Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Μουσεία. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Μουσεία. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου 2017

Tο νέο Μουσείο Παιχνιδιών Μπενάκη της Αθήνας


Το Μουσείο Παιχνιδιών του Μουσείου Μπενάκη είναι πανέτοιμο και θα υποδεχτεί για πρώτη φορά το κοινό τον Οκτώβριο. 

Η συλλογή αποτελείται από παιχνίδια ελληνικά και ευρωπαϊκά, γιαπωνέζικα και κινεζικά και απ' ό,τι έχει σχέση με το παιδί από τη στιγμή που γεννιέται, ενώ περιλαμβάνει βιβλία σχολικά και παιδικής λογοτεχνίας. Παράλληλα, συνεχίζει να εμπλουτίζεται και από άλλες δωρεές. 

Σήμερα αριθμεί 20.000 παιχνίδια που έχουν συντηρηθεί από το αρμόδιο τμήμα του μουσείου, ενώ εκτίθενται γύρω στα 2.000 που χρονολογικά φτάνουν μέχρι τη δεκαετία του 1960. 

H έκθεση ξεκινάει με παιχνίδια από την αρχαιότητα και το Βυζάντιο, συνεχίζει με μια ενότητα που δείχνει τον τρόπο κατασκευής τους, ενώ σε μια μεγάλη προθήκη παντρεύονται τα αστικά με τα λαϊκά παιχνίδια, τα ευρωπαϊκά με τα ελληνικά, τα αγορίστικα με τα κοριτσίστικα. Τα παιχνίδια σε γενικές γραμμές παρουσιάζονται σε θεματικές ενότητες: 

κούκλες μόδας, κατασκευές, κούκλες με παραδοσιακές φορεσιές, μηχανικά και οπτικά παιχνίδια, παραγωγή παιχνιδιού σε ευρωπαϊκά και ελληνικά εργαστήρια και εργοστάσια, στρατιωτάκια, τρενάκια, πανηγυριώτικα παιχνίδια, χάρτινο θέατρο, κουκλοθέατρο, θέατρο σκιών, εθιμικά παιχνίδια, γέννα, ανατροφή, πρώτα παιχνίδια, σχολικά, παιχνίδια από μακρινές χώρες. 

Μέρες και ώρες λειτουργίας: 
Πέμπτη-Κυριακή 10:00-18:00 

Την Κυριακή 22/10 θα είναι open day για το κοινό με ελεύθερη είσοδο. 

Σε συνεργασία με το τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Μουσείου Μπενάκη έχουν ετοιμαστεί προγράμματα για μαθητές νηπιαγωγείου και δημοτικού με στόχο μια πρώτη γνωριμία με το Μουσείο Παιχνιδιών. 

Από τη Δευτέρα τα σχολεία μπορούν να τηλεφωνούν για κρατήσεις για όλη τη χρονιά. 

Μουσείο Παιχνιδιών Μουσείου Μπενάκη 
Λεωφ. Ποσειδώνος 14 & Τρίτωνος 1, Παλαιό Φάληρο www.benaki.gr 

Πηγή: www.lifo.gr


Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Παρασκευή 3 Μαρτίου 2017

Έκθεση: «Το νερό σε όλες του τις καταστάσεις»

Άνοιξε την Τετάρτη 1 Μαρτίου 2017 στο Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας, η περιοδική έκθεση «Το νερό σε όλες του τις καταστάσεις». Η έκθεση οργανώνεται  από το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Πατρών.

Στο πλαίσιο της περιοδικής έκθεσης σχολικές ομάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης άρχισαν να συμμετέχουν στις εκπαιδευτικές δράσεις που έχουν σχεδιαστεί ειδικά:
"Ο Πανούλης συναντάει τη Σταγονίτσα" για Νηπιαγωγείο, Α και Β Δημοτικού,
"Η περιπέτεια της Σταγόνας" για Γ και Δ Δημοτικού,
"Μαθαίνω για το νερό" Ε και ΣΤ Δημοτικού,
"Το νερό σε όλες του τις καταστάσεις" για Γυμνάσιο και Λύκειο.
Η περιοδική έκθεση, έχει ως βασικό θέμα το νερό σε όλες του τις εκφάνσεις, με μία πιο ειδική ματιά. Μέσα από την παρουσίαση, αρχικά, γίνεται ανάλυση του τι είναι το «νερό» και ποιές είναι οι ιδιότητές του. Ακόμα, πραγματοποιείται λεπτομερής πληροφόρηση για το που συναντάμε την ύπαρξη του νερού και σε ποια μορφή, όπως επίσης, το βασικό ρόλο που έχει για την ανάπτυξη της ζωής. Έχει σχεδιαστεί από τον «Κήπο των Επιστημών», μια καινοτόμα δομή του Πανεπιστημίου του Στρασβούργου για την προστασία και διάδοση της ακαδημαϊκής του κληρονομιάς. Στη δομή αυτή περιλαμβάνονται τα μουσεία, οι συλλογές και οι δράσεις προώθησης και διάδοσης της κληρονομιάς του. Η έκθεση εμπλουτίζεται με υλικό από το ΜΕΤ, με τη συνεργασία μελών ΔΕΠ και φοιτητών από τμήματα του Πανεπιστημίου Πατρών και εθελοντών του.

Η έκθεση «Το νερό σε όλες του τις καταστάσεις» άνοιξε στο κοινό την Τετάρτη 1η Μαρτίου και θα διαρκέσει έως την Παρασκευή 5 Μαΐου του 2017.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2017

Γράψτε το όνομά σας σε αρχαία ελληνική γραφή!



Ουάου! Μια πολύ ωραία εφαρμογή έχει ανεβάσει στην ιστοσελίδα του το  Μουσείο Θηβών που σου επιτρέπει να γράψεις το όνομά σου σε Γραμμική Β΄ (!), αρχαϊκή, κλασική, πρωτοβυζαντινή και βυζαντινή γραφή! Πολύ ωραία ιδέα, που θα μπορούσαμε να την εντάξουμε....

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου ΕΔΩ.
 
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2017

H «επιστροφή» της θείας Λένας


Πέρυσι την άνοιξη, η σκηνοθέτις Μαρία Ηλιού έκανε ανακαίνιση στο εξοχικό που της κληροδότησαν οι γονείς της, στην Κινέττα. Στο υπνοδωμάτιο υπήρχε ένα ντουλάπι. Το κλειδί του είχε χαθεί. Αφού όμως στις εργασίες συμμετείχε και ξυλουργός, του ζήτησε να το ανοίξει. Η έκπληξή της ήταν μεγάλη όταν μέσα σε κιτρινισμένους φακέλους ανακάλυψε δεκάδες φωτογραφίες της μητέρας και της γιαγιάς της.

«Ωραία ιστορία αλλά γιατί μας ενδιαφέρει;», θα πείτε ίσως. 

Μα γιατί αυτές οι φωτογραφίες αποτελούν κομμάτι της νεότερης ελληνικής Ιστορίας, όχι μόνο της οικογενειακής ιστορίας της Ηλιού, αφού μητέρα της ήταν η Λήδα-Μαρία (Μπούλη) Κροντηρά και γιαγιά της η Αντιγόνη Μεταξά, η «Θεία Λένα» εκατομμυρίων Ελληνόπουλων... 

Mε αφορμή αυτές τις φωτογραφίες γεννήθηκε η έκθεση «Αγαπημένη Θεία Λένα» που ξεκινά στις 20 Ιανουαρίου στο Μουσείο Μπενάκη. Περιλαμβάνει ανέκδοτες φωτογραφίες, αυθεντικές εκδόσεις των βιβλίων της, αλλά και ένα ντοκιμαντέρ αφιερωμένο στη ζωή και στο έργο της. Ιστορικός σύμβουλος είναι ο Αλέξανδρος Κιτροέφ.

«Καλημέρα, παιδιά. Πείτε μου κι εσείς “Καλημέρα, θεία Λένα”, χαρούμενα και γελαστά. Ετσι μπράβο!». Η φωνή της ακούστηκε για πρώτη φορά στα ραδιόφωνα το 1939... 

Ως ραδιοφωνική παραγωγός, από το 1939 ώς το 1966. Ως συγγραφέας – τα βιβλία που έγραψε θα μπορούσαν να γεμίσουν μια βιβλιοθήκη! Το «Ακουσέ με, Μαρία μου» μόλις επανεκδόθηκε από τον Πατάκη και «Η ώρα του παιδιού» από τις εκδόσεις Παπαδόπουλος. Και πώς να ξεχάσει κανείς τους δίσκους βινυλίου με παραμύθια και τις πρώτες παιδικές τηλεοπτικές εκπομπές στη σειρά «Συντροφιά με τη Θεία Λένα».

Τώρα, η Μαρία Ηλιού δίνει τη δυνατότητα σε όσους τη θυμούνται με νοσταλγία να κρατήσουν κοντά τους λίγο ακόμα τη δική τους «θεία Λένα».

Μουσείο Μπενάκη, Κουμπάρη 1, 20/01 - 12/03, www.benaki.gr


Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Σάββατο 16 Ιουλίου 2016

Ο Αρχαιολογικός Χώρος των Φιλίππων στον Κατάλογο Μνημείων Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO

Μεγάλη επιτυχία για την Ελλάδα αποτελεί η έγκριση της Επιτροπής Παγκόσμιας Κληρονομιάς της εγγραφής του Αρχαιολογικού Χώρου των Φιλίππων στον Κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCΟ στο πλαίσιο της 40ης Συνόδου της που διεξάγεται τις ημέρες αυτές στην Κωνσταντινούπολη.


Οι Φίλιπποι αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους και πληρέστερους αρχαιολογικούς χώρους της Βόρειας Ελλάδας, με πλήθος μνημείων, τα οποία συνδέονται με τη διαχρονική εξέλιξη της πόλης από την ελληνιστική περίοδο μέχρι τα ύστερα βυζαντινά χρόνια.


Σύμφωνα με την απόφαση της Επιτροπής Παγκόσμιας Κληρονομιάς η Εξέχουσα Οικουμενική Αξία της πόλης των Φιλίππων τεκμηριώνεται τόσο βάσει της αρχαιολογικής και αρχιτεκτονικής της κληρονομιάς (κριτήριο (iv)), όσο και λόγω της παρουσίας του Αποστόλου Παύλου η οποία σηματοδότησε τις απαρχές του Χριστιανισμού στην Ευρώπη (κριτήριο (iii)).

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Πέμπτη 16 Ιουνίου 2016

Διαγωνισμός και Εγκαίνια της Έκθεσης Φωτογραφίας «Τηλε-επικοινωνώ».




Με εξαιρετική επιτυχία πραγματοποιήθηκε τo Σάββατο 11 Ιουνίου, στο Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας (ΜΕΤ) του Πανεπιστημίου Πατρών η εκδήλωση Απονομής Βραβείων του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Φωτογραφίας και τα Εγκαίνια της Έκθεσης Φωτογραφίας «Τηλε-επικοινωνώ».



Η εκδήλωση, διοργανώθηκε από το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας (ΜΕΤ) του Πανεπιστημίου Πατρών σε συνεργασία με το Σύλλογο Φίλων ΜΕΤ ΠΠ, τη Διεύθυνση Δ/βάθμιας Εκπαίδευσης Αχαϊας, το Τμήμα Πολιτιστικών Θεμάτων της Διεύθυνσης Π/βάθμιας Εκπαίδευσης Αχαϊας και την Ένωση Εικαστικών Πάτρας, στο πλαίσιο του Εορτασμού της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων «Μουσεία και Πολιτιστικά Τοπία».



Βραβεύτηκαν στην κατηγορία Παίδων
1ο Βραβείο: «Τηλε....επικοινώντας από παλιά», Κυριακουλάκος Αλ., Θεσ/νίκη, 
2ο Βραβείο: «Κώδικας Morse επικοινωνία στο παρελθόν», Ματζαράκη Αν., Θεσ/νίκη.
3ο Βραβείο: «Τηλεπικοινωνώ χρόνο και απόσταση νικώ», Γ. Γκιτζίρη, Ν. Ηράκλειο, Αθήνα
Βραβεύτηκαν στην κατηγορία Εφήβων
1ο Βραβείο: «Στο Μαντρί», Φοίβος Πέντες, Πάτμος, 
2ο Βραβείο: «Από το 1960 στο 2016», Θεοδώρα Κακαβά, Πάτρα, 
3ο Βραβείο: Άτιτλο, Αθηνά Οικονόμου, Ν. Ψυχικό, Αθήνα 
Βραβεύτηκαν στην κατηγορία Ενήλικων:
1ο Βραβείο: «Παράθυρο επικοινωνίας», Βασιλική Φειδοπούλου, Πρέβεζα, 
2ο Βραβείο: «Μάγια», Μαρία Λιμνιάτη Μαρούσι, Αθήνα και 3ο Βραβείο: «Μονάδες», Ιωάννα Αποστολοπούλου, Ρέθυμνο.



Η Έκθεση στην οποία παρουσιάζονται όλα τα έργα που συμμετείχαν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φωτογραφίας «Τηλε-επικοινωνώ» στις κατηγορίες Παίδων, Εφήβων και Ενηλίκων, από διάφορες περιοχές της Ελλάδας και την Κύπρο, θα παραμείνει ανοιχτή στο κοινό έως τις 30 Δεκεμβρίου 2016.

Aναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο 28 Μαΐου 2016

“The Greeks”: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο


Αυτό το καλοκαίρι, το National Geographic θα παρουσιάσει μια ξεχωριστή έκθεση και συγχρόνως μια εξαιρετική πολιτιστική εμπειρία στην Ουάσιγκτον με τίτλο «ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο». Πρόκειται για ένα ταξίδι μέσα στα 5000 χρόνια ελληνικής ιστορίας και πολιτισμού. 
 


Η έκθεση περιλαμβάνει πάνω από 500 ανεκτίμητους θησαυρούς, πολλοί από τους οποίους δεν έχουν ταξιδέψει ποτέ μέχρι τώρα έξω από την Ελλάδα. Με συλλογές από 22 εθνικά μουσεία της Ελλάδα;, ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ αφηγούνται τη μοναδική ιστορία ενός από τους μεγαλύτερους αρχαίους πολιτισμούς του κόσμου. Ο επισκέπτης θα συναντήσει τα πρώτα δείγματα της ελληνικής γραφής και της τέχνης από τον Κυκλαδικό και Μινωικό πολιτισμό μέχρι την εποχή του Μ. Αλεξάνδρου σε μια έκθεση που διερευνά τις πιο σημαντικές στιγμές που οδήγησαν στη γέννηση της δημοκρατίας, της σύγχρονη τέχνης, της επιστήμης, της ιατρικής, του θεάτρου και του αθλητισμού.


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2016

Οι αρχαιοελληνικοί αμφορείς ΖΩΝΤΑΝΕΥΟΥΝ!

Φανταστείτε ότι βρίσκεστε μπροστά σε έναν αρχαιοελληνικό μελανόμορφο αμφορέα, τον μελετάτε, τον θαυμάζετε και ξαφνικά οι μορφές του ζωντανεύουν!!!! Αυτό θα μπορούσε να γίνει μόνο στη σφαίρα της φαντασίας, θα πείτε. Και όμως.. Με λίγη βοήθεια από την τεχνολογία όλα είναι δυνατά! Έτσι ο Βρετανός Steve Simons δίνει ζωή στις αναπαραστάσεις των αρχαίων αμφορέων. Τι ωραία ιδέα! Απολαύστε τους!

Ο Βρετανός Steve Simons δίνει ζωή στις εικονογραφήσεις των αρχαιοελληνικών βάζων και αμφορέων μ” έναν εξαιρετικά δημιουργικό τρόπο! Σπουδάζοντας σχέδιο και εικονογράφηση, αποφάσισε να αφοσιωθεί στη δημιουργία βίντεο βασισμένων στην Ελληνική Μυθολογία, τους Ολυμπιακούς Αγώνες και την καθημερινή ζωή των αρχαίων Ελλήνων. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας δίνει κίνηση στις σκηνές που απεικονίζονται σε αρχαιοελληνικούς αμφορείς. Κάθε φορά προσπαθεί να μένει όσο το δυνατόν πιο πιστός στο αρχικό σχέδιο και να το αποδίδει με όσο λιγότερες αλλαγές γίνεται στα βίντεο του.

Ο Steve μαζί με τη σύζυγό του Sinya Nevin δημιούργησαν το site Panoply, όπου αναρτούν όλα τα βίντεο που προκύπτουν από τις σχεδιαστικές ικανότητες του Steve και την εξειδίκευση της Sonya στην Αρχαία Ελληνική Ιστορία και κουλτούρα. Συνεργάζονται μάλιστα με μουσεία, Πανεπιστήμια και σχολεία και χρησιμοποιούν τα βίντεο για μαθησιακές δραστηριότητες.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο 5 Δεκεμβρίου 2015

Ιστορική στιγμή για τον Αρχαιολογικό χώρο των Δελφών: Αποκαταστάθηκε και αναστηλώθηκε ο οφιόσχημος κίονας του τρίποδα των Πλαταιών

Την αποκατάσταση – αναστήλωση του οφιόσχημου κίονα του τρίποδα των Πλαταιών  στον αρχαιολογικό χώρο των Δελφών ολοκλήρωσε  την περασμένη εβδομάδα η Εφορεία Αρχαιοτήτων Φωκίδος της οποίας προΐσταται η αρχαιολόγος, κα Αθανασία Ψάλτη. 



Πρόκειται για το μοναδικό κοινό ανάθημα όλων των Ελλήνων στο ιερό των Δελφών, το οποίο ανατέθηκε μετά τη νίκη τους κατά των Περσών στη μάχη των Πλαταιών, το 479 π.Χ.

Ο χρυσός τρίποδας στηριζόταν σε ένα χάλκινο κίονα με μορφή τρισώματου φιδιού, ο γνωστός και ως τρικάρηνος όφις, ύψους 7,50μ. Στη βάση του τρίποδα ήταν χαραγμένα τα ονόματα των τριάντα-ενός ελληνικών πόλεων που έλαβαν μέρος στη μάχη των Πλαταιών.

Τον τρίποδα έλιωσαν οι Φωκείς κατά τον Τρίτο Ιερό πόλεμο (354-343π.Χ.) ενώ τον χάλκινο κίονα μετέφερε ο Μέγας Κωνσταντίνος στην Κωνσταντινούπολη κατά την ίδρυσή της το 330μ.Χ.

Το χάλκινο αντίγραφο του τρικαρήνου όφεως, κατασκευάστηκε από το αντίγραφο του πρωτοτύπου,  το οποίο  παρήχθη τη δεκαετία του 1980 και μεταφέρθηκε στους Δελφούς μετά από ενέργειες του τότε Εφόρου Π. Θέμελη. Η κωδωνόσχημη βάση επίσης, χυτεύθηκε από μήτρα της αρχαίας βάσης η οποία έχει συνδεθεί από την έρευνα με τη φιδόσχημη κολώνα.

Σύμφωνα με την εγκεκριμένη, από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, αρχιτεκτονική μελέτη του Didier Laroche και του Γ. Αντωνίου, η στήλη τοποθετήθηκε στη θέση όπου θεωρείται ότι θα ήταν στημένος ο τρίποδας κατά την αρχαιότητα, παρά το γεγονός ότι η περιοχή έχει αναμοχλευθεί και οι αρχαίες επιχώσεις έχουν διαταραχθεί πλήρως λόγω παλαιότερων ανασκαφικών ερευνών.

Η οφιόσχημη στήλη στέκεται ξανά στον αρχαιολογικό χώρο των Δελφών και ανυψώνεται προς τον δελφικό ουρανό για  να θυμίζει στον σημερινό επισκέπτη τα κατορθώματα των Ελλήνων, όταν είναι αδελφωμένοι, όπως οι πρόγονοί μας που αντιμετώπισαν με γενναιότητα τον πολυάριθμό στρατό της Περσικής Αυτοκρατορίας.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2015

Το Εργοστάσιο και Μουσείο Σοκολάτας στην Αθήνα



Μετά από μια επιτυχημένη πορεία στη Θεσσαλονίκη, όπου φιλοξένησε συνολικά περισσότερους από 350.000 επισκέπτες σε διάστημα περίπου 7 μηνών η πελώρια… σοκολατένια πόρτα είναι έτοιμη να ανοίξει στις 7 Νοεμβρίου στην Αθήνα.

Η δημιουργική και καλλιτεχνική ομάδα της ΔΕΘ-Helexpo προετοιμάζει με πυρετώδεις ρυθμούς τις εντυπωσιακές κατασκευές του παραμυθένιου «Εργοστασίου και Μουσείου Σοκολάτας» που απλώνονται σε περισσότερα από 3.500 τετραγωνικά μέτρα.

Καταρράκτης και σιντριβάνια σοκολάτας, γιγαντιαία σοκολατάκια, αλλά και πελώρια σοκολατένια μπισκότα είναι μερικές μόνο από τις απολαυστικές εκπλήξεις που επιφυλάσσουν οι ήρωες του παραμυθένιου εργοστασίου σοκολάτας στους επισκέπτες.

Σοκολατάκια-μαμούθ, σοκολατοκαταρράκτης και σοκοσιντριβάνια είναι μόνο μια μικρή γεύση της αποκαλυπτικής περιήγησης στους δρόμους του κακάο, στη ζούγκλα του Αμαζονίου και στον πολιτισμό των Αζτέκων στο «Εργοστάσιο και Μουσείο Σοκολάτας».

Το Εργοστάσιο και Μουσείο Σοκολάτας είναι ένα διαδραστικό και πρωτότυπο θεματικό πάρκο, απευθύνεται σε επισκέπτες κάθε ηλικίας. 

Θα λειτουργήσει στο εκθεσιακό Κέντρο Helexpo Maroussi, στην Λεωφόρο Κηφισίας 39, από 7 Νοεμβρίου 2015 έως 21 Φεβρουαρίου 2016, θα είναι δηλαδή εδώ σε όλη την περίοδο των Χριστουγέννων.

Για μια σοκο-ματιά εδώ: https://vimeo.com/105809851

Όλες οι πληροφορίες για το ωράριο λειτουργίας και τις τιμές των εισιτηρίων εδώ: www.ErgostasioSokolatas.gr

Σελίδα στο Facebook https://www.facebook.com/ErgostasioSokolatas

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝ. ΠΑΝ.

Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2015

Ενιαίο εισιτήριο σε αρχαιολογικούς χώρος από 1.4.2016


Το θέμα του καθορισμού ενιαίων εισιτηρίων σε αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία και μνημεία της χώρας, που θα λειτουργήσουν πιλοτικά από 1ης Απριλίου 2016, με σκοπό στο μέλλον οι χώροι αυτοί να αυξηθούν, απασχόλησε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.

Τα μέλη του ΚΑΣ έδωσαν ομόφωνα το «πράσινο φως» στις σχετικές προτάσεις που αφορούν 17 ενιαία εισιτήρια σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, της Αργολίδας, της Ημαθίας, της Μεσσηνίας, των Ιωαννίνων, της Πρέβεζας, των Δωδεκανήσων, των Κυκλάδων, της Κρήτης, της Κέρκυρας και της Σάμου, αφού πρώτα ελήφθησαν υπόψη η επισκεψιμότητά τους, τα ισχύοντα ενιαία εισιτήρια και η αγοραστική τους κίνηση, καθώς και οι προτάσεις των Εφορειών Αρχαιοτήτων και των Δημόσιων Μουσείων.

Τα ενιαία εισιτήρια θα έχουν διάρκεια από δύο ως πέντε ημέρες και ορίστηκαν έτσι ώστε να συνδυάζουν έναν τουλάχιστον αρχαιολογικό χώρο ή μουσείο με σημαντική επισκεψιμότητα (δηλαδή, τον περασμένο Αύγουστο να είχε κόψει πάνω από 1.000 εισιτήρια), με χώρους ή και μουσεία της περιοχής, με μικρή αναγνωρισιμότητα.

Ειδικότερα,τα ενιαία εισιτήρια που θα ισχύσουν από 1/4/2016 πιλοτικά είναι τα εξής:

Στην Αθήνα:


• Αρχαιολογικοί Χώροι:
Ακρόπολη και Κλιτύες, Αρχαία Αγορά (και Μουσείο Στοάς Αττάλου), Ρωμαϊκή Αγορά, Βιβλιοθήκη Αδριανού, Ολυμπιείο, Κεραμεικός (και Μουσείο εντός του χώρου), Λύκειο Αριστοτέλους τα εισιτήρια θα είναι 30 ευρώ το κύριο και 15 ευρώ το μειωμένο (διάρκειας 5 ημερών).

• Αθήνα-Μουσεία:
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Επιγραφικό Μουσείο, Νομισματικό Μουσείο, Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο τα εισιτήρια θα είναι 15 ευρώ το κύριο και 8 ευρώ το μειωμένο (διάρκειας 3 ημερών).

Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2015

Το Ρωμαϊκό Υδραγωγείο της Πάτρας

Το ξέρατε ότι εκτός από ρωμαϊκή γέφυρα έχουμε και ρωμαϊκό υδραγωγείο; Απομονωμένο, με προβλήματα στατικότητας και αδύνατη σχεδόν πρόσβαση λόγω των παρατημένων έργων της μίνι περιμετρικής.... Κρίμα... Βρίσκεται στη συνοικία Σαμακιά, δίπλα από την Αρόη.



Το Ρωμαϊκό υδραγωγείο της Πάτρας είναι μεγάλο έργο των ρωμαϊκών χρόνων και ζωτικής σημασίας τότε για την ύδρευση της πόλης. Η χρήση του ήταν αδιάκοπη μέχρι τα τέλη του 18ου αιώνα και επισκευάστηκε πολλές φορές με τελευταία το 1838 από τον δήμαρχο Ι. Μπουκαούρη. Το 1874 σταμάτησε η χρήση του μετά την διοχέτευση νερού στην πόλη με σωλήνες.

Το υδραγωγείο κατασκευάστηκε τον 2ο αιώνα μ.Χ. πιθανότατα από τον Ρωμαίο αυτοκράτορα Ανδριανό για την αντιμετώπιση της λειψανδρίας στην Πάτρα που έως τότε υδρευόταν από πηγάδια. Το υδραγωγείο ήταν μήκους 7,5 χιλιομέτρων από τις πηγές του σημερινού χωριού Ρωμανός έως την Πάτρα. Από τις ίδιες πηγές υδρεύεται και σήμερα η πόλη. Το υδραγωγείο σε πολλά τμήματα του ήταν υπόγειο ενώ σε άλλα χρειάστηκε να κτιστεί γεφύρωση. Σήμερα διασώζεται τμήμα της γεφύρωσης.


Ξένοι περιηγητές που πέρασαν από την πόλη τον 17ο αιώνα αναφέρουν ότι διατηρούνταν σε καλή κατάσταση ακόμα και μετέφερε νερό. Είχε δυο σειρές τόξα που ήταν κατασκευασμένα από πελεκητή πέτρα και επενδυμένα με τούβλα και στην κορυφή το αυλάκι που μετέφερε το νερό.


Το 2008 για τις ανάγκες των έργων κατασκευής της "μικρής περιμετρικής οδού της Πάτρας" που έτεμνε κάθετα το μνημείο, τμήμα του υδραγωγείου κόπηκε και μεταφέρθηκε βορειότερα. Σήμερα είναι περιφραγμένο, έτοιμο να το επισκεφτεί κανείς, αλλά λόγω των έργων που γίνονταν εκεί και έχουν σταματήσει δεν είναι πλέον προσβάσιμο.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ 

Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2015

Κολοσσός της Ρόδου: ένα ελπιδοφόρο Project

Ο νέος Ρόδιος αρχιτέκτονας Άρης Α. Πάλλας είχε μια πολύ ωραία ιδέα: την κατασκευή ενός μουσείου που θα έχει τη μορφή και το μέγεθος ίσως του Κολοσσού της Ρόδου. Έτσι έβαλε σκοπό του να δημιουργήσει αρχικά μια ομάδα από νέους συναδέλφους του από διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες με στόχο την κατασκευή του μουσείου. Στο βίντεο μπορείτε να δείτε πώς η ομάδα φαντάζεται το έργο. Τέλειο!


Σε συνεργασία με τα αρχαιολογικά – πολιτιστικά ιδρύματα και τα ταξιδιωτικά πρακτορεία, καταλάβαμε ότι ήταν δυνατό να επιτευχθούν δύο διαφορετικοί στόχοι με μια μόνο κίνηση, αναφέρει η ομάδα των επιστημόνων στην ιστοσελίδα τους.

Πρωταρχικός σκοπός μας είναι να «ξαναβάλουμε το νησί της Ρόδου στο χάρτη» με την ανάδειξη και αποκατάσταση της ιστορικής σημασίας του ως πολιτισμική γέφυρα μεταξύ τριών Ηπείρων , προσελκύοντας εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο και προσφέροντας νέες ευκαιρίες απασχόλησης.

Δεύτερος στόχος μας είναι να φέρουμε στο φως και να αναδείξουμε τα εκατοντάδες αρχαιολογικά ευρήματα τα οποία βρίσκονται στις αποθήκες και περιμένουν τον κατάλληλο χώρο για να εκτεθούν, αξιοποιώντας στο μέγιστο την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς του νησιού, που αποκομίστηκε και διασώθηκε με κόπο στο πέρασμα των αιώνων.

Η κατασκευή του νέου μουσείου, του Κολοσσού, θα δώσει μια σημαντική συμβολή στην οικονομική ανάπτυξη ολόκληρης της χώρας: δεν θα δημιουργήσει μόνο χιλιάδες θέσεις εργασίας, αλλά και μία επίδραση “Domino” στην οικονομία, η οποία θα ενισχύεται όλο και με περισσότερες νέες υποδομές.

Η μελέτη του πολύ σημαντικού εγχειρήματος υποστηρίχθηκε από τις συμβουλές αρμόδιων οικονομολόγων, σύμφωνα με τους οποίους μια επένδυση αυτής της κλίμακας, θα εκτινάξει την οικονομία του νησιού, με την αύξηση των επισκεπτών κατά 150%, που θα έχει ως συνέπεια την αύξηση των εσόδων πάνω από 2 δις ευρώ, το ίδιο ποσό που ολόκληρος ο πληθυσμός της Ελλάδας καλείται να πληρώσει π.χ. ως φόρο πρώτης κατοικίας, το γνωστό σε όλους “χαράτσι”.



Η κατασκευή του Κολοσσού αποτελεί όνειρο και διακαή πόθο όλων των ευαισθητοποιημένων Ροδίων και μη, από την ημέρα καταστροφής του μέχρι σήμερα. Με μεγάλη χαρά και συγκίνηση θα έβλεπαν ένα από τα Επτά Θαύματα του αρχαίου κόσμου να παίρνει «σάρκα και οστά», αποκαθιστώντας ένα αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας του νησιού και της Ελλάδας, για το οποίο όλοι είναι υπερήφανοι. Η υλοποίηση αυτού του εγχειρήματος θα δώσει ένα τέλος σε αυτά τα απανωτά «χτυπήματα» και θα ενισχύσει όχι μόνο την οικονομία του νησιού, αλλά και της ίδιας της Ελλάδας, για να γίνει τελικά ένα παράδειγμα ελπίδας για όλες τις χώρες της Ευρώπης που πλήττονται από την κρίση.

Εμείς ευχόμαστε γρήγορα να γίνει πραγματικότητα αυτό το έργο που φαίνεται πολύ ελπιδοφόρο.

Δείτε το project ΕΔΩ.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2015

Επαναπατρίζεται το σπάνιο αργυρό οκτάδραχμο

Έπειτα από έξι χρόνια προσπαθειών και δικαστικών αγώνων, το σπάνιο αργυρό οκτάδραχμο που χρονολογείται στα τέλη του 6ου – αρχές του 5ου αι. π.Χ. και το οποίο κατασχέθηκε το 2009 στην Ελβετία, επιστρέφει σήμερα, Παρασκευή, στην Ελλάδα.

Το νόμισμα αποδίδεται στον βασιλέα Βισαλτίας Μώσση. Η αρχαία Βισαλτία (όπου εκόπη το νόμισμα) κατελάμβανε την περιοχή δυτικά του Στρυμόνα, στα όρια της σημερινής επαρχίας Νιγρίτας, στο νομό Σερρών. Στον εμπροσθότυπο εικονίζεται πετασοφόρος ανδρικής μορφής, που κρατάει δόρυ, δίπλα σε άλογο, ενώ στον οπισθότυπο υπάρχει η επιγραφή ΜΟΣΣΕΩ[Σ], που διατάσσεται περιμετρικά του εγκοίλου τετραγώνου.

Το οκτάδραχμο εντοπίστηκε από τη Διεύθυνση Τεκμηρίωσης και Προστασίας Πολιτιστικών Αγαθών του υπουργείου Πολιτισμού σε ιστοσελίδα οίκου δημοπρασιών και αμέσως ξεκίνησαν οι απαραίτητες διαδικασίες για τον επαναπατρισμό του.

Κατόπιν συγκεκριμένων ενεργείων η εισαγγελία Ζυρίχης αποφάσισε υπέρ της ελληνικής προέλευσης του επίδικου νομίσματος, καθώς και ότι αυτό αποτελεί προϊόν εγκλήματος (λαθρανασκαφής, παράνομης διακίνησης – εξαγωγής κ.ά.). Διέταξε δε την απόδοση του νομίσματος στο Ελληνικό Δημόσιο, ανεπιφύλακτα και άνευ όρων.


Πηγή: http://news.in.gr/
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2015

Το μουσείο με τις μούμιες, μπρρρρρ....

Αυτό το μουσείο στην πόλη Γκουαναχουάτο στο Μεξικό προκαλεί ρίγη ανατριχίλας μιας και τα εκθέματά του είναι μούμιες ανθρώπων που πέθαναν από επιδημία χολέρας που είχε ξεσπάσει στην πόλη το 1833!

Τα σώματα, ανάμεσά τους και αρκετών βρεφών, δεν μουμιοποιήθηκαν σκόπιμα, αλλά εξαιτίας της υγρασίας και του μεγάλου αριθμού θαμμένων σωμάτων. Το μουσείο που φέρει κρατική σφραγίδα συγκεντρώνει κάθε εβδομάδα περισσότερους από 4.000 επισκέπτες, που καλούνται να περάσουν από ένα διάδρομο, με τις μούμιες δεξιά και αριστερά να τους… παρακολουθούν! Με αυτό το μουσείο η κυβέρνηση του Μεξικού θέλει, όπως ισχυρίζεται, να γιορτάσει το θάνατο ως μέρος του κύκλου της ζωής.


Πηγή: http://www.patrasevents.gr/
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου 2015

Επαναπατρίζεται από την Ελβετία αρχαίο ελληνικό νόμισμα

Πρόκειται για αρχαίο ελληνικό νόμισμα, αργυρό οκτάδραχμο, το οποίο χρονολογείται στα τέλη του 6ου – αρχές του 5ου αι. αι. π.Χ. και αποδίδεται στον βασιλέα Βισαλτίας Μώσση. Εντοπίστηκε δε τον Σεπτέμβριο του 2009 από την τότε νεοσυσταθείσα Διεύθυνση Τεκμηρίωσης και Προστασίας Πολιτιστικών Αγαθών σε ιστοσελίδα οίκου δημοπρασιών.
 
Φωτό: Υπουργείο Πολιτισμού
Η αρχαία Βισαλτία (όπου εκόπη το νόμισμα) κατελάμβανε την περιοχή δυτικά του Στρυμόνα, στα όρια της σημερινής επαρχίας Νιγρίτας, ν. Σερρών. Στον εμπροσθότυπο εικονίζεται πετασοφόρος ανδρικής μορφής, που κρατάει δόρυ, δίπλα σε άλογο, ενώ στον οπισθότυπο υπάρχει η επιγραφή ΜΟΣΣΕΩ[Σ], που διατάσσεται περιμετρικά του εγκοίλου τετραγώνου. Πρόκειται για ιδιαίτερα σημαντικό νόμισμα καθώς μέχρι σήμερα, στα δημοσιευμένα νομίσματα του παραπάνω βασιλέα απαντούν μόνο αργυρές δραχμές.

Μετά τον εντοπισμό του νομίσματος, οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού προέβησαν στις δέουσες ενέργειες για την επιστημονική τεκμηρίωση και διεκδίκησή του. Αφού εξασφαλίστηκαν αδιάσειστα στοιχεία, ενημερώθηκε η πρεσβεία της Ελλάδας στη Βέρνη και προχώρησε άμεσα ο ορισμός, διά του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, πληρεξούσιου δικηγόρου ( κ. Ηλία Μπίσια) του υπουργείου Πολιτισμού. Κλιμάκιο ειδικών επιστημόνων του ΥΠΟΠΑΙΘ μετέβη στην Ζυρίχη για τον έλεγχο και την περαιτέρω τεκμηρίωσή του.

Μετά τις προσπάθειες που έγιναν από την ελληνική πλευρά, το ελβετικό Ομοσπονδιακό Ποινικό Δικαστήριο ικανοποίησε οριστικά το ελληνικό αίτημα δικαστικής συνδρομής περί κατάσχεσης του νομίσματος υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου και επαναπατρισμού του στην Ελλάδα, ενώ απεφάνθη υπέρ της ελληνικής προέλευσης του επίδικου νομίσματος, επιβεβαιώνοντας ότι αυτό αποτελεί προϊόν εγκλήματος (λαθρανασκαφής, παράνομης διακίνησης – εξαγωγής κ.ά.).

Παράλληλα, εξεταζόταν η υπόθεση και ενώπιον των ελληνικών δικαστηρίων, όπου κατά την πρόσφατη εκδίκασή της στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Θεσσαλονίκης, οι φερόμενοι ως ιδιοκτήτες, μετά από διαπραγματεύσεις, προχώρησαν στην εξώδικη και ανεπιφύλακτη παράδοση του νομίσματος στο Ελληνικό Δημόσιο.


Κατόπιν αυτών η Εισαγγελία Ζυρίχης απεφάνθη υπέρ της ελληνικής προέλευσης του επίδικου νομίσματος, καθώς και ότι αυτό αποτελεί προϊόν εγκλήματος (λαθρανασκαφής, παράνομης διακίνησης – εξαγωγής κ.ά.). Διέταξε δε την απόδοση του νομίσματος στο Ελληνικό Δημόσιο, ανεπιφύλακτα και άνευ όρων, δίνοντας θετική έκβαση σε μια υπόθεση διεκδίκησης που ξεκίνησε έξι χρόνια πριν. Ο επαναπατρισμός αυτού του σπάνιου πολιτιστικού αγαθού θα δρομολογηθεί εντός του Σεπτεμβρίου.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Κυριακή 30 Αυγούστου 2015

H παράξενη πυραμίδα του Ελληνικού

Στο νοτιοδυτικό άκρο της αργολικής πεδιάδας κοντά στις πηγές του Ερασίνου ποταμού (σημερινό Κεφαλάρι) και πάνω σε κύρια οδική αρτηρία που κατά την αρχαιότητα οδηγούσε από το 'Αργος προς την Τεγέα και την υπόλοιπη Αρκαδία, βρίσκεται ένα μεμονωμένο μνημείο, ένα μικρό οχυρό, γνωστό σήμερα με την ονομασία ''Πυραμίδα'' του Ελληνικού.



Στα ύστερα χρόνια της αρχαιότητας θεωρούσαν την πυραμίδα ως ταφικό μνημείο ''Πολυάνδριον'', ενώ σήμερα πιστεύεται ότι είναι οχυρό του τύπου των μικρών φρουρίων που έλεγχαν τους οδικούς άξονες και που είναι γνωστός και από άλλες περιοχές της Αργολίδας και Κυνουρίας.

Κατά την εποχή του Παυσανία το αναφερθέν οικοδόμημα ήταν διακοσμημένο με αργολικές ασπίδες και θεωρείτο κατά τον ίδιο τάφος (τύμβος) των πολιτών και συγγενών που έπεσαν σε μάχη πολεμώντας για την εξουσία. Χαρακτηριστικό της παλαιότητας της κατασκευής, σύμφωνα με τον Παυσανία, είναι ότι πρώτη φορά τότε είχαν χρησιμοποιηθεί ασπίδες σε μάχη.


Το 1991 η επιστημονική ομάδα του καθηγητή Ι. Λυριτζή, διεξήγαγε έρευνα εφαρμόζοντας μία νέα μέθοδο χρονολόγησης. Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής ήρθαν σε ευθεία σύγκρουση με προηγούμενα πορίσματα ιδίου αρχαιολόγου αμερικανικής αποστολής του 1938, αφού η νέα ηλικία των κτισμάτων τοποθετείται στα μέσα προς το τέλος της 3ης χιλιετίας προ Χριστού αντί του μόλις 3ου-4ου αιώνα προ Χριστού. Δηλαδή η πυραμίδα του Ελληνικού μπορεί να είναι ένα από τα αρχαιότερα οικοδομήματα παγκοσμίως, μπορεί και παλαιότερη των πυραμίδων της Αιγύπτου!



Πηγές: https://el.wikipedia.org/http://odysseus.culture.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ



Κυριακή 7 Ιουνίου 2015

Η δική μας Βούντενη. Δείτε το καταπληκτικό βίντεο από τον τάφο 75

Η Βούντενη, βρίσκεται 7 χλμ. βορειοανατολικά της Πάτρας και είναι μία από τις σημαντικότερες μυκηναϊκές θέσεις της Αχαΐας. Εκεί βρεθήκαμε χτες το πρωί πάρα πολλοί επισκέπτες ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αχαΐας και του Τμήματος Βιολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών, που με την ευκαιρία της Ημέρας Περιβάλλοντος είχαν οργανώσει τη δράση με τίτλο: Παράλληλοι δρόμοι. Η Ιστορία Συνομιλεί  με τη Φύση


Οι συμμετέχοντες είχαμε την ευκαιρία και την τύχη να γνωρίσουμε τον αρχαιολογικό χώρο με τη συνοδεία των αρχαιολόγων. Και μείναμε όλοι άναυδοι από το χώρο και το φυσικό περιβάλλον του που αυτή την εποχή σφύζει από φυτά και μυρωδιές ονειρικές. Ύστερα ήταν τόσο εντυπωσιακοί οι ίδιοι οι τάφοι και το μυστήριο αυτό που πλανάται παντού, που ήταν δύσκολο να ξεκολλήσουμε τα μάτια μας από πάνω τους. Τέλος ήταν τόσος ο ενθουσιασμός των αρχαιολόγων και τόσο παραστατική η περιγραφή τους σχετικά με την πορεία των ανασκαφών, που μας μετάδωσαν την αγάπη τους για τον ιερό τούτο τόπο.


Η επίσκεψη που κάναμε σήμερα ήταν πραγματικά μοναδική, αφού οι υπεύθυνοι μας ενημέρωσαν και για το χώρο, και για τις ανασκαφές, αλλά και για τη χλωρίδα και τα περιβαλλοντικά μονοπάτια της περιοχής. Πραγματικά το σημερινό ήταν ένα πολύ ξεχωριστό πρωινό που μας άφησε απολύτως ικανοποιημένους και όλοι φύγαμε με την υπόσχεση ότι σύντομα θα γυρίσουμε είτε μόνοι είτε με τους μαθητές μας.


Πληροφοριακά ο αρχαιολογικός χώρος έχει συνολική έκταση περίπου 180 στρ. Η τοποθεσία είναι μοναδική και προσφέρει θέα προς τον Πατραϊκό και προς το Παναχαϊκό. Το μυκηναϊκό νεκροταφείο αποτελείται από 78 λαξευτούς θαλαμοειδείς τάφους, έκτασης 16 στρεμμάτων. Ο πλούτος των ευρημάτων και η προσεγμένη αρχιτεκτονική των τάφων καθιστούν το μυκηναϊκό νεκροταφείο της Βούντενης εξαιρετικά σημαντικό.


Ευχαριστούμε την αρχαιολόγο, κ. Κωνσταντίνα Ακτύπη, που μας μετέδωσε τον ενθουσιασμό της και την αγάπη της για το χώρο της Βούντενης και μας μίλησε για τις εμπειρίες της όλων αυτών των χρόνων που κάνει ανασκαφές εκεί.

Σας χαρίζουμε το παρακάτω καταπληκτικό βίντεο όπου ακούγεται η κ. Ακτύπη να μιλά για τη φροντίδα του χώρου και τη φύση που το περιβάλλει και σας συνιστούμε να μην παραλείψετε να επισκεφτείτε αυτό το μυστηριακό μέρος και μία και δύο φορές. Θα ξετρελαθείτε... 


Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τετάρτη 13 Μαΐου 2015

Τι κρατούσε στα χέρια της η Αφροδίτη της Μήλου;

Είναι ένα από τα πιο γνωστά γλυπτά στον κόσμο, θεωρείται συνώνυμο της ομορφιάς και ο κόσμος συρρέει στο Μουσείο του Λούβρου για να τη δει. Τι κοιτούσε ωστόσο με το ήρεμο βλέμμα της- που εμείς δεν βλέπουμε αφού τα χέρια της αποκόπηκαν από το σώμα της- είναι ένα ερώτημα στο οποίο πολλοί έχουν επιχειρήσει να απαντήσουν.



Υποστηρίχθηκε πως στο άγαλμά της που βρέθηκε στη Μήλο, η θεά Αφροδίτη κρατά έναν καθρέφτη, ή ένα δόρυ ή ένα μήλο, αλλά η θεωρία μιας Αμερικανίδας συγγραφέα- με τη βοήθεια ενός καλλιτέχνη τρισδιάστατων εκτυπώσεων- έρχεται να επιβεβαιώσει τη θεωρία που είχε πρωτοδιατυπωθεί πολλές δεκαετίες πριν, σύμφωνα με την οποία η θεά έγνεθε μαλλί!

Κατόπιν αιτήματος της συγγραφέως Virginia Postrel που έγραψε το βιβλίο «The Power of Glamour: Longing and the Art of Visual Persuasion», ο καλλιτέχνης Cosmo Wenman έκανε τρισδιάστατη αναπαράσταση για να δείξει πως είναι πιθανό, σύμφωνα με την πόζα του γλυπτού, η Αφροδίτη να έγνεθε, δραστηριότητα συνηθισμένη μεταξύ των γυναικών που παρείχαν… ερωτικές υπηρεσίες, την ώρα που περίμεναν τους πελάτες τους. Να κρατούσε δηλαδή ρόκα και μαλλί.



Ο καλλιτέχνης εξηγεί πως το κουβάρι στη ρόκα δεν μπορεί να ήταν φτιαγμένο από μάρμαρο γιατί θα ήταν πολύ βαρύ κι έτσι επέλεξε να το κάνει χρυσό, καθώς θα μπορούσε να είναι από βαμμένο ξύλο ή να αποτελείται από μια κενή επιχρυσωμένη μπρούτζινη σφαίρα. Με την ίδια λογική εκτίμησε πως το νήμα δεν θα ήταν κανονικό νήμα κι έτσι χρησιμοποίησε μια χρυσή αλυσίδα.

Πηγή: http://www.news.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ