Όλοι μας γνωρίζουμε
ότι η προσωπικότητα του δασκάλου, οι γνώσεις του στις επιστήμες της αγωγής, οι
δεξιότητες διδασκαλίας που διαθέτει και η μέθοδος και τα μέσα διδασκαλίας που
χρησιμοποιεί είναι σημαντικοί παράγοντες για μια αποτελεσματική μάθηση.
Από όλους αυτούς τους
παράγοντες που συμβάλλουν στη διαμόρφωση του βαθμού επιτυχίας μιας διδασκαλίας,
η μέθοδος διδασκαλίας θεωρείται ότι είναι ο σπουδαιότερος. Η άποψη αυτή
ενισχύεται και από τα αποτελέσματα μιας νέας μελέτης του νομπελίστα Φυσικού
Καρλ Βίμαν που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Science. Η μελέτη αυτή
αποκαλύπτει ότι η μέθοδος διδασκαλίας είναι σημαντικότερη από το ποιος
διδάσκει.
«Ο δρ. Βίμαν
διαπίστωσε ότι Καναδοί φοιτητές έμαθαν πολλά περισσότερα από βοηθούς καθηγητών
που αξιοποίησαν διαδραστικές μεθόδους, παρά από βετεράνο καθηγητή που παρέδωσε
κλασσικό μάθημα. Η διαδραστική μέθοδος δεν περιείχε καθόλου παράδοση,
χρησιμοποιώντας αντίθετα συζητήσεις σε μικρές ομάδες, γρήγορα τεστ στην τάξη
και η χρήση συσκευών υψηλής τεχνολογίας βοήθησαν τους φοιτητές της ομάδας αυτής
να κατανοήσουν καλύτερα το δύσκολο μάθημα».
Συμπερασματικά, μπορούμε να ισχυριστούμε με βεβαιότητα το εξής: Όταν
οι μαθητές εμπλέκονται ενεργά στη διαδικασία της μάθησης (δεν μένουν,
δηλαδή, παθητικοί δέκτες), τότε η μάθηση είναι ουσιαστική.
Πηγή: Εκπαιδευτικά και άλλα
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου