Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Αξιολόγηση. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Αξιολόγηση. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Πέμπτη 27 Απριλίου 2017

Προσλήψεις μόνο με αξιολόγηση

Μπορεί η κυβέρνηση να “μπλόκαρε” το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ωστόσο η τρόικα αρνείται να ανάψει το «πράσινο φως» για προσλήψεις χωρίς αξιολόγηση!

Έτσι, το θέμα της πρόσληψης μόνιμου προσωπικού στη δημόσια εκπαίδευση παραμένει στον πάγο παρά τα όσα υποστηρίζει ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου ότι βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της κυβέρνησης.


Αυτό σημαίνει ότι η μόνη ελπίδα των εκπαιδευτικών παραμένει μία θέση αναπληρωτή καθώς, όπως φαίνεται, προσλήψεις για μόνιμο προσωπικό δεν θα γίνουν έως τη σχολική χρονιά 2018-2019

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ
Πηγή: iefimerida.gr

Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2017

Χάθηκε η μαγεία!

Μια άλλη άποψη για τους δημοσίους υπαλλήλους και την αξιολόγηση που δεν υφίστανται. Από τον Γ. Πολίτη.

Η ΦΗΜΗ ήταν αρκετή για να προκαλέσει πανικό. Μέσα στις επόμενες δύο βδομάδες ο επιθεωρητής δημοτικής εκπαίδευσης θα ερχόταν στο σχολείο μας. Στο μικρό νησί που μεγάλωσα τη δεκαετία του ’70 δεν υπήρχε ακόμη ρεύμα. Για τηλέφωνο και νερό, ούτε λόγος. Όλα άργησαν πολύ να συμβούν. Είχε φως, όμως, το πρόσωπο του δασκάλου.
ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΟΥΣΕ ενέργεια, δύναμη και αισιοδοξία, που την περνούσε στα πρόσωπα των παιδιών και αυτό τα έκανε όλα λαμπερά. Τρεις και εξήντα έπαιρνε ο δάσκαλος Δημήτρης Αργύρης, όπως όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι τότε. Δεν μιλούσε ποτέ γι’ αυτό. Τη μοναδική του γραβάτα τη φορούσε 7 ημέρες την εβδομάδα πάνω στο άσπρο πουκάμισο. Δούλευε όλες τις ώρες. Από το πρωί μέχρι τη νύχτα. Μας μάθαινε γράμματα, χορό, τραγούδι, θέατρο. Και όταν έπιανε στα χέρια, τέτοιες ημέρες, το μαντολίνο, όλα έμοιαζαν μαγικά. Το σχολείο ήταν το κέντρο της λειτουργίας του οικισμού. Οι γονείς ήταν πρόθυμοι να κάνουν ό,τι τους ζητούσαμε. Ασβέστωναν τις αυλές, φύτευαν δέντρα και λουλούδια στους δρόμους, βοηθούσαν στις θεατρικές παραστάσεις και στις γυμναστικές επιδείξεις. Δύο φορές τον χρόνο, ο δάσκαλος αξιολογείτο από τον αυστηρό επιθεωρητή, που ερχόταν από την πρωτεύουσα. Δυο-τρεις λάθος απαντήσεις στις δύσκολες ερωτήσεις που υπέβαλε στους μαθητές και ακολουθούσε επίπληξη. Αν κάπου, σε μια γωνία, το ετοιμόρροπο σχολείο δεν άστραφτε από καθαριότητα, τα πράγματα δυσκόλευαν για τον δάσκαλο. Πέρασαν τα χρόνια, ήρθε η ΔΕΗ, ήρθε ο ΟΤΕ, ήρθε και το νερό. Λιγόστεψαν οι μαθητές, αυξήθηκαν οι δάσκαλοι. Έφτιαξαν καινούργιο κτίριο με ευρωπαϊκά χρήματα. Επιθεωρητής δεν υπάρχει. Οι δάσκαλοι έγιναν αφεντικά του εαυτού τους.

Η ΛΑΜΨΗ έφυγε. Το ελληνικό Δημόσιο έγινε χαοτικό και πλαδαρό και πήρε μαζί του και την παιδεία. Εξακολουθούν να είναι πολλοί οι φωτεινοί εκπαιδευτικοί που δίνουν μάχη να κρατήσουν όρθια κυρίως τα δημοτικά, γυμνάσια κόντρα στο ρεύμα της παράλυσης του κράτους. Και αυτοί μπαίνουν στο ίδιο βάθρο με όσους ήρωες γιατρούς και νοσηλευτές έχουν απομείνει στο ΕΣΥ και κάποιους υπαλλήλους άλλων φορέων που τιμούν τον όρκο τους. Κακά τα ψέματα, οι αμοιβές του Δημοσίου -και για τις θέσεις ευθύνης- επέστρεψαν στις τρεις και εξήντα, αλλά δεν είναι αυτός ο λόγος διάλυσης του κράτους. Και όταν έπαιρναν περισσότερα την περασμένη δεκαετία, ίδια ήταν τα χάλια. Η αιτία είναι άλλου. Η λαλίστατη υπουργός Θεανώ Φωτίου, έπειτα από 40 χρόνια που εργάζεται στο Δημόσιο, ανακάλυψε τώρα ότι, δήθεν, οι υπάλληλοι του κράτους υπονομεύουν την πολιτική ηγεσία. Τους αδικεί. Δεν έχει καταλάβει τίποτα. Κάθε άλλο παρά έχουν την πρόθεση να υπονομεύσουν οποιονδήποτε. Να μην αλλάξουν τη ρουτίνα τους θέλουν οι περισσότεροι. Με την καλοπέραση και τα προνόμια ξέχασαν ότι είναι λειτουργοί. Δεν τους περνάει από το μυαλό να βάλουν πλάτη, όπως οφείλουν, να κρατήσουν την κοινωνία όρθια. Δεν είναι ούτε καλοί, ούτε κακοί υπάλληλοι. Αδιάφοροι είναι πολλοί από αυτούς, γιατί ουδείς τους αξιολογεί. Και όσοι ξεκινούν με ενθουσιασμό για προσφορά, σύντομα τους καταπίνει το σύστημα.

ΑΝΤΙ ΝΑ ΕΠΙΤΙΘΕΤΑΙ στους δημοσίους υπαλλήλους η υπουργός, καλό είναι να κάνει δημόσια αυτοκριτική, όπως και οι εκατοντάδες «σύντροφοί» της στον ΣΥΡΙΖΑ, στο μισό ΠΑΣΟΚ και στη μισή Ν.Δ. Μιλάω για όλους εκείνους που έδωσαν μάχη χρόνια τώρα να αξιολογούνται οι υπάλληλοι του Δημοσίου. Πέτυχαν να είναι οι μόνοι εργαζόμενοι στον πλανήτη που δεν αξιολογούνται και δεν δίνουν λογαριασμό σε κανέναν για τα πεπραγμένα τους. Από τους πωλητές των σούπερ μάρκετ μέχρι τους ακριβοπληρωμένους μάνατζερ των μεγάλων εταιρειών, η αξιολόγηση είναι καθημερινή και αυτονόητη. Οι δημόσιοι υπάλληλοι στην Ελλάδα επιμένουν ότι αυτό δεν τους αφορά. Είναι κοινό μυστικό ότι πολλοί, δεξιοί και αριστεροί, ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ για πολλούς λόγους και τον εξής έναν: να γλιτώσουν την αξιολόγηση που είχαν εξαγγείλει οι προηγούμενοι. Πολλοί φίλοι το παραδέχονται μεταξύ αστείου και σοβαρού – εκεί που κρύβεται πάντα η αλήθεια.

ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ακριβοπληρωμένοι σύμβουλοι από το εξωτερικό για να ξαναβάλουν το Δημόσιο στις ράγες. Αρκεί οι επιθεωρητές να ξαναπιάσουν δουλειά. Και, προς Θεού, δεν μιλάμε για την παλινόρθωση του κράτους της προδικτατορικής Δεξιάς, με επιστροφή των μπουραντάδων του καθεστώτος. Μιλάμε για σύγχρονους αξιολογητές, που θα πιάσουν δουλειά από τα νηπιαγωγεία και τους παιδικούς σταθμούς μέχρι τη Νομική, την Ιατρική και το Πολυτεχνείο. Και από το μικρό υποκατάστημα του ΙΚΑ μέχρι τη μεγαλύτερη Πολεοδομία της Αθήνας. Μόνο έτσι η μηχανή θα ξαναπάρει μπροστά.


To άρθρο του Γ. Πολίτη δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Realnews την Κυριακή, 08 Ιανουαρίου 2017.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2016

Ο υπουργός παιδείας για την αυτοαξιολόγηση

Η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας θα συμπεριλαμβάνει  όχι μόνο τον σύλλογο διδασκόντων, αλλά μ’ έναν τρόπο και τους μαθητές, τους γονείς και την τοπική κοινωνία.

Η αξιολόγηση είναι ένα από τα μέτρα που θα προωθηθούν άμεσα. Πότε και πώς ξεκινά, ποιες θα είναι οι φάσεις και τι θα γίνει μέσα στην τρέχουσα σχολική χρονιά; Πότε θα φτάσει στο εκπαιδευτικό προσωπικό και τι δικλίδες ασφαλείας προβλέπει ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα ανταγωνισμού, συγκάλυψης, δημιουργίας νέων συντεχνιών κ.ά.;

Μίλησα κατ' αρχήν όχι για αξιολόγηση, αλλά για αυτο-αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Πρόκειται για μια εσωτερική διαδικασία της εκπαιδευτικής κοινότητας με την ευρύτερη έννοια.

Θα συμπεριλαμβάνει δηλαδή όχι μόνο τον σύλλογο διδασκόντων, αλλά μ' έναν τρόπο και τους μαθητές, τους γονείς και την τοπική κοινωνία. Θα πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ότι είναι μια πρωτοβουλία που αναλαμβάνουμε όχι με τιμωρητική λογική, αλλά σε μια προσπάθεια να δημιουργηθεί μια διαδικασία που θα δίνει τη δυνατότητα στις σχολικές μονάδες να βελτιώσουν οι ίδιες το έργο τους.

Θα γίνεται σε κλίμα εργασιακής ασφάλειας και εμπιστοσύνης, θα αποτελεί τη βάση για αναστοχασμό πάνω στις πρακτικές, τις μεθόδους και την αυτοβελτίωση της εκπαιδευτικής μονάδας.

Θα αναδείξει τις πρωτοποριακές πρακτικές που έχουν ήδη καθιερώσει πολλοί εκπαιδευτικοί στα σχολεία. Σημαντικό, επίσης, είναι ότι, όπως συμβαίνει και κατά την αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης, θα ζητείται η καταγραφή και των ελλείψεων, των υποχρεώσεων τις πολιτείας προς τα σχολεία.

Ολα αυτά βέβαια αποτελούν σκέψεις, ένα πλαίσιο το οποίο σε κάθε περίπτωση θα συζητηθεί με τους εκπαιδευτικούς φορείς. Δεν θα επιβληθεί εκ των άνω και δεν θα εφαρμοστεί πριν από το επόμενο σχολικό έτος.

Υπάρχουν δεσμοί εμπιστοσύνης με τους εκπαιδευτικούς για να γίνει κάτι τέτοιο;

Τα σημάδια είναι αντιφατικά. Μια κοινωνία που απαξιώνει τους εκπαιδευτικούς και μια πολιτεία που τους εμπαίζει για τόσα πολλά χρόνια δεν δημιουργούν και τις καλύτερες

Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2016

Ο Υπουργός για αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση

«Είναι σαφέστατα αυτά που έχουμε πει. Είναι απολύτως σαφή. Πρώτον, θα υπάρχει αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων. Αυτή η αυτοαξιολόγηση θα δούμε πώς θα σχεδιαστεί και προφανώς αυτό σημαίνει ότι δεν ισχύει το προηγούμενο προεδρικό διάταγμα. Θα καταργηθεί με την δημιουργία του καινούργιου. Καταλάβατε. Εξ ορισμού.


Καταργείται το προηγούμενο. Διαμορφώνεται ένα καινούργιο με στόχο αυτά που σας είπα. Τώρα, εκεί μέσα θα υπάρχει και η αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης. Το τι θα γίνει με το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό, δεν είναι θέμα που το συζητάμε. Δεν είναι θέμα. Το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό θα πάρει μέρος στην αξιολόγηση των στελεχών, θα πάρει μέρος στην αυτοαξιολόγηση του σχολείου. Ας δούμε όλα αυτά τα αποτελέσματα, ας τα μελετήσουμε κλπ και θα δούμε ποιο θα είναι το επόμενο βήμα. Δεν ξέρουμε. Δεν σημαίνει ότι όταν ολοκληρωθούν αυτά πάμε στους εκπαιδευτικούς. Δεν είναι αυτή η σειρά. Μπορεί να ξαναπάμε στις αυτοαξιολογήσεις.
        Μπορεί χιλιάδες άλλα  πράγματα. Γι’ αυτό λέμε ας τα κάνουμε αυτά χωρίς άγχος, χωρίς κυνήγι μαγισσών και είμαι σίγουρος ότι σε αυτό θα βοηθήσετε, πραγματικά σας θέλουμε να βοηθήσετε και ας δούμε τα αποτελέσματα και ας δούμε τι θα βγούνε από τα αποτελέσματα.
        Εγώ νομίζω ότι θα βγούνε εξαιρετικά ενδιαφέροντα και θετικά σημεία. Εξαιρετικά ενδιαφέροντα και η κοινωνία θα καταλάβει γιατί άντεξε το σχολείο τόσο καιρό. Γιατί είναι ένα από τα παράδοξα. Πώς κατέρρευσαν τόσοι πολλοί θεσμοί και το σχολείο άντεξε όρθιο; Τα πανεπιστήμια, τα ΤΕΙ με όλα τα προβλήματα;
        Σημαίνει ότι κάτι γίνεται εκεί το οποίο δεν γνωρίζει η κοινωνία. Να λοιπόν ένας τρόπος να τα γνωρίσει.»


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τετάρτη 3 Αυγούστου 2016

Σύντομα η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων

Ο υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης Α. στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ανακοίνωσε: Α. Δεν υπάρχει καμία κατάργηση αξιολόγησης, αντιθέτως πιστεύουμε ότι πρέπει να υπάρχει κοινό πεδίο αξιολόγησης του δημόσιου και ιδιωτικού εκπαιδευτικού.


Β. Το υπουργείο σύντομα θα προχωρήσει σε διαδικασία τέτοιας αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου.

Επίσης ο Υπουργός σημείωσε τα εξής:

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΝ ΥΠΑΡΞΕΙ ΕΙΔΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Αν πάμε σε ιδιαίτερου χαρακτήρα, ειδικότερη αξιολόγηση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, τότε πρέπει να βρούμε και τρόπους αξιολόγησης των σχολείων από τους γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς, που να έχει και επιπτώσεις αυτή η αξιολόγηση.


ΑΝΟΙΚΤΟΣ ΣΕ ΔΙΑΛΟΓΟ: Είμαι ανοιχτός στο διάλογο και περιμένω απαντήσεις, προτάσεις. Διότι αν οι γονείς για παράδειγμα και οι εκπαιδευτικοί αξιολογούν αρνητικά τη λειτουργία ενός σχολείου ότι δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τους και στα όσα τους έχει τάξει, αυτό θα έχει και επιπτώσεις στα δίδακτρα και άλλου τύπου επιπτώσεις; Είμαι ανοιχτός επαναλαμβάνω σε αυτό το διάλογο, εάν θέλετε να πάμε σε ειδικού τύπου αξιολογήσεις των ιδιωτικών σχολείων.

Περισσότερα στο esos.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2016

Ίδιο μισθολόγιο με τους Δ.Υ αλλά με διαφορετική αξιολόγηση οι εκπαιδευτικοί

Όπως όλα δείχνουν οι εκπαιδευτικοί δε θα αξιολογηθούν με τον ίδιο τρόπο που θα αξιολογηθούν οι άλλοι Δημόσιοι Υπάλληλοι. Μπορεί  η μισθολογική εξέλιξή τους να ρυθμίζεται από τις σχετικές διατάξεις του ν. 4354/2015, όπως όλων των Δημοσίων Υπαλλήλων, αλλά ο τρόπος αξιολόγησης τους θα είναι διαφορετικός.


Πρόσφατα ο Υπουργός Παιδείας σε συνάντηση με τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ ανέφερε ότι: " Η ισχύουσα διαδικασία της αξιολόγησης θα καταργηθεί. Θα γίνεται πλέον αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου και όχι τιμωριτική αξιολόγηση όπως ίσχυε μέχρι σήμερα".

Εκτός αυτού, πριν λίγες ημέρες κοινοποιήθηκαν οι διατάξεις του ν. 4354/2015 που αφορούν το νέο μισθολόγιο,   με το υπ Αρ. 2/1015  έγγραφο στις 5/1/2016  της  Διεύθυνσης  Εισοδηματικής Πολιτικής του Υπ. Οικονομικών που υπογράφεται από τον Αν. Υπ. Οικονομικών  Γεώργιο Χουλιαράκη. Στο έγγραφο  περιγράφεται, εκτός των άλλων, πώς ένας  δημόσιος υπάλληλος μπορεί να έχει "προωθημένη μισθολογική εξέλιξη".

Σχετικά λοιπόν με τη μισθολογική εξέλιξη των Δ.Υ, αλλά και των εκπαιδευτικών, στο έγγραφο  αναφέρεται ότι:
«Με τις διατάξεις της παρ. 1 προβλέπεται ότι υπάλληλοι όλων των κατηγοριών, οι οποίοι, σύμφωνα με τις σχετικές περί αξιολόγησης των υπαλλήλων διατάξεις, βαθμολογούνται με άριστα κατά μέσο όρο σε τρεις (3) συνεχόμενες ετήσιες αξιολογήσεις, δύνανται να εξελίσσονται ταχύτερα στη μισθολογική κλίμακα της κατηγορίας τους, λαμβάνοντας ένα επιπλέον μισθολογικό κλιμάκιο».

και
«με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Οικονομικών, μετά από πρόταση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Μεταρρύθμισης, καθορίζονται η διαδικασία και οι προϋποθέσεις της προωθημένης μισθολογικής εξέλιξης η οποία χορηγείται σε τακτά χρονικά διαστήματα τα οποία απέχουν μεταξύ τους τουλάχιστον τρία έτη. Με την ίδια ή όμοια απόφαση καθορίζεται το ποσοστό επί του αριθμού των υπαλλήλων, το οποίο θα κυμαίνεται μεταξύ του 5% και 15% του συνολικού αριθμού των υπαλλήλων που υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος νόμου, λαμβανομένης υπόψη της εκάστοτε δημοσιονομικής συγκυρίας»

Το συγκεκριμένο έγγραφο έχει ως πίνακα αποδεκτών όλα τα Υπουργεία( και το Υπ. Παιδείας) και μάλιστα επισημαίνεται με  την ιδιαίτερη πρόταση-αναφορά: "ότι σε κάθε περίπτωση υπάγονται"  εννοείται στα προβλεπόμενα του ν. 4354/2015 " οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (μόνιμοι, αναπληρωτές, ωρομίσθιοι)"

Εδώ να σημειώσουμε ότι η διευκρινιστική φράση  " σε κάθε περίπτωση υπάγονται"  δεν υπάρχει στο ν. 4354/2015 άρθρο 7.

Από τα παραπάνω είναι ξεκάθαρο ότι η αξιολόγηση   θα εφαρμοστεί σε όλους τους   Δημόσιους Υπάλληλους αλλά και στους εκπαιδευτικούς. Μάλιστα στο άρθρο 12 περιγράφεται και το πώς θα επιδρά η αξιολόγηση στη μισθολογική εξέλιξη .Μπορεί ο Δ.Υ να έχει προωθημένη μισθολογική εξέλιξη, μπορεί να θεωρηθεί αναγκαία η επιμορφωτική του στήριξη, μέχρι και να ανασταλεί η μισθολογική του εξέλιξη   για ένα έτος.

Όπως φαίνεται όμως οι εκπαιδευτικοί δε θα αξιολογηθούν με την ίδια μορφή αξιολόγησης που θα αξιολογηθούν οι υπόλοιποι Δ.Υ
Θα υιοθετηθεί όπως όλα δείχνουν, και σύμφωνα με δηλώσεις που έχουν γίνει ως τώρα, ένα είδος αξιολόγησης προσαρμοσμένο στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του χώρου της εκπαίδευσης.  Σίγουρα ένα μέρος της  θα αφορά και τον εκπαιδευτικό και θα επηρεάζει θετικά ή αρνητικά τη μισθολογική  εξέλιξη  ή την επαγγελματική του ανάπτυξη .

Το πιθανότερο αυτό το είδος αξιολόγησης να είναι πάλι ο γνωστός συνδυασμός εσωτερικής(αυταξιολόγησης) και εξωτερικής αξιολόγησης.

Καπετσώνης Κώστας

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο 5 Δεκεμβρίου 2015

Βαθμολογική εξέλιξη δημοσίων υπαλλήλων

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου «Διαφάνεια, Αξιοκρατία και Αποτελεσματικότητα της Δημόσιας Διοίκησης», το οποίο δόθηκε ήδη σε δημόσια διαβούλευση η βαθμολογική εξέλιξη των δημοσίων υπαλλήλων διαμορφώνεται ως εξής:


* Για την κατηγορία Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης από τον βαθμό Ε΄ στον βαθμό Δ΄ διετής υπηρεσία στον βαθμό Ε΄, από τον βαθμό Δ΄ στον βαθμό Γ΄ δεκαετής υπηρεσία στον βαθμό Δ΄ και από τον βαθμό Γ΄ στον βαθμό Β΄ δεκαετής υπηρεσία στον βαθμό Γ΄.

* Για την κατηγορία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, από τον βαθμό Δ΄ στον βαθμό Γ΄ διετής υπηρεσία στον βαθμό Δ΄, από τον βαθμό Γ΄ στον βαθμό Β΄ οκταετής υπηρεσία στον βαθμό Γ΄ και από τον βαθμό Β΄ στον βαθμό Α΄ εξαετής υπηρεσία στον βαθμό Β΄.

* Για την κατηγορία Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, από τον βαθμό Δ΄ στον βαθμό Γ΄ διετής υπηρεσία στο βαθμό Δ΄, από το βαθμό Γ΄ στο βαθμό Β΄ εξαετής υπηρεσία στο βαθμό Γ΄ και από το βαθμό Β΄ στο βαθμό Α΄ εξαετής υπηρεσία στο βαθμό Β΄.

* Για την κατηγορία Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, από το βαθμό Δ΄ στο βαθμό Γ΄ διετής υπηρεσία στο βαθμό Δ΄, από το βαθμό Γ΄ στο βαθμό Β΄ πενταετής υπηρεσία στο βαθμό Γ΄ και από το βαθμό Β΄ στο βαθμό Α΄ εξαετής υπηρεσία στο βαθμό Β΄.

Οι δημόσιοι υπάλληλοι αξιολογούνται με κριτήριο τη διοικητική ικανότητα, τη γνώση του διοικητικού έργου του φορέα, την πρωτοβουλία και ανάπτυξη καινοτομιών την εκπόνηση μελετών, την ανάληψη ευθυνών και ικανότητα άσκησης πολλαπλών καθηκόντων συναφών προς τη φύση της υπηρεσίας. Επίσης, λαμβάνεται υπ' όψιν η άριστη συνεργασία με συνυπηρετούντες, η συμπεριφορά προς τους πολίτες, η ποσοτική και ποιοτική εργασιακή απόδοση στη βάση επίτευξης στόχων.

Η κλίμακα των βαθμών ορίζεται από το 0 έως το 100, με ανώτατο βαθμό τον αριθμό 100 και κατώτατο τον αριθμό 0.

Με βαθμό από 90 έως 100 βαθμολογούνται οι άριστοι υπάλληλοι, «οι οποίοι έχουν επιδείξει όλως εξαιρετική απόδοση στα καθήκοντά τους».

Με βαθμό από 75 έως 89 βαθμολογούνται οι πολύ επαρκείς υπάλληλοι, «οι οποίοι μπορούν να ανταποκριθούν πλήρως στις απαιτήσεις της υπηρεσίας τους, μπορούν να αντιμετωπίσουν κάθε υπηρεσιακό ζήτημα και περιστασιακά μόνο ενδεχομένως να χρειάζονται ελάχιστη υποβοήθηση στο έργο τους».

Με τους βαθμούς 60 έως 74 βαθμολογούνται οι καλοί υπάλληλοι οι οποίοι «επιδιώκουν σταθερά να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της υπηρεσίας, αλλά υπολείπονται των παραπάνω κριτηρίων».

Με τους βαθμούς 50 έως 59 βαθμολογούνται οι μη ιδιαίτερα επαρκείς υπάλληλοι, οι οποίοι «αποδίδουν κάτω του συνηθισμένου μέτρου και μπορεί να χρειάζονται υποβοήθηση στο έργο τους».

Με τους βαθμούς 40 έως 49 βαθμολογούνται οι μέτριοι υπάλληλοι «οι οποίοι κατά κανόνα χρειάζονται υποβοήθηση στο έργο τους».

Με τους βαθμούς 25 έως 39 βαθμολογούνται οι ανεπαρκείς υπάλληλοι.

Με τους βαθμούς 1 έως 24 βαθμολογούνται οι ακατάλληλοι για τη συγκεκριμένη υπηρεσία υπάλληλοι.


Βαθμολογία κάτω του βαθμού 60 πρέπει υποχρεωτικώς να αιτιολογείται και να θεμελιώνεται σε πραγματικά περιστατικά και δεδομένα του προσωπικού μητρώου του υπαλλήλου, όπως η επιβολή πειθαρχικών ποινών, δυσμενών παρατηρήσεων των προϊσταμένων του ή άλλων αντικειμενικών στοιχείων που να καταδεικνύουν προδήλως μειωμένη ανταπόκριση στα υπηρεσιακά καθήκοντα.

Περισσότερα: http://www.tovima.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2015

Επανέρχεται η συνέντευξη για τους διευθυντές εκπαίδευσης

Με τροπολογία σε νομοσχέδιο (για τις βοσκήσιμες γαίες) ο κ. Φίλης επαναφέρει τη συνέντευξη ως κριτήριο για την επιλογή των υποψηφίων για τις θέσεις διευθυντών εκπαίδευσης δίνοντάς της ως «άριστα» τα 15 μόρια, δηλαδή πάνω από τα 12 μόρια που παίρνει κάποιος που θα πρωτεύσει στην ψηφοφορία από τους διευθυντές σχολικών μονάδων.


Ο λόγος που ο κ. Φίλης αποδομεί τον νόμο Κουράκη; Η αποτυχία του ΣΥΡΙΖΑ να εκλέξει ημέτερους σε θέσεις διευθυντών σχολείων. Συγκεκριμένα, ο κ. Κουράκης αποφάσισε ότι οι εκπαιδευτικοί θα ψηφίζουν για τον διευθυντή τους και η ψήφος τους θα συνυπολογίζεται με τα ακαδημαϊκά προσόντα και την εμπειρία στη συνολική μοριοδότηση των υποψηφίων. Ωστόσο στις εκλογές για διευθυντές που έγιναν τον Ιούνιο η «επιχείρηση» Κουράκη απέτυχε, καθώς εξελέγησαν οι εμπειρότεροι υποψήφιοι δάσκαλοι και καθηγητές που έχουν οικοδομήσει τις σχέσεις τους με τους συναδέλφους τους, οι οποίοι δεν ψήφισαν με κομματικά κριτήρια.


Ετσι, το τελικό αποτέλεσμα του «εκλογικού χάρτη» των σχολείων ήταν κατώτερο των προσδοκιών του ΣΥΡΙΖΑ. Τώρα ήλθε η σειρά για επιλογή των περίπου 110 διευθυντών εκπαίδευσης της χώρας. Εάν το σύστημα παρέμενε το ίδιο, οι νυν διευθυντές (επιλεγμένοι από τις προηγούμενες κυβερνήσεις Ν.Δ.- ΠΑΣΟΚ) θα είχαν πλεονέκτημα έναντι των υποψηφίων του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς οι πρώτοι κατά τη διάρκεια της θητείας τους φρόντισαν να δομήσουν δίκτυα με τους εκπαιδευτικούς. Με τη ρύθμιση Φίλη, η διαφορά με το παρελθόν είναι ότι τώρα η συνέντευξη δεν θα δίνεται στο Κεντρικό Συμβούλιο Επιλογής αλλά σε Περιφερειακά Συμβούλια που θα διορίζει ο περιφερειακός διευθυντής. Αυτούς έχει καταφέρει να αλλάξει το δίδυμο Μπαλτά-Κουράκη, με μια επιλογή που έφερε σε δύσκολη θέση τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος στο Ευρωκοινοβούλιο εκλήθη να δώσει εξηγήσεις στις βολές των ευρωβουλευτών περί αναξιοκρατίας.

Περισσότερα: http://www.kathimerini.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2015

Έρχεται το νέο βαθμολόγιο στο δημόσιο

Σε δύο φάσεις θα υλοποιηθούν οι αλλαγές στο βαθμολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων μετά την απόφαση της κυβέρνησης να το αποδεσμεύσει από το μισθολόγιο. Επίσης καταργείται η ποσόστωση. 


Σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους της Κυριακής» κατά την πρώτη φάση θα «ξεπαγώσει» η βαθμολογική εξέλιξη των υπαλλήλων στη βάση των μέχρι σήμερα ισχυόντων για το βαθμολόγιο στο Δημόσιο, προκειμένου να ξεκινήσει από τον επόμενο χρόνο η αξιολόγηση των προϊσταμένων.
Στο μέτρο που δεν θα επηρεάσει η βαθμολογική εξέλιξη των υπαλλήλων το μισθολογικό κόστος, αφού θα αποσυνδεθεί από τις αποδοχές, με βάση τα χρόνια προϋπηρεσίας και τα τυπικά κριτήρια των εργαζομένων, θα ξεκινήσει η επιλογή των προϊσταμένων στο Δημόσιο από τις αρχές του επόμενου χρόνου.

Το τελικό βαθμολόγιο που θα διαμορφωθεί με βάση τη στελέχωση των οργανικών μονάδων θα ισχύσει στη δεύτερη και τελική φάση στην οποία θα συνοδεύεται από το καθηκοντολόγιο και το ηλεκτρονικό μητρώο των προσοντούχων υπαλλήλων.


Κατάργηση της ποσόστωσης
Κατά την πρώτη φάση, σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, θα ξεπαγώσει η βαθμολογική εξέλιξη των υπαλλήλων και θα επανακαταταγούν στο βαθμολόγιο, σύμφωνα με τα χρόνια προϋπηρεσίας τους.

Με αυτήν την απόφαση καταργείται η ποσόστωση που προβλεπόταν για την εξέλιξη των υπαλλήλων σε βαθμούς από τον νόμο 4024/2011, σύμφωνα με τον οποίο από βαθμό ΣΤ’ στον βαθμό Ε’ θα προαγόταν το 100% των κρινόμενων υπαλλήλων, από τον βαθμό Ε’ στον βαθμό Δ’ μέχρι 90% των κρινόμενων υπαλλήλων, από τον Δ’ στον βαθμό Γ’ μέχρι 80% των υπαλλήλων, από τον βαθμό Γ’ στον βαθμό Β’ μέχρι 70% και από τον βαθμό Β’ στον βαθμό Α’ μέχρι 30% των κρινόμενων υπαλλήλων.

Με το νέο βαθμολόγιο ένας υπάλληλος πανεπιστημιακής εκπαίδευσης που έχει 29 χρόνια υπηρεσίας, αλλά έχει «κολλήσει» στο τελευταίο κλιμάκιο του βαθμού Γ’ λόγω του παγώματος της βαθμολογικής εξέλιξης θα καταταγεί στον βαθμό Β’. Σύμφωνα με τον κυβερνητικό σχεδιασμό, η βαθμολογική εξέλιξη που θα πιστοποιείται με τα χρόνια προϋπηρεσίας θα αποτελεί εφαλτήριο για τη διεκδίκηση θέσης ευθύνης, όταν αυτές προκηρυχτούν, καθώς θα υπάρχει το ισχυρό κίνητρο του επιδόματος ευθύνης που είναι 250 ευρώ για τους προϊσταμένους, 450 ευρώ για τους διευθυντές και 900 ευρώ για τους γενικούς διευθυντές.

Στις προκηρύξεις για την κάλυψη των θέσεων ευθύνης που θα δημοσιευτούν τις αρχές του έτους, σύμφωνα με το νέο σύστημα επιλογής προϊσταμένων, απαραίτητο προσόν θα είναι η προϋπηρεσία του υπαλλήλου, η οποία θα

Σάββατο 22 Αυγούστου 2015

Το τρίτο Μνημόνιο και η εκπαίδευση

Μεγάλες ανατροπές φέρνει το 3ο Μνημόνιο για τη δημόσια εκπαίδευση και όλα εκείνα με τα οποία ήρθαν αντιμέτωποι οι εκπαιδευτικοί τα προηγούμενα χρόνια ξανάρχονται μπροστά τους τεράστια και φοβερά. Με λίγα λόγια "Ωχ, μανούλα μου!"

by Tommy Ingberg
Στις νομοθετικές ρυθμίσεις περιλαμβάνονται
οι εξής δεσμεύσεις: «Ευθυγράμμιση αναλογίας μαθητών ανά τάξη και εκπαιδευτικό μέχρι τον Ιούνιο του 2018». Αυτό σημαίνει περισσότεροι μαθητές ανά τμήμα και, βέβαια, αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών. Παράλληλα ανοίγει ένας δεύτερος γύρος συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολικών μονάδων. 

Στο σχολείο του νέου Μνημονίου δεν επιτρέπεται να αυξηθεί ο προϋπολογισμός για την Παιδεία (3η χώρα από το τέλος στην ΕΕ, με Βουλγαρία, Σλοβακία), να γίνουν επαρκείς διορισμοί, να μειωθούν οι μαθητές στην τάξη, να καλυτερέψουν οι μισθοί και οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, η υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων, εργαστηρίων και η ενίσχυση των μαθητών.

Η αποδόμηση της δημόσιας εκπαίδευσης και η υποταγή της στους νόμους της αγοράς, όπως επιδιώκουν ΕΕ - ΔΝΤ - ΟΟΣΑ και κυβέρνηση, υλοποιείται μέσα από την «αξιολόγηση», που χρησιμοποιείται για την ιδεολογική χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, με επακόλουθο τον κανιβαλισμό και τη νομιμοποίηση της πολιτικής των απολύσεων και των περικοπών. 

Αναφέρεται στις νέες ρυθμίσεις: «Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων θα συνάδει με το γενικό σύστημα αξιολόγησης της δημόσιας διοίκησης. Οι αρχές σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες θα επικαιροποιήσουν, έως τον Απρίλιο του 2016, την αξιολόγηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που εκπόνησε ο ΟΟΣΑ το 2011». 

Οι εμπειρογνώμονες του ΟΟΣΑ επισημαίνουν, πρώτον, ότι είναι απαραίτητη «η σύνδεση μεταξύ της αξιολόγησης μαθητών, σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών». Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, «η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, του εκπαιδευτικού, καθώς και τα τυποποιημένα τεστ για την αξιολόγηση των μαθητών σε εθνικό επίπεδο πρέπει να εξεταστούν μαζί».


Αυτό σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί «χρεώνονται» την επιτυχία ή αποτυχία των μαθητών τους και η διοίκηση του σχολείου «χρεώνεται» με τη σειρά της την επιτυχία και την αποτυχία όλων. 

Δεν είναι, βέβαια, τυχαίο ότι από την επίσημη αξιολόγηση ουσιαστικά «αγνοούνται» ή καταγράφονται τυπικά οι αμέτρητοι κοινωνικοί και εκπαιδευτικοί παράγοντες που επηρεάζουν και συνδιαμορφώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία και το εκπαιδευτικό έργο. Κοινωνική προέλευση, οικογενειακή κατάσταση, συνθήκες διαβίωσης και κατοικίας, υλικοτεχνική υποδομή σχολείου, τύπος εξετάσεων, σχολικά βιβλία, εκπαιδευτικό κλίμα, παιδαγωγικές μέθοδοι, τα πάντα γίνονται καπνός. Παραλείπονται όλοι εκείνοι οι παράγοντες που οδηγούν στον Καιάδα της εγκατάλειψης του σχολείου και του αναλφαβητισμού.

Γιώργος Κ. Καββαδίας, Εκπαιδευτικός-ερευνητής

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Κυριακή 16 Αυγούστου 2015

Και τώρα τι θα γίνει με τους “αγώνες” κατά της αξιολόγησης;

Όπως γίνεται φανερό, η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αλλά και των σχολικών μονάδων, καθώς και η δραστηριοποίηση των κανόνων λειτουργίας των σχολείων επανέρχονται άμεσα και με δριμύτητα, αφού με τη νέα μνημονιακή συμφωνία  η Κυβέρνηση δεσμεύεται να ακολουθήσει, νομοθετήσει και εφαρμόσει όλα όσα αυτή προδιαγράφει.


Αρκεί να διαβάσει κανείς το προοίμιο της έκθεσης του ΟΟΣΑ του 2011 για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας και θα κατανοήσει αμέσως την πορεία των πραγμάτων που έρχονται.

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, αύξηση διδακτικού ωραρίου των έμπειρων κυρίως εκπαιδευτικών, αλλαγή ή διορθωτικές παρεμβάσεις για τους νόμους που έχουν μέχρι σήμερα ψηφισθεί, αναδιάταξη στοχοθεσίας, δομής και λειτουργικού συστήματος του “Νέου Σχολείου”, -ναι αυτό που οι “αγράμματοι” σοφοί του ΙΕΠ έχουν κάνει σαλάτα-, Διευθυντές – μάνατζερ με λόγο στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αναμόρφωση ωρολογίων και αναλυτικών προγραμμάτων, είναι μερικά από αυτά που στα πλαίσια της νέας συμφωνίας η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας των κ.κ. Μπαλτά & Κουράκη, καλείται να εφαρμόσει και νομοθετήσει.

Εδώ ακούμπησε και το νέο “πολυνομοσχέδιο – κουρελού” του οποίου η τύχη αγνοείται πλέον, όπως και το προηγούμενο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που έγινε νόμος το Φεβρουάριο και το οποίο αναμένεται σύντομα να αλλάξει τελείως μορφή.

Σύμφωνα με τους όρους της, που περιλαμβάνονται στο Σχέδιο Νόμου (μνημόνιο), που κατέθεσε προς ψήφιση, στη Βουλή, η Κυβέρνηση δεσμεύεται να ακολουθήσει όσα ορίζει η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ και ειδικότερα:

1. Να ευθυγραμμίσει τον αριθμό διδακτικών ωρών ανά μέλος του προσωπικού, καθώς και την αναλογία μαθητών ανά τάξη και ανά εκπαιδευτικό, με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ, το αργότερο έως τον Ιούνιο του 2018

2. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων θα συνάδει με το γενικό σύστημα αξιολόγησης της δημόσιας διοίκησης.

3. Το υπουργείο παιδείας, σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, θα επικαιροποιήσουν, έως τον Απρίλιο του 2016, την αξιολόγηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που εκπόνησε ο ΟΟΣΑ το 2011. Η εν λόγω επανεξέταση θα καλύπτει όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων των δεσμών μεταξύ έρευνας και εκπαίδευσης και της συνεργασίας μεταξύ Πανεπιστημίων, Ερευνητικών Ιδρυμάτων και επιχειρήσεων με σκοπό την ενίσχυση της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας.

4. Μεταξύ άλλων η επανεξέταση θα αξιολογήσει την υλοποίηση της μεταρρύθμισης του “Νέου Σχολείου”, το περιθώριο περαιτέρω εξορθολογισμού (των τάξεων, σχολείων και Πανεπιστημίων), τη λειτουργία και διακυβέρνηση των Ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης,

Παρασκευή 31 Ιουλίου 2015

Στο βιογραφικό Περιφερειακού Διευθυντή:Άρνηση συμμετοχής στην εφαρμογή του θεσμού της αυτοαξιολόγησης

Φωτό

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος, συμπεριέλαβε στο Βιογραφικό του την άρνηση συμμετοχής του ως εκπαιδευτικός στην εφαρμογή του θεσμού της αυτοαξιολόγησης. Και σαν Περιφερειακός τι θα κάνει από δω και πέρα;


Διαβάσαμε στο esos.gr:

"Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος, ανάρτησε στον ιστότοπο της ΠΔΕ το Βιογραφικό του, στο οποίο μεταξύ των προσόντων και δραστηριοτήτων του αναφέρει τα εξής:

“Άρνηση συμμετοχής στην εφαρμογή του θεσμού της αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου (ΑΕΕ) του σχολείου σύμφωνα με την πράξη 34η/31-10-2014 του Συλλόγου διδασκόντων του 2ου Γυμνασίου Κοζάνης”.

Αυτό σημαίνει ότι ο Περιφερειακός Διευθυντής ως εκπαιδευτικός τότε αρνήθηκε την εφαρμογή νομοθεσίας και τώρα  θα εγκαλεί τους εκπαιδευτικούς να εφαρμόσουν τις αποφάσεις και τις  εγκυκλίους της νυν πολιτικήςηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.".

Και συμπληρώνουμε: όταν θα έρθει οσονούπω η αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων συμπεριλαμβανομένων και των εκπαιδευτικών, τι θα ακριβώς θα κάνει;

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο 9 Μαΐου 2015

Σε τρία σχολεία θα θέτουν υποψηφιότητα οι διευθυντές.

Σύμφωνα με τις βελτιώσεις που παρουσίασε σήμερα στη Βουλή ο κ. Τάσος Κουράκης οι διευθυντές θα έχουν το δικαίωμα να θέσουν υποψηφιότητα σε τρεις σχολικές μονάδες.

Από τις 3 σχολικές μονάδες:

Η μία σχολική μονάδα θα είναι είτε όπου κατέχουν οργανική θέση, είτε σε μία από τις σχολικές μονάδες που υπηρέτησαν την τελευταία πενταετία, ως στελέχη ή ως εκπαιδευτικοί για τουλάχιστον οκτώ ώρες την εβδομάδα.
Η δεύτερη σχολική μονάδα θα πρέπει να είναι εντός του ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ που υπηρετούν ή υπηρέτησαν την τελευταία πενταετία, και,

Η τρίτη επιλογή δεν υπόκειται σε κανένα πρόσθετο περιορισμό, δηλαδή μπορεί να είναι σε οποιαδήποτε ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ.

Πηγή: http://www.esos.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Μπροστά στις νέες επιλογές των στελεχών εκπαίδευσης

Γράφει ο κ. Ι. Καραντζής, Επίκουρος Καθηγητής στο Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Πατρών

Είναι σχεδόν κανόνας για τα ελληνικά δεδομένα ότι κάθε νέα κυβέρνηση, μόλις ανέβει στην εξουσία, κύριο μέλημά της είναι να αλλάξει (δυστυχώς) τον νόμο της επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης ή να επιταχύνει τις διαδικασίες για νέες επιλογές.

Η παρούσα κυβέρνηση φαίνεται ότι πράττει το ίδιο. Σπεύδει να αλλάξει τις διαδικασίες επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης μια και για καλή της τύχη η θητεία τους λήγει τον Ιούνιο και έτσι –δείχνοντας ένα δημοκρατικό πρόσωπο προς τους πολίτες- δεν αναγκάζεται να προβεί σε διακοπή της θητείας των ήδη υπηρετούντων.

Και εφόσον λοιπόν αλλάζει τις διαδικασίες, πρέπει να εφεύρει και κάτι πρωτότυπο. Άλλες προηγούμενες κυβερνήσεις άλλαζαν τη συσχέτιση μεταξύ των μετρήσιμων μορίων (μεταπτυχιακά, δεύτερα πτυχία, επιστημονικές εργασίες κτλ.) και των μορίων αρχαιότητας και συνέντευξης. Η παρούσα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επιλέγει κάτι πιο ριζοσπαστικό. Καταργεί τη συνέντευξη και την αντικαθιστά με τις ψήφους του συλλόγου των διδασκόντων κάθε σχολείου, αναβαθμίζει την αρχαιότητα αλλά υποβαθμίζει τα επιστημονικά προσόντα, γιατί -λένε μερικοί από τους εισηγητές τους- ότι αυτά δεν παίζουν και μεγάλο ρόλο σε τέτοιες διαδικασίες, για να μην πω ότι και μερικοί από αυτούς ισχυρίζονται ότι αυτά τα προσόντα τα απέκτησαν κάποιοι ευρισκόμενοι σε ευνοϊκές συνθήκες. Εδώ θα μου επιτρέψετε να θυμίσω τη ρήση του θυμόσοφου λαού: «όσα δεν τα φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια». 

Και αρχίζει η συζήτηση στη Βουλή και σύντομα διαπιστώνει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ότι τέτοιες προτάσεις εμπεριέχουν αφενός διφορούμενες απόψεις και αφετέρου ίσως αντισυνταγματικές διατάξεις, γι’ αυτό, βλέποντας ότι δεν αντέχουν στον χρόνο, τις βαφτίζει προσωρινές.

Ας έρθουμε όμως στο θέμα μας.
Είναι γεγονός ότι οι διαδικασίες των συνεντεύξεων στις επιλογές των στελεχών της εκπαίδευσης δεν είχαν και τις καλύτερες κριτικές (κομματικές πιέσεις, συνδικαλιστικές προτιμήσεις κτλ) και όντως έπρεπε κάτι να αλλάξει. Έτσι, αντί το Υ.ΠΑΙ.Θ. να φτιάξει συμβούλια επιλογής με τη συμμετοχή και κάποιων ειδικών (Ψυχολόγων,  Επιστημόνων) και οι εκπρόσωποι του κλάδου να παρακολουθούν τις διαδικασίες χωρίς να ψηφίζουν, αντικατέστησε τα περιφερειακά συμβούλια με το σύλλογο των διδασκόντων κάθε σχολείου.

Κατ’ αρχάς η έκφραση γνώμης του συλλόγου των διδασκόντων του σχολείου φαίνεται σωστή, αλλά το ερώτημα που τίθεται είναι οι εκπαιδευτικοί θα είναι αντικειμενικοί στις κρίσεις τους ή θα επικρατήσουν άλλα κριτήρια και το λέω αυτό για δύο λόγους: Πρώτον η ψηφοφορία θα είναι μυστική και έτσι δε θα υπάρξει αιτιολόγηση της ψήφου και δεύτερον αφού η παρούσα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ανέστειλε (για να μην πω κατάργησε) τη διαδικασία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών από τους διευθυντές, πώς είναι δυνατόν να βάζει τους εκπαιδευτικούς να αξιολογήσουν τον διευθυντή της σχολικής μονάδας; Δύο μέτρα και δύο σταθμά;

Πέρα όμως από αυτές τις επιφυλάξεις διακρίνω στον νόμο μια πιθανή αντισυνταγματική διάταξη, καθώς στερεί το δικαίωμα στον υποψήφιο διευθυντή να επιλέξει και άλλες σχολικές μονάδες αλλά και σε έναν εκπαιδευτικό μιας σχολικής μονάδας με αρκετά προσόντα να γίνει διευθυντής σε ένα άλλο σχολείο. Επιπροσθέτως, πολύ φοβάμαι ότι το σύστημα της κάλπης στα σχολεία, ίσως βάζει τους εκπαιδευτικούς των σχολείων σε αντιπαράθεση με συνέπεια να δημιουργηθεί ένα δυσμενές κλίμα στη σχολική μονάδα.


Είναι καιρός ακόμη, μέχρι να γίνει το εν λόγω νομοθέτημα νόμος του κράτους, να τύχει βελτιώσεων από τη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ή επιτέλους ας αποκτήσει και η Χώρα μας μια κοινή γραμμή στα θέματα της Παιδείας. Φθάνουν πια αυτές οι αλλαγές, που κουράζουν τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους μαθητές. 

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Πέμπτη 30 Απριλίου 2015

Για την επιλογή των διευθυντών

Σε ό,τι αφορά την επιλογή των διευθυντών των σχολικών μονάδων, καταργείται η συνέντευξη -που σύμφωνα με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας άνοιγε παράθυρο σε αυθαίρετες επιλογές- και εισάγεται η αξιολόγηση του υποψηφίου από τον σύλλογο των διδασκόντων, η γνώμη των οποίων θα προσμετράται σε ποσοστό 33% στην τελική επιλογή.


Για να γίνει αυτό, πάντως, ο υποψήφιος διευθυντής (που μπορεί να θέσει υποψηφιότητα σε δύο σχολικές μονάδες) θα πρέπει να λάβει το 100% των ψήφων των συναδέλφων του. Αν, για παράδειγμα, λάβει το 50% των ψήφων, το ποσοστό των μορίων που θα λάβει από τους συναδέλφους του μειώνεται στο μισό, δηλαδή στο 16,5%.


Από την άλλη πλευρά, ο υποψήφιος διευθυντής πρέπει να λάβει τουλάχιστον το 20% των προτιμήσεων του συλλόγου των διδασκόντων για να καλύψει τη θέση, ενώ τα προσόντα που απαιτούνται επιπλέον είναι 10ετής εκπαιδευτική και 8ετής διδακτική προϋπηρεσία. Η φιλοδοξία του υπουργείου είναι να κρίνονται οι διευθυντές των σχολικών μονάδων όχι μόνο με βάση τα τυπικά τους προσόντα, αλλά και με βάση τη γενική τους συγκρότηση.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Οι Σύλλογοι Διδασκόντων θα συνεδριάζουν για να εκλέξουν τον αξιολογητή τους

Όπως φαίνεται δεν γίνονται και τίποτα φοβερές αλλαγές στο σκηνικό καθώς δεν καταργείται το νομοθετικό πλαίσιο της αξιολόγησης. Αντίθετα περίεργα πράγματα μάλλον θα συμβούν στο μέλλον, αφού μετά τη συνάντηση του ΔΣ της ΔΟΕ με τον κ. Κουράκη, ο πρόεδρός της ανακοίνωσε το εξής: "Παρουσιάζεται το οξύμωρο σχήμα οι Σύλλογοι Διδασκόντων να συνεδριάζουν για να εκλέξουν τον αξιολογητή τους".

Με πληροφορίες από esos
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο 21 Φεβρουαρίου 2015

Αναστέλλει την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών το υπ. Παιδείας

Σταματά η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών καθώς και οι αποσπάσεις λόγω των κενών στα σχολεία της χώρας, όπως αναφέρει ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας.


Ήδη από την περασμένη Παρασκευή το υπουργείο έκλεισε τη διαδικτυακή πύλη ανάρτησης των εκθέσεων αξιολόγησης των σχολικών μονάδων.

«Οι αμοιβές εκπαιδευτικών που συμμετείχαν σε προγράμματα αξιολόγησης εκτός του ωραρίου εργασίας τους θα διασφαλιστούν κατόπιν διερεύνησης με νέα υπουργική απόφαση», αναφέρει το υπουργείο.

Παράλληλα, καταργείται το κριτήριο της βαθμολογίας για τους εκπαιδευτικούς που απέκτησαν το πτυχίο τους στην ίδια εξεταστική περίοδο, στην κατάρτιση των πινάκων των αναπληρωτών.

Ανακαλείται τέλος η υπουργική απόφαση για την έγκριση παροχής υπηρεσιών των στελεχών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για την υποστήριξη και υλοποίηση των επιμορφωτικών δράσεων στο πλαίσιο της «Πράξης Προκαταρκτικές ενέργειες για την εφαρμογή συστήματος αξιολόγησης».

Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/918766/anastellei-tin-aksiologisi-ton-ekpaideutikon-to-upourgeio-paideias
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο 14 Φεβρουαρίου 2015

Πλατφόρμα αξιολόγησης των Διευθυντών ΤΕΛΟΣ

Κατέβηκε από χτες η πλατφόρμα στην οποία οι αξιολογητές καταχώριζαν τις αξιολογήσεις τους για τους Διευθυντές των Σχολείων με εντολή του Υπουργείου Παιδείας. Για να δούμε....

Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου 2015

H ανακοίνωση του Υπουργείου για την αξιολόγηση

Αναστέλλονται και επισήμως οι διαδικασίες της αξιολόγησης σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας. 



"Η αποτίμηση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου είναι απαραίτητη και οφείλει να διεξάγεται με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο ως λειτουργία γνωστικής ανατροφοδότησης και αναστοχασμού και σκοπό την ουσιαστική βελτίωση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου. Με δεδομένο ότι οι τρέχουσες διαδικασίες 'αξιολόγησης' δεν υπηρετούν τον εν λόγω σκοπό, αυτές αναστέλλονται προκειμένου να μελετηθούν σε βάθος όλοι οι συναφείς παράγοντες. Πάντοτε μέσα από ουσιαστικό διάλογο με όσους εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία και τους φορείς τους.".

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ


Πέμπτη 1 Ιανουαρίου 2015

«Μόνο σε μένα βάζω άριστα»

Είναι κυνικό να λέγεται ότι μεταξύ των βασικών εκκρεμοτήτων που άφησε ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος λόγω της προκήρυξης εκλογών είναι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με βάση το Προεδρικό Διάταγμα 152 του 2013...


Αφού στα πρώτα χρόνια της κυβέρνησής του, το 1982, το ΠΑΣΟΚ αδρανοποίησε τον θεσμό του επιθεωρητή και το 1985 καθιέρωσε τον σχολικό σύμβουλο, ο οποίος επωμίστηκε τη μόνη αρμοδιότητα της συμβουλής (όπως είναι και ο τίτλος του) στο έργο του εκπαιδευτικού, έκτοτε ουδείς πασόκος, νεοδημοκράτης ή αριστερός δεν θέλησε επί της ουσίας να ξεβολευτεί και να αξιολογηθεί – θεσμικά τουλάχιστον.

Παρότι το θέμα της αξιολόγησης ουσιαστικά άνοιξε τριάντα χρόνια μετά το 1982, η εφαρμογή του Προεδρικού Διατάγματος του 2013 σέρνεται εδώ και μία τριετία, με τη μεγάλη μερίδα των εκπαιδευτικών να μην την επιθυμεί, καθώς θεωρεί ότι μπορεί να έχει επίπτωση στη μισθολογική καθήλωση ή και στην απόλυση. Από την άλλη, και οι υπουργοί Παιδείας της τελευταίας τριετίας δεν έδειξαν να θέλουν πολύ να «τρέξουν» την αξιολόγηση και για τον λόγο αυτό ουδέποτε επί της ουσίας την είχαν ως προτεραιότητά τους. Αντιθέτως.

Η αξιολόγηση στην Ελλάδα ευρύτερα όταν γίνεται είναι light και ουσιαστικά αγνοούνται οι αρνητικές της επισημάνσεις. Για παράδειγμα, σήμερα βρισκόμαστε στον δέκατο χρόνο από τότε που η πρώην υπουργός Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου καθιέρωσε την αξιολόγηση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και το σύνολο των 400 τμημάτων πανεπιστημίων και ΤΕΙ έχουν ολοκληρώσει την εξωτερική τους αξιολόγηση από Ελληνες και ξένους πανεπιστημιακούς. Από τα αποτελέσματά της, έχει ακουστεί κάτι αρνητικό για τα ΑΕΙ/ΤΕΙ και τους καθηγητές τους; Τίποτε, όλα μοιάζει να λειτουργούν ρολόι, κόντρα στο κοινό αίσθημα για ανάγκη βελτιώσεων σε πολλούς τομείς. Το ξέρουμε όλοι – δεν είναι απαραίτητη η επίκληση εκθέσεων, όπως εκείνη του Economist, που κατατάσσει τελευταία την ελληνική εκπαίδευση στις 28 χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης.


Αλλά στην Ελλάδα –και όχι μόνο στον χώρο της εκπαίδευσης– συμβαίνει το παράδοξο. Οι πολίτες, με ενισχυμένο το θυμικό, εξοργίζονται με τα όσα κακά του δημοσίου βίου επηρεάζουν την καθημερινότητά τους, αλλά δεν επιθυμούν να αρχίσει η διόρθωση από τον δικό τους χώρο. Ο θυμός για τα προβλήματα πτυχών του δημοσίου βίου (δομές πολιτεύματος, υγεία, παιδεία κ.λπ.) μεταλλάσσεται σε στρουθοκαμηλισμό όταν διαπιστωθεί ότι οι πολίτες συμβάλλουν στο πρόβλημα. Ετσι, η ελπίδα για αλλαγή καταλήγει σε ευχή λόγω ημερών που ξεχνιέται όταν η εορταστική πατίνα ξεθωριάσει. Ή μήπως όλα θα αλλάξουν το 2015;

Πηγή: http://www.kathimerini.gr/797886/opinion/epikairothta/politikh/mono-se-mena-vazw-arista
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ