Κυριακή 25 Μαΐου 2014

3ο Σταυροδρόμι Γλωσσών και Πολιτισμών στη Θεσσαλονίκη

Η Παιδαγωγική Σχολή στο  ΑΠΘ διοργανώνει
το 3ο Σταυροδρόμι Γλωσσών και Πολιτισμών 
30 και 31 Μαΐου 2014,  στον Πύργο της Παιδαγωγικής


Το πρόγραμμα του 3ου Σταυροδρομιού Γλωσσών και Πολιτισμών:

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ/FRIDAY 30 ΜΑΙΟΥ/MAY 2014

09:00 – 10:00 Εγγραφές – Χαιρετισμοί-Registration
Μένη Τσιτουρίδου, Κοσμητόρισσα Παιδαγωγικής Σχολής Α.Π.Θ., Μαριάννα Τζεκάκη, Πρόεδρος ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ, Ρούλα Τσοκαλίδου, Αναπ.Καθηγήτρια ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ & επιστ. υπεύθυνη ‘Πολύδρομο’

10:00 – 12:00 Συνεδρία A Session 
Συντονισμός/Chair: Roula Tsokalidou
Multilingual Children’s Literature: From Translation to Translanguaging, Developing new approaches to multiliteracy
Christine Hélot

Beyond language borders to translanguaging: challenging social and educational norms
Roula Tsokalidou

Greek as a marker of identity in Melbourne, Australia
Maria Avgoulas & Rebecca Fanany

Negotiating the place of Turkish as an MFL in Greek-Cypriot secondary education
C. Charalambous, P. Charalambous & Ben Rampton

12:00 – 12:30 Διάλειμμα/Coffee Break


12:30 – 14:30 Συνεδρία B Session 
Συντονισμός/Chair: Aspa Chatzidaki
Preparing future teachers for dealing with classroom diversity
Aspa Chatzidaki

Aspects of work in bilingual specific conditions
Valentina Çela & Musa Kraja

Promoting intergenerational communication through reading picturebooks
Sofia Gavriilidis

The creation of identity texts by Roma students
E. Skourtou, V. Kourtis-Kazoullis & X. Lambrou

14:30 – 17:00 Διάλειμμα για γεύμα/Lunch Break

17:00-21:00 Parallel ECML Workshop for educators members of ‘Polydromo’ Group
Παράλληλο Εργαστήρι ECML για εκπαιδευτικούς μέλη της ομάδας ‘Πολύδρομο’
(ΠΟΛΥ.ΣΤ.ΕΚ.Ι-POLY.ST.EK.I)
Presentation of the ECML project ‘Collaborative Community Approach to Migrant Education’ and an interactive approach towards the production of multimodal, multilingual educational practices

17:00 – 18:30 Συνεδρία Γ/ Session C
(10ος όροφος Πύργου/10th floor of Tower)
Συντονισμός/Chair: Αγγελική Κοιλιάρη

Γλωσσική Εκμάθηση και Διδασκαλία σε Πολυπολιτισμικά Περιβάλλοντα: Πώς θα ενσωματώσουμε τη γλωσσική απόκλιση και γλωσσική ποικιλία στην τάξη
Μαρίνα Τζακώστα

Απόψεις εκπαιδευτικών για την Δι/Πολυγλωσσία και Διαγλωσσικότητα ως (διδακτική) πράξη: Συγκριτική έρευνα στην Ελλάδα και στη Γερμανία
Σοφία Αναστασιάδου & Αργυρώ Παναγιωτοπούλου

Ζητήματα γλωσσικής πολιτικής και ιδεολογίας για την ελληνική γλώσσα
Μαρία Παρασκευά

Η Κριτική Παιδαγωγική στην Εκμάθηση και Διδασκαλία των Ξένων γλωσσών: Μια μελέτη για την εφαρμογή της Μετασχηματίζουσας μάθησης του Mezirow στην εκμάθηση και διδασκαλία της αγγλικής ως Γ2
Ελεωνόρα Πασσαλίδου & Χρυσούλα Τοσουνίδου

Σχολικές συμπράξεις υπέρ της ανάδειξης της πολυγλωσσίας και των μειονοτικών γλωσσών
Χαρά Λιάκου

18:30 – 19:00 Διάλειμμα /Coffee Break

19:00 – 21:00 Δ’ Συνεδρία/Session D
(10ος όροφος Πύργου/10th floor of Tower)
Συντονισμός/Chair: Αναστασία Γκαϊνταρτζή

Η διαπολιτισμική ενσυνείδηση στην εκπαίδευση. Μια εμπειρική διερεύνηση στην Κύπρο
Άννα Χατζηπαναγιωτίδη & Βαρβάρα Αβραμίδου

Γιατί επιλέγουμε τη δίγλωσση εκπαίδευση’: ερευνώντας ένα πρόγραμμα ελληνο-γερμανικής εκπαίδευσης μέσα από τα μάτια των μαθητών του
Σοφία Καρατζά & Παναγιώτα Χαραλάμπους

Οι κοινωνιογλωσσικοί και οι εκπαιδευτικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη διγλωσσία στο Ν. Ροδόπης: συγκριτική μελέτη ανάμεσα στις δίγλωσσες ομάδες μειονοτικών και παλιννοστούντων από την Ε.Σ.Σ.Δ
Χρύσα Χαλκοπούλου

Διδακτική της Αγγλικής Γλώσσας στα ΙΕΚ: από την εκπαιδευτική πολιτική στη διδακτική πράξη
Συμεών Νικολιδάκης & Καλλιόπη Τσάνταλη

19:00 – 21:00 Ε’ Παράλληλη Συνεδρία/ Parallel Session E
(Ισόγειο Πύργου/Groundfloor of Tower)
Συντονισμός/Chair: Σοφία Γαβριηλίδου

Ο ρόλος της λογοτεχνίας στη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως Δεύτερης ή Ξένης Γλώσσας
Στέλλα Νεστοράτου

Δίγλωσση σειρά εκμάθησης της ελληνικής ως ξένης γλώσσας
Ε. Γεωργαντζή, Ε. Ραυτοπούλου & Λ. Βάσκα-Παϊδούση

Αξιοποιώντας το ιστορικό περιεχόμενο των εθνικών επετείων ως γνωστικό αντικείμενο για τη γλωσσική διδασκαλία σε μεικτές τάξεις: μία διδακτική προσέγγιση για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης με βάση το περιεχόμενο
Θεοδώρα Αγάπογλου & Μαριάνα Καπετανίδου

Γλωσσική Οικολογία στην Πολυπολιτισμική Τάξη των Ξένων Γλωσσών
Ευαγγελία Βώβου

Το φύλο και ο σεξισμός στη γλώσσα
Παρισσάτιδα Χριστοφορίδου & Χρυσούλα Ζιώγα

Η ιστορία της γαλλικής γλώσσας και του γαλλικού πολιτισμού μέσα από τα τραγούδια και τη μουσική τους
Χαρούλα Χατζημιχαήλ 

ΣΑΒΒΑΤΟ/SATURDAY 31 ΜΑΙΟΥ/MAY 2014

09:30 – 12:00 Συνεδρία A Session
Συντονισμός/Chair: Δήμητρα Κογκίδου
Γιατί ακούγεται προκλητικό ή υπερβολικό «η κοσμητόρισσα ή βουλεύτρια» και όχι «η μαγείρισσα ή χορεύτρια»; - Λαμβάνει υπόψη του το εκπαιδευτικό μας σύστημα την αναγκαιότητα της μη σεξιστικής γλώσσας;
Δήμητρα Κογκίδου

Αλληλεπιδράσεις δασκάλων και παιδιών μεταναστών στη σχολική τάξη
Δήμητρα Προβελεγγίου & Σούλα Μητακίδου

Εκπαιδευτική πολιτική για τις ξένες γλώσσες σε περίοδο οικονομικής κρίσης: Από τη συναρθρωτική πολιτική πρακτική στην επιλεκτική θέσμιση
Ευαγγελία Καλεράντε

Η διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης/δεύτερης γλώσσας σε παιδιά πρώιμης παιδικής ηλικίας: ζητήματα γλωσσικής πολιτικής και εφαρμογής
Ά. Κοκκινίδου, Θ. Αλεξίου & Θ. Ρουσουλιώτη

Υδρογλωσσολογία: ένα σχέδιο εργασίας για την πολυγλωσσική αφύπνιση στη Στ’ τάξη του Δημοτικού Σχολείου
Σ. Καμαρούδης, Μ. Ζωγράφος & Θ. Μαλέτσκος

12:00 – 12:30 Διάλειμμα/Coffee Break

12:30 – 14:30 Συνεδρία B Session
Συντονισμός/Chair: Christine Helot
Collaborative Community Approach to Migrant Education: a project that explores new ways to enhance young migrants' education by developing stronger links between schools, the home and local partners
Vicky Macleroy & Andrea Young

Econolang: A Greek-French research project
on the impact of financial crisis on languages.
G. Androulakis, R. Kitsiou & Z. Liveranou

A study on primary school children learning English as an L3 in Greece; A profile of the more successful L3 learners and the most influential factors towards their making
Fotini Anastassiou & Georgia Andreou

Traslanguaging in the teaching of a foreign language: The creation of a children’s multilingual dictionary
Anastasia Gkaintartzi

Narration of stories from different countries and continents
Aφήγηση παραμυθιών από διαφορετικές χώρες και ηπείρους
Action Art/Εικαστική Δράση

14:30 -17:00 Διάλειμμα για γεύμα/Lunch Break

17:00 – 18:30 Συνεδρία Γ/ Session C

(10ος όροφος Πύργου/10th floor of Tower)
Συντονισμός/Chair: Κωστής Τσιούμης

Γλωσσική Πολιτική: To διακύβευμα της πολυγλωσσίας στην Εκπαίδευση
Αγγελική Κοιλιάρη

Προφορική ιστορία στους Λόφους της Φλώρινας και γλωσσικές πρακτικές
Ι. Βαμβακίδου, Α. Κυρίδης, Α. Σολάκη & Α. Τσιγλόπουλος

Τα δημόσια μνημεία στη Φλώρινα: Στρατηγικές διδασκαλίας σε αλλόγλωσσους μαθητές προσχολικής ηλικίας
Ι. Βαμβακίδου, Α. Κατσάκη, Μ. Μηλώση & Γ. Ψωμαδάκης

Γλωσσική πολιτική και πολυπολιτισμικότητα στο Μεσοπόλεμο: Η διαχείριση της διαφορετικότητας στα σχολικά αναγνωστικά της εποχής
Χρήστος Γεωργίου

Δίγλωσση εκπαίδευση και η περίπτωση των προγραμμάτων εμβάπτισης του Καναδά
Π. Βαϊοπούλου, Α. Χατζηαποστόλου & Ε. Τσιουπλή

18:30 – 19:00 Διάλειμμα/Coffee Break

19:00 – 20:30 Δ’ Συνεδρία/Session D

(10ος όροφος Πύργου/10th floor of Tower)
Συντονισμός/Chair: Σούλα Μητακίδου

Πολυγλωσσία, πολλαπλογλωσσία και πολυπολιτισμικότητα. Η Εκμάθηση της Ξένης Γλώσσας στην προσχολική ηλικία
Παναγιώτα Παπαδοπούλου & Βενετία Ποσταντζόγλου

To πολιτισμικό στοιχείο στη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως ξένης/δεύτερης γλώσσας
Ε. Γκαρέλη, Ε. Καπούλα, Ε. Κοντοκώστα, Μ. Μοντζόλη, Σ. Νεστοράτου, Ε. Πρίτση, Ν. Ρουμπής & Γ. Συκαρά

Τα κείμενα ταυτότητας και η παιδαγωγική αξιοποίησή τους στο νηπιαγωγείο
Εύη Κομπιάδου

Επιλογές στη χρήση της γλώσσας από Ρουμάνους μετανάστες που ζουν στην Ελλάδα
Χ. Ενέ, Κ. Τσιούμης, Α. Κυρίδης & Ι. Βαμβακίδου

Όσα λέγονται, όσα γίνονται και όσα γράφονται για το σχολείο, στο σχολείο και στην κοινωνία: αντινομίες στην εκπαιδευτική διαχείριση «πτωμάτων»- ανθρώπων: μεταναστών, Ρομά και άλλων γλωσσικών και πολιτισμικών μειονοτήτων
Άγγελος Χατζηνικολάου

Εργαστήρι: Γνωριμία με τη Ρομανές και τις γυναίκες Ρομά
Ευαγγελία Τρέσσου, Σούλα Μητακίδου, Χρυσάνθη Παναγιωτίδου, Άννα Μάγγα, Ελένη Δημοπούλου, Ειρήνη Δημοπούλου, Σοφία Σαμπάνη

19:00 – 20:30 E’ Παράλληλη Συνεδρία /Parallel Session E 
(Ισόγειο Πύργου/Groundfloor of Tower)
Συντονισμός/Chair: Σταύρος Καμαρούδης

Συνάντηση πολιτισμού και αξιών στα Μαθηματικά της Γ΄ Δημοτικού
Α. Χριστοδούλου, Α. Σταύρου, Α. & Χ. Λεμονίδης

Η μέθοδος CLIL. Διδακτική πρόταση για το μάθημα των Μαθηματικών
Σοφία Κολοσίδου
Διδασκαλία του ελληνικού πολιτισμού σε ξένους φοιτητές με την τεχνική του field trip
Έφη Γαβριήλ

Η παιδαγωγική αξία της διαγλωσσικής διαμεσολάβησης
στην ελληνική εκπαίδευση
Ειρήνη Βοϊδάκου

Εργαστήρι: Πολυγλωσσικές διαδρομές, πολυπολιτισμικές συναντήσεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Βιργινία Αρβανιτίδου, Θεόδωρος Μανιάκας, Σουλτάνα Παπαδημητρίου και ομάδα εκπαιδευτικών

20:30-9:30: Κλείσιμο συνεδρίου/Closing of the conference
(10ος όροφος Πύργου/10th floor of Tower)

Θέατρο Κωφών/Τheatre of the Deaf
Παραμύθι στη Νοηματική «ο Σπουργίτης και το ουράνιο τόξο»
Visual Vernacular “Ζόμπι»
Παναγιώτης Κατσιπίδης-Panagiotis Katsipidis

Παράλληλη Έκθεση Φωτογραφιών κοινοτήτων Ρομά & Διαγλωσσικότητας
Parallel Exhibition of Photographs of Rom Communities and Translanguaging
Aναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου