To άρθρο από το σημερινό ΕΘΝΟΣ που κλίνει με το "βόλεμα" των εκπαιδευτικών!;
Δεν είναι δύσκολο για τους παλαιότερους να αντιληφθούν πόσο
διαφορετική και πόσο εξοντωτική είναι για τα παιδιά, ακόμη και του δημοτικού, η
σημερινή σχολική πραγματικότητα. Δεν έχουν παρά να συγκρίνουν τις αναμνήσεις
των δικών τους παιδικών χρόνων με την καθημερινότητα ενός σημερινού παιδιού,
του παιδιού τους.
Και η διαπίστωση στην οποία μοιραία θα καταλήξουν είναι πως
ενώ για εκείνους το σχόλασμα σήμαινε πως ήρθε η ώρα για παιχνίδι, για τα
σημερινά παιδιά σηματοδοτεί το ξεκίνημα ενός μαραθωνίου που θα διαρκέσει μέχρι
να πάνε για ύπνο. Και, όμως, την επόμενη ημέρα δεν θα είναι μόνο κουρασμένα,
αλλά και πλημμελώς προετοιμασμένα.
Αρα κάποια πράγματα πρέπει να αλλάξουν και σωστά κινείται
προς την κατεύθυνση αυτή το υπουργείο Παιδείας. Γι' αυτό και η σχετική έκθεση
αξιολόγησης ανεξάρτητης αρχής, η οποία ερεύνησε το πρόβλημα, θα πρέπει να
αποτελέσει τον οδηγό για τις αποφάσεις που θα ληφθούν και τις αλλαγές που θα
γίνουν. Και όχι μόνο στο επίπεδο της σχολικής ύλης που έχει φτάσει να είναι
εξουθενωτική, αλλά και στο επίπεδο της ποιότητας του διδακτικού προσωπικού.
Δεν είναι δύσκολες οι μεταρρυθμίσεις για όσους πραγματικά
τις θέλουν και είναι αποφασισμένοι να τις προωθήσουν. Στο κάτω κάτω δεν έχουν
παρά να ανατρέξουν στα αντίστοιχα σχολικά προγράμματα των άλλων κρατών-μελών
της Ευρωπαϊκής Ενωσης και να τα συμβουλευτούν ή και να τα αντιγράψουν, αν και
όταν κρίνουν ότι είναι επιτυχημένα.
Μόνο που δεν αρκούν οι αποφάσεις του υπουργείου για να
προχωρήσει μία μεταρρύθμιση. Χρειάζεται και η στήριξή της από την πλευρά εκείνων
που θα την εφαρμόσουν. Και δυστυχώς στον τόπο μας οι εκπαιδευτικοί, σε όποια
βαθμίδα και αν υπηρετούν, κάθε άλλο παρά καλοβλέπουν καθετί το καινούργιο που
ταράζει τα νερά. Και κυρίως το βόλεμά τους.
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου