Το Cassop Δημοτικό Σχολείο του Durham της Αγγλίας έχει αξιοποιήσει με επιτυχία εντός του χώρου του σχολείου τις τεχνολογίες βιώσιμης ενέργειες και οι μαθητές του έχουν αποκτήσει πολλές σχετικές γνώσεις, αλλά και ανάλογη συμπεριφορά.
Το σχολείο χτίστηκε το 1912 και εκσυγχρονίστηκε εσωτερικά το 1970. Ένα πρόγραμμα που θα έκανε τη χρήση της ενέργειας, πιο βιώσιμη ξεκίνησε το 1995, όταν οι ηλεκτρικοί λαμπτήρες αντικαταστάθηκαν με συμπαγή fluorescents. Ακολούθησε πρόγραμμα ανακύκλωσης και η μόνωση των τοίχων του. Το 1998, το σχολείο απέκτησε 50 ανεμογεννήτριες οι οποίες παράγουν περίπου 50 MWh ηλεκτρικής ενέργειας ετησίως. Συνολικά, αυτό ανταποκρίνεται στην απαιτούμενη από το σχολείο ηλεκτρική ενέργεια, αν και μεγάλο μέρος της παραγωγής παράγεται εκτός ωρών λειτουργίας του σχολείου και εξάγεται στο δίκτυο. Το 2003, ο παλιός λέβητας πετρελαίου αντικαταστάθηκε με ένα αυτοματοποιημένο λέβητα ο οποίος καίει σφαιριδια που παράγονται σε τοπικό επίπεδο από ανακυκλωμένα απόβλητα ξύλου. Το 2005 εγκαταστάθηκε μια φωτοβολταϊκή σειρά με νότιο προσανατολισμό στην οροφή του κτιρίου και αργότερα μία ανεμογενήτρια.
Η χρήση της βιώσιμης ενέργειας είναι ενσωματωμένη στο πρόγραμμα σπουδών του σχολείου Cassop και οι μαθητές του όχι μόνο δουλεύουν πολλά περιβαλλοντικά προγράμματά, αλλά είναι γνώστες του τρόπου παραγωγής ενέργειας του σχολείου και τον παρουσιάζουν στο ευρύτερο κοινό. Περίπου έξι άλλα σχολεία επισκέπτονται το σχολείο Cassop κάθε χρόνο για να συμμετέχουν στην ενέργεια και τις περιβαλλοντικές δραστηριότητες, τα οποία χρησιμοποιούν τον εξοπλισμό επίδειξης των τάξεων του σχολείου καθώς επίσης και τα πραγματικού μεγέθους συστήματα ανανεώσιμης ενέργειας.
Πολλοί άνθρωποι έχουν συνεισφέρει στα επιτεύγματα του σχολείου Cassop. Ο Jim McManners, ο διευθυντής, οδήγησε το πρόγραμμα για τη βιώσιμη ενέργεια, αλλά και οι δάσκαλοι, οι κυβερνήτες ακόμη και ο επιστάτης, όλοι διαδραματίζουν τους βασικούς ρόλους. Το εξαιρετικό παραδείγμα της πρακτικής βιώσιμων ενεργειακών συστημάτων που έχει εγκαταστήσει το Cassop μπορεί να υπερβαίνει τις δυνατότητες των περισσότερων σχολείων, όμως είναι άξιο προς μίμηση, αφού στόχος του είναι η φροντίδα για το περιβάλλον και η χρήση των ενεργειακών πόρων με σύνεση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου