωρήσει τα καημένα 30 αυτά πρόσωπα και γι' αυτό πήρε τα χρήματα που του έλειπαν από τους μισθωτούς που είναι και μαθημένοι να τα δίνουν....
Όχι, όχι, το βρήκα! Το βρήκα. Η λίστα αυτή αποδεικνύει την ανωτερότητα του Ελληνικού Κράτους που δεν ήθελε να πάει να ζητιανέψει, βρε  αδερφέ,τα χρήματα που του χρωστούσαν τα 30 πρόσωπα και περίμενε να του τα δώσουν από μόνα τους !!!
Εμ, βέβαια! Αυτό είναι! Για μια ακόμη φορά αισθάνομαι φοβερά τυχερή που ζω στο καταπληκτικό Ελληνικό Κράτος.
 
Μια απορία έχω μονάχα:
Ποιοι  δημόσιοι υπάλληλοι πλούτισαν για να χρωστάνε τα καημένα αυτά 30 πρόσωπα τα λεφτά που πληρώσαμε εμείς και δεκάδες άλλοι κακοπληρωτές τα λεφτά που θα πληρώσουμε, καλομελέτα κι έρχεται;;;;;

Γνωρίστε το δημοτικό σχολείο του Melamchigau στην επαρχία Helambu του Nepal

Ψηλά στα Ιμαλάια, στη χώρα του Νεπάλ, βρίσκεται ένα μοναδικό σχολείο. Το Νεπάλ είναι μια χώρα όπου εκατομμύρια κάτοικοι ζουν σε μικρά χωριά στους πρόποδες των ψηλότερων βουνών στη γη. Η άθλια οικονομική κατάσταση όμως, η έλλειψη εργασίας και τα φτωχά σχολειά οδηγούν στην ερήμωση των χωριών αυτών. Αλλά το σχολείο αυτό στο Melamchigau είναι ένα δημόσιο, υγιές και συνεχώς αναπτυσσόμενο οικοτροφείο που προσφέρει στους μαθητές του εκπαίδευση συγκρίσιμη με αυτή που προσφέρουν ιδιωτικά σχολεία. Οι χωρικοί επιστρέφουν τώρα από τη μεγάλη πόλη για να στείλουν τα παιδιά τους εδώ και τα παιδιά από τα γειτονικά χωριά περπατούν ώρες καθημερινά για να έρθουν και να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους στο συγκεκριμένο σχολείο.

Δέστε το παρακάτω βίντεο και γνωρίστε τους μαθητές και τους δασκάλους του μοναδικού αυτού σχολειού!

Κυριακή 25 Ιουλίου 2010

Ενυδρείο στην Κρήτη

Το ξέρατε ότι υπάρχει ένα θαυμάσιο, 
μεγάλο ενυδρείο στην Κρήτη;


Ρίξτε μια ματιά στο site του: http://www.cretaquarium.gr

Σχετικό Video

Για να μην βαριέται το παιδί...


ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΝΤΙ ΒΑΡΕΜΑΡΑΣ


Γεμάτο ιδέες για να διασκεδάζετε παντού:
- Δραστηριότητες
- Χαρτοκοπτική
- Κόμποι
- Επιδεξιότητα
- Πειράματα
- Παιχνίδια


Κύριος Συγγραφέας: Pic - Lelievre, Denis
Εκδοτικός Οίκος: ΠΑΤΑΚΗ
Σελίδες: 121


Σάββατο 24 Ιουλίου 2010

Γνωρίστε το καταπληκτικό Falkirk της Σκωτίας και το καταπληκτικό του σχολείο!




Το Kinnaird Primary School είναι ένα μη-θρησκευτικό σχολείο που κατασκευάστηκε το 2007. Μπορείτε να δείτε και τις υπόλοιπες φωτογραφίες του σχολείου ΕΔΩ

Πάμε σχολείο! Αργήσαμε μπαμπά...



Ικανότητες ισορροπιστή πρέπει να διαθέτει ο Πακιστανός της φωτογραφίας, που μεταφέρει πέντε παιδιά με το μηχανάκι του και όχι με... λεωφορείο. (REUTERS/Akhtar Soomro)

Κατά πόσο προβλέπεται να απορροφηθούν από το δημόσιο δάσκαλοι και νηπιαγωγοί τα επόμενα χρόνια

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η "Employ, Σύμβουλοι εκπαίδευσης και σταδιοδρομίας, www.e-employ.gr" οι υποψήφιοι που θα εισαχθούν στα Παιδαγωγικά τμήματα εφέτος ίσως να είναι οι τελευταίοι που θα απορροφηθούν από το δημόσιο καθώς από το 2015 θα εξισορροπηθεί το ισοζύγιο της προσφοράς και ζήτησης.

Δείτε την έρευνα ΕΔΩ.

Πολύ πιο δύσκολα φαίνονται τα πράγματα για τους νηπιαγωγούς και τη σχετική έρευνα μπορείτε να την κατεβάσετε από ΕΔΩ.
Πηγή

ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΟΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΑΠΟ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ


"Πανικός" επικρατεί από χθες το βράδυ στο γραφείο της υπουργού Παιδείας Αννας Διαμαντοπούλου, όταν, σύμφωνα με πληροφορίες του esos.gr, ύστερα από καταγγελίες, φέρεται να εντοπίστηκαν στους καταλόγους των αποσπασμένων εκπαιδευτικών εκπαιδευτικοί χωρίς να έχουν περάσει από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο.
 

Το γεγονός προκάλεσε την οργή και αγανάκτηση της υπουργού Αννας Διαμαντοπούλου, η οποία ενώ χθες βράδυ θα υπέγραφε της αποσπάσεις τόσο της Πρωτοβάθμιας όσο και της Δευτεροβάθμιας, έδωσε εντολή στους συνεργάτες της να περάσουν από ¨κόσκινο¨ ένα- ένα τα ονόματα των εκπαιδευτικών που είναι στους καταλόγους των αποσπασμένων.
 
Παράλληλα η κ. Διαμαντοπούλου θα ζητήσει ένορκη διοικητική εξέταση και στη συνέχεια θα στείλει στον εισαγγελέα όλους όσους εμπλέκονται στο σκάνδαλο.

Αυτός είναι ο λόγος καθυστέρησης ανακοίνωσης των αποσπάσεων.

Παρασκευή 23 Ιουλίου 2010

Διέπρεψε η Παιδική Χορωδία της Πολυφωνικής Πάτρας


Η ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΟΡΩΔΙΑ της ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΗΣ, με τη διεύθυνση της Ελένης Παπαδοπούλου- Αραβαντινού και στο πιάνο τη Μαρίνα Μυλωνά, έδωσε 4 επίσημα κοντσέρτα κατά τη διάρκεια του 28ου Διεθνούς Χορωδιακού Φεστιβάλ του Cantonigros της Ισπανίας (περιοχή Καταλονίας), αλλά και ειδική συναυλία στην πόλη Gurb, αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές για τη θαυμάσια απόδοση της, αφού χαρακτηρίστηκε ως η καλύτερη Παιδική χορωδία του Φεστιβάλ, τόσο από τους Οργανωτές, όσο και από τη διεθνή κριτική επιτροπή, που σχολίασε ιδιαίτερα το υψηλό τεχνικό της επίπεδο, αλλά και την εξαιρετική ερμηνεία των έργων που είχαν επιλεγεί.
Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός, ότι η ερμηνεία της Χορωδίας, της χάρισε την πρωτιά στην κατηγορία των φολκλορικών έργων, όσον αφορά στις παιδικές χορωδίες, ενώ παρουσίασε την καλύτερη ερμηνεία στο υποχρεωτικό έργο για τις παιδικές χορωδίες του Φεστιβάλ: MUNTANYES REGALADES, Λαϊκό τραγούδι Καταλονίας, σε εναρμόνιση: ANTONI ROS- MARBA.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε για την ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΟΡΩΔΙΑ της ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΗΣ, η Pr. Eva Kollar, μέλος της κριτικής επιτροπής, επισημαίνοντας το ηχόχρωμα και τις ερμηνευτικές ικανότητες της χορωδίας, ενώ ο Andrea Angelini, επίσης μέλος της κριτικής επιτροπής, σχολίασε την απόδοση της χορωδίας, εκδηλώνοντας τον ενθουσιασμό του και λέγοντας πως δεν έχει ακούσει καλύτερη Παιδική χορωδία από τη χώρα μας.
Πηγή

ΠΡΟΣΟΧΗ! Ακολουθεί χιώτικη διαφήμιση....

Τα νέα διδακτικά αντικείμενα


Βγήκε η με  αριθμ. πρωτ.: Φ.12/879/88413/Γ1/20-7-2010  Υπουργική Απόφαση με θέμα: «Διδασκαλία- πρόγραμμα σπουδών  των νέων διδακτικών αντικειμένων που θα εισαχθούν στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία που θα λειτουργήσουν με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ)- επανεξέταση &  επικαιροποίηση των Αναλυτικών Προγραμμάτων και οδηγιών για τα διδακτικά αντικείμενα του ολοήμερου προγράμματος».

Ενημερωθείτε! 

Πέμπτη 22 Ιουλίου 2010

Παραμύθια δίχως τέλος (2)



Παραμύθια ,διηγήματα & μύθοι απο την Ελλάδα & τον κόσμο ...

Ανακοίνωση για τις αποσπάσεις


Αιτήσεις απόσπασης – τοποθέτησης των εκπαιδευτικών εντός
του ΠΥΣΠΕ Αχαΐας θα παραλαμβάνονται απευθείας 
στη Γραμματεία του ΠΥΣΠΕ Αχαΐας 
από 27 Αυγούστου έως και 2 Σεπτεμβρίου 2010 
και ώρες 09:00 – 14:00.


Τετάρτη 21 Ιουλίου 2010

Μπράβο στους Χιώτες!

Όρος Αίπος. Διαδρομή Βροντάδος - Κατάβαση.


Ένα βουνό γεμάτο πέτρα. Και πόση πέτρα.... Προχωράς στο δρόμο και νομίζεις ότι βρίσκεσαι σε άλλο πλανήτη. 


Και είσαι σίγουρος ότι είναι αδύνατον να ζήσει κάτι σε τούτο το τοπίο... Μόνο που οι Χιώτες έχουν διαφορετική γνώμη! Γι' αυτό και αποφάσισαν, όπως φαίνεται, να δασώσουν το πέτρινο βουνό και μάλιστα με χορηγίες δικές τους! Έτσι μετά τα δυο-τρία πρώτα χιλιόμετρα του δρόμου δεξιά και αριστερά υπάρχουν δεκάδες πευκοδασάκια περιφραγμένα.

Όπως μαρτυρούν οι ταμπέλες που υπάρχουν σε κάθε δασάκι, οι Χιώτες έχουν αποφασίσει εδώ και τουλάχιστον σαράντα χρόνια,  αντί για στεφάνια να αφιερώνουν δάση στους δικούς τους!; Τέλεια ιδέα, δε νομίζετε; 







Ίσως σε κάποια χρόνια, στο μέλον, το πέτρινο βουνό να μην είναι τοπίο από άλλο πλανήτη, αλλά το καμάρι της Χίου! Μπράβο, Χιώτες!!!
Δ.Μ.




Δευτέρα 19 Ιουλίου 2010

Ένα αλλιώτικο παράθυρο

΄Ενα παράθυρο διαφορετικό από τα άλλα, παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της Διεθνούς Εβδομάδας Οπτοηλεκτρονικής, που πραγματοποιήθηκε στην Ταϊπέι, στην Κίνα. Το Chin Ηuan, όπως ονομάζεται, είναι αδιαφανές τζάμι με δυνατότητα μετατροπής της ηλιακής ακτινοβολίας σε ηλεκτρική ενέργεια. Σύμφωνα με τους δημιουργούς του «πράσινου» παραθύρου, μικρό κομμάτι του εν λόγω τζαμιού, μπορεί να παράγει 2 Watt ηλεκτρικού ρεύματος.  Με άλλα λόγια, ένα σπίτι ή ένα κτίριο με παράθυρα από το συγκεκριμένο υλικό, θα μπορούσε να καλύψει σημαντικό μέρος της ενεργειακής κατανάλωσης, με τη βοήθεια του ηλιακού φωτός. Στην περίπτωση μάλιστα ουρανοξύστη, με περίπου 6.500 γυάλινα παράθυρα, η παραγωγή ενέργειας θα μπορούσε να αγγίξει ως και τις 13 κιλοβατώρες.

Η ισχύς του παραγόμενου ηλεκτρικού ρεύματος, κατά τους κατασκευαστές, εξαρτάται από τον βαθμό της αδιαφάνειας του τζαμιού: όσο πιο θολό είναι αυτό τόσο υψηλότερες είναι οι ενεργειακές αποδόσεις του.

Πηγή

Μεστά, Χίου


Τα Μεστά είναι το πιο καλοδιατηρημένο «Μαστιχοχώρι» της Χίου. Είναι μεσαιωνικό χωριό, από τα ωραιότερα καστροχώρια του νησιού.



Το χωριό κτίστηκε στα βυζαντινά χρόνια, σε πενταγωνικό σχήμα, με δαιδαλώδη εσωτερικά δρομάκια.




Τα σπίτια που ήταν χτισμένα από την εξωτερική πλευρά έπαιζαν το ρόλο τοίχους κι έτσι δεν είχαν παράθυρα προς τα έξω. Οι Γενουάτες βελτίωσαν την οχύρωση του χωριού, το οποίο δεχόταν επιδρομές πειρατών.



Στο χωριό υπάρχει πλήθος εκκλησιών, με μεγαλύτερη και σημαντικότερη σήμερα την εκκλησία των Ταξιαρχών, η οποία χτίστηκε το 1868 στη θέση του παλιού κυκλικού πύργου του κάστρου.
Το κλειδί της εκκλησίας των Ταξιαρχών


Δίπλα της βρίσκεται η κεντρική πλατεία του χωριού, το «λιβάδι» όπως λέγεται στην τοπική διάλεκτο.



Είναι ο τόπος συγκέντρωσης των ντόπιων, αλλά και των τουριστών, καθώς εκεί υπάρχουν ταβέρνες και καφενεία και τα σοκάκια σε κάνουν να νομίζεις ότι ζεις στην εποχή των ιπποτών.



Το ιδιαίτερο στοιχείο του χωριού είναι η αρχιτεκτονική του, καθώς τα σπίτια είναι χτισμένα πολύ κοντά το ένα στο άλλο, ενώ επικοινωνούν μεταξύ τους με πολύ στενά, σκεπαστά δρομάκια, τις «βότες».



Το χωριό αποτελεί πόλο έλξης τουριστών, τόσο για την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική του που παραπέμπει στο Μεσαίωνα, όσο και για την ιδιαίτερη φυσική ομορφιά της περιοχής, αφού σε κοντινή απόσταση βρίσκονται μερικές από τις ωραιότερες παραλίες του νησιού.



Ένας τόπος που αξίζει πραγματικά να δεις!