Τέλος στο διακομματικό όργιο ρουσφετιού με τους εκπαιδευτικούς επιχειρεί το υπ. Παιδείας
Νέο σύστημα αποσπάσεων εκπαιδευτικών, με μοριοδότηση κατά τα πρότυπα του συστήματος των μεταθέσεων, μελετά το υπουργείο Παιδείας ώστε να το εφαρμόσει από το σχολικό έτος 2011-2012.
Το υπουργείο επιδιώκει οι αποσπάσεις να γίνονται με τη μεγαλύτερη δυνατή διαφάνεια και αντικειμενικότητα με στόχο να σταματήσει το εδώ και δεκαετίες διακομματικό όργιο ρουσφετιού. Επίσης, οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών θα γίνονται με βάση τις ανάγκες των υπηρεσιών και των σχολείων και όχι στα... τυφλά. Στόχος είναι οι εκπαιδευτικοί να επιστρέψουν στα σχολεία, ώστε να αντιμετωπισθεί η μείωση των νέων προσλήψεων λόγω της δημοσιονομικής λιτότητας.
Είναι ενδεικτικό ότι λόγω της μείωσης των αποσπάσεων για το τρέχον σχολικό έτος το υπουργείο «εξοικονόμησε» συνολικά 4.882 νηπιαγωγούς, δασκάλους και καθηγητές.
Πέρυσι είχαν γίνει περίπου 10.000 αποσπάσεις εκπαιδευτικών, οι οποίοι αποσπάσθηκαν όχι μόνο σε κάποια υπηρεσία ή φορέα του υπ. Παιδείας αλλά και σε δημόσιους οργανισμούς άσχετους με την εκπαίδευση. Χαρακτηριστικά, πέρυσι μεταξύ των φορέων που βρέθηκαν να έχουν -έστω και μικρό αριθμό- αποσπασμένους εκπαιδευτικούς ήταν μητροπόλεις και βουλευτικά γραφεία...
Δραστική περικοπή
Ειδικότερα, φέτος σε σύγκριση με πέρυσι επέστρεψαν στις οργανικές τους θέσεις στα σχολεία 1.169 νηπιαγωγοί και δάσκαλοι και 3.713 καθηγητές. Η περικοπή των αποσπάσεων ήταν δραστική σε όλους τους φορείς στους οποίους συνήθως αποστέλλονται αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί.
Ενδεικτικά, με βάση τα στοιχεία του υπ. Παιδείας, φέτος έγιναν 1.530 αποσπάσεις σε γραφεία και διευθύνσεις εκπαίδευσης από 3.173 πέρυσι. Στα πανεπιστήμια, επίσης, αποσπάσθηκαν φέτος 238 νηπιαγωγοί, δάσκαλοι και καθηγητές, ενώ το 2009-2010 αποσπάσθηκαν 1.144 εκπαιδευτικοί. Για το σχολικό έτος 2011-2012 το υπ. Παιδείας προσανατολίζεται στην αλλαγή του συστήματος των αποσπάσεων «με βάση ένα κατάλογο μορίων κατά τρόπο ανάλογο των μεταθέσεων και μόνο επί των κενών θέσεων που υπάρχουν σε κάθε περιφέρεια ή οργανισμό» τόνισε, μιλώντας στην «Κ», στέλεχος του υπουργείου.
Με το ισχύον σύστημα οι μεταθέσεις γίνονται με βάση συγκεκριμένα μόρια, αποφασίζονται από τα κεντρικά υπηρεσιακά συμβούλια πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και γίνονται για την κάλυψη κενών οργανικών θέσεων. Η διαδικασία των αποσπάσεων ακολουθεί ύστερα από εκείνη των μεταθέσεων. «Οι αποσπάσεις γίνονται με μεγαλύτερη ευελιξία από τις μεταθέσεις και με κοινωνικά κριτήρια. Ομως, πολλές φορές γίνεται κατάχρηση και υπονόμευση των κοινωνικών κριτηρίων» αναφέρει στην «Κ» ο περιφερειακός διευθυντής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Αττικής κ. Ιωάννης Κουμέντος.
Η αλλαγή του συστήματος θεωρείται επιβεβλημένη, διότι, έως τώρα σε πάμπολλες περιπτώσεις οι αποσπάσεις γίνονταν με ρουσφετολογικά κριτήρια και με διακομματική συναίνεση (μεταξύ των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών και των διοικητικών στελεχών, οι οποίοι μετέχουν στα περιφερειακά συμβούλια) ώστε όλοι να εξασφαλίσουν έναν αριθμό αποσπάσεων υπέρ ημετέρων. Ετσι, πολλές φορές οι αποσπάσεις ήταν το μέσο για να καταστρατηγηθεί το σύστημα των μεταθέσεων.
Όπως ανέφεραν στην «Κ» έμπειρα μέλη της ΟΛΜΕ είναι γνωστή η πρακτική έως τώρα να διορίζεται σε κάποιες περιοχές πολύ μεγαλύτερος αριθμός εκπαιδευτικών από τις πραγματικές ανάγκες που έχουν τα σχολεία. Κατόπιν οι πλεονάζοντες έπαιρναν απόσπαση στη θέση (διοικητική ή μη) που ήθελαν κοντά στο σπίτι τους. Μάλιστα, όσοι διορίζονταν σε σχολεία δυσπρόσιτων περιοχών (π.χ. ακριτικές περιοχές της ηπειρωτικής χώρας, μικρά νησιά του Αιγαίου κ.λπ.) κατόπιν έπαιρναν απόσπαση στην κεντρική υπηρεσία του υπ. Παιδείας, κατοχύρωναν και το μπόνους (έως και 12 μόρια) που θα έπαιρναν εάν υπηρετούσαν... αληθινά στην οργανική τους θέση στην ακριτική περιοχή. Με τα μόρια αυτά αποκτούσαν πλεονέκτημα έναντι άλλων εκπαιδευτικών κατά την φάση των μεταθέσεων. Για τον λόγο αυτό οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ζητούν οι αποσπασμένοι να μην παίρνουν τα μόρια που αντιστοιχούν στην οργανική αλλά στη θέση όπου πραγματικά υπηρετούν.
Το υπουργείο επιδιώκει οι αποσπάσεις να γίνονται με τη μεγαλύτερη δυνατή διαφάνεια και αντικειμενικότητα με στόχο να σταματήσει το εδώ και δεκαετίες διακομματικό όργιο ρουσφετιού. Επίσης, οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών θα γίνονται με βάση τις ανάγκες των υπηρεσιών και των σχολείων και όχι στα... τυφλά. Στόχος είναι οι εκπαιδευτικοί να επιστρέψουν στα σχολεία, ώστε να αντιμετωπισθεί η μείωση των νέων προσλήψεων λόγω της δημοσιονομικής λιτότητας.
Είναι ενδεικτικό ότι λόγω της μείωσης των αποσπάσεων για το τρέχον σχολικό έτος το υπουργείο «εξοικονόμησε» συνολικά 4.882 νηπιαγωγούς, δασκάλους και καθηγητές.
Πέρυσι είχαν γίνει περίπου 10.000 αποσπάσεις εκπαιδευτικών, οι οποίοι αποσπάσθηκαν όχι μόνο σε κάποια υπηρεσία ή φορέα του υπ. Παιδείας αλλά και σε δημόσιους οργανισμούς άσχετους με την εκπαίδευση. Χαρακτηριστικά, πέρυσι μεταξύ των φορέων που βρέθηκαν να έχουν -έστω και μικρό αριθμό- αποσπασμένους εκπαιδευτικούς ήταν μητροπόλεις και βουλευτικά γραφεία...
Δραστική περικοπή
Ειδικότερα, φέτος σε σύγκριση με πέρυσι επέστρεψαν στις οργανικές τους θέσεις στα σχολεία 1.169 νηπιαγωγοί και δάσκαλοι και 3.713 καθηγητές. Η περικοπή των αποσπάσεων ήταν δραστική σε όλους τους φορείς στους οποίους συνήθως αποστέλλονται αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί.
Ενδεικτικά, με βάση τα στοιχεία του υπ. Παιδείας, φέτος έγιναν 1.530 αποσπάσεις σε γραφεία και διευθύνσεις εκπαίδευσης από 3.173 πέρυσι. Στα πανεπιστήμια, επίσης, αποσπάσθηκαν φέτος 238 νηπιαγωγοί, δάσκαλοι και καθηγητές, ενώ το 2009-2010 αποσπάσθηκαν 1.144 εκπαιδευτικοί. Για το σχολικό έτος 2011-2012 το υπ. Παιδείας προσανατολίζεται στην αλλαγή του συστήματος των αποσπάσεων «με βάση ένα κατάλογο μορίων κατά τρόπο ανάλογο των μεταθέσεων και μόνο επί των κενών θέσεων που υπάρχουν σε κάθε περιφέρεια ή οργανισμό» τόνισε, μιλώντας στην «Κ», στέλεχος του υπουργείου.
Με το ισχύον σύστημα οι μεταθέσεις γίνονται με βάση συγκεκριμένα μόρια, αποφασίζονται από τα κεντρικά υπηρεσιακά συμβούλια πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και γίνονται για την κάλυψη κενών οργανικών θέσεων. Η διαδικασία των αποσπάσεων ακολουθεί ύστερα από εκείνη των μεταθέσεων. «Οι αποσπάσεις γίνονται με μεγαλύτερη ευελιξία από τις μεταθέσεις και με κοινωνικά κριτήρια. Ομως, πολλές φορές γίνεται κατάχρηση και υπονόμευση των κοινωνικών κριτηρίων» αναφέρει στην «Κ» ο περιφερειακός διευθυντής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Αττικής κ. Ιωάννης Κουμέντος.
Η αλλαγή του συστήματος θεωρείται επιβεβλημένη, διότι, έως τώρα σε πάμπολλες περιπτώσεις οι αποσπάσεις γίνονταν με ρουσφετολογικά κριτήρια και με διακομματική συναίνεση (μεταξύ των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών και των διοικητικών στελεχών, οι οποίοι μετέχουν στα περιφερειακά συμβούλια) ώστε όλοι να εξασφαλίσουν έναν αριθμό αποσπάσεων υπέρ ημετέρων. Ετσι, πολλές φορές οι αποσπάσεις ήταν το μέσο για να καταστρατηγηθεί το σύστημα των μεταθέσεων.
Όπως ανέφεραν στην «Κ» έμπειρα μέλη της ΟΛΜΕ είναι γνωστή η πρακτική έως τώρα να διορίζεται σε κάποιες περιοχές πολύ μεγαλύτερος αριθμός εκπαιδευτικών από τις πραγματικές ανάγκες που έχουν τα σχολεία. Κατόπιν οι πλεονάζοντες έπαιρναν απόσπαση στη θέση (διοικητική ή μη) που ήθελαν κοντά στο σπίτι τους. Μάλιστα, όσοι διορίζονταν σε σχολεία δυσπρόσιτων περιοχών (π.χ. ακριτικές περιοχές της ηπειρωτικής χώρας, μικρά νησιά του Αιγαίου κ.λπ.) κατόπιν έπαιρναν απόσπαση στην κεντρική υπηρεσία του υπ. Παιδείας, κατοχύρωναν και το μπόνους (έως και 12 μόρια) που θα έπαιρναν εάν υπηρετούσαν... αληθινά στην οργανική τους θέση στην ακριτική περιοχή. Με τα μόρια αυτά αποκτούσαν πλεονέκτημα έναντι άλλων εκπαιδευτικών κατά την φάση των μεταθέσεων. Για τον λόγο αυτό οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ζητούν οι αποσπασμένοι να μην παίρνουν τα μόρια που αντιστοιχούν στην οργανική αλλά στη θέση όπου πραγματικά υπηρετούν.
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου