-Προετοιμασία επίσκεψης σε εργαστήρι κεραμικής.
-Τα παιδιά γίνονται αγγειοπλάστες και ζωγραφίζουν ένα πινάκιο.
-"Σπάνε" το πινάκιο.
-Γίνονται αρχαιολόγοι και το ανασυνθέτουν.
Τους ζήτησα, λοιπόν, να φανταστούν ότι το πινάκιό τους έσπασε! Και να το κόψουν σε 6-8 κομμάτια! Οι αντιδράσεις φυσικά ήταν κωμικοτραγικές. Άρχισαν να φωνάζουν, "τόσο κόπο κάναμε", "είναι πολύ ωραίο για να το σχίσω" και άλλα τέτοια, αλλά τελικά συμμορφώθηκαν με τις οδηγίες μου.
-Τα παιδιά γίνονται αγγειοπλάστες και ζωγραφίζουν ένα πινάκιο.
-"Σπάνε" το πινάκιο.
-Γίνονται αρχαιολόγοι και το ανασυνθέτουν.
Μετά ζήτησα από τα παιδιά να ζωγραφίσουν στο κέντρο του πιάτου τους έναν
θεό χρησιμοποιώντας έναν από τους δύο ρυθμούς της αγγειογραφίας που
μάθαμε. Έτσι δημιουργήθηκαν στην τάξη πινάκια μελανόμορφα και
ερυθρόμορφα. Ο κάθε αγγειογράφος υπέγραψε φυσικά το πινάκιό του.
Στην τελική φάση της δραστηριότητας συζητήσαμε για το πόσο εύθραστα
είναι τα αγγεία, για τη δουλειά των αρχαιολόγων, γιατί πολλές φορές τα
αγγεία που βλέπουμε στο μουσείο είναι ραγισμένα και για τη σπουδαιότητα της δουλειάς των αρχαιολόγων.
Τους ζήτησα, λοιπόν, να φανταστούν ότι το πινάκιό τους έσπασε! Και να το κόψουν σε 6-8 κομμάτια! Οι αντιδράσεις φυσικά ήταν κωμικοτραγικές. Άρχισαν να φωνάζουν, "τόσο κόπο κάναμε", "είναι πολύ ωραίο για να το σχίσω" και άλλα τέτοια, αλλά τελικά συμμορφώθηκαν με τις οδηγίες μου.
Αφού τα παιδιά "έσπασαν" τα πινάκιά τους, μετά σαν καλοί αρχαιολογόγοι προσπάθησαν να τα ξανασυνθέσουν.
Ήταν
μια δραστηριότητα που ενθουσίασε τα παιδιά, αν και κάποια από αυτά
είχαν μέχρι που σχόλασαν τις αντιρρήσεις τους για μερικές "περίεργες
πράξεις" μου....
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου