Το Υπουργείο προσανατολίζεται στις εξής παρεμβάσεις που θα
περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο που θα κατατεθεί σε δύο περίπου εβδομάδες: Οι
διευθυντές σχολείων θα επιλέγονται από τον σύλλογο διδασκόντων με εκλογικές
διαδικασίες, οι διευθυντές εκπαίδευσης και οι σχολικοί σύμβουλοι θα ορίζονται
από ένα αναδιαμορφωμένο πλαίσιο επιλογής με διορθωμένα κριτήρια και ανακατανομή
των ποσοστώσεων στη μοριοδότηση, ενώ αίρονται ανισότητες μεταξύ διαφόρων
κατηγοριών εκπαιδευτικών.
Αναλυτικότερα:
1. Αλλαγές στην εκλογή των διευθυντών των σχολικών μονάδων
με την εισαγωγή της εκλογικής διαδικασίας για την ανάδειξή τους, κατά
πλειοψηφία, από τον σύλλογο διδασκόντων. Με μυστική ψηφοφορία οι διδάσκοντες σ’
ένα σχολείο θα επιλέγουν τον ικανότερο για τη θέση του διευθυντή. Σε ό,τι αφορά
τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια για την υποψηφιότητα, οι βασικές σκέψεις
προβλέπουν ότι:
•Δικαίωμα υποψηφιότητας έχουν όλα τα μέλη του συλλόγου
διδασκόντων, αλλά και οι νυν διευθυντές.
•Υποψηφιότητα μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλουν στο
σχολείο στο οποίο υπηρετούν ή στη μονάδα όπου ανήκει η οργανική τους θέση (όχι
και στα δύο).
•Η εκπαιδευτική προϋπηρεσία (οχτώ χρόνων) θα λαμβάνεται
υπόψη, όπου είναι δυνατόν.
•Αν ο υποψήφιος είναι εκπαιδευτικός ειδικότητας και διδάσκει
σε περισσότερα του ενός σχολεία, τότε υπάρχει η σκέψη να αποκτήσει δικαίωμα
υποψηφιότητας στο σχολείο όπου διδάσκει τις περισσότερες ώρες. Σημειώνεται ότι
πρόκειται για ένα πιλοτικό πλαίσιο διάρκειας ενός χρόνου, με το οποίο θα γίνει
η μετάβαση στο νέο και οριστικό πλαίσιο που θα ετοιμάσει το υπουργείο Παιδείας.
2. Αλλαγές στην επιλογή των διευθυντών εκπαίδευσης και
σχολικών συμβούλων με την αναδιαμόρφωση των κριτηρίων και τη διόρθωση στις ποσοστώσεις
που προσδιορίζουν τη διαδικασία μοριοδότησης. Η νέα διαδικασία θα αφορά στελέχη
πλήρους θητείας, ωστόσο και σ’ αυτή την περίπτωση πρόκειται για μεταβατικές,
άμεσες παρεμβάσεις που θα οδηγήσουν, αργότερα, στο νέο μόνιμο καθεστώς. Εν τω
μεταξύ, συνεχίζεται και σε περίπου 10 ημέρες θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία
ανάδειξης των περιφερειακών διευθυντών σε όλη τη χώρα. Την τελική κρίση θα έχει
η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
3. Μέτρα άρσης των ανισοτήτων μεταξύ αναπληρωτών-μονίμων. Ανάμεσα
στις διορθώσεις που εξετάζονται, είναι:
•Το άνοιγμα των πινάκων και η προσμέτρηση της προϋπηρεσίας
αναπληρωτών από το 2010 και μετά. Δηλαδή, επέκταση της διετίας 2010-2012 που
δόθηκε από την προηγούμενη ηγεσία με την προσθήκη προϋπηρεσίας και για τα έτη
2012-2014.
•Ελαστικοποίηση πειθαρχικών μέτρων, όπως η μείωση της
διετούς ποινής στην περίπτωση άρνησης αναπλήρωσης και συγκεκριμένα ο
περιορισμός της στην τρέχουσα μόνο χρονιά.
•Εξίσωση όρων θητείας με τους μόνιμους, όπως ο χρόνος άδειας
κ.ά.
Πηγή: http://www.efsyn.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου