Όπως φαίνεται ο κ. Φίλης έβαλε βασικό στόχο την “απογυμνασιοποίηση” του
προγράμματος και την ενίσχυση της συναισθηματικής και παιδαγωγικής σχέσης
δασκάλου και παιδιού».
Ο κ. Φίλης, όταν κάνει λόγο για «γυμνασιοποίηση» του Δημοτικού,
δεν εννοεί ότι το επίπεδο γνώσεων που οφείλουν να μάθουν σήμερα οι μαθητές
Δημοτικού είναι υψηλότερο και αναντίστοιχο με την ηλικία τους. Μιλώντας για
«καθιέρωση ενός ενιαίου τύπου σχολείου με ολοήμερο πρόγραμμα» και για «ενίσχυση
της συναισθηματικής και παιδαγωγικής σχέσης δασκάλου και παιδιού», εννοεί το
ολοήμερο πρόγραμμα να το τρέχει μόνο ένας δάσκαλος έως τις 2.00 μ.μ., ο οποίος
έτσι θα ολοκληρώνει και το εβδομαδιαίο υποχρεωτικό του ωράριο.
Ουσιαστικά, την
κατάργηση του Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (ΕΑΕΠ), που
διαρκεί από τις 2 έως τις 4 μ.μ. για τα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία,
ιδεολογικοποιεί ο κ. Φίλης. Το ΕΑΕΠ, που εφαρμόστηκε από το 2010 με τεράστια
επιτυχία, εισήγαγε στο Δημοτικό νέα γνωστικά αντικείμενα και εμπλούτισε τα ήδη υπάρχοντα
(νέες τεχνολογίες, ξένες γλώσσες, θέατρο, μουσική, χορός, διαθεματικές
δραστηριότητες, όπως αγωγή υγείας, διατροφικές συνήθειες, κυκλοφοριακή αγωγή,
περιβαλλοντική εκπαίδευση, τοπική ιστορία). Στο ίδιο πλαίσιο εισήχθη ως
κυρίαρχη διδακτική μεθοδολογία η βιωματική.
Ωστόσο το ΕΑΕΠ κοστίζει, καθώς
απαιτεί την πρόσληψη πολλών ειδικοτήτων εκπαιδευτικών, όπως το Γυμνάσιο. Εξ ου
και η «γυμνασιοποίηση» του Δημοτικού. ·Η, πιο ξεκάθαρα, ο κ. Φίλης θέλει ένα
φθηνό σχολείο.
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου