Ένα συγκλονιστικό ανοιχτό γράμμα θα έλεγα εγώ που περιγράφει ακριβώς την πραγματικότητα στο ελληνικό σχολείο και την αγωνία των γονέων για τις καταστάσεις που βιώνουν τα παιδιά τους.
Κύριε Υπουργέ,
Η
ΑΝΏΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ εκπροσωπώντας τους γονείς χιλιάδων
μαθητών, σας ζήτησε από την προηγούμενη εβδομάδα συνάντηση, προκειμένου να
εκθέσουμε το σύνολο των τραγικών ΑΜΕΣΩΝ προβλημάτων που μαστίζουν την δημόσια
εκπαίδευση. Παρά τις καθημερινές οχλήσεις μας (γραπτές και τηλεφωνικές) δεν μας
δώσατε καμία απάντηση, ούτε καν αρνητική!
Δεν
βρίσκεται χρόνο για να συναντήσετε τους εκπροσώπους των γονιών, γιατί προφανώς
δεν το θεωρείτε απαραίτητο, Προφανώς έχουμε αγεφύρωτες απόψεις για το τι
συμφέρει τους μαθητές, και το γνωρίζουμε.
Κύριε Υπουργέ,
Είπατε: «Θα κάνω αυτά που απαιτείται να γίνουν.»
1. Διαπιστώνετε εγκαίρως, ότι θα υπάρξουν 22.000 μπορεί και
24.000 κενά εκπαιδευτικών (δήλωση σας στο MEGA). Απαιτείται λοιπόν ή όχι η
πρόσληψη μόνιμου προσωπικού που θα στελεχώσει τα σχολεία και φέτος και του
χρόνου και του αλλουνού ….έτσι που να μην βιώνουμε κάθε χρόνο έναν μαύρο
Σεπτέμβρη, παρά προχωράτε σε ελάχιστες προσλήψεις και αυτές με ελαστικές
σχέσεις εργασίας; Είναι κακό τα παιδιά μας να έχουν τον δικό τους εκπαιδευτικό
από την αρχή της χρονιάς ή μήπως είναι κακό να αποκτήσουνε μόνιμη δουλειά με
δικαιώματα άνθρωποι που παιδεύονται από τεράστια ανεργία και υποαπασχόληση;
2. Τι θα κάνετε με τις συγχωνεύσεις; Θα πάρετε πίσω ΟΛΕΣ τις
συγχωνεύσεις (ΦΕΚ 1329/26.5.2014) ή ΑΠΑΙΤΟΥ ΝΤΑΙ συγχωνεύσεις για
“παιδαγωγικούς” λόγους;
3. Αυτές τις ημέρες
οι 85.000 μαθητές της Α΄ τάξης των Λυκείων και των ΕΠΑΛ εξετάστηκαν με την
περιβόητη αντιπαιδαγωγική «τράπεζα θεμάτων» (Τ.Θ.Δ.Δ.). Τα δημοσιεύματα μιλούν
για ΒΑΤΕΡΛΩ με 4 στα 10 παιδιά να κόβονται! Ποια είναι τα ακριβή στοιχεία κύριε
Υπουργέ; Απαιτείται λοιπόν ή όχι να μην μετρήσουν τα θέματα αυτά στην
φετινή τελική βαθμολογία; Θα πάρετε πίσω την Τράπεζα Θεμάτων και το νόμο για το
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ που συνθλίβει τους μαθητές;
4. Θεωρείται ότι μπορεί να γίνει μάθημα με 25+ παιδιά σε
κάθε τμήμα; Σύμφωνα, δε, με την ισχύουσα
νομοθεσία σε κάθε μαθητή προβλέπεται 1,5 τ.μ. από την σχολική αίθουσα. Τολμάμε
να κάνουμε σύγκριση με την προβλεπόμενη από τους κανονισμούς αναλογία
«αμνοεριφίων» ανά τ.μ στους στάβλους της ελληνικής επικράτειας, που είναι
περισσότερο από 2τ.μ. ανά ζώο. Ενώ, είναι νωπό στις μνήμες μας το παράγγελμα
του ΚΕΕΛΠΝΟ στην έξαρση της γρίπης να υπάρχει τουλάχιστον 2 τ.μ. ανά μαθητή για
λόγους υγείας. Απαιτείται λοιπόν ή όχι μείωση του πλήθους των μαθητών ανά
τάξη, με 15 για τις πρώτες τάξεις τους Δημοτικού και 20 για τις υπόλοιπες
τάξεις και βαθμίδες;
5. Τι προτίθεστε να κάνετε προκείμενου να λύσετε το οξυμένο
κτηριολογικό πρόβλημα του σχολικού δικτύου; Θεωρείται ότι ωφελεί το λαό το
πρόγραμμα ΕΣΠΑ «JESSICA», σύμφωνα με το οποίο μεγαλοεργολάβοι και τράπεζες θα
πληρώνονται από το ελληνικό Δημόσιο, μέσω ετήσιου αντιτίμου από το Πρόγραμμα
Δημοσίων Επενδύσεων για να χτίσουν σχολεία πάνω σε δημόσια γη; Αλήθεια, τι
σημαίνει ότι αυτοί οι όμιλοι θα έχουν και την ευθύνη λειτουργίας, συντήρησης
και εκμετάλλευσης τους για 25 χρόνια!;
Ποίον ωφέλησε τελικά η μείωση της
κρατικής χρηματοδότης στην πρώην ΟΣΚ Α.Ε. από το ΠΔΕ κατά 80% και το προσωπικό
της κατά 70,6%;
6. Το πρόβλημα της
ασφαλούς και δωρεάν μεταφοράς που αφορά 230.000 μαθητές, είναι ιδιαίτερα
οξυμένο. Τίθεται πλέον ζήτημα για την ίδια την φοίτηση των μαθητών στα σχολεία
τους, την ύπαρξη σχολείων όπως τα μουσικά και τα καλλιτεχνικά, Προτίθεστε να το
λύσετε με μόνιμο, δωρεάν και ασφαλή τρόπο σε συνεργασία με το Υπ. Εσωτερικών;
Απαιτείται λοιπόν ή όχι κατάργηση της ΚΥΑ 24001/2013 που βάζει μαθητές, ακόμα
και δημοτικού, και πάντως βαριά φορτωμένους, να περπατούν χιλιόμετρα ή να
μετακινούνται με ΜΜΕ; Ρωτάμε αν γίνει ένα σοβαρότερο ατύχημα απ’ αυτά που ήδη καταγράφει η Τροχαία, …,θα
αναλάβετε εσείς την ευθύνη;
7. Ο προκάτοχός σας είχε δηλώσει 3 φορές ότι θα βρεθεί ΕΣΠΑ
για την σίτιση όλων των μαθητών, αλλά ακόμα και σήμερα χιλιάδες παιδιά
υποσιτίζονται και γίνονται αντικείμενο φθηνής «φιλανθρωπίας» από μ.κ.ο. Με
έρευνα της ΑΣΟΕΕ (2013) η δωρεάν διανομή
ενός κανονικού γεύματος, για όλα τα δημοτικά σχολεία και για ένα σχολικό έτος,
υπολογίζεται ότι θα κόστιζε 400
εκ. €, δηλ. το 0,22%του ΑΕΠ. Μπορεί να πεινάνε τα παιδιά
μας, όμως βρέθηκαν 900 εκ.
€ για την έκθεση – εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ πριν από λίγους μήνες! Βρέθηκαν 146 εκ. € για το ψηφιακό
σχολείο 2014-15, Βρέθηκαν 2,5 εκ. € για τη δημιουργία
της Τράπεζας Θεμάτων κ.ο.κ. Απαιτείται λοιπόν ή όχι να δοθούν κονδύλια σε
δημόσιες υποδομές (π.χ. των Δήμων) προκειμένου να σιτιστούν τα παιδιά με ένα
πλήρες γεύμα μέσα στα σχολεία, χωρίς την παρέμβαση «φιλανθρώπων»;
8. Η υποχρηματοδότηση
της δημόσιας Εκπαίδευσης από τον κρατικό προϋπολογισμό είναι τραγική. Πρώτη
φορά η κρατική δαπάνη για την εκπαίδευση υπολείπεται της δαπάνης των
οικογενειακών προϋπολογισμών, Η υποχρηματοδότηση οδηγεί στη de facto
ιδιωτικοποίηση δομών και υπηρεσιών της, την υποβάθμιση της εκπαιδευτικής
διαδικασίας. Σε συνδυασμό μάλιστα με την Αξιολόγηση και την αποκέντρωσή του
ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ οδηγεί στην κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών.
Απαιτείται λοιπόν ή όχι,
έκτακτη κρατική χρηματοδότηση για την κάλυψη όλων των αναγκών
λειτουργίας του σχολείου;
Κύριε Υπουργέ,
Είπατε: «Πρώτα από όλα πρέπει να υπάρξει ηρεμία σε όλες τις
βαθμίδες της εκπαίδευσης. Χωρίς ηρεμία δεν μπορεί να γίνει τίποτα».
Εμείς Λέμε: «Όταν παιδιά πεινάνε, όταν έφηβοι διώχνονται από
το σχολείο, όταν αυξάνει η παιδική
εργασία, όταν εκπαιδευτικοί μένουν άνεργοι, όταν κινδυνεύουν ζωές, τότε η
ηρεμία είναι προνόμιο λίγων.»
Πηγή: http://www.sylaristotelis.com
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου