Την οικονομική του ανεξαρτησία, εν μέσω μιας εξαιρετικά δύσκολης
συγκυρίας, έχει κατορθώσει να εξασφαλίσει το 2ο δημοτικό σχολείο
Περιστερίου, εκμεταλλευόμενο την πράσινη ενέργεια του ήλιου. Εδώ και 3
περίπου χρόνια έχουν εγκατασταθεί στην ταράτσα του κτιρίου 180 πάνελ
φωτοβολταϊκών ισχύος 18 κιλοβάτ, τα οποία μπορούν να παράγουν έως και
5.500 κιλοβάτ ενέργειας τον μήνα. Το σχολείο πουλά το ρεύμα του στη ΔΕΗ,
με αποτέλεσμα να εξασφαλίζει 10.000 ευρώ τον χρόνο, από τα οποία
καλύπτει τουλάχιστον τα 2/3 των αναγκών του.
«Ενα δωδεκαθέσιο σχολείο σαν το δικό μας έχει συνολικά ετήσια έξοδα 15.000 ευρώ», επισημαίνει ο διευθυντής του σχολείου Δημήτρης Μπουραντάς. «Από τα έσοδα που έχουμε από την εκμετάλλευση των φωτοβολταϊκών πάνελ καταφέρνουμε να πληρώνουμε το φυσικό αέριο που χρειαζόμαστε για τη θέρμανση των τάξεων».
Πρότυπο
Παρόλο που όλο και περισσότερες σχολικές μονάδες αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα λόγω της αδυναμίας τους να καλύψουν το συνεχώς αυξανόμενο κόστος της αγοράς πετρελαίου θέρμανσης, το 2ο δημοτικό Περιστερίου είναι το μοναδικό που προνόησε για τις δύσκολες ημέρες. Το Περιστέρι έχει 50 σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, όμως κανένα δεν φαίνεται να έχει «μάθει» από το παράδειγμα του 2ου δημοτικού. Ο Δ. Μπουραντάς, ωστόσο, ελπίζει ότι αργά ή γρήγορα και τα υπόλοιπα σχολεία θα αναγκαστούν να κινητοποιηθούν και να προχωρήσουν στην τοποθέτηση φωτοβολταϊκών στην ταράτσα τους. «Υπάρχει περιορισμένο ακόμα ενδιαφέρον από την εκπαιδευτική κοινότητα, όμως χρειάζεται διορατικότητα και βούληση και από τις δημοτικές Αρχές, ώστε να αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις για την έλλειψη χρημάτων στα σχολεία».
Περιβαλλοντική εκπαίδευση
«Το σχολείο είναι εν πολλοίς ανεξάρτητο από επιδοτήσεις», τονίζει με ικανοποίηση ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Φάνης Παπαθανασίου. «Αν δεν είχε γίνει η εγκατάσταση των φωτοβολταϊκών, ίσως να επιβαρυνόταν η εκπαίδευση και να υπήρχαν ελλείψεις», προσθέτει. Αλλωστε, η επιχορήγηση του δήμου μόλις που ξεπερνά τα 5.000 ευρώ ετησίως, σε δύο δόσεις. «Αν δεν είχαμε τα φωτοβολταϊκά δεν θα μπορούσαμε να τα βγάλουμε πέρα», συμφωνεί και ο Δ. Μπουραντάς.
Ο Φάνης Παπαθανασίου έχει δύο παιδιά, τα οποία πηγαίνουν στο 2ο δημοτικό σχολείο Περιστερίου. Θεωρεί την εγκατάσταση των φωτοβολταϊκών σημαντική και στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, όμως εκτιμά ότι τα παιδιά δεν κατανοούν άμεσα τα οφέλη της, καθώς δεν έχουν τη δυνατότητα να τα δουν από κοντά. Ο διευθυντής του σχολείου, από την πλευρά του, εξηγεί ότι μια επίσκεψη στην ταράτσα του σχολείου είναι επικίνδυνη επειδή δεν υπάρχει αρκετά υψηλό προστατευτικό κιγκλίδωμα. «Τα παιδιά έχουν δει την εγκατάσταση από την πόρτα της ταράτσας και έχουν ενημερωθεί για τα οφέλη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην αίθουσα. Ενας δάσκαλος, μάλιστα, πρότεινε η επόμενη εκδρομή της τάξης του να γίνει στο αιολικό πάρκο Λαυρίου!».
Το σχολείο, δυστυχώς, προς το παρόν, δεν έχει τη δυνατότητα να εκμεταλλεύεται το ίδιο την ενέργεια που παράγει. Παρόλο που στον μετρητή της ΔΕΗ υπάρχει και η επιλογή «Σχολείο», η εγκατάσταση μπαταριών για τη χρήση του ρεύματος που παράγεται είναι εξαιρετικά κοστοβόρα και τελικά αποτρεπτική για ένα δημόσιο σχολείο.
«Ενα δωδεκαθέσιο σχολείο σαν το δικό μας έχει συνολικά ετήσια έξοδα 15.000 ευρώ», επισημαίνει ο διευθυντής του σχολείου Δημήτρης Μπουραντάς. «Από τα έσοδα που έχουμε από την εκμετάλλευση των φωτοβολταϊκών πάνελ καταφέρνουμε να πληρώνουμε το φυσικό αέριο που χρειαζόμαστε για τη θέρμανση των τάξεων».
Πρότυπο
Παρόλο που όλο και περισσότερες σχολικές μονάδες αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα λόγω της αδυναμίας τους να καλύψουν το συνεχώς αυξανόμενο κόστος της αγοράς πετρελαίου θέρμανσης, το 2ο δημοτικό Περιστερίου είναι το μοναδικό που προνόησε για τις δύσκολες ημέρες. Το Περιστέρι έχει 50 σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, όμως κανένα δεν φαίνεται να έχει «μάθει» από το παράδειγμα του 2ου δημοτικού. Ο Δ. Μπουραντάς, ωστόσο, ελπίζει ότι αργά ή γρήγορα και τα υπόλοιπα σχολεία θα αναγκαστούν να κινητοποιηθούν και να προχωρήσουν στην τοποθέτηση φωτοβολταϊκών στην ταράτσα τους. «Υπάρχει περιορισμένο ακόμα ενδιαφέρον από την εκπαιδευτική κοινότητα, όμως χρειάζεται διορατικότητα και βούληση και από τις δημοτικές Αρχές, ώστε να αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις για την έλλειψη χρημάτων στα σχολεία».
Περιβαλλοντική εκπαίδευση
«Το σχολείο είναι εν πολλοίς ανεξάρτητο από επιδοτήσεις», τονίζει με ικανοποίηση ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Φάνης Παπαθανασίου. «Αν δεν είχε γίνει η εγκατάσταση των φωτοβολταϊκών, ίσως να επιβαρυνόταν η εκπαίδευση και να υπήρχαν ελλείψεις», προσθέτει. Αλλωστε, η επιχορήγηση του δήμου μόλις που ξεπερνά τα 5.000 ευρώ ετησίως, σε δύο δόσεις. «Αν δεν είχαμε τα φωτοβολταϊκά δεν θα μπορούσαμε να τα βγάλουμε πέρα», συμφωνεί και ο Δ. Μπουραντάς.
Ο Φάνης Παπαθανασίου έχει δύο παιδιά, τα οποία πηγαίνουν στο 2ο δημοτικό σχολείο Περιστερίου. Θεωρεί την εγκατάσταση των φωτοβολταϊκών σημαντική και στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, όμως εκτιμά ότι τα παιδιά δεν κατανοούν άμεσα τα οφέλη της, καθώς δεν έχουν τη δυνατότητα να τα δουν από κοντά. Ο διευθυντής του σχολείου, από την πλευρά του, εξηγεί ότι μια επίσκεψη στην ταράτσα του σχολείου είναι επικίνδυνη επειδή δεν υπάρχει αρκετά υψηλό προστατευτικό κιγκλίδωμα. «Τα παιδιά έχουν δει την εγκατάσταση από την πόρτα της ταράτσας και έχουν ενημερωθεί για τα οφέλη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην αίθουσα. Ενας δάσκαλος, μάλιστα, πρότεινε η επόμενη εκδρομή της τάξης του να γίνει στο αιολικό πάρκο Λαυρίου!».
Το σχολείο, δυστυχώς, προς το παρόν, δεν έχει τη δυνατότητα να εκμεταλλεύεται το ίδιο την ενέργεια που παράγει. Παρόλο που στον μετρητή της ΔΕΗ υπάρχει και η επιλογή «Σχολείο», η εγκατάσταση μπαταριών για τη χρήση του ρεύματος που παράγεται είναι εξαιρετικά κοστοβόρα και τελικά αποτρεπτική για ένα δημόσιο σχολείο.
Πηγή: real.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου