Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα κράτος. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα κράτος. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2016

Παρακολουθήστε τη μισθοδοσία σας

Το ξέρετε ότι το Υπουργείο Οικονομικών έχει αναπτύξει μία εφαρμογή στην οποία μπορείτε να μπαίνετε με τους κωδικούς του taxisnet και σας δίνει τη δυνατότητα να παρακολουθείτε τη μισθοδοσία σας; Μπορείτε εκεί να βρείτε εκτός από τα πρόσφατα στοιχεία της μισθοδοσίας σας, και αναδρομικά στοιχεία από το έτος που εντάχθηκε ο φορέας σας στην ΕΑΠ, για το Υπουργείο Παιδείας τουλάχιστον από το 2011. Πολύ χρήσιμο, ειδικά εάν έχετε χάσει προηγούμενα σημειώματα μισθοδοσίας ή η υπηρεσία σας δεν σας στέλνει καθόλου. Δείτε πού πρέπει να πάτε....


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου ΕΔΩ.



Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο 23 Ιουλίου 2016

Το Υπουργείο Παιδείας θα προσπαθήσει να επανακτήσει το οικόπεδο στο Μόναχο

Το εν λόγω οικόπεδο είχε παραχωρηθεί για την κατασκευή ελληνικού σχολείου πριν από 15 ολόκληρα χρόνια, αλλά το ελληνικό κράτος δεν κατάφερε να το αξιοποιήσει και ο Δήμος Μονάχου το πήρε πίσω!

Την προσπάθειά του να επανακτήσει το οικόπεδο στο Μόναχο το οποίο είχε παραχωρήσει ο Δήμος Μονάχου το 2001 έναντι μικρού τιμήματος στο ελληνικό Δημόσιο, προκειμένου να οικοδομηθεί ελληνικό σχολείο, συνεχίζει το υπουργείο Παιδείας της χώρας μας, παρά την απόφαση του βαυαρικού δήμου να πάρει πίσω το οικόπεδο διότι εδώ και 15 χρόνια δεν έχει αξιοποιηθεί. Με χθεσινή ανακοίνωσή του το ελληνικό υπουργείο χαρακτήρισε την απόφαση του Δήμου Μονάχου «οδυνηρή για τη χώρα μας εξέλιξη», προσθέτοντας, ωστόσο, ότι «το υπουργείο Παιδείας και ο αρμόδιος για την υλοποίηση του έργου φορέας, Κτιριακές Υποδομές Α.Ε., του υπουργείου Υποδομών δεν πρόκειται να παραιτηθούν από την αξιοποίηση της όποιας δυνατότητας για τη συνέχιση του έργου, όπως απαιτεί ο ελληνισμός του Μονάχου και γενικότερα της Γερμανίας».


Το υπουργείο αναφέρει ότι η κύρια αιτία που οδήγησε τον Δήμο Μονάχου στην αρνητική για τη χώρα μας απόφαση «ήταν η απώλεια της αξιοπιστίας μας, όπως δηλώθηκε από όλους τους εμπλεκόμενους στην υπόθεση παράγοντες του Μονάχου. Επί περίπου 15 χρόνια, το έργο είχε πραγματικά βαλτώσει παρά τις διαβεβαιώσεις των εκάστοτε ελληνικών αρχών ότι θα ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους». Από την άλλη, δηλώνει ότι «μόλις από τον Σεπτέμβριο του 2015, υπό την παρούσα πολιτική ηγεσία του υπουργείου, άρχισε να σημειώνεται σημαντική πράγματι πρόοδος στο υπό ανέγερση οικοδόμημα – όχι όμως τόση, ώστε να άρει την αναξιοπιστία μας στα μάτια των βαυαρικών αρχών».

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο 18 Ιουνίου 2016

Πρόσκληση για συγγραφή βιβλίων Μαθηματικών Β΄ και Ε΄ τάξεων του δημοτικού




Καλούνται οι  εκπαιδευτικοί και Σχολικοί Σύμβουλοι της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι  εκπαιδευτικοί και Σχολικοί Σύμβουλοι της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ3, τα μέλη ΔΕΠ των ΑΕΙ , ΑΤΕΙ με γνωστικό αντικείμενο τα Μαθηματικά ή τη Διδακτική τους, να υποβάλουν, είτε ως μεμονωμένα πρόσωπα είτε ως ένωση/ομάδα προσώπων, αίτηση υποψηφιότητας για την συμμετοχή τους στις δύο συγγραφικές ομάδες που θα συγκροτηθούν για την συγγραφή δύο νέων διδακτικών πακέτων Μαθηματικών για την Β΄ και Ε΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου.

Επίσης καλούνται οι  εκπαιδευτικοί και Σχολικοί Σύμβουλοι της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να υποβάλλουν αίτηση για τη στελέχωση των ομάδων κρίσης-αξιολόγησης των παραπάνω διδακτικών πακέτων.

Η πρόσκληση ΕΔΩ.
Αιτήσεις ΕΔΩ.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2015

Τι έχει προγραμματιστεί για την Παιδεία

Για να ξέρουμε τι έρχεται και τι να περιμένουμε, τρεις έντεκα τρεις δώδεκα κτλ., έχουμε και λέμε: Σύμφωνα με το μνημόνιο που ψηφίστηκε στα μέσα Αυγούστου, η κυβέρνηση, σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, οφείλει:



• Να επικαιροποιήσει έως τον Απρίλιο του 2016 την αξιολόγηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που εκπόνησε ο ΟΟΣΑ το 2011.

• Να εκπονήσει εκπαιδευτικό σχέδιο δράσης και να υποβάλει προτάσεις το αργότερο έως τον Μάιο του 2016, οι οποίες θα εγκριθούν έως τον Ιούλιο του 2016 και, εφόσον είναι δυνατόν, τα μέτρα να τεθούν σε ισχύ πριν από το ακαδημαϊκό έτος 2016-17.

• Να ευθυγραμμίσει τον αριθμό διδακτικών ωρών ανά μέλος του προσωπικού, καθώς και την αναλογία μαθητών ανά τάξη και ανά εκπαιδευτικό, με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ, έως τον Ιούνιο του 2018.

• Η αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων να συνάδει με το γενικό σύστημα αξιολόγησης της δημόσιας διοίκησης.

• Να διασφαλίσει τη δίκαιη μεταχείριση όλων των φορέων παροχής εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων των ιδιωτικών ιδρυμάτων, καθορίζοντας ελάχιστα πρότυπα.


Κρίσιμο θέμα είναι και η μείωση των ειδικοτήτων των καθηγητών. Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα διαθέτει τις περισσότερες ειδικότητες εκπαιδευτικών στον κόσμο, 117 μαζί με τις υποειδικότητες κυρίως στην τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση. Ο πολυκερματισμός των ειδικοτήτων είναι από τα βασικά προβλήματα στη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού και το έχει επισημάνει σε έκθεσή του από το 2011 ο ΟΟΣΑ.

Περισσότερα: http://www.kathimerini.gr/
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2015

Επανέρχεται η συνέντευξη για τους διευθυντές εκπαίδευσης

Με τροπολογία σε νομοσχέδιο (για τις βοσκήσιμες γαίες) ο κ. Φίλης επαναφέρει τη συνέντευξη ως κριτήριο για την επιλογή των υποψηφίων για τις θέσεις διευθυντών εκπαίδευσης δίνοντάς της ως «άριστα» τα 15 μόρια, δηλαδή πάνω από τα 12 μόρια που παίρνει κάποιος που θα πρωτεύσει στην ψηφοφορία από τους διευθυντές σχολικών μονάδων.


Ο λόγος που ο κ. Φίλης αποδομεί τον νόμο Κουράκη; Η αποτυχία του ΣΥΡΙΖΑ να εκλέξει ημέτερους σε θέσεις διευθυντών σχολείων. Συγκεκριμένα, ο κ. Κουράκης αποφάσισε ότι οι εκπαιδευτικοί θα ψηφίζουν για τον διευθυντή τους και η ψήφος τους θα συνυπολογίζεται με τα ακαδημαϊκά προσόντα και την εμπειρία στη συνολική μοριοδότηση των υποψηφίων. Ωστόσο στις εκλογές για διευθυντές που έγιναν τον Ιούνιο η «επιχείρηση» Κουράκη απέτυχε, καθώς εξελέγησαν οι εμπειρότεροι υποψήφιοι δάσκαλοι και καθηγητές που έχουν οικοδομήσει τις σχέσεις τους με τους συναδέλφους τους, οι οποίοι δεν ψήφισαν με κομματικά κριτήρια.


Ετσι, το τελικό αποτέλεσμα του «εκλογικού χάρτη» των σχολείων ήταν κατώτερο των προσδοκιών του ΣΥΡΙΖΑ. Τώρα ήλθε η σειρά για επιλογή των περίπου 110 διευθυντών εκπαίδευσης της χώρας. Εάν το σύστημα παρέμενε το ίδιο, οι νυν διευθυντές (επιλεγμένοι από τις προηγούμενες κυβερνήσεις Ν.Δ.- ΠΑΣΟΚ) θα είχαν πλεονέκτημα έναντι των υποψηφίων του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς οι πρώτοι κατά τη διάρκεια της θητείας τους φρόντισαν να δομήσουν δίκτυα με τους εκπαιδευτικούς. Με τη ρύθμιση Φίλη, η διαφορά με το παρελθόν είναι ότι τώρα η συνέντευξη δεν θα δίνεται στο Κεντρικό Συμβούλιο Επιλογής αλλά σε Περιφερειακά Συμβούλια που θα διορίζει ο περιφερειακός διευθυντής. Αυτούς έχει καταφέρει να αλλάξει το δίδυμο Μπαλτά-Κουράκη, με μια επιλογή που έφερε σε δύσκολη θέση τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος στο Ευρωκοινοβούλιο εκλήθη να δώσει εξηγήσεις στις βολές των ευρωβουλευτών περί αναξιοκρατίας.

Περισσότερα: http://www.kathimerini.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2015

Έρχεται το νέο βαθμολόγιο στο δημόσιο

Σε δύο φάσεις θα υλοποιηθούν οι αλλαγές στο βαθμολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων μετά την απόφαση της κυβέρνησης να το αποδεσμεύσει από το μισθολόγιο. Επίσης καταργείται η ποσόστωση. 


Σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους της Κυριακής» κατά την πρώτη φάση θα «ξεπαγώσει» η βαθμολογική εξέλιξη των υπαλλήλων στη βάση των μέχρι σήμερα ισχυόντων για το βαθμολόγιο στο Δημόσιο, προκειμένου να ξεκινήσει από τον επόμενο χρόνο η αξιολόγηση των προϊσταμένων.
Στο μέτρο που δεν θα επηρεάσει η βαθμολογική εξέλιξη των υπαλλήλων το μισθολογικό κόστος, αφού θα αποσυνδεθεί από τις αποδοχές, με βάση τα χρόνια προϋπηρεσίας και τα τυπικά κριτήρια των εργαζομένων, θα ξεκινήσει η επιλογή των προϊσταμένων στο Δημόσιο από τις αρχές του επόμενου χρόνου.

Το τελικό βαθμολόγιο που θα διαμορφωθεί με βάση τη στελέχωση των οργανικών μονάδων θα ισχύσει στη δεύτερη και τελική φάση στην οποία θα συνοδεύεται από το καθηκοντολόγιο και το ηλεκτρονικό μητρώο των προσοντούχων υπαλλήλων.


Κατάργηση της ποσόστωσης
Κατά την πρώτη φάση, σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, θα ξεπαγώσει η βαθμολογική εξέλιξη των υπαλλήλων και θα επανακαταταγούν στο βαθμολόγιο, σύμφωνα με τα χρόνια προϋπηρεσίας τους.

Με αυτήν την απόφαση καταργείται η ποσόστωση που προβλεπόταν για την εξέλιξη των υπαλλήλων σε βαθμούς από τον νόμο 4024/2011, σύμφωνα με τον οποίο από βαθμό ΣΤ’ στον βαθμό Ε’ θα προαγόταν το 100% των κρινόμενων υπαλλήλων, από τον βαθμό Ε’ στον βαθμό Δ’ μέχρι 90% των κρινόμενων υπαλλήλων, από τον Δ’ στον βαθμό Γ’ μέχρι 80% των υπαλλήλων, από τον βαθμό Γ’ στον βαθμό Β’ μέχρι 70% και από τον βαθμό Β’ στον βαθμό Α’ μέχρι 30% των κρινόμενων υπαλλήλων.

Με το νέο βαθμολόγιο ένας υπάλληλος πανεπιστημιακής εκπαίδευσης που έχει 29 χρόνια υπηρεσίας, αλλά έχει «κολλήσει» στο τελευταίο κλιμάκιο του βαθμού Γ’ λόγω του παγώματος της βαθμολογικής εξέλιξης θα καταταγεί στον βαθμό Β’. Σύμφωνα με τον κυβερνητικό σχεδιασμό, η βαθμολογική εξέλιξη που θα πιστοποιείται με τα χρόνια προϋπηρεσίας θα αποτελεί εφαλτήριο για τη διεκδίκηση θέσης ευθύνης, όταν αυτές προκηρυχτούν, καθώς θα υπάρχει το ισχυρό κίνητρο του επιδόματος ευθύνης που είναι 250 ευρώ για τους προϊσταμένους, 450 ευρώ για τους διευθυντές και 900 ευρώ για τους γενικούς διευθυντές.

Στις προκηρύξεις για την κάλυψη των θέσεων ευθύνης που θα δημοσιευτούν τις αρχές του έτους, σύμφωνα με το νέο σύστημα επιλογής προϊσταμένων, απαραίτητο προσόν θα είναι η προϋπηρεσία του υπαλλήλου, η οποία θα

Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2015

Σία Αναγνωστοπούλου: Έως τις 10 Οκτωβρίου θα καλυφθούν τα κενά στα σχολεία

Η κ. Αναγνωστοπούλου μιλά για την αξιολόγηση και τονίζει τα 7 σημεία που είναι προτεραιότητα αυτή τη στιγμή για το υπουργείο. 


Ναι στην αξιολόγηση, αλλά προέχει η αξιολόγηση των σχολικών δομών, δηλαδή να δούμε «τι σχολεία» έχουμε, ανέφερε η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου, προσθέτοντας ότι καταρρίπτει κατηγορηματικά την αντίληψη της «αξιολόγησης – τιμωρίας».

Μιλώντας στο «Κόκκινο» και την Τζούλυ Τσίγκα η αναπληρώτρια υπουργός, σημείωσε ότι πρώτα θα καλυφθούν τα κενά και κατόπιν θα επεκταθεί η αξιολόγηση στους εκπαιδευτικούς «που δίνουν τη ζωή τους σε αυτήν τη δουλειά».

Πρώτον, ότι η εντολή του πρωθυπουργού είναι να δοθεί ιδιαίτερο βάρος στο κυβερνητικό έργο στη δημόσια Υγεία και τη δημόσια Παιδεία.

Δεύτερον, ότι έως τις 10 Οκτωβρίου θα έχουν καλυφθεί τα κενά σε όλα τα σχολεία («έχουμε μπροστά μας τη λίστα των αναπληρωτών», είπε χαρακτηριστικά).

Τρίτον, ότι προτεραιότητα θα δοθεί στα Ειδικά Σχολεία.

Τέταρτον, ότι η ηγεσία του υπουργείου θα βαδίσει «στα χνάρια» και των Μπαλτά – Κουράκη.

Πέμπτον, ότι θα επανέλθουν ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί στο υπουργείο Παιδείας, από το Εργασίας, «στο οποίο τους είχε στείλει η κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου»

Έκτον, ότι ελπίζει πως θα υπάρξει δυνατότητα να καταργηθεί ο συντελεστής ΦΠΑ του 23%, καθώς τα φροντιστήρια δεν είναι «για τα παιδιά της μπουρζουαζίας».


Έβδομον, ότι θα πρέπει να απλοποιηθεί η διαδικασία απαλλαγής από τη διδασκαλία των Θρησκευτικών, όσων μαθητών το επιθυμούν. Δεν είναι δυνατόν, είπε η αναπληρώτρια υπουργός, να οφείλει να δηλώνει ο μαθητής σε δημόσιο έγγραφο το θρήσκευμά του (ή την ιδιότητα του άθεου), ώστε να εξασφαλίσει την απαλλαγή. «Κακώς δεν το αλλάξαμε ως τώρα, θα το αλλάξουμε», πρόσθεσε.

Πηγή: http://www.avgi.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τρίτη 25 Αυγούστου 2015

Ωράριο εκπαιδευτικών: άλλη μια δέσμευση που "από κρέας έγινε ψάρι"...

Κοίτα να δεις που στο μέλλον συχνά θα λέμε "προ ΣΥΡΙΖΑ και μετά ΣΥΡΙΖΑ" και θα φτύνουμε τον κόρφο μας.....


Το άρθρο από τον Δημήτρη Παπαποστόλου, δάσκαλο, πρώην πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας

Ένα μήνα πριν την έναρξη της νέας σχολική χρονιάς και δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων από την 1η Σεπτεμβρίου. Οι υπηρεσιακές μεταβολές καθυστερούν αδικαιολόγητα και δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και ολοκλήρωσής τους

Ο Υπουργός Παιδείας παραδέχεται ότι δεν υπάρχει δυνατότητα κάλυψης όλων των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Μάλιστα, δηλώνει ότι θα καλυφθεί το 50% των αναγκών- με στοιχεία του Υπουργείου το σύνολο των κενών ανέρχεται σε 20.000- σε εκπαιδευτικό προσωπικό και τα υπόλοιπα κενά θα καλυφθούν από τους μόνιμους εκπαιδευτικούς με την αύξηση των ωρών διδασκαλίας.

Η αύξηση του ωραρίου διδασκαλίας θα στερήσει το δικαίωμα στην εργασία σε χιλιάδες νέους εκπαιδευτικούς. Φέτος 5.729 δάσκαλοι και 7.568 νηπιαγωγοί δεν εργάσθηκαν στα δημόσια σχολεία μας, 13.297 δάσκαλοι και νηπιαγωγοί και πολλές δεκάδες εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων ζουν τον εφιάλτη της ανεργίας. Ταυτόχρονα θα φέρει συμπτύξεις τμημάτων, υποβαθμίζοντας την ποιότητα της εκπαίδευσης.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι προεκλογικά η κυβέρνηση δεσμεύτηκε για επαναφορά του ωραρίου των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ μετεκλογικά ξεχνά τις δεσμεύσεις της και πράττει ακριβώς το αντίθετο.

Ο Υπουργός καλεί τους εκπαιδευτικούς να βάλουν πλάτη, ξεχνώντας ότι τα σχολεία λειτουργούν σήμερα χάρη στο φιλότιμο του Έλληνα εκπαιδευτικού Η Πολιτεία αναγνωρίζει το έργο και την προσφορά του εκπαιδευτικού μόνο στα λόγια.

Οφείλει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να κάνει όλες τις ενέργειες για την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Να προχωρήσει άμεσα σε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των οργανικών κενών. Να προχωρήσει στην ίδρυση οργανικών θέσεων για τους εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων.

Να εξασφαλίσει τις αναγκαίες πιστώσεις για την πρόσληψη των αναπληρωτών. Η κυβέρνηση οφείλει να επενδύσει στην εκπαίδευση, ώστε να αποκτήσουμε ένα σύγχρονο και ποιοτικό σύστημα εκπαίδευσης, για να ελπίζουμε σε ένα καλύτερο αύριο.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015

Παρατείνεται η θητεία των διευθυντών για ένα χρόνο

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του esos θα παραταθεί η θητεία των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων για ένα έτος, αφού δεν προλαβαίνουν να γίνουν οι σχετικές κρίσεις. Την είδηση ανακοίνωσε ο Αν. υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης, στη συνάντηση με το ΔΣ της ΔΟΕ. Όπως είπε θα γίνουν άμεσα οι κρίσεις των Διευθυντών εκπαίδευσης και μετά των Σχολικών Συμβούλων.

Φωτό: http://www.neolaia.gr/2015/01/27/tasos-koyrakis-themata-paideias/

Πηγή: http://www.esos.gr/arthra/37201/ena-etos-paratasi-sti-thiteia-ton-dieythynton-sholeion
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2015

Άναψε φωτιές η αναφορά Μπαλτά για "χιτλερικά σχολεία"

Ο κ. Μπαλτάς φέρεται να χαρακτήρισε το εγχείρημα των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων ως προσομοιάζον σε "χιτλερικό", κάτι που προκάλεσε την έντονη αντίδραση της Διοικούσας Επιτροπής και τελικά οδήγησε στην παραίτησή της.



Στην συνάντηση παρευρέθηκε και ο νέος γ.γ. του υπουργείου Δ. Χασάπης, με τον οποίο επίσης δημιουργήθηκε ένταση, όταν είπε στην Επιτροπή ότι δεν διοικεί τίποτα και δεν είναι αξιολογημένη.

Στην επιστολή παραίτησης αναφέρεται ότι η Επιτροπή θεωρεί πως η νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας κινείται σε μια κατεύθυνση που δεν εξυπηρετί ένα ποιοτικό δημόσιο σχολείο.

Η επιστολή παραίτησης της Επιτροπής:
"Η Διοικούσα Επιτροπή των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων επί 4 χρόνια εργάστηκε χωρίς την παραμικρή υλική απολαβή ή αμοιβή για τα μέλη της, με μοναδικό στόχο τη δημιουργία ενός δικτύου 60 σχολικών μονάδων το οποίο είχε ως σκοπό να αποτελέσει οδηγό και παράδειγμα καλών πρακτικών για τη δημόσια πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Στην προοπτική αυτή επιτελέστηκε ένα πολύπλευρο έργο με συγκεκριμένες παιδαγωγικές και αναπτυξιακές επιλογές, με εθελοντική προσφορά εκατοντάδων εκπαιδευτικών, σχολικών συμβούλων, διευθυντών σχολικών μονάδων, πανεπιστημιακών που ανέλαβαν την υλοποίηση του εγχειρήματος, με τη γενικευμένη αποδοχή στο επίπεδο της κοινωνίας και των εκπαιδευτικών θεσμών.

Οι διαφαινόμενες προθέσεις της νέας πολιτικής ηγεσίας όπως αυτές αποτυπώθηκαν κατ' αρχάς στο δημόσιο λόγο της και ακολούθως στις συναντήσεις με τη ΔΕΠΠΣ κινούνται σε μια κατεύθυνση ολοκληρωτικής απαξίωσης του όλου θεσμικού πλαισίου και της προσπάθειας για ένα καλό, ποιοτικό, καινοτόμο δημόσιο σχολείο.

Επομένως η ΔΕΠΠΣ, η οποία αμέσως έθεσε την παραίτησή της στη διάθεση του κ. Υπουργού, δεν είναι δυνατόν να έχει άλλη επιλογή από την υποβολή της οριστικής της παραίτησης.

Γεώργιος Θεόφ. Καλκάνης, Πρόεδρος
Γιάννης Αντωνίου, Αντιπρόεδρος
Τάκης Δέγλερης
Κώστας Ραβάνης
Βασιλική Ζιάκα
Παναγιώτης Πήλιουρας
Γιάννης Σωσσίδης
Αικατερίνη Ριζάκη (Γραμματέας της ΔΕΠΠΣ)"


Η επιτροπή πρόκειται να παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα.

Πηγή: http://www.pathfinder.gr/news/4197647/napse-fwties-h-anafora-mpalta-gia-hitlerika-sholeia/
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου 2015

Την άλλη εβδομάδα η προκήρυξη για τους Περιφερειακούς Διευθυντές

Μέχρι το διορισμό νέων Περιφερειακών Διευθυντών οι υπηρετούντες θα σκούν τα διοικητικά, εκπαιδευτικά καθήκοντα και τις αρμοδιότητες που απορρέουν από τη θέση τους.



Οι αιτήσεις υποψηφιότητας για τις (13) θέσεις Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης πρέπει να συνοδεύονται από:

1. Βιογραφικό σημείωμα, στο οποίο θα αναφέρονται τα προσόντα και στοιχεία του ενδιαφερομένου.

2. Αποδεικτικά δεκαπενταετούς τουλάχιστον εκπαιδευτικής υπηρεσίας η οποία πρέπει να έχει συμπληρωθεί έως την καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων.

3. Αποδεικτικά των αναφερόμενων στο βιογραφικό σημείωμα προσόντων και στοιχείων, που έχουν αποκτηθεί ως την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων.

Οι τίτλοι σπουδών θα υποβληθούν σε επικυρωμένα αντίγραφα, προκειμένου δε για τίτλους σπουδών εξωτερικού πρέπει να έχουν αναγνωρισθεί από τους αρμόδιους φορείς.

Τυχόν ξενόγλωσσες βεβαιώσεις ή έγγραφα θα πρέπει να κατατεθούν επίσημα μεταφρασμένα.

Σημειώνουμε ότι το συγγραφικό έργο μόνο θα αναφέρεται και δεν θα προσκομίζεται.


Πηγή: http://www.esos.gr/arthra/36855/tin-alli-evdomada-i-prokiryxi-gia-toys-perifereiakoys-dieythyntes
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Ποιοι ορίστηκαν διευθυντές του Υπουργού και αναπληρωτή Υπουργού Παιδείας

Διευθυντής στο γραφείο του κ. Μπαλτά τοποθετήθηκε ο κ. Ζέρβας και διευθυντής του πολιτικού γραφείου του κ. Κουράκη τοποθετήθηκε ο κ. Πιλάλης.



Ο κ. Πιλάλης είναι εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με μεγάλη εμπειρία στα θέματα που αφορούν την εκπαίδευση, με μεγάλη αρθρογραφία σε θέματα της εκπαίδευσης ενώ είναι και συντάκτης σκακιστικών στηλών. Έχει πραγματοποιήσει μεταπτυχιακές σπουδές στην εκπαίδευση και τη στατιστική.


Στο γραφείο του κ. Μπαλτά έχει τοποθετηθεί ως Διευθυντής ο Μαθηματικός κ. Ζέρβας, ο οποίος κατά το παρελθόν είχε περάσει από τη θέση αυτή αφού διετέλεσε Διευθυντής της υπηρεσιακής  υπουργού Παιδείας κας Κιάου.

Πηγή: http://www.news.gr/politikh/politika-prosopa/article/206621/daskalos-kai-skakisths-o-diefthynths-toy-tasoy.html
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Κυριακή 11 Ιανουαρίου 2015

Οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν μπαίνουν εφορευτική επιτροπή στις εκλογές

Αγαπημένοι μας αναγνώστες, σας υπενθυμίζουμε ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν μπαίνουν εφορευτική επιτροπή σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 59 του Π.Δ. 26/2012. Αν λοιπόν σπάσει ο ξέρετε ποιος το ποδάρι του και σας καλέσουν, μην ταραχτείτε, αλλά προσκομίστε έγκαιρα στο οικείο πρωτοδικείο υπηρεσιακή βεβαίωση και θα σας αντικαταστήσουν. Πιο συγκεκριμένα:


Παρ. 1 του άρθρου 59 του Π.Δ. 26/2012: «Δημόσιοι και δημοτικοί υπάλληλοι ή έμμισθοι υπάλληλοι δημοτικών νομικών προσώπων και ιδρυμάτων και όσοι μ’ αυτές τις ιδιότητες υπηρέτησαν την τελευταία τριετία προ της εκλογής, δεν μπορούν να κληρωθούν ή διοριστούν μέλη εφορευτικών επιτροπών και αν τυχόν κληρωθούν ή διοριστούν δεν μπορούν να λάβουν μέρος στη συγκρότηση των επιτροπών. Το κώλυμα ισχύει και για τους αποστρατευθέντες αξιωματικούς, τα όργανα των σωμάτων ασφαλείας, καθώς και γι’ αυτούς που διετέλεσαν δήμαρχοι κατά την τελευταία τριετία». 

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2014

Χαρίζουν ύπουλα τα δάση σε καταπατητές. Υπογράψτε την έκκληση του AVAAZ για την προστασία των δασών μας

Και ενώ επικρατεί πολιτικός παροξυσμός για την εκλογή Προέδρου Δημοκρατίας και το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών, νέο νομοσχέδιο προσπαθούν να περάσουν από την πίσω πόρτα, που δίνει κίνητρα σε φιλόδοξους εμπρηστές να κάψουν τα δάση και μετά να τα αγοράσουν από το Κράτος για να τα εκμεταλλευτούν ιδιώτες! Το εν λόγω νομοσχέδιο με τίτλο «Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα - Ρυμοτομικές απαλλοτριώσεις και άλλες διατάξεις» κατέθεσε στη Βουλή την Τρίτη 9 Δεκεμβρίου ο αναπληρωτής Υπουργός ΥΠΕΚΑ, Νίκος Ταγαράς, αιφνιδιαστικά και χωρίς να ακολουθηθεί η διαδικασία της ανοιχτής διαβούλευσης. Να μην το αφήσουμε να περάσει έτσι. Υπογράψτε την έκκληση του AVAAZ για την προστασία των δασών μας και διαδώστε το σε φίλους και γνωστούς. Μέλη και συνεργάτες του Avaaz θα παραδώσουν τις υπογραφές μπροστά στα ΜΜΕ πριν τη ψηφοφορία του νομοσχεδίου. 



Η καταγγελία έρχεται από τη WWF.GR:


Τι χειρότερο φέρνει αυτό το νομοσχέδιο;

  • Για πρώτη φορά στα χρονικά, αφαιρεί την προστασία από δάση και δασικές εκτάσεις που έχουν καταστραφεί (π.χ. από πυρκαγιές) αν η βλάστηση δεν έχει προλάβει να ανακάμψει μετά από 5 χρόνια. Μετά, οι ταλαιπωρημένες αυτές εκτάσεις προσφέρονται σε άλλους σκοπούς, όπως γήπεδα γκολφ, τουριστικές εγκαταστάσεις, βιομηχανίες. Έτσι, δίνεται κίνητρο στον επίμονο και υπομονετικό εμπρηστή.
  • Καταργεί τους δασικούς χάρτες ως μέσο προστασίας και οριστικής αποτύπωσης της δασικής γης, αφού επιτρέπει την αναθεώρησή τους και δίνει τη δυνατότητα να διαγράφονται δάση. Διευκολύνει τους αποχαρακτηρισμούς δασών και δασικών εκτάσεων με αδιαφανείς διαδικασίες και χωρίς να αφήνει το δικαίωμα στον πολίτη να τις αμφισβητήσει.
  • Αλλάζει και πάλι τις «κόκκινες γραμμές» για τη νομιμοποίηση παρανομιών: επιβραβεύει όσους καταπατητές κατέστρεψαν δάση και δασικές εκτάσεις μέχρι το 2007 και τα μετέτρεψαν σε γεωργικές εκτάσεις.
  • Σε συνέχεια της μεγάλη λίστας νομιμοποιήσεων του νόμου που ψηφίστηκε τον Αύγουστο προσθέτει αυθαίρετους ιερούς ναούς και «εγκαταστάσεις πολιτιστικού χαρακτήρα» (γιατί όχι, ακόμα και κέντρα διασκέδασης), καθώς και «κέντρα περιβαλλοντικής ενημέρωσης».

Πριν μερικούς μήνες, όταν η κυβέρνηση προσπάθησε να ξεπουλήσει τις Ελληνικές παραλίες, 150.000 από εμάς ενώσαμε τις φωνές μας και δημιουργήσαμε μια πρωτοφανή διαδικτυακή κατακραυγή που ξεσκέπασε το σκάνδαλο, δημιούργησε διεθνής θύελλα αντιδράσεων κι ανάγκασε τελικά την κυβέρνηση να αποσύρει το νομοσχέδιο. Έτσι σώσαμε τις παραλίες μας – και τώρα μπορούμε να το επαναλάβουμε για να σώσουμε τα δάση μας, αλλά πρέπει να κινηθούμε γρήγορα. Υπογράψτε την έκκληση του AVAAZ για την προστασία των δασών μας και διαδώστε το σε φίλους και γνωστούς.

Μάθετε περισσότερα: http://www.wwf.gr/crisis/dasiko-winter-2014
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2014

Παράδοση παραλαβή στην Περιφερειακή Διεύθυνση Δυτικής Ελλάδας. Συνέντευξη τύπου

«Ανέλαβα ευθύνη το 2010. Ίσως τη χειρότερη περίοδο για τη χώρα από την περίοδο της μεταπολίτευσης. Το μέγεθος της ευθύνης ήταν μεγάλο. Δεν χωρούσε καμία έκπτωση και ολιγωρία», είπε ο παραιτηθείς από τη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας Γιώργος Παναγιωτόπουλος στους δημοσιογράφους, σε συνέντευξη τύπου και υπογράμμισε τα εξής:


Α. Η εκπαίδευση έπρεπε να προστατευθεί με κάθε τρόπο για να παραμείνει στέρεος πυλώνας της κοινωνίας. Είναι προφανές ότι η εκπαίδευση έπρεπε να μείνει απ’ έξω από το κλίμα της όποιας αντιπαράθεσης γέννησε μεταξύ άλλων η κρίση. Αυτό ήταν κύριο μέλημά μου και προς αυτήν την κατεύθυνση κινήθηκαν όλες οι ενέργειες και οι πράξεις μου.

Β. Έχω πει και κατά το παρελθόν και θα συνεχίσω να το υποστηρίζω ότι η εκπαίδευση είναι εθνική υπόθεση. Αφορά όλη την κοινωνία και ιδιαίτερα το μέλλον της. Αφορά τη νέα γενιά. Αφορά την προσδοκία του ελληνικού λαού και την ελπίδα του για το αύριο. Σε αυτό το πλαίσιο της σκέψης είχα μόνο έναν δρόμο να βαδίσω. Χωρίς λιγοψυχία και προβληματισμό, χωρίς δεύτερες σκέψεις. Αυτό προσπάθησα να στείλω ως μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση. Προς το Υπουργείο Παιδείας, διεκδικώντας αυτά που αναλογούν στην τρίτη μεγαλύτερη εκπαιδευτική περιφέρεια της χώρας. Απαιτούσα τις προϋποθέσεις για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων.

Γ. Δεν υποχώρησα ούτε βήμα πίσω, απέναντι στις κατά περιόδους πολιτικές ηγεσίες, υποστηρίζοντας με επιχειρήματα αλλά και διαμορφώνοντας το απαραίτητο κλίμα συνεργασίας για την ικανοποίηση των αναγκών μας. Το αποτέλεσμα νομίζω δεν δικαίωσε μόνο εμένα αλλά την προσδοκία της κοινωνίας της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.

Δ. Προς την κοινωνία, σε κάθε ευκαιρία και με υπεύθυνο λόγο ενημέρωνα για το σχεδιασμό αλλά και τον προγραμματισμό των δομών της διοίκησης σε σχέση με την υλοποίηση όλων των ενεργειών που στόχευαν στην υποστήριξη και λειτουργία των σχολείων.

Ε. Προς τους εκπαιδευτικούς, προσπάθησα να δημιουργήσω κλίμα συνεργασίας αλλά και να υποστηρίξω κάθε πρωτοβουλία τους και δράση τους που ικανοποιούσε το ρόλο τους αλλά και την ευθύνη τους ως «λειτουργοί» αυτήν την δύσκολη περίοδο.

Ζ. Προς τους γονείς και κηδεμόνες, πάντα σε καθημερινή επαφή κατανοώντας τις αγωνίες τους αλλά και τις δικαιολογημένες απαιτήσεις τους για καλύτερη εκπαίδευση

Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2014

Αθώος ο δάσκαλος που είχε συλληφθεί σε πορεία μνήμης για τον Αλέξη Γρηγορόπουλο



Αθώος κρίθηκε από το Μονομελές Πρωτοδικείο Χανίων ο Θοδωρής Χατζηγρηγοράκης, ο δάσκαλος που δικαζόταν γιατί στις 6 Δεκεμβρίου του 2010, ενώ συμμετείχε στη μεγάλη διαδήλωση της νεολαίας και των εργαζομένων, δύο χρόνια μετά τη δολοφονία του Αλ. Γρηγορόπουλου, συνελήφθη.

Η επίθεση της αστυνομίας στην οδό Παπανδρέου οδήγησε σε συλλήψεις. Είχαν γίνει οκτώ προσαγωγές και τρεις συλλήψεις, δυο μαθητών και του αδιόριστου εκπαιδευτικού Θοδωρή Χατζηγρηγοράκη, μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Αδιόριστων Εκπαιδευτικών – Παράρτημα Χανίων.

Στο δικαστήριο που είχε οριστεί για τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου το πρωί βρισκόταν πολίτες για να συμπαρασταθούν στον διωκόμενο δάσκαλο. Η απόφαση, που ήταν τελικά αθωωτική, έσπειρε χαμόγελα ικανοποίησης στον κόσμο που είχε συγκεντρωθεί ενώ θεωρείται σημαντική και για άλλες παρόμοιες υποθέσεις που περιμένουν να δικαστούν.


Στα Χανιά άλλωστε, υπάρχουν πάνω από 30 τέτοιες υποθέσεις απλών ανθρώπων ή αγωνιστών που δικάζονται για συμμετοχή σε διαδηλώσεις.

Πηγή: http://www.zougla.gr/ via agonaskritis.gr
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Συνεδριάζει το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας για τις αλλαγές στο Δημοτικό Σχολείο

Το πρωί της Τετάρτης θα συνεδριάσει η ολομέλεια του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ) με βασικό αντικείμενο τις αλλαγές στο Δημοτικό Σχολείο. Η πρόταση που θα καταθέσει ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος στο συμβούλιο θα κινηθεί στην κατεύθυνση της ελάφρυνσης των μαθητών από το βαρύ ημερήσιο πρόγραμμα.


«Κατά βάση, η φιλοσοφία της πρότασης που θα κάνω, είναι λιγότερα μαθήματα, περισσότερη ενασχόληση με ζητήματα που ολοκληρώνουν το παιδί. Δημιουργική απασχόληση, άθληση, καλλιτεχνικά. Το να έχεις 18 μαθήματα στο δημοτικό, είναι απόδειξη ότι είσαι για το τρελοκομείο, είναι απόδειξη ότι για κάποιον άλλον δουλεύεις, όχι για τα παιδιά» σημείωσε ο υπουργός Παιδείας.
 Στόχος του υπουργού είναι να συμφωνηθούν οι αλλαγές μέσα στο τρίμηνο ώστε να κατατεθεί το νομοσχέδιο για το νέο δημοτικό στη βουλή τον Ιανουάριο.

Επίσης στις προθέσεις του υπουργού είναι η σύγκληση οργάνου το οποίο θα αποτελείται από πρώην υπουργούς Παιδείας.

Η ολομέλεια του ΕΣΥΠ συγκροτείται από τον πρόεδρό του, τους προέδρους των επί μέρους συμβουλίων, εκπροσώπους των υπουργείων Οικονομικών, Παιδείας και Εργασίας, τους επικεφαλής διαφόρων οργανισμών, εκπροσώπους της ακαδημαϊκής και της εκπαιδευτικής κοινότητας, της Εκκλησίας, των γονέων, των συνδικάτων, της τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και των ΑμεΑ.
Ωστόσο οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών έχουν ανακοινώσει την πρόθεσή τους να μην συμμετάσχουν στις εργασίες της ολομέλειας.

Μάλιστα οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών ιδιωτικής εκπαίδευσης  κάνουν λόγο για έναν «διάλογο-παρωδία που έχει ως μοναδικό στόχο την εξυπηρέτηση της προεκλογικής εκστρατείας του κ. Λοβέρδου και την επικοινωνιακή του αναβάθμιση εν μέσω ερειπίων στο χώρο της εκπαίδευσης».


Στο ίδιο πνεύμα, το δ.σ. της ΟΛΜΕ «αποφάσισε να μη συμμετάσχει με εκπρόσωπό του στις συνεδριάσεις του ΕΣΥΠ που συγκαλεί το υπουργείο Παιδείας καταγγέλλοντας την εκπαιδευτική και οικονομική πολιτική που εφαρμόζει η κυβέρνηση, υλοποιώντας τις κατευθύνσεις της Ε.Ε., του ΔΝΤ αλλά και του ΟΟΣΑ».

Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/
Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2014

Απόφαση «καταπέλτης» της ΑΠΠΔ για το myschool

Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, μετά από καταγγελία του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής και Νότιας Χαλκιδικής (και στη συνέχεια ακολούθησαν καταγγελίες της ΟΛΜΕ, ΔΟΕ και Συλλόγου Γονέων  Σύρου), με απόφαση καλεί το υπουργείο Παιδείας :



Α. Να τηρεί στη βάση δεδομένων του Ενιαίου Πληροφοριακού Συστήματος με την ονομασία myschool μόνο τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών, τα οποία συλλέγονται βάσει νομοθετικών διατάξεων από τις σχολικές μονάδες.

Β. Να διαγράψει τα επιπλέον προσωπικά δεδομένα που δεν προβλέπονται σε νομοθετική διάταξη και για τα οποία δεν τεκμηριώθηκε η ανάγκη τήρησής τους για τον επιδιωκόμενο σκοπό, καθώς και τα αντίστοιχα πεδία της βάσης δεδομένων και της εφαρμογής του συστήματος myschool.

Γ. Να διαγράψει τυχόν δεδομένα από το σύστημα myschool που αφορούν το Ατομικό Δελτίο Υγείας του μαθητή και τα αντίστοιχα πεδία της βάσης δεδομένων και της εφαρμογής.

Δ. Να ορίσει ανώτατο χρόνο τήρησης των προσωπικών δεδομένων των μαθητών στο εν λόγω πληροφοριακό σύστημα

Ε. Να λάβει τα κατάλληλα μέτρα για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων που τηρούνται στη βάση δεδομένων του νε λόγω πληροφοριακού συστήματος

Ζ. Να μεριμνήσει, ώστε να περιληφθεί στο σύστημα η δυνατότητα δημιουργίας ατομικών λογαριασμών χρηστών που να αποδίδονται σε κατάλληλα εξουσιοδοτημένους εκπαιδευτικούς της κάθε σχολικής μονάδας και υπαλλήλους της κάθε διοικητικής δομής όπως Διεύθυνση ή Περιφερειακή Διεύθυνση, ώστε να αποφευχθεί τυχόν κοινή χρήση του μοναδικού λογαριασμού που αποδίδεται στον Διευθυντή της σχολικής μονάδας ή της διοικητικής δομής για την διεκπεραίωση όλων των εργασιών που απατούνται στο πλαίσιο του στήματος myschool.

Η. Να καταργήσει την πρόσβαση που έχουν οι ατομικοί λογαριασμοί των χρηστών που αποδίδονται στους Διευθυντές των διοικητικών δομών στα ονοματεπώνυμα των μαθητών των σχολικών μονάδων στην περιοχή ευθύνης τους.

Θ. Να καταργήσει τη πρόσβαση που έχουν οι λογαριασμοί των χρηστών που αποδίδονται στους αρμόδιους υπαλλήλους των Διευθύνσεων Σπουδών της Κεντρικής Υπηρεσίας του υπουργείου Παιδείας στα ονομαστικά στοιχεία μαθητών, τους

Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2014

Μεγάλες αλλαγές έρχονται στο πειθαρχικό δίκαιο των εκπαιδευτικών

Αλλάζουν σύντομα όλα στο πειθαρχικό δίκαιο των εκπαιδευτικών, με βασικό σημείο τον διαχωρισμό της ιδιωτικής τους ζωής από απαξιωτικές συμπεριφορές στη διάρκεια της υπηρεσίας τους. Το πρώτο βήμα έγινε με τη χτεσινή συνάντηση του υπουργού με τους εκπροσώπους δασκάλων και καθηγητών.

Όπως σημειώνουν Τα Νέα, στόχος είναι οι 127.000 μόνιμοι δάσκαλοι και καθηγητές και οι πάνω από 20.000 αναπληρωτές να αφοσιωθούν στη δουλειά τους, χωρίς τον φόβο της άμεσης διαθεσιμότητας ακόμη και σε περιπτώσεις κακόβουλων καταγγελιών.

Για το θέμα αυτό, ο Ανδρέας Λοβέρδος συναντήθηκε χθες, Πέμπτη, με εκπροσώπους των δασκάλων και των καθηγητών, οι οποίοι επισήμαναν την ανάγκη εξειδίκευσης της έννοιας της «αναξιοπρεπούς συμπεριφοράς», ώστε να μη συνδέεται και με τον ιδιωτικό τους βίο.

Ο υπουργός Παιδείας αποδέχθηκε ότι είναι σημαντικό να διαχωριστεί η συμπεριφορά τους μέσα στην υπηρεσία με εκείνη εκτός. «Δεν μπορεί η δεύτερη, όταν δεν πρόκειται για μεγάλα αδικήματα, για κακουργήματα δηλαδή, να επηρεάζει την τύχη τους μέσα στο σχολείο. Όπως επίσης δεν μπορεί να είναι στην τύχη και στο έλεος κάθε αυθαίρετης καταγγελίας που τους οδηγεί εκτός υπηρεσίας και να τους βασανίζει για πάρα πολλά χρόνια» δήλωσε.

Στο τωρινό πειθαρχικό δίκαιο, ο προσδιορισμός τού τι συνιστά «ανάρμοστη συμπεριφορά» είναι τόσο αόριστος, ώστε έχουν δημιουργηθεί αδικίες και σε μερικές περιπτώσεις κλίμα φόβου στον χώρο της εκπαίδευσης.

Το γεγονός ότι συμβαίνουν αυθαίρετες διώξεις, το διαπίστωσε και ο Ανδρέας Λοβέρδος εξηγώντας: «Προκύπτουν από αυθαίρετες καταγγελίες. Δηλαδή έχω πρόβλημα εγώ γιατί δεν έβαλες καλό βαθμό στο παιδί μου, κάνω μία καταγγελία και σε ταλαιπωρώ για τέσσερα χρόνια. Φθάνουν μέχρι και τη διαθεσιμότητα. Οπότε, για να έχουμε μία δίκαιη απόδοση της πειθαρχικής δικαιοσύνης, χρειάζονται καλύτερες ρυθμίσεις». Το ίδιο πρόβλημα έχει παρατηρήσει μάλιστα και ο ΣΥΡΙΖΑ. Ο βουλευτής του Τάσος Κουράκης πρόσφατα ανέφερε ότι και ο ίδιος γνωρίζει περιπτώσεις «που έχουν διωχθεί άνθρωποι μόνο και μόνο από κακόβουλες καταγγελίες, που δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα».

Ένα σημείο που θέλει πάντως ιδιαίτερη προσοχή είναι να μην εξελιχθούν οι αλλαγές σε «πλυντήριο», καθώς δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις στο παρελθόν που τιμωρήθηκαν με πειθαρχικές ποινές - χάδια εκπαιδευτικοί κατηγορούμενοι για πολύ σοβαρά αδικήματα, από ναρκωτικά έως παιδοφιλία.


Τις επόμενες ημέρες ο υπουργός Παιδείας θα συναντηθεί με τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κων. Μητσοτάκη που είναι καθ' ύλην αρμόδιος, ώστε να διεξαχθεί διάλογος για να προχωρήσουν οι αλλαγές.

Πηγή: http://www.tovima.gr/
Αναρτήθηκε από; ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ