* Αρχή της ημέρας: Χαιρετήστε τον με ένα "Καλημέρα!" Μην του κάνετε ερωτήσεις προσπαθώντας να τον αναγκάσετε να σας μιλήσει. Μπορεί να ανταποδώσει το χαιρετισμό σας κουνώντας το κεφάλι του, χαμογελώντας, κάνοντας επαφή με τα μάτια, και τελικά ψιθυρίζοντας γεια. Είναι μια αργή διαδικασία. Δώστε του χρόνο για να σας συνηθίσει.
* Ομαδικές δραστηριότητες: Κατά τη διάρκεια συνεργατικών δραστηριοτήτων μάθησης, ζευγαρώστε το ντροπαλό μαθητή με μαθητές που είναι λίγο πιο εξωστρεφείς. Μην τον βάλετε με ένα μαθητή που είναι πολύ ζωηρός και κοινωνικός γιατί θα τον "σκεπάσει" τελείως.
* Φιλίες: Ζητήστε από την αρχή της χρονιάς από τον ντροπαλό μαθητή να κάνει κάποια θελήματα για σας και μαζί του στείλτε και ένα φιλαράκο που πιστεύετε ότι του ταιριάζει. Αυτά τα γρήγορα θεληματάκια θα του δώσουν λίγα λεπτά να γνωρίσει το άλλο παιδί και ίσως να το κάνει φίλο του.
* Γνωριμίες: Στην αρχή της χρονιάς βάλτε σε ένα κουβαδάκι τα ονόματα των μαθητών σας, ανακατέψτε και κληρώστε τα ανά δύο. Κάθε ζευγάρι που θα κληρωθεί πρέπει να κάνει παρέα στα διαλείμματα και στις σχολικές δραστηριότητες για δύο μέρες. Μπορούν να κάνουν παρέα και με άλλους, αλλά θα κάνουν παρέα και μεταξύ τους. Όταν περάσουν οι δύο μέρες κληρώνετε άλλα ζευγάρια. Με αυτό τον τρόπο δίνετε την ευκαιρία στα παιδιά να γνωριστούν καλύτερα και να καταλάβουν ότι όλοι κάνουν παρέα και σέβονται όλους.
* Ώρα διδασκαλίας: Μη χάσετε την ευκαιρία να βάλετε το ντροπαλό σας μαθητή να μιλήσει όταν έχει σηκώσει το χέρι του ή ότι ξέρετε ότι το θέμα είναι μέσα στις δυνάμεις του. Η σωστή απάντηση που θα δώσει θα του καλλιεργήσει την αυτοπεποίθηση και θα του δώσει τη δύναμη που χρειάζεται για να συμμετέχει περισσότερο στα υπόλοιπα μαθήματα.
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου