Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Περιβαλλοντικά προγράμματα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Περιβαλλοντικά προγράμματα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο 23 Ιουλίου 2016

Καλλιεργήστε φιγούρες με τους μαθητές σας

Να κάτι διαφορετικό από τις φακές που καλλιεργούμε εμείς στην τάξη κάθε τρεις και λίγο. Καλλιεργήστε νεροκάρδαμο!



Σε έναν δίσκο ή σε πλαστικά ρηχά πιάτα στρώστε τρεις στρώσεις χαρτιού κουζίνας και βρέξτε τα. Βάλτε τα κουπάτ και ρίχτε μέσα στο καθένα μπόλικους σπόρους. Αφαιρέστε τα κουπάτ και παρακολουθήστε την εξέλιξη. Ψεκάζετε ή προσθέτετε νερό σε τακτά χρονικά διαστήματα. Το κάθε παιδί μπορεί να φυτέψει στο πιάτο του τη δική του φιγούρα.

Πηγή
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Παρασκευή 22 Ιουλίου 2016

Ένας δάσκαλος που έκανε τη διαφορά

Ο Stephen Ritz είναι εκπαιδευτικός από το Μπρονξ, ο οποίος είχε να αντιμετωπίσει πολλά προβλήματα στο σχολείο του. Σε μία "διατροφική έρημο", όπως είναι το Μπρονξ και με μαθητές που είχαν πολύ χαμηλό  ποσοστό αποφοίτησης, το οποίο μετά βίας άγγιζε το17%, η δουλειά του δασκάλου φάνταζε πολύ δύσκολη. Από την άλλη, είχε να διαχειριστεί παιδιά που πεινούσαν, ήταν άστεγα ή έμεναν σε ανάδοχες οικογένειες, τα οποία συχνά έμπλεκαν σε καυγάδες και ακροβατούσαν ανάμεσα στην εγκληματικότητα και τη βία. Τι έκανε;


Το 99% των μαθητών του σχολείου είχε κάνει αίτηση για παροχή ολόκληρου ή μερικού συσσιτίου, επειδή οι γονείς τους αδυνατούσαν να τα θρέψουν επαρκώς. Ακόμη, το 70% των μαθητών θεωρούνταν ως παιδιά με "μαθησιακές δυσκολίες".

Αποφάσισε λοιπόν ο δάσκαλος να πραγματοποιήσει ένα πρωτοποριακό πείραμα αστικής καλλιέργειας με τη συμμετοχή των παιδιών του σχολείου. Αφού διαπίστωσε ότι το βασικό πρόβλημα των μαθητών ήταν η επισιτιστική ανασφάλεια αλλά και η έλλειψη βασικών βιταμινών, αφού δεν τρέφονταν σωστά, θέλησε να αλλάξει εντελώς το ζοφερό μέλλον των παιδιών και να τους δώσει μία νέα προοπτική για τη ζωή.


Η αρχή έγινε με τη δωρεά μερικών σπόρων στον Ritz, οι σπόροι καλλιεργήθηκαν, έγιναν φυτά και λαχανικά και κάπως έτσι ξεκίνησε το "Green Bronx Machine" το πρωτοποριακό σύστημα μαθημάτων αστικής καλλιέργειας και κηπουρικής σε κλειστούς χώρους.

Πλέον, οι μαθητές, με την καθοδήγηση του δασκάλου τους, καλλιεργούν σε όλους τους χώρους του σχολείου και παράγουν τρόφιμα για τους ίδιους και τις οικογένειές τους.



Η σημαντική βελτίωση του καθημερινού διαιτολογίου, βοήθησε στην κατακόρυφη αύξηση των επιδόσεων και στα μαθήματα. Το ποσοστό παρακολούθησης των μαθημάτων ανέβηκε από 40% στο εντυπωσιακό 93%, ενώ στις εξετάσεις παρατηρείται 100% επιτυχία!

Αναρτήθηκε από:  ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Κυριακή 19 Ιουνίου 2016

Ο πανέμορφος λαχανόκηπος του 3ου Δημοτικού Καλαμπάκας

Ο λαχανόκηπος του 3ου Δημοτικού είναι ο πρώτος που κοσμεί Δημοτικό Σχολείο στην Καλαμπάκα. Δημιουργήθηκε σε χώρο του προαυλίου που δεν χρησιμοποιούνταν. Προηγήθηκε ο καθαρισμός του χώρου από χόρτα και σαπισμένους κορμούς δέντρων, και έπειτα από τη μεταφορά χώματος από συνεργείο του δήμου, ακολούθησε η ακάματη εργασία δασκάλων και μαθητών, για να δημιουργηθεί ένας πανέμορφος λαχανόκηπος δύο επιπέδων: ανοιχτός και θερµοκήπιο.


Στους δυο αυτούς χώρους τα παιδιά βλέπουν τη διαφορά που υπάρχει στα φυτά του θερµοκηπίου και στα φυτά που δεν έχουν καµία προστασία από τις καιρικές συνθήκες.

Φέτος ο λαχανόκηπος λειτουργεί πειραµατικά και για τα προϊόντα του έχει βρεθεί τρόπος να διατεθούν µέσω κάποιων δοµών σε οικογένειες της Καλαµπάκας που έχουν οικονοµικό πρόβληµα.

Από την επόµενη χρονιά, µε τη βοήθεια του Διευθυντή Πρωτοβάθµιας εκπαίδευσης Νοµού Τρικάλων, κ. Χρήστου Μπουλούµπαση, θα γίνει µια προσπάθεια δηµιουργίας ενός Σχολικού Συνεταιρισµού και ένταξης της συγκεκριµένης δοµής σε διάφορα προγράµµατα.

Το εγχείρημα έχει προκαλέσει πρωτόγνωρα συναισθήματα στους μαθητές. Χαρακτηριστική είναι η φράση ενός εξ αυτών που είπε: «Στο σχολείο μας τα είχαμε όλα, δεν μας έλειπε τίποτα. Ένας λαχανόκηπος έλειπε, τον φτιάξαμε κι αυτόν». Αυτή η μικρή αλλά γεμάτη νόημα φράση μάς δείχνει και το επιθυμητό αποτέλεσμα αυτού του εγχειρήματος.

Ο κυριότερος λόγος δημιουργίας του λαχανόκηπου ήταν η βιωματική διδασκαλία, η οποία ενθαρρύνει τον μαθητή να συµµετάσχει ενεργά στη διαδικασία της μάθησης, τον προτρέπει να ερευνά, να ανακαλύπτει, να ενεργοποιεί τη φαντασία του και τη δηµιουργικότητά του, και του προτείνει την αναζήτηση ή τη δημιουργία νοήματος, αντί της απομνημόνευσης πληροφοριών.


Συγχαρητήρια σε όλους, παιδιά, δασκάλους, γονείς, φορείς, γι’ αυτήν την καταπληκτική προσπάθεια. Θα περιμένουμε με αγωνία τη δημιουργία του Σχολικού Συνεταιρισμού. 

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τρίτη 7 Ιουνίου 2016

Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα: Νερό, θείο δώρο

Αυτή τη σχολική χρονιά οι μαθητές του Δ1 του 60ου Δημοτικού Σχολείου Πάτρας δούλεψαν Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με τίτλο "Νερό, θείο δώρο". Στο ebook που ακολουθεί μπορείτε να δείτε τις δραστηριότητες που πραγματοποίησαν τα παιδιά κατά τη διάρκεια του Προγράμματος και μέρος της δουλειάς τους. 
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ