Ο δάσκαλος (και όταν λέμε δάσκαλος χρησιμοποιούμε τη λέξη με
την ευρεία παιδαγωγική της έννοια, δηλαδή και ο δάσκαλος και ο καθηγητής),
αυτός που αγαπάει τη δουλειά του, που βλέπει το σχολείο του, μπαίνει στην τάξη,
κοιτάει τους μαθητές του και λέει "γεννήθηκα γι αυτή τη δουλειά" ή
"τυχερός που είμαι που ασκώ αυτό το επάγγελμα" και άλλα παρεμφερή που
λένε οι περισσότεροι δάσκαλοι, είναι ο καλύτερος υπάλληλος για κάθε εταιρεία
που υπάρχει. Κάθε βιομηχανία, υπηρεσία, εταιρεία θα έπρεπε να προσλάβει
και από έναν δάσκαλο γιατί αυτοί και μόνο αυτοί έχουν τα 7 μαγικά προτερήματα,
όπως θα σας τα παρουσιάσουμε παρακάτω.
1.Οι δάσκαλοι είναι δημιουργικές ιδιοφυΐες
Δεν είναι και δεν το παίζουν γκουρού. Πρέπει να σκεφτούν και
να αποφασίσουν πως θα συμπιέσουν διαφορετικούς στόχους σε ανεπαρκή χρόνο, σε
διαφορετική ομάδα εκπαιδευομένων, και αυτό με έναν ευχάριστο τρόπο ενώ
ταυτόχρονα πρέπει να παρακολουθούν την πρόοδο, να έχουν το νου τους σε όποια
αναπηρία ή διαφορετικότητα για τον άλλον τρόπο διδασκαλίας / μάθησης και
ταυτόχρονα να έχουν έτοιμο το μικρό στρατό των εφήβων για να μάθει γράμματα.
Επιτυχημένα στελέχη επιχειρήσεων αν έμπαιναν σε τάξη, θα ένιωθαν σα να μπαίνουν
σε εμπόλεμη ζώνη και αυτό γιατί η διδασκαλία είναι εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση
και απαιτεί τρομερές διεργασίες σκέψης εκ μέρους των δασκάλων.
2.Οι δάσκαλοι δεν έχουν ...ρολόι
Η ημέρα του δασκάλου δεν τελειώνει ποτέ αντίθετα με κάποιες
κακόβουλες αντιλήψεις. Οι δάσκαλοι παίρνουν δουλειά στο σπίτι και δεν σταματούν
να σχεδιάζουν, να βελτιώνονται και να αναλύουν δεδομένα. Οι καλοί δάσκαλοι
έχουν εμμονή με τη βελτίωση.
3.Οι δάσκαλοι είναι μαέστροι των δημοσίων σχέσεων
Αν σας έχει τύχει να δείτε ανθρώπους που να φωνάζουν και να
μην μπορούν να συζητήσουν και να είναι ισχυρογνώμονες κ.λπ. κ.λπ. περιμένετε να
τους δείτε σε μία συγκέντρωση γονέων. Οι δάσκαλοι τα καταφέρνουν να
κουμαντάρουν δύσκολους γονείς, παράλογες προτάσεις και απαιτήσεις ενώ παράλληλα
προσπαθούν να διατηρήσουν την ηρεμία στο σχολείο τους. Οι δάσκαλοι επικοινωνούν
με διαφορετικές ομάδες ανθρώπων με αποτελεσματικότητα και απευθύνονται σε
διαφορετικούς ανθρώπους με διαφορετικούς τρόπους.
4.Οι δάσκαλοι είναι οι καλύτεροι πωλητές
Εάν νομίζετε ότι είναι δύσκολο να πείσετε κάποιον να
αγοράσει ένα προϊόν ή μία υπηρεσία, προσπαθήστε να πείσετε έναν δωδεκάχρονο
παιδί να φτιάξει μία εργασία ή μία ολόκληρη τάξη εφήβων ότι τα μαθηματικά είναι
χρήσιμα για τη ζωή τους. Οι δάσκαλοι είναι και ψυχαναλυτές, κατανοούν πως
πρέπει να ελιχθούν, πως να απαντήσουν όταν έχουν απέναντί τους μία ομάδα
μαθητών. Οι δάσκαλοι προσπαθούν και καταφέρνουν συνήθως να "πωλήσουν"
στους μαθητές τις γνώσεις τους και να τους πείσουν ότι έτσι πρέπει να γίνεται.
5.Οι δάσκαλοι είναι ηγέτες
Ένα από τα προτερήματα των δασκάλων είναι ότι μπορούν να
"διαχειριστούν άλλους ανθρώπους" (πάντα με την καλή έννοια). Αν μία
επιχείρηση νομίζει ότι είναι εύκολο να διαχειριστεί το προσωπικό της, ας το
προσπαθήσει σε μία τάξη. Οι μαθητές είναι ακόμη ανώριμοι, τώρα μαθαίνουν, δεν
μπορείς να τους απολύσεις, δεν μπορείς να τους πεις ότι θα φύγουν, έχεις ευθύνη
για την ακεραιότητά τους και άλλα πολλά πολλά. Πόσοι άλλοι σε εταιρείες μπορούν
να διαχειριστούν μία τέτοια ομάδα;
6.Οι δάσκαλοι δεν πανικοβάλλονται
Οι δάσκαλοι ξέρουν να χειρίζονται τις κρίσεις, έχουν
εμπειρία πως να καθοδηγήσουν μία ομάδα σε μία στιγμή κρίσης, πως να εκκενώσουν
το κτίριο. Ξέρουν ότι η δική τους ηρεμία και αυτοπεποίθηση είναι ο συνδετικός
κρίκος για όλη την ομάδα που έχουν στην ευθύνη τους. Ποιος δεν θα ήθελε έναν
τέτοιο άνθρωπο για να δουλεύει μαζί του;
7.Οι δάσκαλοι ζουν το Mission Impossible καθημερινά
Η δουλειά του δασκάλου συχνά αποδεικνύεται ένα αχάριστο
επάγγελμα γιατί δεν έχει την εκτίμηση που του αξίζει και συνήθως δημιουργούνται
αδύνατοι στόχοι. Η δουλειά του δασκάλου είναι να βοηθήσει κάθε μαθητή μέσα στην
τάξη και να εγγυηθεί ότι όλα θα πάνε καλά και θα υπάρξει καλό αποτέλεσμα.
Γνωρίζουν ότι ασκούν ένα δύσκολο επάγγελμα αλλά κάνουν παραπάνω από όσα μπορούν
ψυχικά, διανοητικά και συναισθηματικά. Το κάνουν αυτό γιατί αγαπούν τα παιδιά,
γιατί πιστεύουν στην αποστολή τους. Αν ανατεθεί μία απίθανη αποστολή σε έναν
δάσκαλο ο ίδιος δεν θα νιώσει παράξενα και δεν θα τα χάσει γιατί δεν θα είναι
και η πρώτη φορά που του ζητείται κάτι άπιαστο.
Επιμέλεια: Κλειώ Ιωάννου
Πηγή: http://www.alfavita.gr/
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου