Ρολόγια από αναµορφωµένους δίσκους βινυλίου, ατοµικά φακελάκια γαλλικού καφέ µίας χρήσεως, γυναικείες τσάντες από παλιά µπλουζάκια αλλά και οικολογικά κοσµήµατα από ανακυκλώσιµα υλικά.
Κι αν αυτά τα προϊόντα παραπέµπουνσε εταιρείες, οι οποίες κάνουν εκατοµµύρια ευρώ ετήσιο τζίρο, δεν είναι παρά ιδέες που υλοποίησαν µαθητές – επιχειρηµατίες εικονικών εταιρειών.
Κάποιοι για παράδειγµα, πήγαν στο Μοναστηράκι, έψαξαν για παλιούς δίσκους βινυλίου και βρήκαν το προϊόν που θα «λάνσαρε» η εικονική τους επιχείρηση. Πρόκειται για τους µαθητές της Α’ Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων «Παλλάδιο», οι οποίοι αναµόρφωσαν τους δίσκους, τους ζωγράφισαν και κατασκεύασαν… ρολόγια τοίχου. Η παραγωγή τους, µάλιστα, ξεπέρασε τα 102κοµµάτια, µιας και η ζήτηση ήταν πολύ µεγάλη.
Το πώς λειτουργεί µία επιχείρηση – έστω και εικονική – είχαν την ευκαιρία να διαπιστώσουν µαθητές µέσα από το εκπαιδευτικό πρόγραµµα «Εικονική Επιχείρηση» του Σωµατείου «Επιχειρηµατικότητα Νέων» – Junior Achievement Greece. Στο πρόγραµµα συµµετείχαν 65 µαθητικές επιχειρήσεις πανελλαδικά, µε 1.100 µαθητές, από τις οποίες διακρίθηκαν τρεις.
Το πρώτο βραβείο κέρδισε η εταιρεία «CORINA» που κατασκεύασε συνολικά 200 επιτραπέζια παιχνίδια. «Το 2011 είναι έτος αφιερωµένο στη χηµεία, γι’ αυτό και αποφασίσαµε να φτιάξουµε το επιτραπέζιο, µέσα από το οποίο οι παίκτες θα µαθαίνουν βασικά πράγµατα για τη χηµεία ενώ παράλληλα θα ψυχαγωγούνται», λέει ο Γιώργος, ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, η οποία κέρδισε το πρώτο βραβείο.
Οπως εξηγεί στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος του Συνδέσµου, Χρήστος Τσάγκος, δυστυχώς τα στοιχεία δείχνουν πως η ανεργία χτυπά τους νέους. «Ετσι, η δηµιουργία νεανικών επιχειρήσεων είναι µονόδροµος». Από την πλευρά της, η γενική διευθύντρια του ΣΕΝ/JA GREECE, Ελενα Μαυρικάκη, τονίζει πως µέσα από το πρόγραµµα αυτό δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά να έρθουν σε επαφή µε επαγγέλµατα και ρόλους, και να µάθουν να παίρνουν ρίσκο.
Οι περισσότερες εικονικές επιχειρήσεις επέλεξαν να «δραστηριοποιηθούν» στον τοµέα της ανακύκλωσης. Χαρακτηριστικό παράδειγµα, η εταιρεία «Λεον…Κύκλωση» από τη Λεόντειο Σχολή Νέας Σµύρνης, κατάφερε µέσω της καµπάνιας ευαισθητοποίησης που έκανε στο σχολείο, να ανακυκλώσει 2,5 τόνους χαρτί, 800 κιλά πλαστικό και 100 κιλά µέταλλο.
ΓΑΛΛΙΚΟΣ ΜΙΑΣ ΧΡΗΣΕΩΣ. Λάνσαραν ένα καινοτόµο προϊόν, τόσο για τα δεδοµένα της ελληνικής όσο και της ευρωπαϊκής αγοράς. Η εταιρεία Wonder8 µε τους 16άρηδες υπαλλήλους του Αριστοτελείου Κολεγίου Θεσσαλονίκης, έβγαλε στην παραγωγή το «Morning Delight» που δεν είναι τίποτε άλλο από ατοµικά φακελάκια γαλλικού καφέ µίας χρήσεως.
Η καινοτοµία της επιχείρησης από το ΕΠΑΛ Καλλονής στη Μυτιλήνη; «Η ηλεκτρονική δηµοπράτηση. Ενα σύστηµα, όπου ο καταναλωτής θα µπορεί να δίνει τη δικήτου προσφορά για το προϊόν. Η δηµοπρασία θα διαρκεί 24 ώρες και το προϊόν θα πηγαίνει στον πελάτη που έδωσε την καλύτερη προσφορά», τονίζει η Μεταξία, πρόεδρος της εταιρείας.
Θέλησαν να λανσάρουν ένα προϊόν που θα συνδυάζει την ευαισθησία για το περιβάλλον αλλά και το καλό γούστο. Γι’ αυτό και οι µαθητές από το Κολέγιο Ψυχικού έφτιαξαν και πούλησαν 52 γυναικείες τσάντες από παλιά µπλουζάκια.
Για ποια προϊόντα είναι ξακουστή η Κέρκυρα; Για το ελαιόλαδο από την ειδική ποικιλία ελιάς λιανολιά, για το κουµκουάτ, αλλά και την ποικιλία εσπεριδοειδών. Αυτόν τον αγροτικό πλούτο εκµεταλλεύτηκαν οι µαθητές των Εκπαιδευτηρίων Αλκίνοος Κέρκυρας.
Μαρµελάδα πορτοκάλι αλλά και αρωµατισµένο ελαιόλαδο µε βότανα είναι µερικά µόνο από τα προϊόντα της εικονικής επιχείρησης Γαία.
Μπράβο, παιδιά! Άντε και γρήγορα με τις πραγματικές επιχειρήσεις σας!
Πηγή: Α΄ Εσπερινό ΓΕΛ Πειραιά
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου