Παρουσιάστηκε πρόσφατα στο Μέγαρο Λόγου και Τέχνης στην Πάτρα το βιβλίο των Ι. Καραντζή και Ν. Μάνεση "Σχέδια Μαθήματος για το Δημοτικό Σχολείο. Από τη θεωρία στην πράξη". Το βιβλίο είναι πολύ ενδιαφέρον, πρακτικό και τολμώ να πω, ότι σύντομα θα είναι και πάρα πολύ χρήσιμο.
Περιέχει 95 σχέδια μαθήματος για όλα τα μαθήματα όλων των τάξεων του Δημοτικού Σχολείου καθώς και το πρόγραμμα μιας μέρας ενός τμήματος διθέσιου σχολείου (τάξεις, Α΄, Γ΄, Δ΄). Υπάρχει επίσης ένα πρότζεκτ 14 ωρών για τη Δ΄ τάξη.
Τα Σχέδια σχεδιάστηκαν από τις/τους συανδέλφους συγγραφείς: Αγγελική Σαμαντά, Βλασσούλα Σοφιανοπούλου, Αναστασία Κρεσταινίτη, Κατερίνα Παντελοπούλου, Ισμήνη Κακαβά, Κωνσταντίνο Κακαβά, Ασπάνδη Καμπισοπούλου, Μάριος Γιαλαμά, Αθηνά Λαμπροπούλου, Αιμιλία Μίχαλου, Παναγιώτης Κακαβά, Βασιλική Κοκολογιαννάκη, Μαρία Κοσσυφίδου, Αναστάσιος Δρογγίτης και Ιωάννα Φλίγκου
Όλα αναδεικνύουν τη στοχοκεντρική διδασκαλία, η οποία είναι ο πυλώνας της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, που απαιτεί όταν σχεδιάζουμε να λαμβάνουμε υπόψη μας ποιος είναι ο μαθητής, ποιος ο στόχος και με ποια δραστηριότητα θα τον πετύχουμε.
Στο βιβλίο υπάρχουν και αρκετές εναλλακτικές δραστηριότητες με χρήση ΤΠΕ και δραστηριότητες για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Το σημαντικό είναι ότι όλα τα σχέδια που περιλαμβάνονται και περιγράφονται έχουν υλοποιηθεί στην τάξη, αν και εκ των υστέρων διορθώθηκαν και σε κάποιες περιπτώσεις αλλάχθηκαν και διαφοροποιήθηκαν. Όπως τονίζει όμως ο κ. Μάνεσης, αποτελούν μια διδακτική πρόταση και μόνο έτσι πρέπει να ειδωθούν. Αφορούν στους μαθητές των εκπαιδευτικών που τα έγραψαν.
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Περιέχει 95 σχέδια μαθήματος για όλα τα μαθήματα όλων των τάξεων του Δημοτικού Σχολείου καθώς και το πρόγραμμα μιας μέρας ενός τμήματος διθέσιου σχολείου (τάξεις, Α΄, Γ΄, Δ΄). Υπάρχει επίσης ένα πρότζεκτ 14 ωρών για τη Δ΄ τάξη.
Τα Σχέδια σχεδιάστηκαν από τις/τους συανδέλφους συγγραφείς: Αγγελική Σαμαντά, Βλασσούλα Σοφιανοπούλου, Αναστασία Κρεσταινίτη, Κατερίνα Παντελοπούλου, Ισμήνη Κακαβά, Κωνσταντίνο Κακαβά, Ασπάνδη Καμπισοπούλου, Μάριος Γιαλαμά, Αθηνά Λαμπροπούλου, Αιμιλία Μίχαλου, Παναγιώτης Κακαβά, Βασιλική Κοκολογιαννάκη, Μαρία Κοσσυφίδου, Αναστάσιος Δρογγίτης και Ιωάννα Φλίγκου
Όλα αναδεικνύουν τη στοχοκεντρική διδασκαλία, η οποία είναι ο πυλώνας της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, που απαιτεί όταν σχεδιάζουμε να λαμβάνουμε υπόψη μας ποιος είναι ο μαθητής, ποιος ο στόχος και με ποια δραστηριότητα θα τον πετύχουμε.
Στο βιβλίο υπάρχουν και αρκετές εναλλακτικές δραστηριότητες με χρήση ΤΠΕ και δραστηριότητες για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Το σημαντικό είναι ότι όλα τα σχέδια που περιλαμβάνονται και περιγράφονται έχουν υλοποιηθεί στην τάξη, αν και εκ των υστέρων διορθώθηκαν και σε κάποιες περιπτώσεις αλλάχθηκαν και διαφοροποιήθηκαν. Όπως τονίζει όμως ο κ. Μάνεσης, αποτελούν μια διδακτική πρόταση και μόνο έτσι πρέπει να ειδωθούν. Αφορούν στους μαθητές των εκπαιδευτικών που τα έγραψαν.
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου