Το φιλόδοξο πρόγραμμα που εκπόνησε πειραματικά το 2000 ο
Ινδός ακαδημαϊκός Sugata Mitra, δίνοντας έναν υπολογιστή στους μαθητές ενός
σχολείου και λέγοντάς τους να τον χρησιμοποιήσουν όπως αυτοί νομίζουν, παίρνει
«σάρκα και οστά» σχεδόν σε όλη την Ινδία…
Πριν πέντε χρόνια ο 13χρονος Ινδός μαθητής Khan, από την
πόλη Hyderabad, δεν είχε καμία ελπίδα για να μορφωθεί και να περάσει το κατώφλι
ενός πανεπιστημίου, αλλά διέθετε και ελάχιστη πληροφόρηση για το τι γίνεται
στον υπόλοιπο κόσμο.
Όταν ένας υπολογιστής έκανε την εμφάνισή του στο σχολείο του
μικρού Ινδού, ο ίδιος και οι συμμαθητές του μπήκαν στο πρόγραμμα του
ακαδημαϊκού Sugata Mitra, με βάση το οποίο οι μικροί και φτωχοί μαθητές
γνωρίζουν ένα «δάσκαλο» στην άλλη άκρη του κόσμου. Ο μέντορας, ο οποίος είναι
συνήθως εκπαιδευτικός, επικοινωνεί με τα παιδιά δίνοντας συμβουλές και
πληροφορίες σε όσα θέματα τα παιδιά τις χρειάζονται.
Αν όλα αυτά ακούγονται απλά για τον δυτικό πολιτισμό, ένα
παιδί σαν τον Khan, ορφανό από πατέρα και από εξαιρετικά φτωχή οικογένεια,
βρήκε στο πρόσωπο της συνταξιούχου εκπαιδευτικού, της 60χρονης Βρετανίδας, Liz
Fewings, ένα πολύτιμο σύμβουλο και έναν μέντορα με τον οποίο μπορούσε να
μοιραστεί τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς του.
Πέντε χρόνια μετά, ο Khan είναι φοιτητής της Ιατρικής! Το
πρόγραμμα βοήθειας από απόσταση άλλαξε για πάντα την προδιαγεγραμμένη -από το
σύστημα με τις ινδικές κάστες- ζωή του. Ο Khan, που ζει πλέον στις Φιλιππίνες
παραδέχθηκε ότι χάρη στην καθημερινή του επικοινωνία με την κυρία Fewings,
κατόρθωσε να βελτιώσει τα Αγγλικά του και να πάρει τις σωστές πληροφορίες για
δίδακτρα και διαμονή σε πανεπιστήμια του εξωτερικού.
Ανάλογες περιπτώσεις όπως του Khan είναι και άλλων παιδιών
στην Ινδία, αφού το project του καθηγητή Mitra αναπτύσσεται σε πολλές πόλεις της
Ινδίας, όπου σχολεία εξοπλίζονται με υπολογιστές και οι μαθητές ανακαλύπτουν
τους μέντορές τους στην άλλη άκρη της γης.
Ο καθηγητής Mitra υποστηρίζει την «αυτοοργανωμένη μάθηση»
τονίζοντας ότι η μάθηση μέσα στη τάξη δεν είναι απαραίτητη, αλλά η ύπαρξη του
δασκάλου είναι αυτή που καθοδηγεί και βοηθά το μαθητή να σκεφθεί, να
προβληματιστεί και τέλος να ενεργήσει σωστά και δημιουργικά.
Πέρυσι ο ακαδημαϊκός Sugata Mitra έλαβε οικονομική ενίσχυση
για το έργο του ένα εκατομμύριο δολάρια από τους διοργανωτές του συνεδρίου
Τεχνολογίας, Ψυχαγωγίας και Σχεδιασμού (TED), προκειμένου να προχωρήσει
περαιτέρω με το έργο του, την εξέλιξη
του οποίου ονομάζει «σχολείο στα σύννεφα».
Σημειώνεται ότι στο πρωτότυπο μαθησιακό project του Mitra
βασίζεται το βιβλίο «QandA» πάνω στο οποίο γυρίστηκε η βραβευμένη με Όσκαρ
ταινία «Slumdog Millionaire».
Πηγή:
http://feedproxy.google.com
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου