Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Περιβάλλον. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Περιβάλλον. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο 29 Οκτωβρίου 2016

Κατασκευή πάνινης τσάντας από πιτσιρίκια

Κάθε καταναλωτής που σέβεται το περιβάλλον έχει τη δική του πάνινη τσάντα για ψώνια ή και άλλες χρήσεις. Τα παιδιά της Δ2 τάξης του 60 Δημοτικού Πάτρας σας παρουσιάζουν την κατασκευή μιας τέτοιας τσάντα από κάποιο παλιό μπλουζάκι. 



Αρχικά κόψτε τα μανίκια και μετά κόψτε γύρω από το λαιμό. Ύστερα στο κάτω μέρος της μπλούζας κόψτε κρόσσια και δέστε τα κόμπο μεταξύ τους παίρνοντας ένα από την όψη της μπλούζας και ένα από την πλάτη. Η πάνινη τσάντα σας είναι έτοιμη.

Οι τσάντες της παρουσίασης δημιουργήθηκαν από τα παιδιά της Δ2 τάξης στα πλαίσια της Εβδομάδας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και του μαθήματος της Γλώσσας "Χρησιμοποίησέ το ξανά και ξανά".

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Παρασκευή 19 Αυγούστου 2016

Ένα καταπράσινο σχολείο θαύμα!!!!

Ολοκαίνουριο! Από το μέλλον κατευθείαν! Και τι δε διαθέτει! Συστήματα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, γεωθερμικό σύστημα 52 γεωτρήσεων, φωτοβολταϊκά, ηλιακό θερμικό σύστημα, τηλεθέρμανση, μονάδες αερισμού, ενεργειακά τζάμια, ενισχυμένες μονώσεις, καλούδια δηλαδή που μειώνουν τις λειτουργικές του δαπάνες κατά 75%!!!!! Πού βρίσκεται; ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!!!!!!


Πρόκειται για το δημοτικό και διθέσιο νηπιαγωγείο, Πρότυπο Βιοκλιματικό Σχολείο 12θέσιου Δημοτικού και 2θέσιου Νηπιαγωγείου ΖΕΠ της Κοζάνης, που παραδίδεται σε λειτουργία στις 15 Σεπτέμβρη. Το κτίριο καταλαμβάνει 3.350 τ.μ., διαθέτει τέσσερις ορόφους, άνετες και μεγάλες αίθουσες, τρεις ειδικές αίθουσες, αίθουσα για γονείς, τρελά συστήματα για εξοικονόμηση ενέργειας και τα δύο σχολεία είναι τελείως ανεξάρτητα μεταξύ τους. Ένα πραγματικό στολίδι!!!! ΜΠΡΑΒΟ!!!!! ΜΠΡΑΒΟ!!!!! ΜΠΡΑΒΟ!!!!!

Δείτε το βίντεο του kozani.tv και θαυμάστε!


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ



Δευτέρα 1 Αυγούστου 2016

Αγγλία: Άκρως αποτελεσματική για το περιβάλλον η χρέωση της πλαστικής σακούλας


Η επιβολή χρέωσης 5 πενών (0,06 ευρώ) ανά τεμάχιο οδήγησε σε θεαματική μείωση της χρήσης πλαστικής σακούλας στην Αγγλία, δείχνουν στοιχεία της βρετανικής κυβέρνησης. Με τα πλαστικά σκουπίδια να θεωρούνται πλέον μάστιγα για τις θάλασσες, ανάλογα μέτρα θα εφαρμοστούν σε όλες τις χώρες της ΕΕ από τα τέλη του 2018.

Το μέτρο φαίνεται ότι μείωσε τη χρήση κατά 83%, αναφέρει τη Δευτέρα το BBC. Στους πρώτους έξι μήνες από την επιβολή χρέωσης, συνολικά 640 εκατομμύρια πλαστικές σακούλες χρησιμοποιήθηκαν σε επτά αλυσίδες σουπερμάρκετ στην Αγγλία.

Σύμφωνα με την οργάνωση Wrap, τα νούμερο αυτό θα έφτανε τα 3,82 δισεκατομμύρια σακούλες αν δεν είχε επιβληθεί χρέωση.

Όπως ανακοίνωσε η βρετανική κυβέρνηση, από τα 41,3 εκατομμύρια λίρες που έχει αποφέρει μέχρι σήμερα η χρέωση των σακούλων, τουλάχιστον τα 29,2 εκατ. λίρες διατέθηκαν σε οργανώσεις για την προστασία του περιβάλλοντος, την υγεία και τις τέχνες, μεταξύ άλλων.

Μέτρα για τη μείωση των πλαστικών σακούλων προβλέπει εξάλλου η νέα ευρωπαϊκή οδηγία 2015/720 που ψηφίστηκε τον Απρίλιο του 2015 και δίνει στις χώρες-μέλη δύο επιλογές:

- Nα λάβουν μέτρα ώστε η μέση ετήσια κατανάλωση να μην υπερβαίνει τις 90 ελαφριές σακούλες ανά πολίτη έως τα τέλη του 2019 και τις 40 έως τα τέλη του 2025 

- Να επιβάλλουν χρέωση στις πλαστικές σακούλες από τα τέλη του 2018

Περίπου 8 δισεκατομμύρια πλαστικές σακούλες -198 ανά κάτοικο- χρησιμοποιούνται κάθε χρόνο στην ΕΕ, και οι περισσότερες από τις μισές καταλήγουν στα σκουπίδια έπειτα από μία μόνο χρήση...

Τον Δεκέμβριο του 2015, η Αλόννησος έγινε η πρώτη περιοχή της Ελλάδας που απαγορεύει τις πλαστικές σακούλες.

Πηγή: in.gr

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Τετάρτη 27 Ιουλίου 2016

Για να σωθεί η κουκουναριά της Αρόης

Μετά την πρόσφατη κατά πλειοψηφία απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου Πατρέων να κοπεί η σπάνια κουκουναριά στην Αρόη γίνεται διαδικτυακή καμπάνια για τη σωτηρία της. Γιατί το δέντρο είναι σύμβολο επιβίωσης μέσα στο επιθετικά αναπτυσσόμενο αστικό τοπίο, σύμβολο ζωής, φυσικής ομορφιάς και υγείας και γιατί το δέντρο ήταν εκεί πριν τους εργολάβους και τους δικυκλιστές, γεγονός που οφείλουμε να αναγνωρίσουμε και να σεβαστούμε! Στόχος οι 3.000 υπογραφές. Ψηφίστε ΕΔΩ...

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Κυριακή 24 Απριλίου 2016

36ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΣΤΟ ΦΑΡΑΓΓΙ ΤΟΥ ΒΟΥΡΑΪΚΟΥ - 8 ΜΑΪΟΥ 2016 - ΕΤΟΙΜΑΣΤΕΙΤΕ

Ο Σύλλογος Ορειβασίας - Χιονοδρομίας - Αναρρίχησης - Προστασίας περιβάλλοντος Καλαβρύτων από το 1980, και κάθε χρόνο, τη 2η Κυριακή του Μαΐου οργανώνει το Πανελλήνιο Πέρασμα στο φαράγγι του Βουραϊκού. Πρόκειται  για μια διαδρομή απαράμιλλης ομορφιάς, μέρος του διεθνούς μονοπατιού Ε4.


Η κατάβαση στο φαράγγι γίνεται από τις γραμμές του Οδοντωτού ξεκινώντας από τα Καλάβρυτα και με τελικό προορισμό το Διακοπτό συνολικής απόστασης 22 χλμ.
Εναλλακτικά μπορείτε να ξεκινήσετε και από τη Ζαχλωρού, στην οποία φτάνετε με το αυτοκίνητό σας, ή με τον Οδοντωτό, και να περπατήσετε μόνο τα 10 χλμ μέχρι τη στάση Νιάματα. Ο οδοντωτός εκείνη την ημέρα πραγματοποιεί όλα τα δρομολόγια κανονικά σε χαμηλές ταχύτητες και σταματάει σε όλους τους ενδιάμεσους σταθμούς ώστε να εξυπηρετεί τους πεζοπόρους.

Το πρόγραμμα έχει ως εξής:

Δίνουμε ραντεβού την Κυριακή 8/5 το πρωί στις 7:30 στο σταθμό του Οδοντωτού στα Καλάβρυτα, για να ξεκινήσουμε με προορισμό τον πρώτο μας σταθμό στη Ζαχλωρού. Αν πάλι θέλετε να ξεκινήσετε αργότερα ή από τη Ζαχλωρού, ώστε να διανύσετε μικρότερη απόσταση, μην διστάσετε νομίζοντας ότι θα είστε μόνοι σας!
Οι ομάδες και οι παρέες που ξεκινούν ανά διαστήματα είναι πολλές οπότε… ακολουθήστε τους!

Δεν χρειάζεται να είστε σε κάποια ιδιαίτερη φυσική κατάσταση, αρκεί η διάθεση για περπάτημα. Δεν υπάρχει ηλικιακός περιορισμός για να συμμετάσχετε, η διαδρομή είναι απλή και μπορούν να την ακολουθήσουν όλοι.
Η δήλωση συμμετοχής είναι ΔΩΡΕΑΝ.

Κατά μήκος του φαραγγιού θα βρείτε εθελοντές της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης οι οποίοι φροντίζουν για την ομαλή διεξαγωγή και θα είναι εκεί για οτιδήποτε χρειαστείτε.

Πληροφορίες - Κρατήσεις θέσεων - Δρομολόγια
Δημοτική Κοινότητα Διακοπτού: κα Όλγα Κοροσιέτη, τηλ. 26913-60700
Δρομολόγια λεωφορείων: 06.45 - 08.15 - 09.45
Τιμή εισιτηρίου: 3,00 ευρώ το άτομο, που καταβάλλεται στον οδηγό.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο 23 Απριλίου 2016

Let’s do it Greece 2016 στο 60ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας

Υλοποιήθηκε κατά την εβδομάδα 11 έως 15 Απριλίου 2016 στο σχολείο μας  το πρόγραμμα «Σχολική Εβδομάδα εθελοντισμού Lets do it Greece 2016» με σκοπό την εφαρμογή των αρχών και επιδιώξεων της εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη στα σχολεία.



Τις δράσεις συντόνισαν ο Δ/ντής του σχολείου, κ. Γιάννης Αντωνίου και η Υποδιευθύντρια, κ. Δήμητρα Μυλωνάκη και συμμετείχαν σε αυτές όλες οι τάξεις του σχολείου αναλαμβάνοντας η καθεμία συγκεκριμένες δραστηριότητες. 

Πιο συγκεκριμένα στα πλαίσια του προγράμματος:

  • Κλαδεύτηκαν τα δέντρα του σχολείου από συνεργείο του Δήμου Πατρέων, καθώς ήταν για χρόνια απεριποίητα.
  • Επισκευάστηκε η στέγη του σχολείου από εξειδικευμένο συνεργείο του Δήμου Πατρέων, καθώς είχαν φύγει κομμάτια της με αποτέλεσμα να μπαίνουν νερά στο κτίριο.
  • Οι μαθητές της Ε΄ και της Στ΄ τάξης έσκαψαν το χώμα και φύτεψαν πάνω από 40 λιγούστρα σε μια προσπάθεια να δημιουργηθεί πράσινος φράχτης κατά μήκος της μάντρας του σχολείου. Επίσης φύτεψαν στο περιβόλι 3 μουριές και 3 ακακίες και στα παρτέρια  περίπου 30 εποχικά λουλούδια και αρωματικά φυτά.
  • Οι Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεις αφιέρωσαν χρόνο για τον καθαρισμό του σχολείου.
  • Οι μαθητές της Δ΄ τάξης ζωγράφισαν επιδαπέδια παιχνίδια στην αυλή του σχολείου με πολύ μεγάλη επιτυχία.
  • Οι μαθητές της Ε΄ τάξης χρωμάτισαν τα παγκάκια του προαυλίου με ζωηρά χαρούμενα χρώματα.
  • Τέλος η κ. Μυλωνάκη κατασκεύασε από ανακυκλώσιμα υλικά ένα πηγάδι με το οποίο στολίσαμε το μεγάλο παρτέρι της αυλής.

 Μάθετε περισσότερα και δείτε όλες τις εργασίες ΕΔΩ.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τετάρτη 13 Απριλίου 2016

Στηρίζουμε ΣΚΥΡΟ!

Η Ελληνική Εταιρεία, ο Δήμος Σκύρου και η  Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία προκρίθηκαν σε σημαντικό Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό  για τα βραβεία NATURA 2000 του 2016! Υποψήφιοι όμως είναι επίσης και οι ίδιοι οι κάτοικοι του νησιού που συμμετείχαν μαζικά στην προσπάθεια αυτή και διεκδικούν το βραβείο κοινού (EU Citizens Award)! Και όταν η συμμετοχή είναι τόσο μαζική και το ενδιαφέρον από όλους είναι πολύ σημαντικό και ενθαρρυντικό. Γι' αυτό ψηφίστε για τους κατοίκους της Σκύρου στον παρακάτω σύνδεσμο: 



 Πιο συγκεκριμένα το Πρόγραμμα LIFE στην περιοχή του Κόχυλα Σκύρου της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ βρίσκεται πλέον μεταξύ των 24 σε όλη την Ευρώπη που είναι υποψήφια για τα βραβεία NATURA 2000 του 2016. Είναι επίσης υποψήφιο εις αναγνώριση και της μαζικής συμμετοχής των κατοίκων του νησιού για το βραβείο κοινού (EU Citizens Award) που θα κριθεί μέχρι τις 8 Μαΐου 2016 με διαδικτυακή ψηφοφορία.

Υποστηρίξτε λοιπόν την υποψηφιότητα αυτή και διαδώστε τη! 

ΠΡΟΣΟΧΗ: Όταν ψηφίσετε θα σας έρθει ένα email (στα εισερχόμενα ή στον junk/spam φάκελο) όπου θα πρέπει να επιβεβαιώστε την ψήφο σας σε ένα σύνδεσμο/link για να έχει ισχύ.


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2015

Η Άνδρος το πρώτο νησί της Ευρώπης με πιστοποιημένα μονοπάτια

Πολλά συγχαρητήρια θέλουμε να δώσουμε στους ενεργούς πολίτες της Άνδρου που όχι μόνο φρόντισαν και ανέδειξαν τα πεζοπορικά μονοπάτια των προγόνων τους και τις ομορφιές του νησιού τους αλλά κέρδισαν και μια μοναδική ευρωπαϊκή πιστοποίηση. Από τις 24 Οκτωβρίου η Άνδρος έγινε το πρώτο και μοναδικό νησί της Ευρώπης με πιστοποιημένα πεζοπορικά μονοπάτια. Πανταχού λάτρεις της πεζοπορίας μη χάσετε την ευκαιρία να απολαύσετε τα καταπληκτικά μονοπάτια του νησιού! Μάθετε περισσότερα….


Μια μοναδική ευρωπαϊκή πιστοποίηση ποιότητας έλαβε στις 24 Οκτωβρίου η Άνδρος. Απέκτησε το ευρωπαϊκό σήμα ποιότητας Leading Quality Trails-Best of Europe που αφορά τμήμα του δικτύου πεζοπορικών διαδρομών του νησιού. Πρόκειται για ένα σήμα το οποίο διαχειρίζεται η Πανευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Πεζοπορικών Συλλόγων (European Ramblers Association), η οποία θέτει αυστηρές προδιαγραφές τόσο στη συντήρηση όσο και στην ανάδειξη πεζοπορικών διαδρομών, προκειμένου να παρέχει το συγκεκριμένο σήμα ποιότητας.


Για να φτάσει η Άνδρος να εξασφαλίσει την πιστοποίηση χρειάστηκαν δυο χρόνια σκληρής δουλειάς από την ομάδα εργασίας της προσπάθειας Andros Routes, του μη κερδοσκοπικού φορέα «Ερευνητικό Κέντρο Άνδρου», οι γενναιόδωρες χορηγίες ανθρώπων που αγαπούν την Άνδρο, η συμπαράσταση τοπικών πολιτιστικών συλλόγων και κοινοτικών συμβούλων, καθώς και η ευρεία κοινωνική αποδοχή.



Η Άνδρος θα αποτελεί πλέον, με τα σημερινά δεδομένα, το μοναδικό νησί στην Ελλάδα αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο που διαθέτει την έγκριτη αυτή πιστοποίηση. Η πιστοποίηση βεβαιώνει την ύπαρξη μιας σημαντικής υποδομής για πεζοπορικό τουρισμό στην Άνδρο – κάτι που αποτελεί απαραίτητη συνθήκη για την αύξηση του πεζοπορικού τουρισμού και ανοίγει δρόμους για συνέργειες και συνεργασίες στην ευρωπαϊκή τουριστική αγορά. Στο βαθμό που θα πλαισιωθεί από αντίστοιχες βιώσιμες πολιτικές και δράσεις αρχών, φορέων και επαγγελματικού κόσμου, είναι δυνατό να συμβάλει σημαντικά σε μια βιώσιμη εξέλιξη της Άνδρου και του τουρισμού της.

Η πιστοποιημένη διαδρομή εκτείνεται από βορρά προς νότο κατά μήκος αρκετών παλαιών «δρόμων» (λιθόστρωτων ημιονηγών διαδρομών), συνδέει ιστορικούς οικισμούς της Άνδρου, διασχίζει τις 4 οροσειρές, πολυάριθμες ρεματιές, ποτάμια, δάση και παραλίες, ενώ διέρχεται από σημαντικά μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους. Στη μεγαλύτερη της έκταση κινείται επί του δικτύου σηματοδοτημένων διαδρομών κόκκινου χρώματος με αρίθμηση (αξιοποιώντας, ολοκληρώνοντας, βελτιώνοντας και επεκτείνοντας αρχικό έργο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και της Αναπτυξιακής Άνδρου), ενώ σε κάποια σημεία αποκλίνει από αυτό παρέχοντας επιλογή στον περιπατητή να κινηθεί επί του ενός ή του άλλου δικτύου. H διαδρομή είναι συνεχής και αποτελείται από δύο γραμμικά τμήματα στη βόρεια και νότια Άνδρο αντίστοιχα κι ένα κυκλικό στην κεντρική.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2015

Η πρώτη πρωτεύουσα που καταργεί τα αυτοκίνητα....

είναι το ΟΣΛΟ. Βέβαια δεν είναι η πρώτη φορά που πρωτοπορούν οι Νορβηγοί αφού για να καλύψουν τις ανάγκες θέρμανσης της πρωτεύουσας εισάγουν απορρίμματα από τη Μεγάλη Βρετανία, την Ιρλανδία και τη Σουηδία, αλλά και από τη νότιο Ιταλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής για να ανεφοδιάζει τους αποτεφρωτήρες απορριμμάτων, που θερμαίνουν το μισό Όσλο και το μεγαλύτερο μέρος των σχολείων του.

Έτσι τα αυτοκίνητα θα εξαφανιστούν από το κέντρο του έως το 2019 σύμφωνα με τα σχέδια των Νορβηγών. Ως αντισταθμιστικό μέτρο θα κατασκευαστούν επιπλέον ποδηλατόδρομοι συνολικού μήκους 60 χιλιομέτρων και θα επενδυθούν σημαντικά κεφάλαια για την αναβάθμιση των δημόσιων μεταφορών.

Το νέο δημοτικό συμβούλιο της πόλης υποστηρίζει ότι αυτό το σχέδιο θα ωφελήσει όλους τους πολίτες, παρά τις επιφυλάξεις των επιχειρηματιών που ανησυχούν για ενδεχόμενη μείωση της κίνησης του αγοραστικού κοινού στο κέντρο της πόλης.

«Θέλουμε να κάνουμε το καλύτερο για τους πεζούς, τους ποδηλάτες αλλά και για τα καταστήματα», δήλωσε η Λαν Μαρί Νγκουγιέν Μπεργκ, εκπρόσωπος του Κόμματος των Πρασίνων στο Όσλο.

Εξαιρέσεις προβλέπονται για αυτοκίνητα που μεταφέρουν άτομα με ειδικές ανάγκες και οχήματα που μεταφέρουν εμπορεύματα στα καταστήματα, αναφέρει η ανακοίνωση του δημοτικού συμβουλίου, ενώ το μέτρο θα εφαρμοστεί μετά το πέρας αρκετών δοκιμαστικών περιόδων.

—Οι ευρωπαϊκές πρωτεύουσες βάζουν εμπόδια στο αυτοκίνητο

Μια αντίστοιχη πρωτοβουλία έχει ανακοινώσει και η δημοτική Αρχή της Μαδρίτης στην Ισπανία με στόχο να απομακρυνθούν όλα τα αυτοκίνητα ως το 2020. Η απαγόρευση στη Μαδρίτη είναι ευρύτερη από αυτή στο Όσλο καθώς θα καλύπτει το σύνολο των 2.000 στρεμμάτων του Κέντρου της ισπανικής πρωτεύουσας.

Το Παρίσι απαγόρευσε την κίνηση των οχημάτων κοντά στα βασικά αξιοθέατα όπως ο Πύργος του Άιφελ και ο ναός Νοτρ Νταμ. Στο Μιλάνο της Ιταλίας, η κυβέρνηση προσφέρει δωρεάν εισιτήρια για τα μέσα μεταφοράς ως κίνητρο στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων για να αφήσουν τα οχήματά τους στο σπίτι.


Η Κοπεγχάγη στη Δανία έχει παρουσιάσει ζώνες πεζών από τη δεκαετία του 1960 ακόμα.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Πέμπτη 30 Ιουλίου 2015

Ένα μεγάλο "Εύγε" στον πρωτοποριακό Δήμο Τρικκαίων!!!

O Δήμος Τρικκαίων και η e-Trikala Α.E. για μια ακόμη φορά πρωτοπορούν, συμμετέχοντας σε ένα καινοτόμο και παράλληλα εκπαιδευτικό έργο της Ευρωπαϊκής Ένωσης το CityMobil-2, που σαν στόχο έχει τη διερεύνηση των δυνατοτήτων κυκλοφορίας οχήματος χωρίς οδηγό σε Αστικό Περιβάλλον με πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας.


Με επιστολή του προς την e-Trikala A.E. , ο συντονιστής του Προγράμματος City Mobil 2 κος Adriano Alessandrini ανακοίνωσε την επιλογή της πόλης των Τρικάλων, ως Ευρωπαϊκό πιλότο για την κυκλοφορία των οχημάτων χωρίς οδηγό στην διαδρομή που έχει προταθεί.

Εντυπωσιακό σημείο της επιστολής είναι ότι η πρόταση της πόλης των Τρικάλων συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία από όλες τις άλλες υποψήφιες πόλεις πράγμα που απέσπασε τα συγχαρητήριά των ελεγκτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.


Συγκεκριμένα, το έργο “CityMobil2” – Cities demonstrating cybernetic mobility (FP7, αριθμός συμβολαίου 314190) αποσκοπεί στην πιλοτική εφαρμογή διαδρομών με αυτόματα οχήματα χωρίς οδηγό σε καθορισμένα δρομολόγια. Τα Τρίκαλα διαγωνίστηκαν με άλλες 11 πόλεις ανά την Ευρώπη και καταφέραν να προκριθούν στις 5 τελικές πόλεις (Oristano –Italy,Vantaa-Finland,Trikala_Greece,Sophia Antipolis –France,San Sebastian –Spain) οι οποίες θα πραγματοποιήσουν εξάμηνες δοκιμές στο χώρο τους με αυτόματα οχήματα. Λόγω της δυσκολίας του έργου, η e-Trikala AE συνεργάζεται στενά και με τον έτερο Έλληνα επίσημο εταίρο, το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών. Μέχρι στιγμής έχει καθορισθεί η προτεινόμενη διαδρομή που θα ακολουθήσει δυνητικά ένα αυτόματο όχημα μαζικής μεταφοράς πολιτών, και μελετώνται οι διάφορες παράμετροι όπως αυτές ορίζονται από το consortium.


Το Μεγάλο Πείραμα θα ξεκινήσει την 1η Σεπτεμβρίου 2015 και θα διαρκέσει έως τις 29 Φεβρουαρίου 2016 και ο Δήμος Τρικκαίων καλεί όλες τις σχολικές να πραγματοποιήσουν εκπαιδευτική επίσκεψη στην πόλη με θέμα την ενημέρωση των μαθητών τους.



Μάθετε περισσότερα για το πρόγραμμα ΕΔΩ.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Κυριακή 12 Ιουλίου 2015

Η μέρα που ο άνεμος ηλεκτροδότησε τα πάντα στη Δανία

Το βράδυ της Πέμπτης, οι ισχυροί άνεμοι που έπνεαν στα «δάση των ανεμογεννητριών» της Δανίας, υπερκάλυψαν τις ημερήσιες ανάγκες της χώρας σε ηλεκτρική ενέργεια.



Το βράδυ της Πέμπτης ισχυροί άνεμοι έπνεαν στη Δανία, με αποτέλεσμα οι φάρμες ανεμογεννητριών να υπερκαλύψουν τις ημερήσιες ανάγκες της χώρας σε ηλεκτρική ενέργεια.

Συγκεντρώνοντας 40% περισσότερη ενέργεια απ’ την απαιτούμενη για την πλήρη ηλεκτροδότηση της χώρας, η Δανία εξήγαγε το 80% της πλεονάζουσας ενέργειας στη Γερμανία, τη Νορβηγία και τη Σουηδία, σύμφωνα με τον Guardian.

Οι χθεσινές επιδόσεις αποδεικνύουν ότι «ένας κόσμος τροφοδοτούμενος 100% από ανανεώσιμες πηγές δεν ανήκει πια στη σφαίρα της φαντασίας», σχολίασε ο εκπρόσωπος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Αιολικής Ενέργειας, Όλιβερ Τζόι.

Σε αντίθεση με χώρες όπως η Βρετανία όπου το 2016 η κυβέρνηση θα κόψει την κρατική επιχορήγηση των αιολικών πάρκων, η Δανία δίνει μεγάλο βάρος στις εναλλακτικές μορφές ενέργειας.

Μπορεί η «σοδειά» της Πέμπτης να ξεπερνά κατά πολύ τον μέσο όρο, ωστόσο εκτιμάται ότι μέχρι το 2020 η Δανία θα μπορεί να προμηθεύεται το μισό από τις ενεργειακές της ανάγκες αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές.


Για την ώρα ο άνθρακας αποτελεί την βασική πηγή ενέργειας στη χώρα, αλλά η κυβέρνηση στοχεύει μέχρι το 2035, το 84% των αναγκών της Δανίας να εξασφαλίζεται από «πράσινες» λύσεις.

Πηγή:  http://www.skai.gr/
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Παρασκευή 5 Ιουνίου 2015

3.402 κιλά ευέλικτα καπάκια ! Ποια σχολεία βραβεύονται

Χτες Πέμπτη 4 Ιουνίου 2015, ολοκληρώθηκε η δράση του Τμήματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ν.  Αχαΐας  «Τα ευέλικτα καπάκια». 3.402 κιλά καπάκια συγκεντρώθηκαν από 84 Δημοτικά και Νηπιαγωγεία του Νομού και μεταφέρθηκαν στη Γέφυρα του Ρίου όπου και παραδόθηκαν στους υπεύθυνους του Τμήματος και στους εθελοντές «Gefyristas».



Τα κιλά που συγκεντρώθηκαν αντιστοιχούν στην αγορά 3.5 αναπηρικών σωματιδίων.

Στην προσπάθεια αυτή, βραβεύονται, σύμφωνα με την υψηλότερη αναλογία κιλών /ανά μαθητή (κ/μ). :Το Δημοτικό Σχολείο Ζήρειας Αιγίου  με αναλογία 5κ/μ, το Δημοτικό Σχολεία Σκιαδά με αναλογία 4,25κ/μ, το 3ο Ειδικό Πατρών με αναλογία 2,12κ/μ και το Νηπιαγωγείο Λουσικών με αναλογία 2,08κ/μ.

Επίσης βραβεύονται τα Δημοτικά  σχολεία 25ο, 32ο, 36ο, 41ο, 60ο  Πατρών καθώς και η ομάδα εθελοντών ¨ΕΨΙΛΟΝ’ για τα 3/ψήφια νούμερα σε κιλά που συγκέντρωσαν.


Συγχαρητήρια στα σχολεία και στην ευρύτερη κοινωνία που συμμετείχε στη δράση καθώς και στους υπεύθυνους του Τμήματος Περιβαλλοντικής. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους εθελοντές.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ 

Τρίτη 10 Μαρτίου 2015

Ο πρώτος ηλιακός σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα

Την νέα εποχή στην ενέργεια και τη μετακίνηση σηματοδότησε η εγκαινίαση του πρώτου αυτόνομου ηλιακού σταθμού στη χώρα. Η εγκατάσταση κατασκευάστηκε από το Εργαστήριο Ήπιων Μορφών Ενέργειας και Προστασίας Περιβάλλοντος, του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών ΤΕ, του ΑΕΙ Πειραιά και εγκαινιάστηκε από τον καθηγητή Απόστολο Αλεξόπουλο.



Ο κ. Αλεξόπουλος εκπροσωπώντας τον Υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Παναγιώτη Λαφαζάνη, μίλησε παράλληλα σε Ημερίδα με θέμα: «Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα με Καθαρά Οχήματα : Προοπτικές» και αναφέρθηκε στις προκλήσεις της νέας γενιάς οχημάτων σε μια χώρα όπως η Ελλάδα που μπορεί να εκμεταλλευτεί πλήρως τις αέναες πηγές ενέργειας.

Πηγή: news247.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Μην τα "φυτεύεις" στην άμμο...δεν θα ανθίσουν!

Το Δίκτυο ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS με την υποστήριξη της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαικής Επιτροπής στην Ελλάδα διοργανώνει Ημερίδα με τίτλο: «Σβήνοντας» τα αποτσίγαρα από το παράκτιο και θαλάσσιο περιβάλλον.



Με αφορμή την ολοκλήρωση του ευρωπαϊκού έργου LIFE AMMOS “Ολοκληρωμένη εκστρατεία ενημέρωσης για τον περιορισμό των απορριμμάτων καπνιστών στις παραλίες”, το Δίκτυο ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS με την υποστήριξη της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαικής Επιτροπής στην Ελλάδα διοργανώνει Ημερίδα με τίτλο: «Σβήνοντας» τα αποτσίγαρα από το παράκτιο και θαλάσσιο περιβάλλον την Πέμπτη 12 Μαρτίου 2015 και ώρα 9 π.μ., στο Αμφιθέατρο του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας (Μεσογείων 119), που στόχο έχει την παρουσίαση, αποτίμηση και αξιολόγηση της υλοποίησης του έργου και παράλληλα την ανάδειξη του παγκόσμιου προβλήματος της θαλάσσιας ρύπανσης, με επίκεντρο τα απορρίμματα καπνιστών. Στην ημερίδα θα απευθύνει χαιρετισμό ο Επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, κύριος Πάνος Καρβούνης.


Η εκδήλωση θα είναι ανοικτή για το κοινό. Οι ενδιαφερόμενοι (δημοσιογράφοι και πολίτες) παρακαλούνται να συμπληρώσουν την ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής στη διεύθυνση http://goo.gl/forms/LhBRTpKTNK  , ή εναλλακτικά να στείλουν την επισυναπτόμενη αίτηση συμμετοχής συμπληρωμένη στο lifeammos@gmail.com  ή μέσω φαξ στο 210 8228795, μέχρι την Τρίτη 10 Μαρτίου.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δευτέρα 2 Μαρτίου 2015

Ανεμόδεντρα: όταν η επιστήμη πραγματοποιεί τη φαντασία

Το δέντρο που βλέπετε, φίλοι μου, δεν είναι απλά ένα έργο τέχνης όπως θα νομίσετε πολλοί. Είναι μια καταπληκτική ανεμογεννήτρια που μοιάζει με αληθινό δέντρο και ενσωματώνεται πλήρως με το περιβάλλον της! Μια σιωπηλή ανεμογεννήτρια που μετατρέπει την παραγωγή ενέργειας σε έργο τέχνης!

Φωτό: http://www.goodshomedesign.com/artificial-wind-tree-uses-micro-turbine-leaves-to-generate-electricity/
Τρία χρόνια έρευνας οδήγησαν μια ομάδα από Γάλλους μηχανικούς στην παραγωγή των ανεμοδέντρων για τις αστικές περιοχές. Το κάθε ανεμόδεντρο έχει ύψος 7,60μ.  και αρκετά από αυτά κοσμούν την κοινότητα Pleumeur-Bodou της Βρετάνης στη βορειοδυτική Γαλλία.

Η ανεμογεννήτρια αυτή παράγει ενέργεια με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο, χρησιμοποιώντας φυσικό πόρο και έχει μια ευχάριστη εμφάνιση, σε αντίθεση με τις κλασικές ανεμογεννήτριες. Η τεχνολογία της αναπτύχθηκε από τη γαλλική εταιρεία  New Wind και η απόδοσή της είναι εγγυημένη από το γεγονός ότι είναι λειτουργική ακόμα και αν ο άνεμος είναι πάρα πολύ χαμηλός, κάτι που δεν συμβαίνει με τις άλλες κοινές ανεμογεννήτριες


Πώς δουλεύει; Μικρές τουρμπίνες τοποθετούνται στο εσωτερικό των φύλλων που περιστρέφονται με ελάχιστο άνεμο. Η New Wind ισχυρίζεται ότι η παραγωγή του ανεμίδεντρου εξαρτάται μόνο από τον αριθμό των φύλλων που τοποθετούνται στα κλαδιά. Ένα ανεμόδεντρο των 2,5 κιλοβάτ μπορεί να τροφοδοτήσει  λάμπες του δρόμου των 15 LED και ένα των 3,5 κιλοβάτ μπορεί να επαναφορτίσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.


Πηγές: http://www.goodshomedesign.com/, http://lenergiedavancer.com/
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2015

Το μεγαλύτερο μωσαϊκό νερού στον κόσμο

Για να ευαισθητοποιήσει το ευρύτερο κοινό σχετικά με την παγκόσμια κρίση καθαρού νερού, ο καλλιτέχνης Belo πριν από δύο χρόνια, δημιούργησε μια εικόνα που αποτελείτο από 66.000 ποτήρια χρωματιστό βρόχινο νερό!!!



Το χρωματιστό νερό αντιπροσώπευε τα επίπεδα των προσμείξεων που υπάρχουν στο νερό σε όλο τον πλανήτη. Αυτό το σημαντικό έργο των 335 τετραγωνικών μέτρων, που παρουσίαζε ένα έμβρυο στην κοιλιά της μητέρας του, τόνιζε την αναγκαιότητα του νερού, ακόμη και πριν από τη γέννηση, για κάθε άτομο που ζει.


Για την κατασκευή της εικόνας χρησιμοποιήθηκαν 66.000 κύπελλα (το ένα πίσω από το άλλο θα έφταναν σε μήκος τα 5,2 χιλιόμετρα), 15.000 λίτρα χρωματιστό βρόχινο νερό, 1 κιλό βαφής λαχανικών, πάνω από 100 εθελοντές και 62 ώρες εργασίας!!!



Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Κυριακή 21 Δεκεμβρίου 2014

Έκανε πίσω το ΥΠΕΚΑ σε σειρά διατάξεων για τα δάση

Μετά τις έντονες αντιδράσεις από βουλευτές του Κοινοβουλίου -συμπεριλαμβανομένου του ΠαΣοΚ- και τη συλλογή 45.000 υπογραφών από τις περιβαλλοντικές οργανώσεις WWF Ελλάς και  Avaaz, ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος κ. Νίκος Ταγαράς αποφάσισε την απόσυρση των επίμαχων διατάξεων στο νομοσχέδιο περί πράξεων εισφοράς σε γη και χρήματα προκειμένου να απαλειφθούν όποιες  υπόνοιες υπάρχουν για σκοπιμότητες. 


Ο κ. Ταγαράς τόνισε πως οι διατάξεις αποσύρονται καθώς η κυβέρνηση δεν επιθυμεί να υπάρχουν προβληματισμοί και ερμηνείες ότι δημιουργούνται κενά στο προστατευτικό πλαίσιο για τα δάση.

Ο κ. Ταγαράς απέσυρε τρεις παραγράφους που αφορούν στην αναμόρφωση του δασικού χάρτη μετά την ανάρτησή του, σημειώνοντας πάντως ότι το πρόβλημα θα προκύψει στο μέλλον και τότε η Βουλή θα κληθεί και πάλι να το αντιμετωπίσει. Ειδικά για το ζήτημα της γεωργικής χρήσης σε δασικές εκτάσεις, η διόρθωση έγινε μετά από επισημάνσεις πολλών βουλευτών ότι πρέπει να διευκρινισθεί πως δεν θα υπάρχουν κτίσματα σε δασικές εκτάσεις.

Ειδικότερα,  στο επίμαχο άρθρο 12 το οποίο αφορά τα δάση και τις δασικές εκτάσεις αφαιρούνται οι εξής παράγραφοι:

- Παράγραφος 2, η οποία προέβλεπε ότι αν ο χαρακτηρισμός μιας περιοχή ή τμήματος επιφανείας της έχει γίνει με έγγραφα πληροφοριακού χαρακτήρα του αρμόδιου Δασάρχη ή του Διευθυντή Δασών μετά την 11η Ιουνίου 1975, χωρίς να ακολουθηθεί η προβλεπόμενη ενδικοφανής διαδικασία θεωρείται τελεσίδικος και ο χαρακτήρας της έκτασης δεν επανεξετάζεται.

- Παράγραφος3, η οποία επέτρεπε την άρση της