Δευτέρα 19 Απριλίου 2010

Δημήτρης Χουλιαρός, υπολογιστές και δυσλεξία


Ο λόγος για το δάσκαλο Δημήτρη Χουλιαρό ο οποίος μετά από χρόνια ερευνών στο Παιδαγωγικό Πανεπιστήμιο Kοπεγχάγης δημιούργησε μια καινοτόμο μέθοδο προκειμένου να βοηθήσει τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και αναπηρίες.

H μέθοδος βασίζεται στη χρήση υπολογιστών και ειδικού προγράμματος συνθετικής ομιλίας και τα βασικά της σημεία είναι τα εξής:

Ανάγνωση

Το λογισμικό πρόγραμμα αυτό, προσφέρεται σήμερα χάρη στην παραδοχή, ότι οι μαθητές που δυσκολεύονται να γράψουν και να διαβάσουν με τα μάτια, μπορούν να διαβάσουν ( να κατανοήσουν κάτι ) με την ακοή και ταυτόχρονα να παρακολουθήσουν με τα μάτια τις λέξεις και τα σύμβολα μπροστά τους που διαβάζει το πρόγραμμα για αυτούς. Κατά αυτόν τον τρόπο δεν χρειάζεται ο μαθητής συνεχώς τη βοήθεια κάποιου συμμαθητή, ή εκπαιδευτικού, αλλά απλά έναν υπολογιστή, όπου μπορεί ο ίδιος να ρυθμίσει την ταχύτητα με την οποία θα "διαβάσει".

Γραφή
Ο υπολογιστής μετατρέπει κάθε γραπτή λέξη του μαθητή σε ηχητική, έτσι ώστε να ακούει ο μαθητής αυτό που γράφει και μπορεί να το διορθώνει.


Επεξεργασία Κειμένου
Ο υπολογιστής προτείνει διάφορες λέξεις στην επιφάνεια εργασίας ανάλογα με το λεξιλόγιο που χρειάζεται ο μαθητής. Το λεξιλόγιο μπορεί να επεκταθεί για μικρότερες ή μεγαλύτερες τάξεις - μέχρι και στο πανεπιστήμιο.


Νέο κείμενο
Ένα νέο κείμενο που δεν υπάρχει σε ψηφιακή μορφή μπορεί με ένα απλό σκανάρισμα να περαστεί στο πρόγραμμα και να διαβαστεί πολύ εύκολα.

Εργασίες στο σπίτι
Με τον ίδιο τρόπο μπορεί ο μαθητής να διαβάσει στο σπίτι δίχως τη βοήθεια κάποιου γονέα επάνω από το κεφάλι του.

Tο πρωτοπόρο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο ονομάζεται «Έκφραση», χορηγείται σήμερα σε σχολεία των σκανδιναβικών χωρών, ενώ πρόσφατα (στις 23 Σεπτεμβρίου 2009 στο Λονδίνο) βραβεύθηκε από τον Παγκόσμιο Oργανισμό Aναπηρίας ACCESS-IT.

Το πρόγραμμα έχει εφαρμογή σε μαθησιακές δυσκολίες όπως: δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμία και άλλες.
Πηγή



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου