Υπάρχει το γνωστό αστείο βέβαια (Ιούνιος, Ιούλιος, Αύγουστος, Χριστούγεννα, Πάσχα), αλλά μια καινούρια έρευνα έρχεται να ανατρέψει τα πάντα. Ε, λοιπόν όχι! Δεν είναι αυτοί οι πέντε λόγοι που γινόμαστε δάσκαλοι στην πραγματικότητα!!!
Σύμφωνα με έρευνα που έγινε πρόσφατα στην ένωση
εκπαιδευτικών και λεκτόρων της Μ. Βρετανίας το 76% των εκπαιδευτικών δήλωσαν
ότι ο φόρτος εργασίας είναι ικανός λόγος παραίτησης, το 54% δε βλέπουν τον
εαυτό τους να δουλεύουν ως εκπαιδευτικοί τα επόμενα 10 χρόνια και το ένα
τέταρτο αυτών θεωρούν ότι θα έχουν αποχωρήσει από την εργασία τους στα μισά από
αυτά τα χρόνια.
Η συγκεκριμένη έρευνα όμως ανέδειξε και μερικά θετικά
στοιχεία. Τους λόγους για τους οποίους γίνονται εκπαιδευτικοί. Και εδώ έρχεται
η έκπληξη:
Πέντε λόγοι που οι νέοι εκπαιδευτικοί θέλουν να παραιτηθούν
από τη δουλειά τους
1)Ο μεγάλος
φόρτος εργασίας
Αυτός ήταν ο πιο σοβαρός λόγος για να παρατήσουν τη
διδασκαλία. Το 76% των εκπαιδευτικών ισχυρίστηκε ότι είναι μεγάλος ο φόρτος
εργασίας.
2) Η απαξίωση του δασκάλου
Αυτός ήταν η
δεύτερος πιο δημοφιλής λόγος που οι εκπαιδευτικοί σκέφτονται να εκγαταλείψουν
τη δουλειά τους. Σύμφωνα και με μια έκθεση του ΟΟΣΑ που κυκλοφόρησε πέρυσι
διαπιστώθηκε ότι τα δύο τρίτα των εκπαιδευτικών αισθάνονται να τους υποτιμά η
κοινωνία.
3)Οι συνεχείς
αλλαγές
Το ένα τέταρτο των ερωτηθέντων δήλωσε ότι οι συνεχείς
αλλαγές στην εκπαίδευση ήταν ένας ακόμη λόγος που είχαν σκεφτεί να φύγουν. Τα
τελευταία πέντε έως 10 χρόνια έχει σημειωθεί μια μεγάλη σειρά αλλαγών.
4) Η προκλητική συμπεριφορά των μαθητών
Περίπου το 25% δήλωσε ότι η δύσκολη συμπεριφορά των μαθητών
είναι ένας σοβαρός λόγος παραίτησης.
5) Το σύστημα
αξιολόγησης
Όταν ρωτήθηκαν τι αντιπαθούν οι εκπαιδευτικοί περισσότερο
στη δουλειά τους, ένα εντυπωσιακό 63% δήλωσε το σύστημα αξιολόγησης.
Πέντε λόγοι που οι άνθρωποι αρχίσουν τη διδασκαλία
1) Γιατί τους αρέσει να δουλεύουν με νέους ανθρώπους και
θέλουν να κάνουν τη διαφορά
Από τους 858 εκπαιδευτικούς που απάντησαν σε αυτή την
ερώτηση, πάνω από το 80% είπε ότι ήθελε να διδάξει, επειδή απολαμβάνουν να
δουλεύουν με τους νέους. Το 75% των
εκπαιδευτικών είπαν ότι ήθελαν να κάνουν τη διαφορά. H εντύπωση που επικρατεί ότι το συγκεκριμένο
επάγγελμα επιλέγεται για τις μακροχρόνιες διακοπές ήταν στην πραγματικότητα η λιγότερο δημοφιλής
από τις απαντήσεις . Μόνο το 20 % των ερωτώμενων δήλωσε ότι σκέφθηκαν να γίνουν
δάσκαλοι για αυτό το λόγο και μόνο το 10% επέλεξε τη διδασκαλία για τις
χρήσιμες μορφές παιδικής μέριμνας που παρέχει το επάγγελμα.
2) Γιατί το επάγγελμα του εκπαιδευτικού έχει ποικιλία.
Την απάντηση αυτή την έδωσε το 57% των ερωτηθέντων. Οι εκπαιδευτικοί
αναφέρουν επίσης ότι απολαμβάνουν τις έξυπνες ιδέες των μαθητών τους και ότι
μαθαίνουν από αυτούς μέσα στην τάξη.
3) Γιατί η διδασκαλία είναι διασκέδαση
Περίπου το 32% είπαν ότι είχαν επιλέξει να διδάξουν γι’ αυτό
το λόγο. Η δημιουργικότητα στην τάξη είναι επίσης αυτό που εμπνέει τους νέους
εκπαιδευτικούς. Όταν ρωτήθηκαν τι είναι εκείνο που χρειάζονται για να
βελτιώσουν τη διδασκαλία τους, το 47% είπαν ότι ήθελαν περισσότερη ελευθερία, και
το 70% ήθελε περισσότερο χρόνο έτσι ώστε να μπορούν να εφαρμόσουν τις πρακτικές
που έχουν συζητήσει με συναδέλφους τους.
4) Γιατί εμπνεύστηκαν από τους δασκάλους τους
Το 37% έγιναν εκπαιδευτικοί γιατί επηρεάστηκαν –
εμπνεύστηκαν από τους δικούς τους δασκάλους. Είναι ενδιαφέρον, ότι επιθυμούν
περισσότερη συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών στο σχολείο τους. Και όταν
ρωτήθηκαν τι θα έχει θετική επίδραση στη διδασκαλία τους, το 42% δήλωσε ότι επιθυμεί την καθοδήγηση από
έμπειρους συναδέλφους.
5) Γιατί αγαπούν το αντικείμενό τους
Ο πιο σημαντικός λόγος για να διαλέξει κανείς το επάγγελμα
του δασκάλου. Ένα εξαιρετικά κατετάγη λόγο να ασχοληθούν με το επάγγελμα. Έχει
διαπιστωθεί ότι τα δύο πιο σημαντικά στοιχεία μιας σπουδαίας διδασκαλίας
είναι η ποιότητα καθοδήγησης και το πόσο
καλά ένας δάσκαλος γνωρίζει το αντικείμενό του.
Πηγή: http://www.theguardian.com/teacher-network/2015/jan/27/five-top-reasons-teachers-join-and-quit
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Πάντα οι αναρτήσεις σας είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσες γι αυτό σας ακολουθώ και σας διαβάζω ανελλιπώς. Θα μπορούσα να αναδημοσιεύσω την παρούσα ανάρτηση στο μπλογκ μου, incitamentum cogitationis; Εξυπακούεται με την επισήμανση ότι πρόκειται για αναδημοσίευση από το δικό σας μπλογκ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΒεβαίως, Αναστασία. Άλλωστε όπως βλέπεις και εμείς αναδημοσιεύσαμε από τον guardian. Ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια.
Διαγραφή