Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Εκδήλωση για Εκπαιδευτικούς. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Εκδήλωση για Εκπαιδευτικούς. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2017

Η κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών Πατρών


Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών Πάτρας, που έγινε στο χώρο «Deck», στον Επιβατικό Σταθμό Λιμένος Πατρών.

Την πίτα ευλόγησε ο πατήρ Προκόπιος, ως εκπρόσωπος του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Πατρών. Παρευρέθηκαν μεταξύ άλλων ο Περιφερειακός Δ/ντής Εκπ/σης Κώστας Γιαννόπουλος, ο Πρ/νος Παιδαγωγικής και Επιστημονικής Καθοδήγησης Θεόδωρος Μπαρής, οι Σχολικοί Σύμβουλοι Πάτρας Αγαθή Ρογδάκη, Ηρακλής Αγγελόπουλος και Παναγιώτης Καραγιάννης, ο Δ/ντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ευάγγελος Πασσάς, ο πρόεδρος της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας Σπύρος Ψαρράς, ο πρόεδρος του Ν.Τ. της ΑΔΕΔΥ Ηλίας Σκεπετάρης, η πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Αιγιάλειας Αθηνά Σκανδάμη.

Ο Πρόεδρος Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών Πάτρας Τάσος Σταυρογιαννόπουλος αναφέρθηκε στην ομιλία του στον τιτάνιο αγώνα, που δίνουν καθημερινά οι εκπαιδευτικοί, προκειμένου να κρατήσουν όρθιο και ζωντανό το δημόσιο σχολείο σε μία περίοδο, που η Παιδεία βιώνει τη δική της κρίση, ανάλογη με αυτή που μαστίζει την ελληνική κοινωνία.

Τέλος, το κομμάτι της πίτας, που έκοψε, το αφιέρωσε σε όλους τους μαχόμενους εκπαιδευτικούς του Συλλόγου και στον καθημερινό αγώνα που δίνουν στις αίθουσες διδασκαλίας, παρά τις αντιξοότητες και την εγκατάλειψη του κράτους, προκειμένου να ανταποκριθούν στο ρόλο, που η ελληνική πολιτεία τους έχει αναθέσει, καθώς και στους αγώνες των εκπαιδευτικών για ποιοτική παιδεία. 

Τυχερή της βραδιάς ήταν η Νηπιαγωγός Ασημένια Τσιμπουκάκη, στην οποία κληρώθηκε το φλουρί της πρωτοχρονιάτικης πίτας.



Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

Ημερίδα για το έργο του Αλ. Κοσμόπουλου και Μαρ. Μιράσγεζη


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Η Επιτροπή Πολιτιστικών Θεμάτων του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης
σας προσκαλεί στην Eπιστημονική Ημερίδα στη μνήμη των Ομότιμων Καθηγητών
Αλέξανδρου Κοσμόπουλου και Μαρίας Μιράσγεζη,
που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 3 Ιουνίου 2015 και ώρα 16.30στην Αίθουσα Τελετών «Οδυσσέας Ελύτης», Κτίριο Διοίκησης.
Η παρουσία σας στην εκδήλωση θα μας δώσει ιδιαίτερη χαρά.
Ο Πρόεδρος του Τμήματος    Η Αναπληρώτρια Πρόεδρος

Καθ. Ιωάννης Κατσίλλης      Καθ. Βενέττα Λαμπροπούλου


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Α΄ Ενότητα: Στη μνήμη του Αλέξανδρου Κοσμόπουλου
17.40 - 18.00 Ιωάννης Δελλής, Ομότιμος Καθηγητής Παν/μίου Πατρών
«Α. Κοσμόπουλος: Μια αναδρομή στη ζωή και το έργο του»

18.00 - 18.20 Δημήτριος Βεργίδης, Καθηγητής Παν/μίου Πατρών
«Αλέξανδρος Κοσμόπουλος: Ένας Δάσκαλος»
18.20 - 18.40 Στέφανος Βασιλόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Παν/μίου Πατρών
«Ο Αλέξανδρος Κοσμόπουλος και η Σχεσιοδυναμική Παιδαγωγική»
Β΄ Ενότητα : Στη μνήμη της Μαρίας Μιράσγεζη
19.00 - 19.20 Ηρακλής Καλλέργης, Ομότιμος Καθηγητής Παν/μίου Πατρών
«Μαρία Μιράσγεζη: Μνήμη μιας “μεγάλης κυρίας” των γραμμάτων μας»
19.20 - 19.40 Παναγιώτα Παπούλια - Τζελέπη, Ομότιμη Καθηγήτρια Παν/μίου Πατρών
«Η Κυρία Μιράσγεζη και η αγάπη της ομορφιάς»
19.40 - 20.00 Θ. Νιφτανίδου, Επίκουρη Καθηγήτρια Παν/μίου Πατρών
«Όψεις του έργου της Μαρίας Μιράσγεζη»

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Σάββατο 1 Μαρτίου 2014

«Η πρόληψη του εκφοβισμού και της βίας, για ένα σύγχρονο, ανθρώπινο και δημοκρατικό σχολείο»

Εκδήλωση με αφορμή την Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο
Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014
Κέντρο Διάδοσης Ερευνητικών Αποτελεσμάτων (ΚΕ.Δ.Ε.Α) ΑΠΘ - Παιδαγωγική Σχολή ΑΠΘ
Διοργάνωση: Δίκτυο κατά της Βίας στο Σχολείο,
Παιδαγωγική Σχολή, ΑΠΘ,
Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας
Παιδοψυχιατρική Εταιρεία Ελλάδος – Ένωση Ψυχιάτρων Παιδιών και Εφήβων

Παρακαλούμε σημειώστε ότι:

α) Για συμμετοχή στα εργαστήρια χρειάζεται η έγκαιρη συμπλήρωση και αποστολή της δήλωσης ενδιαφέροντος (βλ. ιστοσελίδα Παιδαγωγικής Σχολής www.educ.auth.gr)

β) Η πρωινή ζώνη της εκδήλωσης (9.30πμ - 3.30πμ) θα μεταδοθεί ζωντανά, μέσω διαδικτύου, από την κεντρική ιστοσελίδα του Α.Π.Θ. και συγκεκριμένα από το σύνδεσμο http://www.auth.gr/news/events/16812  καθώς επίσης απο την ιστοσελίδα του Συνηγόρου του Παιδιού (www.0-18.gr) και (www.antibullyingnetwork.gr)



Παρασκευή 3 Ιανουαρίου 2014

Ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης στο Hub Science. Μην τον χάσετε!


Για τρίτη χρονιά το «Τhe Hub Events» συνεχίζει τη σειρά επιστημονικών διαλέξεων με τίτλο «Hub Science», με σκοπό να παρουσιάσει με συναρπαστικό και εύληπτο τρόπο τις φυσικές και κοινωνικές επιστήμες και να μυήσει το ακροατήριο στο μαγικό αλλά ενδεχομένως παρεξηγημένο τους κόσμο. Τούτη την Τετάρτη 8 Ιανουαρίου 2014 και ώρα 20:00 θα μιλήσει ο ιδιοφυής επιστήμονας κ. Κωνσταντίνος Δασκαλάκης, που γεμίζει τις αίθουσες σε κάθε παρουσίασή του. Η διάλεξή του θα έχει τίτλο "Από την πληροφορία στην Πληροφορική".

Καταιγιζόμαστε καθημερινά από ειδήσεις και δεδομένα. Αλλά πώς μπορούμε να συγκρίνουμε το πληροφοριακό περιεχόμενο των δεδομένων; Υπάρχουν ειδήσεις που περιέχουν περισσότερη «πληροφορία» από άλλες; Τι είναι πληροφορία και πώς μετριέται; Ποιος είναι ο ρόλος της επιστήμης της Πληροφορικής και των αλγορίθμων σε ένα κόσμο όπου οι πληροφορίες μας βομβαρδίζουν ακατάπαυστα;



Ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης είναι αναπληρωτής καθηγητής στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Επιστήμης Υπολογιστών στο MIT και μέλος του CSAIL του ιδίου πανεπιστημίου. Σπούδασε στη σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ, ενώ έλαβε το διδακτορικό του στην Επιστήμη των Υπολογιστών από το Πανεπιστήμιο Berkeley, υπό την επίβλεψη του καθηγητή Χρίστου Παπαδημητρίου. Πριν διδάξει στο MIT, εργάσθηκε ως μεταδιδακτορικός ερευνητής στην Microsoft.

Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2013

Σχέδια μαθήματος για το δημοτικό Σχολείο

Η παρουσίαση του βιβλίου «Σχέδια Μαθήματος στο Δημοτικό Σχολείο. Από τη θεωρία στην πράξη», θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 17 Δεκεμβρίου, στις 7 μ.μ. στο Μέγαρο Λόγου και Τέχνης, στην Πάτρα.


Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2013

Ημερίδα με θέμα το θεατρικό παιχνίδι με τον Λάκη Κουρετζή αυτό το Σάββατο στην Πάτρα - ελεύθερη είσοδος


Ο Σύλλογος Παιδαγωγικής Θεάτρου – Θεατρικού Παιχνιδιού Πάτρας «Διά του Θεάτρου» διοργανώνει στην Πάτρα μία ημερίδα με θέμα: «Θεατρικό Παιχνίδι εδώ… Θεατρικό Παιχνίδι εκεί…. Τι είναι τελικά Θεατρικό Παιχνίδι;».

Βασικός εμψυχωτής της ημερίδας είναι ο ίδιος ο δημιουργός του Θεατρικού Παιχνιδιού, Λάκης Κουρετζής, γνωστός συγγραφέας, σκηνοθέτης, παιδαγωγός αλλά και επίτιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών και καλλιτεχνικός διευθυντής του Θεάτρου της Ημέρας στην Αθήνα.

Στην ημερίδα αυτή οι συμμετέχοντες θα μπορούν να γνωρίσουν τη μέθοδο και τις τεχνικές του Θεατρικού Παιχνιδιού τόσο στη βιωματική του μορφή όσο και στη θεωρητική του διάσταση. 

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, θεατρολόγους, ηθοποιούς, φοιτητές –τριες, γονείς και όλους όσους επιθυμούν να γνωρίσουν την Παιδαγωγική Θεάτρου – Θεατρικό Παιχνίδι.

Η ημερίδα θα φιλοξενηθεί αυτό το Σάββατο 21/09/2013, στις 18:00, στον Πολυχώρο «Ανάταση» στο Κάτω Καστρίτσι (περίπου 700 μέτρα απόσταση πάνω από το κέντρο «Ιφιγένεια»). 

Είσοδος ελεύθερη – χορηγούνται βεβαιώσεις.

Πληροφορίες: 6977516269, 6973000695, 6943453387.

Επειδή η ημερίδα περιλαμβάνει και βιωματικά εργαστήρια, όπως διευκρινίζεται, καλό είναι οι συμμετέχοντες να φορούν άνετα ρούχα.

Υπεύθυνη του Πολυχώρου «Ανάταση» είναι η ηθοποιός, παιδαγωγός και εμψυχώτρια Γιώτα Νούλα. 

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.
 

Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2013

Παρουσίαση παράστασης θεάτρου σκιών σχετικά με την κυκλοφοριακή αγωγή των μαθητών στους εκπαιδευτικούς της Π.Ε.


Το τμήμα Αγωγής Υγείας της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας σε συνεργασία με τον καραγκιοζοπαίχτη Κώστα Μακρή προσκαλεί τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην παρουσίαση της παράστασης "Ο Καραγκιόζης Δάσκαλος Κυκλοφοριακής Αγωγής" που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 2.2.2013 και ώρα 11:00 στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων που βρίσκεται στην Δ. Υψηλάντου 1 & Ακτή Δυμαίων (πρώην ΕΛΚΕΠΑ). 
Η παράσταση σχετίζεται με την ευαισθητοποίηση των μαθητών στα θέματα Κυκλοφοριακής Αγωγής - Οδικής Ασφάλειας. Ο Καραγκιόζης, σε ρόλο δασκάλου κυκλοφοριακής αγωγής, εκπαιδεύει την παρέα του και τους μαθητές να αναγνωρίζουν τους οδικούς κινδύνους και τους μαθαίνει πώς να τους αποφεύγουν. Η παράσταση μέσα από το διάχυτο και αυθεντικό χιούμορ του λαϊκού ήρωα και χωρίς διδακτισμό, τους βοηθά με ευχάριστο τρόπο να συμπληρώνουν τις γνώσεις τους.  Το σενάριό της, που είναι γραμμένο από τον εκπαιδευτικό κ. Γιώργο Μπεκιάρη και  θα υλοποιηθεί από τον καραγκιοζοπαίχτη κ. Κώστα Μακρή,  δύναται να αποτελέσει ενισχυτική δράση για τους εκπαιδευτικούς που υλοποιούν αντίστοιχα προγράμματα στα πλαίσια της αγωγής υγείας. Περισσότερες πληροφορίες στο site: kostasmakris.weebly.com

Την παράσταση, που προσφέρεται δωρεάν στους εκπαιδευτικούς με δυνατότητα να την παρακολουθήσουν και τα παιδιά τους, θα προλογίσουν η υπεύθυνη του τμήματος Αγωγής Υγείας κ. Νικολακοπούλου Κατερίνα, ο εκπαιδευτικός και εμψυχωτής του θεάτρου σκιών κ. Γιώργος Μπεκιάρης και εκπρόσωπος της Τροχαίας Πατρών.
 
Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Κυριακή 18 Νοεμβρίου 2012

«Η Μαγεία της Φυσικής και η Φυσική της Μαγείας»


Στα πλαίσια του Forum Ανάπτυξης 2012/15ου Money Show Πάτρας, θα πραγματοποιηθεί η εκδήλωση με θέμα «Η Μαγεία της Φυσικής και η Φυσική της Μαγείας» με τον κ. Στέφανο Κάσδαγλη, Φυσικό – Ερευνητή με μάστερ Διδακτικής, το Σάββατο 24 Νοεμβρίου στην Αίθουσα ΙΙΙ, στις 15:00-17:00, στο ξενοδοχείο «ΑΣΤΗΡ».

Ο κ. Κάσδαγλης θα κάνει επίδειξη πειραματικών δυναμικών μοντέλων φυσικής για το πως γίνονται τα μαγικά τρικ των μάγων με τη χρήση των φυσικών νόμων και ιδιοτήτων των σωμάτων.

Πρόκειται  για μια παρουσίαση που θα συναρπάσει, θα ψυχαγωγήσει και ταυτόχρονα θα διδάξει...


Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2012

5 Οκτωβρίου - ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΚΠΆΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

 

Την Παρασκευή 5 Οκτωβρίου γιορτάζουμε σε όλο τον κόσμο την παγκόσμια ημέρα εκπαιδευτικών.

Στη σημερινή Ελλάδα της κρίσης, της απογοήτευσης και της ισοπέδωσης ο Έλληνας εκπαιδευτικός βάλλεται συνειδητά πλέον απ΄ αυτούς που χρόνια τώρα προσπαθούν να απαξιώσουν το μέγεθος της προσφοράς του στην ελληνική κοινωνία.


Παλεύει όμως για το καλύτερο, καθημερινά μέσα και έξω από την τάξη. Καλείται να παραμείνει όρθιος όταν γύρω του όλα αλλάζουν και να συνεχίσει να στηρίζει τους μαθητές και τις οικογένειές τους  που τον έχουν και σήμερα πραγματικά ανάγκη.

--------------------------------


Στοιχεία, προτάσεις και υλικό για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Εκπαιδευτικών μπορείτε να βρείτε στον ιστότοπο http://www.5oct.org, όπως αναφέρεται σε εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας προς τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Συγχρόνως, καλούνται οι εκπαιδευτικοί να κοινοποιήσουν τις σχετικές δράσεις τους στο www.worldteachersday.org.map.

Η 5η Οκτωβρίου ορίστηκε από την ΟΥΝΕΣΚΟ το 1994 ως Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών, για να τιμήσει τους εκπαιδευτικούς σε ολόκληρο τον κόσμο. Σκοπός της είναι να κινητοποιήσει την υποστήριξη στους εκπαιδευτικούς και να διασφαλίσει ότι οι ανάγκες των μελλοντικών γενεών θα συνεχίσουν να πληρούνται από τους εκπαιδευτικούς.

Αναρτήθηκε από: ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.


Τετάρτη 11 Ιουλίου 2012

2o Έθνικ Φεστιβάλ Δήμου Γορτυνίας

Ο Δήμος Γορτυνίας και ο Σύνδεσμος Φιλοπροόδων Βυτίνας διοργανώνουν το 2ο Έθνικ Φεστιβάλ Δήμου Γορτυνίας στις 9-12 Αυγούστου 2012. Για δεύτερη συνεχή χρονιά, το φεστιβάλ θα εστιάσει στις τέχνες και τους πολιτισμούς του κόσμου, φιλοξενώντας εκδηλώσεις και εργαστήρια για τη μουσική και το χορό της Βραζιλίας, της Κούβας και της Ελλάδας.

Οι συμμετέχοντες -μουσικοπαιδαγωγοί, νηπιαγωγοί και δάσκαλοι, ερασιτέχνες μουσικοί και χορευτές, μικρότεροι και μεγαλύτεροι στην ηλικία- θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν εργαστήρια, όπου θα διδάξουν καταξιωμένοι δάσκαλοι κρουστών και ντραμς, καθώς και ένας χορευτής με ειδίκευση στους λατινοαμερικάνικους χορούς.

Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δευτέρα 19 Μαρτίου 2012

Διάλεξη και σεμινάριο του καθηγητή Dave Hill την Τετάρτη 21 και Πέμπτη 22 Μαρτίου 2012 στην Παιδαγωγική Σχολή του ΑΠΘ

                                    ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ                                                                          
  •  Στη διάλεξη του  Dave Hill (καθηγητή στο Middlesex University) με θέμα:: 
«Οι εκπαιδευτικοί ως ενεργοί πολίτες στην εποχή της νεοφιλελεύθερης λιτότητας»
την  Τετάρτη 21 Μαρτίου 2012,  ώρα  18:00 -21.00
στο Αμφιθέατρο της παλιάς Παιδαγωγικής Ακαδημίας
Οδός Αρχαιολογικού Μουσείου 29.
  • Στο σεμινάριο του Dave Hill (καθηγητή στο Middlesex University) με θέμα:
«Παγκοσμιοποίηση, νεοφιλελευθερισμός και εκπαίδευση»
την Πέμπτη 22 Μαρτίου 2012,  ώρα 09:00 -12.00
στο 10ο  Όροφο  του Πύργου της Παιδαγωγικής, ΑΠΘ


Διοργάνωση:
  • Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ), ΑΠΘ 
  •  Διδασκαλείο "Δημήτρης Γληνός" του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ), ΑΠΘ 
  •  Σε συνεργασία  με το Σύλλογο Μετεκπαιδευομένων του Διδασκαλείου "Δημήτρης Γληνός" και το Σύλλογο Μεταπτυχιακών Φοιτητών/φοιτητριών ΠΤΔΕ-ΑΠΘ 

Τρίτη 6 Μαρτίου 2012

Η παρουσίαση του βιβλίου του Ν. Μάνεση

Σε πολύ ζεστό κλίμα έγινε η παρουσίαση του νέου βιβλίου του Σχολικού Συμβούλου κ. Νικολάου Μάνεση «Επιμόρφωση και Δια Βίου Μάθηση των Εκπαιδευτικών. Το ζήτημα της εξομοίωσης» χθες στο Μέγαρο Λόγου και Τέχνης στην Πάτρα. 

Για το βιβλίο μίλησαν αναλυτικά οι κ.κ. Χονδρογιάννης Βασίλειος, Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Αχαΐας και Φίλιας Ανδρέας, Αντιδήμαρχος, π. Διευθυντής δημοτικού σχολείου ενώ χαιρετισμό απηύθυνε εκπρόσωπος των εκδόσεων ΓΚΙΟΥΡΔΑΣ.
 
Το βιβλίο παρουσιάζει την επιμορφωτική πολιτική στη χώρα μας, από τον προηγούμενο αιώνα μέχρι τις μέρες μας, καθώς και την ιστορική εξέλιξη της εκπαιδευτικής πολιτικής που αφορά την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών, δασκάλων και νηπιαγωγών, από τη σύσταση του ελληνικού κράτους έως και τις μέρες μας. 

Μελετά τον τρόπο με τον οποίο υλοποιείται μια εκπαιδευτική πολιτική, και συγκεκριμένα αυτή η σχετική με την εξομοίωση των πτυχίων των δασκάλων και νηπιαγωγών των Παιδαγωγικών Ακαδημιών και Σχολών Νηπιαγωγών με τα αντίστοιχα των Παιδαγωγικών Τμημάτων. Αναδεικνύει τέλος, τη δράση των δρώντων σχετικά με τη λήψη αυτής της απόφασης (ΥΠΕΠΘ, ΔΟΕ, Παιδαγωγικά Τμήματα, Σύλλογοι Δασκάλων).









ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 5 Μαρτίου στο Μέγαρο Λόγου και Τέχνης, η παρουσίαση του βιβλίου του κ. Μάνεση Νικόλαου, Σχολικού Σύμβουλου 2ης περιφέρειας Αχαΐας με τίτλο Επιμόρφωση και Δια βίου Μάθηση.
 
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν ο εκπρόσωπος του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Πατρών, π. Γερβάσιος, ο Αντιδήμαρχος Παιδείας του Δήμου Δυτικής Αχαΐας, κ Νικολάου, ο Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δ. Ελλάδας, κ. Μπαρής, ο Πρόεδρος της ΠΑΛΟ κ. Σκαναβής, ο πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρας κ. Σκεπετάρης, σχολικοί σύμβουλοι, διευθυντές, εκπαιδευτικοί και γονείς.
 
Ο Αντιδήμαρχος Παιδείας του Δ. Πατρέων κ. Φίλιας παρουσίασε στην αρχή το βιογραφικό του κ. Μάνεση και τόνισε ιδιαίτερα το επιστημονικό, διδακτικό και συγγραφικό του έργο.
Στη συνέχεια πήρε το λόγο ο κ. Χονδρογιάννης ο οποίος αρχικά αναφέρθηκε στην ευαισθησία του Έλληνα Δάσκαλου για τα θέματα που αφορούν την εκπαίδευση των παιδιών του λαού μας. Τόνισε ότι αυτή η ευαισθησία και αγωνία τον οδήγησε σε μακροχρόνιους αγώνες για πανεπιστημιακή εκπαίδευση, για μετεκπαίδευση και επιμόρφωση. Και όσο η πολιτεία διαχρονικά δεν ικανοποιούσε αυτό το αίτημα αναζητούσε από μόνος του την επιμόρφωση του ώστε να είναι πιο αποτελεσματικός στο έργο του. Μάλιστα, πριν 108 χρόνια, στις 31 Μάρτη έως 4 Απρίλη του 1904 στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το Πρώτο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Συνέδριο, πριν ακόμα ιδρυθεί η ΔΟΕ, (η οποία ιδρύθηκε το 1922), όπου ακούστηκαν με ευρύτητα και σαφήνεια, σημαντικές θέσεις για την κατάσταση της παιδείας. Ένα από τα θέματα του Συνεδρίου αναφερόταν: «Στην παιδαγωγική και επιστημονική κατάρτιση του προσωπικού και για τη δυνατότητα εγγραφής στο πανεπιστήμιο των δημοδιδασκάλων των κεκτημένων πτυχίον Διδασκαλείου, χάριν συμπληρώσεως των σπουδών αυτών».
 
Έπειτα αναφέρθηκε γενικά στο βιβλίο, το οποίο υποστήριξε ότι αποτελεί αξιόλογη προσφορά στην οριοθέτηση και καταγραφή της κοινωνικό-ιστορικής διαδρομής ενός ευαίσθητου και θεμελιακού τομέα της εκπαίδευσης. Η συμβολή του συγγραφέα στην επιστήμη και στον διδασκαλικό κλάδο μπορεί να θεωρηθεί ως μια άρτια, πλήρης και συστηματική περιγραφή της αφετηρίας και της πορείας της εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι σπουδές, η πορεία και η δράση του κ. Μάνεση στην εκπαίδευση, αποτυπώνονται με σαφή και αποτελεσματικό τρόπο στην αξιοπιστία και την εγκυρότητα της προσέγγισης του ζητήματος. Με μεθοδικότητα και σαφή λόγο διεισδύει, συστηματικά, στις πτυχές και τη διάρθρωση του αντικειμένου που ερευνά και περιγράφει. Με αυτόν τον τρόπο η εργασία καθίσταται ένα αξιόλογο ερευνητικό κείμενο που έχει ανάγκη ο κλάδος και η κοινωνία ευρύτερα. Στο κείμενο αυτό ο κάθε ενδιαφερόμενος, δύναται να στηριχτεί με σιγουριά σε μια ολοκληρωμένη και έγκυρη άποψη για τη μόρφωση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της χώρας μας. Η παρούσα, λοιπόν, συγγραφική προσπάθεια εκπορεύεται από την αγάπη και το ανιδιοτελές ενδιαφέρον του συγγραφέα, για την ανάδειξη της επιστημονικής αλήθειας ως αποκλειστικού μέσου βελτιστοποίησης εκείνων των συνθηκών, που δύνανται να αναδείξουν την ποιότητα του χαρακτήρα της εκπαίδευσης μας.
 
Η μελέτη αυτή εκτείνεται και ολοκληρώνεται σε πέντε κεφάλαια σχετικά αυτοτελώς δομημένα και λειτουργικά συναρθρωμένα σε μια εξελικτική σχέση, στην οποία διαγράφεται, με σαφήνεια, στα επιμέρους και στο σύνολο μια ολοκληρωμένη διαδικασία και μια αποσαφηνισμένη άποψη για τα θέματα της μόρφωσης και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.
 
Στο 1ο κεφάλαιο εκτίθεται η προβληματική του θέματος, μπαίνουν οι στόχοι της μελέτης, καθορίζεται το θεωρητικό-ιδεολογικό πλαίσιο μέσα στο οποίο τοποθετείται το θέμα, συγκεκριμενοποιούνται τα  ερωτήματα τα οποία απασχόλησαν το συγγραφέα και στα οποία προσπαθεί να δώσει απαντήσεις.
 
Στο 2ο κεφάλαιο παρουσιάζεται η επιμορφωτική πολιτική της χώρας μας από τον προηγούμενο αιώνα μέχρι σήμερα. Εκτίθεται η σημαντικότερη κατά τη γνώμη του συγγραφέα δημοσιευμένη  συζήτηση  για το  θέμα,  η  οποία  στάθηκε η αφορμή για την ερευνά του. Γίνεται αναφορά στη γενικότερη πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης και  πώς  αυτή επηρέασε την Επιμορφωτική πολιτική της χώρας μας. Προβάλλονται οι διεκδικήσεις των Εκπαιδευτικών για μετεκπαίδευση, επιμόρφωση και εξομοίωση και η άρνηση της Πολιτείας να αποδεχθεί τις απόψεις και προτάσεις τους.
 
Στο 3ο κεφάλαιο καταγράφεται η ιστορική εξέλιξη της εκπαιδευτικής πολιτικής, που αφορά στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών, δασκάλων και νηπιαγωγών, από την ίδρυση του ελληνικού κράτους το 1830 μέχρι σήμερα. Αναφέρεται στους κυριότερους σταθμούς αυτής της πορείας, για την εκπαίδευση των δασκάλων, των νηπιαγωγών και τη μετεκπαίδευση και επιμόρφωσή τους.  Για ένα και πλέον αιώνα, η μόρφωση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, αναφέρει ο συγγραφέας, ότι παρέχεται με διαφορετικές μορφές και τύπους, που είναι προϊόν πιέσεων, συμβιβασμών και σκοπιμοτήτων.
 
Στο 4ο κεφάλαιο ο συγγραφέας επικεντρώνει το ενδιαφέρον του στο ζήτημα της εξομοίωσης. Παραθέτει την ιστορική επισκόπηση της σχετικής συζήτησης
των   ενδιαφερόμενων   φορέων   (Δ.Ο.Ε   -   A.E.I.)   και   της πολιτείας, συζήτηση η οποία οδήγησε σε αποφάσεις (νομικά κείμενα) που αφορούσαν στο θεσμικό πλαίσιο και τους φορείς υλοποίησης της, από το 1984 έως και σήμερα. Η έρευνα που πραγματοποίησε στηρίζεται σε δημοσιευμένα κείμενα σχετικά με το ζήτημα της εξομοίωσης
Στη συνέχεια πήρε το λόγο ο κ. Φίλιας, ο οποίος ανέφερε ότι η υλοποίηση της εξομοίωσης ήταν ένα  πρόγραμμα μεγάλης χρονικής διαρκείας και εμβέλειας με αποτέλεσμα να είναι ιδιαίτερα δύσκολο να προβεί κανείς σε αξιολόγηση. Ο συγγραφέας, με βάση τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα εστιάζεται στα μαθησιακή αποτελέσματα και στην αξιολόγηση των διαδικασιών  μάθησης. Σύμφωνα με το Π.Δ 130/90 το πρόγραμμα χωρίζεται σε τέσσερα υποπρογράμματα 3,9,18,36 μαθημάτων με βάση χρόνια υπηρεσίας και άλλα προσόντα (ΑΕΙ, ΜΔΔΕ, ΣΕΛΔΕ, ΠΕΚ).
 
Τα ερωτήματα που εξετάζονται αφορούν στο ποσοστό αποφοίτησης, στην καθυστέρηση της ολοκλήρωση του προγράμματος, στις διαφυλικές διαφορές στην κατηγορία μαθημάτων και στην απόσταση κατοικίας από το Πανεπιστήμιο.
 
Στο βιβλίο παρουσίαζονται αναλυτικά τα αποτελέσματα από τα οποία προκύπτουν πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα, κάποια από τα οποία είναι τα παρακάτω:
Οι άνδρες δάσκαλοι συσσωρεύουν μορφωτικά προσόντα πολύ περισσότερα απ' ότι οι  γυναίκες συνάδελφοι τους. Τα κοινωνικά στερεότυπα και οι κοινωνικές σχέσεις με το άλλο φύλο ευνοούν κατά κανόνα τους άνδρες. Με εξαίρεση τη θέση του υποδιευθυντή, οι γυναίκες υποεκπροσωπούνται στις θέσεις διοικητικής ευθύνης έναντι των ανδρών. Οι οικογενειακές υποχρεώσεις είναι κυρίως αυτές που αποτελούν τον περιοριστικό παράγοντα. Στα 36 μαθήματα είναι πολύ περισσότερες οι γυναίκες ακριβώς λόγω έλλειψης τυπικών προσόντων.
 
Περίπου μοιρασμένοι ανάλογα με τον τόπο κατοικίας προέλσυεης είναι όσοι παρακολουθούν το πρόγραμμα. Η επιθυμία τους είναι τόσο μεγάλη πού τους οδηγεί να ξεπερνούν τις αντικειμενικές  δυσκολίες (οικογενειακές, επαγγελματικές υποχρεώσεις, έλλειψη χρόνου, έξοδα). Παρόλο που υπάρχουν δυσκολίες αρκετοί από αυτούς αποφοιτούν. Ο ρυθμός αποφοίτησης των γυναικών είναι πολύ μικρότερος έναντι των ανδρών.
Κατόπιν ο κ. Φίλιας απάντησε στο ερώτημα γιατί είναι χρήσιμο σε κάποιον να διαβάσει το βιβλίο αυτό.
 
Παρατήρησε ότι τα τεκταινόμενα στην εκπαίδευση χαρακτηρίζονταν ανέκαθεν από έντονα γεγονότα καθώς και από έντονα κοινωνιολογικά χαρακτηριστικά τα οποία είναι πολύ ενδιαφέροντα όχι μόνο σε όσους ασχολούνται με το είδος αλλά και στον οποιονδήποτε αναγνώστη. Οι μεταρρυθμίσεις της εκπαίδευσης, οι οποίες κατά κανόνα αποτυγχάνουν ή δε γίνονται, βοηθούν τους μελετητές να βγάλουν συμπεράσματα χρήσιμα για μελλοντική χρήση. Εύλογα θα αναρωτηθεί κανείς τότε, γιατί υπάρχουν τόσες μεταρρυθμίσεις που έχουν αποτύχει στη χώρα μας; Το δράμα της υπόθεσης είναι ότι όλες αυτές οι αποτυχημένες προσπάθειες δεν αποτέλεσαν ποτέ παράδειγμα για τους επόμενους, ώστε να μην επαναληφθούν τα λάθη του παρελθόντος. Το μέγεθος του δράματος μεγαλώνει, αν σκεφτεί κανείς ότι μετά από κάθε ανάλογης προσπάθεια υπάρχουν εξαιρετικοί επιστήμονες και ερευνητές, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση ο συγγραφέας, οι οποίοι εντοπίζουν τα προβλήματα και τις παραλείψεις τα λάθη και την αιτία του ναυαγίου χωρίς όμως ποτέ κανείς να τις λαμβάνει υπόψη του. Δυστυχώς αυτή είναι η κατάρα του Σίσυφου απ’ την οποία πάσχει η εκπαίδευση στα νεότερα χρόνια, και μάλιστα φαίνεται ότι θα εξακολουθεί να πάσχει όσο το κράτος δεν αποφασίζει σε τομείς όπως η παιδεία να λειτουργήσει με κριτήρια και επιστημονικά δεδομένα, αφήνοντας έξω πολιτικές πεποιθήσεις και προσωπικές φιλοδοξίες.
 
Για μας τους ανθρώπους της εκπαίδευσης, μελέτες όπως αυτή του κ. Μάνεση, μας θυμίζουν την πορεία μας. Αποτελούν κομμάτι της ίδιας μας της ζωής. Πολλοί από εμάς που βρισκόμαστε μέσα σ' αυτήν την αίθουσα αποτελέσαμε με κάποτε στην ουσία τους πρωταγωνιστές αυτής της ιστορίας που τόσο παραστατικά και εμπεριστατωμένα περιγράφει και επεξηγεί ο συγγραφέας. Καθένας από εμάς αποτέλεσε και ένα σημαντικό κρίκο αυτής της ιστορίας. Πιθανόν στο ακροατήριο, και λέω πιθανόν, ενώ είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν συνάδελφοι δάσκαλοι, οι οποίοι δεν κατόρθωσαν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους και παράλληλα να διεκδικήσουν μια ανώτερη διοικητική θέση. Πιθανόν απόψε μαζί μας να βρίσκονται συναδέλφισσες που λόγω μιας εγκυμοσύνης ή λόγω μητρότητας να μην κατόρθωσαν να έχουν δίπλα στο κάδρο με το πτυχίο της παιδαγωγικής Ακαδημίας και το πτυχίο του παιδαγωγικού τμήματος. Όλοι αυτοί μπορεί εδώ και χρόνια να αισθάνονται μειονεκτικά ή ακόμα και αποτυχημένοι έναντι κάποιων άλλων.
 
Έρχεται όμως το παρόν πόνημα με το οποίο πιστοποιείται ότι αποτυχημένοι είναι όλοι αυτοί που θέλησαν να διαμορφώσουν εκπαιδευτική πολιτική, χωρίς να είναι γνώστες, εξυπηρετώντας αλλότριους σκοπούς και συμφέροντα και διαμορφώνοντας το μέλλον της εκπαίδευσης χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους, τους ενδιαφερόμενους και τους επαΐοντες.
Τέλος μέσα απ' αυτή τη μελέτη πιστοποιείται και επιστημονικά πλέον η αίσθηση ότι ο Έλληνας Δάσκαλος, ο εκπαιδευτικός γενικότερα, επιθυμεί την επιστημονική του επάρκεια και την επιδιώκει με οποιοδήποτε κόστος προσωπικό, οικογενειακό και οικονομικό. Είναι αυτό το χαρακτηριστικό που του αποδίδει χωρίς δεύτερη σχέση το χαρακτηριστικό του λειτουργού και του ευσυνείδητου επαγγελματία.
Κλείνοντας ευχήθηκε στο συγγραφέα να είναι γερός και παραγωγικός ώστε να συνεχίσει να προσφέρει ανάλογες επιστημονικές μελέτες και βιβλία που τόσο πολύ ανάγκη έχει η εκπαίδευση και ο εκπαιδευτικός.
 
Το λόγο πήρε έπειτα ο κ. Μάνεσης, ο οποίος ευχαρίστησε όλους όσοι παραβρέθηκαν στην εκδήλωση και χάρηκαν με τη χαρά του. Έκανε μια αναφορά σε ανθρώπους που τον βοήθησαν όλα αυτά τα χρόνια, τους συναδέλφους του, τους γονείς και τους μαθητές του, όπως καις την οικογένειά του. Αναφέρθηκε στη σημαντικότητα του ρόλου του Δασκάλου στις σημερινές δύσκολες συνθήκες και έκλεισε τη συζήτηση απαγγέλλοντας το ποίημα του Κωστή Παλαμά «Σμίλεψε πάλι Δάσκαλε ψυχές».
 
Ακολούθησε συζήτηση με το κοινό και η εκδήλωση έκλεισε με την αναγγελία της παρουσίασης του επόμενου βιβλίου του κ. Μάνεση το οποίο θα αναφέρεται στο ρόλο του εκπαιδευτικού στο σύγχρονο σχολείο.

Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2011

Πρόσκληση από το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κωφών-Βαρηκόων Πάτρας


Την Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2011, ώρα 11.30 π.μ. θα πραγματοποιηθεί στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κωφών-Βαρηκόων Πάτρας, Διοδώρου 11- Μποζαϊτικα, σεμινάριο, με θέμα:

• Προσέγγιση στην παιδική βαρηκοϊα- διάγνωση, αντιμετώπιση
• Το έργο του ακοοπροοθετιστή και ακουστικά βαρηκοϊας
 
Ομιλητές: Κωνσταντίνος Μουρτζούχος
Επιμελητής Α’, Τμήμα ΩΡΛ, Καραμανδάνειο Παίδων Πατρών

Γιάννα Σκαναβή
Κέντρο Ακοής Siemens  Σκαναβή-Νικολάου

Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2011

ΠΡOΣΚΛΗΣΗ & ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΣΠΕΡΙΔΑΣ ΣΧΟΛΩΝ ΓΟΝΕΩΝ Ν.ΑΧΑΙΑΣ

Οι Σχολές Γονέων Νομού Αχαΐας με αφορμή τη συμπλήρωση 9 ετών επιτυχημένης λειτουργίας
στο χώρο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων, συνδιοργανώνει με το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Πάτρας
Εσπερίδα Ενημέρωσης και Ευαισθητοποίησης του κοινού
την Τετάρτη, 12 Οκτωβρίου 2011, ώρα 18.00, στο Επιμελητήριο Αχαΐας (Μιχαλακοπούλου 58)
με τίτλο:
«Σχολές Γονέων: Η οικογένεια εκπαιδεύεται…δια βίου…»
 
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ 

Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010

ΕΙΜΑΙ ΠΑΙΔΙ, ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΓΙΑ…Δράσεις για την Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα


Η Κοσμητεία της Παιδαγωγικής Σχολής στο Α.Π.Θ., με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων  στις 10 Δεκεμβρίου και την  Παγκόσμια ημέρα Παιδιού, στις 11 Δεκεμβρίου, διοργανώνει  εκδήλωση, με θέμα:
«ΕΙΜΑΙ ΠΑΙΔΙ, ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΓΙΑ…..
Δράσεις για την Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου 2010 και ώρα 16:00, στο 10ο όροφο του Πύργου της Παιδαγωγικής Σχολής.
Oι δράσεις για την εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα, η προώθηση μιας σχολικής κουλτούρας που σέβεται και προάγει τα δικαιώματα των παιδιών και η εκπαίδευση ως δικαίωμα θα βρεθούν στο επίκεντρο της εκδήλωσης, που συντονίζει η Κοσμητόρισσα της Παιδαγωγικής Σχολής στο Α.Π.Θ., Δήμητρα Κογκίδου. 

Πιο αναλυτικά, τα θέματα τα οποία θα συζητηθούν κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης είναι:
Πως οι παραβιάσεις των δικαιωμάτων τόσο του ανθρώπου όσο και του παιδιού έχουν επιπτώσεις στην εκπαίδευση παιδιών πολλών κοινωνικών ομάδων,  όπως των παιδιών Ρομά.  Το τελευταίο θα αναδειχθεί και από τα ίδια τα παιδιά Ρομά  σε ένα  σχολείο. Γιατί τα ανθρώπινα δικαιώματα θα πρέπει να είναι ένας από τους κύριους  στόχους  στην εκπαίδευση και πως θα προστατευθούν τα δικαιώματα των παιδιών στο σχολείο. Επίσης, θα παρουσιασθεί  το COMPASS – ένα εγχειρίδιο εκπαίδευσης στα ανθρώπινα δικαιώματα για νέους και νέες από το Συμβούλιο της Ευρώπης. Τέλος η εκδήλωση θα κλείσει με ένα παιδαγωγικό εργαστήριο σχετικά με τους στόχους και τη διδακτική των ανθρωπίνων  δικαιωμάτων στην εκπαίδευση
Τα θέματα εισηγούνται η εκπαιδευτικός, ειδική επιστήμονας στο ΠΤΔΕ του Α.Π.Θ., Βασιλική Πλιόγκου, ο εκπαιδευτικός-σχολικός σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Άγγελος Χατζηνικολάου, η Ψυχοδραματίστρια, συνεργάτρια της ΑΡΣΙΣ, Σοφία Συμεωνίδου, η Πρόεδρος του Ελληνικού Δικτύου Γυναικών Ευρώπης Νίκη Ρουμπάνη, η εκπαιδευτικός στο Γυμνάσιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης, Παυλίνα Γραικού.
Θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου 2010

Εκδρομή στη Γιάλοβα από την ΠΕΕΚΠΕ

Η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε.) διοργανώνει την Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου 2010 εκδρομή στη Λιμνοθάλασσα της Γιάλοβα Μεσσηνίας.

Η εκδρομή αυτή είναι ανοικτή για όλους τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με προτεραιότητα στα μέλη της ΠΕΕΚΠΕ.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

07:30 - Αναχώρηση από την εκκλησία του Αγίου Ανδρέα
09:30 έως 10.00 - Στάση για καφέ
12:00 - Άφιξη στο Κέντρο – Ενημέρωση
12:30 έως 14:30 - Πεζοπορία  στο «Μονοπάτι της Φύσης» και παρατήρηση της ορνιθοπανίδας
14:30 έως 17:00 - Στάση για μπάνιο και φαγητό (πικ-νικ) στην παραλία της Βοϊδοκοιλιάς
17:00 - Αναχώρηση με ενδιάμεση στάση για καφέ.
21:00- Επιστροφή στην Πάτρα.

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

Για την εκδρομή είναι απαραίτητα:  παπούτσια αθλητικά , αντηλιακό, καπέλο, γυαλιά ηλίου, παγούρι, το μαγιό σας αν θέλετε να κάνετε μπάνιο, ο καφές και το φαγητό σας γιατί θα κάνουμε πικ-νικ.

Δηλώσεις συμμετοχής θα γίνονται τηλεφωνικά, μέχρι την Πέμπτη 23 /09/2010
 
1. για τους νομούς Αχαΐας και Αιτ/νιας στους: Παπαϊωάννου Ιωάννα - Βλάχος Ιωάννης (2610-270654) ή Αντωνακοπούλου Ελένη - Παπασωτηροπούλου Τίνα (2610-222673)
2. για το νομό Ηλείας  στη Σακκά Κωστούλα (6945 947624)

Φέρτε μαζί σας το ομαδικό πνεύμα, την οικολογική – περιβαλλοντική συμπεριφορά, το κέφι σας
και να είστε σίγουροι ότι θα περάσουμε καταπληκτικά!!!

Η Δ.Ε. της ΠΕΕΚΠΕ-Παράρτημα Δυτ. Ελλάδας

Παρασκευή 25 Ιουνίου 2010

Διεθνής Συνάντηση Εργασίας για την «Ελληνική Γλώσσα και τη Γλωσσική Αγωγή»

Από 28 έως 30 Ιουνίου 2010 θα λάβει χώρα στη Θεσσαλονίκη Διεθνής Συνάντηση Εργασίας για την «Ελληνική Γλώσσα και τη Γλωσσική Αγωγή», με τη συμμετοχή 65 Ελλήνων και Ξένων ειδικών. Μεταξύ των τελευταίων και οι: R. Hunter, βασιλικός καθηγητής Αρχαίων Ελληνικών στο Καίμπριτζ, οι καθηγητές David Holton (Cambridge), H. Tonnet (στην INALCO του Παρισιού), V. Gonzalez (Πανεπιστήμιο της Malaga), Lucia Marcheselli (του Πανεπιστημίου της Τεργέστης), M. Fantuzzi (Columbia, USA) κ.ά.
Η κλειστή αυτή Συνάντηση Εργασίας οργανώνεται από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (ΚΕΓ), ίδρυμα έρευνας και εφαρμογών που λειτουργεί ως συμβουλευτικό και επιτελικό όργανο του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων σε θέματα γλωσσικής αγωγής και πολιτικής. Οργανωμένη σε επτά στρογγυλά τραπέζια, θα καλύψει αναλυτικά σημαντικές όψεις της γλώσσας και της γλωσσικής αγωγής, αναφερόμενες σε βασικά κεφάλαια της τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης εντός και εκτός της επικράτειας: Διδασκαλία της Ελληνικής ως Μητρικής Γλώσσας, Ελληνική γλώσσα και ΜΜΕ, Τα Αρχαία Ελληνικά στην Ελλάδα, Διδασκαλία της Ελληνικής στην Εκπαίδευση Ομογενών Εξωτερικού, Διδασκαλία της Ελληνικής ως Β΄ και ως Ξένης Γλώσσας σε ενηλίκους, Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης Γλώσσας σε μαθητές (στην Ελλάδα), Η Ελληνική στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση («Έδρες» Εξωτερικού). Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί σε τρία βασικά έργα του ΚΕΓ: στην προώθηση του «Πιστοποιητικού Ελληνομάθειας», ως εργαλείου για τη διάδοση της ελληνικής στο εξωτερικό, στις «Διαδρομές», σύστημα εξ αποστάσεως κατάρτισης «δασκάλων της ελληνικής ως Ξένης Γλώσσας στο εξωτερικό», και στην ενσωμάτωση των Νέων Τεχνολογιών στη γλωσσική διδασκαλία («Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα»: www.greek-language.gr).


Η Διεθνής Συνάντηση Εργασίας τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων και συμμετέχουν στις εργασίες ανώτεροι αξιωματούχοι από τα Υπουργεία Εξωτερικών και Πολιτισμού και προσωπικότητες όπως: οι ομότιμοι καθηγητές κλασικής φιλολογίας Δ. Μαρωνίτης του ΑΠΘ και Φάνης Κακριδής (Ιωαννίνων), ο πρώην Πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών κλασικός φιλόλογος Ν. Κονομής, ο Πρόεδρος του Συμβουλίου Αποδήμου Ελληνισμού Στ. Ταμβάκης και ο επικεφαλής ΣΑΕ Ευρώπης καθηγητής Κ. Δημητρίου, επιστημονικά μέλη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ο Πρόεδρος του ΙΕΛ καθηγητής Μέρτζιος.


Τέλος, η ολομέλεια της Διεθνούς Συνάντησης Εργασίας θα διαβουλευθεί πάνω στην πιθανή ίδρυση (σκοπιμότητα, σύνθεση και λειτουργία) ενός νέου θεσμού, του «Εθνικού Συμβουλίου για τη Γλώσσα», το οποίο εξετάζει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου.

Παρασκευή 4 Ιουνίου 2010

20 χρόνια Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στο νομό Αχαΐας, 1991- 2010


Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος 
(5 ΙΟΥΝΙΟΥ 2010)

Την Παρασκευή 4 και το Σάββατο 5 Ιουνίου 2010 θα λειτουργήσει στον «ΕΣΠΕΡΟ» στην Πλατεία Γεωργίου της Πάτρας, έκθεση-εγκατάσταση με θέμα:
 
«20 χρόνια Περιβαλλοντική Εκπαίδευση 
στο νομό Αχαΐας, 1991- 2010».

Φέτος δε γιορτάζουμε την ημέρα περιβάλλοντος. Τιμάμε τους εκπαιδευτικούς, που στα είκοσι χρόνια εφαρμογής προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, κατέδειξαν με κόπο και περίσσευμα ψυχής, ότι το «άλλο» σχολείο υπάρχει!

Η έκθεση- εγκατάσταση θα λειτουργήσει: 

- την Παρασκευή 4 Ιουνίου από τις 10.00 έως 22.00 και
- το Σάββατο 5 Ιουνίου από τις 10.00 έως τις 16.00