Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2010

Αποσπάσεις εκπαιδευτικών με νέο πλαίσιο

Τέλος στο ασαφές πλαίσιο για τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών βάζει το υπουργείο Παιδείας, καθώς ετοιμάζεται νομοθετική πρωτοβουλία, στην οποία θα καθορίζονται κοινωνικά και αξιοκρατικά κριτήρια, ενώ τα προσόντα που θα ζητούνται θα συνδέονται με τη θέση απόσπασης.

Την ίδια στιγμή απλοποιείται η συνυπηρέτηση των συζύγων εκπαιδευτικών, προκειμένου να μπορούν να διδάσκουν στην ίδια πόλη και να μη διατηρούν δύο σπίτια. Σύμφωνα με πληροφορίες, μάλιστα, μελετάται από το υπουργείο Παιδείας να διαρκεί η απόσπαση από σχολείο σε σχολείο για δύο χρόνια και όχι ένα, όπως ισχύει μέχρι σήμερα.

Μιλώντας στο «Εθνος» η υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, υπογράμμισε πως θα πρέπει να υπάρχει διαφάνεια σε ό,τι αφορά τα κριτήρια με τα οποία θα γίνονται οι αποσπάσεις. «Επεξεργαζόμαστε σχέδιο ώστε να ενταχθούν κοινωνικά και αξιοκρατικά κριτήρια για τις αποσπάσεις, ενώ προωθούμε τη συνυπηρέτηση συζύγων εκπαιδευτικών», τόνισε η κ. Χριστοφιλοπούλου. Μάλιστα προσέθεσε ότι θα δοθούν κίνητρα με τη μορφή συγκεκριμένων μορίων για αποσπάσεις σε δυσπρόσιτα σχολεία αλλά και σε υπηρεσίες όπου υπάρχει ανάγκη για εξειδικευμένο προσωπικό.

Απόρροια αυτών των αλλαγών είναι η εξοικονόμηση προσωπικού και η απόσπαση των εκπαιδευτικών με τα ανάλογα προσόντα στη σωστή θέση. «Θα υπάρχει εφεξής σύνδεση των κριτηρίων που ζητούνται με τη θέση απόσπασης», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ως εκ τούτου, θα συνεκτιμώνται μεταπτυχιακές σπουδές, εκπαιδευτική εμπειρία σε συγκεκριμένες θέσεις αλλά και κοινωνικά κριτήρια, όπως πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί.


Διαφάνεια
Με τις αλλαγές που προωθούνται επιχειρείται να υπάρχει μεγαλύτερη διαφάνεια στις αποσπάσεις, σαφή κριτήρια που να μην επιδέχονται αμφισβήτηση και, βέβαια, εξοικονόμηση προσωπικού. Αποτελεί κοινό μυστικό, άλλωστε, ότι πολλές αποσπάσεις πραγματοποιούνται με ασαφή κριτήρια που θέτουν οι αρμόδιοι κάθε φορά, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που εισάγονται ρουσφετολογικά κριτήρια, για να εξυπηρετηθούν «ημέτεροι». Αλλαγή στο πλαίσιο των αποσπάσεων ζητούν, άλλωστε, και οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, γεγονός που εν μέρει απλοποιεί τις μεταρρυθμιστικές διαδικασίες.


Οι τέσσερις άξονες, στους οποίους αναμένεται να κινηθεί το υπουργείο Παιδείας στο θέμα των αποσπάσεων και οι οποίες θα εφαρμοστούν από το νέο σχολικό έτος, είναι οι εξής:
  • θεσπίζονται κοινωνικά και αξιοκρατικά κριτήρια για τις αποσπάσεις,
  • τα κριτήρια και τα προσόντα θα συνδέονται με τη θέση στην οποία θα αποσπάται ο εκπαιδευτικός (θα συνεκτιμώνται σχετικές μεταπτυχιακές σπουδές, εκπαιδευτική εμπειρία κ.ά.),
  • προωθείται η συνυπηρέτηση των συζύγων εκπαιδευτικών
  • υπάρχουν σκέψεις οι αποσπάσεις που αφορούν από σχολείο σε σχολείο να είναι διετούς διάρκειας.

Συγχωνεύσεις και σε οργανισμούς
Ο «Καλλικράτης στην Παιδεία» δεν σταματάει στα πανεπιστημιακά και τεχνολογικά ιδρύματα, αφού επεκτείνεται με ταχύτατους ρυθμούς σε εποπτευόμενους οργανισμούς του υπουργείου Παιδείας καθώς και στις υπηρεσίες εκπαίδευσης.
Η πρώτη απόφαση που έχει «κλειδώσει» αφορά τη συγχώνευση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου με τον Οργανισμό Επιμόρφωσης και Κατάρτισης και το Κέντρο Εκπαιδευτικών Ερευνών. Ανάλογες περιπτώσεις συγχωνεύσεων οργανισμών μελετώνται και θα ανακοινωθούν σύντομα. Πρόκειται για αποφάσεις που θα εξοικονομήσουν κονδύλια, αλλά θα έχουν και άλλες θετικές προεκτάσεις.

Ταυτόχρονα, αναδιαρθρώνονται οι υπηρεσίες εκπαίδευσης, όπως γραφεία και διευθύνσεις, με στόχο να υπάρχει καλύτερος συντονισμός σε κάθε περιφέρεια και να λαμβάνονται ταχύτερα οι αποφάσεις που χρειάζονται ανά περίπτωση.


Πηγή: Έθνος, του Μιχάλη Νιβολιανίτη

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου