Για να ξέρουμε τι έρχεται και τι να περιμένουμε, τρεις έντεκα τρεις δώδεκα κτλ., έχουμε και λέμε: Σύμφωνα με το μνημόνιο που ψηφίστηκε στα μέσα Αυγούστου, η
κυβέρνηση, σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, οφείλει:
• Να επικαιροποιήσει έως τον Απρίλιο του 2016 την αξιολόγηση
του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που εκπόνησε ο ΟΟΣΑ το 2011.
• Να εκπονήσει εκπαιδευτικό σχέδιο δράσης και να υποβάλει
προτάσεις το αργότερο έως τον Μάιο του 2016, οι οποίες θα εγκριθούν έως τον
Ιούλιο του 2016 και, εφόσον είναι δυνατόν, τα μέτρα να τεθούν σε ισχύ πριν από
το ακαδημαϊκό έτος 2016-17.
• Να ευθυγραμμίσει τον αριθμό διδακτικών ωρών ανά μέλος του
προσωπικού, καθώς και την αναλογία μαθητών ανά τάξη και ανά εκπαιδευτικό, με
τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ, έως τον Ιούνιο του 2018.
• Η αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων να συνάδει
με το γενικό σύστημα αξιολόγησης της δημόσιας διοίκησης.
• Να διασφαλίσει τη δίκαιη μεταχείριση όλων των φορέων
παροχής εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων των ιδιωτικών ιδρυμάτων, καθορίζοντας
ελάχιστα πρότυπα.
Κρίσιμο θέμα είναι και η μείωση των ειδικοτήτων των
καθηγητών. Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα διαθέτει τις περισσότερες
ειδικότητες εκπαιδευτικών στον κόσμο, 117 μαζί με τις υποειδικότητες κυρίως
στην τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση. Ο πολυκερματισμός των ειδικοτήτων είναι
από τα βασικά προβλήματα στη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού και το
έχει επισημάνει σε έκθεσή του από το 2011 ο ΟΟΣΑ.
Περισσότερα: http://www.kathimerini.gr/
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου